Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

Μια πολύ σημαντική ομιλία : 1) ποια η έννοια της ΜΟΛΥΝΣΗΣ από την ΑΙΡΕΣΗ και 2) η εγκυρότητα ή μη της ιεροσύνης μετά την ΣΥΝΟΔΙΚΗ αποδοχή της ΑΙΡΕΣΗΣ (Οικουμενισμός, επιβολή του στη Σύνοδο της Κρήτης).

Μετά από πολυετή ενασχόληση με το γενικότερο ζήτημα "ο μολυσμός εκ της αιρέσεως", 
ο ιερομόναχος Ευγένιος πραγματοποίησε μια ομιλία με ειδικότερο τίτλο 
«Ὁ μολυσμός ἐκ τῆς αἱρέσεως καί τό ἔγκυρον-ἐνυπόστατον τῆς ἱερωσύνης
κατά τάς Οἰκουμενικάς Συνόδους».



Η ομιλία απαντάει σε τρία ερωτήματα :
1ον:  Εάν υφίσταται μολυσμός εκ του ακατακρίτου αιρετικού  

2ον:  Εάν ναι, σχετίζεται αυτό με το έγκυρο και ενυπόστατο της ιεροσύνης (ακατακρίτου αιρετικού); δηλαδή καθίσταται άκυρη η ιεροσύνη όταν κηρυχθεί η αίρεση συνοδικά; ; 
3ον:  Εάν είναι αρνητική η απάντηση στο δεύτερο, με τι σχετίζεται;



Η παρούσα εργασία πραγματοποίησε την έρευνα της στα πρακτικά της Δ' και Ε' Οικουμενικής Συνόδου. Κατέφυγε βέβαια και σε πατερικές μαρτυρίες όπου διασώζεται κυρίως η συμφωνία των Αγίων Πατέρων.


Πρόκειται πράγματι για πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία με πολλά και αδιάσειστα τεκμήρια που θα φωτίσει τα παραπάνω θέματα.


Είμαστε βέβαιοι ότι θα τύχει ευρείας αποδοχής αφενός εξαιτίας του πεδίου ερεύνης που πραγματοποιήθηκε και με δυνατότητα ελέγχου των επιχειρημάτων της (αναρτήθηκε πίνακας περιεχομένων με τις πηγές) αλλά και εξαιτίας της θεματικής της που ευρίσκεται στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος του πληρώματος της εκκλησίας.


Θα ακολουθήσει με τη βοήθεια του Θεού και δεύτερη ομιλία με τίτλο:
"Ο μολυσμός εκ των ακατακρίτων αιρετικών και οι οικονομίες των Αγίων Πατέρων."


Παρουσιάζουμε σήμερα στο κανάλι μας στο Rutube την ΠΟΛΥ σημαντική αυτή ομιλία.


Μία εβδομάδα περίπου αργότερα, θα τα ανεβάσουμε και στο κανάλι μας στο youtube (αναρτήσαμε προς το παρόν ΜΟΝΟΝ το 1ο από τα 3 μέρη). Για λόγους σκοπιμότητας επιλέξαμε να την προβάλουμε αρχικά μέσα από το κανάλι μας στο Rutube (προσπαθώντας να αντισταθούμε στην κυριαρχία του Youtube, το οποίο αυθαίρετα καταργεί κανάλια και λογαριασμούς, φιμώνοντας την ελευθερία της έκφρασης, ότι ακριβώς συμβαίνει και με το facebook).


Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"




ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ


«Ὁ μολυσμός ἐκ τῆς αἱρέσεως 

καί τό ἔγκυρον-ἐνυπόστατον τῆς ἱερωσύνης

κατά τάς Οἰκουμενικάς Συνόδους»

1ο μέρος :

meros1 ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ


https://rutube.ru/video/368c5d1f7a2bdcb21427b8747dd14f87/

rutube_account_2504644







2ο μέρος :

meros2 ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ


https://rutube.ru/video/e8ee90e749aec3b6c63e35103789fc12/

 rutube_account_2504644





3ο μέρος :

meros3 ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ


https://rutube.ru/video/a3a200dc3450a1840b8a99cd585b2a6b/

rutube_account_2504644




Νεότερη Ενημέρωση:



Όπως υποσχεθήκαμε,
σήμερα 14/7/2018, προστέθηκαν όλα τα παραπάνω βίντεο και στο youtube:

τα βίντεο στο youtube

1ο μέρος
https://youtu.be/Qzdf_9g-M3I


2ο μέρος


3ο μέρος



Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"


16 σχόλια:

fdathanasiou είπε...

