Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

2 εικόνες ... χίλες λέξεις

Η φωτογραφία αυτή κάνει το γύρο του διαδικτύου...


σκοπό έχει να δείξει στους νέους και θυμίσει στους μεγαλύτερους πως ήταν κάποτε, 30 χρόνια πίσω και βάλε, τα Ελληνικά σχολεία! Παντού κυριαρχούσε και δέσποζε περήφανα η γαλανόλευκη!


Σήμερα;;;
τι είδους ιδανικά φυτέψαμε στα παιδιά μας;
"ότι σπείρεις, αυτό και θα θερίσεις" λέει η σοφή παροιμία.
Τι σπείραμε -στο όνομα της "ελευθερίας" και της "ανοχής"-
και τι θερίζουμε σήμερα;;;

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Στην Ουρουγουάη χτυπά η καρδιά της Ελλάδας!

Από τον Δημήτρη Παρούση
Στη λατινική Νότιο Αμερική, ζεί και βασιλεύει το Ελληνικό Πνεύμα! Στην Ουρουγουάη δε, υπάρχουν χιλιάδες ουρουγουανοί οι οποίοι μιλάνε…άπταιστα Ελληνικά και πολλοί απο αυτούς…Αρχαία Ελληνικά!
Στην Ουρουγουάη συμβαίνει το παράδοξο φαινόμενο να υπάρχουν πάνω από 3.000 Έλληνες μετανάστες αλλά και διπλάσιος αριθμός Ουρουγουανών που μιλούν ελληνικά. Σε αυτή τη μικρή χώρα της Λατινικής Αμερικής οι πολίτες της δεν είναι απλά φιλέλληνες, είναι ελληνολάτρες.
Σε πρόσφατη έρευνα της Eurostat το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων ουρουγουανών απάντησε ότι πολιτιστικά ταυτίζονται με την Ευρώπη και στην δεύτερη ερώτηση για το ποιά χώρα από την Ευρώπη έρχεται πρώτη στο μυαλό τους, η πλειοψηφία απάντησε: Η Ελλάδα.
Η εκπαίδευση στην Ουρουγουάη είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και από μικρά παιδιά μαθαίνουν για την Ελλάδα. Μάλιστα στο Μοντεβιδέο έρχονται χιλιάδες φοιτητές από άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής τόσο για την ποιότητα των σπουδών όσο γιατί η Παιδεία εδώ είναι δωρεάν με πολλές παροχές και κίνητρα για τους φοιτητές.
Έτσι εξηγείται κατά ένα μέρος η ελληνολατρία. Λέξη που την πρωτοάκουσα στην Ουρουγουάη έναν από τους σταθμούς της περιπλάνησής μου στον κόσμο.
Οι περισσότεροι Ουρουγουανοί που συνάντησα ήξεραν και κάποιες ελληνικές λέξεις. Κάποιοι μάλιστα

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

...θα έλθει καιρός που όχι οι διωγμοί αλλά τα χρήματα και τα αγαθά αυτού του κόσμου θα απομακρύνουν τους ανθρώπους από τον Θεό.



«...θα έλθει καιρός που όχι οι διωγμοί αλλά τα χρήματα και τα αγαθά αυτού του κόσμου θα απομακρύνουν τους ανθρώπους από τον Θεό. Και θα χαθούν ψυχές πολύ περισσότερες από ότι τον καιρό των διωγμών. Από την μία θα χρυσώνουν τους τρούλους και θα βάζουν επάνω τους τούς σταυρούς και από την άλλη παντού θα βασιλεύει κακία και ψεύδος. Η αληθινή Εκκλησία πάντα θα διώκεται. Αυτοί που θέλουν να σωθούν, θα σώζονται με τις ασθένειες και τις θλίψεις. Ο τρόπος που θα γίνονται οι διωγμοί θα είναι πολύ πονηρός και θα είναι πολύ δύσκολο κανείς να προβλέψει τους διωγμούς. Φοβερός θα είναι αυτός ο καιρός, λυπάμαι αυτούς που θα ζούνε τότε»
 

«...θα έλθει εποχή που η διαφθορά και η ακολασία μεταξύ των νέων θα φτάσει σε έσχατο σημείο. Παρθένοι νέοι σχεδόν δεν θα υπάρχουν. Θα βλέπουν την ατιμωρησία τους και θα νομίζουν ότι όλα τους είναι επιτρεπτά για να ικανοποιούν τις επιθυμίες τους...

