Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017

Αποκεφαλίστηκε επειδή έλεγχε τον Ηρώδη επειδή συζούσε με την γυναίκα του αδερφού του. Τι θα έλεγε ο Τίμιος Πρόδρομος ΣΗΜΕΡΑ, που οι άνθρωποι συζούν με τον έναν και τον άλλον;

Πριν παραθέσουμε το άρθρο (κυρίως για υπενθύμιση της αυριανής αυστηρής νηστείας αλλά και για τα επίμαχα σχόλια του στο σήμερα), ας προσθέσουμε μια δική μας σκέψη. 
Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, αποκεφαλίστηκε επειδή έλεγχε τον Ηρώδη επειδή συζούσε με την γυναίκα του αδερφού του. 


Τι θα έλεγε ο Πρόδρομος, ο αυστηρός αυτός ασκητής ΣΗΜΕΡΑ που οι άνθρωποι με το παραμικρό χωρίζουν, για να παντρευτούν τον επόμενο ή την επόμενη; 
Ή για το φαινόμενο νέοι-ες να συζούν έχοντας σαρκικές σχέσεις πριν το γάμο; 
Ή χωρισμένοι -ες, να συζούν ή να ξαναπαντρεύονται;


Φυσικά οι δεσποτάδες, οι "γραμματείς και φαρισαίοι" της εποχής μας, για τέτοια θέματα: "τσιμουδιά".
Μόνον για την "αγάπη" (εννοώντας τους λαθρομετανάστες), την "υπακοή στην εκκλησία" (για να μην τους φεύγουν τα "πρόβατα" από το "μαντρί", κι ας έχουν ποτίσει μέχρι το μεδούλι τους με την αίρεση του οικουμενισμού) και τις "περιφορές δίσκων" για τις "ανάγκες" (τάχα φιλανθρωπικών δράσεων) ... για να προσθέτουν άφθονα "μαύρα" συνήθως χρήματα τα οποία ένας Θεός ξέρει που καταλήγουν.


Έχετε ακούσει κανέναν ιερέα ΣΗΜΕΡΑ να μιλάει για αγνότητα; Εμείς σχεδόν όχι (με απειροελάχιστες εξαιρέσεις). Που να τολμήσει; Θα τον καλέσει ο δεσπότης σε απολογία, να του πει να μην είναι "ακραίος" και "ζηλωτής". Οπότε μετά αυτός αναλογιζόμενος ότι θα χάσει τα "τυχερά" ... θα το βουλώσει. 

Έχετε ακούσει για θεολόγο που ομολογεί την ορθή ορθόδοξη πίστη μέσα στο σχολείο; Πέφτουν όλοι πάνω του  να τον φάνε (ειλικρινά δεν ξέρουμε αν πλέον τα θρησκευτικά στα σχολεία κάνουν καλό, ή διασύρουν τελικά την ορθοδοξία).
Ηρθε μήπως η ώρα των πιστών;;;
Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"


ακολουθεί το κείμενο:

Η αποτομή της κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου και Βαπτιστή Ιωάννη1 (29/8)

Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου δασκάλου στο 16ο Δ. Σχολείο Λάρισας



Μνημονεύει σήμερα η Εκκλησία μας, την «αποτομή της τιμίας κεφαλής» του Ιωάννη Προδρόμου από τον Ηρώδη. Η Εκκλησία θεωρεί την εορτή μέρα νηστείας, διότι ο Ιωάννης θανατώθηκε εξαιτίας της οινοποσίας και του ηδονισμού ενός βασιλιά σε συμπόσιο της εορτής των γενεθλίων του. Πρόκειται για τον τελευταίο προφήτη, στο μεταίχμιο δύο εποχών, που συνδέει Καινή και Παλαιά Διαθήκη και του οποίου σκοπός της ζωής υπήρξε η αναγγελία της ενανθρώπισης του Υιού του Θεού.

ΤΟ ΠΥΡΙΝΟ ΚΗΡΥΓΜΑ: Ο ταπεινός, δίκαιος, άγιος, γιος του ιερέα Ζαχαρία, ζει απλά και φτωχικά στην έρημο (ως Ναζιραίος, ασκητής δηλαδή) κηρύσσοντας τη μετάνοια στον Ισραήλ και
μεταφέροντας το ελπιδοφόρο μήνυμα της έλευσης του Θεανθρώπου. Προετοιμάζει την «οδόν του Κυρίου», εξ' ου και Πρόδρομος. Βαπτίζει στον Ιορδάνη όσους προσέρχονται εξομολογούμενοι τις αμαρτίες τους. Διδάσκει τον λόγο και τις εντολές του Θεού τονίζοντας τη λύτρωση που φέρνει ο αναμενόμενος Μεσσίας καλώντας όλους σε μετάνοια. Γι’ αυτό και δεν διστάζει να ελέγχει και τον Ηρώδη που συζούσε με την Ηρωδιάδα, γυναίκα του αδελφού του Φιλίππου: “Ουκ έξεστί σοι έχειν την γυναίκα του αδελφού σου". Εξαιτίας αυτού, η Ηρωδιάδα, κατόρθωσε να πείσει τον Ηρώδη να τον φυλακίσει, ώστε να μην ακούγεται ο ενοχλητικός έλεγχός του. Ωστόσο, κι από τη φυλακή ο ασυμβίβαστος Ιωάννης δεν έπαυσε να κηρύττει το θείο λόγο, ελέγχοντας τους εν “αμαρτία συζεύχθέντας”. Παρ’ όλα αυτά, ο Ηρώδης τον διατηρούσε ζωντανό. Ήταν «δίκαιος» και «άγιος». Ο λαός τον αγαπούσε και σεβόταν τη διδαχή του. Πίστευε στο προφητικό του κήρυγμα για την έλευση του Σωτήρα. Γι' αυτό κι ο βασιλιάς της Ιουδαίας δεν τολμούσε να τον θανατώσει. Η Ηρωδιάδα όμως, δεν ανεχόταν την κατάσταση αυτή, που την έκανε να νιώθει ταπεινωμένη, μεταξύ των καθώς πρέπει κυριών των Ιεροσολύμων, και έψαχνε ευκαιρία. Κι όταν ο επιπόλαια φερόμενος Ηρώδης, στη γενέθλιο εορτή του, “γλεύκους μεμεστωμένος” υποσχέθηκε να χαρίσει οτιδήποτε, «έως ημίσους της βασιλείας» του, στην κόρη της και ανεψιά του, μετά από έναν ωραίο χορό, βρήκε την ευκαιρία να εκδικηθεί. Συμβούλεψε την κόρη της να ζητήσει «την κεφαλήν Ιωάννου». Κι ο Ηρώδης, που με τόση ευκολία έδωσε μια τόσο σοβαρή υπόσχεση, δεν κατάφερε τώρα, αν και «περίλυπος γενόμενος», να αρνηθεί, βοηθώντας μ’ αυτόν τον τρόπο να πετύχει την εκδίκησή της η Ηρωδιάδα. Σε αντίθεση προς τον άγιο, ταπεινό, αλλά ασυμβίβαστο Ιωάννη, παρουσιάζεται ο ηδονιστής, απερίσκεπτος Ηρώδης, που επιπόλαια δίνει σοβαρές υποσχέσεις. Και είναι αυτός ο ίδιος που συζεί με την μαινόμενη Ηρωδιάδα, σκανδαλίζοντας. Και ενώ ο Θεός δια του κηρυγματικού ελέγχου του Ιωάννη, τού δίνει την ευκαιρία μετανοίας, αυτός, δούλος του σαρκίου, εθελοτυφλώντας, προβαίνει στον αποκεφαλισμό του Ιωάννη για χάρη της κόρης της παράνομης γυναίκας του.

