Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

ΟΟΣΑ: Οι υπολογιστές στα σχολεία δεν βελτιώνουν τις μαθητικές επιδόσεις

Επειδή συνηθίσαμε να περιμένουμε διαρκώς τη σωτηρία από ότι νέο μας σερβίρουν ή εμφανιστεί, διαβάστε με προσοχή τα ευρήματα της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ.
Όπως επισημαίνεται:

«Οι μαθητές που χρησιμοποιούν ταμπλέτες και υπολογιστές πολύ συχνά τείνουν να έχουν χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με όσους κάνουν μέτρια χρήση» είπε.
Προειδοποίησε επίσης ότι οι μαθητές τείνουν να αντιγράφουν από το Διαδίκτυο τις σχολικές εργασίες τους και η προσοχή τους μπορεί να διασπάται από τους υπολογιστές.




"Παν μέτρον άριστον" λοιπόν. 
Μπορεί αρκετοί γονείς να "ξεφορτώνοντα" τα παιδιά τους χαρίζοντας τους έναν υπολογιστή ή ένα tablet, αλλά ήρθε η ώρα να μάθουν και μέσα από επίσημα στοιχεία τις συνέπειες της επιλογής τους (δεν σχολιάζουμε καθόλου τους κινδύνους από την ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου, δικτύων κοινωνικής δικτύωσης κλπ).
Ιστολόγιο Ο παιδαγωγός

Ακολουθεί το άρθρο:


ΟΟΣΑ: Οι υπολογιστές στα σχολεία δεν βελτιώνουν τις μαθητικές επιδόσεις


Η συχνή χρήση υπολογιστή στο σχολείο περιέργως δεν δείχνει να βελτιώνει ούτε τις ψηφιακές δεξιότητες   (Φωτογραφία:  CC0 )

7
  • 10
Παρίσι
Η «συχνή χρήση» υπολογιστών στα σχολεία όχι μόνο δεν βελτιώνει αλλά αντίθετα ρίχνει τις επιδόσεις των μαθητών, ακόμα και όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, διαπιστώνει έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Η τεχνολογία στο εκπαιδευτικό σύστημα «έφερε φρούδες ελπίδες», συμπεραίνει.

Η έκθεση του ΟΑΣΑ εξετάζει τις συνέπειες των υπολογιστών στα
αποτελέσματα διεθνών μαθητικών εξετάσεων όπως οι εξετάσεις Pisa που διεξάγονται σε περισσότερες από 70 χώρες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του οργανισμού, η ανάλυση δείχνει ότι «ακόμα και χώρες που επενδύουν πολλά στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση δεν έχουν δει αισθητή βελτίωση των επιδόσεων στην ανάγνωση κειμένου, τα μαθηματικά και την επιστήμη».

Το εντυπωσιακό μάλιστα είναι ότι η «συχνή χρήση» υπολογιστών στο σχολείο δεν δείχνει να βελτιώνει ούτε τις ψηφιακές επιδόσεις, οι οποίες μετρήθηκαν με τεστ στα οποία οι μαθητές έπρεπε να χρησιμοποιήσουν ποντίκι και πληκτρολόγιο για να διαβάσουν και να επεξεργαστούν κείμενο, να δημιουργήσουν πίνακες με δεδομένα και να κάνουν πράξεις σε μια αριθμομηχανή στην οθόνη.

Τις καλύτερες ψηφιακές επιδόσεις φέρνουν οι μαθητές από τη Σιγκαπούρη, στην οποία η χρήση υπολογιστών στα σχολεία είναι «μέτρια».

Πίνακας του ΟΑΣΑ με τη χρήση υπολογιστών στα σχολεία και τις μαθητικές επιδόσεις ανά χώρα



Όσον αφορά τα τεστ Pisa, οι χώρες και πόλεις με τη μικρότερη χρήση υπολογιστών στο εκπαιδευτικό σύστημα -Νότιος Κορέα, Σαγκάη, Χονγκ Κονγκ και Ιαπωνία- παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις με υψηλή χρήση.