Θα τους καλέσει, όμως, ο Θεός και θα καταλάβουν ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουν μια τέτοια ζωή και με διάφορους τρόπους θα οδηγηθούν στον Θεό. Σε πολλούς θα υπάρχει τάση προς την ασκητική ζωή. Αυτοί που παλιά ήταν αμαρτωλοί και οινοπότες θα γεμίσουν τις εκκλησίες και θα αισθανθούν μεγάλη δίψα γιά την πνευματική ζωή. Πολλοί θα γίνουν μοναχοί. Θ’ ανοίξουν τα μοναστήρια και οι εκκλησίες θα είναι γεμάτες πιστούς. Το ότι σήμερα αμαρτάνουν πολύ, θα τους οδηγήσει σε πιο βαθιά μετάνοια.



Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα
Εκδόσεις "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"/πηγή
το είδαμε εδώ

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Η σημερινή ζωή με το συνεχές κυνηγητό είναι κόλαση.

Οι άνθρωποι συνέχεια βιάζονται, τρέχουν. Αυτήν την ώρα πρέπει να βρίσκωνται εδώ, την άλλη εκεί, την άλλη πιο πέρα, αφού, για να μην ξεχνούν τι έχουν να κάνουν, χρειάζεται να τα γράφουν. Μέσα σε τόσο τρέξιμο πάλι καλά που θυμούνται τα ονόματά τους!... Ούτε τον εαυτό τους γνωρίζουν. Αλλά πώς να τον γνωρίσουν; Γίνεται να καθρεφτισθής σε θολά νερά; Ο Θεός να με συγχωρέση, αλλά ο κόσμος κατήντησε σωστό τρελλοκομείο. Δεν σκέφτονται οι άνθρωποι την άλλη ζωή, μόνο ζητάνε όλο και περισσότερα υλικά αγαθά. Γι' αυτό και δεν βρίσκουν ησυχία και τρέχουν συνέχεια.

Ευτυχώς που υπάρχει η άλλη ζωή. Αν οι άνθρωποι ζούσαν αιώνια σ' αυτήν την ζωή, μεγαλύτερη κόλαση δεν θα υπήρχε, έτσι όπως έχουν κάνει την ζωή τους. Με αυτό το άγχος, αν ζούσαν οκτακόσια, εννιακόσια χρόνια, όπως στην εποχή του Νώε, θα ζούσαν μια μεγάλη κόλαση. Τότε ζούσαν απλά και ζούσαν και πολλά χρόνια, για να διατηρήται η Παράδοση. Τώρα γίνεται αυτό που λέει ο Ψαλμός: “Αι ημέραι των ετών ημών εν αυτοίς εβδομήκοντα έτη, εάν δε εν δυναστείαις, ογδοήκοντα έτη, και το λείον αυτών κόπος και πόνος”. Εβδομήντα χρόνια είναι ίσα-ίσα για να τακτοποιήσουν τα παιδιά τους οι άνθρωποι.
Μια μέρα πέρασε από το Καλύβι ένας γιατρός που ζη στην Αμερική και μου έλεγε για την ζωή εκεί πέρα. Οι άνθρωποι εκεί κατήντησαν μηχανές, όλη μέρα δουλεύουν. Κάθε μέλος της οικογενείας πρέπει να έχη δικό του αυτοκίνητο. Ύστερα στο σπίτι, για να κινήται ο καθένας άνετα, πρέπει να έχουν τέσσερις τηλεοράσεις. Και δωσ' του και δουλεύουν και κουράζονται, για να βγάλουν πολλά χρήματα, για να πουν πως είναι τακτοποιημένοι και ευτυχισμένοι. Αλλά τι σχέση έχουν όλα αυτά με την ευτυχία; Τέτοια ζωή γεμάτη άγχος και με

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση (Θρήνος της Παναγίας)

Η λαϊκή ποίηση, καθώς ξέρουμε συμπεριέλαβε στο μεγάλο κύκλο της καθετί, που της κινούσε άμεσα ή έμμεσα την προσοχή και το ενδιαφέρον, δηλαδή τη χαρά, τη λύπη, τον ξενητεμό, την πατρίδα, τη Μάνα κ.λπ. Μ' ένα λόγο, αυτή, απασχολήθηκε ανοιχτά με κάθε αξιοπρόσεχτη εκδήλωση της ζωής. Γι' αυτό θά'ταν όχι μόνο άδικο κι' ανίερο, αλλά και σοβαρό μειονέκτημά της, αν δεν πρόσεχε και δεν τραγούδαγε τόσο λυπητερά τα πάθη του Χριστού μας.

Απ' τα δημοτικά τραγούδια ή μάλλον τα μοιρολόγια γύρω απ' τα πάθη του Κυρίου, το πιο μεγάλο κι' αξιόλογο ειν' αυτό, που θα δούμε παρακάτω και το οποίο είναι διαδωμένο σ' όλα τα μέρη της Ελλάδος με μεγάλες ή μικρές παραλλαγές.

