Τρίτη 31 Ιουλίου 2018

"Καμιά φορά οι άνθρωποι της Εκκλησίας πέφτουν στη παγίδα ... " Το Σχόλιο μας


“Κοίτα τι φοράει αυτή” 
θα πει κάποια κυρία μεγαλύτερης ηλικίας για μια μικρότερη -την ώρα της Λειτουργίας- στην εξίσου μεγάλης ηλικίας φίλη της 
ή “ποιος είναι αυτός; Δεν τον έχω ξαναδεί” 
θα σχολιάσει κατά τη διάρκεια της ακολουθίας ο γέρος επίτροπος, όταν θα δει κάποιον που δεν τονε ξέρει. 


Καμιά φορά, οι άνθρωποι της Εκκλησίας, αυτοί δηλαδή που εκκλησιάζονται συχνά ή ακόμα έχουν κάποιο διακόνημα μες το ναό, πέφτουν στη παγίδα του “κλειστού κλαμπ”, ότι δηλαδή ο χώρος του ναού τους ανήκει με αποτέλεσμα οποιοσδήποτε μη συνηθισμένος στα μάτια τους να φαίνεται παράταιρος και να κρίνεται άξιος σχολιασμού.
Όταν ο Χριστός ανέβηκε να κηρύξει στο βήμα της Συναγωγής για πρώτη φορά, αντίστοιχα, αντιμετώπισε τα σχόλια που επαναλαμβάνονται μέχρι σήμερα στις δικές μας εκκλησίες.


Το να αισθάνεται κανείς την Εκκλησία “σα το σπίτι του” είναι εντελώς διαφορετικό από να θεωρεί ότι η Εκκλησία του ανήκει.

Αν κάποιος, είτε παπάς, είτε νεωκόρος, είτε επίτροπος, είτε απλός πιστός κλείνει τη πόρτα στους άλλους, κλείνει τη πόρτα κατ' ουσία στον ίδιο τον Χριστό.

Αν κάποιος θεωρεί την Εκκλησία δικό του κτήμα, τότε μάλλον θα πρέπει να ανοίξει εξ αρχής το Ευαγγέλιο και να το διαβάσει.  (...)

αρχιμ. Ιάσων Κεσέν


Σχόλιο:
ενδιαφέρον πνευματικά κείμενο που δυστυχώς κρίνεται χρήσιμο και για τον χώρο της αποτείχισης. Δεν μας αρκεί η απομάκρυνση από την αίρεσηΠλέον δεν χρειαζόμαστε "Συνόδους" για να αποφασίσουν πως θα αντιμετωπίσουν τα μυστήρια των αιρετικών. Έχουμε τον "γέροντα"(αλάθητο "Πάπα"). Αυτός ξέρει. Όποιος τολμήσει και αμφισβητήσει την άποψη του "γέροντα" αυτόματα αποκαλείται "πλανεμένος, "διαβολεμένος" και πάει λέγοντας. 
Ατελείωτα άρθρα σημαδεύουν δημόσια στα πρόσωπα άλλων αποτειχισμένων γιατί έχουν κάπου διαφορετική άποψη ή ακολουθούν άλλη γραμμή.  Και ο εχθρός πανηγυρίζει.

