Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

"Ψυχοφέλιμοι" λόγοι (υπέρ της Ευρωπαϊκής Ένωσης..) του Παναγιοτάτου μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου. Η απάντησή μας.

Καθαρή Δευτέρα, αρχή Σαρακοστής, είπαμε να παρουσιάσουμε κάτι ψυχοφέλιμο. Τι καλύτερο λοιπόν από τους  "ψυχοφέλιμους" λόγους του κ.κ.Ανθίμου.

Αναδημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο από ειδησιογραφικό ιστολόγιο της Θεσσαλονίκης. Το άρθρο παρατίθεται χωρίς καμία απολύτως περικοπή,με μπλε χρώμα. Διακόπτεται με σχόλια (με κόκκινο χρώμα) που μας έστειλε αναγνώστης του ιστολογίου μας.

Μητροπολίτης Άνθιμος: Είναι προς το συμφέρον μας να είμαστε με την Ευρωπαϊκή Ένωση

«Είναι προς το συμφέρον να είμαστε με την Ευρωπαϊκή Ενωση», είπε σήμερα από άμβωνος ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, που σχολίασε τις τελευταίες εξελίξεις σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο.
(Σωστά, παραμονές Σαρακοστής, τι πιο λογικό, ένας μητροπολίτης της Ορθόδοξης εκκλησίας να σχολιάζει "τις τελευταίες εξελίξεις σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο" και να μας εξηγεί ότι πρέπει "να είμαστε με την Ευρωπαϊκή Ένωση" για το "συμφέρον".).


Ο κ. Άνθιμος στο κήρυγμά του από το ναό της Αγίας Μαρίνας στην Τούμπα,  έκανε αυτή την αναφορά σε σχέση και με τις απειλές που δέχεται η χώρα μας από τις γειτονικές χώρες και ειδικά την Τουρκία.
Αναφερόμενος στις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους εταίρους στην Ευρωπαϊκή Ενωση δεν παρέλειψε να σταθεί και στο θέμα της αθεΐας.
(Απόλυτα λογικό, εκεί που μιλάς για την "Τουρκία" και τις διαπραγματεύσεις με τους Ευρωπαίους εταίρους, έρχεται από μόνο του, τελείως φυσικά, το θέμα της "αθεΐας")

Είπε μεταξύ άλλων:
«Η χώρα μας αντιμετωπίζει πολλά θέματα με πιο σημαντικό, αυτή την περίοδο, τις συζητήσεις στις Βρυξέλλες. Εκεί που πήγαιναν όλα να χαθούν, ίσως και με τις προσευχές που κάναμε, έφεραν συμβιβασμό, που δεν τον κρίνουμε. 
("δεν τον κρίνουμε" τον συμβιβασμό, μάλιστα
αλλά, ευτυχώς που εμείς "με τις προσευχές μας" φέραμε τον συμβιβασμό ..., 
αν τα αφήναμε σε αυτούς τους αχαΐρευτους ... τι να περιμέναμε ..)

Να δώσει ο Θεός, μετά τους τέσσερις μήνες, να μην έχουμε άλλα χειρότερα.
("δεν τον κρίνουμε" λοιπόν τον συμβιβασμό, αλλά απειλούμε για τα "άλλα, χειρότερα" μετά τους 4 μήνες.
Ότι κάνει και η Γερμανία και οι διεθνείς τοκογλύφοι που επέμεναν εκβιαστικά να συνεχίσουμε το ίδιο μνημόνιο. Πάντως λογικά, με το σκεπτικό του κ.κ.Άνθιμου, "με τις προσευχές μας" και μετά από 4 μήνες θα έρθει νέος συμβιβασμός, οπότε δεν καταλαβαίνουμε γιατί θέλει να ανησυχούμε.)

Αυτό είναι το καλύτερο, να συνεχίσουμε να παρακαλούμε τον Θεό. 
(Προσέξτε, δεν απαλείψαμε κάποια πρόταση. Όταν λέει "να παρακαλούμε τον Θεό" συνεχίζει να αναφέρεται στους Ευρωπαίους εταίρους!! )

