Τρίτη 12 Μαΐου 2015

«Γιατί Δεσπότη μου κινείσαι άδικα εναντίον μου και θέλεις να με διώξεις;» π. Θεόδωρος Ζήσης : ο Βίος του Αγίου Πέτρου Αρχιεπισκόπου Άργους

Από τον επίλογο του κηρύγματός του π.Θεοδώρου Ζήση :
Από τον βίο του Αγίου Πέτρου Αρχιεπισκόπου Άργους, πρέπει να μας εντυπωσιάσει η ταπείνωσή του, καθώς αρνήθηκε δύο φορές το επισκοπικό αξίωμα. Έχουμε πολλά παραδείγματα Αγίων που τους πρότειναν να γίνουν Επίσκοποι και κρυβόταν. Σήμερα υπάρχουν κατάλογοι υποψηφίων προς Αρχιερατεία και κάνουν τα πάντα οι Αρχιμανδρίτες για να γίνουν Αρχιερείς.
Επίσης βλέπουμε ότι ακόμα και πνευματικοί άνθρωποι και ενάρετοι και άγιοι όπως ο Αρχιεπίσκοπος Πέτρος, κάνουν λάθη και δέχονται ανυπόστατες κατηγορίες εις βάρος άλλων. Αλλά όταν αποδεικνύονται οι συκοφαντίες, οιάγιοι άνθρωποι μετανοούν και ζητούν συγνώμη. Επειδή παρόμοια φαινόμενα υπάρχουν και στους καιρούς μας και ενδεχομένως θα αυξηθούν (πολλοίκληρικοί αγωνιστές, ορθόδοξοι διώκονται από Επισκόπους), ας έχουν κατά νου οι Αρχιεπίσκοποι τα παραδείγματα τέτοιων Αγίων, να μη δέχονται εύκολακατηγορίες και συκοφαντίες, να φροντίζουν να τις ελέγχουν και να μη διώκουν ενάρετους κληρικούς από τις επαρχίες τους.

