" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

Εορτή Τριών Ιεραρχών : Ένα μικρό Βορειοηπειρωτόπουλο φωνάΖΕΙ!

Ημέρα της "Παιδείας" σήμερα, γιορτή των Τριών Ιεραρχών, ΧΩΡΙΣ μαθητές στις εκκλησίες αφού μία ακόμη χρονιά το Υπουργείο Παιδείας επιμένει ότι είναι ΑΡΓΙΑ και συνεπώς, ως ημέρα αργίας, οι μαθητές και οι καθηγητές δεν υποχρεώνονται να πάνε στην Εκκλησία! (γράψαμε για την συνεχιζόμενη αθλιότητα εδώ).

Την ημέρα αυτή της απαξίωσης της εορτής, έρχεται η παρακάτω είδηση, να μας ξυπνήσει. Η πραγματική είδηση δεν είναι φυσικά η διάκρισή ενός μικρού βορειοηπειρώτη στα Μαθηματικά αλλά ότι ο μικρός βορειοηπειρώτης Κωνσταντίνος Μήτσης, βροντοφωνάζει :

"Είμαστε καθαροί Έλληνες Βορειοηπειρώτες!

Ο Κωνσταντίνος Μήτσης με τον πατέρα του Σπύρο


  Αφιερωμένο εξαιρετικά στις υπνωτισμένες πολιτικές ηγεσίες που μας κυβέρνησαν και μας κυβερνούν, σε Ελλάδα και Κύπρο. 


προεκλογική αφίσα του ΚΕΑΔ
Αφιερωμένο ακόμη και στην μαρτυρική Β.Ήπειρο, στην ηγεσία του ΚΕΑΔ-ΟΜΟΝΟΙΑ που από εκπρόσωποι του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού κατέληξαν σε διεκπεραιωτές προσωπικών φιλοδοξιών (Υπουργοποιήσεις στην Αλβανική Κυβέρνηση κλπ). Θυμίζουμε το κεντρικό τους σύνθημα και τις αφίσες "Είμαστε ΜΟΝΟΝ Ευρωπαίοι", στις πρόσφατες αβανικές εκλογές (δείτε εδώ).  Όχι Έλληνες λοιπόν, αλλά "ΜΟΝΟΝ Ευρωπαίοι".

Να 'σαι καλά μικρέ "Κωνσταντίνε Μήτση, γιε του Σπύρου από το Τσαούσι Αγίων Σαράντα και της Γιαννούλας από την Κρανιά Δελβίνου", Έλληνα αδερφέ μας
Με την επιτυχία σου, μας βοηθάς να ξυπνήσουμε!
Ιστολόγιο αντιπαρακμή


Ακολουθεί η είδηση από βορειοηπειρωτικό ιστολόγιο:


Η παραλαβή του Επαίνου
Έπαινος από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία απονεμήθηκε σήμερα σε ειδική τελετή στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μεταξύ άλλον παιδιών και στον Βορειοηπειρώτη μαθητή της Ε΄ Δημοτικού Κωνσταντίνο Μήτση.

Ο μικρός Κωνσταντίνος γιος του Σπύρου από το Τσαούσι Αγίων Σαράντα και της Γιαννούλας από την Κρανιά Δελβίνου, είναι μαθητής του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ηλιούπολης και βραβεύθηκε για την επίδοση του στον 7ο Μαθητικό Διαγωνισμό Παιχνίδι και Μαθηματικά.

 
και με τον παππού του Βαγγέλη Γκίνο
Το ιστολόγιο μας του εκφράζει τα θερμά μας συγχαρητήρια και την ευχή για ανάλογες επιτυχίες στο μέλλον, ώστε να φτάσει όσο πιο ψηλά μπορεί και να γίνει ένας άξιος πρεσβευτής της ιδιαίτερης πατρίδας του.
 
Ο ίδιος άλλωστε είναι περήφανος για την καταγωγή του, αφού προ ολίγων ετών δεν δίσταζε να φωνάζει στον υπαίθριο χώρο πολυσύχναστου εστιατορίου στη  παραλία των Αγίων Σαράντα 
"Είμαστε καθαροί Έλληνες Βορειοηπειρώτες!"