Ναι, προφανώς, κάποιοι αποτειχισμένοι δεν ξεκίνησαν έχοντας υπόψη ότι έχουν να βαδίσουν ολόκληρο τον Γολγοθά. Από τα πολλά χειροκροτήματα στην αρχή, με τα πρώτα βήματα, νόμιζαν ότι έφτασαν στην κορυφή, ότι στο εξής θα τους στεφανώνουν με δάφνες. Και τώρα που βλέπουν ανθρωπίνως τις δυσκολίες, κιοτεύουν και αλλάζουν ρότα και προτείνουν στους δεσποτάδες "να ειρηνεύσουν" και αποσύρουν τις μηνύσεις επί αίρεσης (λες και κάτι άλλαξε και πήρε ξεκάθαρη θέση εναντίον της ψευδοΣυνόδου της Κρήτης ο δεσπότης τους).  
Έτσι γίνεται πάντα στις μάχες: Οι δειλοί λακίζαν. Θυμάστε το 1827; τι κι αν έζησαν την επανάσταση του 21, το θαύμα αυτό. Κάποιοι έχασαν την εμπιστοσύνη στον Θεό, φοβήθηκαν, έσπευσαν να προσκυνήσουν τον Ιμπραήμ. Δεν έσκυψαν το κεφάλι όμως όλοι. Κάποιοι κρατήσαν. Αυτούς τιμάμε σήμερα και όχι τους "Νενέκους". Ας πάψουμε λοιπόν να κοιτάμε δίπλα τι κάνει και τι λέει ο καθένας. Θα κριθούμε για την δική μας στάση. Τι μας νοιάζει τι κάνουν οι άλλοι; Ας πάνε και στους δεσποτάδες και στον Βαρθολομαίο ακόμη. Τα λόγια του Κυρίου μας δεν αλλάζουν: "λέγει αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· (...), τί πρὸς σέ; σὺ ἀκολούθει μοι" (Κατά Ιωάννν, κεφ 21, 22)
Κάποιοι τέλος -όπως επίσης ξαναγράψαμε- δεν περιορίζονται στους προσβλητικούς  προσωπικούς χαρακτηρισμούς, φτάνουν να διώχνουν ακόμη και από τον ναό τον έναν μετά τον άλλον αποτειχισμένο ... ως "αιρετικό"(!) επειδή έχει άλλη άποψη σε κάποιο θέμα ή απλά δεν αποδέχεται τις ιδιοτροπίες τους. Και μετά αιτιολογούν την απουσία πιστών ως επιβεβαίωση της καθαρότητας του αγώνα (!) και όχι ως συνέπεια του εγωισμού και της αλαζονείας τους.
Τα επισημαίνουμε με την ελπίδα να προβληματίσουν και να διορθωθούν τα λάθη. Και οι
αποτειχισμένοι ιερείς (συχνά αποκαλούμενοι λανθασμένα "γέροντες") οφείλουν να διορθώνουν τα λάθη τους και να ζητάνε συγνώμη. Συγνώμη από τους υπόλοιπους πατέρες, ναι, συγνώμη ακόμη και από τους λαϊκούς..

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"

9 σχόλια:

Λωρίτου Ελένη είπε...

Τώρα κάτι είπες παιδαγωγέ ! Μαζί τους δεν χρειάζεται πλέον το Ιερό Πηδάλιο , αλλά ο ποινικός Κώδικας . Έχουν γίνει μία cult μέ τά χαρακτηριστικά του " χαρισματικού " ηγέτη , του "brainwashing " , της προπαγάνδας , της παραβατικότητος . Χειραγωγούν τους ανθρώπους σε οικογενειακά διαζύγια , χάρις στό κυρίαρχο principle της " αποτείχισης " . Ένα έξυπνο και αετονύχικο κονκλάβιο που εν πάση " οικονομία " εξοικονομεί τις δικές του ανάγκες , και χειραγωγεί τους ελαφρόμυαλους σε πειθαρχία μέ την θυσία ακόμα και του ιερού θεσμού του γάμου , άν τύχει και τους πιστέψουν . Αλαλάζουν ως δαιμονισμένοι πεντηκοστιανοί .Τόν λόγο έχει πλέον η επιστήμη της κοινωνιολογίας και όχι η ορθόδοξος εκκλησιολογία !

Λωρίτου Ελένη είπε...

Φωνάζουμε  στα  αθώα  θύματα ! Μήν τους  πιστεύετε  βρέ !  Όλοι τους  την " οικονομία "  εφαρμόζουν  και χτυπιούνται  και  μαλλιοτραβιούνται   υπέρ  της  " ακριβείας " !  Κάποιοι  από αυτούς  που  μας κάνουν τον δάσκαλο  στην "ακρίβεια " της αποτείχισης  δεν είναι κάν αποτειχισμένοι !  Όλοι το κομμάτι  τους  κάνουν  πάνω στην δική σας  ψυχή !  Φυλάξτε  την ψυχή σας  από τους  πλανεμένους  και τους  καιροσκόπους !  Ξεχωρίστε  την υγιαίνουσα  ορθόδοξο   διδασκαλία  από  την  πλάνη  και την αίρεση !

