Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Μητρόπολη Πειραιώς. (30/1/13).Εκδήλωση επι τη εορτή των Τριών Ιεραρχών. «Η αποδόμηση της ιστορίας στην εκπαίδευση»


Η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς διοργανώνει εκδήλωση επί τη εορτή των Τριών Ιεραρχών
με Θέμα:  
"Η αποδόμηση της ιστορίας στην εκπαίδευση" 
με κεντρικό ομιλητή τον συγγραφέα και πολιτικό αναλυτή κ. Γιώργο Καραμπελιά.


Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Κεντρική Αίθουσα του Πανεπιστημίου Πειραιώς (Καραολή και Δημητρίου 80, Πειραιάς) την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 6:00 μ.μ.

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Εκκλησιασμός την ημέρα των Τριών Ιεραρχών; Η ερώτηση στη Βουλή και η "απάντηση" (...) του υπουργείου.

Όλοι θυμόμαστε, ότι πάντα την ημέρα των Τριών Ιεραρχών το σχολείο πήγαινε στην εκκλησία για να τιμήσει τους Προστάτες της Παιδείας μας.
Όλα αυτά μέχρι ... πέρσι.



Πέρσι λοιπόν εκδόθηκε μία εγκύκλιος που μετέτρεπε τον εκκλησιασμό των σχολείων την ημέρα των Τριών Ιεραρχών σε  ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ (διαβάστε αναλυτικά εδώ) .



Δείτε την:




Φέτος έγινε μία ερώτηση στη Βουλή,
προς τον Υπουργό Παιδείας: «Περί επίσημης Επάρσεως της Σημαίας στα Σχολεία, Πρωινής Προσευχής και  Εκκλησιασμού των μαθητών»   

με την οποία ο βουλευτής (της Χρ.Αυγής) κ.Αντώνιος Γρέγος αναφερόμενος στον εκκλησιασμό των μαθητών την ημέρα των Τριών Ιεραρχών (που με την περσινή εγκύκλιο: 8855/Γ2/26-01-2012,  έγινε προαιρετικός) επισημαίνει (τα αποσπάσματα που ακολουθούν προέρχονται από το Ιστολόγιο του βουλευτή, ολόκληρη η ερώτηση (σε μορφή κειμένου υπάρχει εδώ)):


«9.Εκκλησιασμός
Ο εκκλησιασμός των μαθητών κατά σχολείο ή τάξη πραγματοποιείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και με τη συνοδεία των εκπ/κών στις παρακάτω περιπτώσεις:
α. Την εορτή των Τριών Ιεραρχών και τις εθνικές εορτές, σύμφωνα με το άρθρο 4 αυτού του Προεδρικού διατάγματος.
β. Την ημέρα του Πολιούχου, όταν οι τοπικές συνθήκες του εορτασμού το επιτρέπουν.
γ. Μια φορά το μήνα σε εργάσιμη ημέρα, τις δυο πρώτες ώρες, μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους του ιερού ναού κι εφόσον εξασφαλίζονται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ασφαλή μετάβαση των μαθητών.
δ. Εκτάκτως μέχρι τρεις φορές το διδ. έτος, όταν κρίνεται σκόπιμο από το σύλλογο διδασκόντων, σε ώρες λειτουργίας ή μη του σχολείου.»

Εκ των ως άνω άρθρων είναι αυτονόητος ο υποχρεωτικός χαρακτήρας των συγκεκριμένων μέτρων.

Παρά ταύτα, υπάρχουν καταγγελίες από εκπαιδευτικούς αλλά  και γονείς, ότι σε πολλές περιπτώσεις  ο υποχρεωτικός χαρακτήρας των ως άνω μέτρων αγνοείται, ο νόμος καταστρατηγείται και η εφαρμογή τους έχει ατονήσει, κυρίως όσον αφορά στην επίσημη έπαρση της Σημαίας την πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα και στον υποχρεωτικό εκκλησιασμό μία φορά τον μήνα, με ευθύνη κάποιων διευθυντών σχολείων. 

Επιπλέον δε, κάποιες εγκύκλιοι του υπουργείου Παιδείας παραβιάζοντας τον νόμο, δημιουργούν σύγχυση σε εκπαιδευτικούς και γονείς περί της υποχρεωτικότητας των άνω διατάξεων. Είναι δε χαρακτηριστική η από 26-01-2012 και υπ' αριθμόν πρωτ.8855/Γ2 εγκύκλιος του τότε Ειδικού γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας Μιχάλη Κοντογιάννη, η οποία, κατά παράβαση του νόμου, αναφέρει ότι κατά την επίσημη σχολική αργία των τριών Ιεραρχών «οι σχολικές μονάδες ΔΥΝΑΝΤΑΙ (σ.σ και όχι «υποχρεούνται» όπως ο νόμος ορίζει) να συμμετέχουν σε εκκλησιασμό με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου»
Κατόπιν τούτων,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
1)      Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να διασφαλίσει την απρόσκοπτη εφαρμογή των ως άνω μέτρων που αποσκοπούν στην ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών, βάσει των επιταγών του Συντάγματος ;
2)       Είναι σε γνώση του η  ως άνω επίμαχη εγκύκλιος (8855/Γ2/26-01-2012) που καταστρατηγεί και στην ουσία παρανόμως καταργεί τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του εκκλησιασμού ;
3)      Προτίθεται να προβεί στη αποστολή διευκρινιστικής εγκυκλίου η οποία να διασφαλίζει την απρόσκοπτη εφαρμογή των ως άνω διατάξεων και να εφιστά την προσοχή των υπευθύνων Διευθυντών των σχολικών μονάδων ώστε να εξαλειφθούν φαινόμενα καταστρατήγησης ή μη εφαρμογής του νόμoυ; 