 
Εύγε Κωνσταντίνε και εις ανώτερα! 
το είδαμε εδώ

Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

Δάσκαλος αποκαλύπτει την Τουρκοποίηση της Θράκης

Η ΘΡΑΚΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΝΕΟ ΔΑΣΚΑΛΟ


Προς: Τους Έλληνες συμπολίτες μας 


Είναι γνωστό σε όλους πως το κράτος μας κάνει εδώ και χρόνια τα πάντα για να σώσει την αγαπημένη μας πατρίδα. Για να το επιτύχει αυτό έχει επιλέξει την οδό της οικονομικής μας εξαθλίωσης και παράλληλα της ψυχολογικής και ηθικής. Κάνει δηλαδή τα πάντα, για να μην κάνει τίποτα.


Την ίδια ώρα, λοιπόν, που στην ίδια χώρα οι περισσότεροι απογυμνώνονται οικονομικά (χάνοντας όλο και περισσότερα  στηρίγματα), σε κάποιους άλλους  χαρίζονται απλόχερα (με σχετική αμοιβαιότητα πάντα) χρηματικά πακέτα διόλου ευκαταφρόνητα τη σήμερον ημέρα.

Τώρα πολύ εύλογα θα αναρωτιέστε, ποιοι μπορεί να είναι αυτοί που καρπώνονται αυτά τα απλόχερα χαρισμένα δώρα. Κοιτάζοντας όμως κανείς για λίγο πια το δέντρο και όχι το δάκτυλο, τότε χωρίς μεγάλη δυσκολία ξεκινά να αναζητά τον χρηματοδότη και όχι τον παραλήπτη.

Συνάδελφοι! Μπορεί για κάποιους από εσάς να είναι πολύ σημαντικό,  το ποια παράταξη θα κερδίσει τις εκλογές ή το ποιος συνάδελφος θα μας αντιπροσωπεύσει στα εκπαιδευτικά συμβούλια. Για μένα όμως σημαντικότερο όλων αυτών είναι το κάτω από ποια σημαία θα ξυπνήσει αύριο η οικογένειά μου και κάτω από ποια σημαία θα αναπαύονται οι παππούδες μου.


Κύριοι και κυρίες, κατάγομαι από την Θράκη, από την πόλη της Κομοτηνής. Εκεί από την 14 Μαΐου του 1920 τιμούμε και γιορτάζουμε κάθε χρόνο την απελευθέρωσή μας από τον τουρκικό ζυγό. Ξέρετε, μετά από τα παρακάτω, δεν θα 'ναι υπερβολή να δηλώσω πως ακόμη και μέχρι σήμερα, το έτος 2013, ο τόπος μου διέπεται από κάποιας μορφής τουρκοκρατία.


Η Θράκη κατοικείται σήμερα από περίπου 350.000 ανθρώπους, Έλληνες, πολίτες. Γύρω στους 120.000 από αυτούς είναι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα. Αυτοί λοιπόν αποτελούν και τη γνωστή ελληνική μουσουλμανική μειονότητα. Οι 60.000 από τους 120.000 είναι οι τουρκοφανείς (κοινωνική ομάδα που διασπάται σε αρκετές μικρότερες υποομάδες). Γύρω στους 20.000 είναι οι Ρομά και  40.000 οι Πομάκοι.


Εδώ και πολλές δεκαετίες η τουρκική αλυτρωτική πολιτική, με την κρατική ανοχή-προδοσία, στα πλαίσια μιας ανύπαρκτης (κυρίως από την απέναντι πλευρά) ελληνοτουρκικής φιλίας, θέτει τις βάσεις και σπέρνει τους σπόρους της πολύ μεθοδικά, έτσι ώστε την στιγμή του θέρους να μαζέψει ευκολότερα πολύ περισσότερους καρπούς.

Έτσι λοιπόν ακόμα και η πιο καλόβουλη προσπάθεια ερμηνείας των κινήσεων της Τουρκίας στη Θράκη, είναι αδύνατον και ουτοπικό να μην καταλήξει στις προ πολλών ετών μελετημένες και σταδιακά υλοποιημένες και υλοποιούμενες βλέπεις των γειτόνων.



Το σχέδιο έχει ως εξής. Τουρκοποίηση του συνόλου του μουσουλμανικού πληθυσμού, δημιουργία θρακικού ζητήματος (καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως του αυτοπροσδιορισμού), αίτημα για συνδιοίκηση, ανεξαρτητοποίηση και τελικά προσάρτηση. Και όλα αυτά, χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, μόνο με την χρήση δημοψηφισμάτων.