Μα ποιός ήταν ο πραγματικός ποιητής 
του ή αν ήταν πολλοί και πάνω-κάτω σε ποια εποχή ποιήθηκε, ολ' αυτά, παραμένουν βουτηγμένα στο σκοτάδι της αβεβαιότητας. Πάντως, νομίζουμε, πως είναι προϊόν ευαίσθητης γυναικείας, μάλλον, ψυχής του παλιότερου καιρού. Και τούτο είναι φυσικό. Η γυναίκα, με τη θρησκοληψία και την ευπάθεια, που τη διακρίνουν, θάνοιωσε αληθινά μες τα τρίσβαθα της ψυχής της μεγάλο πόνο και φρίκη για την αχαριστία του κόσμου, που τον έσπρωξε στη Σταύρωση του Θεανθρώπου. Έτσι μπόρεσε κι' έδωσε μια τέτοια λυρικότητα, δραματικότητα και πάθος σ' αυτό το πνευματικό δημιούργημά της. 

Σε πολλά χωριά της Ηλείας κάθε Μεγάλη Παρασκευή τα γυναικόπαιδα κάθονται σταυροχεριασμένα ολόγυρα στον «Εσταυρωμένον» και με πληγωμένη την καρδιά τους απ' τη θλίψη λένε το παρακάτω μοιρολόγι, σκορπώντας ολόγυρά τους μια καταιγίδα πίκρας κι' εσωτερικής συντριβής. Κι' ο σπαραχτικός αντίλαλός του κάνει και την πιο σκληρή καρδιά να ραγίσει και, γιομάτη δέος, να μπει βαθειά στο μεγάλο νόημα των Παθών του Θεανθρώπου! 

Ανδρέας Δρόσος (myriobiblos.gr)

Καθώς είναι γραμμένο πιο κάτω, έτσι είναι γνωστό, στην Ήλιδα κι' έχει, ίσως, τους περσότερους στίχους από κάθε άλλη περιφέρεια:




Σήμερα μαύρος Ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα, 
σήμερα όλοι θλίβουνται και τα βουνά λυπούνται, 

σήμερα έβαλαν βουλή οι άνομοι Οβραίοι, 

οι άνομοι και τα σκυλιά κι' οι τρισκαταραμένοι

για να σταυρώσουν το Χριστό, τον Αφέντη Βασιλέα. 
Ο Κύριος ηθέλησε να μπει σε περιβόλι 
να λάβει δείπνον μυστικόν για να τον λάβουν όλοι. 
Κι' η Παναγιά η Δέσποινα καθόταν μοναχή της, 
τας προσευχάς της έκανε για το μονογενή της.
Φωνή τους ήρθ' εξ Ουρανού απ' Αρχαγγέλου στόμα: 
-Φτάνουν κυρά μου οι προσευχές, φτάνουν κι' οι μετάνοιες, 
το γυιό σου τον επιάσανε και στο φονιά τον πάνε 
και στου Πιλάτου την αυλή εκεί τον τον τυραγνάνε. 
-Χαλκιά-χαλκιά, φτιάσε καρφιά, φτιάσε τρία περόνια. 
Και κείνος ο παράνομος βαρεί και φτάχνει πέντε. 
-Συ Φαραέ, που τά 'φτιασες πρέπει να μας διδάξεις. 
-Βάλε τα δυο στα χέρια του και τ' άλλα δυο στα πόδια, 
το πέμπτο το φαρμακερό βάλε το στην καρδιά του, 
να στάξει αίμα και νερό να λιγωθεί η καρδιά του.
Κι' η Παναγιά σαν τάκουσε έπεσε και λιγώθη, 
σταμνί νερό της ρίξανε, τρία κανάτια μόσχο 
για να της ερθ' ο λογισμός, για να της έρθει ο νους της. 
Κι' όταν της ηρθ' ο λογισμός, κι' όταν της ηρθ' ο νους της, 
ζητά μαχαίρι να σφαγεί, ζητά φωτιά να πέσει,
ζητά γκρεμό να γκρεμιστεί για το μονογενή της. 
-Μην σφάζεσαι, Μανούλα μου, δεν σφάζονται οι μανάδες 
Μην καίγεσαι, Μανούλα μου, δεν καίγονται οι μανάδες. 
Λάβε, κυρά μ' υπομονή, λάβε, κύρά μ' ανέση.
-Και πώς να λάβω υπομονή και πώς να λάβω ανέση, 
που έχω γυιο μονογενή και κείνον Σταυρωμένον.
Κι' η Μάρθα κι' η Μαγδαληνή και του Λαζάρου η μάνα 
και του Ιακώβου η αδερφή, κι' οι τέσσερες αντάμα, 
επήραν το στρατί-στρατί, στρατί το μονοπάτι 
και το στρατί τους έβγαλε μες του ληστή την πόρτα. 
-Άνοιξε πόρτα του ληστή και πόρτα του Πιλάτου. 
Κι' η πόρτα από το φόβο της ανοίγει μοναχή της. 
Τηράει δεξιά, τηράει ζερβά, κανέναν δεν γνωρίζει, 
τηράει δεξιώτερα βλέπει τον Αϊγιάννη, 
Αγιέ μου Γιάννη Πρόδρομε και βαπτιστή του γυιου μου, 
μην είδες τον υγιόκα μου και τον διδάσκαλόν σου; 
-Δεν έχω στόμα να σου πω, γλώσσα να σου μιλήσω, 
δεν έχω χεροπάλαμα για να σου τόνε δείξω. 
Βλέπεις Εκείνον το γυμνό, τον παραπονεμένο,
οπού φορεί πουκάμισο στο αίμα βουτηγμένο, 
οπού φορεί στην κεφαλή αγκάθινο στεφάνι; 
Αυτός είναι ο γυιόκας σου και με ο δάσκαλός μου!
Κι' η Παναγιά πλησίασε γλυκά τον αγκαλιάζει.
-Δε μου μιλάς παιδάκι μου, δε μου μιλάς παιδί μου; 
-Τι να σου πω, Μανούλα μου, που διάφορο δεν έχεις· 
μόνο το μέγα-Σάββατο κατά το μεσονύχτι, 
που θα λαλήσει ο πετεινός και σημάνουν οι καμπάνες, 
τότε και συ, Μανούλα μου, θάχεις χαρά μεγάλη!
Σημαίνει ο Θεός, σημαίνει η γη, σημαίνουν τα Ουράνια, 
σημαίνει κι' η Άγια Σοφία με τις πολλές καμπάνες. 
Όποιος τ' ακούει σώζεται κι' όποιος το λέει αγιάζει, 
κι' όποιος το καλοφουγκραστεί Παράδεισο θα λάβει, 
Παράδεισο και λίβανο απ' τον Άγιο Τάφο.
Πηγή