Διαβάστε τώρα και την "απάντηση" (αν αυτό το πράγμα λέγεται απάντηση ...)  
του Υφυπουργού Παιδείας:

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Όλοι οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι με τα ρητά και τα έργα τους

Γνωρίστε όλους τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους με τα ρητά και τα έργα τους.
Η πιο κάτω ιστοσελίδα είναι σε υπέρτατο βαθμό χρήσιμη:

 

http://www.mousa.gr/html/initial.html

Ανοίχτε την ιστοσελίδα - και κάνετε κλικ σε όποιον φιλόσοφο θέλετε. Σκαλίστε και διαβάστε τα θαυμαστά έργα τους.
Είναι το φανταστικότερο ευρετήριο. Φυλάξτε την διεύθυνση

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Μια ζεστή συντροφιά στη Θεσσαλονίκη

Εδώ και λίγο καιρό διαβάζουμε τις δράσεις μιας από τις πολλές δραστήριες ενορίες της Θεσσαλονίκης. Της ενορίας του Βυζαντινού Ι.Ναού του Προφήτη Ηλία.

Καμαρώνουμε που σε μια πόλη και σε μια γειτονιά που γίνεται όλο και περισσότερο αφιλόξενη, εξαιτίας των δεκάδων χιλιάδων λαθρομεταναστών που προστίθενται ανεξέλεγκτα καθημερινά, με διαρκώς αυξανόμενη εγκληματικότητα, μια τόσο ζεστή και ανθρώπινη συντροφιά ενώνεται μέσα από την Ορθόδοξη εκκλησία μας και ζει "ομοθυμαδόν" και "επί το αυτό".





Καμαρώνουμε που σε μια γειτονιά που δεν τολμάς να κυκλοφορήσεις μόλις σκοτεινιάσει, υπάρχουν άνθρωποι που συμμετέχουν όλο το βράδυ σε αγρυπνίες και μάλιστα πολύωρες, σύμφωνα με το βυζαντινό τυπικό.
ΑΥΤΟΙ οι άνθρωποι κρατάνε ακόμη την γειτονιά τους ΕΛΕΥΘΕΡΗ: Ορθόδοξη και Ελληνική.


Καμαρώνουμε και για την αγωνιστικότητα και τη θέρμη του ιερέα π.Νικολάου Μανώλη και τις συχνές επιστολές και τοποθετήσεις του μέσω διαδικτύου που αποκαλύπτουν χωρίς φόβο και μισόλογα την αλήθεια,
πχ δείτε την τοποθέτησή του για τον άδικο αφορισμό του θεολόγου κ.Σωτηρόπουλου εδώ:


Το Ιστολόγιο της ενορίας εδώ: http://katanixis.blogspot.gr/

Πολλές ενορίες της Θεσσαλονίκης αναπτύσσουν έντονη δράση (συχνές Θ.Λειτουργίες, αγρυπνίες, κατηχητικά, κύκλους μελέτης Αγ.Γραφής, συναντήσεις για φοιτητές και νέους εργαζομένους, συσσίτια, εκδηλώσεις). Ο καθένας μπορεί να ψάξει και να ενταχθεί σε κάποια από αυτές. Ο κατάλογος με τις ενορίες της πόλης μας εδώ

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Χρήσιμη Ιστοσελίδα με ποικίλο ταξινομημένο Υλικό και Θρησκευτικά στο Δημοτικό

Μία σελίδα με αρκετό υλικό για τα Θρησκευτικά του Δημοτικού και όχι μόνο ..

 
Ενδεικτικά υπάρχουν ενότητες:
 
Η σελίδα για τα Θρησκευτικά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη...
Είναι ολοκληρωμένη η Γ τάξη, αρκετές ενότητες από την Δ δημοτικού και κάποια μαθήματα από την Ε' και Στ'.
 

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Ηλεκτρονικό Ορθόδοξο Βιβλιοπωλείο

Ο Χριστιανικός Ορθόδοξος Φιλανθρωπικός Σύλλογος Φίλων Ιερού Ησυχαστηρίου Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς έθεσε σε λειτουργία το Ηλεκτρονικό Βιβλιοπωλείο του, με την επωνυμία Greek Orthodox Books,  



Το On Line βιβλιοπωλείο Greek Orthodox Books αποτελεί ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα που έχει σαν στόχο τη σωστή και αναλυτική προβολή και διάθεση της Ελληνορθόδοξης βιβλιογραφίας για όποιον ανά τον κόσμο έχει τον πόθο να μάθει για τον Χριστό και την Εκκλησία Του. Τα έσοδα του βιβλιοπωλείου είναι η μόνη οικονομική πηγή συντήρησης του Συλλόγου και επίσης συνεισφέρουν  στο φιλανθρωπικό έργο.


Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Καταπληκτικό βίντεο: ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στις ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΘΥΜΙΣΕΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ .
Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ (ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ) ΤΟΥ ΓΑΛΛΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ Michel Serres ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. 
ΣΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ 6 Π.Χ. ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ 4 Π.Χ. ΑΙΩΝΑ 
ΣΕ ΕΝΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΗΛΙΟΛΟΥΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΗΣ , ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΠΟΥ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΕΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ 
Η ΙΔΙΑ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ , Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΜΑΡΙ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΚΑΙ ΠΟΥ Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ. 
Ο ΟΜΗΡΟΣ, ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ,Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ , Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ, Ο ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ, Ο ΠΥΘΕΑΣ Ο ΜΑΣΣΑΛΙΩΤΗΣ , Ο ΕΥΔΟΞΟΣ, Ο ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ,ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. 
ΑΥΤΗ Η ΤΑΙΝΙΑ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ, ΑΦΗΓΗΣΗ, ΤΟΠΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ, ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΒΙΩΣΕΙ ΤΙΣ ΘΡΥΛΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. 
ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 4ο : Η ΓΕΝΝΗΣΙΣ

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ: ΠΗΛΕΥΣ
Το είδαμε εδώ 
ΣΧΟΛΙΟ: Στην μετάφραση υπάρχει μία περίεργη επιμονή να παραθέτει τις χρονολογίες "π.Χ." ως αρνητικούς αριθμούς (χωρίς το π.Χ.), το επισημαίνουμε όπως και ελάχιστα λαθάκια πχ σχετικά με τον "Λόγο" και τον Ιωάννη γιατί ως ντοκυμαντέρ είναι ειλικρινά εξαιρετικό σε ποιότητα

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Το μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο Πυλών Καρπάθου: Ένα διαφορετικό σχολείο... που έκλεισε.