Ακολουθεί η περίληψη της ομιλία του σε κείμενο και σε video  (mp3):
Ο Άγιος ήκμασε τον 10ο αιώνα, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από ευσεβείς γονείς, ήταν ευφυής νέος, σε νεαρή ηλικία ακολούθησε τον μοναχικό βίο και αναδείχθηκε πολύ μεγάλος ασκητής. Η ασκητική πολιτεία του νεαρού Πέτρου, έκανε εντύπωση σε έναν πολύ μεγάλο γνωστό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, τον Άγιο Νικόλαο τον Μυστικό, ο οποίος ήταν μαθητής και διάδοχος του Μεγάλου Φωτίου. Όταν εχήρεψε ο αρχιερατικός θρόνος της Κορίνθου, πρότεινε ο Πατριάρχης στον Μοναχό Πέτρο, να τον χειροτονήσειΑρχιερέα στην Κόρινθο, αλλά εκείνος αρνήθηκε να αναλάβει, προφασιζόμενος ότι είναι βαρύ και δυσβάστακτο το αξίωμα του Επισκόπου. Ο Άγιος Νικόλαος,γνωρίζοντας ότι και ο αδελφός του Πέτρου, ήταν ενάρετος και σοφός, χειροτόνησε Αρχιερέα τον αδελφό του, τον Παύλο.
Για να αποφύγει ο Πέτρος, τις ενοχλήσεις από τον Πατριάρχη, εγκατέλειψε την Κωνσταντινούπολη, και ήρθε στην Κόρινθο, κοντά στον αδελφό του Αρχιερέα Παύλο. Ασκήτευσε στα ασκητήρια που υπάρχουν εκεί γύρω από την Κόρινθο. Λόγω των μεγάλων ασκητικών του αγώνων, η φήμη του διαδόθηκεπάρα πολύ, γι' αυτό όταν έμεινε κενή άλλη αρχιεπισκοπή, πάλι τον ενόχλησε ο Πατριάρχης. Όταν το πληροφορήθηκε ο Πέτρος, έφυγε κρυφά και κρύφτηκε για αρκετό χρόνο. Ο Πατριάρχης όμως άφηνε κενή επί τούτου την αρχιεπισκοπή. Μετά από πολλές πιέσεις και παρακαλητά, ο Πέτρος δέχτηκε τη θέση του Επισκόπου Άργους και Ναυπλίου.
Σαν Επίσκοπος συνέχισε την ασκητική ζωή και ενώ ζούσε ακόμη, ο Θεός τον αξίωσε να έχει θαυματουργικό χάρισμα. Τον καιρό που ήταν Επίσκοπος, συνέβη να υπάρχει εκεί και ένας άλλος άγιος ασκητής, ο Όσιος Θεοδόσιος. Ο Θεοδόσιος, καταγόταν από την Αθήνα. Και αυτός από νεαρή ηλικία διαβάζοντας βίους Αγίων, ποθούσε να μιμηθεί αυτούς τους Αγίους. Πήγε κοντά σε έναν ενάρετο Γέροντα, πήρε το σχήμα του Μοναχού, και ανεχώρησε για την περιοχή του Άργους, όπου σε μια ερημική δασώδη τοποθεσία εξακολούθησε την άσκησή του. Είχε προορατικό χάρισμα ο Όσιος Θεοδόσιος. Μολονότι ο ίδιος απέφευγε τον πολύ κόσμο, ο κόσμος έτρεχε προς αυτόν για να ακούσουν τη διδασκαλία του και να πάρουν τη χάρη και την ευλογία του.
Ο φθονερός διάβολος που δεν θέλει να υπάρχουν πρόσωπα πνευματικά που να βοηθούν τον κόσμο να σωθεί, θέλησε να κάνει κακό στον Όσιο Θεοδόσιο, και μάλιστα μέσω του Πέτρου, άλλου Αγίου ανθρώπου. Αυτό συμβαίνει και σήμερα μεταξύ Κληρικών. Είναι χαρακτηριστική η τεχνική αυτή του Διαβόλου.Χρησιμοποιεί υποκριτές ανθρώπους, οι οποίοι εξωτερικά φαίνονται καλόγνωμοι, ευλαβέστατοι αλλά μέσα τους είναι φθονεροί.
Τέτοιους ανθρώπους έπεισε ο Διάβολος να πάνε στον Αρχιερέα του Άργους Πέτρο, και να συκοφαντήσουν τον Θεοδόσιο, πως πηγαίνει σε αυτόν πολύς κόσμος (αυτό φθονούσαν) γιατί είναι μάγος και πλάνος, γοητεύει τους ανθρώπους και γίνεται αιτία να χαθούν. Όταν άκουσε αυτά ο Άγιος Πέτρος και άλλα παρόμοια, δεν θέλησε να τα ελέγξει. Παρασύρθηκε από τα απατηλά λόγια των φθονερών εκείνων ανθρώπων και αποφάσισε να διώξει από την Επαρχία του έναν άγιο άνθρωπο που ανέπαυε τόσο κόσμο.
Ο Επίσκοπος δεν πρόλαβε να πάρει μέτρα εναντίον του Θεοδοσίου, γιατί έπρεπε να πάει στην Κωνσταντινούπολη για να παραβρεθεί σε μια Σύνοδο. Είχε αποφασίσει να τον εξορίσει μετά που θα επέστρεφε από την Κωνσταντινούπολη. Ο Θεός όμως τον εμπόδισε με θεία οπτασία, του εμφανίστηκε ο Θεοδόσιος. Μας περιγράφει στη συνέχεια ο π. Θεόδωρος το  όραμα του Πέτρου το οποίο τονέκανε να μετανοήσει για την απόφασή του.
Ταυτόχρονα όμως ο Θεοδόσιος εμφανίστηκε και στον Πατριάρχη Νικόλαο. Όταν έφτασε στην Κωνσταντινούπολη ο Πέτρος, ερωτήθη από τον Πατριάρχη για τον Θεοδόσιο, αυτός του διηγήθηκε τι συμβαίνει, τις συκοφαντίες και το όραμα και οι δυό τους αποφάσισαν όχι μόνο να μη πάρουν μέτρα εναντίον του, αλλά ο Πατριάρχης έδωσε εντολή στον Επίσκοπο όταν γυρίσει στο Άργος να βάλει μετάνοια εκ μέρους του στον συκοφαντηθέντα Όσιο Θεοδόσιο.
Ο Άγιος Πέτρος επέστρεψε στο Άργος και πήγε να βρει τον Θεοδόσιο ώστε να εκπληρώσει την επιθυμία του Πατριάρχη και να ζητήσει και ο ίδιος συγχώρεση που σκεφτόταν να τον εξορίσει.
Ο Θεοδόσιος κατάλαβε ότι πρόκειται να τον επισκεφθεί ο Δεσπότης και έκανε το εξής: Έθεσε αναμμένα κάρβουνα στο μοναχικό κουκούλι του, πήρε θυμίαμα στα χέρια του και πήγε να προϋπαντήσει τον Αρχιερέα. Όταν πλησίασε, έβαλε το θυμίαμα πάνω στα κάρβουνα και με αυτό θυμίαζε ενώ το κουκούλι του δεν κάηκε καθόλου. Ο Δεσπότης βλέποντας αυτό το παράδοξο, κατάλαβε ότι είχε μπροστά του τον Όσιο, κατέβηκε από το άλογό του και έσπευσε να τον ασπαστεί. Του έβαλε μετάνοια, του ζήτησε συγχώρεση και έγινε αυτό το γεγονός αφορμή να ανάψει περισσότερο η αγάπη του Θεοδοσίου και προς τον κόσμο και προς τον Αρχιερέα. Ο Όσιος Θεοδόσιος εκοιμήθη ενωρίτερα από τον Άγιο Πέτρο ο οποίος τον τίμησε και έθαψε ευλαβώς το τρισόσιον λείψανό του.
Στον επίλογο του κηρύγματός του, ο π. Θεόδωρος τονίζει δύο στοιχεία:
Από τον βίο του Αγίου Πέτρου Αρχιεπισκόπου Άργους, πρέπει να μας εντυπωσιάσει η ταπείνωσή του, καθώς αρνήθηκε δύο φορές το επισκοπικό αξίωμα. Έχουμε πολλά παραδείγματα Αγίων που τους πρότειναν να γίνουν Επίσκοποι και κρυβόταν. Σήμερα υπάρχουν κατάλογοι υποψηφίων προς Αρχιερατεία και κάνουν τα πάντα οι Αρχιμανδρίτες για να γίνουν Αρχιερείς.
Επίσης βλέπουμε ότι ακόμα και πνευματικοί άνθρωποι και ενάρετοι και άγιοι όπως ο Αρχιεπίσκοπος Πέτρος, κάνουν λάθη και δέχονται ανυπόστατες κατηγορίες εις βάρος άλλων. Αλλά όταν αποδεικνύονται οι συκοφαντίες, οιάγιοι άνθρωποι μετανοούν και ζητούν συγνώμη. Επειδή παρόμοια φαινόμενα υπάρχουν και στους καιρούς μας και ενδεχομένως θα αυξηθούν (πολλοίκληρικοί αγωνιστές, ορθόδοξοι διώκονται από Επισκόπους), ας έχουν κατά νου οι Αρχιεπίσκοποι τα παραδείγματα τέτοιων Αγίων, να μη δέχονται εύκολακατηγορίες και συκοφαντίες, να φροντίζουν να τις ελέγχουν και να μη διώκουν ενάρετους κληρικούς από τις επαρχίες τους.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"(πολλοίκληρικοί αγωνιστές, ορθόδοξοι διώκονται από Επισκόπους), ας έχουν κατά νου οι Αρχιεπίσκοποι τα παραδείγματα τέτοιων Αγίων, να μη δέχονται εύκολακατηγορίες και συκοφαντίες, να φροντίζουν να τις ελέγχουν και να μη διώκουν ενάρετους κληρικούς από τις επαρχίες τους."