Ποιο είναι λοιπόν το μέσο για να επιτευχθεί το σχέδιο; Η μη τουρκοφανής μουσουλμανική μειονότητα, η οποία ανέκαθεν και συστηματικά κακοποιείται από σύσσωμο το ελληνικό κράτος και αντιμετωπίζεται σαν κάτι ξένο, προβληματικό και εχθρικό.


Η λυσσαλέα και απρόσκοπτη γειτονική προπαγάνδα για την εμφύτευση τουρκικής συνείδησης στη μειονότητα και η παράλληλη και συστηματική αδιαφορία-κακοποίηση-προδοσία από μέρους της ελληνικής πολιτείας, σπρώχνουν όλο και πιο επικίνδυνα κοντά τη μειονότητα στην αγκαλιά της «μητέρας» Τουρκίας.


Επειδή είμαι λοιπόν και του επαγγέλματος γνωρίζω πως τα παραδείγματα είναι αυτά που μένουν. Παραπάνω μίλησα για χαρισμένα πακέτα χρημάτων από κάποιους σε  κάποιους άλλους και μάλιστα σας προκάλεσα να αναζητήσετε τον πομπό και όχι τον δέκτη.


500 ευρώ μηνιαίως είναι το ποσό που παρέχει ο ζάμπλουτος Τούρκος επιχειρηματίας Ομάρ Μπαμπά  για κάθε παιδί που εγκαταλείπει το ελληνικό σχολείο για να

Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

Εμπειρίες από το μάθημα Θρησκευτικῶν μέσα στὴν τάξη

τοῦ Ἰωάννη Τάτση, Θεολόγου
Πολυάριθμες εἶναι οἱ ἀναφορὲς ποὺ γίνονται στὸν ἔντυπο καὶ ἠλεκτρονικὸ τύπο γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, τὸ καθεστὼς τῶν ἀπαλλαγῶν ἀπὸ αὐτὸ καὶ τὸ χαρακτήρα ποὺ θέλουμε νὰ ἔχει. Οἱ ἀρθρογράφοι πολλὲς φορὲς εἶναι ἄνθρωποι ποὺ δὲν διδάσκουν τὸ μάθημα στὰ σχολεῖα καὶ γιὰ τοῦτο ἀγνοοῦν βασικὰ στοιχεῖα τοῦ μαθήματος στὴν πράξη ἢ καλύτερα μέσα στὴν τάξη.
 
Ὅσοι ἔχουμε τὸ προνόμιο ἢ μᾶλλον τὴν εὐλογία νὰ διδάσκουμε Θρησκευτικὰ στὴν τάξη γευόμαστε τοὺς πλούσιους καρποὺς τῆς ἐπικοινωνίας μὲ τοὺς μαθητὲς καὶ μάλιστα γιὰ θέματα τῆς πίστης μας καὶ τῆς καθημερινῆς ζωῆς ποὺ εἶναι βαθύτατα πνευματικά. Ἕνα σχετικὰ μικρὸ Λύκειο μὲ ἔξι τμήματα φιλοξενεῖ τουλάχιστον στὰ τρία ἀπὸ αὐτὰ ἀπὸ ἕναν μαθητὴ τοῦ ὁποίου ὁ ἕνας γονιὸς ἔχει ἤδη μεταβεῖ στὴν ἀληθινὴ ζωή. Τὸ μάθημα ἀναγκαστικὰ ἐπιστρέφει πολλὲς φορὲς στὴ συζήτηση γιὰ τὴν αἰώνια ζωή.
Τὸν ἀρχικὸ δισταγμό, τὰ βουρκωμένα μάτια καὶ τὴν ἀπόλυτη σιωπὴ τῶν συμμαθητῶν γιὰ τὸ θέμα, ποὺ εἶναι κυριολεκτικὰ ζήτημα ζωῆς καὶ θανάτου, διαδέχεται ὁ αὐθόρμητος καταιγισμὸς ἐρωτημάτων. Μᾶς βλέπουν οἱ νεκροὶ συγγενεῖς μας; Ἐμεῖς

Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

Σχέσεις γονιών-παιδιών: πρακτικές συμβουλές

Ανθή Δοξιάδη
(απόσπασμα από συνέντευξη στην  Νόρα Ράλλη)

