Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Βίντεο για τη Γέννηση του Χριστού (για μικρά παιδιά)

Μπορείτε ενδεχομένως να τα δείξετε στην τάξη σας (πχ στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού ή σε νηπιαγωγείο).

Το 1ο βίντεο μεταγλωττισμένο από το εξαιρετικό ρωσικό pankrestos:

https://www.youtube.com/watch?v=zAAAGDtLYhs&list=PLDA17J40dLTwYBtCxHqwpV2Z0mIBs2s_X

Ακολουθεί ένα ακόμη βίντεο (σε 2 μέρη):



Μπορείτε να μας στείλετε τις προτάσεις σας (αξιόλογα κείμενα, ποιήματα, παρουσιάσεις σε PowerPoint) για να τις προωθήσουμε σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το βιντεο-κλιπ για τη Γέννηση του Κυρίου είναι βλάσφημο ανοσιούργημα (το λιγότερο!).Δεν υποβλήθηκα στον κόπο να το δω ολόκληρο...Πιθανόν να εμπεριέχει και ιστορικές ανακρίβειςες ή αλλοιώσεις... Και μόνον από τις πρώτες σκηνές διαφαίνεται η αιρετική ταυτότητα...Προτεσταντικής προελεύσεως, εισαγάγει τα παιδιά στην βλάσφημη και παναιρετική υπόνοια ύπαρξης σαρκικών σχέσεων...ούτε να το εκφράσω δεν τολμώ! Ο Ιωσήφ ήταν ηλικιωμένος, Άγιος, σεβάσμιος, όχι μυώδης νέος...κι ούτε είχε αγγίξει -ουδέποτε- την Θεοτόκο (προστατευόμενη κόρη του, στην ουσία). Άσε που έπρεπε να υπάρχει το φωτοστέφανο γύρω από την κεφαλή τους, όπως και στην κεφαλή του Θείου Βρέφους!Φρικτό, απαράδεκτο! Καλύτερα να μη δουν ποτέ τίποτα τα παιδιά, παρά να δουν αυτή την ταινία και να αλλοιωθεί το ορθόδοξο φρόνημά τους, όπως -έντεχνα- και μεθοδικά τείνουν να το αλλοιώσουν και όσοι αγιογραφούν, αποδέχονται, κυκλοφορούν, πωλούν, συστήνουν, δωρίζουν, προβάλλουν και ''εκθειάζουν'' την -έστω και βυζαντινότροπα αγιογραφημένη- εικόνα της ''Αγίας Οικογένειας'', με τον Άγιο Ιωσήφ ως ''νεαρό'' ''νιόπαντρο'' ''πατέρα'' σε τρυφερό εναγκαλισμό με την Θεοτόκο! ΑΠΑΓΕ ΤΗΣ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ! Παρακαλώ, μιας και επιθυμείτε να είστε ένα ιστολόγιο με γνήσιο ορθόδοξο φρόνημα, να αποσύρετε το βιντεο-κλιπ, να ελέγχετε ΠΑΝΤΑ το περιεχόμενο όσων προτείνετε προς προβολή -από ορθοδόξου δογματικής πλευράς-. Δεν συγχωρείται άγνοια, αμέλεια, αδιαφορία, στις πονηρές ημέρες μας όπου οργιάζει ο παμμίαρος οικουμενισμός με την σύγχυση και το συνονθύλευμα και το ανακάτεμα και ισοπέδωση των πάντων! Από τις λεπτομέρειες κρίνεται η διαφορά! Από ένα ''ιώτα'' (ομο-ούσιος ή ομοι-ούσιος) προέκυψαν θύελλες...Οι θέσεις μου τεκμηριώνονται θεολογικά από έρευνες-μελέτες-συγγραφή διακεκριμένου λογίου Αγιορείτου (ορθοδοξοτάτου) μοναχού.
Μια δασκάλα από Αγρίνιο

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Η επισήμανση σας ότι ο Ιωσήφ ήταν σε πολύ μεγαλύτερη ηλικία από την Παναγία, είναι απολύτως σωστή.