EΡΩΤΗΣΗ. Πως μπορούμε να γνωρίσουμε τον Γέροντα Ευγένιο;
Που υπηρετεί;

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Δεν απεφανθη η Ζ` οικουμενικη συνοδος πως τα μυστηρια των μη κεκρημενων αιρετικων,δεν λογιζονται ακυρα;
Δεν ισχυει το ουκ αποθανονται τεκνα υπερ πατερων αλλ'εκαστος τη ιδια αμαρτια;
Ο Διοσκορος δεν χειροτονησε τον αγιο Ανατολιο μετα την εν Εφεσω ληστρικη και πριν την Δ` Οικουμενικη συνοδο,η οποια Οικουμενικη ,καθηρεσε τον Διοσκορο κ τον Ευτυχη;,δεν τιμα τον αγιο Ανατολιο η Εκκλησια στις 3 Ιουλιου;;;
Τα υπο του Νεστοριου τελουμενα μυστηρια γιατι θεωρηθηκαν μη ακυρα μεχρι της καθαιρεσεως του; Γ` οικουμενικη]
Δεν υπηρξαν αιρετικοι Μονοθελητες,οπως ο Πυρρος,ο Πετρος,ο Σεργιος,ο Παυλος οι οποιοι εχειροτονησαν καποιους Πατερες,οι ιδιοι Πατερες αν και χειροτονηθηκαν απο αυτους, τους αναθεματισαν συνοδικως;;;
Πως δεν μολυνθηκαν αυτοι απο την αιρεση,τις εκαστοτε αιρεσεις,παρα τιμωνται και ως αγιοι απο την εκκλησια μας,τη Μια,Αγια,Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια;;;;
Μπορει να κατατασσονται συμφωνα με τους Κανονες στους ψευδοδιδασκαλους και ψευδεπισκοπους επειδη κηρυσσουν φανερη αιρεση,αλλα εαν εκ Θεου εστιν η χειροτονια,εξ αγιου Πνευματος,δεν τελουνται τα ιερα μας Μυστηρια;
Η αρχη των συγκοινωνουντων δοχειων,πρεπει να διασαφηνιστει γιατι ναι μεν μπορει να αφορα κοινωνια εν τοις μυστηριοις με τους καταδικασμενους αιρετικους,οποτε το ''ιερεις εβεβηλουν τα αγια μου''ισχυει για τους ιδιους και τους ομοφρωνες καταδικασμενους κ τον απλο λαο που τους ακολουθει στο φρονημα και στα μυστηρια.
Χρειαζομαστε την πιο δικαια κριση και αυτη ειναι σε θεση να μας την δωσει η Εκκλησια.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Προς κ.Δημήτριο Αθανασίου.
Επικοινωνήστε στο εμαιλ μας: opaidagogos@gmail.com

fdathanasiou είπε...

Kαλησπέρα.
Στάλθηκαν δύο μηνύματα ενα απο gmail και δεύτερο από outlook και δεν πήρα απάντηση.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Για άγνωστο λόγο και τα 2 εμαιλ σας πήγαν στα Ανεπιθύμητα.
Σας απαντήσαμε.

Σταύρος Τ. είπε...

