Λάβαμε προχθές το παρακάτω μήνυμα στο email μας:
«Χαίρεται καλό Τριώδιο
Έχω μετακομίσει πρόσφατα στην Κέρκυρα η κατάσταση απελπιστική ψάλτισσες μέχρι και μουσικά όργανα αρμόνια μέσα στους ναούς
αν έχετε κάποιον αναγνώστη Κερκυραίο ή το καλύτερο κάποιον ευλαβή ιερέα από Κέρκυρα παραδοσιακό θα ήταν βάλσαμο να εκκλησιάζομαι εκεί. Ψάχνω συνεχόμενα
σας ευχαριστώ για οποία απάντηση»
Η απάντησή μας:
Θυμόμαστε με νοσταλγία ...
Μεγαλωμένοι στις κατασκηνώσεις και στο περιβάλλον του π.Αυγουστίνου Καντιώτη, δίπλα σε πραγματικά ευλαβείς ποιμένες, που δεν τους περνούσε από το μυαλό ότι θα αποκομίσουν κέρδος από μυστήρια(βαπτίσεις, γάμους κλπ) και τρισάγια στα μνήματα και ευχέλαια,
24 ώρες δίπλα σε κάθε πιστό που είχε ανάγκη,
πονάμε πολύ ...
βλέποντας παλιούς αδερφούς, ρασοφορεμένους τώρα, ακόμη και με μήτρες και δεσποτικές πατερίτσες, να αλλάζουν τόσο πολύ.
Άλλοι συμπροσεύχονται με αιρετικούς,
κι άλλοι αθεόφοβοι αποφάσισαν το κλείσιμο των εκκλησιών μας ακόμη και το Πάσχα,
άλλοι «έραψαν το στόμα τους» για να μην πέσουν στη δυσμένεια του δεσπότη και χάσουν την βόλεψη και τα «τυχερά» (έτσι αποκαλούν τα χρήματα που παίρνουν από τους πιστούς οι αθεόφοβοι).
Άλλοι πάλι με μια θεσούλα στα γραφεία της μητρόπολης άλλαξαν μυαλά,
και τώρα, «στα γεράματα» κόλλησαν την επωδό «και τι πειράζει» ξεχνώντας τις αρχές τις οποίες μας δίδαξε από την ορθόδοξη παράδοσή μας ο π.Αυγουστίνος και πρωτοστατούν στο «κυνήγι» όσων -μη έχοντας άλλη λύση- διακόπτουν την μνημόνευση.
Αγαπητή αδερφή,
Η εκκλησία μας σπαράσσεται από την αίρεση (του Οικουμενισμού).
Πριν 100 χρόνια οι αδίστακτοι λύκοι που είχαν ήδη μπει στο μαντρί, έκαναν μεγάλη επίθεση. Επιβάλλοντας το νέο ημερολόγιο, δίωξαν τους πιο ευλαβείς πιστούς.
Έβαζαν αστυνομικούς και έψαχναν να βρουν που γίνονται κρυφά λειτουργίες, ξύριζαν ιερείς, αναποδογύρισαν δισκοπότηρα, στιγμές που θα ζήλευαν κομμουνιστικά καθεστώτα.
https://www.youtube.com/watch?v=S5e81e4qMYI
(Φανάρι 2006, ο νυν αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος,
ως διάκονος, προσκυνάει τον Πάπα)
Η «Σπίθα» μας
Εμείς δεν τα ζήσαμε αυτά, γεννηθήκαμε στο νέο ημερολόγιο πολλές δεκαετίες μετά και μας ανέπαυε ο δημόσιες έλεγχος του π.Αυγουστίνου ενάντια στους Πατριάρχες -προδότες της πίστης μας.
Δεν δίσταζε ο π.Αυγουστίνος να ομολογήσει, να κηρύξει την αλήθεια.
Μέχρι και το μνημόσυνο του Αθηναγόρα είχε διακόψει.
(στη φωτογραφία Πατριάρχης Αθηναγόρας, Πάπας)
κι η παρακμή
Με εξαίρεση τις προσπάθειες ορθοδόξων αδελφοτήτων που προσπαθούσαν να περισώσουν ότι μπορούσαν , η «Εκκλησία της Ελλάδος» βρισκόταν σε τέλμα .
