ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΟΚΛΗΤΟ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ
ΣΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΜΗΛΟΧΩΡΙΟΥ ΕΟΡΔΑΙΑΣ...
Γράφει ο καθηγητής ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΛΑΣΗΣ
Προς
το μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Θεόκλητο,
τον πρωτοσύγκελο π. Νικηφόρο Μανάδη
κι όλους τους ιερωμένους της Μητρόπολης.
Με πολύ μεγάλη λύπη διαβάσαμε όλοι, στα νέα της Πτολεμαΐδας, την παύση από ηγούμενο της ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ του ΠΑΤΡΟΣ ΜΑΞΙΜΟΥ καθώς και την παύση καθηκόντων στον ΠΑΤΕΡΑ ΙΓΝΑΤΙΟ.
Τo παράπτωμά τους;
Η δυναμική αντίστασή τους στην «εν δυνάμει αλλοίωση του ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ» (σύμφωνα με Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο) που επέφερε η ψευδοσύνοδος της Κρήτης όταν ονομάζει με τον πιο επίσημο τρόπο (δηλαδή δια συνόδου) τις αιρέσεις ως εκκλησίες.Εκκλησίες με μυστήρια φυσικά.
Άλλωστε αυτός δεν ήταν ο λόγος που η Εκκλησία της Ελλάδας (η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας) ζήτησε από την «αντιπροσωπεία της» στην Κρήτη να μη δεχτεί τον όρο ΕΚΚΛΗΣΙΑ στις αποφάσεις της συνόδου;
Και τελικά τι έγινε; Μια ημέρα «πάλεψε» ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος, να «πείσει» τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο και τους υπόλοιπους πατριάρχες κι επισκόπους αλλά δεν τα κατάφερε.
Τι έκανε μετά ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος; Ζήτησε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κάποια παράταση στις αποφάσεις της Κρήτης, για να συζητήσει ως όφειλε, το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, με όλους τους Επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδας; Δυστυχώς ΟΧΙ. Υπέγραψε για λογαριασμό της Ελλαδικής Εκκλησίας, όλες τις αποφάσεις της Κρήτης, μεταξύ αυτών και την επίμαχη απόφαση.
Αντικανονικά βέβαια αφού δεν είχε καμία δικαιοδοσία να το πράξει.
Και τι έκαναν οι επίσκοποί μας (μεταξύ αυτών κι ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ. Θεόκλητος); Το τίποτα θα ήταν ευχή.
Παύει από τα καθήκοντά τους, τους πολύ λογικά αντιδρώντες και μάλιστα ορθοδόξως (σύμφωνα με κανόνες της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ) με παύση μνημοσύνου του οικείου επισκόπου ήτοι του κ. Θεόκλητου.
Θα πει κάποιος: Ο κανόνας αναφέρει τη διακοπή μνημοσύνου μόνο στην περίπτωση που ο επίσκοπος ή πατριάρχης
κηρύττει ΓΥΜΝΗ ΤΗ ΚΕΦΑΛΗ (δηλαδή δημόσια και ξεκάθαρα) αίρεση. Έκανε κάτι τέτοιο ο κ. Θεόκλητος;
κηρύττει ΓΥΜΝΗ ΤΗ ΚΕΦΑΛΗ (δηλαδή δημόσια και ξεκάθαρα) αίρεση. Έκανε κάτι τέτοιο ο κ. Θεόκλητος;
Και θα απαντήσω: Μήπως 1ον δια της σιωπής του και 2ον δια των ενεργειών του (με κορυφαία το διωγμό των τριων πατέρων της μητρόπολης), δείχνει την στήριξή του σε μια σύνοδο που κατά πολλούς γνώστες είναι αιρετική; (Θυμίζω πως κι ο ίδιος ο κ. Θεόκλητος δεν ήθελε να παρευρεθεί στην Κρήτη. Γιατί άραγε;).
Εύχομαι στους ιθύνοντες ψυχραιμία και σύνεση. Έχω προσωπικά την πεποίθηση ότι τα κίνητρά για τη δίωξη των ΤΡΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ δεν είναι αγιοπατερικά. Και είναι ενδεχομένως πολλοί αυτοί που πιστεύουν το ίδιο με μένα.
Με σεβασμό στον μητροπολίτη κ. Θεόκλητο, τον πρωτοσύγκελο π. Νικηφόρο κι όλους ανεξαιρέτως τους ιερωμένους της μητρόπολης Φλωρίνης, Πρεσπών κι Εορδαίας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΛΑΣΗΣ
(ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ)
Υ.Γ. Να με συγχωρήσετε εκ των προτέρων για τα όποια λάθη εντοπίσετε στο κείμενο λόγω αυξημένης φόρτισης κι ανάγκης να δημοσιευθεί το παρόν κείμενο όσο γρηγορότερα γίνεται. Να σας ευχαρίστησω εκ των προτέρων κ. Μαυρίδη για τη δημοσίευση.
1 σχόλιο:
ευγε στον γεναιο δασκαλο για το ωραιο κειμενο πατερες κρατατε γερα μην φωβαστε σας σκεπαζουνε οι προσευχες του γιγαντα της Πιστεως πατρος Αυγουστινου σας περιμενουνε στεφανια ομολογιας λυπαμε πολυ για τον αναξιο διαδοχο να σκεφτει τον θανατο γιατι θα ειναι αργα ξεχασε τον προκατοχο του; πρεπει να ντρεπωντε ολοι οι διωκτες των πατερων θα μας βρει αντιμετωπους ο δεσποτης θα ξεσπασει η οργη του Θεου στα κεφαλια των οικουμενιστων ηρθε η ωρα να ξεχωρισει η ηρα απο το συταρι πιοι διωκωντε και ποιοι αναπαβωντε αλεξιος κ
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.