Θρήνος Μεγάλης Παρασκευής - Χρόνης Αηδονίδης/Νεκταρία Καραντζή
Κάλαντα του Πάσχα (Πανελλαδικά) Στίχοι-Μουσική: Παραδοσιακό
  

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Το συγκλονιστικό Πασχάλιο μήνυμα του Μητροπολίτη Μεσογαίας κ. Νικολάου

(...)
Κι ἐφέτος ὅμως, ζοῦμε τὸ Πάσχα μέσα στὴν ἀποπνικτικὴ ἀτμόσφαιρα μιᾶς κρίσης ποὺ καταστρέφει περιουσίες καὶ κόπους μιᾶς ὁλόκληρης ζωῆς, ποὺ ἀνακατεύει λαοὺς καὶ θρησκεῖες, ποὺ ἰσοπεδώνει ἱστορίες καὶ παραδόσεις, ποὺ καταργεῖ ἱερὲς ταυτότητες, ποὺ αἰφνιδιάζει μὲ ἀλλεπάλληλα ἀδιέξοδα καὶ ἐκβιάζει μὲ παράλογες ἀπαιτήσεις, πού, ἐνῷ ἐμφανίζει τοὺς ὑπεύθυνους, κρύβει τοὺς πραγματικοὺς ὑπαίτιους, ποὺ ἀπομακρύνοντας διαρκῶς τὸ φῶς μᾶς βυθίζει ὅλο καὶ περισσότερο στὸ σκοτάδι. Κυρίως ὅμως μιᾶς κρίσης ποὺ ἔχει σταυρώσει τὸν Θεὸ καὶ ὡς πρόσωπο καὶ ὡς ἐλπίδα καὶ ἐπιδιώκει ἢ νὰ Τὸν ἀγνοεῖ ἢ περισσότερο νὰ Τὸν ἐξαφανίσει.

Ἡ εἰκόνα τῆς ζωῆς μας μοιάζει μὲ μιὰ ἀτελείωτη Μεγάλη Ἑβδομάδα καὶ ἡ παροῦσα ἐμπειρία μας μὲ μιὰ ἀπαράκλητη Μεγάλη Παρασκευή. Γύρω μας σταυρωτὲς μὲ ἀσύλληπτο μῖσος, ὄχλοι μὲ ἀδιακαιολόγητη πνευματικὴ ἐπιπολαιότητα. Κι ἐμεῖς, σὰν τοὺς μαθητὲς τοῦ Κυρίου, κάποιοι ἀρνούμεθα, κάποιοι ἐγκαταλείπουμε, οἱ περισσότεροι κρυβόμαστε μὲ φόβο ἢ ἀμήχανα εἴμαστε «βραδεῖς τῇ καρδίᾳ τοῦ πιστεύειν ἐπὶ πᾶσιν οἷς ἐλάλησαν οἱ προφῆται», παραμένοντας στὴ νάρκη τῆς ὀλιγοπιστίας μας.