Δεν είναι καλό να λένε ότι εγώ δεν πιστεύω, είμαι άθεος. Το λέω γενικά και αόριστα. Είναι κρίμα για τον ελληνικό λαό. Ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει ή να μην πιστεύει. Η ψυχή του καθενός θα κριθεί από τον Θεό. Όταν είμαστε υπεύθυνα άτομα στο κράτος, θα πρέπει να έχουμε μεγάλη προσοχή στο τι λέμε, πως το λέμε και σε τι αποβλέπουμε.
(Τσουπ, εκεί που μιλούσε για τον "συμβιβασμό" που "δεν τον κρίνει" αλλά τρομοκρατεί για "τα χειρότερα σε 4 μήνες", να το πάλι για την "αθεΐα". Αλλά το λέει "γενικά και αόριστα"! "Είναι κρίμα για τον Ελληνικό λαό"!!
"Ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει ή να μην πιστεύει" αλλά προηγουμένως μας είπε ότι "Δεν είναι καλό να λένε ότι εγώ δεν πιστεύω")

Επίσης σχολίασε, την προ ημερών πτήση του αρχηγού της τουρκικής αεροπορίας στο Αιγαίο όπου προχώρησε σε παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου και τόνισε: «Υπάρχουν πολλά ανοικτά μέτωπα. Είναι προς το συμφέρον να είμαστε με την Ευρωπαϊκή Ενωση».
(Την βρήκαμε την δικαιολογία λοιπόν για να μείνουμε στην Ευρώπη!  γιατί αλλιώς θα μας πάρει τα νησιά η Τουρκία. Δείτε το, στην υπόλοιπη ομιλία:)

Αποκάλυψε μάλιστα, έναν διάλογο που είχε πριν από πολλά χρόνια με τον τότε υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Ράλλη όταν τότε στην Ιερά Σύνοδο είχε εκφράσει ορισμένες επιφυλάξεις για την είσοδο της Ελλάδας στην -τότε-ΕΟΚ: «Μου είπε 'σας παρακαλώ συνεχίστε ως Εκκλησία να είστε υπέρ της ένταξης της Ελλάδας στην ΕΟΚ. Οι Τούρκοι προσπαθούν και σχεδιάζουν να πάρουν νησιά κι έχουμε στο Αιγαίο 7.000 νησιά και βραχονησίδες. Πως θα τα φυλάξουμε; Μόνο αν είναι ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος χώρος'».

Εδώ το άρθρο τελειώνει.

Και τώρα η απάντησή μας:
Θα μας επιτρέψει ο Παναγιότατος εμείς να μην του απαντήσουμε "γενικά και αόριστα".
Να τον ενημερώσουμε κατ' αρχήν ότι όταν εισέβαλε η Τουρκία στην Κύπρο, η Ελλάς ήταν μέλος του ΝΑΤΟ (που ήταν αποκλειστικά στρατιωτική συμμαχία, αυτό όμως δεν απέτρεψε την Τουρκική εισβολή).

Να του θυμίσουμε ακόμη ένα απόσπασμα από το "αξιόλογο" έργο του κ.Γεωργίου Ράλλη του οποίου την συμβουλή με τόσο δέος θυμάται 40 χρόνια μετά ο κ.Άνθιμος :
"Τό 1976 ὁ ἀείμνηστος Γεώργιος Ράλλης κατήργησε ὡς Ὑπουργός Ἐθνικῆς Παιδείας καί Θρησκευμάτων τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά στό Γυμνάσιο. (...) Ὁ Ράλλης ἀργότερα παραδέχθηκε τό λάθος του. Ὅμως μία γενιά Ἑλληνοπαίδων ἐπί 15 χρόνια ἀπεκόπη ἀπό τήν συνέχεια καί τή διαχρονία τῆς ἑνιαίας ἑλληνικῆς γλώσσας. "  (πηγή, από άρθρο του -νεοδημοκράτη- κ.Χολέβα)

Φυσικά, δεν γράψαμε το άρθρο για να αμφισβητήσουμε την δύναμη της προσευχής -την οποία πολύ φοβόμαστε ότι εξευτελίζει ο κ.Άνθιμος όταν την προσαρμόζει επιλεκτικά στις μικροπολιτικές του σκοπιμότητες. 
Ούτε για να υποτιμήσουμε τον εξ ανατολών κίνδυνο ή την δυσκολία στα οικονομικά μας θέματα. 
Ούτε γίναμε ξαφνικά θιασώτες κάποιου πολιτικού ή αθεϊστικού κόμματος.

Το γράψαμε για να εκφράσουμε την λύπη μας ως πιστά μέλη της εκκλησίας, γιατί, για μία ακόμη φορά, στην προσπάθειά του να πετύχει πολιτικές σκοπιμότητες, ο Παναγιότατος εκτίθεται. 
Και μαζί εκθέτει και το αξίωμα που φέρει.