Από το πρώτο βίντεο που παρακολούθησα, καταλαβαινω οτι η μελέτη του Ιερομόναχου στηρίζεται στην λανθασμενη βάση ότι ο Οικουμενισμος είναι μη κεκκριμενη αιρεση, αλλα επίσης ότι εμπεριέχει κι άλλα λάθη.
Δηλαδη, συμφωνα με το σκεπτικο του, αν είναι μια η κατεγνωσμενη αιρεση, τοτε δεν χρειαζεται κριση, αλλα αν ειναι 2,3,10 ατοφιες, τοτε πρεπει να κριθουνε ;
Μα τότε τα πραγματα ειναι πολυ χειρότερα....
Οτι και να παραθεσει λοιπον πανω σε μια λανθασμενη βαση, αυτο θα ειναι ενας πυργος στην αμμο
Να μας συγχωρέσει ο Ιερομοναχος, αλλα δεν βαπτιζουνε μονο οι Οικουμενιστες το κοτοπουλο ψαρι...
1) Στην 7η Οικουμενικη οι Εικονομάχοι αντιμετωπίστηκαν ως κεκριμμενη αιρεση, παρότι δεν είχανε καταδικαστεί από Οικουμενική ή Πανορθόδοξη (Εκκλησίες εν ομονοία). Δηλαδη ακομα πιο αυστηρα από την συνήθη Πατερικη μεθοδο.
ΊΣΩΣ γιατι η εικονομαχική κακοδοξία αποτελούσε συνισταμένη κακοδοξιών (δηλαδή σύνθεση κακοδοξιών οδηγούσανε στην εικονομαχική κακοδοξία) που είχαν καταδικαστεί συνοδικά κατά το παρελθόν (Παυλικιανοί, μονοφυσίτες, νεστοριανοί κ.ά.) και ταυτόχρονα την ειχανε καταδικασει τοπικες και διευρυμενες τοπικες Συνόδοι.
Γιατί τα αναφέρω αυτό ;
Γιατί ο Οικουμενισμός δεν είναι συνισταμενη κακοδοξιων, αλλα τις εμπεριέχει ατοφιες κι ειδαμε στην 7η Οικουμενικη πως αντιμετωπισαν οι Πατερες μια πιο ελαστική περιπτωση
Παρακατω παραθετω μερικα χαρακτηριστικα σημεια απο τα πρακτικα της 7ης Οικουμενικης Συνοδου, αλλα κι η ερμηνεια του Αγιου Νικοδημου
Ο Αγιος Νικοδημος ομιλει για τροπο διευθετησης – οικονομιας Μυστηριων αιρετικων, αναλογα και με την οικονομια της Οικουμενικής β' :
"οἰκονομικῶς ἐποίησε διά τό πολύ πλῆθος ὁποῦ τότε ἐπεπόλαζε τῶν εἰκονομάχων
Καθώς και η Οικουμενική β'. τινών αιρετικών δι' οικονομία εδέχθη το βάπτισμα, ως προείπομεν"
Και στα πρακτικα της Συνοδου διαβαζουμε για τον Ηγουμενο Σαββα, της Μονης των Στουδιων:
“επεχείρησεν εκ τής περιόδου της επιστολής ταύτης να αποδείξη οτι δεν πρέπει να δέχονται αί παρά των αιρετικών χειροτονίαι, προς τον οποίον αντέτεινεν ο Άγιος Ταράσιος, ταύτα επί λέξεως ειπών. «Ου περί παντός επιστρέφοντος αποφαίνεται ο Πατήρ μη δεχθήναι, αλλά περί των εγκειμένων, και ρήμασι μεν σχηματιζομένων την αλήθειαν, περί δε τον νουν κακουργούντων...»
2) Στις τελευταιες ανω προτασεις του Αγιου Ταρασιου φαινεται το 2ο λαθος της παρουσας μελετης, στην οποια χωρις λογο, χωρις να εχει σχεση με το παρον θεμα, αναφερει περιπου στο 3-4 λεπτο, διευρυνοντας την συγχυση. Δηλαδη οταν μιλουμε για ακυρα Μυστηρια σε αιρετικους, δεν τα θεωρουμε και ανυποστατα. Αποδειξη οτι καποια απο αυτα μπορει κατ΄οικονομια να γινουνε αποδεκτά, οπως εγινε στην 7η Οικουμενικη, για εκεινους που δεν ητανε πρωτοστατες της αιρεσεως.
Διαβαζουμε λοιπον στα πρακτικα της Συνοδου το ανω χωριο με τον ηγουμενο Σαββα της Στουδιων (αναφαίρονται και στην σελίδα 365 Ιερού Πηδαλίου, υποσημείωση τέταρτη, εκδόσεως Κων/νου Γκάρμπολα 1841). Εκει βλεπουμε οτι οι χειροτονιες των πρωταρχών της αιρέσως δεν γινανε αποδεκτές, δηλαδη τα Μυστηρια τους ητανε ακυρα (αλλα όχι ανυπόστατα) από πριν.
Ο 28oς Αποστολικός είναι για αλλες περιπτωσεις, δηλαδη καθαιρεσεως Ιερωμενου για πασιφανη λαθη, καθαιρεση δηλαδη η οποία δεν επιδεχεται αμφισβητηση

Σταύρος Τ. είπε...