Ελπίδες ...
Μετά κοιμήθηκε ο π.Αυγουστίνος.
Βγήκε εν τω μεταξύ ο Χριστόδουλος. Άρχισε να γίνεται της μόδας να λες «έχω πνευματικό».
Σε συνδυασμό και με μια άνθιση του Αγ.Όρους, αναπτερώθηκαν οι ελπίδες.
Όλα αυτά τα χρόνια η προδοσία της πίστεως όμως προχωρούσε ραγδαία.
Ατελείωτες συμπροσευχές σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης (στις οποίες συμμετείχε και ο Χριστόδουλος και ο Αλβανίας Αναστάσιος και ο Περγάμου και φυσικά κι ο ίδιος ο Βαρθολομαίος).
συμπροσευχή παπικών και αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου
κατά τη χειροτονία του Προύσης Ελπιδοφόρου (μετέπειτα Αμερικής)
Ακολούθησε η Συνοδική προδοσία στο Κολυμπάρι το 2016
και "μόδες" όπως κορίτσια ως παπαδάκια στις εκκλησίες, παρουσίες κ συμπροσευχές αιρετικών στις μεγάλες γιορτές (πχ Θεοφάνεια) στο εξωτερικό
που τώρα άρχισαν να μεταφέρονται ως μεταδοτική ασθένεια και στην Ελλάδα.
Τι έρχεται ...
Επίκειται ο ορισμός του Κοινού Πάσχα με τους παπικούς και συνεορτασμός της Α Οικ/κής Συνόδου με νέες συμπροσευχές με αιρετικές «αδερφές εκκλησίες» καταπατώντας το ίδιο το «Σύμβολο της Πίστεως» στο οποίο βαπτιζόμαστε και ομολογούμε «εις ΜΙΑΝ ... Εκκλησίαν»...
Στο ζοφερό σκηνικό, υπάρχει κάτι θετικό:
Όλοι οι σημερινοί ιερείς και ιερομόναχοι ΜΕΤΡΗΘΗΚΑΝ. Ζυγίστηκαν.
Ξέρετε τι έκανε ο πνευματικός σας επί κορονοϊού.
Αν επέβαλε να φορέσετε μάσκα, αν έκλεισε την εκκλησία ή αν τελούσε κρυφά τις Θείες Λειτουργίες με τα πιστά πνευματικά του παιδιά.
Νομίζουμε είναι το καλύτερο κριτήριο προς το παρόν.
Δίπλα σε έναν τέτοιο ευλαβή ιερέα, που «πλήρωσε το τίμημα» για την ομολογία του,
που έφαγε πρόστιμα, που του άλλαξαν ενορία,
θα βλέπετε την διαρκή παρουσία του Θεού στη ζωή σας.
Ατελείωτες Θεϊκές παρεμβάσεις κάθε στιγμή.
Θα αισθάνεστε σιγουριά.
Μην ψάχνετε να βρείτε αλλού ιερείς.
Θα φύγετε από την όποια «Κέρκυρα» και θα πάτε εκεί που έχετε πνευματική τροφή.
Στα δύσκολα χρόνια, δεν θα σας σώσουν ούτε τα «αρμόνια» ούτε οι «παπαδίνες» ούτε ο τουρισμός.
Έχουμε Αιώνια ψυχή. Ας κοιτάξουμε πρώτα την σωτηρία της.
Νομίζουμε ότι οφείλετε ένα ξεκαθάρισμα με τον πνευματικό σας:
Αν χειροτερέψει κι άλλο η κατάσταση (για μας έχει χειροτερέψει αρκετά) οφείλει να διακόψει την μνημόνευση του επισκόπου του που δεν ορθοτομεί.
Αν το ζητήσετε πραγματικά με θέρμη από τον Θεό,
θα σας στείλει ο Θεός ανθρώπους Του.