Παρὰ ταῦτα, ἀδελφοί μου, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! Ὅσο καὶ ἂν φωνάζει ὁ ὄχλος, ὅσο κι ἂν καρφώνουν οἱ σταυρωτές, ὅσο καὶ ἂν σφραγίζουν τὸν τάφο οἱ ἀρχιερεῖς καὶ φαρισαῖοι τῆς σύγχρονης ἐποχῆς, ὅσο καὶ ἂν ἀπουσιάζουν οἱ μαθητὲς ἀπὸ τὰ γεγονότα, ὅσο καὶ ἂν ἡ Ἐκκλησία φαίνεται ἀδικαιολόγητα νὰ σιωπᾶ, τὸ ἅγιο Φῶς ἀναδύεται ἀπὸ τὸν Πανάγιο Τάφο καὶ σήμερα, ἡ ἐλπίδα καὶ ἡ ζωὴ ἀνατέλλουν, διότι «Χριστὸς ἐγερθεὶς ἐκ νεκρῶν οὐκέτι ἀποθνήσκει, θάνατος αὐτοῦ οὐκέτι κυριεύει» (Ρωμ. στ΄ 9).

Ἡ πίστη στὸ πρόσωπο τοῦ Ἀναστάντος καὶ ἡ ὁμολογία τοῦ γεγονότος τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου εἶναι ὁ μόνος τρόπος ὁ καθένας μας νὰ ἐλευθερωθεῖ ἀπὸ τὰ δεσμὰ καὶ τὶς ἁλυσίδες τῆς προσωπικῆς του κρίσης. Δὲν θὰ λυτρωθοῦμε μόνοι μας. Ὁ Ἀναστὰς θὰ μᾶς λυτρώσει. Αὐτὸς θὰ μᾶς ἀναστήσει, σὲ ἐμᾶς τοῖς «ἐν τοῖς μνήμασι» τῶν παθῶν μας θὰ χαρίσει τὴ ζωή.

Ἀλλὰ καὶ ὡς ἔθνος ἔχουμε βουλιάξει στὴν κρίση τῆς πνευματικῆς μας προδοσίας. Στηρίξαμε τὴν ἐλπίδα μας στὸν θεὸ τοῦ χρήματος καὶ αὐτὸς μᾶς πρόδωσε. Καταστρέψαμε τὶς

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Το Υπουργείο Παιδείας χτίζει το (νέο) τζαμί

Χρήματα για τη θέρμανση, για τις μετακινήσεις μαθητών και για αναπληρωτές/ωρομισθίους καθηγητές μπορεί να μην υπάρχουν


αλλά το Υπουργείο Παιδείας φρόντισε να εξοικονομήσει 1.000.000 ευρώ για την ανέγερση του (νέου) τζαμιού ...

Διαβάστε ακόμη:

”ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΖΑΜΙ ΚΑΙ Η ΕΜΜΟΝΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΥ“

Το τζαμί στο Μοσχάτο
για να διαπιστώσετε ότι μεγάλο τζαμί ήδη υπάρχει, όπως και 25 περίπου ακόμη χώροι προσευχής που λειτουργούν ως τζαμιά. Το 1.000.000 ευρώ δίνονται για την κατασκευή του νέου τζαμιού.

Ακολουθούν 2 σχετικά δημοσιεύματα:

Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Ἡμερίδα μὲ θέμα : «Βαλκανικοὶ Πόλεμοι 1912-1913 : Τὸ δεύτερο ‘21 - Ἡ συμβολὴ τῆς Ἐκκλησίας». Σάββατο 18 Μαΐου 2013

«Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος διοργανώνει τὸ Σάββατο τῆς 18ης Μαΐου 2013, στὴν πόλη τῆς Θεσσαλονίκης, καὶ στὴν αἴθουσα διαλέξεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης (Βογατσικοῦ 7), Ἡμερίδα μὲ θέμα : «Βαλκανικοὶ Πόλεμοι 1912-1913 : Τὸ δεύτερο ‘21 - Ἡ συμβολὴ τῆς Ἐκκλησίας».

