Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

Τι θα γίνει αν η ζωή θελήσει ΕΣΥ, αύριο να είσαι η “μαμά του Τάκη”;

Ένα συγκλονιστικό γράμμα για ένα ιδιαίτερο παιδί



Όταν έμαθα ότι ήμουν έγκυος, δεν προσευχόμουν να γεννήσω ένα όμορφο μωρό.
Αυτό ίσως το ονειρευόμουν, αλλά το μόνο πράγμα που με απασχολούσε ήταν να γεννήσω ένα υγιές παιδί.
Έτρεμα στη σκέψη ότι μπορεί το μωράκι μου να είχε αυτισμό, σπαστικότητα, νοητική στέρηση. Έτρεμα, γιατί έχω ζήσει από κοντά τον πόνο της μάνας που κλαίει μερόνυχτα για τον ρατσισμό που δέχεται το παιδάκι της.
Οικογένειες διαλύονται γιατί δεν αντέχουν το βάρος…
Παιδιά ζουν σαν μπαλάκια, πότε στο ένα ίδρυμα και πότε στο άλλο γιατί δεν τα δέχονται στα σχολεία. Άνθρωποι τους συμπεριφέρονται σαν μιάσματα, σχεδόν τους φοβούνται και τους απεχθάνονται…
Κάθε φορά που συναντώ μαμάδες με αυτιστικά παιδάκια, διαλύομαι.
Πώς να περιγράψεις τον πόνο τους;
Πώς να τον νιώσεις τη στιγμή που το δικό σου παιδί χαίρει άκρας υγείας, παίζει με τα υπόλοιπα παιδάκια στην παιδική χαρά, πάει καθημερινά στο σχολείο…
Αυτές οι μαμάδες, είναι σύγχρονες ηρωίδες και σε αυτές τις μαμάδες είναι αφιερωμένο το σημερινό μου post.
Αυτό που θα διαβάσετε, είναι το γράμμα που έγραψε η Κατερίνα για την καλή της φίλη που αγωνίζεται να μεγαλώσει αξιοπρεπώς το αυτιστικό παιδί της. Η Κατερίνα δεν είναι δημοσιογράφος, ούτε συγγραφέας. Όμως θα εκπλαγείτε με το συγκινητικό γράψιμό της, με την αληθινή της γραφή που ξεχειλίζει σε περιγραφικότητα και συναίσθημα.
Κατερίνα, σ’ ευχαριστώ γι’ αυτό που διάβασα!
Όταν ήμουν στην Έκτη Δημοτικού έγινε κάτι μαγικό! Γνώρισα τον Τάκη! Ο Τάκης ήταν ένα παιδί με ειδικές ανάγκες, κάποια χρόνια μεγαλύτερός μου. Ήταν η μασκότ της περιοχής με την κακή, κάκιστη έννοια… Τα παιδιά τον κορόιδευαν, οι μεγάλοι τον κορόιδευαν, όλοι τον κορόιδευαν και τον περιγελούσαν κι έκαναν πλάκα με τον Τάκη.
Με τον τρόπο που μιλούσε ή προσπαθούσε να μιλήσει, με τις άναρθρες κραυγές του, με τις άτσαλες κινήσεις και τους μανιερισμούς του, με το γέλιο του και το ορθάνοιχτο στόμα του. Κι εκείνος γελούσε ακόμη περισσότερο προκαλώντας ακόμη περισσότερο τις κοροϊδίες και τα πειράγματα.
Ήταν η πρώτη ημέρα στην Έκτη τάξη και θυμάμαι την μαμά του Τάκη να τον κρατά από το χέρι ολόκληρο άντρα και να μιλά με το δάσκαλο.
Έκλαιγε, έκλαιγε γοερά και θυμάμαι μια φράση που άκουσα στα κλεφτά

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Λευκάδα: πράξη ανθρωπιάς δυο μαθητών

Οι μαθητές που συγκίνησαν ένα ολόκληρο νησί
με τα χρήματα που συγκέντρωσαν στα κάλαντα
 

Τα δύο παιδιά ξεκίνησαν νωρίς το πρωί για να πουν τα κάλαντα στην γειτονιά τους και αποφάσισαν να κάνουν κάτι χωρίς να ενημερώσουν τους γονείς τους …

Λευκάδα — Σε μια μεγάλη πράξη ανθρωπιάς προχώρησαν δύο μικρά παιδιά από το κατηχητικό της ενορίας της Παναγίας των Ξένων στη Λευκάδα, αφού έδωσαν τα λεφτά που συγκέντρωσαν από τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στον οίκο πρόνοιας της Μητρόπολης.
Ο Στέφανος και ο Βάιος, μαθητές του δημοτικού, αντί να ξοδέψουν τα χρήματα που κέρδισαν για τους εαυτούς τους, προτίμησαν να τα χαρίσουν για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμπολιτών τους.
Ο μητροπολίτης Λευκάδος κ. Θεόφιλος, αφού ενημερώθηκε για την κίνηση αυτή, συνεχάρη δημόσια τους δύο μαθητές. Σύμφωνα με το lefkadapress.gr, οι γονείς των παιδιών δεν γνώριζαν το παραμικρό

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

Τι δώρο να πάρουμε σε παιδί με αυτισμό ή σύνδρομο Asperger;

Η επιλογή ενός παιχνιδιού για Χριστουγεννιάτικο δώρο-και όχι μόνο- σε ένα παιδί με αυτισμό ή σύνδρομο Asperger, αποτελεί πρόκληση. Για τον λόγο αυτό οι ειδικοί του site http://www.nationalautismresources.com, βάσει των ερωτήσεων που δέχονται κάθε χρόνο, έφτιαξαν έναν οδηγό προκειμένου να σας βοηθήσουν να επιλέξετε τα κατάλληλα δώρα και να ανταποκριθείτε ιδανικά στις ιδιαίτερες ανάγκες και ικανότητες αυτών των παιδιών.


Παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψιν όταν επιλέγετε δώρο για παιδί με αυτισμό ή σύνδρομο Asperger

photo autism2_zps0f00c9f9.jpg
Πάνελ άμμου
Έχετε στο νού σας περισσότερο τις ικανότητες αυτού του παιδιού παρά την ηλικία του. Keep in mind an autistic person’s developmental ability rather than age. 
Εάν το παιδί με αυτισμό έχει κάποιου είδους καθυστέρηση στη γλώσσα ή στις κοινωνικές δεξιότητες, αναζητήστε παιχνίδια που να βοηθούν το επίπεδο ικανότητάς τους σε αυτούς τους τομείς ώστε να ενθαρρύνουν την ανάπτυξή του.

Δώρα και παιχνίδια βάσει αναπτυξιακής ηλικίας
Άλλο ένας είδος δώρου που μπορείτε να σκεφτείτε να δώσετε σε ένα παιδί με αυτισμό είναι κάτι που να ηρεμεί το παιδί. Η ελαφριά δόνηση είναι πολύ χαλαρωτική για πολλά παιδιά και εφήβους με αυτισμό και

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

Μοναχός Μωυσής: Ελπίδα και απελπισία (Σκέψεις για τα Χριστούγεννα)

Ελπίδα και απελπισία
Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Aγιορείτης
Η κρίση, μικρή ή μεγάλη, συνεχίζεται. Στον κόσμο επικρατεί απελπισία. Απελπισία σημαίνει απώλεια ολοσχερή κάθε ελπίδας. Να μη θέλεις να ανασηκωθείς, να ανυψωθείς, να κρατηθείς από κάπου, να πιαστείς, να στερεωθείς, να αναστηθείς ελπιδοφόρα και νικηφόρα. Η πονηρή απελπισία κουράζει, ατονεί, σκοτεινιάζει, εξουθενώνει. Η ελπίδα ανακουφίζει, αναπτερώνει και ελευθερώνει. Η απελπισία οδηγεί σε αδιέξοδα άφωτα. Τα βάρη είναι ασήκωτα, οι πτέρυγες κομμένες, τα λάθη πολλά. Νέοι άνεργοι και ηλικιωμένοι ανασφαλείς. Αγωνία και άγχος καλύπτουν τις πονεμένες καρδιές. Ορισμένους η απελπισία τούς οδηγεί σε ολέθρια άκρα, την ανοσιοδοξία, τη μελαγχολία, την αυτοκτονία.