  • Σε όλα αυτά τα χρόνια –από το 1980 έως σήμερα– έχετε παρατηρήσει διαφορά στις σχέσεις γονιού-παιδιού; Ποια και γιατί;
«Υπάρχουν διάφορες. Δεν τρώνε πια μαζί και αυτό δεν μοιάζει να απασχολεί κανένα. Μιλάνε πολύ λίγο μεταξύ τους, γιατί και οι δύο περνάνε πολλές ώρες σε Facebook, Twitter κτλ. και αυτό δεν μοιάζει να απασχολεί ούτε τους μεν ούτε τους δε. Παλιά είχαμε μόνο την τηλεόραση να μας εμποδίζει την επικοινωνία».
  • Αγάπη, χιούμορ-γέλιο, στοργή: ανήκουν στα βασικά στοιχεία της γονεϊκής συμπεριφοράς;
«Η αγάπη κάνει τα παιδιά να ανθίζουν. Το χιούμορ συχνά σπάει την ένταση και μπαίνει σφήνα στη σύγκρουση. Το γέλιο θεραπεύει. Και η στοργή τα κάνει να αισθάνονται ασφαλή και ότι υπάρχει κάποιος που τα καταλαβαίνει. Μεγάλη υπόθεση όλα αυτά. Σχεδόν φτάνουν για να μεγαλώσει καλά ένα παιδάκι».
  • Ποιος είναι ο καλός γονιός;
«Καλός γονιός είναι ο απλός, αληθινός γονιός, που ξέρει να κυβερνά με γλύκα και όρια. Που πιστεύει στο παιδί του, που περνά καλά μαζί του, που βλέπει το παιδί του και το καταλαβαίνει όπως είναι, όχι όπως θα ήθελε αυτός να είναι. Και που 18 χρόνια αργότερα ΔΕΝ θα πει ποτέ του παιδιού του «Εγώ που θυσιάστηκα για σένα και κοίτα πώς είσαι», κ.λπ. Ο τέλειος, πάντως, γονιός

Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2014

"Θα βγουν πράγματα από τα σχολεία που ο νους σας δεν φαντάζεται"! Επιβεβαιώνεται ο Αγ. Κοσμάς ο Αιτωλός

Χωρίς ιδιαίτερο σχολιασμό παραθέτουμε ένα μοναδικό ντοκουμέντο που αφορά τους έφηβους και όλη την ελληνική κοινωνία.
Είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα ή μεμονωμένο γεγονός του Schoolwave 2013;
Καθένας μπορεί να το αξιολογήσει, ερευνώντας τι εστί Schoolwave, τι εστί Schooligans, ποιοι φορείς, ποιοι δήμοι, ποιοι πολιτικοί παράγοντες συνδιοργανώνουν ή εμψυχώνουν, ποιος ο ρόλος της Ευρώπης σε όλα αυτά, γιατί θεωρείται "το Schoolwave το πιο επιτυχημένο φεστιβαλ στο είδος του στην Ευρώπη"


Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2014

Εκπαιδεύοντας «ενήλικες» εφήβους

Τα εφηβικά όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον έχουν μετατραπεί σε ένα μόνιμο άγχος, που μαστίζει περισσότερο από ποτέ τη νεολαία μας
Οι γονείς παιδιών που βρίσκονται στην εφηβεία καθημερινά εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους όσον αφορά τις δυσμενείς καταστάσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι, σε σχέση με τη στάση των παιδιών τους. Ως απότοκα της προαναφερθείσας κατάστασης είναι τα αμέτρητα ξεσπάσματα θυμού, η αδιαφορία για το διάβασμα και ό,τι περιτριγυρίζει τον σχολικό θεσμό γενικότερα, καθώς και μια ασταμάτητη μουρμούρα εκ μέρους των παιδιών, που δεν λέει να κοπάσει από την ώρα που ο γονιός ξεκινά το «κήρυγμα» της ημέρας.


Όλα αυτά, όμως, θα έλεγε κανείς ότι αποτελούν φυσικά επακόλουθά για ένα παιδί, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη το ευαίσθητο της ηλικίας του. Ίσως λοιπόν οι αντιδράσεις αυτές, που στα μάτια των γονιών φαντάζουν ακραίες, είναι και τα εφόδια που θα οδηγήσουν το παιδί στην ενηλικίωση με γνώμονα την εμπειρία, που πλέον θα κουβαλά για να μπορέσει να ριχτεί στη πραγματικότητα της ανεξαρτησίας. Η αλήθεια είναι πως οι έφηβοι του 2013 έχουν χάσει σε υπέρμετρο βαθμό τα εφηβικά αυτά χαρακτηριστικά, έχοντας πάραυτα μια λογική που ξεπερνά κάθε ενδεχόμενο, μιας και οι καταστάσεις που βιώνουμε σύσσωμοι εν έτει 2013 επηρεάζουν πρώτα αυτούς και μετά οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.


