Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Σχόλιο για τις 4 Ιερές Μονές που είναι "κατά του κειμένου της Ι. Κοινότητας του Αγ. Όρους"

Διαβάσαμε χθες την αποκλειστική είδηση του ιστολογίου Κατάνυξις,

Ως είδηση, βαθύτατα μας χαροποιεί (αν ισχύει).

Όμως η σύνοδος της Κρήτης έγινε πριν ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ χρόνο. Μπορεί κάποιος να μας δείξει δημόσιες δηλώσεις ηγουμένων ή μονών, που απορρίπτουν τις απαράδεκτες αποφάσεις της;


Ένα χρόνο λοιπόν οι ηγούμενοι ΣΙΩΠΗΣΑΝ.
Φέρουν βαρύτατη ευθύνη γι αυτό.


Βαρύτατη ευθύνη φέρουν και για την ΑΦΩΝΙΑ τους, μπροστά στις προκλητικές διώξεις που υπέστησαν ευλαβείς αγιορείτες πατέρες που τον τελευταίο χρόνο διέκοψαν την μνημόνευση (δείτε την σχετική ετικέτα μας εδώ).
Εκδιώχθηκαν μαζικά ή ατομικά από τα μοναστήρια (πχ Χιλανδαρίου, 9 πατέρες) ή τα κελιά τους (Κουτλουμουσίου), κατασχέθηκαν τα οχήματα τους (γιατί τυπικά είναι γραμμένα στην Μονή), εξώδικα για να αποχωρήσουν από τα κελιά (πχ Μεγίστης Λαύρας), με μοναδική αιτία το ότι δεν μνημονεύουν τον Βαρθολομαίο,  .. πέταγμα έξω από την Μονή, στο σκοτάδι,  μέσα στα μεσάνυχτα, με παρέμβαση της αστυνομίας (Κουτλουμουσίου),  .. εποχές "Βέκκου"
"Πόντιοι Πιλάτοι" όμως οι 19 ηγούμενοι και τα ηγουμενοσυμβούλια τους ..
(τον 20ο δεν τον υπολογίζουμε στους ηγουμένους, ο άνθρωπος δεν πάτησε το πόδι του ποτέ στο μοναστήρι, μόνο από καρτ ποστάλ το έχει δει, "καρπώθηκε" όμως τις καταθέσεις και τα ακίνητα του, από που κι ως που "ηγούμενος"; Αντιθέτως, ο πραγματικός ηγούμενος της Εσφιγμένου συνεχίζει να υψώνει τη σημαία και να μην παραδίνεται. Αυτός είναι ο 20ος ηγούμενος του Αγίου Όρους)



Έστω όμως, έστω και τώρα, αναμένουμε την ξεκάθαρη ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ τους και δήλωση τους ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ συμφώνησαν στο πρόσφατα δημοσιευθέν κείμενο του Αγ.Όρους (αναφερθήκαμε εδώ).
Σε διαφορετική περίπτωση, αν μιλήσουν και πάλι με μισόλογα, θα μας απογοητεύσουν μία ακόμη φορά. 

https://youtu.be/uEYJcUnlq2I
(το βίντεο από εδώ)


Έχουμε κάθε λόγο λοιπόν να κρατάμε "μικρό καλάθι" και μακάρι -ολόψυχα το λέμε- να διαψευστούμε.


Παραθέτουμε και τα σχόλια στο τελευταίο επίμαχο άρθρο (εδώ) του ηγουμένου της Δοχειαρίου που πραγματικά αποδεικνύουν ότι οι πιστοί έπαψαν να παριστάνουν τους "χειροκροτητές" και να τρώνε κουτόχορτο :


Apostolos Sarandidesπριν από 2 ημέρες - Κοινόχρηστο δημόσια
Επιτέλους! 
Γιατί εξακολουθείτε να μνημονεύετε όμως και να βγάζετε αγιορείτικα κείμενα καθησυχαστικά; 
Τα λόγια μετις πράξεις δεν συνάδουν.




Kyriakos Varverisπριν από 2 ημέρες - Κοινόχρηστο δημόσια
Καθηγουμένε της Ι.Μ. Δοχειαρίου υπογράψετε ή δεν υπογράψατε την "καθησυχαστική" επιστολή του Αγίου Όρους ? 
Ο ποιήσας και διδάξας πάτερ Γρηγόριε. Ο ποιήσας και διδάξας.