Δεν μπορω να μπω στην διαδικασια να ακουσω και τα υπολοιπα βιντεο, απλα θα τονισω τα παρακατω :
Α) ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
Tα Μυστήρια ΟΜΑΔΑΣ θεωρούνται έγκυρα μέχρι την Συνοδικη καταδίκη από Πανορθοδοξη, οταν μιλουμε για ΜΗ κεκκριμενη αιρεση. Επιπρόσθετα, (οπως θα γραψω και παρακατω) τα Μυστηρια ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟΥ Ιερωμενου ειναι εγκυρα μέχρι την Συνοδικη καταδίκη του (αρκεί από τοπική Συνοδο) ακομα κι αν διδασκει δημοσιως κατεγνωσμενη αιρεση. Αυτοματη απωλεια Χαριτος σε Μεμονωμενο δεν υφισταται.
Αυτο, περι ΟΜΑΔΑΣ, αποδεικνύεται κι από το παραδειγμα αντιμετωπισεως του Παπισμου, τους οποίους θεωρουμε αιρεση, με ακυρα Μυστηρια, παροτι ουδεμια ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ Σύνοδος έγινε για να τους καταδικάσει εν ομονοία , όπως δηλαδή υποστηρίζουνε σήμερα καποιοι οτι χρειαζεται να γινει για τους Οικουμενιστες. Η Συνοδος επι Φωτιου είχε προηγηθει κι η Σύνοδος επί Παλαμά εξέτασε αλλα θέματα.
Αυτο ειναι αλλωστε και το επιχειρημα των ΦιλοΠαπικων, οι οποίοι τους ονομαζουνε απλα ως Σχισμα (βλεπε Αμβροσιο Καλαβρυτων κ.α.), ότι δηλαδη δεν εχουνε καταδικαστει απο Πανορθοδοξη
Ουτε καν προεκριναν οι Πατερες την αναγκη συγκλήσεως Πανορθοδοξης προς τουτο. Το γεγονος οτι ζητουσανε Οικουμενικη απο τους Παπικους πριν την αλωση, ητανε για να τους αναγκασουνε να αποδεχτουνε το λαθος τους και οχι γιατι χρειαζοτανε να γινει εξεταση του πραγματος
ΤΟΠΙΚΗ Σύνοδος 1170, εν Κωνσταντινουπόλει : «βουλήν κατεβάλοντο, ίνα τελείως αποκόψωσι τελείω χωρισμώ τον Πάπα και πάντας τους συν αυτώ … ούτε αυτούς τελείω αναθεματισμώ παρέδωσαν, καθώς και τας λοιπάς αιρέσεις … φήσαντες το Αποστολικόν “αιρετικόν άνθρωπον μετά πρώτην και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού, ειδώς ότι εξέστραπτε ο τοιούτος και αμαρτάνει ων αυτοκατάκρητος”»

Σταύρος Τ. είπε...

Β) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΗΣ "ΟΜΑΔΑΣ"
Βλεπουμε στην 7η Οικουμενικη οτι χαρακτηριστηκαν ΟΜΑΔΑ με ακυρες χειροτονιες (κατ΄οικονομια εγιναν καποιες αποδεκτες), παροτι καποιοι με βια ή κατ΄οικονομια (οπως την εννοουσανε εκεινοι) ακολουθησαν την κακοδοξια.
Ομοιως, στην ΕΠΙΣΤΟΛΗ 2η ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΡΟΣ ΡΟΥΦΙΝΙΑΝΟΝ (σελ. 364 Ιερό Πηδάλιο)
η οποία διαβαστηκε 3 φορες στην 7η Οικουμενικη, χαρακτηριζονται ΟΜΑΔΑ, αλλα λεει ο Μέγας Αθανασιος
"Τοις δε απατηθήσι και βίαν παθούσι συγνώμη δέδοται"
Ας μην ακουμε λοιπον την δικαιολογια οτι καποιοι "Επίσκοποι" στην κρατουσα ταχα αντιδρουν...