Κρατήστε λίγο αντίδωρο (το κόβεται μικρά κομματάκια και το αποξηραίνετε για λίγο στο φούρνο, θα έχετε για χρόνια)
και αγιασμό από κάποιον ευλαβή ιερέα (μεγάλη προσοχή στον αγιασμό, μην κατά λάθος πχ με το θάνατό σας πεταχτεί, καλό είναι να κρατιέται σε κάποιο παρεκκλήσι και να αναγράφει απέξω ότι είναι αγιασμός -όσα χρόνια κι αν περάσουν δεν παθαίνει τίποτε ο αγιασμός),
κάντε κάθε μέρα το απόδειπνο, τους χαιρετισμούς στην Παναγία
και πραγματικά μην ανησυχείτε για τίποτε,
έχει ο Θεός.
Ομάδα Εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»
ΥΓ. 1. Αν και θεωρούμε εκκλησιαστικά σωστό το πάτριο ημερολόγιο
(ενδεικτικά το νέο κατήργησε την νηστεία των Αποστόλων, καθιερώθηκε χωρίς οικουμενική Σύνοδο, κατήργησε την εκκλησιαστική μας παράδοση κ τόσα άλλα),
δεν συστήνουμε να ενταχθείτε σε Συνόδους ΓΟΧ γιατί είναι Σύνοδοι στη θέση Συνόδου (που δεν ορθοτομεί μεν, αλλά και δεν έχει καταδικαστεί-καθαιρεθεί).
Εξ άλλου κι εκεί -στους ΓΟΧ- επί κορονοϊού, έβγαιναν εγκύκλιοι και έλεγαν να ακούτε «τους γιατρούς» και απαγόρευαν στους ιερείς να κηρύττουν για το θέμα!
ΥΓ. 2. Μην στραφείτε σε αποτειχισμένους του πατρίου που βάζουν τους πιστούς του νέου να ξαναβαπτιστούν
με πρόσχημα την μη ορθή βάπτιση(απόλυτη κατάδυση), καταπατώντας προκλητικά το Σύμβολο της Πίστεως που μιλάει για «ΕΝ βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών».
ΥΓ. 3. Υπάρχουν κάποιοι αυτοδιαφημίζονται ως δήθεν «ομολογητές» στο facebook,
εκμεταλλευόμενοι ότι ο κόσμος διψά να βρει γάργαρο νερό,
ωστόσο -τόσο στον εκκλησιαστικό όσο και στον πατριωτικό χώρο- κυκλοφορούν πολλοί τυχάρπαστοι απατεώνες.
Κάποιοι ρασοφόροι- βγάζουν χρήμα!
κι αφού αποκτήσουν ανακαινισμένη «οικία» από δωρεές πιστών,
μόλις βρουν καμμιά θεσούλα σε καμμιά μητρόπολη,
«μην τον είδατε» ... τον «ομολογητή» τον «πάτερ ...»,
όπως εξαφανίστηκε πρόσφατα ένας αξιολύπητος ...κλεπτομανής.
Αλλά συνήθως οι πιστοί μυαλό δεν βάζουν.
Θεωρούμε την αποτείχιση- την διακοπή μνημόνευσης την πιο καθαρή στάση ως ορθόδοξη ομολογία.
Συνεχίζεις να έχεις τον ίδιο επίσκοπο αλλά δεν τον μνημονεύεις μέχρι να μετανοήσει ή να καθαιρεθεί,
αλλά προϋποθέτει σοβαρότητα και κυρίως πνευματικότητα.
16 σχόλια:
Ἀγαπητέ «Παιδαγωγέ», γράφεις: «δεν συστήνουμε να ενταχθείτε σε Συνόδους ΓΟΧ γιατί είναι Σύνοδοι στη θέση Συνόδου (που δεν ορθοτομεί μεν, αλλά και δεν έχει καταδικαστεί-καθαιρεθεί)».