«Τα εκπαιδευτικά συστήματα με τις καλύτερες επιδόσεις, όπως αυτά στην Ανατολική Ασία, είναι πιο επιφυλακτικά στη χρήση της τεχνολογίας στην σχολική αίθουσα» δήλωσε στο BBC ο Αντρέας Σλάιχερ, διευθυντής Εκπαίδευσης στον ΟΑΣΑ, ο οποίος έκανε λόγο για «φρούδες ελπίδες» όσον αφορά την τεχνολογία στα σχολεία.

«Οι μαθητές που χρησιμοποιούν ταμπλέτες και υπολογιστές πολύ συχνά τείνουν να έχουν χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με όσους κάνουν μέτρια χρήση» είπε.

«Ένα από τα πιο απογοητευτικά ευρήματα», πρόσθεσε, «είναι ότι το κοινωνικο-οικονομικό χάσμα μεταξύ των μαθητών δεν περιορίζεται από την τεχνολογία, αλλά αντίθετα ενδέχεται να μεγαλώνει».

Προειδοποίησε επίσης ότι οι μαθητές τείνουν να αντιγράφουν από το Διαδίκτυο τις σχολικές εργασίες τους και η προσοχή τους μπορεί να διασπάται από τους υπολογιστές.

Μεταξύ των επτά χωρών με την υψηλότερη χρήση του Διαδικτύου στα σχολεία, οι τρεις (Σουηδία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία) παρουσίασαν «σημαντική επιδείνωση» στην ικανότητα ανάγνωσης. Σε ακόμα τρεις από τις επτά χώρες (Ισπανία, Νορβηγία, Δανία»), οι επιδόσεις έμειναν στάσιμες την τελευταία δεκαετία.

Η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται στις 31 χώρες που κάλυψε η σύγκριση, περιλαμβάνεται όμως σε πίνακα του ΟΑΣΑ για τη χρήση υπολογιστών στα σχολεία. Παρουσιάζει μάλλον χαμηλές επιδόσεις με 8,2 μαθητές ανά υπολογιστή (συγκριτικά με 0,9 στην κορυφαία Αυστραλία) και χρήση υπολογιστών στο σχολείο από το 65,9% των μαθητών (συγκριτικά με 95% στην Ολλανδία).

Βαγγέλης Πρατικάκης
Newsroom ΔΟΛ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σας. σαν μηχανικος πληροφορικης που εχω και επαφη με εκπαιδευτικους του αντικειμενου, θα ηθελα να τονισω επισης στο σημειο αυτο που επιβεβαιωνω απολυτα τους ισχυρισμους του αρθρου σας, οτι η παιδεια, σε σχεση με τη πληροφορικη της προεκταση δινει τοσο θετικα δειγματα (προσβαση στη παγκοσμια πληροφορια) οσο και αρνητικα (αποσταση απο βασικες αρχες εκπαιδευσης (φυσικη γραφη-προφορικος λογος κτλ) ). νομιζω οτι ο παιδαγωγος σαν λειτουργος ευρυτερα της παιδειας, οφειλει να αντισταθμιζει αυτα τα οφελη και μειονεκτηματα και να βρισκει τροπους να τονιζει τα μεν, να μειωνει τα δε. να τονισω, πως σημερα πολλα παιδια δεν ξερουν να κρατανε σωστα το μολυβι και να γραφουν ενα ομορφο στρογγυλο ευαναγνωστο γραμμα του αλφαβητου, αλλα παιζουν στα δακτυλα ενα tablet με 20 φορες περισσοτερες επιλογες κουμπιων κτλ.. μηπως πρεπει να μας προβληματισει λιγακι αυτο? ευχαριστω πολυ. μπομπουλας χρηστος, μηχανικος η/υ, διαχειριστης του www.idiaitera.net

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.