Το μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο Πυλών Καρπάθου: 
Ένα διαφορετικό σχολείο... 

...που όμως έκλεισε κι αυτό, ελέω Μνημονίου.




Σχετική ανάρτηση για το κλείσιμο του σχολείου:

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Σύνοψη αποφάσεως 115/2012 Διοικητικού Εφετείου Χανίων για το μάθημα των Θρησκευτικών

ΣΥΝΟΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ 115/2012 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ   ΓΙΑ   ΤΟ   ΜΑΘΗΜΑ   ΤΩΝ   ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
                  1. Η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) είναι υποχρεωτική, καθώς και η παρακολούθηση από τους μαθητές οι οποίοι ανήκουν  στην «κατ' Ανατολάς Ορθόδοξον Χριστιανικήν Εκκλησίαν», για την ανάπτυξη της θρησκευτικής τους συνείδησης.
          Τούτο επιβάλλει το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος, και παγίως δέχεται το ΣτΕ δια σειράς αποφάσεών του (ΣτΕ 3356/95, 2176/98 κλπ.) καθώς και η διάταξη του άρθρου 1 του Ν. 1566/1986. Η απόφαση 115/2012 του Διοικητικού Εφετείου Χανίων  εξηγεί εκτενώς όσα προβλέπονται από τις διατάξεις του ισχύοντος Συντάγματος 1975/1986/2001, καθώς και από τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης της 4ης Νοεμβρίου 1950 «περί προασπίσεως των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών». (σ. 7-14)

           Δεν νοείται, κατά την απόφαση, απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών για μαθητή Χριστιανό Ορθόδοξο για «λόγους θρησκευτικής συνείδησης», αφού η ανάπτυξη αυτής είναι συνταγματική επιταγή δεσμευτική τόσο για την Πολιτεία όσο και για τον αποδέκτη αυτής μαθητή Χριστιανό Ορθόδοξο που συμπράττει στην υλοποίησή της… (σ. 26)
                 2. Αναγνωρίζεται ως συνταγματική επιταγή του άρθρου 16 παρ. 2 η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων μαθητών, προεχόντως δε, κατά τη χριστιανική διδασκαλία… (σ. 25). 
                 3.  Η προστασίας της θρησκευτικής συνείδησης (άρθρο 13 παρ.1 Σ), δεν αντιτίθεται στις απαιτήσεις του πλουραλισμού, της πολυφωνίας και της πολυπολιτισμικότητας. (σ.24)
          Σύμφωνα με την ΕυρΔΔΑ, Αποφάσεις FoIgerο και Zengin, αυτό δεν συνιστά καθεαυτό μια παραβίαση, αλλά θεμελίωση, των αρχών του πλουραλισμού και της αντικειμενικότητας, ούτε οδηγεί σε κατήχηση, λαμβανομένου υπόψη της θέσης του Χριστιανισμού στην ιστορία και στην παράδοση του Τόπου και του ότι η Ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία ασκείται από την πλειοψηφία του πληθυσμού. Ο δε υποχρεωτικός χαρακτήρας του ΜτΘ όχι μόνο δεν αναιρεί, αλλά επισφραγίζει το σεβασμό των οποιωνδήποτε διαφορετικών πεποιθήσεων. (σ. 24)
         Περαιτέρω, όμως, σύμφωνα με τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 13 παρ. 1 του Συντάγματος, (βλ και το άρθρο 9 της ΕΣΔΑ, καθώς και το άρθρο 2 του 1ου πρόσθετου πρωτοκόλλου) οι άθρησκοι, οι αλλόθρησκοι και οι ετερόδοξοι μαθητές (βλ και άρθρο 14 παρ. 17 του Ν. 1566/1985, σύμφωνα με το οποίο οι ετερόδοξοι μαθητές, Ρωμαιοκαθολικοί και Προτεστάντες, έχουν μάλιστα τη δυνατότητα διδασκαλίας ιδιαίτερου ομολογιακού θρησκευτικού μαθήματος) έχουν δικαίωμα απαλλαγής από το ΜτΘ, αλλά μόνο όταν συντρέχουν στο πρόσωπό τους λόγοι θρησκευτικής συνείδησης, τους οποίους οφείλουν να επικαλούνται οι ίδιοι ή οι γονείς τους (ότι δηλαδή είναι άθεοι, αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι). (σ. 24)
                4. Η αιτιολόγηση της άρνησης του μαθητή να παρακολουθήσει το ΜτΘ δε συνιστά παραβίαση του άρθρου 13 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει το ατομικό δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας. Η οικειοθελής προς τις κρατικές αρχές γνωστοποίηση του θρησκεύματος του ατόμου, γίνεται με πρωτοβουλία του και για την άσκηση συγκεκριμένων δικαιωμάτων, που αναγνωρίζει η έννομη τάξη για την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας. (σ. 10, 13)
            Ειδικότερα, η έρευνα των λόγων του μαθητή άλλως των γονέων του, περί μη συμμετοχής αυτού στο ΜτΘ και στις λοιπές θρησκευτικές εκδηλώσεις, ως και η ίδια η δήλωση δεν απαγορεύονται από το άρθρο 13 του Συντάγματος, διότι δεν αποτελούν μέσον προς δίωξη του μαθητή, λόγω των διαφόρων ενδεχομένως, θρησκευτικών του πεποιθήσεων, οι οποίες πρέπει πάντως να είναι σεβαστές, αλλά όλως αντιθέτως, αποβλέπουν στο να διευκολύνουν τον μαθητή να