Οὔτε κι ἐγώ συνιστῶ τήν ἔνταξιν εἴς τινα σύνοδον «ΓΟΧ», ἄλλωστε ὁ ἴδιος ἀπετειχίσθην από τήν Σύνοδον τοῦ κ. Καλλινίκου, διότι αὐτή ὑπήχθη στόν ν. 4301/2014 καί ἵδρυσε ΘΝΠ. Ὡστόσον, ὁ λόγος πού ἐσεῖς προβάλλετε εἶναι ἐσφαλμένος καί προσβάλλει τό κίνημα τοῦ 1935. Αὐτά τά λέγουν κάποιοι πεπλανημένοι, οἱ ὁποῖοι ὁμιλοῦν περί «παραλλήλων ἐπισκόπων» κατά τρόπον ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΤΙΚΟΝ καί ΑΝΤΟΡΘΟΔΟΞΟΝ, μερικοί δέ ἐξ αὐτῶν (ὅπως π.χ. ὁ π. Ε. Τρικαμηνᾶς) θεωροῦν ἀκόμη καί τήν ἀποτείχισιν τοῦ 1924 «σχίσμα»! Βλ. τήν ἐργασίαν μου μέ τίτλον "Περί «παραλλήλων ἐπισκόπων» καί ἄλλων συγχρόνων ἐκκλησιολογικῶν πλανῶν" (2022)
https://orthodox-voice.blogspot.com/2022/12/blog-post_11.html
1) Αλάθητοι δεν είμαστε. Καταθέτουμε ότι θεωρούμε σωστό μετά από πολυετείς αναζητήσεις, συζητήσεις κλπ. Ελεύθερα είναι πάντα τα σχόλιά μας. Αν γνωρίζει κάτι σωστότερο κάποιος ή αν βλέπει κάποιο λάθος, το καταθέτει.
2) Κανένα «σχίσμα» δεν έγινε το 1924.
Τουλάχιστον όχι από τους πιστούς που συνέχιζαν να τηρούν το πάτριο, δηλαδή την εκκλησιαστική μας παράδοση.
Πολύ σωστά υπερασπίστηκαν την εκκλησιαστική μας παράδοση.
3) Το πρόβλημα προέκυψε με την χειροτονία νέων επισκόπων, τουλάχιστον 10 χρόνια μετά.
Όταν υπάρχει αίρεση μέσα στην εκκλησία, η αντιμετώπισή της δεν είναι η χειροτονία επισκόπων στη θέση άλλων -πριν αυτοί καταδικαστούν.
4) Δυστυχώς τα πράγματα στους καιρούς της αίρεσης δεν είναι άσπρο-μαύρο.
Ομοίως κανείς ιερέας δεν έχει το αλάθητο σε όσα καλοπροαίρετα ίσως διδάσκει.
Είναι καιρός πολέμου, πρωτόγνωρες καταστάσεις, αναπόφευκτο να γίνονται λάθη.
Οι μεν κατηγορούν τους άλλους για σχίσμα (παράλληλες Συνόδους, πόσοι επίσκοποι Θεσσαλονίκης υπάρχουν;), οι δε για αίρεση (άρση αναθεμάτων, συμμετοχή στο ΠΣΕ, Κολυμπάρι).
Και οι δύο δίκιο έχουν στα επιχειρήματα εναντίον των άλλων.
Όταν όλοι έχουν κάνει λάθος, που πάμε;
5) Νομίζουμε μια λύση θα ήταν η πρόταση του κεκοιμημένου π.Γεωργίου Αγγελακάκη να επιστρέψουμε και να ενωθούμε όλοι πίσω, στην «εκκλησία του προ του 1924», πριν το νέο ημερολόγιο και χωρίς τον μολυσμό από τον Οικουμενισμό.
6) Μακάρι «να καθαρίσει» με κάποιο θαύμα ο Θεός την εκκλησία του (πρώτιστα την Ιεραρχία) -μην το αποκλείεται να συμβεί αν κάποτε το επιτρέψουν οι συνθήκες και καταρρεύσουν όλα, θα πάρουν το χρυσάφι τους κ θα φύγουν για να σωθούν οι ίδιοι «ὁ δἑ μισθωτὸς φεύγει, ὅτι μισθωτός ἐστι καὶ οὐ μέλει αὐτῷ περὶ τῶν προβάτων.»-
και να βρεθούν σωστοί επίσκοποι νέου κ πατρίου που να συγκαλέσουν μια Οικουμενική Σύνοδο να διορθώσει τα λάθη, να καθαιρέσει τους αμετανοήτους και να ορθοτομήσει την οδό της αλήθειας.
Μέχρι τότε,
βαδίζοντας προς τα έσχατα,
«ο σώζων εαυτόν σωθήτω».
