" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

ΦΤΩΧΟΤΕΡΟ ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΗΣ «e–ΓΕΝΙΑΣ»

Φτωχότερο τ λεξιλόγιο τς e-γενις

τῆς Ἑλένης Βέργου,
ἐφημ.  “ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ”, 24.07.13

Ἠλ. στοιχειοθεσία «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»

ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Μὲ τὴν κατωτέρω προσέγγιση ἀνατρέπεται ἡ θεωρία τῆς …«ἐξελίξεως». Ὁ ἄνθρωπος θὰ «ἐπιστρέψει» στὰ γρυλλίσματα!

.           Φτωχότερο γίνεται χρόνο μὲ τὸν χρόνο τὸ λεξιλόγιο τῆς e-γενιᾶς ἐξ αἰτίας τῆς… ἐμμονῆς τῶν παιδιῶν μὲ τὰ «ἔξυπνα» κινητὰ τηλέφωνα, τὶς ταμπλέτες καὶ τὸ διαδίκτυο.
.            Ἡ παράδοση τῆς μεταφορᾶς τῆς γλώσσας ἀπὸ τὴ μία γενιὰ στὴν ἄλλη ἔχει ἀρχίσει νά… χάνεται ἢ τουλάχιστον αὐτὸ ἀναφέρουν μελετητὲς ἀπὸ τὸ πανεπιστήμιο Κίνγκς τοῦ Λονδίνου.
.         Οἱ εἰδικοὶ ἐπισημαίνουν ὅτι οἱ ἐκπρόσωποι τῆς γενιᾶς τοῦ… i-Pad καὶ τοῦ i-Phone περνοῦν πολλὲς ὧρες μαθαίνοντας μπροστὰ ἀπὸ μία ὀθόνη ὑπολογιστῆ καὶ πλέον δὲν ἀντιδροῦν τόσο πολὺ στὰ ἠχητικὰ ἐρεθίσματα.
.           Μὲ ἁπλὰ λόγια αὐτὸ σημαίνει ὅτι παιδιὰ καὶ ἔφηβοι δὲν δίνουν σημασία σὲ αὐτὰ ποὺ λένε οἱ γονεῖς, οἱ δάσκαλοι καὶ οἱ καθηγητές τους καὶ μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο χάνουν τὴν εὐκαιρία νὰ ἀντλήσουν ὄχι μόνο σημαντικὲς πληροφορίες ἀλλὰ καὶ νὰ ἐμπλουτίσουν τὸ λεξιλόγιό τους.

Διαδικασία

.              Ὁ ἀνθρώπινος ἐγκέφαλος ἔχει μάθει νὰ «ἀποθηκεύει» νέες λέξεις καὶ ἔννοιες, ὅταν τὶς ἀκούει νὰ

Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2013

Μόλις κυκλοφόρησε τὸ νέο βιβλίο γιὰ τὸν μητροπολίτη ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟ.

Ὑψιπέτης Ἀετός
Ὁ Μητροπολίτης
Δρυϊνουπολεως, Πωγωνιανῆς & Κονίτσης
ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ
(1922 – 1994)

Στὶς 12 Δεκεμβρίου 1994, ἀείμνηστος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κυρὸς ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ἀναχώρησε γιὰ τὴν αἰ­ωνιότητα. Καὶ παρ’ ὅτι πέρασαν κιόλας περισσότερα ἀπὸ δεκαοκτὼ χρόνια, ἡ μορφή του καὶ τὸ ἔργο του βρίσκονται πάντα στὴν ἐπικαιρότητα. Πολλοὶ ποὺ τὸν ἐγνώριζαν καὶ τὸν ἀγαποῦσαν, ἀλλὰ καὶ ὅσοι ἁπλῶς ἔχουν ἀκούσει χωρὶς νὰ τὸν ἔχουν συνατήσει ποτέ, θέλουν νὰ πληρο­φορηθοῦν γιὰ τὸν ἱερὸ ἄνδρα.
Βέβαια, τὶ καὶ ποιὸς ἦταν ὁ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ, ἵσως ποτὲ κανεὶς δὲν θὰ μπορὲσῃ νὰ παρουσιάσῃ. Ὅμως, ἐπειδὴ ἐπίμονα ζητοῦν νὰ μάθουν γι’ αὐ­τόν, ἀποφασίστηκε νὰ χαραχθοῦν λίγες σχετικῶς γραμμὲς ἀπὸ τὴν δραστηριότητά του ὡς Μητροπο­λί­του Δρυϊνουπόλεως, κυρίως ἀπὸ ὅσα διασώζει ἡ μνήμη καὶ σὰν «ἀντίδωρο» εὐγνω­μοσύνης, γιὰ ὅσα ἐκεῖνος μᾶς προσέφερε, ἀλλὰ καὶ σὰν χρέος ἀπέναντι στὴν Ἐκκλησία, στὸ Ἔθνος καὶ στὴν Βόρειο Ἤπειρο.
Τὰ ὅποια ἔσοδα αὐτοῦ τοῦ βιβλίου προσφέρον­ται ἀπὸ καρδιᾶς στὴν Σ.Φ.Ε.Β.Α., πού, παρὰ τὶς δυσκολίες τῶν καιρῶν, συνεχίζει νὰ ὑπερμαχῇ τοῦ Βορειοημπειρωτικοῦ, πιστὴ στὶς ὑποθήκες τοῦ μεγάλου καὶ ἀνεπανάληπτου Ἀρχηγοῦ της, τοῦ Μητροπολίτου ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ, στὸν ὁποῖο καὶ τὸ ἀφιερώνουμε μὲ ἀπέραντο σεβασμό, μὲ βαθειὰ ἀγάπη καὶ ἀνυπόκριτο θαυμασμό.
† Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης ΑΝΔΡΕΑΣ
ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ:
 