Kyriakos Varverisπριν από 2 ημέρες - Κοινόχρηστο δημόσια
Και κάτι τελευταίο πάτερ Γρηγόριε που πιστεύω ότι το γνωρίζετε καλύτερα από εμένα :

Όταν έχετε εκκλησιαστική κοινωνία με τον Βαρθολομαίο, έχετε ταυτόχρονα κοινωνία (έμμεση βέβαια) και με αυτούς που έχει εκκλησιαστική κοινωνία ο Βαρθολομαίος, άρα και με το ΠΣ"Ε".

Πως αποδέχεστε πάτερ Γρηγόριε να έχετε έμμεση κοινωνία με συνέδρια ἀντιχρίστων καὶ ἀντιθέων ?





Αυτή η ΔΙΠΛΗ ΓΛΩΣΣΑ , ΕΧΕΙ. ΚΟΥΡΑΣΕΙ.

Μερικές μέρες πριν είχα διαβάσει ο ίδιος ηγούμενος να λέει :
Το μνημόσυνο του επισκόπου μου δεν το σταματώ, παρά μόνον αν τον δικάση Σύνοδος. Δεν θέλω να σχίζω την Εκκλησία. Θεωρώ ότι αυτή είναι η μεγαλύτερη αμαρτία που μπορεί να διαπράξη κανείς μέσα στην Εκκλησία.

Έχουμε και λέμε, 
1ον) εν καιρό οικουμενισμού η θέση του είναι η μνημονευση του ΑΡΧΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ . (Κατάλαβα καλά;;;;;; ΣΥΝΕΠΩΣ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΦΤΏΧΕΙΑ). 


2ον) είναι για τον ηγούμενο μέγιστη αμαρτία η παύση μνημόνευσης επισκόπων ακόμα και αν διδάσκουν αίρεση;;;;; Άρα ο κανόνας 15 προτρέπει προς αμαρτία;;;;; 
Ο ίδιος ο απόστολος Παύλος που λέει ακόμα και άγγελος αν σας πει άλλα από αυτά που σας είπα να μην τον ακολουθήσετε προτρέπει σε σχίσμα;;;;;;


3ον) Αφού μας λέει ότι δεν είναι υποχρεωμένος ΑΣ ΜΑΣ ΠΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑ Η ΠΑΥΣΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΙ - ΠΡΟΩΘΕΊ - ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΣΕ ΑΊΡΕΣΗ. 
ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΠΆΡΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ;;;;;;;;;;;;; ΟΙ ΚΛΩΝΟΙ ΠΗΓΑΝ ΕΚΕΙ;;;;;; 
ΕΙΣΗΓΉΘΗΚΕ ΚΑΙ ΥΠΈΓΡΑΨΕ Ο ΑΈΡΑΣ;;;;;


4ον) ΟΣΟΙ ΑΓΙΟΙ ΈΠΑΥΣΑΝ ΤΗΝ ΜΝΗΜΌΝΕΥΣΗ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ (ΣΤΗ ΠΙΣΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΑΚΟΜΗ) ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΗΤΑΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟΊ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΊ;;; Μήπως τελικά φθάνουμε στην λογική που λέει ότι οι πατέρες ήταν θύματα του αρχεκακου όφεως;;;;;;;;;;;;;;

Τελικά με ποιον διαφωνεί και με ποιον συμφωνεί ο ηγούμενος;


ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ (για οικουμενισμο ακούμε αλλά ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΔΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΝΑ ΔΕΊΧΝΕΙ) ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΣΤΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΜΝΗΜΟΜΕΥΣΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ;;;;;;;;;;;;;
"Το μνημόσυνο του ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΟΥ δεν το σταματώ"!!!!!!!!!!!!!!!!




Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ένα λάθος έκανε και είπε ο άνθρωπος (ηγούμενος Δοχειαρίου) και έπεσαν να τον κατασπαράξουν οι σχολιαστές -φαρισαίοι !

αυτά που γράφει είναι αληθινά και τα πιστεύει, αλλά έχει άγνοια για το θέμα αν πρέπει να μνημονεύει ή όχι τον βάθρο λομαίο.

Γεράσιμος

Unknown είπε...

Eίναι κι αυτός ένας απο τους «αποστόλους» ενός ασταύρωτου Χριστού

Ανώνυμος είπε...

Καλά, ας τις δούμε πρώτα τις μονές και μετά χαιρόμαστε.





Ανώνυμος είπε...

Γεράσιμε, κάποια θέματα είναι πολύ σοβαρά. Ειδικά στον γραπτό λόγο που ξέρεις ότι θα συζητηθεί, δεν μπορείς να επικαλείσαι "ένα μικρός λάθος".
Δεν είναι "μικρό" να λες δεν κόβω το μνημόσυνο στο Βαρθολομαίο.