Γ) ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΑΙΡΕΤΙΚΗΣ "ΟΜΑΔΑΣ"
Αυτο το αποφασιζει μελλοντικη Συνοδος (αν γινει) κι οχι ο καθενας μονος του....
Επισης, ουδεποτε στην Εκκλησιαστικη Ιστορια ή στο Ι. Πηδάλιο διαβασαμε οτι μπορεί να είναι ακυρη η Θεία Κοινωνια αλλα εγκυρα τα υπολοιπα 6 Μυστηρια

Δ) ΜΟΛΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ
Σύμφωνα με τα ανωτερω, ξεπεραστηκε κατα πολυ χρονικα αυτο το θεμα, δεν χρειαζεται πια να εξεταζεται στην Κρατούσα. Θα ειχε βαση η εξέτασή του τις παλιοτερες δεκαετιες, οταν και ητανε Μεμονωμενοι οι αιρετικοι.
Εκει ήτανε υποχρεωτικη η απομακρυνση απο αιρετικους:
- απο τον υποχρεωτικο 15ο κανονα (αν ήταν απλή προτροπή δεν θα γραφότανε στο Ι. Πηδάλιο των ΚΑΝΟΝΩΝ, αλλά θα ητανε μια απλη νουθεσια των Πατερων)
- από πλήθος λογων Αγιων Πατερων, που συμφωνουν με τον 15ο κανονα
- από πλήθος παραδειγματων της Εκκλησιαστικης Ιστοριας

Δεν εγιναν αυτες οι διακοπες κοινωνιας, ουτε και οι καθαιρεσεις των μεμονωμενων αιρετικων (που είναι τα υποχρεωτικά-αποτελεσματικά μέσα), αντιθέτως ακολουθήθηκαν μεσοβέζικες, μεταπατερικές θεωρίες κι ετσι κατεληξαν ΟΜΑΔΑ
Σαφώς εκει υπάρχει μολυσμος κοινωνιας, καθως τα Μυστηρια ειναι εις κατακριμα για οσους εχουν γνωση των δημοσιως αιρετικων γινομενων/λεχθεντων του μεμονωμενου και εχουνε Αγιαστικη Χαρη μονο για οσους δεν τα γνωριζουνε


Σταύρος Τ. είπε...

5) ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟΥ
Δεν υφίσταται
Λέει ο Ιερός Νικόδημος :

"Πρέπει να ηξεύρωμεν, ότι τα επιτίμια όπου διορίζουν οι Κανόνες, ήγουν το, καθαιρήσθω, το, αφοριζέσθω, και το ανάθεμα έστω. Αυτά, κατά την γραμματική τέχνην, είναι γ'• προσώπου προστατικτού, μη παρόντος.
Εις το οποίον δια να μεταδοθή η προσταγή αυτή, εξ ανάγκης χρειάζεται να είναι β' παρόν.
Το εξηγώ καλλιώτερα.
Οι Κανόνες προστάζουσι την σύνοδον των ζώντων Επισκόπων, να καθαιρούν τους ιερείς ή να αφορίζουν, ή να αναθεματίζουν τους λαϊκούς, όπου παραβαίνουν τους κανόνας.
Όμως αν η σύνοδος δεν ενεργήση εμπράκτως την καθαίρεσιν των ιερέων, ή τον αφορισμόν, ή αναθεματισμόν των λαϊκών, οι ιερείς αυτοί και οι λαϊκοί ούτε καθηρημένοι είναι ενεργεία, ούτε αφορισμένοι ή αναθεματισμένοι.
Υπόδικοι όμως, εδώ μεν εις την καθαίρεσιν και αφορισμόν ή αναθεματισμόν, εκεί δε εις την θείαν δίκην...