Ἱερὰ Μητρόπολις Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης
Μητροπολίτου Σεβαστιανοῦ 33
441 00 – ΚΟΝΙΤΣΑ
ΤΗΛ: 2655022747 - E-mail: imdpk@imdpk.eu και konitsam@gmail.com 
Τιμᾶται 5 €

Δευτέρα, 26 Αυγούστου 2013

ΜΙΛΑ ΜΑΝΝΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ

Αμείλικτα τα ερωτήματα, 
φωνή βοώντος εν τη ερήμω;;

Έχω αηδιάσει, έχω αγανακτήσει, με όλα όσα γίνονται. Λυπάμαι βαθύτατα. Ντρέπομαι που είμαι Έλληνας. Θέλω να φύγω. Δεν μπορώ να βλέπω αυτή την υποτέλεια στους ξένους.
Αυτό το φόβο στα μάτια των ελλήνων πολιτικών μπροστά στο καροτσάκι του Σόϊμπλε και στο ταγεράκι της Μέρκελ. Πάνε οι άνδρες από τη φυλή μας. Μόνο μέσα στην Ελλάδα κάνουν τον καμπόσο. Εξαντλούν τη επίπλαστη δυναμική τους στις απολύσεις και στα τιμημένα γηρατειά που ξυλοφορτώνουν. Τρέμουν τα σαγόνια τους όταν πάνε στις Βρυξέλλες. Αυτοί οι ένοχοι, με τα τόσα ψέματα, χαμογελάνε αμήχανα και φοβισμένα μπροστά στους ξανθόψειρες φράγκους και στους ομοφυλόφιλους άγγλους.  
Οι αποτυχημένοι του παρελθόντος, είναι οι πολιτικοί του παρόντος. Οι ένοχοι εσχάτης προδοσίας και της ερημώσεως της χώρας, αγωνίζονται δήθεν να τη σώσουν και νομοθετούν. Αύριο θά ναι ξανά υποψήφιοι. Και μείς τα θύματα, θα επιλέγουμε πάλι δημίους και μαχαίρια σφαγής.


Δεν φταίνε όμως αυτοί μόνο. Φταίνε οι "προφήτες", οι διάδοχοι των Αποστόλων, οι συνεχιστές των Πατέρων, οι ακόλουθοι των αγίων, που πήραν την επένδυση των οσίων και όχι την αποστολή, τον λόγο, τον έλεγχο.
Αναιμικές εκκλησιαστικές δηλώσεις, μισοβέζικη στάση, παρεϊστικη νοοτροπία, φιλική συμπεριφορά με τους ολετήρες.
Έτσι έκαναν οι άγιοι Πατέρες; Ο ιερός Χρυσόστομος, ο Μ. Βασίλειος;

Αχ, Εκκλησία μου Ορθόδοξη, γιατί με προδίδεις κάθε μέρα, ακόμη μια φορά. Με καλείς να βοηθήσω τους ανέργους, τους αστέγους, τους πενθούντες, τους πεινασμένους, τους κακοποιημένους και δεν λες κάτι για να σταματήσει το κακό. Μου λες να μη κλέψω, να μη παραβώ το νόμο, να πληρώνω φόρους, να μη βρίζω, να μη τα σπάω κι από την άλλη μεριά συζητάς στη Σύνοδο πως θα είναι μια χριστιανική οικογένεια. Πως όμως; Βοήθησέ με! Μίλα επιτέλους! Μου λές να φτιάχνω παιδιά και να μη δουλεύω την Κυριακή και δεν μου λες πως; Δεν με προστατεύεις από την ανελέητη φορομπηχτική πολιτική των γερμανόδουλων πολιτικών.

Εκκλησία μου, εσύ μού μεινες! Είσαι μάνα μου τελικά ή μητριά μου; Σ΄ αγαπάω, μ΄ακούς; Εσύ μ΄ αγαπάς;  
Κάνε κάτι λοιπόν, μη με χάσεις. Τι άλλο περιμένεις να δεις;  
Γιατί δε διαμαρτύρεσαι; Επειδή δεν σού ΄κοψαν μισθούς και συντάξεις. Επειδή σε χαϊδεύουν στην πλάτη οι υποκριτές και οι βδέλλες των βαπτισμένων παιδιών σου. Επειδή παλιά,

Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2013

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Λάβαμε το παρακάτω χρήσιμο εμαιλ:
Σας στέλνω την ιστοσελίδα ενός προγράμματος για τη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας, στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Είναι το πρόγραμμα LEXIGRAM και θα το βρείτε στην ιστοσελίδα lexigram.gr.
Είναι δωρεάν και εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Είναι οργανωμένο σύμφωνα με την ύλη των μαθημάτων της γλώσσας και των τριών επιπέδων, Δημοτικό, Γυμνάσιο, και Λύκειο..
Με την είσοδο στην ιστοσελίδα του Προγράμματος θα πρέπει κάθε χρήστης να κάνει εγγραφή από το μενού στα αριστερά της αρχικής σελίδας, στο Εγγραφή Χρηστών.
Αμέσως θα δεχτεί ένα κόμβο επιβεβαίωσης στο mail που θα έχει δηλώσει.
Μόλις κάνει την αποδοχή θα μπορεί να μπει αμέσως με τον κωδικό που έχει δώσει στην ιστοσελίδα του προγράμματος και να κάνει χρήση όλων των δυνατοτήτων του προγράμματος, που είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για κάθε μαθητή, γονέα αλλά και εκπαιδευτικό.

Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2013

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!! Ήρθαν οι διευκρινήσεις για τις μετατάξεις!

Πριν λίγες ημέρες επικρίναμε την καθυστέρηση έναρξης λειτουργίας της εφαρμογής μέσω της οποίας μπορεί να υποβάλει κάποιος εκπαιδευτικός αίτηση μετάταξης στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση ή σε Φορείς (ΙΕΚ, Δ/νσεις Εκπ/σης).
Σήμερα, Πέμπτη 22/8/2013, 24 ώρες πριν την λήξη της προθεσμίας, ήρθαν επί τέλους οι διευκρινήσεις από το Υπουργείο Παιδείας ..!


Πριν τις παραθέσουμε τις σημαντικές διευκρινήσεις, θα τονίσουμε ότι είναι απαράδεκτο να επηρεάζεται η επαγγελματική σταδιοδρομία και συνεπώς και η ίδια η ζωή ενός εκπαιδευτικού, εν μέσω θερινών διακοπών, με προθεσμίες ελάχιστων ημερών, με ασαφείς εγκυκλίους, με διευκρινήσεις που δίνονται κυριολεκτικά ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ:


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Ταχ. Δ/νση: Ανδ. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr
 
              Μαρούσι, 22 08-2013


Ενημερωτικό Σημείωμα με απαντήσεις σε ερωτήματα για τις Μετατάξεις Εκπαιδευτικών

Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δίνονται οι παρακάτω διευκρινήσεις υπό τη μορφή ενημερωτικού σημειώματος ερωτήσεων – απαντήσεων:

1. Όταν έχω οργανική θέση, επειδή δεν έχω στο σχολείο μου πλήρες ωράριο (πάνω από 12 ώρες) και θεωρούμαι υπεράριθμος, χρειάζεται να κάνω αίτηση μετάταξης;
Απάντηση: ΟΧΙ, εκτός εάν θέλεις να μεταταχθείς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ή σε Διοικητική θέση.

2. Εάν κάποιος αιτηθεί και τελικά δεν μεταταχθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ή σε Διοικητική θέση χάνει την οργανική του θέση ή τη θέση του ως υπεράριθμου ή  στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ της Διεύθυνσης Δ.Ε που υπηρετεί;
Απάντηση: ΟΧΙ, παραμένει στο προηγούμενο υπηρεσιακό καθεστώς. Η υποβολή αίτησης προτίμησης δεν έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της υπηρεσιακής θέσης, εάν δεν μεταταχθεί.

3. Όσοι υπηρετούν σε συγκεκριμένη Διεύθυνση προηγούνται κατά τη μετάταξη, εφόσον έχουν ζητήσει μετάταξη εντός της ίδιας Διεύθυνσης σε σχέση με άλλους που υπηρετούν σε άλλη Διεύθυνση;

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013

Τα σχολεία στις ΗΠΑ έγιναν ... "Ηλεκτρονικά" στρατόπεδα συγκέντρωσης

To CBS Los Angeles ανέφερε πρόσφατα ότι νέοι παλμικοί σαρωτές σε δύο τοπικά σχολεία των Η.Π.Α, θα "επιταχύνουν τις γραμμές "που σχηματίζονται κατά τη διάρκεια του σχολικού γεύματος.
Αυτά τα σχολεία θα ενταχθούν μαζί με άλλα που ήδη έχουν εφαρμόσει παρόμοια βιομετρικά συστήματα πληρωμών, «διαβάζοντας» τη διάθεση των παιδιών σχετικά με το φαγητό, καθώς συνδέονται με υπέρυθρο φως.

Οι γονείς στη Λουιζιάνα τάχθηκαν κατά των νέων βιομετρικών σαρωτών στην καφετέρια του σχολείου των παιδιών τους, αποκαλώντας το πρόγραμμα «το χάραγμα του θηρίου». Οι υπάλληλοι του σχολείου,έσπευσαν να υπερασπιστούν το σύστημα, λέγοντας ότι οι παλμικοί σαρωτές είναι απλά μια "τεχνολογία που θα χρησιμοποιείται καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωή μας, πλέον…. Παντού. .."
Παντού, πράγματι. Κακό επιχείρημα στην πραγματικότητα, γιατί αν είναι όντως το χάραγμα του θηρίου, τότε δεν θα πρέπει τεχνικά να είναι παντού;

Στη Φλόριντα, μια σχολική περιφέρεια δοκίμασε ένα νέο λογισμικό σάρωσης της ίριδας, χωρίς καν να ενημερώσει τους γονείς. Όταν οι γονείς το ανακάλυψαν και διαμαρτυρήθηκαν, και το πρόγραμμα έκλεισε, τα μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι «έτσι θα μπορούσαν να κρατήσουν τα παιδιά ασφαλή, "σαν να υπονοούσαν ότι οι γονείς δεν ανησυχούσαν για την ασφάλεια των παιδιών τους, όπως το σχολείο και αρνούνταν στα παιδιά τους τη δυνατότητα να ελέγχουν τις ίριδες των ματιών τους με σάρωση κάθε φορά που έμπαιναν σε ένα σχολικό λεωφορείο.