Μεγαλώνουν πριν από την ώρα τους
Οι έφηβοι του 2013 φαίνεται πως μεγαλώνουν πριν από την ώρα τους. Τα παιδιά αυτά όχι μόνο δεν βιώνουν την παιδικότητα, που θα έλεγε κανείς ότι αρμόζει στην ηλικία τους, αλλά, αντίθετα, βρίσκονται αντιμέτωπα με

Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2014

Ἡ Μάνα Θράκη μᾶς καλεῖ: Χαρὰ Νικοπούλου καὶ Ἰωάννης Φριτζαλάς

Ὁ δάσκαλος κ. Δημήτριος Νατσιός, φιλοξενεῖ στὴν ἐκπομπή του: «Γράμματα σπουδάματα» τὴν ἀγωνίστρια δασκάλα κυρία Χαρὰ Νικοπούλου καὶ τὸν κύριο Ἰωάννη Φριτζαλά, Γεωπολιτικὸ καὶ Ἱστορικὸ Ἀναλυτή. 
Σύνθημα ἐκπομπῆς: «Ἡ Μάνα Θράκη μᾶς καλεῖ»

Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014

Όταν τα παιδιά ..., μας δείχνουν τον δρόμο

Άφωνη άφησε δασκάλα σε Δημοτικό Σχολείο κοινότητας των Κοκκινοχωρίων, ένας 8χρονος μαθητής όταν τυχαία, ανακάλυψε το «μυστικό» του...
Μέχρι εκείνη τη μέρα το υπέροχο μυστικό, μοιραζόταν ο οκτάχρονος με συνομήλικο συμμαθητή και φίλο του. Ο φίλος του οκτάχρονου, μας ανέφερε η δασκάλα του με την παράκληση να τηρηθεί απόλυτη εχεμύθεια, είχε πατέρα άνεργο και φαίνεται ότι μια μέρα, είπε στον οκτάχρονο φίλο του, πως σε λίγες μέρες -του είπε η μαμά του- δεν θα είχε υλικά να του φτιάχνει σάντουιτς για το σχολείο και ήταν στεναχωρημένη.
Ο οκτάχρονος, όπως είπε στη δασκάλα του, χωρίς να πει στη μητέρα του το γιατί, της ζήτησε να κόψει το σάντουιτς  στη μέση για να... μπορεί να το τρώει πιο εύκολα. Στην πραγματικότητα όμως, εδώ και βδομάδες, κάθε μέρα ο οκτάχρονος έδινε το μισό του σάντουιτς στο φίλο του! Καθόντουσαν στο παγκάκι στην πίσω μεριά του σχολικού γηπέδου και μοιραζόντουσαν το σάντουιτς.
Μια μέρα η δασκάλα τους, το πρόσεξε και τις επόμενες δυο μέρες τα παρακολούθησε. Την τρίτη μέρα, την περασμένη Δευτέρα, δεν κρατήθηκε. Τους πλησίασε και απλά τους έσφιξε στην αγκαλιά της. Η δασκάλα κράτησε το μυστικό των δύο οκτάχρονων και όπως μας είπε, νιώθει μεγάλη χαρά που έχει στην τάξη της ένα τέτοιο μαθητή.
απόσπασμα, το διαβάσαμε εδώ

Τετάρτη, 8 Ιανουαρίου 2014

30η Ιανουαρίου, των Τριών Ιεραρχών: Ημέρα εορτασμού ή αργίας; Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας

Αθήνα 20 Δεκεμβρίου 2013
Αριθμ. Πρωτ.: 193
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
και Θρησκευμάτων
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
Ανδρέα Παπανδρέου 37
151 80 Μαρούσι

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Ως γνωστόν η 30η Ιανουαρίου, ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, ήδη από το 1842 έχει καθιερωθεί ως ημέρα των ελληνικών γραμμάτων και της Παιδείας.