Ἄν διαβάζατε τήν ἐργασίαν μου εἰς τήν ὁποίαν σᾶς παρέπεμψα, δέν νομίζω ὅτι θά ἐγράφατε: «Όταν υπάρχει αίρεση μέσα στην εκκλησία, η αντιμετώπισή της δεν είναι η χειροτονία επισκόπων στη θέση άλλων -πριν αυτοί καταδικαστούν». Αὐτά πού γράφω εἰς τήν ἐν λόγῳ ἐργασίαν μου δέν εἶναι μία γνώμη, ἀλλά τί ἔπραξαν οἱ Ἅγιοι εἰς ἀναλόγους περιπτώσεις.
Φυσικά και διαβάσαμε την εργασία σας.
Ποτέ σε καιρούς αιρέσεως δεν είχαμε δημιουργία Συνόδων στη θέση υπάρχουσας Συνόδου (ως λύση στο πρόβλημα).
Αυτό αποτελεί ΣΧΙΣΜΑ.
Αυτό έχει συμβεί με τις παρατάξεις ΓΟΧ.
Να αρχίσουμε να απαριθμούμε Συνόδους ΓΟΧ σήμερα (στη θέση της Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος);
Γι αυτό και ρωτήσαμε πόσοι επίσκοποι Θεσσαλονίκης υπάρχουν;
Δεν βλέπετε που οδήγησε η δημιουργία παραλλήλων Συνόδων;
Δεν είναι αυτό η ορθόδοξη αντιμετώπιση της αίρεσης.
Δεν μπορούμε να επικαλούμαστε την εξαίρεση για να την κάνουμε κανόνα.
Έχουμε ανεβάσει μια ομιλία σε 3 βίντεο (δεξιά στήλη), που αναφέρεται σε αυτό το θέμα, πως αντιμετώπιζαν οι Οικουμενικές Σύνοδοι τους μη (ακόμη) κεκριμένους (καταδικασμένους) αιρετικούς:
Μέχρι να τους καθαιρέσουν αποδέχονταν το επισκοπικό τους αξίωμα.
Δεν χειροτονούσαν στη θέση τους πριν τους καλέσουν σε Σύνοδο να απολογηθούν.
Πατριάρχης μας είναι ο Βαρθολομαίος και αντίστοιχα επίσκοπος ο επίσκοπος της περιοχής μας.
Άλλο να διακόψουμε την μνημόνευση, που μας δίνει το δικαίωμα ο 15ος Κανόνας της Πενθέκτης και άλλο να χειροτονήσουμε άλλον δεσπότη.
Να θυμίσουμε με ποιον όρο και πως χειροτονήθηκαν οι επίσκοποι οι επίσκοποι των ΓΟΧ από τους Ρώσσους της Διασποράς; Τήρησαν τον όρο για την αναγνώρισή τους;
Ας μην ανοίγουμε άλλα θέματα.
Γράψαμε έγιναν λάθη από παντού.
Είναι θέματα που δεν μπορούμε να λύσουμε ως λαϊκοί. Θα τα λύσουν οι πατέρες όταν επιτρέψει ο Θεός.
Προς το παρόν ας κοιτάξουμε την σωτηρία της ψυχής μας ομολογώντας την ορθόδοξη πίστη μας και ελέγχοντας όσους σφάλουν.
1. Ὅπως τονίζω τεκμηριωμένα στήν ἀναφερθεῖσαν ἐργασίαν μου, ἐν ὥρα ἀνάγκης καί διωγμοῦ τῆς Ἐκκλησίας, ἐνέργειες πού γίνονται παρά κανόνας καί παρ’ ἐνορίαν ΕΠ’ ΩΦΕΛΕΙΑ τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ΕΠΑΙΝΕΤΕΣ, ὄχι κατακριτέες! Μεγάλοι ἅγιοι, ὅπως Ἀθανάσιος, Βασίλειος, Ἐπιφάνιος, Ἰ. Χρυσόστομος κ.ἄ. ἐχειροτόνησαν παρ’ ἐνορίαν, καθότι «δίκαιον ὑπάρχει ἐν ὥρα ἀνάγκης βοηθεῖν ταῖς πολεμουμέναις ἤ θλιβομέναις Ἐκκλησίαις, καί χειροτονεῖν ἐν αὐταῖς Ἐπισκόπους καί Πρεσβυτέρους, καί σχεδόν ἐνεργεῖν ἐν αὐταῖς ὡς ἴδιοι Ἐπίσκοποι» (Δοσιθέου Δωδεκάβιβλος, τ. 1, σελ. 500-502, Βιβλίον Β', Κεφ. ΙΘ', Παρ. Α' – ΣΤ'). Κατ’ ἐσᾶς, προφανῶς, ὅλοι αὐτοί οἱ Ἅγιοι ἐδημιούργησαν σχίσματα!
