Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Ο Πατήρ Ευθύμιος Τρικαμηνάς ΑΠΑΝΤΑΕΙ σε απορίες σχετικά για την "αποτείχιση" (βίντεο). Είναι υποχρεωτική ή δυνητική; σε ποιους ναούς μπορούμε να εκκλησιαζόμαστε; είναι έγκυρα ή άκυρα τα μυστήρια όσων μνημονεύουν;

Με ένα πραγματικά περιεκτικότατο κήρυγμα όπως το συνηθίζει ο πατήρ Ευθύμιος Τρικαμηνάς από το εκκλησάκι της Σουρωτής, ανέλυσε και απάντησε σε όλα τα ερωτήματα που έχουν γεννηθεί τελευταία από τις αποτειχίσεις και κάποιες διαφωνίες που έχουν εμφανιστεί







Δείτε (στο παραπάνω  βίντεο) την πολύ καλή (κ σύντομη) σημερινή ομιλία του π.Ευθυμίου Τρικαμηνά
που απαντάει σε όλα τα ερωτήματα:


1) είναι δυνητική ή υποχρεωτική η αποτείχιση (διακοπή μνημόνευσης)
2) είναι υποχρεωτικό να ακολουθήσουμε το παλαιό ημερολόγιο
3) είναι έγκυρα ή άκυρα τα μυστήρια όσων μνημονεύουν;
4) μπορούμε να πηγαίνουμε και στους ναούς όπου μνημονεύουν;
5) πρέπει να έχουν κοινωνία μεταξύ τους όλοι οι αποτειχισμένοι;


Και 2-3 φωτογραφίες από την σημερινή Θεία Λειτουργία (Σάββατο του Λαζάρου), 





για να μην το επικαλούνται κάποιοι ιερωμένοι ως πρόφαση ότι τάχα "δεν υπάρχει κανένας ναός στην περιοχή της Θεσσαλονίκης για να λειτουργήσουν" οπότε αναγκαστικά πηγαίνουν εκεί όπου μνημονεύουν για "να λειτουργηθούν".

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"

Υγ. Όσο για το ερώτημα κάποιων ιερωμένων "που θα εκκλησιαστούν οι πιστοί της Θεσσαλονίκης την Μ.Εβδομάδα;",  τους απαντούμε μία ακόμη φορά ότι υπάρχει ο ναός στον Τρίλοφο Θεσσαλονίκης όπου θα τελούνται όλες οι ακολουθίες της Μ.Εβδομάδας (συμπίπτουν σε παλαιό και νέο ημερολόγιο), 
υπάρχει το μοναστήρι στο Πήλιο (π.Ευθύμιος, δείτε το πρόγραμμα εδώ), υπάρχουν 2 μοναστήρια στην Πτολεμαϊδα (π.Παϊσιος, π.Μελέτιος). 
Η αλυσίδα μέρα με τη μέρα μεγαλώνει από πόλη σε πόλη.

Προτρέπουμε τους 3 ιερωμένους (Θεσσαλονίκης, Λαγκαδά) που διέκοψαν πρόσφατα την μνημόνευση του επισκόπου τους, να τελέσουν τις ακολουθίες τους σε οποιοδήποτε χώρο για να καλύψουν τις ανάγκες των πνευματικών τους παιδιών, και φυσικά ευχαρίστως θα το αναρτήσουμε. 

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ!

ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ ΤΗΝ ΘΕΟΤΟΚΟ!

Δεκτή έγινε σήμερα (Παρασκευή) η αίτηση αναστολής της ποινής που είχε επιβληθεί από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης στον ηγούμενο και μοναχούς της παλαιάς αδελφότητας της μονής Εσφιγμένου του Αγίου Όρους, για τα επεισόδια με μολότοφ στις Καρυές το 2013.
Το Εφετείο Αναστολών έκανε σήμερα αποδεκτό το αίτημα που είχαν υποβάλει οι συνήγοροι υπεράσπισης των ζηλωτών και ανέστειλε τις ποινές τους ως το δευτεροβάθμιο δικαστήριο. Ούτως ή άλλως, μετά την καταδίκη τους οι διωκτικές αρχές δεν τόλμησαν να προχωρήσουν σε επιχείρηση σύλληψης εντός του Αγίου Όρους, αν και πέρασαν πάνω από τρεις μήνες μετά την έκδοση της δικαστικής απόφασης.
https://www.efsyn.gr/arthro/afesi-stoys-zilotes-tis-esfigmenoy

Μονή Εσφιγμένου: Ανεστάλη η ποινή φυλάκισης μέχρι το Εφετείο
http://www.vimaorthodoxias.gr/agioreitika-nea/moni-esfigmenou-anestali-i-pini-filakisis-mechri-to-efetio/#

Ανώνυμος είπε...