Κανουν λαθος λοιπον καποιοι να ισχυριζονται οτι αφου ο Αγιος Νικοδημος δεν ερμηνευει σε καποιους κανονες το αναθεμα, ότι αυτο επιβάλλεται ανευ Συνοδου σε Μεμονωμενο.
Αν πηγαινε "συννεφο" το ενεργεία αναθεμα σε μεμονωμένο, τοτε και με την συνεπαγόμενη αυτοματη απώλεια Χαριτος = ακυρα Μυστηρια για τους Ιερωμένους, δεν θα υπήρχε Εκκλησια εδω και αιωνες....
Έτσι π.χ. ο Ιερός Χρσόστομος αναφέρει :
«Καί οὐκ εἶπεν, ἐάν ἐναντία καταγγέλλωσιν, ἤ ἀνατρέπωσι τό πᾶν, ἀλλά, κἄν μικρόν τι εὐαγγελίζωνται παρ’ ὅ εὐαγγελισάμεθα, κἄν τό τυχόν παρακινήσωσιν, ἀνάθεμα ἔστωσαν».
Οι τοιουτοι παραβατες, αντιλαμβανομαι οτι είτε τους αποδώσει καποια Συνοδος το αναθεμα είτε δεν γινει αυτο (ειτε λογω οτι πεθαναν συντομα, ειτε λογω ελλειψης διαθεσεως απο τη Συνοδο για κατι τετοιο π.χ. η Κρατουσα τις προηγουμενες δεκαετιες, αλλά και οι ΓΟΧ τα τελευταία χρόνια...) θεωρουνται αναθεματισμενοι, δηλαδή εναποθέτονται στην Κρίση του Κυρίου, σύμφωνα με την ερμηνεία της λέξεως αναθεμα
Υπό αυτή την έννοια, δηλαδή είτε αποδοθεί το ανάθεμα από Σύνοδο, είτε όχι, θεωρείται αναθεματισμένος ο παραβαίνων την εντολή και γι΄αυτο ίσως ο Αγιος Νικοδημος παραμελει σε καποιους Ιερους Κανονες με αναθεμα να αναφέρει οτι πρεπει αυτό να επιβληθει απο Συνοδο

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Σε μια ανάρτηση παρατίθεται σε 3 μέρη το βίντεο μιας σοβαρής ομιλίας.

Βλέπεις το πρώτο μέρος (χωρίς καν να μπεις στον κόπο να το ξαναδείς με προσοχή) και θεωρείς ότι έχεις δικαίωμα να προβάλεις τις απόψεις σου (δεν αποκλείεται να τις έχει ήδη γράψει και αλλού και να τις αντιγράφεις).

Αν εσένα αυτή η "λογική" σου φαίνεται σωστή (να βλέπεις το 1/3 μέρος της ομιλίας και να τοποθετείσαι)
δεν χρειάζεται να πούμε τίποτε άλλο.

Γεμίσαμε παντογνώστες (ξερόλες).
Παλαιότερα άκουγαν/διάβαζαν προκατειλημένα τις απόψεις των "αντιπάλων" και μετά απαντούσαν. Τώρα δεν μπαίνουν ούτε σε αυτό τον κόπο.

Σταύρος Τ. είπε...

Oταν ακουω 35 λεπτα για το πως αντιμετωπιστηκε ΜΗ κεκριμενη αιρεση στην Ζ΄Οικουμενικη, κατι που ειναι ασχετο με την παρουσα κατασταση, καθως και περι ανυποστατων Μυστηριων, που παλι παραπεμπουνε σε ασχετη κατασταση, τοτε δεν μου περισσευει χρονος να ακουσω τα υπολοιπα
Αν ο Ιερομοναχος λεει και καποια σωστα πραγματα στα υπολοιπα βιντεο, αυτο θα ειναι ευχαριστο αλλα οχι αρκετο
"Αντιπαλους" δεν εχω εγω, η μεγαλυτερη χαρα μου θα ητανε να βοηθηθουνε καποιοι απο αυτα που γραφω κι αναγκαζομαι να γραψω, καθως βλεπω να δημοσιευονται αποψεις του "οτι να ναι" κι η συγχυση να πηγαινει συννεφο.
Μακαρι να βοηθησει κι εμενα καποιος, με τα επιχειρήματά του και οχι με την ειρωνεια του...

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"Oταν ακουω 35 λεπτα για το πως αντιμετωπιστηκε ΜΗ κεκριμενη αιρεση στην Ζ΄Οικουμενικη, ..."