Οι αγιορείτες το 1970-1972 ; Γιατί το έκοψαν του Αθηναγόρα; Έκαναν σχίσμα;
Αλλά όταν οι περισσότεροι ηγούμενοι ήρθαν "ουρανοκατέβατοι" στο άγιο όρος, ενώ προβλέπεται να ζουνε εκεί, που να ξέρουν ποια ήταν η παράδοση τους;

Unknown είπε...

Γεράσιμε, Δεν μου λές;
Αν σε στείλει στην κόλαση απο την δική του άγνοια, θα νιώσεις καλύτερα;
Ποιός σου είπε ότι έχει δικαίωμα να έχει άγνοια;
Για το άρθρο που έγραψε πριν λίγες μέρες εναντίον της δεσποτοκρατίας, εκεί γιατί δεν είχε άγνοια;
Για να μην κουραζόμαστε, αν δεν ξέρει τι γίνεται στην εκκλησία και ποιον μνημονεύει, τότε να κρεμάσει το πετραχήλι και να γίνει υποτακτικός.
Στους ποιμένες και δη τους πρωτοκλασάτους αγιορείτες ΔΕΝ υπάρχει η λέξη άγνοια.
Ο Χρυσόστομος λέγει στους λόγους περί Ιεροσύνης,
«Να ΜΗΝ γινόσουν Παπάς αν δεν ήξερες, ΔΕΝ έχεις καμία δικαιολογία».
Ασε που ο εν λόγω μόνο για ανημέρωτος δεν φαίνεται.

Unknown είπε...

Hagiorite Priest new generation - international situation

+ΙΓΖ
Oi κληρικοί της new generation επιθυμούν υπάκουα ρομπότ και όχι ορθοδόξους ελεύθερους ανθρώπους. Αυτοί οι κύριοι λοιπόν επιθυμούν να γεμίσουν οι Ορθόδοξοι ναοί, αλλά με χριστιανούς σύγχρονους, με αλλοιωμένο φρόνημα.

Στοχεύουν να μεταλλάξουν την Εκκλησία σε κάτι άλλο από αυτό που είναι στην ουσία της, σε έναν άνευρο οργανισμό, ο όποιος θα ενσωματωθεί πλήρως στο σύστημα και θα δουλεύει, για λογαριασμό του συστήματος, απορροφώντας τους κραδασμούς πού προκαλούν οι ενέργειες της κοσμικής εξουσίας σε εθνικό ή παγκόσμιο επίπεδο.
Η διδασκαλία του κληρικού της new generation έγκειται στην αγαπολογία… λες και οι άγιοι Ιεράρχες που έγραψαν τους κανόνες και οριοθέτησαν τις κόκκινες γραμμές για την προστασία των ψυχών μας, ξεχείλιζαν από μίσος, που λέει και ο αρχιδιάβολος Βαρθολομαίος.
Όσοι λοιπόν αρνούνται την διδασκαλία της αγαπολογίας, στιγματίζονται από το προοδευτικό ιερατείο ως ακραίοι, φανατικοί και ανόητοι.

Ο Μέγας Βασίλειος Δεν μασούσε τα λόγια του. Λέγει κατάμουτρα στον έπαρχο Μόδεστο ότι η αίρεση είναι απεχθής στον Θεό και οδηγεί στην απώλεια. Δεν νοιάζεται αν θα τον αποκαλέσουν ακραίο ή φονταμενταλιστή ή οπισθοδρομικό. Μιλά την γλώσσα της αλήθειας γνωρίζοντας πολύ καλά ποιόν έχει απέναντι. Δεν είπε στους Ιερείς του, νερώστε το κρασί σας επειδή μπορεί να μη σας επιτρέψουν να συνεχίσετε να λειτουργείτε στον Μέγα Αντώνιο, ή στον Προφήτη Ηλία.

Σήμερα προβάλλεται από κληρικούς, όλων των βαθμίδων της Ιεροσύνης έτερος Χριστός:
Ένας Χριστός Ασταύρωτος κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των ανθρώπων.
Γίναμε χριστιανοί αγνώριστοι σε σημείο να μη διαφέρουμε από απίστους και άθεους και σε πολλά σημεία να τους ξεπερνούμε. Αλλά πώς έγινε αυτό; πώς φθάσαμε σ’ αυτό το κατάντημα;
Οι κληρικοί να ντρέπονται και να φοβούνται να ομολογήσουν τον Χριστόν που υποσχέθηκαν να υπηρετήσουν, και από ποιους παρακαλώ;
Όχι από τους Μπολσεβίκους και τους Ναζί, αλλά από τους φερόμενους ως Ορθοδόξους επισκόπους, και μάλιστα εν καιρώ ειρήνης.
Ο θεός άλλα θα ζητήσει από τον έναν και άλλα από τον άλλον. Υπάρχει όμως κάτι το οποίο θα το ζητήσει από όλους, και αυτό είναι η ορθόδοξη ομολογία.