Ατυχώς ασαφείς διατυπώσεις και παρερμηνείες εγκυκλίων των τελευταίων ετών, που έχουν εκδοθεί από το Υπουργείο Παιδείας και καθορίζουν τον τρόπο εορτασμού των Τριών μεγάλων Ιεραρχών, έχουν οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση της εορτής και μετατροπή της 30ης Ιανουαρίου σε ημέρα απλής σχολικής αργίας κατά την οποία η συντριπτική πλειονότητα εκπαιδευτικών και μαθητών, ιδιαίτερα μάλιστα στις μεγάλες πόλεις, παραμένουν στα σπίτια τους.

Το θέμα όπως γνωρίζετε έχει απασχολήσει και τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος η οποία ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο έχει ζητήσει με την υπ. αριθμ. Πρωτ. 4337/15-10-2013 επιστολή που σας απέστειλε να προβείτε στις δέουσες ενέργειες «προς αποκατάσταση της σπουδαιότητος της Εορτής των Τριών Ιεραρχών».

Κύριε Υπουργέ,
παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας, ενόψει και του φετινού εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, ώστε σαφώς να καθοριστεί: 
α) η ημέρα ως εορτή και όχι ως αργία και 
β) το πλαίσιο του εορτασμού της, το οποίο να προβλέπει εκκλησιασμό για

Τρίτη, 7 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟΨΕ: Ἐκπομπὴ τοῦ Δ. Νατσιοῦ γιὰ τὴν Κιβωτὸ τῆς Δόμνας Βιζβίζη

Σᾶς ἐνημερώνουμε πώς τήν ἐρχόμενη ΤΡΙΤΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ στίς 9:35 μ.μ. 
Η Θράκη ερημώνει και "παραδίνεται" στα χέρια των Τούρκων. ΜΠΟΡΟΥΜΕ να αντισταθούμε.
ἡ Κιβωτός τῆς Δόμνας Βιζβίζη "ρίχνει ἂγκυρα" στήν ἐκπομπή τοῦ δασκάλου Δημητρίου Νατσιοῦ "ΓΡΑΜΜΑΤΑ-ΣΠΟΥΔΑΜΑΤΑ" στόν τηλεοπτικό σταθμό

Ἡ Χαρά Νικοπούλου καί ὁ Ἰωάννης Φριτζαλᾶς θά ἀναλύσουν τό ἐγχείρημα τῆς οἰκοδομήσεως τοῦ οἰκισμοῦ στεγάσεως καί ἀγωγῆς ὀρφανῶν και ἐγγκαταλελειμμένων παιδιῶν στά ὀρεινά τοῦ Ν.Ροδόπης.  
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΙΤΕ - ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ!




Οι φωτογραφίες προέρχονται από πρόσφατη επίσκεψη της ομάδας "Αντιρρήσεις" 
στην Θράκη και στην "Κιβωτό" (πηγή).

Διαβάστε σχετικά πρόσφατη ανάρτησή μας:

Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου 2014

Γράμμα στον Άγιο Βασίλη από ένα 50χρονο παιδί

Άγιε μου Βασίλη, ίσως για πρώτη φορά σου στέλνει γράμμα ένα παιδί του Θεού, που έγινε πρόσφατα πενήντα χρόνων και μόλις αρχίζει να καταλαβαίνει που πατά και που πηγαίνει.

Σαν παιδί λοιπόν κι εγώ, με όλο το θάρρος είπα να ζητήσω το δώρο μου φέτος τα Χριστούγεννα. ‘Ένα δώρο αληθινό, από εσένα τον αληθινό Άγιο του αληθινού Θεού.
Ένα δώρο χειροπιαστό αλλά και άπιαστο, που μπορείς να μου το αφήσεις όχι μπροστά σε ένα λαμπροστολισμένο δέντρο, όχι πάνω σ’ ένα ζεστό τζάκι, αλλά μέσα στην παγωμένη και σκοτεινή καρδιά μου. Εκεί θέλω το δώρο μου, το πιο ακριβό και πολύτιμο που μπορεί να λαχταρήσει ένα παιδί πενήντα χρόνων.

Θέλω για δώρο το φώς του αστεριού, τη ζεστασιά του χνώτου των ζώων, την πίστη των βοσκών, την ταπείνωση των μάγων, τη μουσική των αγγέλων, για να γίνει η καρδιά μου φάτνη για το Χριστό.

Θέλω για δώρο τη χαμένη μου αθωότητα, για να γίνει η καρδιά μου πηγή αγάπης και καλοσύνης για όλο τον κόσμο. Να βγαίνει αγάπη και καλοσύνη σ’ ό,τι λέω και κάνω κάθε μέρα.