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Ἡμερίδα γιά τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν στη Θεσσαλονίκη

Ἡμερίδα γιά τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν :

«Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν στόν καιρό τῆς πανθρησκείας»

 Εἰσηγοῦνται:
Ὁ κ.Ἡρακλῆς Ρεράκης, καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ.
Ὁ κ. Ἰωάννης Μπεϊνᾶς, θεολόγος - καθηγητής Γυμνασίου
Ἡ κα Ζαχαρούλα Ταβουλάρη-Λουκέρη, διευθύντρια Δημοτικοῦ Σχολείου


 Ἡ Ἡμερίδα αὐτή θά πραγματοποιηθεῖ στή Θεσσαλονίκη 
τήν Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013, ὥρα 6 μ.μ.,
στήν αἴθουσα «Ὁ Μέγας Βασίλειος», 
ὁδός Ἀλεξ. Σβώλου 42, 1ος ὄροφος, Θεσσαλονίκη

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Η λίστα της μαμάς...

Να μαγειρέψω να έχουμε να φάμε
Να σκουπίσω πριν τα σκουπίσει όλα μπουσουλώντας το παιδί
Να σφουγγαρίσω
Να ξεσκονίσω, παίρνοντας και τα τελευταία υπολείμματα σκόνης
Να φτιάξω τα ντουλάπια μας
Γιατί έτσι όπως είναι ούτε κάλτσες δεν μπορούμε να βρούμε
Να κατεβάσω τα χειμωνιάτικα
Να βάλω πλυντήριο τα παπλώματα
Να απλώσω την χτεσινή μπουγάδα
Να παίξω με το παιδί για να μην γίνει μουρόχαυλο που λέει και μια κυρία
Να κάνω αποτρίχωση πριν ξεκινήσει ο άντρας μου να με φωνάζει Μήτσο
Να πλύνω το σωρό από πιάτα που με περιμένει στο νεροχύτη
 
Να κάνω μια μάσκα προσώπου μπας και ξεμπλοκάρει λίγο και το μυαλό
Να αλλάξω σεντόνια σε όλους μας
Να καθαρίσω το μπάνιο
Να πλύνω όλα τα κουκλάκια του παιδιού, μου φαίνεται άλλαξαν χρώμα
Να ποτίσω τα λουλούδια πριν γίνουν όλα καφέ
Να πάω σουπερμάρκετ και κρεοπωλείο
Να σιδερώσω πριν πέσουν και με πλακώσουν τα ρούχα
Να τηλεφωνήσω στην μάνα μου να δω τι κάνει
Να πάρω και καμιά φίλη πριν ξεχάσουν την ύπαρξή μου
Να πάμε στην παιδική χαρά να κοινωνικοποιηθεί το μικρό
Να συνεννοηθώ με παιδίατρο για το επόμενο εμβόλιο
Να βρω τι θα κάνουμε το Σαββατοκύριακο για να μην κλειστούμε σπίτι
Να χαμογελώ δίνοντας κουράγιο σε όποιον κινείται δίπλα μου
Να αγκαλιάσω με πάθος τον άντρα μου μόλις γυρίσει
Να συνεχίσω να χαμογελώ όταν μου πετάξει το φαΐ στα μούτρα το παιδί
Να έχω θετική ενέργεια για να το εισπράττει το παιδί και να μεγαλώνει καλά
Να συζητήσω με τον άντρα μου για το πώς πέρασε τη μέρα του στη δουλειά
Να κάνω μπάνιο το παιδί και να το κοιμήσω
Να περάσω και άλλη ποιοτική ώρα με τον άντρα μου
Να αφιερώσω χρόνο στον εαυτό μου, έστω το δεκάλεπτο που δικαιούμαι....

ΥΠ. 1. Να μην αρρωστήσω και σήμερα, γιατί δεν προλαβαίνω να το περάσω κι αυτό
ΥΠ. 2 Μην καταρρεύσεις, έχει κι άλλα η αυριανή λίστα.

Αφιερωμένο σε κάθε μανούλα εκεί έξω!
Να ξέρει είναι ο προσωπικός και καθημερινός μου μικρός ήρωας....

Μαρίνα Φραγκεσκίδου

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Η ΑΠΛΗΣΤΙΑ

Η Απληστία
του Κων. Α. Οικονόμου δασκάλου του 32ου Δ. Σχ. Λάρισας – συγγραφέα
“Οράτε καὶ φυλάσσεσθε απὸ πάσης πλεονεξίας” (Λουκ. Ιβ΄15)

ΓΕΝΙΚΑ: Ένα από τα γνωρίσματα της ανθρώπινης συμπεριφοράς είναι και η
απληστία. Η λέξη παράγεται από το στερητικό «α» και το «πληστός» (πλήρης).
Άπληστος σημαίνει πλεονέκτης, ακόρεστος, ανεκπλήρωτος επιθυμιών. «Επιθυμώ»,
σημαίνει αναδύω εκ του θυμικού της ψυχής μου μια θερμή ανάγκη. Ακολουθεί η
«βούληση» που οδηγεί στο «θέλω και μπορώ». Η απληστία είναι παράλογη επιθυμία
απόκτησης περισσότερων υλικών αγαθών απ’ αυτά που κανείς χρειάζεται ή
δικαιούται. Πηγάζει από υπέρμετρο εγωισμό, μια ανικανοποίητη τάση συσσώρευσης
πλούτου, ή από ανασφάλεια και φοβίες. Η απληστία είναι «αμαρτία όταν κανείς
θυσιάζει αιώνιες αξίες για ν’ αποκτήσει εφήμερα αγαθά.» (Θωμάς Ακινάτης). Μερικοί,
αντίθετα, ισχυρίζονται πως η απληστία είναι απαραίτητη κινητήρια δύναμη της
έρευνας, των νέων εφευρέσεων, της προόδου. Αναμφισβήτητα, εντός λογικών
πλαισίων, η υγιής φιλοδοξία είναι απαραίτητη για μια επιτυχημένη ζωή και για την
εξέλιξη της ανθρωπότητας. Η ιστορία όμως διδάσκει πως η απληστία είναι βασική
πηγή κακού όταν πυροδοτείται από υπέρμετρο εγωισμό, αχαλίνωτη φιλοδοξία και
ανικανοποίητες επιθυμίες απόκτησης υλικών αγαθών ή εξασφάλισης υψηλής
κοινωνικής θέσης με οποιοδήποτε κόστος.


ΑΠΛΗΣΤΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΣ: Κατά το μύθο, η απληστία εμφανίζεται με τα παιδιά
του Πρωτέα, Πολύγονο και ο Τηλέγονο, που ως άπληστοι, κατέλήξαν ληστές. Όταν
τους σκότωσε ο Ηρακλής, ο Πρωτέας αποδέχθηκε την τιμωρία των γιων του
δικαιώνοντας το φονέα τους. Η επιθυμία και η βούληση μυθολογικά συμβολίζονται
με τις Δαναΐδες και το Σίσυφο. Οι πρώτες με την τιμωρία του άπατου πιθαριού τους,
ο δεύτερος με την ποινή του αέναου ανεβάσματος της πέτρας. Ο Μίδας, γνωστός από
την απληστία του στο χρυσό και την τιμωρία του, “αναδείχθηκε” δικαιωματικά εσαεί
μνημονευόμενος. Αλλά και ο Κροίσος, για να επιτεθεί στον Κύρο και να αυξήσει κι
άλλο την αμύθητη περιουσία του, τιμωρήθηκε ανάλογα.


ΜΟΡΦΕΣ ΑΠΛΗΣΤΙΑΣ ΣΤΗΝ Α. ΓΡΑΦΗ: Στην Π. Διαθήκη πρώτο φαινόμενο
απληστίας είναι η πράξη της Εύας, δηλαδή η επιθυμία, που πήγαζε από την
απληστία, ως προϊόν εγωισμού “του γίνεσθαι ίσα Θεώ”, και η αποδοχή του
απαγορευμένου καρπού. Απληστία είναι το πάθος του “άφρονος πλουσίου” της
Παραβολής του Κυρίου, όπου ο πρωταγωνιστής μεριμνά μόνο για την ευφορία της
γης του και την ανοικοδόμηση νέων μεγάλων αποθηκών για τους πολλαπλάσιους
καρπούς του.


Η ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ ΑΠΛΗΣΤΙΑ: «Τρεις δυνάμεις κινούν τον κόσμο, η ανοησία, ο
φόβος και η απληστία» (Αϊνστάιν). Ο Μ. Γκάντι προσέθεσε: «Η γη παράγει αρκετά
για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του ανθρώπου, όχι όμως την απληστία του». Η
απληστία εμφανίζεται από την αρχή της ανθρώπινης Ιστορίας. Όμως το πάθος της
απληστίας συγκρούεται με τους νόμους της ίδιας της φύσης: η φύση ενέχει την
ιδιότητα της οικονομίας (οίκος + νόμος < νέμομαι), την αρχή, δήλαδή, της διανομής
του πλούτου της σ' όλα τα έμβια και φυσικά στον άνθρωπο. Όταν, όμως, κατά την
κρίση κάποιων και “παρά την φύσιν”, το μερίδιο του φυσικού πλούτου δεν επαρκεί,
αρχίζει η αναζήτηση συσσώρευσης πιότερων αγαθών, συχνά έναντι παντοίου
τιμήματος.


ΤΟ “ΛΟΓΙΚΟ” ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣΤΙΑΣ: Η ανθρώπινη κοινωνία δεν
έχει δομή και οργάνωση άλλων κοινωνιών, όπως των μηρμυγκιών ή των μελισσών
που είναι κατ' εξοχήν κοινωνίες. Είναι, αντίθετα, κοινωνία χαλαρή, που προσφέρεται
για αλληλοβοήθεια μόνο μεταξύ λίγων, συγγενών ή φίλων, και έχει συνήθως σκοπό
το αμοιβαίο όφελος. Παρ' όλα αυτά, η ανθρώπινη «κοινωνία» είναι συναγωνιστική
και ανταγωνιστική μαζί, οπότε η απληστία βρίσκει τη βάση εκκόλαψης και
θεριέματος. Η παγκόσμια ανοικτή κοινωνία και οικονομία είναι μια άπληστη
κοινωνία στηριζόμενη σε δύο δόγματα: στην ελευθερία παραγωγής (Άνταμ Σμιθ) και
στην ανάγκη αυξημένης κατανάλωσης (Κέυνς). Οπότε, διαμορφώνεται μια κοινωνία
κανιβαλική, που καταβροχθίζει τα παιδιά της. Η ιστορία διδάσκει ότι εν καιρώ, οι
αδύναμες ομάδες παραδίδονται βορά στις δυνατές, γενόμενες μέρος του συστήματος.
Αντίθετος του άπληστου είναι ο «πληστός», που σημαίνει «πλήρης -
ολοκληρωμένος». Ο πληστός είναι εκούσια ολιγαρκής, επομένως ευχαριστημένος με
αυτά που έχει, οπότε καθιερώνεται σαν πρότυπο συμπεριφοράς, από τους ακούσια
ολιγαρκείς αλλά και τους πλεονέκτες. Διότι οι ολιγαρκείς τον έχουν πρότυπο στη
δυστυχία τους, πράγμα που βολεύει παράλληλα τους πλεονέκτες, που δεν τον
βλέπουν ως ανταγωνιστή.

Η “ΦΥΣΙΚΗ” ΑΠΛΗΣΤΙΑ: Η Ψυχολογία εξηγεί την απληστία «ως άγχος
επιβίωσης από το άχθος του θανάτου». Είναι μια αντίδραση ως εκεί «φυσιολογική».
Η απληστία απαντάται σε παιδιά και μεγάλους, ασχέτως φύλου, σε μεγαλύτερο
βαθμό στο θηλυκό. Το φαινόμενο της απληστίας παρατηρείται και στα ζώα: Ο λύκος
σφαγιάζει πολλά αρνιά και τρώει μόνο ένα, η αλεπού πνίγει πλήθος κότες ενώ τρώει
μία, πράγμα που χαρακτηριζεται «αμόκ ζωτικής ανησυχίας». Το γεγονός αυτό
συνδέεται στη φροϋδική ψυχολογία με τη «λίμπιντο», λέξη που ταιριάζει εδώ με το
πάθος για ζωή. Για πολλούς φιλοσόφους το αίτιο απληστίας, ο φόβος του θανάτου,
λειτουργεί αποπροσανατολιστικά στην ίδια την ουσία του πάθους, διότι μετά
θάνατον τίποτε εκ των συσσωρευμένων δεν μεθίσταται, ακολουθώντας τον κάτοχό
του! Ο κίνδυνος για την ανθρώπινη επιβίωση δεν εξαρτάται πια από το άγριο ζωικό
βασίλειο, αλλά από τον ίδιο, που σημαίνει ότι ο φόβος του είναι «από και προς τον
εαυτό του». Η απληστία προβάλλεται τότε ως αρχή επιβίωσης. Πώς όμως φτάσαμε
στο σημείο να θεωρείται για το δυτικό κόσμο η απληστία κάτι το υγιές;


ΑΠΛΗΣΤΙΑ ΚΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ: Η εδραίωση του καπιταλισμού θα σημάνει,
ιστορικά, αλλαγή στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Με τον καπιταλισμό, ως μέσο
χαλιναγώγησης των παθών, ή αλλιώς ως “φάρμακο”, προβάλλει η επιδίωξη του
συμφέροντος. “Κυρίαρχος λόγος καθίσταται η αντιπαραβολή των θετικών συνεπειών
που προκύπτουν όταν οι άνθρωποι καθοδηγούνται από τα συμφέροντά τους με την
καταστροφική κατάσταση που επικρατεί όταν οι άνθρωποι αφήνουν αχαλιναγώγητα τα
πάθη τους” (Ελ. Γέλινεκ). Έτσι, ο πλουτισμός αποκτά μια θετική, θεραπευτική
σημασία για ιδιωτική και δημόσια ζωή, κυρίως στον προτεσταντικό κόσμο. Έτσι η
απληστία νομιμοποιήθηκε, ερχόμενη στο προσκήνιο, και αναγνωρίζεται ως θεμέλιο
πια ενός ολόκληρου πολιτισμού. Όμως, διακόσιες οικογένειες σήμερα συγκέντρωσαν
το 60% του πλούτου της γης, ενώ αφρικανικές χώρες ζουν στην πλήρη εξαθλίωση.
Αυτό οφείλεται στην απληστία. Για τις ΗΠΑ, τη “θεμετοφύλακα” της απληστίας,
διαβάζουμε: «Το σοβαρότερο πρόβλημα είναι η ασύστολα ανεξέλεγκτη απληστία.
Ευθύνεται για τη διαφθορά των πολιτικών. Προκάλεσε τα σκάνδαλα των πολυεθνικών
με την πληρωμή εξωφρενικών μισθών και επιδομάτων στους υψηλά ιστάμενους, ακόμη
κι΄ όταν η εταιρία ήταν υπό διάλυση. Είναι υπεύθυνη του διεθνούς εμπορίου
ναρκωτικών και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης γυναικών και παιδιών.” (And.
Greeley, Chicago Times, 2004).


ΑΠΛΗΣΤΙΑ ΚΑΙ ΗΔΟΝΗ: Η καταξίωση της απληστίας επισημοποιείται με το
πέρασμα στην κοινωνία της κατανάλωσης. Ο καταναλωτισμός επέφερε αλλαγή στην
κοινωνική οργάνωση: το πέρασμα από την «κοινωνία της απαγόρευσης» σ' αυτή της
“απόλαυσης”. Τώρα πλέον, στην καταναλωτική κοινωνία, κύριο “καθήκον” είναι η
όλο και μεγαλύτερη απόλαυση. Αυτό το κάλεσμα απευθύνεται πανταχόθεν, από
τηλεόραση, διαφημίσεις, από τους ίδιους τους φίλους που δεν ξεχνούν να μας
υπενθυμίζουν: “δεν υπάρχει μεγαλύτερο αμάρτημα από τα να μην περνάμε καλά!». Η
φαντασίωση μιας απόλυτης απόλαυσης κινητοποιεί επιθυμία αγορών, αλλά μόλις
αποκτήσουμε το ποθούμενο, το “φετίχ” της φαντασίωσης μας (αυτοκίνητο, σπίτι),
την προσδοκία διαδέχεται η δυσαρέσκεια. Oσο για την ικανοποίηση της επιθυμίας,
αυτή αναβάλλεται αέναα, από φαντασίωση σε φαντασίωση, από προϊόν σε προϊόν.
Αυτή η συνεχής, ακορέστως άπληστη, μετάθεση της απόλυτης ικανοποίησης, είναι η
ουσία του καταναλωτισμού. Ο Πασκάλ σημειώνει:“Μόλις οι άνθρωποι κατακτήσουν
ένα πράγμα που κυνηγούν, αποσβολώνονται, η ευτυχία τους διαρκεί πολύ λίγο,
μεταβαλόμενη, σχεδόν την επομένη, σε ανία, που βρίσκεται πολύ κοντά στην αηδία. ”.


Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ:

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

ΧΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ: Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΠΟΥ ΛΥΝΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΗΡΩΝ

Είναι μόλις 17 χρονών. Μαθητής λυκείου. Θα μπορούσε να είναι ένα οποιοδήποτε παιδί της διπλανής πόρτας αν ο Χάρης Ιωάννου δεν είχε καταφέρει το ακατόρθωτο! Την κατασκευή ενός τεχνητού μεταλλικού γαντιού που μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στη ζωή των ατόμων με αναπηρία στα άνω άκρα, δυσκινησία παλάμης ή δακτύλων. Μία σκηνή της καθημερινότητας ήταν αρκετή ώστε να του δώσει έμπνευση. Δύο χρόνια πριν, η γιαγιά του προσπαθούσε να πιάσει το τηλεκοντρόλ με τα αδύναμα χέρια της και αυτό της ξέφευγε. Το μυαλό του 15χρονου τότε Χάρη, συνέλαβε την ιδέα και ο ίδιος αποφάσισε να αξιοποιήσει την εφευρετικότητά του προς όφελος των ανθρώπων που έχουν ανάγκη.
Τί είναι όμως αυτό το γάντι; Πρόκειται για μια συσκευή… μόλις 350 γραμμαρίων με αισθητήρες πίεσης, μικροσκοπικά μοτέρ και σύστημα επεξεργασίας το οποίο αντιλαμβάνεται πότε το χέρι πάει να κάνει μια κίνηση και το βοηθάει. Για παράδειγμα, εάν κάποιος δε μπορεί να σηκώσει ένα ποτήρι νερό, με το γάντι θα ενισχυθεί η πίεση στα σωστά σημεία και το άτομο θα τα καταφέρει. Μάλιστα, το γάντι μπορεί να προσδώσει πίεση μέχρι και 17 κιλά σε κάθε κλείδωση του χεριού!
Η διάκριση: Ο ίδιος εξηγεί οτι ήταν ένα εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα που απαιτούσε ατελείωτες ώρες δουλειάς και το παρουσίασε στο μάθημα της Τεχνολογίας στο σχολείο του. Ο καθηγητής του, Περικλής Μπακογεώργος, διέκρινε αμέσως το ταλέντο του μικρού Χάρη και του πρότεινε να δηλώσει συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Νέων Επιστημόνων όπου απέσπασε πανηγυρικά το πρώτο βραβείο! Στη συνέχεια, η Επιστημονική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας έκρινε τη συσκευή κατάλληλη για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον 24ο Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες τον Σεπτέμβριο στη Μπρατισλάβα. Εκεί ο Έλληνας μαθητής κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία Μηχανική όντας

Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2013

Πολυφωνικά Φωτοκάλαντα Βορείου Ηπείρου


Πολυφωνικά Φωτοκάλαντα από την ηρωική Δερβιτσάνη Βορείου Ηπείρου:


     Κάλαντα των Φώτων

Σήμερα τα φώτα κι ο φωτισμός,
η χαρά μεγάλη κι ο αγιασμός.
Κάτω στον Ιορδάνη τον ποταμό,
κάθετ' η κυρά μας η Παναγιά.
Όργανο βαστάει, κερί κρατεί,
και τον Αϊ-Γιάννη παρακαλεί.
Αϊ-Γιάννη αφέντη και βαπτιστή,
βάπτισε κι εμένα Θεού παιδί.
Ν' ανεβώ επάνω στον ουρανό,
να μαζέψω ρόδα και λίβανο.

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Η διάλυση ενός ανεξάρτητου κράτους σε 7 απλά βήματα...

Του Γιάννη Ζαφειρόπουλου
1) Εντάσσουμε αυτό το κράτος, σε ένα διεθνή οργανισμό" (π.χ. Ευρωπαϊκή Ένωση). "Κατασκευάζουμε" ένα "νέο" νόμισμα (π.χ. ευρώ) με το οποίο ανταλλάσσουμε ΟΛΑ τα υπάρχοντα εθνικά νομίσματα ενός κράτους.

2) Στη συνέχεια - αφού αυτό το νόμισμα είναι "διεθνές" το... εξάγουμε ΜΑΖΙΚΑ από το κράτος αυτό (μέσω τραπεζικού συστήματος, off-shore εταιριών κλπ.) .
Έτσι δημιουργείται (τεχνητό) ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΣ στο κράτος αυτό....

3) Το... ΕΛΛΕΙΜΜΑ δημιουργεί την ανάγκη ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ.
Το κράτος αναγκάζεται να δανειστεί από το ΔΝΤ και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα - έδρα στην Φρανκφούρτη Γερμανίας - αφού ΔΕΝ ΕΧΕΙ τη δυνατότητα να τυπώσει το εθνικό του νόμισμα ( έχει ως "νέο" νόμισμα το ευρώ).
Μόνο η Ε.Κ.Τ. έχει το δικαίωμα εκτύπωσης του ευρώ.