Σήμερα η ορθοδοξία είθισται να ταυτίζεται μόνον με την αποδοχή του Χριστού. Δηλαδή επειδή δεχόμεθα τον Χριστόν και επειδή πηγαίνουμε στην Εκκλησία και ανάβουμε κανένα κεράκι, και επειδή πηγαίνομε σε καμιά θρησκευτική εκδήλωση, υποτίθεται ότι κλείσαμε θέση στον παράδεισο.

θέλουμε να μιλάμε για την αλλαγή της θρησκευτικής νοοτροπίας του ανθρώπου, αλλά χωρίς να γνωρίζει ο άνθρωπος τις βασικές αλήθειες [ δόγματα ] της Ορθοδόξου πίστεως, αντικαθιστώντας έτσι στην ψυχή του, την παλαιά δεισιδαιμονία με την καινούργια.

Εάν δεν αλλάξουμε την παραπάνω εφησυχαστική νοοτροπία τότε σε τι διαφέρουμε από τους αιρετικούς; Στο Δόγμα;
Και τι να το κάνουμε το Ορθόδοξο Δόγμα όταν δεν το χρησιμοποιούμε για την θεραπεία των ψυχών;
Το Δόγμα έτσι δεν ωφελεί σε τίποτα και κανέναν.

Η Ορθοδοξία αδελφοί και Πατέρες έχει κόστος.
Ο αγώνας έχει κόστος.
Τι σου στοίχησε η Ορθοδοξία; Τι σού στοίχησε ο αγώνας;
Ποιό είναι το κόστος;





Thessalonian είπε...

Στην προηγούμενη παρόμοια ανακοίνωση της Αγιορείτικης Συνάξεως για την ψευτοσύνοδο της Κρήτης υπήρχαν χειρόγραφες υπογραφές συγκεκριμένων ατόμων. Εδώ όμως στην πρόσφατη ανακοίνωση τους δεν υπάρχουν υπογραφές. Απλά λέει "άπαντες εν τη εκτάκτω διπλή ιερά συνάξη....των 20 Μονών...". Δεν γνωρίζουμε ούτε ποιος είναι ο συντάκτης, ούτε αν πράγματι πρόκειται για "άπαντες", αφού δεν υπάρχουν υπογραφές, κάτι που μου έκανε εντύπωση. Πιστεύω πως στην συγκεκριμένη σύναξη δεν ήταν "άπαντες". Πρόκειται για μία καθαρά βεβιασμένη κίνηση χωρίς την ενημέρωση των "απάντων", πράγμα που θυμίζει εκ του πονηρού πρακτικές. Κάτι φοβήθηκαν για να έπραξαν κάτι τόσο βεβιασμένα. Ίσως στο Άγιον Όρος και στην Ελλάδα μας γενικότερα οι αντιδρούντες να είναι πολλοί περισσότεροι από όσο νομίζουμε.

Προς Ρωμαίους 11, 1-5

"Ερωτώ λοιπόν τώρα· Μηπως ο Θεός απώθησε και απέρριψε μακρυά τον λαόν του; Ποτέ ας μη λεχθή κάτι τέτοιο· διότι και εγώ, που έχω κληθή από τον Θεόν Απόστολος, είμαι Ισραηλίτης, από τους απογόνους του Αβραάμ, από την φυλήν του Βενιαμίν.

Οχι, δεν απέρριψε ο Θεός τον λαόν του, τον οποίον είχε προγνωρίσει και εκλέξει. Η δεν γνωρίζετε και δεν ενθυμείσθε τι λέγει η Γραφή εις την ιστορίαν του Ηλία; Οτι δηλαδή ο Ηλίας προσεύχεται προς τον Θεόν εναντίον του Ισραηλιτικού λαού λέγων·

“Κυριε, οι Ισραηλίται εφόνευσαν τους προφήτας σου, εκρήμνισαν και κατέσκαψαν τα θυσιαστήριά σου, εγώ δε απέμεινα πλέον μόνος και ζητούν αυτοί να μου πάρουν την ζωήν!”.