Άλλα σχολεία αναγκάζουν τους μαθητές να φορούν RFID τσιπ παρακολούθησης, που εντοπίζουν κάθε βήμα τους μέσω υπολογιστή. Ξεκίνησε σε ένα σχολείο στο Σαν Αντόνιο, στο Τέξας. Εκεί μία μαθήτρια που διαμαρτυρήθηκε, επειδή αισθάνθηκε ότι αυτή η πρακτική παραβίαζε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της, διώχτηκε από το σχολείο, επειδή αρνήθηκε να εμφυτεύσει το chip.
Το ομοσπονδιακό δικαστήριο απέρριψε το αίτημα της, δημιουργώντας ένα προηγούμενο, ότι τα δικαιώματα των μαθητών – θρησκευτικά ή οποιοδήποτε άλλο- δεν έχει σημασία όταν τα παιδιά βρίσκονται στο χώρο του σχολείου.

Τα σχολεία στις Η.Π.Α φαίνεται ότι πλέον δεν είναι παρά ένα ακόμη μέρος του «ολοένα διευρυνόμενου σχεδίου της

Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2013

ΠΡΟΩΘΟΥΝΤΑΙ ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ! ΜΕΣΑ ΤΑ ΠΟΡΝΟ ΚΑΙ Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΙΑ - ΕΞΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ!

Τα Ευρωπαϊκά νηπιαγωγεία και σχολεία μπορούν να απαγορεύσουν τα παιδικά βιβλία και παραμύθια που απεικονίζουν την παραδοσιακή οικογένεια. Αυτό είναι ένα αίτημα της επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα Δικαιώματα της Γυναίκας. Σύμφωνα με την επιτροπή, τα παραμύθια θα πρέπει να μιλάνε για τη σεξουαλική διαφορετικότητα (για κάποιον απροσδιόριστο λόγο όταν ακούω την λέξη "διαφορετικότητα" είναι σαν να μυρίζω κλούβια αυγά -Ε.Θ.) Νορβηγοί ειδικοί πιστεύουν ότι τα παιδιά επωφελούνται βλέποντας πορνό.


Η Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα Δικαιώματα των Γυναικών και την Ισότητα των Φύλων παρασκευάζουν μια έκθεση που ζητά την απαγόρευση όλων των βιβλίων που παρουσιάζουν την παραδοσιακή οικογένεια όπου ο πατέρας είναι ο αρχηγός και κουβαλητής της οικογένειας και η μητέρα φροντίζει για τα παιδιά, στα σχολεία και τα κέντρα ημερήσιας φροντίδας της Ευρώπης. Σύμφωνα με τους συγγραφείς, τα βιβλία αυτά είναι κακά για την μελλοντική ζωή των παιδιών, ιδιαίτερα στα κορίτσια, και την προώθηση της λάθος συμπεριφοράς. Στο μέλλον, μπορεί να τα αποτρέψει από την οικοδόμηση μιας σταδιοδρομίας.

Οι φεμινίστριες ανησυχούν ότι τα παιδιά από μικρή ηλικία έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι με «αρνητικά στερεότυπα των φύλων» σε τηλεοπτικές εκπομπές και διαφημιστικά. Η λέξη "αρνητικό" της έκθεσης είναι συνώνυμη με τη λέξη "παραδοσιακό". Με την πάροδο του χρόνου, η απαγόρευση θα επεκταθεί και στην τηλεόραση και τη διαφήμιση. Μέχρι στιγμής, αποφασίστηκε να αρχίσει με τα σχολικά βιβλία.


Οι συντάκτες της έκθεσης συνιστούν επειγόντως νομοθετικά μέτρα στον τομέα της παιδικής λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα, προτείνουν την εισαγωγή μιας πολιτικής της "ισότητας όλων των κοινωνικών τομέων". Ένα παράδειγμα αυτής της εναλλακτικής λογοτεχνίας για τα παιδιά είναι ένα βιβλίο με τίτλο "Ο Βασιλιάς και ο Βασιλιάς" με εξώφυλλο δυο άνδρες να φιλιούνται. Σύμφωνα με την έκθεση, αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά να

Παρασκευή, 16 Αυγούστου 2013

Θέλουν να κλείσουν τα εκκλησιαστικά λύκεια

Σάλο στους κόλπους της Εκκλησίας προκαλεί εισήγηση της Επιτροπής για την Αναβάθμιση της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η «δημοκρατία».
Τα μέλη της επιτροπής προτείνουν στη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων να μπει λουκέτο με συνοπτικές διαδικασίες σε εκκλησιαστικά γυμνάσια, ιερατικά σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και σε εκκλησιαστικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης. Χαρακτηρίζουν μάλιστα τη λειτουργία τους «περιττή».

Η επιτροπή στο έγγραφό της με ημερομηνία 16 Μαΐου 2013 αναφέρει ότι μελέτησε το θέμα της λειτουργίας των δομών της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και εκτιμά ότι «υπό τις τρέχουσες συνθήκες η μόνη σχολική δομή δημόσιου δευτεροβάθμιου εκκλησιαστικού  σχολείου που μπορεί να ευδοκιμήσει είναι το εκκλησιαστικό γενικό λύκειο», κι αυτό υπό συγκεκριμένους όρους.