Απο τους ελάχιστους άξιους πατέρες

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητε παιδαγωγε,μηπως εχετε και φωτογραφιες απο τον ναο στις Σταγιατες?

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Ευθυμιος ειναι σχισματικος και πλανεμενος. Επειδη σε πολλα απο αυτα που λεει εχει δικιο [εναντι στην παναιρεση του οικουμενισμου] δυστυχως παρασυρει ψυχες στην απωλεια. Αυτα ειναι αποτελεσματα δαιμονικης υπερηφανειας. Ειθε ο Κυριος να επεμβει πριν απωλεστουν κι αλλες ψυχες.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"Ο π. Ευθυμιος ειναι σχισματικος και πλανεμενος."
-Ενώ οι δεσποτάδες μας, που συμμετείχαν σε ένα σωρό δολοπλοκίες και ίντριγκες για να εκλεγούν, και έτσι έγιναν δεσποτάδες,
που αποδέχθηκαν επίσημα το ΠΣΕ και την ψευδοΣύνοδο είναι "ορθόδοξοι" και στο σωστό δρόμο ..


"Ο π. Ευθυμιος ... δυστυχως παρασυρει ψυχες στην απωλεια. "
-Ο π.Ευθύμιος που ζει σε ασκητήριο, που ποτέ δεν είχε ασφάλιση ή μισθό, παρασύρει στην απώλεια,
οι δεσποτάδες μας, με τις καταθέσεις των εκατομμυρίων ευρώ,
που υποχρεώνουν τους αρχιμανδρίτες τους να τους πηδήξουν για να τους κάνουν κι αυτούς δεσπότες,
δεν παρασύρουν ψυχές ούτε στην αίρεση του οικουμενισμού ούτε στην απώλεια..

"Αυτα ειναι αποτελεσματα δαιμονικης υπερηφανειας."
- Ο π.Ευθύμιος έχει δαιμονική υπερηφάνεια επειδή ομολογεί την ορθόδοξη αλήθεια σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες,
οι δεσποτάδες που αλλάζουν τις πανάκριβες στολές τους και τα πολυτελή τους άμφια και τις λιμουζίνες και πατάς στις μοκέτες των μητροπολιτικών τους μεγάρων και βουλιάζει το παπούτσι από την χλιδή,
και που φωτογραφίζονται κάθε μέρα σε δεκάδες πόζες και τις δημοσιεύουν στο διαδίκτυο,
αυτοί δεν έχουν "δαιμονική υπερηφάνεια".


Ο καθένας μπορεί να κάνει την σύγκριση και να βγάλει τα συμπεράσματα του.

Ανώνυμος είπε...

Απο τους πλεον εμπειρους και διακριτικους πατερες,που εχει την διακριση να καλει ολους τους αποτειχισμενους και του νεου και του παλαιου ημερολογιου σε πνευματικη κοινωνια και ενοτητα,οπως οφειλουμε,και οχι σε διακοπη πνευματικης κοινωνιας δηλαδη σε σχισμα με δικαιολογια το ημερολογιο.Την ιδια ακριβως διακριση ειχαν ολοι οσοι αγιασαν απο την ημερολογιακη αλλαγη μεχρι σημερα.

Θαλασσινός είπε...

Στο 12:19 αναφέρει ότι το ημερολόγιο είναι επουσιώδες θέμα, δεν μίλησαν ποτέ οι πατέρες, και τού απαντώ ότι είναι παράδοση της Αγίας Εκκλησίας. Είναι πολύ σημαντικό διότι διχαστηκε και διχάζεται ο λαός, ενώ για τα υπόλοιπα ημερολόγια που αναφέρει δεν έχουμε διχασμό του ποιμνίου. Στηκεται και κρατείται τας παραδόσεις είπε ο Απόστολος Παύλος.
Επιλεον θαυματούργησε ο Άγιος Θεός της υψωσεως του Τιμίου Σταυρού το 1925 στον Υμηττό, εφάνη ο Σταύρος στον ουρανό επί ημίσειας ώρας, όλη η Αθήνα έγινε μάρτυρας του σημείου.
Τέλος θέλω να τονίσω ότι το 9ο άρθρο του Αγίου Συμβόλου τής Πίστεως, "εις Μίαν Αγία Καθολική και Αποστολικη Εκκλησία, ερμηνεύεται ως ότι την αυτή ημέρα θα εορτάζεται η ίδια εορτή σε όλη την Οικουμένη, την αυτή ημέρα θα νηστευει ο λαός την αυτή ημέρα θα καταλύει, έτσι εορτάζεται η Οικουμενικοτητα της Ορθοδοξίας θέμα που απασχόλησε την Αγία Πρώτη Οικουμενική Σύνοδο και τοποθέτησαν τις Δεσποτικες και Θεομητορικές εορτές πάνω στο τότε Ιουλιανο ημερολόγιο, διότι κάθε περιοχή εόρταζε ότι ήθελε.
Νομίζω ότι η περί γραφικότητας που αναφέρει σε κοντινό χρονικό σημείο, δεν είναι επιχείρημα.
Το πάτριο εορτολόγιο είναι μία από τις παραδόσεις που παραλάβαμε, και εφόσον διχάζει τον κόσμο, ας γυρίσουμε στην εποχή προ 1923 που δεν ήταν διχασμένος εορτολογικά ο κόσμος...
Εν αγάπη π. Ευθύμιε.