Θέλω για δώρο να γίνω σαν το μικρό παιδί που πήγαινα σχολείο …
κι όταν η βαρυχειμωνιά μου πάγωνε τα χέρια στον ουρανό τα σήκωνα να ζεσταθούν στ’ αστέρια.

Ναι, Άγιε μου Βασίλη, κάνε με να νοιώσω σαν το μικρό παιδί που ξεκινά απ’ την αρχή … αρχή που βγήκε ο Χριστός, ‘Άνιος και πνευματικός, στη γή να περπατήσει και να μας καλοκαρδίσει.
Αμήν.
Ευχαριστίες στον Νικόλαο Α.

Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

54o Παιδαγωγικό Συνέδριο - Θεσσαλονίκη 4 Ιανουαρίου 2014

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ : 
«Οι σύγχρονες θεσμικές κρίσεις υπό το φως της πολιτείας και των διδαχών του πατρο-Κοσμά Αιτωλού» 

 
στη Θεσσαλονίκη
το Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014,   
στο Αμφιθέατρο του Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Ιδρύματος της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης (Διακονία), οδός Ν. Πλαστήρα 65, Χαριλάου, τηλ. 2310397700 
  Στους ενδιαφερομένους παρέχεται βεβαίωση παρακολουθήσεως του Συνεδρίου.
Μέσα από την Τράπεζα Ιδεών μπορείτε να παρακολουθήσετε τη ροή του Συνεδρίου 
(αναμετάδοση, εισηγήσεις, ανακοινώσεις, πορίσματα κλπ).

Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2014

ΕΠΕΙΓΟΝ Κάλεσμα επαγρύπνησης στη Θεσσαλονίκη. Σε απολογία Μονή του Αγ.Όρους.

Αναδημοσιεύουμε και φυσικά προσυπογράφουμε το κείμενο που ακολουθεί εκφράζοντας και εμείς την απόλυτη στήριξή μας στον π.Νικόλαο Μανώλη και στην Ιερά Μονή Κωνσταμονίτου (του Αγ.Όρους):

Εδώ και ένα περίπου χρόνο παρακολουθούμε -μέσω διαδικτύου- το έργο ενός αγωνιστή ιερέα, του πατρός Νικολάου, στον ιερό ναό του Προφήτη Ηλία Θεσσαλονίκης (μια πραγματική "όαση δροσιάς" σε μια εξαιρετικά υποβαθμισμένη περιοχή της πόλης). 

Στο ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ, το ιστολόγιο που διατηρεί η ενορία, πέρα από την τρέχουσα ενοριακή δράση, προβάλλονται συχνά θέματα εθνικού προβληματισμού, καταγγέλλονται με παρρησία οι αυθαιρεσίες της πολιτικής εξουσίας (πχ κατάργηση της ημέρας της Κυριακής ως αργία) και αποκαλύπτονται οι συνεχιζόμενες προκλήσεις των Οικουμενιστών (συμπροσευχές με κάθε είδους θρησκείες και αιρέσεις με το πρόσχημα της "αγάπης", κοινές δημόσιες εμφανίσεις Ορθοδόξων επισκόπων με ετεροδόξους και ένα σωρό άλλες σκοπιμότητες και αθλιότητες).
Δείτε ενδεικτικά 4 αναφορές μας στο ιστολόγιο αυτό (εδώ, εδώ, εδώ, εδώ)  


Πριν 1 βδομάδα και μάλιστα την ημέρα των Χριστουγέννων (25/12/2013), το δημοσιογραφικό site Αγιορίτικο Βήμα γράφει :

"Σε δύσκολη θέση έχει περιέλθει η Μονή Κωσταμονίτου του Αγίου Ορους που σήμερα καλείται να αιτιολογήσει την απουσία της στην υποδοχή του Οικουμενικού Πατριαρχή, κ.κ. Βαρθολομαίου ... 
Στην  αυριανή σύναξη της Ιεράς κοινότητας θα διαφανεί τι πρόκεται να ακολουθήσει..."
(για το θέμα της απουσίας του ηγουμένη της Κωνσταμονίτου, κατά την επίσκεψη του Οικ/κού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, γράψαμε εδώ)