Ψάχνουν οικονομολόγοι να βρουν τα αίτια της κρίσης. Δανειστές κερδίζουν υπέρογκα ποσά από αυτή. Οι πιστοί με απλότητα ή περιέργεια απευθύνουν πολλές φορές πολλά «γιατί» στο Θεό. Γιατί το επέτρεψε; Γιατί το παρατείνει; Τι προσδοκά; Γιατί μας ταλαιπωρεί; Γιατί δοκιμαζόμαστε τόσο πολύ; Αναζητούν με κάθε ελπίδα μία απάντηση από τον Προνοητή των πάντων Θεό. Δεν κατανοείται εύκολα η θεϊκή παιδαγωγία.
 
Δεν ήταν μόνον οι υπερβολικές κοινωνικές παροχές αλλά και η

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Επιτέλους: ΟΛΜΕ: Όχι στην ηλεκτρονική παρακολούθηση της σχολικής ζωής

Επιτέλους!
Ένα μήνα μετά την αποκάλυψή μας για το 

η ΟΛΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία ανάμεσα σε άλλα καταγγέλλει :

ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΣΦΥΚΤΙΚΟ, ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

Το ασφυκτικό, αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης, που έχει επιβάλλει η Κυβέρνηση (πειθαρχικό δίκαιο, αξιολόγηση, παρουσιολόγιο, καθηκοντολόγιο και άλλα), εμπλουτίζεται με ένα καινούργιο «εργαλείο». Πρόκειται για το Πληροφοριακό Σύστημα Σχολικών Μονάδων και Διοικητικών Δομών «My School».  Στο πλαίσιο αυτό το myschool, ενοποιεί μια σειρά βάσεων δεδομένων όπως το e-survey (αριθμός μαθητών / τμήμα, ωράρια εκπαιδευτικών – αναθέσεις μαθημάτων– συμπληρώσεις ωραρίων κλπ) και τη βάση δεδομένων ΝΕΣΤΩΡ / ΕΠΑΦΟΣ (στοιχεία μαθητών, αποτελέσματα φοίτησης κλπ). Επιπλέον, η συμπλήρωση και νέων στοιχείων, ακόμη και κάποιων που ενδεχομένως θα παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα, καθίστανται υποχρεωτική (ΑΜΚΑ μαθητών).
 (...)
Με την εφαρμογή του προγράμματος αυτού ανακινούνται σοβαρά ζητήματα νομικής φύσης όπως η καταγραφή προσωπικών δεδομένων, η ασφάλεια των στοιχείων κ.λπ.  (...)
 διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση εδώ

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Γιόγκα στα σχολεία με εντολή του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Καταγγελίες γονέων.


Συνταχθέν υπό των διαχειριστών του Ιστολογίου Κατάνυξις

Άλλη μια τάση της νέας εποχής που παρουσιάζει έξαρση τα τελευταία χρόνια, λέγεται «μαθήματα θεραπευτικής Yoga». Δεν θα μας απασχολούσε καθόλου αν δεν αντιλαμβανόμασταν ότι επιχειρείται από την πολιτεία να μπει αυτός ο διάβολος στα σπίτια μας, στις οικογένειές μας μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης.

Από καιρό παρακολουθούμε κυρίως στο facebook τις σχετικές ενημερώσεις που καθημερινά εμφανίζονται και προτείνουν τη γιόγκα ως λύση στα προβλήματά μας, μάλιστα γίνονται συναντήσεις, ομιλίες, μαθήματα για δασκάλους γιόγκα κλπ. Τι θα πει μαθήματα για δασκάλους; Τόσοι δάσκαλοι γιόγκα τι μας χρειάζονται; «Ρωτήσαμε» λοιπόν στο διαδίκτυο όπου ως γνωστό με μια απλή αναζήτηση βρίσκει κανείς τις πληροφορίες που θέλει για κάθε θέμα.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι ύποπτες κινήσεις της πολιτείας αλλά και οι αντιδράσεις εντοπίζονται από το 2009 και εξής.


Διαβάζουμε σε σχετικό forum (http://truth.freeforums.org/topic-t4735.html):

«Μετά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση εισάγουν τη θρησκεία της ΓΙΟΓΚΑ στην εκπαίδευση!

Αρχίζουν πρώτα από τους εκπαιδευτικούς ΚΑΙ συνέχεια θα έχουν τα παιδιά μας;

Κατόπιν εντολής του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Ε.Π.Θ.) εισάγεται στα σχολεία της

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

Ομιλία Εορτής Χριστουγέννων


Ομιλία Εορτής Χριστουγέννων
Τεχνική Σχολή Παραλιμνίου
Γ. Κυπριανού

Αγαπητά μου παιδιά, συμπαθείς μου συνάδελφοι και εκλεκτοί
προσκεκλημένοι.


Για τους πιο πολλούς από μας, η λέξη «Χριστούγεννα» αυτή σημαίνει με
φώτα, μουσικές, στολίδια, χαρά, χαμόγελα, κίνηση στους δρόμους, αργίες,
φαγοπότια, διασκέδαση, δώρα, τραγούδια, κάλαντα, ψώνια, αϊ‐βασίληδες.
Παντού κυριαρχεί η χαρά, η διασκέδαση, το πανηγύρι με κεντρικό θέμα το
μήνυμα της αγάπης και της ειρήνης που έφερε ο Χριστός στον κόσμο. Είναι
ακόμα όμως αλήθεια, ότι όλη αυτή η εορταστική ατμόσφαιρα αυτόματα και
απότομα θα σβήσει, μαζί με το πρώτο σβήσιμο των φώτων στα καταστήματα
και το πρώτο ξεκρέμασμα των στολιδιών από τους δρόμους και τα σπίτια μας.
Όταν και πάλι όλοι θα επιστρέψουμε ο καθένας πίσω στη προ των
Χριστουγέννων ζωή του, την παλιά του ζωή, στην καθημερινότητα, σε όλων
των ειδών τα προβλήματα και τις έγνοιες μας.

Και είναι να αναρωτιέται κανείς. Δεν είναι κρίμα, τελικά, η χαρά των
Χριστουγέννων να διαρκεί μόνο όσο διαρκεί κι ένα φωτάκι σε ένα
Χριστουγεννιάτικο δέντρο; Ποιο είναι το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων
και πώς μπορεί ο άνθρωπος να ζήσει αυτή τη χαρά όσο γίνεται περισσότερο;

Καταρχάς, ένας από τους πρώτους λόγους για τους οποίους χαίρεται όλος ο
κόσμος είναι για το ότι ο Χριστός, με τη Γέννησή Του έφερε στον κόσμο την
Αγάπη και την Ειρήνη. Ωστόσο, τόσο η ιστορία όσο και τα λόγια του ίδιου του
Χριστού μας οδηγούν κάπου αλλού. Πρώτα ο Χριστός έζησε μέσα στο μίσος
και το φθόνο των ανθρώπων, η ζωή του ήταν μια ζωή μαρτυρίου και διωγμού.
Εξαιτίας του θανατώθηκαν τόσα αθώα βρέφη και τόσα εκατομμύρια μάρτυρες
μέσα στην ιστορία. Για την αγάπη και την ειρήνη μιλούν κι άλλες θρησκείες
πριν και μετά το Χριστό και 2000 χρόνια μετά, κανείς δεν μπορεί να
ισχυριστεί ότι ο κόσμος και οι άνθρωποι ζουν με αγάπη και ειρήνη. Από την
άλλη, ο ίδιος ο Χριστός, μέσα στο Ευαγγέλιο, λέει κάτι εντελώς αντίθετο
«Εγώ, λέει, δεν ήλθα στον κόσμο να φέρω ειρήνη, αλλά μαχαίρι, δηλαδή,
πόλεμο». Τι να συμβαίνει λοιπόν, ποια είναι η αγάπη και η ειρήνη των
Χριστουγέννων;

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

Ομιλία Ιωάννη Ασσιόγλου : Παιδαγωγική διαχείριση των κινδύνων στη χρήση του διαδικτύου

Παρουσίαση του Ιωάννου  Ασσιόγλου καθ. ΕΠΑ.Λ.

Μάθημα  με θέμα: Παιδαγωγική διαχείριση των κινδύνων στη χρήση του διαδικτύου  

Οι Νέες Τεχνολογίες διεισδύουν και κατακτούν όλες τις περιοχές του ανθρωπίνου βίου.
Συμβάλλουν όμως στην κοινωνική πρόοδο ή διαμορφώνουν έναν άλλο τρόπο ζωής;

Συνεργασία με το μάθημα  "Ευέλικτη Μάθηση" του καθ.  Δ. Πολίτη του  τμ. Πληροφορικής  Α.Π.Θ.
με φοιτητές, μαθητές, γονείς κ.α.