Εισηγούνται κλείσιμο
Τα μέλη της επιτροπής κρίνουν ειδικότερα ότι είναι περιττή η λειτουργία των εκκλησιαστικών γυμνασίων, των ιερατικών σχολών δεύτερης ευκαιρίας και των εκκλησιαστικών ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης και εισηγούνται το κλείσιμό τους. Όσον αφορά τα εκκλησιαστικά λύκεια, θέτουν ως όρο για τη συνέχιση της λειτουργίας τους την ύπαρξη τουλάχιστον 45 μαθητών και μαθητριών. «Εάν για περισσότερα από τρία έτη έχουν αριθμό μαθητών μικρότερο, να μετατρέπονται σε κέντρα εκκλησιαστικών τεχνών» αναφέρεται στην εισήγηση.

Αντιδράσεις
«Η συγκεκριμένη επιτροπή ενήργησε εν αγνοία της Εκκλησίας και της Ιεράς Συνόδου» τονίζει στη «δημοκρατία» ο

Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2013

Το Ηλεκτρονικό Σύστημα Αιτήσεων Μετατάξεων Εκπαιδευτικών ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ!

Ως γνωστό, αν υπάρχει κάτι για το οποίο πρέπει να περηφανευόμαστε στο Ελληνικό κράτος είναι ο προγραμματισμός, η υπευθυνότητα και η συνέπεια όσων μας Κυβερνούν.

Χθες, 13 Αυγούστου, εν μέσω θερινών διακοπών και ενώ οι συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών απουσιάζει, εκδόθηκε Δελτίο Τύπου με το οποία ανακοινώνεται η υποχρεωτική μετάταξη 6000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

"καλούνται από την 14-8-2013 έως και την 23-8-2013, να υποβάλουν σχετική αίτηση προτίμησης, προκειμένου να συνταχθούν οι αξιολογικοί πίνακες βάσει των οποίων θα πραγματοποιηθούν οι υποχρεωτικές μετατάξεις."


Όπως όμως βλέπετε, η ιστοσελίδα http://teachers.exams.minedu.gov.gr/ στην οποίο πρέπει να συμπληρώνουν τις αιτήσεις, ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ακόμη!

Η ώρα που γράφεται η παρούσα ανάρτηση είναι 14:56, ενώ η ίδια η ιστοσελίδα μας διαβεβαιώνει ότι 
"Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη στις 14 Αυγούστου, μετά τις 12:00μμ.
Ευχαριστούμε.
"

Οι Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης με τις οποίες επικοινωνήσαμε δεν γνωρίζουν απολύτως τίποτε και μας λένε ότι περιμένουν διευκρινιστική εγκύκλιο (λογικά μετά τον 15αύγουστο).
Η καταληκτική ημερομηνία της 23 Αυγούστου πλησιάζει (άραγε πως θα το μάθει πχ κάποιος εκπαιδευτικός που απουσιάζει στο εξωτερικό;)

Από τις ερωτήματα των συναδέλφων που περιμένουν διευκρίνηση:
1) Γιατί δεν ανακοινώθηκαν τα ονόματα όσων υποχρεώνονται σε μετάταξη στην Πρωτοβάθμια;
2) Πως μπορεί κάποιος εκπ/κός να γνωρίζει με σιγουριά ότι πλεονάζει;
3) Μπορούν εκπαιδευτικοί που δεν πλεονάζουν αλλά το επιθυμούν, να συμμετέχουν εθελοντικά στην διαδικασία μετάταξης στην Πρωτοβάθμια;
4) Θα μπορεί ο αιτών να διασφαλίσει ότι θα βρίσκεται τουάχιστον στον ίδιο νομό με αυτό που υπηρετεί τώρα;
5) αναλογίστηκαν ποτέ οι κύριοι του Υπουργείου μας ότι η εσπευσμένη απόφασή τους, έχει να κάνει με ανθρώπους, με ανθρώπινες ψυχές, με οικογένειες, με συζύγους, με ηλικιωμένους ή άρρωστους πιθανώς γονείς, και με τα παιδιά των υπό μετάταξη συναδέλφων και δεν είναι εύκολο να χωριστεί οριστικά μια οικογένεια μέσα σε 2 εβδομάδες επειδή το Υπουργείο αποφάσισε στις 13 Αυγούστου να τους υποχρεώσεις σε μετάταξη;

Εν αναμονή ... να ανοίξει η ιστοσελίδα.
"Ευχαριστούμε" και εμείς το Υπουργείο,
για τον προγραμματισμό, την υπευθυνότητά
και πάνω από όλα, την συνέπεια του!

Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημας

Πρωτ. π. Γεωργίου Δορμπαράκη 
Ο μήνας Αύγουστος είναι ο μήνας της Υπεραγίας Θεοτόκου, της Παναγίας μας. Αν καθ’ όλο το έτος έχουμε συχνές και πυκνές αναφορές για τη Μητέρα του Κυρίου, εκεί που αποκορυφώνεται η δοξολογική, τιμητική και ικετευτική αναφορά μας σ’ Εκείνη, είναι κατά τον μήνα αυτό, λόγω της εορτής της Κοιμήσεώς της και της με αυτήν κατά την παράδοση της Εκκλησίας μας συνδεδεμένης μεταστάσεώς της. Αιτία γι’ αυτό είναι ότι η Κοίμηση και η μετάσταση της Θεοτόκου επιστεγάζουν την όλη αγιασμένη επί γης πορεία της, που σημαίνει ότι το κάθε γεγονός της ζωής της Παναγίας θεωρείται ως αναβαθμός, που οδηγεί στην αγκαλιά του Τριαδικού Θεού. Με άλλα λόγια, με την Κοίμηση της Θεοτόκου κατανοούμε οι πιστοί ότι τίποτε δεν υπήρξε τυχαίο στη ζωή της – άλλωστε, υπάρχει τίποτε τυχαίο; - αλλά όλα συμπλέκονταν από τη Θεία Χάρη, η οποία συνεργαζόταν με την ελεύθερη βούλησή της, ώστε να φθάσει να γίνει η Παναγία αυτό που δηλώνει η προσωνυμία της: Παν-αγία. Υπεράνω δηλαδή οποιουδήποτε αγίου, είτε ανθρώπου είτε αγγέλου. «Θεός μετά Θεόν» κατά μία μάλιστα πατερική έκφραση. Γι’ αυτό και ψάλλει αδιάκοπα η Εκκλησία μας: «Την τιμιωτέραν των Χερουβείμ και ενδοξοτέραν ασυγκρίτως των Σεραφείμ». Από αυτό καταλαβαίνουμε και γιατί η νηστεία για την Παναγία, γιατί οι καθημερινές ικεσίες μας με τους παρακλητικούς κανόνες, γιατί οι γονυκλισίες.
Ιδιαιτέρως θα σταθούμε στους παρακλητικούς κανόνες, μεγάλο και μικρό, που αποτελούν μακάριο εντρύφημα κάθε πιστού, παρηγοριά κι ελπίδα του σ’ όλες τις περιστάσεις της ζωής του, μάλιστα τότε που αντιμετωπίζει διαφόρων ειδών πειρασμούς. Και τούτο γιατί οι βασικές προϋποθέσεις στις οποίες στηρίζονται και οι δύο κανόνες, είναι αφενός το γεγονός ότι ως άνθρωποι χειμαζόμαστε ευρισκόμενοι μέσα σ’ αυτόν τον ταλαίπωρο κόσμο με τους πολυποίκιλους πειρασμούς και τις παγίδες του, αφετέρου υπάρχει η ελπίδα και η παρηγοριά, η καταφυγή και η

Δευτέρα, 12 Αυγούστου 2013

Η ανάγκη για Εθνική Παιδεία

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια βιώνουμε στα σχολειά μας, αφιλοπατρία και αγραμματοσύνη. Ο Διονύσιος Σολωμός έγραψε για μόρφωση και Παιδεία Εθνική.

Όμως την Εθνική Παιδεία φρόντισαν οι ‘‘προοδευτικοί’’ θολοκουλτουριάρηδες και οι εθνοαποδομητές να την προσαρμόσουν στη Νέα Εποχή, ώστε να πετύχουν τον αφελληνισμό μας. Αλήθεια, πόσες πνευματικές ακαθαρσίες Δύσης και Ανατολής ξεβράζονται καθημερινά στα ελληνικά σχολεία;
Αν ξεφυλλίσουμε τα βιβλία λογοτεχνίας του δημοτικού, θα παρατηρήσουμε σημαντική υποχώρηση των λογοτεχνικών κειμένων και αντικατάστασή τους με νέα κείμενα από συνταγές μαγειρικής, μικρές αγγελίες, κόμικς, άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά ποικίλης ύλης, διαφημίσεις, μέχρι και οδηγίες χρήσεις οικιακών συσκευών! Επίσης έχουν σχεδόν καταργηθεί οι στίχοι από δημοτικά τραγούδια, που είναι βασικά για τη διάσωση της εθνικής συνείδησης. Στα λογοτεχνικά κείμενα του γυμνασίου κυριαρχούν η πρόωρη σεξουαλικότητα, οι αντιρατσιστικές υστερίες, το ιδεολόγημα της “πολυπολιτισμικότητας”, κείμενα χωρίς αξίες και ιδανικά, που προβάλλουν την ατομικότητα και βάλλουν ευθέως κατά της πίστης και της Πατρίδας μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα βιβλία της ελληνικής γλώσσας γεφυρώνουν την προσχολική ηλικία με την σχολική φάση της παιδικής και εν συνεχεία της εφηβικής ηλικίας και σημαδεύουν τον ψυχικό κόσμο των νέων για όλη τους της ζωή.

Όπως λέει και ο Πλάτων: «Παιδεία ἐστί οὐ τήν ὑδρίαν πληρῶσαι, ἀλλά ἀνάψαι ψυχήν». Η Παιδεία, λέει δεν είναι γέμισμα δοχείου − ο εγκέφαλος του παιδιού – αλλά άναμμα ψυχής.

Καλό σχολείο δεν είναι μόνο το άριστο κτίριο και ο θαυμάσιος εποπτικός εξοπλισμός. Το καλό σχολείο το κάνει ο καλός δάσκαλος. Όμως σήμερα καταστρέψαμε τον εκπαιδευτικό και τον μεταβάλλαμε σε συνδικαλιστή και φροντιστή, σε πρότυπο ιδιοτέλειας και αδιαφορίας.

