Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Μετά τα Θρησκευτικά ήρθε η ώρα του μαθήματος της Ιστορίας για κατάργηση....

Ανησυχία αλλά και αγανάκτηση προκαλούν στους οι διαρροές που υπάρχουν τις τελευταίες ημέρες και εμφανίζουν πρόθεση του υπ. Παιδείας να δοθεί το μάθημα της Ιστορίας ως πρώτη ανάθεση και σε άλλες ειδικότητες.  Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ομάδα Ιστορίας της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, την περσινή χρονιά, η υποβάθμιση του μαθήματος ήταν πολύ έντονη, καθώς ανατέθηκε σε ειδικότητες με δεύτερη ανάθεση με μοναδικό κριτήριο την κάλυψη ωραρίου και μάλιστα υπήρξαν και αναθέσεις που παραβίαζαν το νόμο. Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για ένα ευρύτερο σχέδιο υποβάθμισης έως και ακύρωσης της ιστορικής μάθησης και γνώσης, έτσι ώστε ο μαθητής να αδυνατεί να διαμορφώσει ιστορική συνείδηση.

Όπως υπογραμμίζουν η επιστήμη της Ιστορίας έχει αυτοτέλεια στο αντικείμενο και τη μέθοδο.

Δεν μπορεί, τονίζουν,  να αντικατασταθεί ή να αφομοιωθεί από την Ανθρωπολογία, την Κοινωνιολογία, τις Ξένες Γλώσσες  και τη Λογοτεχνία, αντικείμενα που έχουν τη δική τους αυτοτέλεια και γεγονός όπως συμπληρώνουν δεν αμφισβητεί κανένας.

Ταυτόχρονα, καταγγέλλουν ότι υπάρχει διαρροή πληροφοριών για
ομάδες συγγραφής νέων βιβλίων, οι οποίες φαίνεται να μην ολοκληρώνουν το έργο τους ή να απορρίπτονται  με κυβερνητική εντολή. Όμως η πληθώρα  των πληροφοριών που υπάρχουν στο internet, απλώς αναπαράγονται  στο πλαίσιο του project (ερευνητική εργασία) και δεν οδηγούν σε μια συνθετική διαδικασία που να αναβαθμίζει τη διδασκαλία  από τις πηγές.

Αυτή η διαδικασία, τονίζουν, γίνεται με  σκοπό να επικρατήσει η θεματική ιστορία και διαθεματική με τη βοήθεια διαφορετικών ειδικοτήτων.

Με την είσοδο όμως των άλλων ειδικοτήτων, οι οποίες έχουν στις αποσκευές τους αποσπασματικές γνώσεις Ιστορίας, προχωράει, σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί,  ο κατακερματισμός της γνώσης.

Την ανακοίνωση της Ομάδας Ιστορίας της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων υπογράφουν οι:

Αναστασία  Αβραμίδου
Φιλόλογος, Master  Ανθρωπιστικών σπουδών

Γιούλα  Κωνσταντοπούλου
Δρ. Ιστορίας

Κυριακούλα  Μαμίτση 
Φιλόλογος, ιστορικός

Χαράλαμπος Μπαμπούνης
Αναπλ. Καθηγητής Ιστορίας Πανεπιστ. Αθηνών

Μιχάλης  Παπαδόπουλος
Δρ. Ιστορίας

Μάρκος  Ρενιέρης
DEA  Ιστορίας

Σπύρος  Τουλιάτος
Ιστορικός,  Οργανωτικός Γραμματέας ΠΕΦ

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση εδώ

ΣΧΟΛΙΟ
Τα 2 κυριότερα μαθήματα της Ελληνικής Εκπαίδευσης μαζί με τα Αρχαία Ελληνικά καταργούνται σταδιακά....
Γιατί;
Διότι ενοχλούν....
Εξάλλου κανένας από αυτούς που μαθαίνουν Φυσικά, Μαθηματικά και Βιολογία δεν έχει καμιά όρεξη να ξεσηκωθεί για τίποτα....

Καλές και χρήσιμες είναι οι θετικές επιστήμες για την ζωή του ανθρώπου γενικότερα όμως η Ιστορία και τα Θρησκευτικά τον κάνουν Ελληνα και Χριστιανό....  Του δίνουν το πολυτιμότερο αγαθό την Ελληνική εθνική συνείδηση.
Αλλά οι 2 κυρίαρχες έννοιες του Ελληνισμού ενοχλούν την Νέα Τάξη και τα φερέφωνά της....

Τα παιδιά στην Τουρκοκρατία, οι αυριανοί μαχητές της Ελευθερίας μας, στο Κρυφό σχολείο δεν μάθαιναν πρωτίστως Αριθμητική αλλά Ανάγνωση, Ιστορία και Θρησκευτικά....
Η μίμιση και οι ιδέες των αρχαίων προγόνων μας τα οδηγούσαν στην μάχη κατά του βάρβαρου τουρκομογγόλου κατακτητή κι όχι η προπαίδεια....

Φυσικά όλα αυτά είναι παντελώς χουντικά, φασιστικά κι αντισυνταγματικά....
Αντιγράφω την παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος: 

2. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες

Είναι χούντα....
Να δούμε πότε θα το πάρουμε χαμπάρι....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.