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013, ώρα 7:30 μ.μ.

Κτίριο Βιολογικού της σχολής Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ. (πρώην Φ.Μ.Σ.)

Αίθουσα Β, ημιόροφος, όπως φαίνεται στον χάρτη.
________________________________________
Με εκτίμηση
Ιωάννης Π. Ασσιόγλου
Τηλ.2310.228.921
Email: ioannis@assioglou.gr

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου. Αγρυπνία στην Θεσσαλονίκη

Αγρυπνία το βράδυ της Δευτέρας 16 Δεκ. Εορτή του αγ. Διονυσίου Αιγίνης του θαυματουργού, στον Ι.Βυζ.Ν. Προφ. Ηλιού Θεσ/νίκης

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
ΙΕΡΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ 
επί της εορτής του αγ. Διονυσίου Αιγίνης του θαυματουργού

Το βράδυ της Δευτέρας 16 Δεκεμβρίου 2013, στον Ιερό Ναό μας, θα τελεσθεί Ιερά Αγρυπνία (κατά το αγιορείτικο τυπικό) επί της εορτής του αγ. Διονυσίου Αιγίνης του θαυματουργού.
Έναρξις: 9:00 μμ.  
Λήξις: 1:10 πμ. 
Η Θεία Λειτουργία θα αρχίσει στις 12:00.
  εκ του Ι. Ναού
τηλέφωνον 2310273790  Πηγή

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

Ένας άγιος δάσκαλος σε Κρυφό Σχολειό (από τον βίο του Αγ. Αρσενίου του Καππαδόκου).

Ο άγιος Αρσένιος ως δάσκαλος

 “Στα παιδιά ο Πατήρ δίδασκε με τον τρόπο της εποχής εκείνης. Χρησιμοποιούσε και σχετική άσκηση στα παιδιά, για να αυξάνει τον ανδρισμό τους , αλλά παράλληλα  να ταπεινώνει και  τα πάθη τους.

Όλα αυτά που ζούσε ο Πατήρ , την ακρίβεια της Ορθοδοξίας, την ευλάβεια και “το θρήσκος καθ΄όλην την εντέλειαν” τα μετέδιδε και στους μαθητές του.
Στα παιδιά ακόμα δίδασκε και την νοερά προσευχή , το “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με” ή “εις το όνομα τουΧριστού και της Παναγίας” και, όταν καμιά φορά έσφαλαν ή πάθαιναν καμιά ζημιά , τους είχε μάθει να λένε “ήμαρτον, Θεέ μου”.Έλεγε να κόβουν κομματάκια από κληματόβεργες, να τα αρμαθιάζουν και να κάνουν κομπολόι (σαν κομποσκοίνι), για να μετρούν τις ευχές ή τις ανάλογες μετάνοιες , που είχε ο καθένας σαν κανόνα , και έτσι εξάγνιζε και τον νου των παιδιών με την αδιάλειπτη προσευχή. “
από το βιβλίο Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Ο Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης, εκδ. Ι. Ησυχαστηρίου «Ευαγγ. Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή1999, σελ. 40-42. για την αντιγραφή Alexia-momyof6 




 

- Πάντως, Γέροντα, και οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να κάνουν δουλειά δυσκολεύονται, γιατί είναι δεσμευμένοι.
- […] Βλέπεις και οι δάσκαλοι στην Μικρά Ασία, μέσα σ’ εκείνα τα δύσκολα χρόνια, πόσα πρόσφεραν! Γιατί δούλευαν με την καρδιά τους. Πονούσαν, είχαν ευλάβεια, θυσιάζονταν. Να, και ο Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης πόσο σοφά φερόταν στα Φάρασα! Είχε ετοιμάσει αίθουσα για σχολείο και αντί για θρανία είχε βάλει δέρματα από κατσίκες ή από πρόβατα με το τρίχωμά τους. Πάνω σ’ αυτά γονατισμένα τα παιδιά παρακολουθούσαν τα μαθήματα. Με αυτόν τον σοφό τρόπο δεν ερέθιζε τους Τούρκους, ακόμη και όταν τύχαινε να τα δουν, γιατί νόμιζαν ότι προσεύχονταν.
Όταν πάλι ο Άγιος Αρσένιος ήθελε να βγάλει εκδρομή τα παιδιά, τα πήγαινε σε ένα δικό του χωράφι που ήταν σαν κήπος, δήθεν για να κάνουν δουλειά, και τα έλεγε: «Αν τυχόν δείτε Τούρκο, να κάνετε κανένα κουτσοδούλι. Κόψτε κανένα κλαρί, για να νομίζει ότι καθαρίζετε τον κήπο». Και έτσι έκαναν τα καημένα. Γιατί, αν καταλάβαιναν οι Τούρκοι ότι τα πήγε εκδρομή, θα είχε ιστορίες. Κρυφό σχολειό βλέπεις! Όταν έφευγε ο Τούρκος, έπαιζαν πάλι τα παιδιά. Και το καλοκαίρι, στις

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

"Παιδεία" ή "εκπαίδευση";

Ὁ δάσκαλος κ. Δημήτριος Νατσιὸς συζητᾶ μὲ τὸν Καθηγητὴ Γεωστρατηγικῆς καὶ Στρατηγικὸ Ἀναλυτὴ κ. Νίκο Λυγερὸ γιὰ τὴ διαφορὰ μεταξὺ παιδείας καὶ ἐκπαίδευσης.




το είδαμε εδώ

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

Στόχος ζωής ενός δασκάλου: να βοηθά τα παιδιά του (συγκινητικό βίντεο)

Έκανε την τάξη του να κλάψει λέγοντας μόνο μερικές λέξεις (video)

Το σχολείο μπορεί να γίνει ένα μαγικό μέρος για τους μαθητές. Αρκεί οι καθηγητές τους να έχουν όχι μόνο όρεξη, αλλά στόχο ζωής να βοηθούν τα παιδιά τους.
 


Ο Musharaf, ή αλλώς Mushy, είχε πρόβλημα στην ομιλία, έχοντας έντονο τραυλισμό (κεκέδισμα) που τον εμπόδιζε από το να εκφραστεί και να διαβάσει κείμενα. Με τη μέθοδο του καθηγητή του ο Μushy μπόρεσε να πει μερικές λέξεις, που έκαναν την τάξη του να συγκινηθεί.
το είδαμε εδώ





Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

Εθισμός στο διαδίκτυο : όλη η τραγική πραγματικότητα σε βίντεο 2 λεπτών

VIDEO: Η γενιά των social media σε ένα βίντεο για χιλιάδες "like"

Ένα χιουμοριστικό και μάλλον θλιβερό βίντεο ανέβασε στο διαδίκτυο ο κωμικός Μαρκ Μαρούν στο οποίο σκιαγραφεί την γενιά των social media.
Όπως άλλωστε τιτλοφορείται και το φιλμάκι με ήρωες καρτούν που ζουν τη καθημερινότητά τους εξαρτώμενοι, σαν εθισμένοι ναρκομανείς, για ένα like που θα δώσει υπόσταση στην ύπαρξή τους.





Δείτε το βίντεο. Μήπως αναγνωρίζετε τον εαυτό σας;
το είδαμε εδώ

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

1843-2013: 170 χρόνια από τον θάνατό του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Εκδήλωση Ι.Μ.Κονίτσης (Νεότερη Ενημέρωση)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ
 Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

 Την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013 και ώρα 6:00 μ.μ.,
στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Γυμνασίου – Λυκείου Κονίτσης
θα πραγματοποιηθεί , υπό την αιγίδα της Ι. Μητροπόλεως,
εκδήλωση αφιερωμένη
στον πρωτομάστορα της Λευτεριάς

            ΘΕΟΔΩΡΟ  ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ
αφού φέτος συμπληρώνονται  170  χρόνια

από τον θάνατό του (1843-2013).
  
Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει :

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

εργοστάσια παραγωγής Ελληνικών "τούβλων"

Πάνε τώρα κάποια χρόνια πού παρακολουθώ με ενδιαφέρον γραπτά μαθητών πού κάποιες φορές φθάνουν σε περιοδικά και εφημερίδες…

Έτσι λοιπόν συζητώντας με κάποιον παλιό καθηγητή ( όπως τόχω συνήθειο στο καφενείο πού πάω, για να μαθαίνω νέα και μετά να τά διαβάζετε κι΄ εσείς καί να μορφώνεστε… ) μού είπε πάνω κάτω τα εξής:


«Τά περισσότερα απ΄ αυτά τα παιδιά πού υποτίθεται πάνε σχολείο για να μάθουν γράμματα δείχνουν το μέγεθος της εκπαιδευτικής αμορφωσιάς τους και από τους τρόπους τους.