Unknown είπε...

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟ 3:35 μ.μ . Ο Π.ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ? ΤΙ ΛΕΣ ΑΝΘΡΩΠΕ ΜΟΥ ? ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ ? ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ? ΑΜΦΙΒΑΛΩ !!! ΔΕΝ ΣΟΥ ΓΡΑΦΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΑΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΣΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΣ ΚΑΤΗΧΗΘΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΡΕΤΣΙΝΙΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΠΟΥ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟΝ ΟΝΟΜΑΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΦΙΕΡΩΣΕ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ. ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ! (ΠΑΤΗΡ-ΦΩΤΙΟΣ).

HeliasEnoh είπε...

Ο π. Ευθυμιος ειναι σχισματικος και πλανεμενος. Επειδη σε πολλα απο αυτα που λεει εχει δικιο [εναντι στην παναιρεση του οικουμενισμου];;; τι είπε πάλι ο άνθρωπος!!!

Ανώνυμος είπε...

Πολυ ομορφες οι φωτογραφιες απο το εκκλησακι,κυριε παιδαγωγε.Να σαι καλα,σε ευχαριστουμε.

Χρύσα Πολίτη είπε...

Ο κύριος ''Ανώνυμος 3:35'' αντί να ρίξει λάσπη και να χρησιμοποιήσει τις μομφές ''σχισματικός'' και ''πλανεμένος'' εν είδει τρομοκρατίας στις ψυχές των πιστών θα μπορούσε προηγουμένως να μας επισημάνει τις πλάνες στις οποίες πιστεύει ότι διολισθαίνει ο π. Ευθύμιος ώστε το σχόλιό του να καταστεί αφορμή ενός γόνιμου διαλόγου προς γνώση και ενημέρωση των αναγνωστών και όχι μια στυγνή συκοφαντική επίθεση.Επίσης, καλό θα ήταν να μας διευκρινίσει τι συνιστά σχίσμα κατά τον/την ίδιο/ίδια.

Ανώνυμος είπε...

Ωραίος ο ναός, ταπεινός, κατανυκτικός, απλός…
Σχετικά με το κοντέρ που μετράει την πλάνη, υπάρχουν άπειρες φωτό και βίντεο και άρθρα των οικουμενιστών στο διαδίκτυο, ελληνικά και ξενόγλωσσα σχετικά με την δράση τους όπου ο καθένας μπορεί να ανατρέξει και να κάνει τις όποιες συγκρίσεις , έχοντας όμως πολύ σοβαρά υπ όψιν ότι ΠΡΩΤΟΣ είναι ο Κύριος μας και όλη η δράση και η διδασκαλία Του και οι Άγιοι Του, επομένως με τον Χριστό η όποια σύγκριση και κριτική , εκτός αν κάποιοι φτιάξαν έναν Χριστό στα μέτρα τους λάιτ και προσαρμόσιμο σε προσωπικές επιθυμίες και φιλοδοξίες, θου Κύριε!

Ανώνυμος είπε...

+ΙΓΖ
Ο οικουμενισμός είναι ηδη καταδικασμένος επειδή κήρυξε το αντίθετο απο τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων,
περαιτέρω δεν χρειάζεται καμία καινούργια καταδίκη επειδή ανέτρεψε το Ευαγγέλιο και την Σταυρική Θυσία του Χριστού.