Μία εβδομάδα αργότερα διαβάζουμε στο Ιστολόγιο της ενορίας του Προφήτη Ηλία Θεσσαλονίκης (ενορία στην οποία  προσφάτως μίλησε ο ηγούμενος της Μονής Κωνσταμονίτου) ότι στην έκτακτη συνάντηση την Παρασκευή 3/1/2014 :
  Θα αναφερθούμε στα εξής θέματα:
α) στις νέες διοικητικές εξελίξεις της ενορίας μας,
β) στις νέες αρμοδιότητες των ιερέων του Ναού,
γ) στην καταλυτική παρέμβαση της Ι.Μ. Θεσσαλονίκης στο θέμα του πνευματικού κέντρου της ενορίας (περί απειλών κλεισίματος για τις Ομιλίες και εκδηλώσεις του π. Νικολάου Μανώλη),
δ) στη διευθέτηση του προβλήματος για την συνέχιση ή όχι, του Κηρυκτικού έργου του π. Νικολάου Μανώλη και
ε) ενημέρωση για το θέμα της αυθαίρετης και πρωτοφανούς  καταργήσεως των εφημεριών των ιερέων του Ναού μας.
  1. Σε "απολογία" λοιπόν η Μονή Κωνσταμονίτου του Αγίου Όρους 
  2. "Απειλές κλεισίματος" για τις Ομιλίες και τις εκδηλώσεις του πατρός Νικολάου, 
  3. θέμα "συνέχισης ή όχι του Κηρυκτικού έργου του"
  4. και "νέες αρμοδιότητες των ιερέων του Ναού"

Χωρίς να έχουμε την παραμικρή επιπλέον ενημέρωση, δηλώνουμε ότι

Τετάρτη, 1 Ιανουαρίου 2014

Αυτή τη χρονιά να κάνουμε "Κρυφά Σχολειά" τις ενορίες μας (του Δ.Νατσιού)

Θέλει τρέλα ρωμαίικη, τρέλα κολοκοτρωναίικη…


Δημήτρης Νατσιός, δάσκαλος Κιλκίς

«Μην με διαβάζετε όταν έχετε δίκιο» Νικ. Καρούζος 

«Άης Βασίλης έρχεται από την Καισαρεία/ βαστάει κόλλα και χαρτί, χαρτί και καλαμάρι/ - Βασίλη μ’ πούθε έρχεσαι και πούθε κατεβαίνεις;/ Από τη μάνα μ’ έρχουμε και στο σχολειό πηγαίνω/ πάω να μάθω γράμματα, να πω την αλφαβήτα…»
Και «ζωγραφίζει» ο θεσπέσιος Παπαδιαμάντης: «Το άσμα τούτο μας φαίνεται θαυμάσιον εν τη αφελεία αυτού. Η έμφυτος φιλομάθεια του Ελληνικού Εθνους, εν μέσω τοσούτων διωγμών και θλίψεων επιζήσασα, μετεχειρίσθη την επί παιδείαν φήμην του ελληνικωτάτου Αγίου, ως προτροπήν προς τους νέους προς την σπουδήν και μάθησιν ούτω δε και μετά πολλούς αιώνας, ο μέγας της Καισαρείας φωστήρ, παρίσταται οιονεί συγγράφων δευτέραν προς νέους παραίνεσιν». (Απαντα, τομ. Ε’ εκδ. Γιοβάνης, σελ. 330).

Ο στον υπερθετικό βαθμό Ελληνας, ελληνικότατος Μέγας Βασίλειος, δίδασκε, εν μέσω διωγμών και θλίψεων, τους νέους του αιχμάλωτου Γένους.

Όταν όμως «…λευτερωθήκαμεν από τους Τούρκους, και σκλαβωθήκαμε εις ανθρώπους κακορίζικους όπου ήταν (σ.σ. και είναι) η ακαθαρσία της Ευρώπης» (Μακρυγιάννης), διώξαμε τον άγιο από τις σχολικές αίθουσες και παρουσιάζουμε ενώπιον των παιδιών το παρδαλό ξωτικό της κοκακόλας.

Λοιπόν. Θέλουμε, οραματιζόμαστε μιαν πατρίδα χωρίς τα λέπια της ασημαντοκρατίας, της τιποτολογίας και τιποτοπραξίας, με ταυτότητα, και όχι πολυπολιτισμικό απολειφάδι. Η λύση, αφού ορνιθοειδώς παρακολουθούμε την διαπόμπευσή της και δεν εγειρόμαστε, είναι μία: