Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ: Ο ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Αναρτήθηκε από Μαχητής Θεσσαλονίκης στις 28.8.2010

Όπως πληροφορηθήκαμε από το περιβάλλον του, σήμερα (Σάββατο 28 Αυγούστου 2010) τα χαράματα, ο αγωνιστής επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης ξεκίνησε την πορεία του για τον Παράδεισο.

Έτυχε να συναντήσω και να ακούσω τον π. Αυγουστίνο Καντιώτη πριν αρκετές δεκαετίες.
Ήταν συνάντηση με έναν ΑΛΗΘΙΝΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ.


Είναι δύσκολο να μιλήσεις για αληθινούς επαναστάτες:
που έχουν το σθένος να βαδίζουν ασυμβίβαστοι στη ζωή τους.
που η καθαρότητα της ψυχής, τους δίνει το δικαίωμα να ελέγξουν την αυθαιρεσία της εξουσίας.
Επαναστάτες που απευθύνονται στο Θεό στο Β’ ενικό πρόσωπο γιατί Αυτός είναι ο καθοδηγητής και ο προστάτης τους σε κάθε τρικυμία. Και Αυτόν μόνον υπηρετούν. Και σε αυτόν μόνον λογοδοτούν.


Ο λόγος του επισκόπου π.Αυγουστίνου Καντιώτη δεν άφηνε ασυγκίνητο κανέναν.
Έβγαινες από την εκκλησία έχοντας υποστεί σοκ από το κήρυγμά του.
Λόγος έντονα συναισθηματικός, απλός αλλά και τόσο ελεγκτικός ταυτόχρονα.
Σου παρουσίαζε το Ευαγγέλιο σαν να το ζεις μπροστά σου, σαν να ‘ταν εκεί δίπλα ο Χριστός και να λαμβάνουν μέρος εκείνη την ώρα τα γεγονότα. Αλλά και το συσχέτιζε τόσο άμεσα με την καθημερινή πραγματικότητα για να δεις ποιο είναι το φως και ποιο το σκοτάδι στη ζωή μας.


Από τη μια λιτός, ασκητικός, έδινε όλα τα χρήματά του σε φιλανθρωπίες.
Παρά το ότι είχε την πιο φτωχή μητρόπολη, την γέμισε με ιδρύματα (γηροκομεία, οικοτροφεία στέγες κλπ), έχτισε σπίτια στους τσιγγάνους και κατόρθωσε να τους πείσει να μην κλέβουν. Έχτισε εκκλησίες, μοναστήρια, κατασκηνώσεις, αδελφότητες, ατελείωτη δραστηριότητα.
Στην διάρκεια της Γερμανικής κατοχής είχε μαζέψει όλα τα ορφανά και έδινε γεύματα κάθε μέρα. 3000-4000 μερίδες καθημερινά αν θυμάμαι. Βέβαια συγκινούσε με τον λόγο και το παράδειγμά του, γι αυτό και ο κόσμος παρά το ότι ήταν κατοχή έδινε τα λιγοστά τρόφιμα που είχε στον μαχητικό ιερωμένο.


Τα έβαλε με τον Βασιλιά (όταν πληροφορήθηκε ότι πήγε να δώσει προνόμια στη Μασωνία) και σταμάτησε να τον μνημονεύει- σε 1-2 εβδομάδες ο βασιλιάς έβγαλε ανακοίνωση ζητώντας συγνώμη και επαναφέροντας την προηγούμενη κατάσταση.
Τα έβαλε με την Χούντα επειδή δεν δεχόταν να κηρύττουν πολιτικά μέσα στην εκκλησία. Προσπάθησαν να τον βγάλουν τρελό. ΔΕΝ δέχθηκε την επιτροπή των ψυχιάτρων που έστειλε η Χούντα. Τον είχαν καλέσει και στο στρατοδικείο αν θυμάμαι καλά (στο Ρουφ) και αρνήθηκε να πάει.
Τα έβαζε με τον κομμουνισμό για τις διώξεις που έκανε στη Ρωσία και για την αθεϊα που πρέσβευε.
Τα έβαζε με την Κυβέρνηση όταν πήγαιναν να περάσουν αντιεκκλησιαστικούς νόμους (εκτρώσεις, αυτόματο διαζύγιο κλπ).
Θυμάμαι ακόμη τον λόγο του σε εκδήλωση διαμαρτυρίας στη Φλώρινα όταν πήγαν να περάσουν τον νόμο για τις εκτρώσεις: «Κάθε παιδί στην κοιλιά της μητέρας του είναι ένας Χριστός. Και κάθε φορά που σκοτώνουν ένα αγέννητο παιδί σκοτώνουν το Χριστό».
Θυμάμαι όταν ο κ.Σαρτζετάκης πήγε στην Φλώρινα σε επίσημη επίσκεψη. Ο κ.Σαρτζετάκης ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε μόλις υπογράψει τον νόμο για τις εκτρώσεις (ενώ αν δεν τον υπέγραφε θα πήγαινε σε δημοψήφισμα).
Ο π.Αυγουστίνος ΑΡΝΗΘΗΚΕ να τον δεχθεί και μάλιστα όταν του ανακοίνωσαν ότι θα έρθει την Κυριακή στην δοξολογία ΔΕΝ ΠΑΡΑΒΡΕΘΗΚΕ αλλά πήγε σε άλλο ναό.