κ.κ.Άνθιμε, τα χειρότερα δεν θα έρθουν "σε 4 μήνες", 
Τα χειρότερα ΗΡΘΑΝ. 

Μετά από 4 έτη μνημονίου,μετά τα λουκέτα στα μαγαζιά, μετά την ανεργία, μετά τα χαράτσια, μετά τις αυτοκτονίες, μετά το ξεπούλημα δημοσίου πλούτου, χρωστάμε περισσότερα από όσα χρωστούσαμε πριν το μνημόνιο. 

Και "τα χειρότερα" τα έφεραν αυτοί που τιμούσατε δημοσίως και μάλιστα από του άμβωνος.
Αυτοί ήταν το "κρίμα για τον ελληνικό λαό".
Αυτοί που "ευχαριστούσατε" και που μας βάζατε να τους χειροκροτήσουμε ακόμη και μέσα στην εκκλησία:

 
Αυτοί που πόζαραν δίπλα στις βυζαντινές εικόνες και έβγαιναν στα κανάλια και έλεγαν "ευχαριστούμε τους (λαθρο)μετανάστες που επέλεξαν την Ελλάδα".

Αυτοί που όταν ήταν Υπουργοί Δημοσίας Τάξης άφησαν να καεί η Αθήνα και οι μεγάλες πόλεις.

Αυτοί που απήγγειλαν το "Πιστεύω" μπροστά στην κάμερα, μέσα στο καθολικό, χωρίς καμία τύψη για την κατάντια που προκάλεσαν στην πατρίδα μας.  


Κάποια στιγμή οι συνεργάτες σας, θα πρέπει να σας εξηγήσουν ότι ο πιστός λαός σας τιμάει ως μητροπολίτη και όχι ως πολιτικό αναλυτή. 

Καλή μετάνοια,
Καλή σαρακοστή.


Νεότερη Ενημέρωση (24/2/2015)
2 ημέρες μετά (Τρίτη 24/2/2015), ο Παναγιότατος επισκέφθηκε την Υπουργό Β.Ελλάδος.
Εκεί ενδεχομένως σκέφθηκε ότι είναι χρήσιμο να έχουμε καλές σχέσεις με την εξουσία και άρχισε να επαινεί τους κ.Βαρουφάκη και Τσίπρα (!) και να διαφωνεί με τον κ.Γλέζο..

"Στο περιθώριο της συνάντησης που είχε με την υφυπουργό Μακεδονίας - Θράκης Μαρία Κόλλια - Τσαρουχά, οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον μητροπολίτη πώς βλέπει τον κ. Τσίπρα και τον κ. Βαρουφάκη και απάντησε ως εξής:
"Είναι ξεχωριστός ο ένας από τον άλλον, αλλά τα κοινά χαρακτηριστικά τους είναι, πρώτον, ότι είναι και οι δύο υψηλής διανοητικής ικανότητας, δεύτερον, ότι πιστεύουν σε αυτό το οποίο προσπαθούν να κάνουν και, τρίτον, έχουν την επιμονή και τη διαύγεια να ανανεώνουν συνεχώς αυτό που ζητούν μέχρι να φτάσουν σε ένα καλό αποτέλεσμα.

Επομένως κάνουν το χρέος και από εκεί και πέρα ο Θεός βοηθός και ο λαός βοηθός, για να μπορέσουμε να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα που θέλουμε. Δηλαδή, είναι δυο άνθρωποι -υπάρχουν και οι συνεργάτες τους- που παλεύουν και αγωνίζονται. Πρέπει να το αναγνωρίσουμε".



Σε άλλη ερώτηση, αν θεωρεί σωστές τις κινήσεις του πρωθυπουργού και του υπουργού Οικονομικών, απάντησε: "Νομίζω ότι είναι σωστές οι κινήσεις τους και δεν συμφωνώ με την άποψη του κ. Γλέζου.

Διότι σε μια τέτοια ώρα κρίσεως και όταν επετεύχθη ένας σκοπός και έχει φτάσει στο 90% δεν μπορούμε να δημιουργούμε αναστολή με προσωπική εκτίμηση. Κυριαρχεί η εκτίμηση της πλειοψηφίας και της ηγεσίας, που είναι ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Οικονομικών".
Δείτε τα βίντεο εδώ, αν δεν πιστεύετε: 
http://www.thestival.gr/policy/item/153641-symfonia-allilostiriksis-sti-synantisi-mitropoliti-anthimou-m-kollia-tsaroyxa-video





Νεότερη Ενημέρωση (27/2/2015)





Τρεις μέρες μετά. Και πάλι από το ίδιο ειδησιογραφικό ιστολόγιο της πόλης μας:
"Άνθιμος για Βαρουφάκη: Δε μου αρέσει το ύφος του, ούτε το ντύσιμό του"


Όπως βλέπετε, κάθε 3 ημέρες έχουμε και μια δήλωση του  μητροπολίτη Ανθίμου για την κυβέρνηση και μάλιστα, κάθε δήλωση αντιφάσκει με την αμέσως προηγούμενη.