Το σχολειό δεν είναι χώρος πειραμάτων, ούτε πρωτεύον ρόλος του η

Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2013

Γεννιέσαι ή γίνεσαι; Το αγόρι που εξαναγκάστηκε να μεγαλώσει ως κορίτσι

Ήταν καλοκαίρι του 1965 όταν σε ένα νοσοκομείο στο Winnipeg του Καναδά, που η Janet Reimer γέννησε δίδυμα, τον Bruce και τον Brian.


Λίγους μήνες μετά τον τοκετό, και τα δύο δίδυμα παρουσίασαν δυσκολίες στην ούρηση και οι γιατροί συνέστησαν να κάνουν και τα δυο περιτομή, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα, μια κοινή πρακτική ακόμα στη Βόρεια Αμερική. Όμως αυτό αποδείχθηκε καταστροφικό για τον Bruce. Η ιατρική ομάδα που ανέλαβε την περιτομή χρησιμοποίησε μια αντισυμβατική για τα δεδομένα της εποχής τεχνική με ηλεκτρικό νυστέρι, που όμως προκάλεσε εκτεταμένες βλάβες στο πέος του Bruce, χωρίς να υπάρχει καμία δυνατότητα, με την τεχνογνωσία της εποχής, για χειρουργική αποκατάσταση. Κατά τους επόμενους μήνες, η οικογένεια Reimer συμβουλεύτηκε πολλές ιατρικές ειδικότητες και ειδικούς, αλλά κανένας δεν τους προσέφερε ελπίδα, Ο Bruce φαινόταν να είναι καταδικασμένος να ζήσει το υπόλοιπο της ζωής χωρίς το ανδρικό γεννητικό όργανο του.



Λίγο καιρό μετά, οι Reimers απευθύνθηκαν σε έναν ψυχολόγο, τον John Money του Πανεπιστημίου Johns Hopkins στη Βαλτιμόρη, ο οποίος ήταν πεπεισμένος ότι τα αγόρια θα μπορούσαν να εκπαιδευτούν για να γίνουν κορίτσια. Ο ψυχολόγος υποστήριζε την θεωρία ότι η εκπαίδευση και το γύρω περιβάλλον καθορίζουν την ταυτότητα του φύλου των παιδιών, παρά οι βιολογικοί παράγοντες και το DNA. Ο John Money ισχυριζόταν ότι ο κάθε άνθρωπος γεννιέται με ουδέτερο φύλο και αυτό προσδιορίζεται καθώς μεγαλώνουμε προς την ταυτότητα της γυναίκας ή του άνδρα. Ο John Money πίστευε ότι οι ρόλοι των φύλων είναι κοινωνικά και περιβαλλοντολογικά προσδιορισμένοι. Μέσα στην απελπισία τους και ελλείψει καλύτερων εναλλακτικών λύσεων, οι Reimers αποφάσισαν να ακολουθήσουν τις συστάσεις του John Money.



Ο Bruce ήταν ο τέλειος υποψήφιος για τον JohnMoney, (φωτο) που θα επιβεβαίωνε τις θεωρίες του σχετικά με την ανάπτυξη της ταυτότητας του φύλου και αμέσως συμφώνησε να αναλάβει τη φροντίδα του παιδιού. Ο John Money έπεισε τους γονείς του Bruce να τον υποβάλλουν σε εγχείρηση αλλαγής φύλου και τελικά στην ηλικία των 21 μηνών ο Bruce εισήχθη σε κλινική όπου του αφαιρέθησαν οι όρχεις και

Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

Τι έλεγε η ΝΔ για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων.

Οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων τώρα είναι
"μείζονος σημασίας διαρθρωτική μεταρρύθμιση"
που έπρεπε οπωσδήποτε να γίνει...



Πριν δυο χρόνια :

- "εμπόδιζαν την πρόσβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία
- δημιουργούσαν ανησυχία στους γονείς
- τραυμάτιζαν την κοινωνική συνοχή
- ζημίωναν την οικονομική ζωή του τόπου"...


Χωρίς σχόλιο

Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Εργασία της Κυριακής είναι βλασφημία των αντιχρίστων στην Ορθόδοξη Παράδοση.

Μας μάλωσαν, μας φοβέρισαν, μας ειρωνεύτηκαν, μας αποκαρδίωσαν, αλλά την Ομιλία με τη βοήθεια του Θεού θα την κάνουμε...

Ε Κ Τ Α Κ Τ Η Ομιλία με το επίκαιρο θέμα: «Οι Υπουργοί Χατζηδάκης και Σκορδάς βλασφημούν την Ορθόδοξη Παράδοση ως αντίχριστοι». Ομιλητής ο π. Νικόλαος Μανώλης.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΙΕΡΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ

Ε Κ Τ Α Κ Τ Η   Ὁμιλία μὲ τὸ ἐπίκαιρο θέμα: «Οἱ Ὑπουργοὶ Χατζηδάκης καὶ Σκορδάς βλασφημοῦν τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση ὡς ἀντίχριστοι». Ὁμιλητής ὁ πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης.

Ἡ Ὁμιλία θὰ πραγματοποιηθεῖ τὴν Τετάρτη 7 Αὐγούστου στὶς 7.30 μμ., στὸ πνευματικὸ κέντρο τοῦ Ἱεροῦ Βυζαντινοῦ Ναοῦ Προφήτου Ἡλιού τῆς Ι.Μ. Θεσσαλονίκης, στὴν διεύθυνση, Ὀλυμπιάδος 53 (ἀπέναντι ἀπὸ τὸ Ναό).