Τα έβαλε με τον τότε αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ για την αντιεκκλησιαστική διοίκηση της Ιεραρχίας (ουσιαστικά αποφάσιζε ο Αρχιεπίσκοπος και καλούνταν στο τέλος κάθε μήνα να υπογράψουν οι Ιεράρχες). Επίσης τον κατακεραύνωνε για την ατολμία του.
Τα έβαλε με Οκουμενικούς Πατριάρχες για την
επιδίωξή τους να «εναγκαλίζονται» και να «συμπροσεύχονται» με τον Πάπα.


Εξέδιδε την «ΣΠΙΘΑ» και δεκάδες άλλα έντυπα, έγραψε δεκάδες βιβλία, όλα σε απλή γλώσσα. Απαγόρευσε από τους ιερείς του να παίρνουν «τυχερά» (χρήματα από τέλεση μυστηρίων-ακολουθιών).
Χριστός και Ελλάδα. Αυτά ήταν τα διαμάντια που έλαμπαν στην ψυχή του.
Αγώνες για την Μακεδονία, αγώνες για την Βόρειο Ήπειρο και την Κύπρο,
μια ζωή αγώνες, αγώνες, αγώνες.

Σε ένα κήρυγμά του έλεγε·
«Εγώ θα φύγω. Πού θα πάω;
Όπου και αν πάω, αν δω ότι η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ κινδυνεύει θα κάνω επανάσταση θα χτυπήσω συναγερμό.
Δεν θα αφήσω την Εκκλησία του Χριστού ούτε στους αθέους ούτε στους μασόνους ούτε στους οικουμενιστάς…».


Σπάνιο να γνωρίζεις άνθρωπο με τόσο καθαρή ψυχή
και σπάνιο να γνωρίζεις έναν τόσο ασυμβίβαστο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ.
«Καλό Παράδεισο» Επίσκοπε και πατέρα μας.

Η πορεία σου φάρος και κεραυνός στη ζωή μας.
το είδαμε εδώ.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εάν μπορείτε να μας διαφωτίσετε, για ποιο λόγο τα έβαλε με τον Αγγελόπουλο και την ταινία του το μετέωρο βήμα του πελαργου?

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Σε μια εποχή που η αλυτρωτική προπαγάνδα των Σκοπίων κυριαρχούσε (και εντός Ελλάδος, στην περιοχή της Φλώρινας) κάποιοι Εληνόφωνοι (που παριστάνουν τους ανοιχτόμυαλους και τους κουλτουριάρηδες) είχαν την φαεινή ιδέα να προπαγανδίζουν στην Ελλάδα την κατάργηση των συνόρων (το μετέωρο βήμα του πελαργού αυτό ακριβώς ήταν, το βήμα που κάνει ο τσολιάς επάνω στη γραμμή των συνόρων). Φυσικά είχαν πάρει επιδοτήσεις τόσο από την (τότε) ΕΟΚ όσο και από το τότε Υπουργείο Πολιτισμού (πρέπει να ήταν η Μελίνα Μερκούρη). Δεν σχολιάζουμε τα υπόλοιπα ανήθινα του έργου (πχ σύμφωνα με το σενάριο έπαιζε μια ανήλικη και την έδειχνε γυμνή).
Έφεραν μάλιστα και Κούρδους (από κάποιο στρατόπεδο προσφύγων στην Αττική) για να τους έχουν ως κομπάρσους. Τελικά άφησαν φέσια άφθονα και έφυγαν (αφού ολοκλήρωσαν τα γυρίσματα).

Ο π.Αυγουστίνος έβλεπε ότι κάποιοι εποφθαλμιούν την πατρίδα μας και τόνωνε συνεχώς το πατριωτικό φρόνημα.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.