ΝΕΟΡΘΟΔΟΞΕΣ” ΣΚΕΨΕΙΣ: Το γεγονός της αποτομής έχει σχέση με το σφοδρό Προδρομικό έλεγχο, αλλα και με την εποχή μας. Η ενέργεια του Προδρόμου, με τα σημερινά κοσμικά δεδομένα και τη λεγόμενη «νεοπατερική» σκέψη, [ας φανταστούμε ότι ο Ιωάννης ζούσε σήμερα] χαρακτηρίζεται ακραία, γραφική, φανατική και τελικά παράδειγμα προς αποφυγήν. Γιατί, όμως; Το τι έκανε ο Ηρώδης στην προσωπική του ζωή εντάσσεται, σήμερα, στα «απόρρητα προσωπικά δεδομένα» και συνεπώς όχι μόνο δεν είχε δικαίωμα ελέγχου ο Βαπτιστής, αλλά με την πράξη αυτή, παρανομεί, προσκρούοντας στο νόμο περί «ελεύθερης επιλογής της προσωπικής ζωής». Με τον έλεγχό του, συνεχίζει η “νεοπατερική σκέψη”, ξεπέφτει από το υψηλό του έργο. Είναι ασκητής και συνεπώς δεν επιτρέπεται να αφήνει το χώρο άσκησής του και να κατεβαίνει στα κοσμικά, σε επίπεδο που μπορεί να χαρακτηριστεί «κοσμικό κουτσομπολιό». Κάνει, κατά την ίδια σκέψη, υπέρβαση καθήκοντος, και μάλιστα, με την αδιακρισία του, θίγει την «Ιερά Σύνοδο» της εποχής, το «Μέγα Συνέδριον», αφού δεν έχει εξουσιοδοτηθεί σχετικά από τους επιχώριους Αρχιερείς. Δηλαδή, λειτουργεί αντιδεοντολογικά, απρεπώς, αυθαιρέτως. Επιτέλους, ποιος είναι αυτός ο “καλόγερος” που ελέγχει, ενώ το σώμα των ταγών-αρχιερέων και των “δοκούντων ότι είναι τι”, έστω και από «διάκριση», ανέχεται αυτήν την κατάσταση, δηλ. την παρανομία του Ηρώδη; Δημιουργεί με τον πύρινο λόγο του «κοινωνική αναταραχή», στην «ευνομούμενη πολιτεία» και μάλιστα για έναν τόπο που βρίσκεται κάτω από την εξουσία της κυρίαρχης Ρώμης. Είναι δυνατόν «ησυχαστές», «ζηλωτές ερημίτες», να γίνονται αιτία συγχύσεων και ταραχών, προσβάλλοντας “κεφαλές”, αφού αυτοί έχουν «ταχθεί παρά Θεού» στο έργο τούτο; Λησμονούσε ο Βαπτιστής ότι ο Ηρώδης, παρά τα πάθη και τις ιδιορρυθμίες του, έκανε έργα, ανέπτυσσε την «πολιτισμική παράδοση» και την «ιουδαϊκή κουλτούρα», κρατούσε «λεπτές ισορροπίες» με την Ρώμη αλλά και το ελληνιστικό υπόβαθρο της κατ' ανάγκην τότε πολυπολιτισμικής Ιουδαίας, και το σημαντικότερο, είχε προσφέρει χρήματα του δημόσιου κορβανά για το κτίριο του Ναού. Κυρίως όμως με τον έλεγχό του, διατάρασσε την «αγαστή συνεργασία» μεταξύ «θρησκείας και πολιτείας». Αποδεικνύει τον εαυτόν του ακραίο, φανατικό, μονοκόμματο, αδιάκριτο, αφού αφήνει το έργο του βαπτίσματος και του κηρύγματος και εγκαταλείπει τον κόσμο που προσέτρεχε στην έρημο για να τον ακούσει και να ωφεληθεί. Θα μπορούσαμε βέβαια να σημειώσουμε και άλλα πολλά, τα οποία βγαίνουν ως συμπεράσματα από την σύγχρονη «νεοθεολογική-επιστημονική» σκέψη.

Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ: Όμως, δόξα τω Θεώ, ο Τίμιος του Κυρίου Πρόδρομος, ο ασυμβίβαστος των Προφητών, ζούσε για την αγάπη και τη δόξα του Χριστού, υπογράφοντας την αγάπη του με την ίδια του την κεφαλή. Ο Πρόδρομος, ως γνήσιος Προφήτης, ανυποχώρητος, αρνείται να καλύψει την δειλία, με ένα διάτρητο «θεολογικό» μανδύα και με επιχειρήματα «νεοπατερικά». Αρνείται την διαστροφή της αποκτηνώνουσας αμαρτίας και επικυρώνει την αλήθεια: οι πολιτικοί άρχοντες, πόσο μάλλον οι εκκλησιαστικοί, με τη ζωή τους, πρέπει να αποτελούν παράδειγμα. Το δε αίμα του, είναι η μεγαλύτερη μαρτυρία της συνέπειας στο θέλημα του Θεού. Ας πρεσβεύει ο Μάρτυρας του Ευαγγελικού ήθους, ώστε να δεχθούμε την χάρη και την ευλογία, για μια συνειδητή Ορθόδοξη Χριστιανική ζωή.

“Τον εν προφήταις μείζονα γνωρισθέντα καί Αποστόλων πρόκριτον γεγονότα, ύμνοις εγκωμίων στεφανώσωμεν, τον Πρόδρομον της χάριτος, την κεφαλήν γάρ ετιμήθη, διά τον νόμον Κυρίου.”

1. Σχετικά χωριά: Μαρκ. στ΄14 -30 και Πράξ. ιγ’ 25 -32

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΝ ητανε σημερα ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ θα τον αποκεφαλιζανε χιλιες φορες οι οικουμενιστες και οι παρανομουντες επισκοποι αλλα δεν τιμουμε τη μνημη του η ακολουθια που διαβουμε η ιερη του εικονα παρων ειναι και σημερα και φωναζει δυνατα ΟΥΚ ΕΞΑΙΣΤΙ ΣΟΙ ΖΗΝ ΠΑΡΟΝΟΜΩΣ ΟΥΚ ΕΞΑΙΣΤΙ ΣΟΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΟΥΚ ΕΞΑΙΣΤΙ ΣΟΙ ΜΑΣ ΚΥΡΗΤΕΙ ΣΗΜΕΡΑ αλλα για εμμας ητανε ακραιος υπερβολικος γι αυτο βλεπομε που κανταντησαμε ο καθενας μας πρεπει να γινει Προδρομος και να κυρητει την αληθεια να ελεγχει το κακο ζουμε μεσα στην υποκρισια και την πλανη καιρος να ξυπνησουμε απο τον ληθαργο να μιμηθουμε τον ΜΕΓΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟ η αγια του ΚΕΦΑΛΗ ΒΟΑ ΑΓΑΠΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΗΝ ΦΩΒΑΣΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΙΠΟΤ ΝΑ ΔΩΣΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΑΜΗΝ Αλεξιος κ

Ανώνυμος είπε...

''Ή χωρισμένοι,να ξαναπαντρεύονται''!
Ποίος απαγορεύει τους χωρισμένους να ξαναπαντρευτούν;Ο Επίσκοπος Αυγουστίνος;;Ο ιστολόγος;;;Ποίος;;;;
Δηλαδή,ένας χωρισμένος που ξαναπαντρεύεται γιατί η γυναίκα του τον κεράτωνε,ΑΜΑΡΤΑΝΕΙ;;;;;
Απαράδεκτος ο ιστολόγος!

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Αδερφέ
το ευαγγέλιο του έχεις διαβάσει ποτέ στη ζωή σου.
Γνωρίζεις μήπως τι είπε για το θέμα ο Χριστός;

Το ότι η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος επιτρέπει μέχρι 3 γάμους, απολύτως κατ' οικονομίαν, δεν σημαίνει ότι ουσιαστικά επιτρέπεται.
Η αλήθεια είναι ο Λόγος του Κυρίου μας.

Όσο για την "γυναίκα που κεράτωνε τον άντρα της", λέει "παρεκτός λόγω μοιχείας. Αλλά κι αυτό "δια την σκληροκαρδία υμών".

Ανώνυμος είπε...

Τα έχεις μπερδέψει αγαπητέ!
Όταν πλησίασαν τον Κύριο οι Φαρισαίοι,με σκοπό να τον φέρουν σε δύσκολη θέση,τον ρώτησαν αν επιτρέπεται να χωρίσει κανείς τη γυναίμα του για οποιοδήποτε λόγο.Ο Χριστός τους απάντησε τα γνωστά(Ματθ.ιθ' 4-6).Του λένε οι Φαρισαίοι:"Γιατί λοιπόν ο Μωυσής(επέτρεψε το διαζύγιο)και έδωσε εντολή να δίνει ο άνδρας στη γυναίκα του γραπτό διαζύγιο και να τη χωρίζει;
Τους λέει ο Κύριος:''Ο Μωυσής εξ αιτίας της σκληροκαρδίας σας,σας επέτρεψε να χωρίζετε τις γυναίκες σας(όχι μόνο για λόγο πορνείας).Αρχικά όμως δεν ήταν έτσι τα πράγματα.
Λέει μετά ο Χριστός:"Σας διαβεβαιώνω,πως όποιος χωρίσει τη γυναίκα του,για άλλο λόγο εκτός από την πορνεία,ΚΑΙ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙ ΑΛΛΗ,αυτός διαπράττει μοιχεία.Αλλά και όποιος παντευτεί μια χωρισμένη γυναίκα διαπράττει μοιχεία''((χωρισμένη γυναίκα ,που χώρισε όχι για λόγο πορνείας τον άνδρα της)).

Λέει ο Απ.Παύλος:"Λέω δέ στους άγαμους και στις ΧΗΡΕΣ((και στις χήρες το λέει)),ότι είναι καλό γι'αυτούς, εάν μείνουν όπως εγώ.
Εάν όμως δεν μπορούν να μείνουν εγκρατείς,ΑΣ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΝ((και στις χήρες το λέει αυτό)).Γιατί((κ.ιστολόγε))είναι προτιμότερο να παντρεύεται κανείς παρά να καίγεται από ΕΠΙΘΥΜΙΑ((και ο Μ.Βασίλειος λέει:"...Πορνείας παραμυθία(περιορισμός της πορνείας)ο δεύτερος γάμος,ουχί εφόδιον(αφορμή) εις ασέλγειαν...")).

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.