Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: "Να αρχίσουμε να κινούμεθα πέρα από τα όρια της Εκκλησία μας.(Ασσίζι 2016). ΝΩΕ : Να αρχίσουμε να κινούμεθα έξω από τα όρια της Κιβωτού.

ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ:"Να αρχίσουμε να κινούμεθα πέρα από τα όρια της Εκκλησία μας.(Ασσίζι 2016).

ΝΩΕ :Να αρχίσουμε να κινούμεθα έξω από τα όρια της Κιβωτού.


Και καλό πνίξιμο !



O πρώτος «τρομολάγνος» της ανθρωπότητος ήταν ο Νώε
Το τελευταίο διάστημα, από διάφορους εκκλησιαστικούς κύκλους, όλο και συχνότερα ακούμε την εξής φράση:
«Γιατί μιλάτε για τον Αντίχριστο και όχι για Τον Χριστό; Είναι πλανεμένοι και τρομολάγνοι, όσοι μιλούν για τον Αντίχριστο και την Συντέλεια και τρομάζουν τον κόσμο!»

Σε αυτό το ερώτημα-παρατήρηση, θα δώσουμε τον λόγο σε δύο μεγάλους Αγίους της Εκκλησίας –εκ των πολλών που έχουν αναφερθεί στο θέμα– των οποίων η ορθόδοξη φωνή αντηχεί μέχρι τις μέρες μας, και θα τους ακούσουμε να μας λένε:



Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, ΕΠΕ 31, 76 :
«Έτι τον περί του διαβόλου λόγον ανακινούμεν… ποιούμεν δε τούτο ουκ επειδή ηδύς ημίν ο περί του διαβόλου λόγος, αλλ’ επειδή ασφαλής ημίν η περί τούτου διδασκαλία’ εχθρός γαρ εστί και πολέμιος’ μεγάλη δε ασφάλεια τα των εχθρών ειδέναι σαφώς» (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, ΕΠΕ 31, 76).

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Συνεχίζουμε να ομιλούμε για τον διάβολο και το όργανό του τον Αντίχριστο… το κάνουμε δε αυτό, όχι γιατί μας είναι ευχάριστο να μιλάμε γι’ αυτόν, αλλά επειδή είναι ο εχθρός των ανθρώπων και αποτελεί μεγάλη ασφάλεια να γνωρίζεις τις μεθοδείες και τα τεχνάσματα που χρησιμοποιεί ο εχθρός.



Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, P.G. 33, 884, 896 και ΕΠΕ 2, 134, 146 :
«Βλέπε τοίνυν σεαυτόν, άνθρωπε, και ασφαλίζου την ψυχήν. Διαμαρτύρεταί σε η Εκκλησία νυν επί Θεού Ζώντος, προδιαλέγεταί σοι τα περί Αντιχρίστου, πριν παραγενέσθαι. Και είτε επί σου γίνεται ουκ οίδαμεν, είτε μετά σε γίνεται ουκ οίδαμεν. Καλόν δε εστί ταύτα ειδότα σε προασφαλίσασθαι… Ασφάλιζε τοίνυν σεαυτόν, άνθρωπε. Έχεις τα σημεία του Αντιχρίστου. Και μη μόνος μνημόνευε τούτων, αλλά και αφθόνως πάσι μεταδίδου» 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Επομένως πρόσεχε τον εαυτόν σου άνθρωπε και ασφάλιζε την ψυχή σου. Τώρα η Εκκλησία, σου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προμηνύοντάς σου για τον Αντίχριστο και σε ενημερώνει για όλα εκείνα που πρόκειται να συμβούν. Και είτε εμφανισθεί στην δική σου εποχή, είτε μετά από εσένα δεν το ξέρουμε. Καλόν είναι όμως να τα γνωρίζεις και να προασφαλίζεσαι… Ασφάλιζε λοιπόν τον εαυτόν σου άνθρωπε (με την μελέτη των Θείων Γραφών και την ευλογημένη Μετάνοια). Η Εκκλησία, σου έχει δώσει όλα τα στοιχεία που αφορούν τον Αντίχριστο. Και μην τα κρατάς μόνο για τον εαυτόν σου, αλλά να τα μεταδίδεις πλουσιοπαρόχως και αγογγύστως σε όλους.



Το εσχατολογικό κήρυγμα, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το σωτηριολογικό κήρυγμα. Η Εκκλησία Του Χριστού, ατενίζει το «επέκεινα» και όχι το «εδώ και τώρα»!
«Προσδοκώ Ανάστασιν νεκρών, και ζωήν του μέλλοντος αιώνος. Αμήν».


Θα ήθελα να υπενθυμίσω και να επισημάνω, ότι ο πρώτος «τρομολάγνος» της ανθρωπότητος ήταν ο Νώε, ο οποίος επί 100 ολόκληρα έτη, προειδοποιούσε τον κόσμο διακηρύσσοντας για τον επερχόμενο κατακλυσμό, διαταράσσοντας – την πλήρη παθών – καθημερινότητά του…
Πόσοι εκ των ανθρώπων τον πίστεψαν; Ούτε ΕΝΑΣ!

«και ουκ έγνωσαν έως ήλθεν ο κατακλυσμός, και ήρεν άπαντας…» (ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΚΔ΄ 39).
-Σχόλιο ανώνυμου αδελφού μας-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.