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΪΟΥ 2013
10:00 π.μ. Ἔναρξις τῆς Ἡμερίδος.
Ἀνάγνωσις Μηνύματος τοῦ Μακαριωτάτου  Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου
Χαιρετισμός τοῦ Προέδρου τῆς Ἐπιστημονικῆς Ἐπιτροπῆς τῆς Ἡμερίδος Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ἀνθίμου
Χαιρετισμός τοῦ Προέδρου τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Πολιτιστικῆς Ταυτότητος Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ἰγνατίου
Χαιρετισμοί Ἐπισήμων
10:45 π.μ. Ἐκκλησιαστικοί Ὕμνοι ἀπό τήν Βυζαντινή Χορωδία τοῦ Συλλόγου Ἱεροψαλτῶν τῆς Ἱ.Μ. Θεσσαλονίκης.

ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Πρόεδρος : Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Ἄνθιμος
11:00 - 11:20 Εἰσήγησις τοῦ Μητροπολίτου Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν μέ θέμα: «Ὁ ρόλος τοῦ ναυτικοῦ στήν ἀπελευθέρωση τῶν νησιῶν τοῦ Αἰγαίου Πελάγους καί τῆς Μακεδονίας».
11:20 - 11:40 Εἰσήγησις τοῦ Ἐλλογιμωτάτου κ. Σπυρίδωνος Σφέτα, Ἀναπληρωτοῦ Καθηγητοῦ τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μέ θέμα: «Τό Διπλωματικό παρασκήνιο τῆς συγκροτήσεως τῆς Βαλκανικῆς Συμμαχίας καί ἡ πρόσληψη τοῦ πρώτου Βαλκανικοῦ Πολέμου στήν Ἑλλάδα».
11:40 - 12:00 Εἰσήγησις τῶν κυριῶν Μαρίας Καζαμία - Τσέρνου, Ἀναπληρώτριας Καθηγήτριας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης καί Ἀγγελικῆς Τριβυζαδάκη, Λέκτορος τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης, μέ θέμα: «Οἱ Βυζαντινοί Ναοί τῆς Θεσσαλονίκης μετά τούς Βαλκανικούς Πολέμους».
12:00 - 12:20 Εἰσήγησις τοῦ Μητροπολίτου Καστορίας, μέ θέμα: «Ἡ προσφορά τῆς Ἐκκλησίας κατά τό Μακεδονικό Ἀγώνα».
12:20 - 13:00 Συζήτησις ἐπί τῶν Εἰσηγήσεων.
13:00 Ὁλοκλήρωσις τῶν ἐργασιῶν τῆς πρώτης Συνεδρίας.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Πρόεδρος : Ἐλλογιμώτατος Καθηγητής κ. Σπυρίδων Σφέτας
18:00 - 18:20 Εἰσήγησις τοῦ Ἐλλογιμωτάτου κ. Σαράντου Καργάκου μέ θέμα: «Ἡ Ἑλλάς κατά τούς Βαλκανικούς Πολέμους· ἀπό τήν πτώση στήν ἀνάταση».
18:20 - 18:40 Εἰσήγησις τοῦ Ἐλλογιμωτάτου κ. Ἀθανασίου Καραθανάση, Καθηγητοῦ Α.Π.Θ. μέ θέμα: «Οἱ Βαλκανικοί Πόλεμοι καί ἡ σημερινή Ἑλλάδα».
18:40 - 19:00 Εἰσήγησις τοῦ κ. Εὐαγγέλου Χεκίμογλου, Δρ Ἱστορίας - Ὑπευθύνου τοῦ Τμήματος Ἱστορίας τοῦ Δήμου Θεσσαλονίκης, μέ θέμα: «Ἡ Χριστιανική Ὀρθόδοξη Κοινότητα τῆς Θεσσαλονίκης πρό καί μετά τούς Βαλκανικούς Πολέμους».
19:00 - 19:20 Εἰσήγησις τοῦ Ἐλλογιμωτάτου κ. Κωνσταντίνου Χολέβα, Πολιτικοῦ Ἐπιστήμονος - Ἱστορικοῦ μέ θέμα: «Ἀπό τήν πτώχευση τοῦ 1893 στήν ἐθνική ἀναγέννηση τοῦ 1912 - 1913».
19:40 - 20:00 Συζήτησις ἐπί τῶν Εἰσηγήσεων.
20:00 - 20:30 Ἀπόδοσις Ἐκκλησιαστικῶν Ὕμνων καί Ἐθνικῶν Ἀσμάτων ἀπό τήν Χορωδία «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΛΠΙΣ».
20:30 Λῆξις τῆς Ἡμερίδος.