2. Ὁ Καθηγητής π. Β. Στεφανίδης ἀναφερόμενος εἰς τό Βουλγαρικόν σχίσμα (1872), ἀφοῦ πρῶτον ἀναφέρει ὅτι ἡ συγκρότησις τοπικῆς συνόδου ὑπό τοῦ Πατρ/χείου Κων/λεως ἦτο ἀπαραίτητος διά τήν κήρυξιν τοῦ σχίσματος, ἐπάγει: «Τό πατριαρχεῖον καί ἡ ἐξαρχία ἐδικαιοῦντο, μετά τήν κήρυξιν τοῦ σχίσματος, νά στέλλωσιν ἀρχιερεῖς, ὅπου ἤθελον» (Ἐκκλησιαστική Ἱστορία: Ἀπ’ Ἀρχῆς Μέχρι Σήμερον, Ἐκδ. Παπαδημητρίου, Β’ Ἔκδοσις, Ἀθῆναι, 1959, σελ. 738-739).
3. Τό αὐτό λέγει καί ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος: «Ἄν ὁ Φιλάρετος [σ.σ. τῆς ΡΟΕΔ] ἐπίστευεν ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶχε πέσει εἰς αἵρεσιν, τότε ἠδύνατο νά παρέμβῃ ἐν αὐτῇ ... νά χειροτονήσῃ ἐξ ἀρχῆς Ἱερεῖς (ἤ καί Ἐπισκόπους) διά τό πλήρωμα τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας» («Τά Δύο Ἄκρα», σ. 86). Συνεπῶς, ὀρθῶς ἡ ΡΟΕΔ ἀνεγνώρισε καί συνέδραμε εἰς τόν ἀγῶνα τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ. μέ χειροτονίας Ἐπισκόπων. Καί, ἐάν εἶχε τοιοῦτον δικαίωμα ἡ ΡΟΕΔ, διατί νά μήν τό ἔχουν ἱεράρχαι τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας;
4. Συμπεραίνομεν ὅτι, ἐφόσον τό 1935 οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ π.ἑ. ἐκήρυξαν συνοδικῶς τήν «ἐπίσημον ἐκκλησίαν» (ἐν δυνάμει) σχισματικήν, ἕπεται ὅτι εἶχον τό δικαίωμα νά χειροτονήσουν ἰδικούς των Ἐπισκόπους. Συνεπῶς, ἡ προσφιλής θεωρία τῆς σέκτας τοῦ π. Ε. Τρικαμηνᾶ περί «παραλλήλων ἐπισκόπων» δέν ἰσχύει εἰς τήν περίπτωσιν πού μία τοπική ἱεραρχία πίπτει εἰς αἵρεσιν ἤ σχίσμα.
Επιμένετε να εστιάζετε στην εξαίρεση για να την επιβάλλετε ως κανόνα (και να δικαιώσετε έτσι τα σχίσματα, δηλαδή τις σημερινές παρατάξεις ΓΟΧ).
Και μόνον από το αποτέλεσμα,
το χάος των παρατάξεων και των επισκόπων σήμερα στις τάξεις των ΓΟΧ,
αντιλαμβάνεται κανείς ότι είναι κάτι που δεν έχει ευλογία από τον Θεό.
Η εκκλησία μας μαστιζόταν πάντα από αιρέσεις.
Αν σε μετρημένες στα δάκτυλα περιπτώσεις, κάποιος επίσκοπος έκανε μία χειροτονία σε μέρος που το είχαν «καταλάβει» αιρετικοί,
πως από αυτή την σπάνια εξαίρεση τολμάτε να δικαιολογείται την ύπαρξη ένα σωρό Συνόδων ΓΟΧ (και ένα σωρό άλλων επισκόπων τους που έχουν διακόψει κοινωνία μαζί τους).
Αυτή ήταν η αντιμετώπιση της εκκλησίας έναντι αιρέσεων;
Να χειροτονεί νέες Συνόδους χωρίς να έχουν καθαιρεθεί οι προηγούμενες;
Ότι θα φτάνατε σε σημείο να επικαλεστείτε το σχίσμα της Βουλγαρικής εκκλησίας (που εξέλεξε παρανόμως Βούλγαρους ιεράρχες στην τουρκοκρατούμενη τότε Μακεδονία μας, για να εκβουλγαρίσει τον πληθυσμό)
και την εύλογη-κανονική αντίδραση του Πατριαρχείου Κων/πόλεως,
για να δικαιώσετε την δημιουργίας Συνόδων ΓΟΧ στην θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος,
ενώ ισχύει ακριβώς το αντίθετο, αυτό πραγματικά μας ξεπερνά!!!
Αυτό που έκανε η Βουλγαρική εκκλησία εκκλησιαστικά ήταν ΣΧΙΣΜΑ και γι αυτό ακολούθησε και η Σύνοδος που το καταδίκασε.
Τι δεν καταλαβαίνετε;
Είναι αδιανόητο να επικαλείστε ένα βιβλίο που πρεσβεύει ακριβώς το αντίθετο, για να βγάλετε το συμπέρασμα που σας βολεύει κ δεν έχει καμμία σχέση με την λογική.
Αυτό καταλάβατε ότι λέει στο βιβλίο του ο π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος;
Και τι μας απασχολεί τι είπε ένα βιβλίο όταν υπάρχει αντιμετώπιση των αιρέσεων από την Εκκλησία τόσους αιώνες;
Και φθάνετε σε μία ακόμη παράνοια (πραγματική παράνοια, δεν υπάρχει κανένας λογικός συνειρμός), που λέει:
Αφού οι 3 επίσκοποι που έφυγαν από την Εκκλησία της Ελλάδος και πήγαν στους ΓΟΧ, χαρακτήρισαν την Εκκλησία της Ελλάδος Σχισματική(!) «εν δυνάμει», όμως, όχι «εν ενεργεία»,
άρα (από μόνοι τους οι 3 επίσκοποι) είχαν δικαίωμα να εκλέξουν ολόκληρη Σύνοδο!
Χωρίς να καλέσουν σε απολογία, χωρίς να εγκαλεστούν για την όποια αίρεση υποτίθεται δίδαξαν οι δεκάδες υπόλοιποι, χωρίς να καθαιρεθούν οι επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδος προηγουμένως.
Το αποτέλεσμα το είδατε: Σε πόσο χρόνο διασπάστηκαν μεταξύ τους οι 3 επίσκοποι. Και τη δημιουργία στη συνέχεια των Συνόδων ΓΟΧ.
Τι δουλειά έχει ο π.Ευθύμιος Τρικαμηνάς σε αυτά που συζητάμε;
Μιλάμε για την Συνοδική αντιμετώπιση των αιρέσεων από την Εκκλησία μας όλους τους αιώνες.
Γιατί προσωποποιείτε το σοβαρό αυτό θέμα με την διένεξη σας με τον π.Ευθ.Τρικαμηνά;
ΔΕΝ θέλετε να καταλάβετε την αλήθεια δυστυχώς.
Θα συνεχίζετε να ψάχνετε βιβλία και να στέκεστε σε αποσπάσματα για να χτίσετε παράλογους συλλογισμούς.
Σε ποια «αίρεση» έπεσε η Εκκλησία της Ελλάδος το 1935;
Ποιο Σύμβολο της Πίστεως άλλαξε;
Ένα λάθος το διορθώνουμε με το σωστό τρόπο.
Με τον τρόπο της εκκλησίας μας. Με Οικουμενισκή Σύνοδο που καταδικάζει την αίρεση.