Δεν ξέρω αν φταίνε γι΄ αυτό οι καθηγητές, ή οι κακές καταβολάδες από τα σπίτια  τους μια και πολύ λίγοι απ΄ αυτούς τους καθηγητές προσέχουν να δίνουν και «παιδεία»  στους μαθητές  τους.
Τους δίνουν μάθηση, όχι όμως και παιδεία !

Όταν ο καθηγητής αποκαλεί τον μαθητή

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Θα απολυθεί η εκπαιδευτικός που συνέλαβε τον γιο του Α. Σαμαρά να αντιγράφει;

Αντί να λάβει επισήμως τα συγχαρητήρια, απειλείται και με απόλυση...

«Μία από τις πλέον σημαντικές διαδικασίες σε συμβολικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο στη σύγχρονη ιστορία της ιδιωτικής εκπαίδευσης θα λάβει χώρα στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) την ερχόμενη Πέμπτη, 28/11.
Εκεί, σύμφωνα με όσα ορίζει το Σύνταγμα, η εκπαιδευτική νομοθεσία και η γνωμοδότηση 4/2012 του ΝΣΚ, το Συμβούλιο θα κρίνει, εάν είναι νόμιμη ή όχι η εκ μέρους του Κολλεγίου Αθηνών (επικεφαλής του οποίου είναι ο αδελφός του πρωθυπουργού Αλέξανδρος Σαμαράς) καταγγελία σύμβασης της εκπαιδευτικού Μπουλούτα Ευφροσύνης, ΠΕ 04, η οποία τρεις μήνες πριν από την καταγγελία είχε συλλάβει σε ενδοσχολικές εξετάσεις τον υιό του πρωθυπουργού να αντιγράφει.
Η συνεδρίαση του Συμβουλίου γίνεται κάτω από ισχυρότατες πολιτικές πιέσεις για ευνόητους λόγους. Στη συγκεκριμένη υπόθεση δεν υποκρύπτεται απλώς το μένος του εργοδότη, ο οποίος εκδικητικά απολύει έναν εργαζόμενο, επειδή τόλμησε να «θίξει» μέλος της οικογένειάς του. Κρύβεται η απόπειρα του Κολλεγίου Αθηνών και μιας ομάδας σχολαρχών να αποσυρθεί η κρατική εποπτεία από την ιδιωτική εκπαίδευση και να διαλυθεί κάθε ίχνος αξιοκρατίας και εργασιακών δικαιωμάτων στα ιδιωτικά σχολεία. Ενδεικτική της πίεσης η επί ένα ολόκληρο έτος πρωτοφανής άρνηση του ΚΥΣΔΕ να

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Μια υπέροχη οικογένεια.

Την ιστορία αυτή την αφηγήθηκε η μητέρα μιας Μοναχής και αφορούσε την δική της οικογένεια. Είπε:
“Κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής υποφέραμε πολύ. Έφθασε ημέρα που στο σπίτι μας δεν υπήρχε τίποτε άλλο εκτός από νερό! Τότε ο πατέρας μου μας πήρε από το χέρι και ανεβήκαμε ψηλά στο βουνό, που δέσποζε πάνω από το χωριό που μέναμε, και μαζέψαμε λούπινα. Τα χιλιοέβρασε η καημένη η μητέρα μου, αλλά δεν λέγανε να ξεπικρίσουν.
Με αυτά ξεγελούσαμε την πείνα μας, αλλά τα μάτια μας έκαιγαν από την πίκρα. Και να φανταστεί κανείς ότι είχαμε και σοβαρά άρρωστη την μεγαλύτερη αδελφούλα μου. Αλλά και τα δύο αδέλφια μου αγόρια που εργάζονταν κι ήταν πάνω στην ανάπτυξή τους τί να φάνε;

 
Κάποτε η μητέρα εξοικονόμησε ένα κομματάκι σοκολάτα! Κανένας Άγγλος στρατιώτης της την έδωσε ; από καμμιά φιλανθρωπική οργάνωση την πήρε; Δεν γνωρίζω. Η καλή μας μητέρα ούτε που την άγγιξε. Την έφερε και κρυφά την έδωσε στην άρρωστη αδελφούλα μου, με την ελπίδα πως θα δυνάμωνε. ( Μάταια όμως. Σε λίγο καιρό πέθανε, την πήρε ο Θεός κοντά Του )

Ούτε όμως και η άρρωστη την έφαγε. Επειδή άκουσε πως την άλλη μέρα η μητέρα κι εγώ θα κατεβαίναμε στην πόλη με το γαϊδουράκι για κάποια αναγκαία εργασία και θα περπατούσαμε τουλάχιστον οκτώ με δέκα ώρες, με φώναξε κρυφά κοντά της και δίνοντάς μου το κομματάκι της σοκολάτας, μου είπε:

- Πάρε το, να το φας εσύ, αδελφούλα μου, γιατί έχεις να περπατήσεις πολύ αύριο και πρέπει να δυναμώσεις.

Την πήρα και την φύλαξα για την αυριανή οδοιπορία. ¨Όμως η καλή μου μητέρα έβαλε εμένα στο γαϊδουράκι κι εκείνη περπατούσε δίπλα με τα πόδια. Την παρακαλούσα ν’ ανέβει κι εκείνη, αλλά δεν θέλησε. Με λυπόταν γιατί ήμουν μικρό. Τότε έβγαλα από την τσεπούλα μου την σοκολάτα και της την έδωσα λέγοντας:

- Πάρε, μαμά, φάε εσύ σοκολάτα να δυναμώσης που περπατάς τόσες ώρες, αφού εμένα με πάει το γαϊδουράκι!

Πριν προλάβει να αρνηθεί, την έβαλα στα χέρια της. Τότε κοντοστάθηκε και την κοίταξε δακρυσμένη. Είχε ξαναγυρίσει στα χέρια της!”

Μια ελληνική οικογένεια βασανισμένη από την φτώχεια και την αρρώστια είχε τέτοιο ήθος, τέτοια αγάπη, τέτοια αυταπάρνηση! Ας την θαυμάσουμε αλλά και ας την μιμηθούμε!
   
Πηγή: «ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ   Ουράνια μηνύματα   Θαυμαστά γεγονότα»
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΑΡΝΑΚΟΒΑΣ
agioritis.pblogs.gr
diakonima.gr
το είδαμε εδώ

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Πάτρα: Σεμινάρια Αποκρυφισμού σε δασκάλους


Σεμινάρια Αποκρυφισμού σε δασκάλους στην "Κίνηση Πρόταση"! 


             
   Πάτρα  20.11.2013

ΑΝΟΙΚΤΗ   ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς  αξιοτίμους
κ. Ανδρέα Σαμοθρακίτη, πρόεδρο,
κα Ελένη Κοττά – Μπαλαδάκη, γραμματέα
κ. Αλέξη Μουζακιώτη, αντιπρόεδρο,
κ. Πάρη Τρίγκα, ταμία,
κα Ρένα Πεγιάζη, ειδική γραμματέα,
κ.κ.  Νίκο Βουτσινά, Βασίλη Πασσά, μέλη
του  Διοικητικού Συμβουλίου
της «Κίνησης “ΠΡΟΤΑΣΗ”, για έναν άλλο τρόπο ζωής»
Ενταύθα


Αξιότιμοι,
όπως γνωρίζετε, εστάλη προς όλους τους εκπαιδευτικούς των Πατρών πρόσκληση για συμμετοχή σε «βιωματικό σεμινάριο» που αφορά στην «Βιωματική Κατανόηση της Ιδέας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας στα Δημοτικά Σχολεία». Το σεμινάριο διοργανώνεται στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Κίνησης "ΠΡΟΤΑΣΗ" (Σαρανταπόρου 20, ΠΑΤΡΑ), ανήμερα της εορτής του Αγίου Ανδρέου (ώρα 11:00-14:00).
Όπως προκύπτει από την πρόσκληση, η ΠΡΟΤΑΣΗ δεν είναι διοργανωτής του «βιωματικού σεμιναρίου», το οποίο υλοποιείται από άλλο φορέα, άγνωστο στην Πάτρα. Εν τούτοις, το γεγονός και μόνο ότι η ΠΡΟΤΑΣΗ παρέχει το χώρο της και το φιλοξενεί, προσδίδει στον φιλοξενούμενο φορέα και στο ίδιο το σεμινάριο από το κύρος και την ανταπόκριση που έχει η ΠΡΟΤΑΣΗ στην πατραϊκή κοινωνία. Θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι στη συνείδηση των προσκαλουμένων εκπαιδευτικών βαρύνουσα σημασία θα έχει πρώτιστα το γεγονός ότι φιλοξενείται στην ΠΡΟΤΑΣΗ, τη στιγμή, μάλιστα, που ο φορέας υλοποίησης του σεμιναρίου είναι παντελώς άγνωστος στην πόλη μας.
Συνεπώς, είναι αναμφισβήτητη η αυξημένη ευθύνη της ΠΡΟΤΑΣΗΣ, αναφορικά με το τι φιλοξενεί στο δικό της χώρο, στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης.
Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να σας απευθύνω δημόσια την παρούσα, σε συνέχεια των στοιχείων που σας προσκομίστηκαν κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου σας της 18.11.2013 αναφορικά με το σεμινάριο αυτό.

Α. Η ΠΡΟΤΑΣΗ σε όλους τους τόνους αυτοσυστήνεται, εκτός των άλλων, και ως κίνηση που τηρεί αυστηρά τη θρησκευτική ουδετερότητα. Επιτρέψτε μου όμως να πω ότι η θρησκευτική ουδετερότητα δε μπορεί να δικαιολογήσει τη διοργάνωση σεμιναρίου και την πρόσκληση εκπαιδευτικών σε αυτό ανήμερα της εορτής του Πολιούχου μας και μάλιστα την ώρα της Λιτανείας της Τιμίας Κάρας Του. Και αν οι φιλοξενούμενοι δικαιολογημένα δεν έχουν τέτοιες ευαισθησίες και αναστολές,  προκαλεί θλίψη να

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Παιδὶ καὶ βυζαντινὴ εἰκόνα

Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιὸς,
Δάσκαλος Κιλκὶς -Θεολόγος

Τὸ ἔχουμε τονίσει ἐπανειλημμένως ὅτι ἀπὸ τὰ σχολικὰ ἐγχειρίδια, τὰ βιβλία Γλώσσας, τὰ Ἀναγνωστικά του Δημοτικοῦ-ὅπως τὰ ὀνομάζαμε παλαιότερα-εἶναι τὰ κρισιμότερα καὶ ἀπὸ πλευρᾶς συγγραφῆς, τὰ δυσκολοτέρα. (Μία διευκρίνηση. Τὰ βιβλία Γλώσσας, ὀνομάζονταν Ἀναγνωστικά, ὄχι μόνο γιατί μέσω τῶν βιβλίων αὐτῶν, μάθαινε ὁ μαθητὴς ἀνάγνωση, νὰ συλλαβίζει, νὰ διαβάζει. Αὐτὸ τελειώνει στὴν Α’ Δημοτικοῦ. Μὲ τὰ παλιά, ὡραία Ἀναγνωστικά, γινόταν ἀνάγνωση τοῦ πολιτισμοῦ μας. Ξεφυλλίζοντας τὰ ὁ μαθητὴς περιδιάβαινε καὶ οἰκειωνόταν τά, καθ’ ἠμᾶς, τιμαλφῆ. Τὰ βιβλία περιεῖχαν γνώσεις ἱστορικές, γεωγραφικές, λαογραφικές.

Τὰ μυρίπνοα ἄνθη τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ἀρωμάτιζαν τὰ «φυλώμματά» τους. Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ συγγραφὴ τοὺς ἀνατίθετο σὲ τρανοὺς καὶ σπουδαίους λογοτέχνες καὶ ἐπιστήμονες καὶ ὄχι, ὡς εἴθισται σήμερα, σὲ σκύβαλα καὶ περιτρίμματα τῆς ἐθνοαποδόμησης). Τὰ βιβλία, λοιπόν, Γλώσσας, ἀλλὰ καὶ ὁ δάσκαλος ἀποτελοῦν γιὰ τὸν μικρὸ μαθητὴ ἐνσάρκωση τῆς κοινωνίας στὴν ὁποία τὸ σχολεῖο τὸν ὁδηγεῖ. Στὰ βιβλία ἀντικατοπτρίζεται τὸ ποιὸν τῆς κοινωνίας στὴν ὁποία καλεῖται ὁ μικρὸς μαθητὴς νὰ ἐνηλικιωθεῖ καὶ νὰ προκόψει. Ἔχουμε ἀναφερθεῖ πολλὲς φορὲς στὰ ἀνούσια καὶ ἐπικίνδυνα κείμενα ποὺ περιέχουν τὰ βιβλία Γλώσσας.

Τὰ βιβλία ὅμως ἔχουν καὶ εἰκαστικὴ διάσταση. Καὶ μέσω τῆς εἰκόνας περνοῦν μηνύματα, κάποτε δραστικότερα ἀπὸ τὸν λόγο. (Ἡ λέξη εἰκόνα προέρχεται ἀπὸ τὸ ρῆμα εἴκω, ποὺ σημαίνει ὁμοιάζω, ἐξ οὐ καὶ ὁ σύγχρονος ὅρος «εἰκαστικὲς τέχνες»).

Πρὶν ὅμως ἀκροθίξουμε τὸ περιεχόμενο τῶν βιβλίων, μία ἀναφορὰ στὸν εἰκαστικὸ καλλωπισμὸ τῶν τάξεων. 
Θυμᾶμαι πρὶν ἀπὸ ἀρκετὰ χρόνια, ὑπηρετοῦσα στὸ σχολεῖο τῶν Ἄνω Σουρμένων, χωριὸ σκαρφαλωμένο στοὺς πρόποδες τοῦ καταπράσινου καὶ πανέμορφου ὅρους Μπέλλες, στὰ σύνορα μὲ τὰ Σκόπια.

Συνηθίζω νὰ ἔχω ἀναρτημένα, στοὺς τοίχους τῆς αἴθουσας, κάδρα τῶν ἡρώων της ἱστορίας μας, καθὼς καὶ λίγες εἰκόνες, βυζαντινὲς ἁγιογραφίες. Ἐπισκέπτεται τὸ διθέσιο σχολεῖο-ἔκλεισε πιὰ-σχολικὸς σύμβουλος, «προοδευτικῆς» κοπῆς. (Ἦταν τὰ χρόνια της σοσιαληστρικῆς λαίλαπας καὶ φαυλοπραξίας).


Μοῦ ζήτησε νὰ κατεβάσω τὶς εἰκόνες καὶ τὰ κάδρα τῶν ἡρώων, διότι δὲν δημιουργοῦν «παιδαγωγικὴ ἀτμόσφαιρα», τρομάζουν τὰ παιδιὰ καὶ νὰ ἀναρτήσω τοπία, ζῶα καὶ λοιπὲς χαζοχαρούμενες παραστάσεις.

Πρῶτον, τοῦ ἀπάντησα, ἡ αἴθουσα δὲν εἶναι προέκταση τοῦ παιδικοῦ δωματίου, πρέπει ὁ χῶρος νὰ ἀναδίδει σοβαρότητα. Δεύτερον, ἂν στρέψουν τὸ βλέμμα τοὺς τὰ παιδιὰ ἀριστερὰ ἀντικρίζουν τὸ Μπέλλες καί, ἂν κοιτάξουν δεξιά, τὴν ὡραιότατη λίμνη Δοϊράνη.

Τί δουλειὰ ἔχουν τὰ τοπία, ὅταν ἔχεις, ζωντανὸ μπροστὰ στὰ μάτια σου τὸν... τόπο.

Τρίτον, οἱ ἥρωες, οἱ ἀνέσπερες μορφές τους, δὲν «κατεβαίνουν», γιατί αὐτοὶ μας ἐλευθέρωσαν, τὰ παιδιὰ τοὺς συνήθισαν, ἔγιναν «φίλοι» τους.

Δὲν κατάλαβε, σηκώθηκε καὶ ἔφυγε. Δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω, γιατί μία φωτογραφία μὲ γατάκια ποὺ παίζουν, εἶναι παιδαγωγικῶς τελεσφερότερη ἀπὸ τὴν παράσταση, γιὰ παράδειγμα, τῆς Ἐξόδου τοῦ Μεσολογγίου.

Ἀντίθετα ἡ δεύτερη διδάσκει μία πολὺ ὑψηλὴ ἔννοια, τὴν θυσία, ἐνῶ ἡ πρώτη εἶναι ἕνα ρηχὸ «μπακλαβούργημα», ποὺ θὰ ἔλεγε καὶ ὁ Κόντογλου. Δὲν θυμᾶμαι ποὺ τὸ ἐντόπισα, ἀλλὰ σημείωσα ἕνα σπουδαῖο κείμενο τοῦ Παλαμᾶ, γι’ αὐτὴν τὴν ὑποτίμηση οὐσιαστικά του μαθητῆ, τοῦ παιδιοῦ.

«Ἔχω γιὰ τοῦ παιδιοῦ τὸν νοῦ μία ἰδέα κάπως διαφορετικὴ ἀπὸ ἄλλους. Πιστεύω πὼς τὸ μυαλό του, μπορεῖ νὰ χωνέψει τροφὴ πιὸ λεπτὴ καὶ πιὸ βαθιὰ ἀπ’ ὅση συνηθίζουμε νὰ τοῦ προσφέρουμε. Μέσα στὸν μικρόκοσμο τῆς ψυχῆς τοῦ γίνονται πράγματα πιὸ πολλὰ κι ἀπ’ ὅσα φαντάζονται τοῦ κόσμου οἱ ψυχολόγοι. Οἱ πιὸ μεγάλοι ἄνθρωποί μου φαίνεται πὼς εἲν’ ἐκεῖνοι ποὺ ἀπὸ τὰ πρῶτα χρόνια τους γρικούσανε κουβέντες καὶ ἀναστρεφότανε μὲ ἰδέες πιὸ ψηλὲς ἀπὸ τὸ παιδακίσιο μπόι τους». (Σοφὲς κουβέντες.

Γιατί γιὰ παράδειγμα, νὰ μὴν ὑπάρχουν στὰ βιβλία Γλώσσας ἀποσπάσματα ἀπὸ τὰ ἐξαίσια ἔργα τοῦ Πλούταρχου, τοῦ Μέγ. Βασιλείου-σὲ στρωτὴ νεοελληνική-του Παπαδιαμάντη καὶ βρίσκεις ἀνοητολογήματα τοῦ τύπου «ἡ Φρικαντέλα ἡ μάγισσα»;).


Εἶναι γνωστὸ πὼς τὰ τελευταία χρόνια τὰ γνωστά, σκοτεινὰ κέντρα τῶν Χριστομάχων, χρησιμοποιώντας τὸ ἐπιχείρημα τοῦ λεγόμενου οὐδετερόθρησκου σχολείου, βάλθηκαν νὰ ἀποκαθηλώσουν ἀπὸ τὶς σχολικὲς τάξεις τὶς εἰκόνες.

Στὰ σχολικὰ βιβλία Γλώσσας, οἱ

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Τι θα πει "Πανηγυρική τελετή με άρωμα Φαναρίου" ;

Πήρα αφορμή για το παρόν άρθρο από διάφορες φιλοπατριαρχικές ιστοσελίδες, που διαφημίζουν οικουμενιστικές τελετές προσδίδοντας σε αυτές τις εκφράσεις «άρωμα Φαναρίου» και «Βυζαντινή μεγαλοπρέπεια». 

Τι να σημαίνει άραγε η είδηση πως στην τάδε ιερά πανήγυρη, τελέσθηκε με άρωμα Φαναρίου, Βυζαντινή μεγαλοπρέπεια και κατάνυξη ο Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός ή η Θ. Λειτουργία;



Ο απλός χριστιανός, διαβάζοντας τις λέξεις Φανάρι και Βυζάντιο, σκέπτεται τους αρχιερείς του Οικουμενικού Θρόνου να χοροστατούν και να ομοιάζουν με τους μεγάλους φωστήρες της οικουμένης, παλαιούς Πατριάρχες όπως τους αγίους Γερμανό και Μέγα Φώτιο. Τους ιεροψάλτες να αποδίδουν τους ύμνους και να θαρρεί πως ακούει τους μεγάλους άρχοντες του Πατριαρχικού Ναού, Πέτρο Λαμπαδάριο και Ιάκωβο Ναυπλιώτη. Να απαγγέλλεται ο πανηγυρικός της ημέρας και να θαρρεί πως τα χείλη του χρυσορρήμονα Χρυσοστόμου ομιλούν και δοξάζουν τον Θεό και υμνούν την Ορθοδοξία. Για τον απλό λαό μια τέτοια ακολουθία σημαίνει απόλαυση και Χάρη, ορθόδοξη πνευματική ζωή μέσα στην Εκκλησία του Χριστού. Σε μια τέτοια Εκκλησιαστική Σύναξη συναντά ο πιστός τον Ουρανό και γεύεται τις γεύσεις του Παραδείσου.

Όμως η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική σήμερα. Στους Πατριαρχικούς και δυστυχώς Οικουμενιστικούς κύκλους, Φανάρι και Βυζάντιο, προϋποθέτουν την παρουσία πρωτοκλασάτων αιρετικών, ταγών της παπικής και της ποικιλόμορφης προτεσταντικής θρησκευτικής κοινότητας. Σημαίνουν επαίσχυντες συμπροσευχές, ανάρμοστους εναγκαλισμούς με τους αιρετικούς εν πνεύματι δαιμονικό, κοινές αγιαστικές πράξεις που

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

mySchool: Ο "μεγάλος αδελφός" μέσα στα σχολεία!

«mySchool» μηχανισμός πειθάρχησης και εντατικοποίησης και όχι αθώο πληροφοριακό σύστημα


Με έκπληξη οι διευθυντές/διευθύντριες και οι προϊσταμένες/προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων, παρέλαβαν έγγραφο με την υπογραφή του υφυπουργού Σ. Κεδίκογλου όπου τους καλεί από την Πέμπτη 14/11 έως και τις 20/12 να συμπληρώνουν ταυτόχρονα το νέο πληροφοριακό σύστημα mySchool και το survey σε καθημερινή βάση! Η έκπληξη μεγάλωσε όταν διάβασαν τις οδηγίες και είδαν τις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρώσουν.


1.Ας μιλήσουμε για την αθέατη πλευρά των πραγμάτων
Μελετώντας τις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρωθούν, το βιβλίο του Όργουελ, 1984, σου έρχεται στο μυαλό.
Γιατί μόνο αθώο δεν είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα. Δεν είναι απλώς αποτύπωση της πραγματικότητας αλλά εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και μάλιστα με ασφυκτικό τρόπο και σε καθεστώς φόβου και επιβολής.



Ας δούμε ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα, γιατί είναι αδύνατον να καταγραφούν όλα (μόνο οι οδηγίες είναι σχεδόν 250 σελίδες)!!



1.Οι καρτέλες των μαθητών περιλαμβάνουν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, από διεύθυνση, τηλέφωνο έως το ΑΜΚΑ τους. Τι τα χρειάζεται το υπουργείο όλα αυτά; Γιατί

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

οι «νεκροί του Πολυτεχνείου»...

 οι «νεκροί του Πολυτεχνείου»... 
...όπως τους παρουσιάσαμε στα παιδιά μας στις επετειακές σχολικές γιορτές την προηγούμενη Παρασκευή.  Ως πότε θα τα κοροϊδέυουμε;
 
(Δεκέμβριος 1944)


(Μάιος 1936)

Διαβάστε και :

Αυτοί ήταν οι νεκροί του Πολυτεχνείου (ντοκουμέντα)

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

Παραμένουν οι θρησκευτικές εικόνες στις δικαστικές αίθουσες με απόφαση του ΣτΕ

Αφιερωμένο εξαιρετικά !!  
στους συναδέλφους που ξεκίνησαν να κατεβάζουν (με διάφορες προφάσεις) τις εικόνες από τις σχολικές αίθουσες και σχολικά εργαστήρια:


Παραμένουν οι θρησκευτικές εικόνες στις δικαστικές αίθουσες με απόφαση του ΣτΕ

Ως απαράδεκτη απέρριψε το Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας την αίτηση τριών πολιτών, με την οποία ζητούσαν να αφαιρεθούν όλες οι θρησκευτικές εικόνες και τα σύμβολα από  τους  τοίχους  των δικαστικών αιθουσών, αλλά και να ακυρωθεί απόφαση της επιτροπής διοίκησης και διαχείρισης των Διοικητικών Δικαστηρίων Θεσσαλονίκης, που προβλέπει την εικόνες στις δικαστικές αίθουσες.

Οι Σύμβουλοι επικαλούμενοι σχετικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, το Σύνταγμα και την ελληνική νομοθεσία έκριναν ότι δεν μπορεί να προσβληθεί η επίμαχη απόφαση της επιτροπής διοίκησης και διαχείρισης των Διοικητικών Δικαστηρίων Θεσσαλονίκης.


Παράλληλα, η δικαστική απόφαση   αναφέρει ότι οι  τρεις προσφεύγοντες στο ΣτΕ, μεταξύ των οποίων και μία δικηγόρος, δεν απέδειξαν το έννομο συμφέρον τους, όπως απαιτεί ο νόμος, αλλού ούτε έχει αποδειχθεί η ιδιότητα της δικηγόρου, την οποία επικαλείται η προσφεύγουσα.


Το ΣτΕ έκανε δεκτή την παρέμβαση του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ υπέρ της απόφασης της επιτροπής διοίκησης και διαχείρισης των Διοικητικών Δικαστηρίων Θεσσαλονίκης, καθώς κρίθηκε από τους συμβούλους Επικρατείας ότι έχει ηθικό έννομο συμφέρον να ασκήσει παρέμβαση
πηγή
το είδαμε εδώ 

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Σχολικό βιβλίο: "Το Ολοκαύτωμα του Αρκαδίου ήταν αποτέλεσμα θρησκευτικού φανατισμού"!

Στην εικόνα βλέπετε πως χαρακτηρίζεται στα βιβλία του δημοτικού ο αγώνας των Ελλήνων για ελευθερία: Ως "αποτέλεσμα θρησκευτικού φανατισμού"!


Ποιο γεγονός χαρακτηρίζεται έτσι; Το Ολοκαύτωμα του Αρκαδίου στο οποίος οι Κρήτες επαναστάτες ανατινάχθηκαν με τους Τούρκοιυς που τους πολιορκούσαν για να μην συλληφθούν αιχμάλωτοι!

Και αυτό το κορυφαίο γεγονός της ελληνικής ιστορίας ανάλογο με αυτό άλλων κορυφαίων στιγμών της ελληνικής ιστορίας, όπως το Κούγκι στο Σούλι, η έξοδος του Μεσολογγίου κλπ που έκαναν πράξη τον στίχο του εθνικού ποιητή "Καλύτερα μιας ώρας Ελεύθερη ζωή, παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή) διδάσκεται στα παιδιά μας ως αποτέλεσμα ούτε λίγο ούτε πολύ,"τζιχαντισμού"!

Δυστυχώς οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε ιδέα πως διδάσκονται ιστορία τα παιδιά μας. Πρέπει να ασχοληθούμε για να πιέσουμε για την αποκατάσταση της ιστορικής εκπαίδευσης, που έχει υποστεί πλήγματα από νεοταξίτες "εκπαιδευτικούς".

 
ΤO ΧΡOΝΙΚO

Την άνοιξη του 1866 οι Κρήτες επαναστάτησαν για μια ακόμη φορά. Μετά από μάχες σε πολλές περιοχές, ο Διοικητής του Τουρκικού Στρατού Μουσταφάς Πασάς με 15.000 άνδρες και 30 τηλεβόλα κίνησε κατά της Μονής Αρκαδίου (Κέντρο Αγώνος περιοχής Ρεθύμνης) και την 7η Νοεμβρίου την πολιόρκησε από παντού.
Μέσα στη Μονή βρίσκονταν 964 άτομα. Μαχητές ήταν μόνο 259. Oι άλλοι ήταν γέροι και γυναικόπαιδα. Ανάμεσά τους ήταν και η οπλαρχηγός - ηρωίδα - Χαρίκλεια Δασκαλάκη (Δασκαλάκαινα), κόρη, σύζυγος και μάνα πολεμιστών. O πατέρας της είχε σκοτωθεί σε προηγούμενη επανάσταση, 3 γιοι της σκοτώθηκαν στην επανάσταση εκείνης της χρονιάς (1866), ο δε σύζυγός της ήταν απόγονος του Εθνομάτυρα Δασκαλογιάννη.

Ηγούμενος ήταν ο Γαβριήλ Μαρινάκης, εξέχουσα προσωπικότητα, αστείρευτη πηγή πατριωτισμού και θάρρους. Ήταν το καταφύγιο των καταπιεζομένων που τους εμψύχωνε με τις επαναστατικές ιδέες της ελευερίας και της Ένωσης με την Ελλάδα. Φρούραρχος ήταν ο Ανθυπολοχαγός Ιωάννης Δημακόπουλος, που πήγε εθελοντής στην Κρήτη.


Στις 8 Νοεμβρίου, μετά την λειτουργία, ο Ηγούμενος είπε στους πολιορκημένους:

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Η Αθήνα χρηματοδοτεί την παραγωγή γενίτσαρων στην Θράκη

Η Αθήνα χρηματοδοτεί την παραγωγή γενίτσαρων στην Θράκη

Περίπου στα τέλη του Σεπτεμβρίου είχαμε ξαφνιάσει με μία συνταρακτική αποκάλυψη σχετικά με την μειονοτικά εκπαίδευση στη Θράκη, γράφοντας "Μεγάλη επίθεση της Άγκυρας στη Θράκη σε εξέλιξη...". Στα μέσα Οκτωβρίου, είχαμε παρουσιάσει ένα καυστικό και εξίσου αποκαλυπτικό άρθρο, με τίτλο "Θράκη: Το υπουργείο Παιδείας μειώνει τα ελληνικά μαθήματα στα μειονοτικά σχολεία", όπου αναφερόμασταν στην πρωτοφανή αύξηση των εγγραφών μουσουλμανοπαίδων στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης και στην "αποχώρηση" της Ελληνικής γλώσσας από αυτά. Για άγνωστους λόγους, πολλοί δεν πίστευαν (δεν ήθελαν ή δεν τολμούσαν να πιστέψουν) στην στροφή 180 μοιρών που έκαναν οι μουσουλμάνοι της Θράκης, παρά τους λόγους που με απόλυτη ακρίβεια είχαμε ήδη εκθέσει.

Στο φύλλο της Δευτέρας 4 Οκτωβρίου, στην τουρκόγλωσση εφημερίδα "Γκιουντέμ", δημοσιεύθηκε αποκαλυπτικό άρθρο, στο οποίο καταγράφεται η ευχάριστη έκπληξη των διευθύνσεων των μειονοτικών σχολείων της Θράκης, για την πρωτοφανή και σε επίπεδα ρεκόρ αύξηση εγγραφών μουσουλμάνων μαθητών, αλλά και η αισχρότατη αιτιολόγηση περί άριστου επιπέδου εκπαίδευσης που προσφέρεται στα σχολεία αυτά...

Φυσικά, οι διευθυντές των μειονοτικών σχολείων δεν τολμούν να παραθέσουν τις βαθμολογίες "επιτυχίας" και εισόδου των μουσουλμάνων μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες αποκαλύπτουν την τραγική αλήθεια και το χείριστο επίπεδο εκπαίδευσης που παρέχεται στα συγκεκριμένα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, είτε λόγω επιβολής της πολυγλωσσίας (πρόσθεση τουρκικής γλώσσας στις ήδη υπάρχουσες Ελληνική και Πομακική) που επιβάλλεται στους μαθητές, είτε εξαιτίας του μηδενικού εκπαιδευτικού επιπέδου των μεταφερόμενων εκ Τουρκίας εκπαιδευτικών, οι οποίοι κάνουν ανεπίσημα μαθήματα τουρκικής προπαγάνδας, επιδεικνύοντας μηδενικό ενδιαφέρον για την παραγωγή εκπαιδευτικού έργου και την υποχρέωσή τους απέναντι στους μαθητές τους.

Επίσης, οι διευθυντές αυτών των ιδιωτικών σχολείων, δεν αναφέρονται στις επιδοτήσεις που δίνει απλόχερα το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής σε όσους στέλνουν τα παιδιά τους στα μειονοτικά σχολεία, ούτε κάνουν λόγο για άλλου είδους επιδοτήσεις (μαντήλες κ.λ.π.) που μοιράζονται ποικιλοτρόπως στους Έλληνες μουσουλμάνους που μαστίζονται από την οικονομική κρίση, αλλά και από την παγερή αδιαφορία των Αθηνών.