Αν πρόσεχες
(όσο έβλεπες έστω το 1ο μέρος του βίντεο),
θα διαπίστωνες ότι αναφέρεται στο πως αντιμετώπισε η Δ' και Ε' Οικ/κή Σύνοδος τον ΜΗ κεκκριμένο αιρετικό, και όχι η Ζ'!

Εσύ δεν θέλεις "να χάσεις τον χρόνο σου" για να δεις τα άλλα 2 μέρη,
ο δικός σου χρόνος έχει αξία,
αλλά μήπως θα έπρεπε εσύ να σέβεσαι τους υπόλοιπους αναγνώστες και τον δικό τους χρόνο που χάνουν με τα σχόλια σου;

Δεν είναι δυνατόν να μην έχεις ασχοληθεί με την ανάρτηση αλλά να γράφεις 4 μακροσκελή σχόλια. Αν θέλεις να βοηθηθείς πρέπει εσύ να αφιερώσεις κάποιο χρόνο και να μάθεις να ακούς. Μακάρι με 4-5 γραμμές να λυνόταν όλα τα θέματα.


Για να βγάλουμε αυτά τα βίντεο προφανώς υπάρχει θέμα και είναι χρήσιμα.
Αν για σένα όλα είναι ξεκάθαρα, ο Οικουμενισμός -δεν λέμε ότι δεν είναι αίρεση αλλά ότι επίσημα δεν έχει καταδικαστεί με αυτή την μορφή ούτε έχουν αφοριστεί όσοι τον επέβαλαν- δεν χρειάζεται να διαβάζεις άλλο. Όλα είναι πολύ απλά. Τα ξέρεις όλα.Πήγαινε γράψε κάπου αλλού να βοηθήσεις και αυτούς ή απλά αντέγραψε όσα μας έστειλες και εκεί (μην μπαίνεις στον κόπο και κυρίως μην χάνεις το χρόνο σου, να διαβάσεις τι γράφουν, απλά αντέγραψε τις δικές σου σωστές θέσεις)

δάσκαλος είπε...

Μετά από άρθρο του κ. Σημάτη που αναδημοσίευσα στο Κ.Σ. (εδώ: http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2018/07/blog-post_16.html ) ο κ. Χατζηνικολάου με ενημέρωσε με σχόλιο ότι το κείμενο αυτό συμπίπτει με όσα ο αγαπητός π. Ευγένιος αναφέρει περί του θέματος στο πρώτο βίντεο. Τί γίνεται εδώ; Ποιος αντιγράφει ποιον; Υπάρχει σε κείμενο η ομιλία του π. Ευγενίου;
Ευχαριστώ.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Η ομιλία του π.Ευγενίου εκφωνήθηκε (βιντεοσκοπήθηκε) τον Μάιο 2018.
Δημοσιοποιήθηκε ως βίντεο στις 7/7/2018.
το άρθρο του κ.Σημάτη δημοσιεύθηκε στις 15/7/2018, 8 ημέρες μετά.

Είναι κάπως παράξενη η "σύμπτωση".

Σταύρος Τ. είπε...

Aπό κεκτημενη ταχυτητα εγραψα προχτες βραδυ Ζ΄και οχι Δ΄Οικουμενικη, ενω το νοημα των λεγομενων μου αναφερεται στην 4η Οικουμενικη, ως ασχετου συμβαντος με την παρουσα κατασταση
Αυτα ειναι λοιπον τα 'επιχειρηματα' σας...
Δεν ειναι υποχρεωμενος κανεις να διαβασει τα σχολια μου..οποιος θελει "ακουει".
Αν χαλαω την "ωφελεια" ασχετων λεγομενων, ας πεσει το κριμα πανω μου.
Αλλα οσοι μιλανε για εγκυρα μυστηρια της Κρατουσας μετα το Κολυμπαρι (δηλαδη με Αγιαστικη Χαρη), θα πρεπει να απαντησουνε σ΄αυτα που γραφω....για τους Παπικους, τους Εικονομαχους κ.α.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Η απάντηση του π.Ευγενίου στα σχόλια αναγνωστών, εδώ:
https://opaidagogos.blogspot.com/2018/08/blog-post_22.html

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.