Και οι ενάρετοι κληρικοί θα πρέπει να έχουν υπόψη τα χειρότερα που καταγράφει η εκκλησιαστική μας ιστορία ώστε να μην αντιδρούν από το παραμικρό πταίσμα του επισκόπου τους , πόσο μάλλον όταν έχουν ορισμένοι εξ' αυτών οικογένειες και παιδιά .
Να μην ξεχνούν την Θεία Πρόνοια και ένα χρήσιμο εγχειρίδιο που πρέπει κατά την γνώμη μου να έχουν είναι το βιβλίο "Τα σκάνδαλα" του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου που εξηγεί αναλυτικά το πως πρέπει να αντιδράει και να διαχειρίζεται ένας Χριστιανός τα σκάνδαλα .

Λ.Κ

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Το αν αντιδρούν "με το παραμικρό", επιτρέψτε μας να το γνωρίζουμε καλύτερα εμείς, μια και αρκετοί από εμάς ζούμε στην Θεσσαλονίκη. Είναι "το παραμικρό" να σου απαγορεύουν να κηρύττεις; να σου απαγορεύουν να λειτουργείς στην ενορία σου και να σε στέλνουν σε άλλον ναό; να διαλύουν με το έτσι θέλω το πνευματικό και κατηχητικό έργο της ενορίας; Να απαγορεύουν τις αγρυπνίες, τα απόδειπνα κλπ εντός του ναού; Οι ενορίτες έχουν το ρόλο μέσα στην εκκλησία.

Δεν ξέρουμε από που προέρχεται η ανεξήγητη εμμονή σας να υπερασπίζεστε τον μητροπολίτη στην συγκεκριμένη περίπτωση. Αναζητείτε κάθε προηγούμενη μας ανάρτηση για να επαναλάβετε την άποψη σας, που έχετε διατυπώσει ήδη. Παραθέσαμε τα σχόλια του π,.Θεοδώρου μαζί με το κήρυγμά του. Πάντως με ειλικρίνεια σας πληροφορούμε ότι η επιμονή σας να αναρτείτε συστηματικά παρόμοια σχόλια σε διάφορα ιστολόγια, προβληματίζει για την σκοπιμότητα της.

Ανώνυμος είπε...