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Μια επίσκεψη Μαρτύρων του Ιεχωβά και η έρευνα για το ποιοι πραγματικά είναι

Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που ο συγγράφων υπηρετούσε σε ένα ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο της Λάρισας. Θυμάμαι – σαν να είναι χθες – κάποια Παρασκευή του Σεπτεμβρίου του 199.. . Ήταν η τελευταία διδακτική ώρα της εβδομάδας. Συζητούσα με τους μαθητές μου την Ευαγγελική περικοπή της ερχόμενης Κυριακής, όταν ξαφνικά εμφανίστηκαν – σχεδόν εισέβαλαν – δύο “καθώς πρέπει” κύριοι.
Μετά τις σχετικές συστάσεις, ζήτησαν την άδεια να μοιράσουν ένα έντυπο που αναφερόταν στα προβλήματα της σύγχρονης οικογένειας. Στις σχετικές διερευνητικές μου ερωτήσεις, απάντησαν ότι είναι μια χριστιανική ομάδα που ενημερώνει τον κόσμο και (άκουσον - άκουσον) κυρίως εκπαιδευτικούς και μαθητές για διάφορα επίκαιρα θέματα με το δικό τους σκεπτικό. Για να μη μακρηγορώ, οργίστηκα, όταν κατάλαβα με ποιους είχα να κάνω. Είχα μπροστά μου δύο εκφραστικά δείγματα οπαδών της χειρότερης αίρεσης: των Χιλιαστών ή “Μαρτύρων του Ιεχωβά”. Αυτών δηλαδή που αρνούνται όλα τα δόγματα της Ορθοδοξίας, την Αγία Τριάδα και όλα τα μυστήρια. Αυτών που δε σέβονται τους Αγίους, δεν αναγνωρίζουν το ιερατείο, δεν παραδέχονται αθανασία ψυχής. Αυτών που κάθε λίγο γελοιοποιούνται διαψευδόμενοι στις ημερομηνίες ελεύσεως του Χριστού. Ήταν οι πιστοί της αιρέσεως: “άθροισμα των αιρέσεων”.

Φυσικά εκδιώχθηκαν άμεσα από το σχολικό χώρο, ενώ η οργή μου ήταν ακόμη έντονη. Σκεφτόμουν: “... μα ακόμα και μέσα στο σχολείο ψάχνουν για θύματα;... Η Εκκλησία τι κάνει; ... Μα πάλι όμως, όλοι μας δεν είμαστε Εκκλησία;” Από τότε άρχισα να σκέφτομαι ότι ακόμη κι εγώ – ένα απ' τα εσχάτως επιστρέψαντα (;) πρόβατα της ποίμνης του Κυρίου – μπορούσα κι εγώ κάτι να κάνω.

Η πρώτη μου ενέργεια ήταν να βγάλω από το “ισχυρόν” (οργή) “γλυκύ” (Κριτ. ιδ΄ 14).
Πραγματικά το “γλυκύ” σ' αυτή την περίπτωση ήταν ότι δόθηκε η αφορμή μιας συζήτησης και μιας διαφώτισης. Έτσι οι μαθητές μου κατάλαβαν τι σημαίνει το γραφικό χωρίο “Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν
ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσιν λύκοι ἅρπαγες.” (Μτθ. ζ΄ 15).
Το δεύτερο που σκέφτηκα ήταν αυτό που κρατάς στα χέρια σου, αγαπητέ αδελφέ μου. Ελπίζω με τη βοήθεια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού κάτι να κατορθωθεί. Αν είναι έτσι τελικά, παρακαλώ αυτή την εργασία να τη δώσετε σε κάποιο γνωστό σας πλανεμένο αδελφό. Ίσως κάτι γίνει και τότε: “γινωσκέτω ὅτι ὁ ἐπιστρέψας ἁμαρτωλὸν ἐκ πλάνης ὁδοῦ αὐτοῦ σώσει ψυχὴν ἐκ θανάτου καὶ  καλύψει πλῆθος ἁμαρτιῶν.” (Ιακ. ε΄ 20).

Ακολουθεί η σχετική μελέτη του κ.Οικονόμου:


Κων. Α. Οικονομου.
Λάρισα – χειμώνας 1998
για τη β΄έκδοση
Λάρισα - Αύγουστος 2010

Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Ομιλία του Δημητρίου Νατσιού στην Θεσσαλονίκη. (Κυριακή 12/5/2013, 7μμ)


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Προσκαλείσθε Την Κυριακή 12 Μαΐου 2013 και ώρα 7 μ.μ. στην Στέγη μας, οδ.Οδυσσέως Φωκά 64 Συκιές, Θεσσαλονίκης, όπου θα ομιλήση ο Δάσκαλος κ. Δημήτριος Νατσιός με θέμα:
 

  «Το δημοτικό μας τραγούδι στη παιδεία του Γένους»
 
σχόλιο Γ.Θ : Όσο υπάρχουν Έλληνες σαν τον μεγάλο αυτό δάσκαλο, το όραμα θα παραμένει ζωντανό...
Να είστε εκεί.
 

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Η ψεύτικη συμπεριφορά των γονέων ..