Γι αυτό και αναφέρεται παντού ως "ανήρ" και όχι ως νέος (ενώ αντιθέτως η Παναγία προσδιορίζεται ως Παρθένος), γι αυτό και δεν αναφέρεται καθόλου η ύπαρξη του Ιωσήφ μετέπειτα στη διάρκεια του δημόσιου βίου του Χριστού (θαύματα, διδασκαλία), ενώ αντιθέτως καταγράφεται η παρουσία της Παναγίας (από τον Γάμο της Κανά, μέχρι και τη Σταύρωση) όπου παντού καταγράφεται μόνη της, οπότε επαληθεύεται και από την Κ.Δ. η Ορθόδοξη παράδοση ότι ο Ιωσήφ ήταν αρκετά μεγαλύτερος, είχε δική του οικογένεια και παιδιά πριν μνηστευθεί με την Παναγία, κάποια στιγμή λογικά πέθανε.
Γι αυτό και κάτω από το Σταυρό, ο Χριστός λέει στον Ιωάννη και στην Παναγία ότι αυτός είναι ο γιός και αυτή είναι η μητέρα σου). Επειδή η Παρθένος Μαρία, παρέμεινε παρθένος και μετά την γέννηση του Χριστού.

Αναγνωρίζουμε ότι η ταινία έχει αυτή την σοβαρή θεολογική αστοχία. Οπότε καλό είναι να το έχουν υπόψη τους οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέξουν να δείξουν την ταινία, να επισημάνουν δηλαδή την πραγματική ταυτότητα και ηλικία του Ιωσήφ.

Ανώνυμος είπε...

Απαντήσατε προσεκτικά και τεκμηριωμένα αγιογραφικώς στο σχόλιό μου και αυτό είναι προς τιμήν σας.Πλην, το θέμα που προέχει (πέραν από την ηλικία και την πραγματική ταυτότητα του Αγίου Ιωσήφ του Μνήστορος, το άμεμπτο και σιωπηλό ήθος του και την ανεπίληπτη στάση του απέναντι στη Θεοτόκο) είναι το είδος των σχέσεων αναμεταξύ τους, όπως προβάλλονται στην ταινία: βλέμματα, αγγίσματα...σαν ενός οιουδήποτε κοσμικού ζεύγους...! Είχε η Θεοτόκος ανάγκην ανδρός; Όχι βέβαια! Η Παναγία υπήρξε η Πρώτη Μοναχή ''περικλεισμένη εις τον εαυτόν Της''. Ο διάβολος, λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, ούτε από μακριά δεν Την πλησίαζε, διότι εγνώριζε πως δεν θα καταφέρει να Την οδηγήσει, όχι μόνον σε κανενός είδους πτώση, αλλά ούτε και στο να δεχτεί τον απειροελάχιστο κακό ή μολυσμένο λογισμό! Προς χάριν Της και χάριν του Κυρίου και εξαιτίας του απαράμιλλου παραδείγματός Της -εξάλλου- εκατομμύρια νέοι, μοναχοί και μαναχές -ως και κοσμικοί ακόμη- τηρούν έκτοτε παρθενίαν και δεν έχουν ανάγκη ανδρός ή γυναικός, διότι είναι πεπληρωμένοι της Θείας Χάριτος! Πόσο μάλλον Εκείνη, η Μόνη Παρθένος! Που και οι Άγγελοι Την εθαύμασαν, διότι τους ξεπέρασε σε Αγιότητα! Σχετικά με την απορία της Θεοτόκου κατά τον Ευαγγελισμό ''το πώς θα έτεκε αφού άνδρα δεν εγίγνωσκε'' ουδέποτε εσκέφθη ότι θα υπήρχε ποτέ πιθανότης ή περίπτωσις να γνωρίσει άνδρα, έστω και εάν νυμφευόταν με τον Ιωσήφ! Ο Άγιος Ιωσήφ Της εδόθη ως προστάτης από τους συγγενείς (οι γονείς Της είχαν μάλλον κοιμηθεί). Ο Ύψιστος και Πάνσοφος Θεός Την διάλεξε, Αυτήν μόνο απ' όλες τις γυναίκες του κόσμου και όλων των εποχών, ακριβώς γιατί δεν ήταν μια γυναίκα σαν όλες τις άλλες! Ήταν η μόνη Αγνή, η μόνη Αειπάρθενος, η μοναδική που θα μπορούσε να φέρει στα σπλάγχνα Της την Θεότητα χωρίς να ''καεί'', να ''βλαφθεί'' από Αυτό το Πυρ της Θείας Ουσίας! Κατά Θείαν Οικονομίαν ο Κύριος, προγνωρίζοντας -σαφώς- το γεγονός του Ευαγγελισμού και της ενανθρωπήσεως του Ιησού, Την ενεπιστεύθη στον πράο Ιωσήφ, για να διεκπεραιωθούν όπως θα έπρεπε τα τεκταινόμενα.
Και συνέβη ο Ευαγγελισμός στην συγκεκριμένη στιγμή, όχι για ''προληφθεί'' κάποιου είδους σαρκική σχέση, αλλά γιατί η Πανσοφία Του, αυτόν τον χρόνο επέλεξε ως κατάλληλον.
Ποια είναι όμως η βλάσφημη φράση στη άνωθεν ταινία; Ακούστε: "Μα, δεν παντρευτήκαμε ακόμα με τον Ιωσήφ"! Λες και υπήρχε πιθανότης ή υποθετική περίπτωσις να συνάψει η Θεοτόκος σχέση με τον Ιωσήφ, έστω και εάν νυμφευόταν! Γι' αυτό και η ταινία προσβάλλει κυρίως το Πρόσωπο της Θεοτόκου, με τις ολοφάνερες προτεσταντικές της θέσεις! Γιατί, λοιπόν, προς χάριν του ''θεαθήναι'' να δηλητηριαστούν οι παιδικές ψυχές με την αιρετική και βλάσφημη χροιά της ταινίας; Δεν είναι διόλου ανάλαφρο το θέμα. Πλήττεται ολόκληρο το Ορθόδοξο δόγμα γύρω από την Θεοτόκο, το Αειπάρθενον, την Σύλληψη, τα προ και μετά του Ευαγγελισμού, τα πάντα! Είναι πολύ, πολύ σοβαρό θέμα! Προτείνετε στους εκπ/κούς να επισημάνουν την πραγματική ταυτότητα και ηλικία του Ιωσήφ.Κατά την ταπεινή μου γνώμη, θα πρέπει να είναι άρτια καταρτισμένοι θεολογικά και δογματικά για να μπορέσουν να εντοπίσουν, ερμηνεύσουν, και ''συμμαζέψουν'' τα -''ασυμμάζευτα'', κατ' εμέ- που εξαπολύει η απαράδεκτη, αιρετική -επιμένω- ταινία.
Γι' αυτό, λοιπόν και ετέθη θέμα παραμονής ή όχι της ταινίας στο ιστολόγιο (λόγω του ασυμβίβαστου με τον χαρακτήρα του ιστολογίου και με τα επίλοιπα προτεινόμενα θέματα).
Βεβαίως, ενδέχεται και να μην θεωρείτε άξιο περαιτέρω αντιμετωπίσεως το θέμα, οπότε, βεβαίως, δεν θα επιμείνω πλέον, αν και παγίως θα διαφωνώ. Θα σας πρότεινα να επισκεφθείτε στο ιστολόγιο ''Κατάνυξις'' τα άρθρα των εγκρίτων π. Νικολάου Μανώλη και π. Αθανασίου Μηνά, σχετικά με την βλάσφημη σειρά του ALPHA TV ''Μαρία και Ιωσήφ'', όπου -κατ' αναλογία- προβάλλεται παρόμοιο είδος σχέσεων με αυτό της ταινίας που προτείνετε.
Μια δασκάλα από Αγρίνιο