Η αύξηση των εγγραφών στα μειονοτικά γυμνάσια και Λύκεια, όμως, αποδίδεται και σε έναν ακόμη παράγοντα, ο οποίος είναι και η απόλυτη εφαρμογή της ανισότητας από την πλευρά της κυβέρνησης Σαμαρά.
Είναι γνωστό πως λόγω οικονομικής κρίσης έχουν σταματήσει σε ολόκληρη την Ελλάδα οι κρατικές -επιδοτήσεις για την μεταφορά των μαθητών αστικών και ημιαστικών περιοχών στα σχολεία (την μεταφορά των μαθητών έχουν αναλάβει οι τοπικοί δήμοι, οι οποίοι είτε δεν διαθέτουν κατάλληλα οχήματα, είτε δεν διαθέτουν οικονομικούς πόρους), με αποτέλεσμα να παρατητούνται από τραγελαφικές έως άκρως επικίνδυνες εικόνες συνθηκών μεταφοράς των ελληνόπουλων στα δημόσια σχολεία.
Στην Θράκη, όμως, η κρατική επιδότηση συνεχίζει να δίνεται μόνο για τους μαθητές των μειονοτικών σχολείων! Και αυτό δεν αποτελεί ένα απλό παράδοξο που αξίζει να καταγραφεί, αλλά πρόκειται για μία πολιτική εκτρωματική απόφαση η οποία εφαρμόζει το απόλυτο της ανισονομίας μεταξύ των μαθητών, αλλά και επιπλέον, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού το κράτος πληρώνει (και επιβαρύνει τους πολίτες του) για την μεταφορά μαθητών ιδιωτικών σχολείων, προφανώς επειδή οι φοβικοί άρχοντες (τοπικοί και Αθηνών) τρέμουν μήπως και διαμαρτυρηθεί ο συνεχώς παρανομών και προκλητικός τούρκος πρόξενος της Κομοτηνής! Με απλά λόγια, το κράτος των Αθηνών πληρώνει αδρά την μεταφορά των μουσουλμάνων μαθητών των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ μειονοτικών σχολείων!!!

Την ίδια στιγμή, μουσουλμάνοι δήμαρχοι (εγκάθετοι του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, γνωστότατοι και δηλωμένοι τουρκόφρονες) αρνούνται να

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

24/11/2013, εκλογές Π.Ε.Θ. : Συμμετέχουμε – Στηρίζουμε - Ἀγωνιζόμαστε - Ἐνισχύστε μας

Μὲ τὴ συμμετοχὴ μας ο θεολόγοι, ἀπὸ τὶς ἀνατολικὲς ὡς τὶς δυτικὲς καὶ ἀπὸ τὶς βόρειες ὡς τὶς νότιες ἀκρώρειες τῆς Ἑλλάδας, στηρίζουμε:

 
1)   τὸ ψηφοδέλτιο τῆς ΠΕΘ,
2)   τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν καὶ 
3) τὸν θεολογικὸ ἀγώνα ποὺ διεξάγεται ἐνάντια σὲ κάθε προσπάθεια υποβίβασης το θεολογικοῦ λόγου καὶ τῆς δυνατότητας νὰ ἀκουστεῖ καθάριο τὸ μήνυμα τοῦ Χριστοῦ στὰ σχολεῖα τῆς πατρίδας μας. 
 
Ζητᾶμε τὴν ἐνεργὴ στήριξή σας: 
1) γιὰ τὴ δυναμικὴ συμμετοχή μας στὰ κέντρα λήψης τῶν ἀποφάσεων ποὺ μᾶς ἀφοροῦν,
2)  γιὰ νὰ ἀκουστεῖ δυνατὰ καὶ καθαρὰ ἡ φωνή, ἡ ἀγωνία καὶ οἱ προτάσεις καὶ τῆς ἄλλης Ἑλλάδας καὶ
3)  γιὰ ἕνα μάθημα Θρησκευτικῶν σύγχρονα ὀρθόδοξο, πιστὸ στὴν ἁγιογραφικὴ καὶ πατερική μας παράδοση, ποὺ ἀφουγκράζεται τοὺς παλμοὺς τῆς καρδιᾶς τῶν νέων μας καὶ τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, ποὺ ὁραματίζεται τὸ αὔριο, ποὺ ὑποστασιάζει τὴν ἐν Χριστῷ ἐλπίδα.
 
Ἀναλαμβάνουμε τὴν εὐθύνη καὶ δηλώνουμε τὴν ἀπόφασή μας νὰ δράσουμε μὲ

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Όλη η αλήθεια σε μια φωτογραφία: Η οικογένεια στο τραπέζι.


ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ: 

1ον Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΦΟΡΑΕΙ ΓΡΑΒΑΤΑ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ (ΤΟ ΣΕΒΕΤΑΙ),

2ον Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ(ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ),

3ον Η ΓΙΑΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΤΑΜΕΝΗ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ,

4ον ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΜΗ Η ΜΗΤΕΡΑ ΣΕΡΒΙΡΕΙ (ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΝΑ ΤΡΩΝΕ, ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΕΙΝΟΥΝ),

5ον ΤΟ ΓΕΥΜΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΨΑΡΙΑ ΚΙ ΟΧΙ ΧΑΜΠΟΥΡΓΚΕΡ!!!

ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΤΕ, ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΠΕΡΝΟΥΣΑΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ!!!

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

ΠΕΘ: αφελληνισμός και αποχριστιανοποίηση μέσα από τα σχολικά βιβλία

ΠΕΘ: Τα εν χρήσει Προγράμματα Σπουδών καταδεικνύουν αναμφισβήτητα τον αφελληνισμό και την αποχριστιανοποίηση και αποδόμηση του ανθρώπινου προσώπου

Πρόσκληση και πρόκληση
Το θέμα αποτελεί είδηση, πρόσκληση και πρόκληση. Είναι η Ημερίδα για το ήθος και το ύφος της Παιδείας μας με αναφορές στα σχολικά βιβλία και στα αναλυτικά προγράμματα Σπουδών, για να αποδείξουμε ότι εδώ και αρκετά χρόνια «εάλω» η Παιδεία και εκ των έσω.
Ύστερα από επισταμένη μελέτη των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΦΕΚ τ. Β' 303/13.3.2003) και αξιολόγηση όλων των δεδομένων στοιχείων και των ενστάσεων κατά των νέων σχολικών βιβλίων των θεωρητικών μαθημάτων (φιλολογικών, Ιστορικών και θεολογικών)
και των αντιστοίχων και ομότιτλων αυτών βιβλίων του "Εκπαιδευτικού" και των "Τετραδίων των μαθημάτων", καθώς και των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΦΕΚ τ. Β' 2335/17.10.2011) καθίσταται φανερό και καθολικώς αποδεκτό ότι γίνεται διείσδυση ανθελληνικής προπαγάνδας εις βάρος της εθνικής μας Ιστορίας, της ορθοδόξου Χριστιανικής πίστεως, του Ελληνορθόδοξου πολιτισμού και του εκπαιδευτικού ήθους, τουτέστιν των ιδεωδών και των ιδανικών της Παιδείας μας. Τα εν χρήσει Προγράμματα Σπουδών καταδεικνύουν αναμφισβήτητα τον αφελληνισμό και την αποχριστιανοποίηση και αποδόμηση του ανθρώπινου προσώπου.
Με όλο το σεβασμό στο πρόσωπο σας και στη γλώσσα, επιτρέψατε μας να παραθέσουμε ελάχιστα παραδείγματα-ερανίσματα από την ομάδα Εργασίας Φιλολόγων και Θεολόγων, τα όποια "διδάσκονται" τα Ελληνόπουλα, για του λόγου του αληθές:
Α' Ανθολόγιο Β' Γυμνασίου
1.  Αρχαία Ελλάδα: Ο τόπος και οι άνθρωποι. Κείμενο (από μετάφραση). "Ο χωριάτης". Διαβάζουμε; "... κάθεται με ανασηκωμένο το ιμάτιο πάνω από τα γόνατα, με αποτέλεσμα να φαίνονται τα απόκρυφα του" (σελ. 44).
2.  "Οι Εταίρες" (=πόρνες). Το κείμενο στις σελίδες 40-42 να διαβαστεί. Στο τέλος του κειμένου οι ερωτήσεις για τους μαθητές:
α) Με βάση τις βελτιωτικές επεμβάσεις, πού αναφέρονται στο κείμενο, να γράψετε τις προδιαγραφές για την εμφάνιση και τη συμπεριφορά της ιδεώδους Εταίρας.
β) Ποια καλλυντικά αναφέρονται και σε ποια σημεία του σώματος χρησιμοποιούνται; (χωρίς σχόλια).
Β' Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ' Γυμνασίου
1. Στις σελίδες 164-168 μεταξύ των άλλων διαβάζουμε: "... από της μυλωνούς τον πισινό ζητάς ορθογραφία. Ο πισινός της μυλωνούς είναι ο νους του ανθρώπου. Είχα