Δεν χρειάζομαι καμία οικουμενική να μου επικυρώσει ότι ο Χριστός είναι ο Μοναδικός Αληθινός Θεός η Μοναδική Αλήθεια και Σωτηρία. [ το ΠΣΕ διδάσκει το ακριβώς αντίθετο ]

Γιατί συμετέχουμε στα παθη του Χριστού και στην Ανάσταση Του, εαν οι αντίχριστοι, οι βουδιστές, οι βραχμάνοι... αλλά και οι Ραβίνοι σταυρωτές του Χριστού σώζονται;;;




Ανώνυμος είπε...

Εαν η θυσία του Καιν ΔΕΝ ήταν αρεστή στον Θεό, τότε που μπορεί να σταθεί η Βλάσφημη θυσία των Οικουμενιστών;

Ανώνυμος είπε...

Ειμαι ο ανωνυμος 3.35. Δε συκοφαντησα τον π. Ευθυμιο, απλα κατεθεσα τη γνωμη μου, αυτο που βλεπω. Αν εσεις βλεπετε αγιοτητα, ισως θα επρεπε να διαβασετε καλυτερα τους λογους των αγιων, και τοτε ισως αρχιζατε να υποψιαζεστε οτι εχουν διαφορετικο πνευμα απο του εν λογω ιερεα. Ελευθεροι ειμαστε να πιστευουμε οτι θελουμε, εγω λεω τη γνωμη μου δημοσια [παιρνω αυτο το ρισκο] και ο Θεος ξερει αν την λεω καλοπροαιρετα ή οχι. Λυπαμαι αν στεναχωρησα καποιους, ιδιως αν εχουν ζηλο εναντια στην παναιρεση του οικουμενισμου την οποια βδελυσσομαι κι εγω. Νομιζω οτι πρεπει να βαζουμε πρωτα αυτο, που μας ενωνει [δηλ. την Ορθοδοξια] αλλα να μπορουμε να ανεχομαστε και τις διαφορετικες αποψεις περι των τακτικων και των προσοπων.

Ανώνυμος είπε...

αγαπητε μου ανωνυμε
δεν προσωπολατρω
σιγουρα δεν γνωρισες ποτε σου τον πατερα Ευθυμιο
αν τον γνωριζες θα καταλαβαινες τι αμαρτια εκανες με την βιασυνη σου να τον αποκαλεσεις με τετοια επιθετα.
Δεν χρειαζεται να κανω συγκριση με τους σημερινους 'ποιμενες' για να φανει ποιος ειναι.
Μην σπευδεις να κατηγορησεις καποιον που δεν ξερεις γιατι μπορει απο τον ζηλο σου να κανεις μεγαλη αμαρτια.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Κάποιος ζήτησε φωτογραφίες από τους Σταγιάτες.
Ας μας πει για ποιο λόγο τις θέλει.

Μπορεί να επικοινωνεί τηλεφωνικά με το βιβλιοπωλείο Ορθοδοξία στη Λάρισα για οποιαδήποτε πληροφορία.
Αν θέλει να επικοινωνήσει μαζί μας απευθείας, ας το κάνει με εμαιλ opaidagogos@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητε παιδαγωγε,δεν υπαρχει καποιος ιδιαιτερος λογος για τις φωτογραφιες απο τον ναο στις Σταγιατες.Απλα ειναι πολυ ομορφος ο ναος,αποτι λενε ολοι,και γραφικο το τοπιο,και ηθελα να τις δουμε κι εγω και αλλοι.Αν βρεθειτε εκει την Ανασταση ή καποιος γνωστος σας,ας κανει τον κοπο να βγαλει μια-δυο φωτογραφιες.Ευχαριστω,και συγγνωμη εαν σας ενοχλησα.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

https://youtu.be/rwPreKN2xnE
μια γεύση από το εσωτερικού του ναού (από παλαιότερο κήρυγμα του π.Ευθυμίου)

θα συννενοηθούμε με αδερφούς και θα δημοσιεύσουμε μερικές φωτογραφίες από το μοναστήρι.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί το βίντεο δεν είναι διαθέσιμο;;;

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Λογικά, αυτός που παραχωρούσε το παρεκκλήσιο και βιντεοσκοπούσε τις ομιλίες του π.Ευθυμίου, τώρα τις κατέβασε. Εξαφάνισε όλα τα βίντεο (με εξαίρεση ένα, ίσως του ξέφυγε).

Αφού έτσι θέλει να "εκδικηθεί" ότι ένας ευλαβής αποτειχισμένος πατέρας ερχόταν από τη Λάρισα για να λειτουργεί το παρεκκλήσι του, μία φορά κάθε μήνα, τι να πούμε, μία ακόμη φορά ο Θεός να τον συγχωρέσει.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.