Η ψεύτικη συμπεριφορά των γονέων, όσο και καλή να φαίνεται, δέν πληροφορεί εσωτερικά τα παιδιά, γι΄αυτό καί δεν υποτάσσονται, ούτε καί στον αυστηρό τρόπο υποτάσσονται. Εάν φαίνωνται πού ζαρώνουν, αυτό το κάνουν, γιατί δεν μπορούν πρός το παρόν να κάνουν καί αλλιώς. Όταν όμως μεγαλώσουν λίγο καί δεν έχουν πολύ την ανάγκη των γονέων, τότε κλωτσάνε άσχημα και βγάζουν και όλο το αποθηκευμένο μέσα τους άχτι στους γονείς τους.

Η αγία ζωή των γονέων πληροφορεί τις ψυχές των παιδιών, καί υποτάσσονται φυσιολογικά και μεγαλώνουν με ευλάβεια και δίχως ψυχικά τραύματα (με διπλή υγεία) και χαίρονται τα παιδιά τους γονείς τους, χαίρονται και οι γονείς τα παιδιά και σ΄ετούτη τη ζωήν και στην άλλη την αιώνια, όπου πάλι μαζί θ΄αγάλλωνται.
Γέροντας Παΐσιος

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

Ανάσταση Χριστού Θεασάμενοι (π.Σάββα Αγιορείτη)


Χριστός Ανέστη εκ νεκρών,
θανάτω θάνατον πατήσας
και τοις εν τοις μνήμασιν,
ζωήν χαρισάμενος



Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι,
προσκυνήσομεν Άγιον, Κύριον,
Ιησούν
τον μόνον αναμάρτητον.

Τον Σταυρόν Σου Χριστέ προσκυνούμεν
και την Αγίαν σου Ανάστασην
υμνούμεν και δοξάζωμεν

Συ γαρ ει ο Θεός ημών,
εκτός Σου άλλον ουκ οίδαμεν,
το όνομά Σου ονομάζομεν.

Δεύτε, πάντες οι πιστοί, προσκυνήσωμεν
την του Χριστού Αγίαν Ανάστασην.
Ιδού γαρ ήλθε δια του Σταυρού
χαρά εν όλω τω κόσμω.
Δια παντός ευλογούντες τον Κύριον,
υμνούμεν την Ανάστασην Αυτού. Σταυρόν γαρ υπομείνας δι' ημάς,
θανάτω, θάνατον ώλεσεν.

Αναστάς ο Ιησούς από του τάφου καθώς προείπεν,
Έδωκεν ημίν την αιώνιον ζωήν και το μέγα έλεος.

Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

Επείγουσα έκκληση συλλογής υπογραφών

Ζητούμε συγνώμη για την αλλαγή θεματολογίας εν μέσω Μεγάλης εβδομάδας αλλά αγιορίτης πατέρας μας παρακάλεσε να προωθήσουμε την παρακάτω Συλλογή υπογραφών.

Η συλλογή υπογραφών απευθύνεται προς τον Πρόεδρο της Αμερικής για να πιέσει στην εξεύρεση των δύο απαχθέντων Ορθοδόξων Αρχιεπισκόπων.

Πρέπει να μαζευτούν 100.000 υπογραφές 

μέχρι 27 Μαϊου 

(είναι η προϋπόθεση που θέτει ο Λευκός Οίκος για να φθάσει τελικά το αίτημα στον κ.Ομπάμα, ο στόχος είναι αρκετά δύσκολος ας ελπίσουμε ότι με την βοήθεια του Θεού θα επιτευχθεί). 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ στο:

https://petitions.whitehouse.gov/petition/appeal-president-obama-and-his-government-release-two-abducted-orthodox-christian-archbishops-syria/xNskxL1q

και ενημερώστε φίλους και γνωστούς (μέσω εμαιλ, κοινωνικών δικτύων κλπ)


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ υπογραφής:

Θα χρειαστεί αρχικά να επιλέξετε "Create an account" , όπου εισάγετε το εμαιλ, το όνομα και το επώνυμό σας (το επώνυμό σας μπορείτε να το εισάγετε ελαφρώς παραλλαγμένο αν δεν επιθυμείτε να υπάρχει το αυθεντικό στο διαδίκτυο).  

Μετά από 1-2 λεπτά έρχεται επιβεβαίωση στο email σας από το Whitehouse.gov επιλέγεται τον σύνδεσμο στον οποίο παραπέμπει και τον αντιγράφετε στον φυλλομετρητή σας (internet explorer, mozilla firefox, chrome)  

και το μόνον που απομένει είναι να κάνετε κλικ στο Sign the Petition

 

Ακολουθεί το κείμενο :

An appeal to President Obama and his government for the release of two abducted Orthodox Christian Archbishops in Syria.

we petition the obama administration to: