" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Μια επίσκεψη Μαρτύρων του Ιεχωβά και η έρευνα για το ποιοι πραγματικά είναι

Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που ο συγγράφων υπηρετούσε σε ένα ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο της Λάρισας. Θυμάμαι – σαν να είναι χθες – κάποια Παρασκευή του Σεπτεμβρίου του 199.. . Ήταν η τελευταία διδακτική ώρα της εβδομάδας. Συζητούσα με τους μαθητές μου την Ευαγγελική περικοπή της ερχόμενης Κυριακής, όταν ξαφνικά εμφανίστηκαν – σχεδόν εισέβαλαν – δύο “καθώς πρέπει” κύριοι.
Μετά τις σχετικές συστάσεις, ζήτησαν την άδεια να μοιράσουν ένα έντυπο που αναφερόταν στα προβλήματα της σύγχρονης οικογένειας. Στις σχετικές διερευνητικές μου ερωτήσεις, απάντησαν ότι είναι μια χριστιανική ομάδα που ενημερώνει τον κόσμο και (άκουσον - άκουσον) κυρίως εκπαιδευτικούς και μαθητές για διάφορα επίκαιρα θέματα με το δικό τους σκεπτικό. Για να μη μακρηγορώ, οργίστηκα, όταν κατάλαβα με ποιους είχα να κάνω. Είχα μπροστά μου δύο εκφραστικά δείγματα οπαδών της χειρότερης αίρεσης: των Χιλιαστών ή “Μαρτύρων του Ιεχωβά”. Αυτών δηλαδή που αρνούνται όλα τα δόγματα της Ορθοδοξίας, την Αγία Τριάδα και όλα τα μυστήρια. Αυτών που δε σέβονται τους Αγίους, δεν αναγνωρίζουν το ιερατείο, δεν παραδέχονται αθανασία ψυχής. Αυτών που κάθε λίγο γελοιοποιούνται διαψευδόμενοι στις ημερομηνίες ελεύσεως του Χριστού. Ήταν οι πιστοί της αιρέσεως: “άθροισμα των αιρέσεων”.

Φυσικά εκδιώχθηκαν άμεσα από το σχολικό χώρο, ενώ η οργή μου ήταν ακόμη έντονη. Σκεφτόμουν: “... μα ακόμα και μέσα στο σχολείο ψάχνουν για θύματα;... Η Εκκλησία τι κάνει; ... Μα πάλι όμως, όλοι μας δεν είμαστε Εκκλησία;” Από τότε άρχισα να σκέφτομαι ότι ακόμη κι εγώ – ένα απ' τα εσχάτως επιστρέψαντα (;) πρόβατα της ποίμνης του Κυρίου – μπορούσα κι εγώ κάτι να κάνω.

Η πρώτη μου ενέργεια ήταν να βγάλω από το “ισχυρόν” (οργή) “γλυκύ” (Κριτ. ιδ΄ 14).
Πραγματικά το “γλυκύ” σ' αυτή την περίπτωση ήταν ότι δόθηκε η αφορμή μιας συζήτησης και μιας διαφώτισης. Έτσι οι μαθητές μου κατάλαβαν τι σημαίνει το γραφικό χωρίο “Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν
ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσιν λύκοι ἅρπαγες.” (Μτθ. ζ΄ 15).
Το δεύτερο που σκέφτηκα ήταν αυτό που κρατάς στα χέρια σου, αγαπητέ αδελφέ μου. Ελπίζω με τη βοήθεια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού κάτι να κατορθωθεί. Αν είναι έτσι τελικά, παρακαλώ αυτή την εργασία να τη δώσετε σε κάποιο γνωστό σας πλανεμένο αδελφό. Ίσως κάτι γίνει και τότε: “γινωσκέτω ὅτι ὁ ἐπιστρέψας ἁμαρτωλὸν ἐκ πλάνης ὁδοῦ αὐτοῦ σώσει ψυχὴν ἐκ θανάτου καὶ  καλύψει πλῆθος ἁμαρτιῶν.” (Ιακ. ε΄ 20).

Ακολουθεί η σχετική μελέτη του κ.Οικονόμου:


Κων. Α. Οικονομου.
Λάρισα – χειμώνας 1998
για τη β΄έκδοση
Λάρισα - Αύγουστος 2010

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δύο σύντομοι διάλογοι του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου με Χιλιαστές για την ομολογία του Αποστόλου Θωμά, παρουσίαση σαν βίντεο
http://niksothropoulos.wordpress.com/2013/05/13/a-270/

Ανώνυμος είπε...

Αντιχιλιαστικό χωρίο της Αγίας Γραφής, συντριπτικό των αρνητών της Θεότητας του Χριστού
http://niksothropoulos.wordpress.com/2013/04/03/a-223/

Ανώνυμος είπε...

Αντιχιλιαστικό βιβλίο του κ. Θεοδώρου Ζιώγα που βοήθησε ο κ. Νικόλαος Σωτηρόπουλος
http://niksothropoulos.wordpress.com/2013/03/28/a-216/

Ανώνυμος είπε...

Διήγηση διαλόγου του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου με Χιλιαστή, διηγείται ο ίδιος ο κ. Νικολάος Σωτηρόπουλος
http://niksothropoulos.wordpress.com/2012/06/05/%ce%b4%ce%b9%ce%ae%ce%b3%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba-%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%ac%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%89%cf%84%ce%b7%cf%81/

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ, φοβερό βιβλίο του κ.Νικολάου Σωτηρόπουλου κατα των Χιλιαστών ή αλλιώς ψευδοΜαρτύρων του Ιεχωβά
http://niksothropoulos.wordpress.com/2012/06/02/%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%cf%87%ce%b9%ce%bb%ce%b9%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%bd-%ce%b5%ce%b3%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%bf%ce%bd-%cf%86%ce%bf%ce%b2%ce%b5%cf%81%cf%8c/

Μαχητής Θεσσαλονίκης είπε...

Ο κ.Σωτηρόπουλος είναι πολύ δυνατός ομιλητής. Κυριολεκτικά κατατροπώνει κάθε αιρετικό. Ακόμη θυμάμαι τις ομιλίες του στην ΟΧΑ Απολύτρωση.

Ίσως έτσι εξηγείται και γιατί φρόντισε το Οικουμενικό Πατριαρχείο να τον τιμωρήσει. Διώξεις υπέστησαν πολλοί Άγιοι, πχ ο Άγιος Χρυσόστομος.
Αλλά κάποια στιγμή δικαιώνονται στην Εκκλησία οι Άγιοι, και τιμώνται ενώ αντίθετα ξεχνιούνται οι "λύκοι".

Ανώνυμος είπε...

ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΜΑΧΗΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Το πλέον βέβαιο είναι ότι δεν επρόκειτο για Μάρτυρες του Ιεχωβά. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να πλησιάζει ανηλίκους με σκοπό την μετάδοση των θρησκευτικών (και όχι μόνον) πεποιθήσεών του... οι ΜτΙ το γνωρίζουν αυτό και ποτέ δεν έχουν χρησιμοποιήσει τον σχολικό χώρο με τέτοιες θλιβερές πρακτικές. Τώρα για να το λέει ο συγγραφέας ότι έγινε, πιθανόν θα έχει δίκαιο... αλλά επίσης σίγουρο είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν ήταν Μάρτυρες του Ιεχωβά. Οι ΜτΙ συνηθίζουν να πλησιάζουν ενηλίκους, στο σπίτι τους, στον δρόμο και αλλού για να μεταδώσουν τα πιστεύω τους. Αλλά ποτέ παιδιά! Μπορεί να επρόκειτο για κάποια άλλη οργανωνένη θρησκευτική ομάδα.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.