Παναγιότατε, αφού δεν φαίνεται να τολμάει να σας το πει κάποιος από τους συνεργάτες σας, αναγκαζόμαστε να σας το πούμε εμείς, μέσω διαδικτύου, αφού για να σας συναντήσει κάποιος μη επώνυμος, πρέπει προηγουμένως να "περάσει" από τους συνεργάτες σας.

Παναγιότατε:
αφήστε τον Βαρουφάκη και το "ύφος του" και το "ντύσιμό του". 
Είστε ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ. Δεν είστε πολιτικός. Δεν είστε παρουσιαστής σε εκπομπές lifestyle.
Εκτίθεστε και μαζί προσβάλλεται ο θεσμός του Ορθόδοξου επισκόπου, ως ποιμένα ψυχών. 


Αφήστε "το ντύσιμο" και "το ύφος" και "τις ικανότητες" των πολιτικών, να τα κρίνει ο λαός.
Ασχοληθείτε με τα του οίκου σας, γιατί έχουμε την εντύπωση ότι όταν δεν ασχολείστε εσείς, ασχολούνται άλλοι, και μετά αυτοί σας καθοδηγούν.
Καλή Σαρακοστή. Καλή μετάνοια και πάλι.



Νεότερη Ενημέρωση (15/3/2015)
Θεσσαλονίκης Άνθιμος προς Προκόπη Παυλόπουλο: "Εύγε κ.Πρόεδρε"
Και πάλι από εκκλησιαστικό πρακτορείο αλλά και από ειδησιογραφικό ιστολόγιο της πόλης μας:



 Νωρίτερα είχε υπογραμμίσει: «Υπάρχουν άνθρωποι μέσα στην Βουλή, πάρα πολλοί, που κάνουν τον σταυρό τους. Κι όταν είναι η ώρα της ορκωμοσίας δεν ορκίζονται λέγοντας πως δεν μπορούν να ορκιστούν στο όνομα της Αγίας Τριάδος γιατί δεν πιστεύουν. Όταν δεν πιστεύεις πως μπορείς να διοικήσεις έναν λαό που πιστεύει. Ο όρκος που δίδεται από τους πολιτικούς δεν είναι ο ίδιος που δίνουν στα δικαστήρια. Εδώ έχουμε μια πολιτικά διαταραχή του πολιτικού μας βίου. Μακάρι να δούμε μια κυβέρνηση στην οποία θα συμμετέχουν όλα τα κόμματα και θα έχει μοναδικό σκοπό τη ρύθμιση των ευθυνών μας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ενωση και να μείνουμε στο ευρώ.

Σχολιάζουμε ένα ένα:
"Όταν δεν πιστεύεις πως μπορείς να διοικήσεις έναν λαό που πιστεύει."
Λογικό, για παράδειγμα ένας γιατρός που δεν πιστεύει, δεν μπορεί να θεραπεύσει έναν ασθενή που πιστεύει.
"Παναγιότατε", τους είδαμε τους πολιτικούς "που πίστευαν". την είδαμε την "διοίκησή τους".

"Εδώ έχουμε μια πολιτικά διαταραχή του πολιτικού μας βίου. "
Ε, δεσπότης είναι, κάτι θα ξέρει, αφού μας βεβαιώνει ότι έχουμε "πολιτικά διαταραχή του πολιτικού βίου", έτσι θα είναι.
 "Μακάρι να δούμε μια κυβέρνηση στην οποία θα συμμετέχουν όλα τα κόμματα και θα έχει μοναδικό σκοπό τη ρύθμιση των ευθυνών μας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ενωση και να μείνουμε στο ευρώ."
Ακριβώς αυτό που θέλει το ΔΝΤ, η Μέρκερ και τα κοράκια της Νεάς Τάξης, μια συνκυβέρνηση (για να μοιράζονται οι ευθύνες), για να συνεχιστεί το ξεπούλημα της πατρίδας μας.


Παναγιότατε 
Κοιτάξτε και λίγο τι συμβαίνει στην εκκλησία μας και αφήστε τους πολιτικούς να κάνουν τη δουλειά τους. Μπορούμε να τους κρίνουμε και εμείς, οι πολίτες. Δεν είναι τόσο δύσκολο.
Ασχοληθείτε με τους ομοφυλόφιλους που όπως δηλώσατε πρόσφατα υπάρχουν και μέσα στην εκκλησία. Ε, για να το λέτε, κάτι θα ξέρετε.
Επειδή τώρα τελευταία φαίενται να ξεχνάτε, να σας θυμίσουμε ενδεικτικά:


Θεσσαλονίκη, 26.07.2009.-
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
       Σχετικῶς μὲ τὸ ὅσα πληροφορηθήκαμε, σήμερα, ἀπὸ τὰ ΜΜΕ γιὰ παράπτωμα ῥασοφόρου κληρικοῦ στὴ Στυλίδα τοῦ νομοῦ Φθιώτιδος, ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ἀνακοινώνει τὰ ἑξῆς :
1. Ὁ ἐν λόγῳ ῥασοφόρος, καταγόμενος ἐξ ἄλλης περιοχῆς, εἶναι ἱερομόναχος, δὲν ἀνήκει σὲ ἱερὰ Μονὴ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, καὶ εἶχε προσωρινῶς διορισθεῖ, κατόπιν αἰτήσεώς του, σὲ μικρὴ ἐνορία τῆς Θεσσαλονίκης «ἄχρι καιροῦ».
2. Κατόπιν τοῦ δημιουργηθέντος, ὑπαιτιότητί του, ἠθικοῦ ζητήματος, τίθεται σὲ διαθεσιμότητα καὶ ἤδη κινεῖται ἡ προβλεπομένη διαδικασία ἀπολύσεως ἀπὸ τῆς προσωρινῆς ἐφημεριακῆς θέσεώς του, καὶ ἑπομένως ὑποχρεοῦται νὰ ἐπιστρέψῃ στὴν Μονὴ τῆς μετανοίας του.
3. Ἡ ἁρμοδιότητα γιὰ τὴν διενέργεια τῆς ὑπὸ τοῦ Νόμου 5383/ 1932 «περὶ Ἐκκλησιαστικῶν Δικαστηρίων» προβλεπομένης διαδικασίας ἀνήκει στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη ἐντὸς τῆς περιοχῆς τῆς ὁποίας φέρεται ὅτι διέπραξε ἠθικὸ παράπτωμα.
 
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης

 Από την επίσημη ιστοσελίδα της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης,
δείτε εδώ: http://www.imth.gr/default.aspx?lang=el-GR&loc=1&&page=176&newsid=86

Αυτά βλέπουν οι εχθροί της εκκλησίας και μας ειρωνεύονται. Αφήστε λοιπόν τους πολιτικούς να τους κρίνουμε εμείς και περιοριστείτε στα επισκοπικά σας καθήκοντα.
Και κάτι ακόμη, μήπως έφτασε η ώρα, να αφήσουν οι "αρχιμανδρίτες" τις ενορίες και να επιστρέψουν στα μοναστήρια τους;

1 σχόλιο:

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Λάβαμε επώνυμο σχόλιο από τον κ. Δ. Αν., που όμως περιείχε μία σχετικά υβριστική λέξη και γι αυτό διαγράφηκε.

Είναι πάγια τακτική του ιστολογίου μας, σχόλια που περιέχουν υβριστικές εκφράσεις, να διαγράφονται, ακόμη κι αν είναι επώνυμα, από γνωστούς blogger, ακόμη κι αν το σκεπτικό τους μας βρίσκει σύμφωνους. Αφενός για να προστατεύσουμε το κύρος του ιστολογίου μας, αφετέρου για να προστατευθούμε από προβοκάτσιες (θυμίζουμε ότι δύο Ορθόδοξα ιστολόγια δέχθηκαν ήδη επιστολή-τελεσίγραφο μέσω εμαιλ από τους δικηγόρους του κ.Ανθίμου ότι θα υποστούν διώξεις, δείτε σχετικά εδώ: http://opaidagogos.blogspot.gr/2014/12/blog-post_17.html και εδώ: http://opaidagogos.blogspot.gr/2014/12/blog-post_13.html )

Για ποιο λόγο να χρησιμοποιείτε υβριστικούς χαρακτηρισμούς; Πείτε την άποψή σας κόσμια.
Ζητούμε συγνώμη αλλά ελπίζουμε να κατανοείται την αναγκαιότητα της ενέργειας μας.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.