"Είναι "το παραμικρό" να σου απαγορεύουν να κηρύττεις; να σου απαγορεύουν να λειτουργείς στην ενορία σου και να σε στέλνουν σε άλλον ναό; να διαλύουν με το έτσι θέλω το πνευματικό και κατηχητικό έργο της ενορίας; Να απαγορεύουν τις αγρυπνίες, τα απόδειπνα κλπ εντός του ναού;"

Όλα αυτά είναι μεταγενέστερα προβλήματα τα οποία προκύπτουν από την αδικαιολόγητη αντίδραση ορισμένων εξ' αυτών των ιερέων στο πταίσμα ενός επισκόπου .
Αν είχαν σκεφτεί ότι το παπικό αλτάριο που ήθελαν να βάλουν σε ιερό Ορθόδοξου Ναού τότε στην Κέρκυρα το κατέστρεψε η Θεία Πρόνοια ως το χειρότερο συμβάν στην εκκλησιαστική μας ιστορία , τότε θα υποβάθμιζαν την επίσκεψη ενός μονοφυσίτη στον ίδιο χώρο .

"Δεν ξέρουμε από που προέρχεται η ανεξήγητη εμμονή σας να υπερασπίζεστε τον μητροπολίτη στην συγκεκριμένη περίπτωση. "

Προέρχεται από την ζημιά που κατά την γνώμη μου προκύπτει ως μεγαλύτερη του κέρδους στο σώμα της Εκκλησία μας με την ενασχόληση αυτού του σκανδάλου .!
Αυτό ακριβώς δεν έχετε καταλάβει . Δηλαδή αυτό που αναφέρει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης πως όταν η ζημιά είναι μεγαλύτερη του κέρδους με αυτήν την ενασχόληση του σκανδάλου , τότε δεν πρέπει καν να ασχολείστε με αυτό το σκάνδαλο μιας και πλήττεται το σώμα της Εκκλησία μας με αυτήν την ενασχόληση .

"Πάντως με ειλικρίνεια σας πληροφορούμε ότι η επιμονή σας να αναρτείτε συστηματικά παρόμοια σχόλια σε διάφορα ιστολόγια, προβληματίζει για την σκοπιμότητα της."

Δεν πλήττουν τα δικά μου σχόλια το σώμα της Εκκλησίας , αλλά η δική σας επιμονή να αρθρογραφείτε συστηματικά και να δημοσιεύεται θέματα που ως κοινό παρονομαστή έχουν το σύνδρομο καταδίωξης ιερέων από επισκόπους χωρίς να πιάνετε το νήμα από την αρχή .
Επί της ουσίας ασχολείστε δίνοντας έμφαση στα μεταγενέστερα προβλήματα της αδικαιολόγητης αντιδράσεως ορισμένων ιερέων και όχι στο κατά πόσον ορθά αντέδρασαν οι συγκεκριμένοι ιερείς και εάν έπρεπε να αντιδράσουν , χωρίς να λάβουν υπόψη την σχέση ζημιάς - κέρδους σύμφωνα με την συμβουλή του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου .

Λ.Κ

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

κ.Λ.Κ.
θα σας απαντήσουμε για τελευταία φορά:

δεν θέλετε να αντιληφθείτε ότι υπάρχει Οικουμενισμός. Ότι ο ίδιος ο Πάπας κάνει λειτουργικό ασπασμό εντός Ορθόδοξης ακολουθίας, ότι οι συμπροσευχές με αιρετικούς έχουν καθιερωθεί, όπως ένα σωρό ακόμη αθλιότητες.
ΑΥΤΗ είναι η αιτία, εναντίον του Οικουμενισμού αγωνίζονται οι ευλαβείς ιερείς
και φυσικά οφείλουμε να σταθούμε δίπλα τους ως πιστά μέλη της εκκλησίας.
Αρκετά αφήσαμε τους λύκους στο μαντρί.
Αρκετά ανεχθήκαμε και τους μασόνους και τους κίναιδους και τους φιλοπαπικούς ιερωμένους μέσα στην εκκλησία μας. ΑΡΚΕΤΑ.

Ανώνυμος είπε...

"δεν θέλετε να αντιληφθείτε ότι υπάρχει Οικουμενισμός."

Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει η παναίρεση του οικουμενισμού , αλλά εν συγκρίσει του χειρότερου γεγονότος τα υπόλοιπα είναι υποβαθμισμένα .
Διαφορετικά θα είχαμε κατά την γνώμη μου η παρέμβαση της Θείας Πρόνοιας όπως έγινε τότε στην Κέρκυρα ή Ιερές και Άγιες φωνές κυρίως πράων ιερέων .

Και όπως αναφέρει και ένας λόγιος κατηχητής ιερέας , πνευματοπαίδι του Αυγουστίνου Καντιώτου :

" Η αντίδραση του πράου να σας προβληματίσει και όχι των άλλων ".!

Λ.Κ

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.