Αλλά τι λέγει εις αυτόν ο Θεός με ειδικήν αποκάλυψιν; “Εχω αφήσει και έχω φυλάξει δια τον ευατόν μου επτά χιλιάδας άνδρας, οι οποίοι δεν έκλιναν τα γόνατά των, δια να προσκυνήσουν το είδωλον του Βααλ”.

Ετσι λοιπόν και εις την σημερινήν εποχήν έχει απομείνει ένα υπόλοιπον πιστών Ισραηλιτών, σύμφωνα με την εκλογήν, την οποίαν κατά χάριν έκαμεν ο Θεός."

Δανιήλ είπε...

Από ότι γνωρίζω δεν υπάρχει απόφαση του Αγίου όρους που να μην είναι ομόφωνη. Αυτό προβλέπεται από το καταστατικό χάρτη. Η διαφωνούντες γράφονται στα πρακτικά.

Δανιήλ είπε...

Από την στιγμή που βάζει εμπάργκο ο π. Νικόλαος στο Άγιο όρος θα πρέπει να βγάλει από τα βίντεο τον πρόλογο του ηγουμένου της ιεράς μονής Κωνσταμονίτου.

Ανώνυμος είπε...

Μακαρι έστω κι αυτη την υστατη στιγμη να αντιδρασουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κι άλλες Ι.Μονές, εκτός δηλαδή της Ι.Μ. Εσφιγμένου, όμως το ανεκδοτο της ημερας προκυπτει απο αλλο αρθρο του katanixis (που δυστυχως συνεχιζει να προβαλλει τον μεγα λαοπλανο Πειραιως), στο οποίο το "αντιαιρετικο" γραφειο του Πειραιως την "λεει" στους Αγιορείτες για την προσφατη αποφαση !!!
να γελαει ο καθε πικραμενος...

Ειδικα το παρακατω χωρίο της ανακοινωσης :
"Παραβλέπουν το γεγονός, ότι ο εφησυχασμός είναι επιλογή επικίνδυνη για τον πιστό, είναι ο αντίποδας της νήψεως, δηλαδή της εγρήγορσης, η οποία οδηγεί στην ακηδία αφήνοντας το διάβολο να κάνει τη δουλειά του! "
πρεπει να το ειχαν σε πληρη εφαρμογη οταν δωριζαν πορτραιτο στον "Πατριαρχη", οταν τον προσκυνουσε με βαθια υποκλιση ο Σεραφειμ, όταν τελη του 2015, εν καιρω μιαρου "συλλειτουργου" με τον Παπα στο Φαναρι, ο Πειραιως εβαζε αρθρα του "Πατριαρχη" στο περιοδικο του και το διαφημιζε συνεχως, οπως διαφημιζε συνεχως ως ΜΕΓΑ τιμη την παρουσια προ λιγων ετων του "Πατριαρχη" στη Μητροπολη του, οταν, οταν, οταν....

Τοσες δεκαετίες ξεραμε τους πολιτικαντηδες, αλλα αυτοι θα παιρνανε ανετα διδακτορικο απ τον Πειραιως
Και προφανως, καποιοι αντιδρωντες στην Πειραιως τον ωθουν να γραψει το κατι παραπανω κι αυτος ως μυστης του χαρτοπολεμου τους "αναπαύει". Το θέμα όμως είναι, δεν παιρνουνε χαμπαρι τοσο πολυ κουτοχορτο ή απλά κοροϊδεύουνε τον εαυτό τους πως δεν καταλαβαινουνε και συνεχιζουν να κοινωνουν με αιρετικους ;;;
Εγκληματωντας επιπλεον με την "απορροφηση των κραδασμων", έναν δηλαδή πιο πανουργο τροπο εφησυχασμου των Πιστων, αφού αυτοι νομιζουν οτι υπαρχει αντιδραση
Για τοσο μορφωμενους ανθρωπους ομως το ερωτημα ειναι ρητορικο...

Σταύρος

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"Από ότι γνωρίζω δεν υπάρχει απόφαση του Αγίου όρους που να μην είναι ομόφωνη. Αυτό προβλέπεται από το καταστατικό χάρτη. Η διαφωνούντες γράφονται στα πρακτικά."

Στο πρακτικό καταγράφονται όσοι διαφώνησαν και οι διαφωνίες τους -αν το επιθυμούν- και μετά υπογράφουν όλοι.

Τελείως αυθαίρετο αυτό που γράφεται για τον Καταστατικό Χάρτη. Δεν είναι δυνατόν νομικό κείμενο να απαιτεί να είναι μια συλλογική απόφαση "ομόφωνη". Μην ψάχνουμε δικαιολογίες.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.