Στο πνευματικό μας κέντρο (Ολυμπιάδος 53) κάθε Τετάρτη στις 7.30 μμ, πραγματοποιείται η σύναξη νέων (και μεγαλυτέρων).
Αναλύουμε το Ευαγγέλιο της επομένης Κυριακής, καθώς επίσης σοβαρά θέματα της εκκλησιαστικής επικαιρότητας και της σύγχρονης προσωπικής, οικογενειακής και ενοριακής ζωής. 
εκ του Ι. Ναού
τηλέφωνον 2310273790
 
Ως ιστολόγιο, εκφράζουμε φυσικά την συμπαράστασή μας και την συμπόρευσή μας με τον αγωνιστή ιερέα π.Νικόλαο Μανώλη.

Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2013

Εκμάθηση προγραμματισμού στο Λύκειο: πολυτέλεια ή πρόκληση;

Στις εξαγγελίες για το "νέο Λύκειο" διαπιστώνουμε ότι έχει εξαφανιστεί τελείως ο Προγραμματισμός Υπολογιστών, μάθημα που διδασκόταν στην Γ' Λυκείου και μάλιστα ήταν πανελλαδικά εξεταζόμενο στους υποψήφιους της Τεχνολογικής κατεύθυνσης. 
 


Με τα νέα σχέδια, το μόνο μάθημα υπολογιστών που θα συνεχίσει να υπάρχει είναι το  2ωρο επιλεγόμενο μάθημα "Εφαρμογές Υπολογιστών" στην Α' Λυκείου. 
Η Πληροφορική λοιπόν και ειδικά ο Προγραμματισμός Υπολογιστών, εκτοπίζεται από το "νέο Λύκειο". 
Οι φοιτητές που θα εισάγονται σε Πολυτεχνικές και άλλες Ανώτατες σχολές δεν θα έχουν καθόλου γνώση προγραμματισμού. Αντί να πάμε ένα βήμα μπροστά ενισχύοντας τον προγραμματισμό στην εκπαίδευση, πάμε ένα βήμα πίσω 
Με άλλα λόγια, 
η Κυβέρνηση βρήκε έναν πολύ εύκολο τρόπο να υλοποιήσει τα νούμερα για διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών καταργώντας τα μαθήματα Πληροφορικής στο "νέο Λύκειο", και βγάζοντας όλους τους εκπ/κούς Πληροφορικής σε διαθεσιμότητα

Διαβάζουμε σε φιλικό ιστολόγιο εκπαιδευτικών:
Τι είναι ο προγραμματισμός των υπολογιστών; Μπορεί να διδαχθεί στην σχολική ηλικία; Τι πλεονεκτήματα έχει η εκμάθησή του;

...γιατί η Πληροφορική (αντίθετα με ότι πιστεύουν γονείς, εκπαιδευτικοί και επιτελείς του Υπουργείου) 
δεν είναι μόνο "Word" και Facebook.
Δείτε το βίντεο 



Παραθέτουμε την ανακοίνωση του

 Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Μαγνησίας 

Οι καθηγητές Πληροφορικής με έκπληξη και λύπη παρακολουθούμε τις εξελίξεις στη Δημόσια Παιδεία που διαμορφώνει το υπουργείο Παιδείας. Αυτό που είχε επανειλημμένως διαψεύσει τελικά συνέβη, 5000 εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, πολλοί από αυτούς θα οδηγηθούν σε απόλυση και σε πιο «χαλαρές» σχέσεις εργασίας. Εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν με νόμιμα μέσα και με νόμιμους τίτλους σπουδών, όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Η λύπη που νιώσαμε ήταν μεγαλύτερη όταν είδαμε πως οι πρώτοι συνάδελφοι προέρχονται από τον πολύπαθο χώρο της Δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση, με δυναμικό χιλιάδων μαθητών και με πολύ καλή επαγγελματική αποκατάσταση, σβήνονται χωρίς προειδοποίηση, χωρίς συζήτηση, χωρίς κάποια έρευνα, από το χάρτη της Δημόσιας Παιδείας.

          Εύλογα αισθανόμαστε πως οι «επόμενοι» θα είμαστε εμείς, μαζί με άλλες ειδικότητες. Η «πολλά υποσχόμενη» ειδικότητά μας, η επιστήμη του «μέλλοντος», η επιστήμη της Πληροφορικής που

Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

Αξιέπαινη -έως συγκινητική- πρωτοβουλία των δασκάλων της Πιερίας !


Αυτήν την εποχή της κρίσης και της μισθολογικής εξαθλίωσης των Ελλήνων Δασκάλων οφείλουμε όλοι μας να σταθούμε δίπλα  σε όλους τους συνανθρώπους μας.Έστω και από το υστέρημά μας.Γιατί είμαστε δάσκαλοι.Γιατί οφείλουμε να δείξουμε με το παράδειγμά μας πως θα υπερβούμε αυτή την παρακμή της κοινωνίας μας. «Είμαστε όλοι εδώ» είναι το σύνθημα της σελίδας μας.Να μια ευκαιρία να δείξουμε σε όλους πως ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΟΛΟΙ ΕΔΩ.

Οι συνάδελφοί μας στην Πιερία έλαβαν μια αξιέπαινη πρωτοβουλία να παρακρατηθεί από όλους τους το ποσό των 20 ευρώ ώστε να