4) Τα ευρωδάνεια δίδονται με τόκους (φυσικά).
Οι τόκοι δημιουργούν νέα ... ελλείμματα , τα νέα ελλείμματα οδηγούν το κράτος σε ... νέα δάνεια και σε ... "ΜΝΗΜΟΝΙΑ" που ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ την εθνική ΑΣΥΛΙΑ - ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ του κράτους.
Παράλληλα η υπογραφή των "μνημονίων" οδηγεί τον λαό σε τεράστια μείωση της αγοραστικής του δύναμης - αφού οι φόροι και οι ΤΙΜΕΣ των αγαθών ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ .
Οι μισθοί και οι συντάξεις ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΔΡΑΣΤΙΚΑ.
Το "κράτος πρόνοιας" ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ...
Έτσι οι πολίτες οδηγούνται σταδιακά στη γενική ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ (ή και ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ) κυρίως στα λαϊκά ή μεσοαστικά στρώματα...
Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες - παραγωγικής ηλικίας - εγκαταλείπουν τη χώρα για να βρούνε "καλύτερη τύχη" σε Καναδά, Γερμανία, Αγγλία, Αυστραλία, Σουηδία...

5) Η χώρα έχει μείνει πλέον με τους συνταξιούχους και τους -ελάχιστους -"υπερπρονομιούχους" που δεν τους αγγίζει η (τεχνητή) οικονομική κρίση...
Όσοι νέοι δεν μπόρεσαν να μεταναστεύσουν βρίσκονται σε ΑΠΟΓΝΩΣΗ.
Χιλιάδες πολίτες οδηγούνται στην ανεργία , στα συσσίτια, στην κατάθλιψη, στα ναρκωτικά , στις αυτοκτονίες...
Οι άστεγοι - εξαθλιωμένοι (και καταχρεωμενοι)πολίτες πολλαπλασιάζονται...

6) Όταν η κατάσταση φτάσει στο..."απροχώρητο" (και εφόσον ΔΕΝ έχει υπάρξει ΕΞΕΓΕΡΣΗ - ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ από το λαό - "πειραματόζωο") εμφανίζονται οι ... επενδυτές - "σωτήρες".
Πρόκειται για ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ που ψάχνουν εξαθλιωμένες περιοχές του πλανήτη για να στήσουν ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ (industrial areas) όπου

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Τα Χριστούγεννα μας κρίνουν. Είναι ένας τεράστιος καθρέφτης. Για όποιον το αντέχει.

Ακούμε καιρό τώρα πως σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι. Χαιρόμαστε μιας και είμαστε περαστικοί και ταξιδιώτες από αυτόν τον κόσμο. Χαιρόμαστε επειδή για μας το είχε πει μάλλον ο Καβάφης. Τα Χριστούγεννα είναι ο προορισμός. Εμείς τα βλέπουμε από μακριά. Άλλοτε πλησιάζουν κι άλλοτε ξεμακραίνουν. Και τότε αναρωτιόμαστε τι να είναι άραγε αυτό το παράδοξο που μας συμβαίνει.

Τα Χριστούγεννα μας φανερώνουν πόσο καλοί καπεταναίοι είμαστε. Πόσο μπορούμε και κουμαντάρουμε το πλοίο της ζωής μας. Πόσο πολύ θέλουμε να φτάσουμε εκεί και τι είμαστε διατεθειμένοι ενδεχομένως να θυσιάσουμε: επιμονή, αποφασιστικότητα, αυτοκριτική για το πόσο ικανοί είμαστε και άλλα τέτοια «καλούδια». Όλα τούτα είναι και το καύσιμο του καραβιού μας, τα πανιά, ο αγέρας. Λίγα του δίνεις, μικρή απόσταση θα διανύσεις. Καθόλου καύσιμο; Τα ρεύματα θα σε παρασύρουν μακριά. Κι εκεί που ήσουν έτοιμος να χαρείς που φάνηκαν από μακριά τα Χριστούγεννα, ξαφνικά βρίσκεσαι μεσοπέλαγα να σε δέρνουν τα κύματα. Για άλλη μια φορά.
 

Τα Χριστούγεννα βάζουν τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του.  Για να ξέρει ότι και κατεργάρης είναι και πάγκο έχει.  Έτσι έχει την ευκαιρία να κοιτάξει τον εαυτό του κατάματα και να αποφασίσει αν θα ήθελε να συνεχίσει ως κατεργάρης η να αναζητήσει άλλη ταυτότητα, άλλο προσωπείο. Επειδή με τα προσωπεία επιβιώνουμε μην έχοντας το κουράγιο να φανερώσουμε την αλήθεια μας. Μα σκέψου τον Χριστό μέσα στην ταπεινή φάτνη στη Βηθλεέμ: σου δείχνει με τον πιο φωτεινό τρόπο πως αφού εκείνος δεν χρειαζόταν προσωπείο, πολύ περισσότερο δεν τον χρειάζεσαι ούτε κι εσύ. Θάρρος και αλήθεια.
Χριστούγεννα δίχως Χριστό είναι καράβι δίχως πηδάλιο. Χώρια που εκείνο που βλέπεις στο βάθος νομίζεις ότι είναι τα Χριστούγεννα, όμως από κοντά θα διαπιστώσεις πως είναι απλά μια αργία με πολλή μελαγχολία. Δεν είναι τα χρήματα, δεν είναι η δουλειά που λείπει. Είναι ο Χριστός για να κάνει αυτή τη μέρα Χριστούγεννα.
 

Τα Χριστούγεννα μας κρίνουν. Είναι ένας τεράστιος καθρέφτης. Λέει πάντα την αλήθεια. Για όποιον το αντέχει.