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Όλα όσα γράφετε είναι και εύλογα και σωστά.
Η ταινία με τα κινούμενα σχέδια έγινε στο εξωτερικό και είναι αυτονόητο να έχει δυτικές επιδράσεις και να πέφτει σε θεολογικά λάθη.
Απλά παρακαλούμε θυμηθείτε την τραγική πραγματικότητα στο σημερινό σχολείο: τις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, αντί το σχολείο να μιλάει για τον Χριστό, διοργανώνει πάρτυ με τραγούδια ή φιλανθρωπικά bazzar και ανταλλαγές δώρων. Το μόνον που απουσιάζει είναι ο Χριστός. Οπότε ο προσανατολισμός στο ίδιο το πρόσωπο του Χριστού και στο γεγονός της γέννησης Του είναι ένα βήμα.

Σας υπενθυμίζουμε ακόμη ότι δυστυχώς είναι ελάχιστες οι πραγματικά Ορθόδοξες παραγωγές-ταινίες που μπορούν να προβληθούν σε μικρά παιδιά. Μακάρι να υπήρχαν και να τις γνωρίζαμε και φυσικά άμεσα θα τις προβάλαμε.
Αν έχετε την καλοσύνη παρακαλούμε υποδείξτε μας 2-3 άλλες ταινίες αι μπορούμε άμεσα να αντικαταστήσουμε την συγκεκριμένη.

Όσο για το Ιστολόγιο Κατάνυξης, είναι εδώ και πολύ καιρό στα προτεινόμενα ιστολόγιά μας, παρακολουθούμε το έργο του αγωνιστή π.Νικόλαο Μανώλη και τον εκτιμούμε ιδιαιτέρως για την παρρησία και την αγνή και ανόθευτη πίστη του.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.