Λωρίτου Ελένη είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Το 3ο σχόλιο σας αφαιρέθηκε επειδή κατονόμαζε το επίθετο κάποιου προσώπου. Επειδή το πιο πιθανό είναι ΠΟΤΕ αυτός να μην δει το σχόλιο σας (για να απαντήσει), το διαγράψαμε.

Διαφωνούμε με χαρακτηρισμούς που αποδίδεται και στα 2 πρώτα σχόλια.

Τέλος δεν θεωρούμε ότι κάποιος αποτειχισμένος οδηγήθηκε σε διαζύγιο. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει, με πολύ ανεκτικότητα και οικονομία (σε προσωπικό επίπεδο) χειρίζονται τα θέματα οι πνευματικοί. Απομακρυνόμαστε από την αίρεση. Ούτε σχίσμα είμαστε ούτε πλανεμένοι ούτε δαιμονισμένοι.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Μέ δουλεύεις παιδαγωγέ ! Στό κατ' ιδίαν δηλαδή στά μουλωχτά κάνουν " οικονομία " αλλά στη θεωρία παραληρούν για την " ακρίβεια " ! Τρελλά πράγματα !

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

κ.Λωρίτου
η οικονομία γίνεται με απόφαση του πνευματικού για τον πιστό.
Ο πνευματικός αναλαμβάνει την ευθύνη κρίνοντας ότι αυτό θα του είναι πιο χρήσιμο πνευματικά.
Η οικονομία δεν τροποποιεί τους Ιερούς Κανόνες.Οι Ιεροί κανόνες παραμένουν εκεί, σταθεροί οδοδείκτες.

Σπεύσατε να κατηγορήσετε ότι κάποιοι αποτειχισμένοι ιερείς οδηγούν ζευγάρια στο διαζύγιο. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει: με πολύ υπομονή και ανεκτικότητα προσπαθούν να στηρίξουν τα αντρόγυνα όταν δεν είναι και οι δύο αποτειχισμένοι. Ακριβώς για να διατηρηθεί ο ιερός θεσμός του γάμου.
Οι συμβουλές που δίνονται αφορούν κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Αυτός ακριβώς είναι ο όρος της οικονομίας.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Δηλαδή όλος ο σαματάς γίνεται για την " ευλογία " ; Δηλαδή κάποιοι παίρνουν " ευλογία " για νά κάνουν οικονομία και κάποιοι άλλοι κάνουν οικονομία άνευ " ευλογίας " ! Αφού τό αποτέλεσμα είναι τό ίδιο , έχει τόσο μεγάλη σημασία άν είναι μέ ή άνευ " ευλογίας " ;

Παιδαγωγέ δεν ειρωνεύομαι , καταλαβαίνεις οτι τό πράγμα μπάζει !

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

οικονομία άνευ " ευλογίας " ΔΕΝ υπάρχει κυρία Λωρίτου.Αυτό λέγεται αμαρτία.

Είναι στοιχειώδη πράγματα. Παράδειγμα πριν να μεταλάβετε, δεν πρέπει να έχετε πιει/φάει τίποτε. Έχετε σοβαρό ιατρικό πρόβλημα πχ με το ζάχαρο και δεν μπορείτε να αντέξετε με κανένα τρόπο (ας πούμε είστε ιερέας και έχετε επανειλημμένα λιποθυμήσει). Ο πνευματικός σας σας δίνει ευλογία να πίνετε ένα χάπι με ελάχιστο νερό. Γιατί αλλιώς δεν μπορείτε ανιρωπίνως να αντέξετε. Αυτό λέγεται οικονομία.

Όποιος όμως κάνει δυνητικό το να τηρείτε αποσία και αφαγία πριν την Θεία Κοινωνία ή όποιος δεν το τηρεί αμαρτάνει.
Καθόλου ίδιο δεν είναι το "αποτέλεσμα".

Λωρίτου Ελένη είπε...

Τό ίδιο κάνουν και οι νεονικολαίτες . Παίρνουν " ευλογία " και όλα είναι εντάξει !

Δεν περίμενα νά ακούσω από εσένα παιδαγωγέ αυτά τά χαζά , που έχω διαβάσει νά λές για τους πνευματικούς γκουρού . Μήπως τελικά εκεί έγκειται τό θέμα , οτι δηλαδή ο ανομολόγητος πόθος κάποιων είναι η χειραγώγηση των ψυχών ;

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.