Δεν παίρνουμε το τσεκούρι για να θεραπεύσουμε μια πληγή.
Βλέπετε το αποτέλεσμα. Δεν το βλέπετε;
Θυμίζουμε επίσης πως προέκυψαν οι χειροτονίες από την ΡΟΕΔ.
Πήραν "σηκωτούς" 3 επισκόπους από όλα τα μήκη κ τα άκρη της γης (ο ένας από Νότια Αμερική) και τους έφεραν κρυφά στην Ελλάδα για να κάνουν χειροτονίες!
Και παρά το ότι η ΡΟΕΔ στην ανακοίνωσή της έθεσε ως προϋπόθεση να ενωθούν όλοι οι παλαιοημερολογίτες μαζί, οι εμπνευστές των χειροτονιών αυτών εκμεταλλεύθηκαν τις χειροτονίες χωρίς να ενωθούν. Ο ορισμός της ΔΟΛΙΟΤΗΤΑΣ δηλαδή.
Η ιστορία των ΓΟΧ είναι γεμάτη σφάλματα.
Ελπίζουμε να ανοίξετε μια μέρα τα μάτια σας και να τα δείτε, όπως και εμείς αναγνωρίζουμε και καταγγέλλουμε τα σφάλματα και τις προδοσίες πίστεως των Οικουμενιστών στην Εκκλησία της Ελλάδος, στο Πατριαρχείο κλπ
(και δεν είναι ΟΛΟΙ Οικουμενιστές,
ΔΕΝ είναι ο Κονίτσης, ΔΕΝ είναι ο Κηθύρων, ΔΕΝ είναι ο Ναυπάκτου, ΔΕΝ είναι ο Μόρφου, ΔΕΝ είναι ο νυν μητροπολίτης Πάφου κλπ).
Και ένα βίντεο για την Ιστορία και όσους δεν γνωρίζουν πως προέκυψαν οι χειροτονίες των ΓΟΧ:
https://www.youtube.com/watch?v=kVubGZ-5y4M
Τίποτε ἀπό αὐτά πού γράφετε δέν ἰσχύει! Ἐπισημαίνω μερικές ἀπό τίς διαστροφές σας. Πρῶτον, πότε μέ εἴδατε νά ὑπερασπίζωμαι τίς πολλές συνόδους τῶν «ΓΟΧ»; Οὐδέποτε! Ἀντιθέτως, τίς κατακρίνω καί, ὅπως σᾶς ἔγραψα, δέν συνιστῶ σέ κανένα νά ὑπαχθῇ σέ κάποια ἀπό αὐτές.
Δεύτερον, γράφετε: «Σε ποια 'αίρεση' έπεσε η Εκκλησία της Ελλάδος το 1935; Ποιο Σύμβολο της Πίστεως άλλαξε; Ένα λάθος το διορθώνουμε με το σωστό τρόπο.» Ἔ, λοιπόν, οἱ Οἰκουμενισταί δέν θά μποροῦσαν νά βροῦν καλυτέρους συμμάχους ἀπό ἐσᾶς!!! Λυποῦμαι πολύ γιά ἐσᾶς, πού παριστάνετε ὅτι τό 1924 ἔγινε ἁπλῶς ἕνα «λάθος», ἐνῷ οἱ ἴδιοι οἱ Οἰκουμενισταί μᾶς πληροφοροῦν μέ σαφήνειαν ὅτι τό ἔκαναν χάριν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, οἱ δέ ἐνιστάμενοι, οἱ ὁποῖοι ἐγνώριζον τίς ἐπί 3,5 αἰῶνες ραδιουργίες τοῦ Παπισμοῦ νά εἰσαγάγῃ τό ν.ἑ. εἰς τήν Ὀρθοδοξίαν, οὕτως ὥστε νά τήν σχίσῃ καί κατόπιν νά τήν ὑποτάξῃ, ἐκραύγαζον: «μᾶς φράγκεψαν»! Ἰδού, λοιπόν, ὁ πρῶτος λόγος διά τόν ὁποῖον ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. εἶναι αἵρεσις. Ἐκτός τούτου, δέν ἀντιλαμβάνεσθε οὔτε τό προφανές, ὅτι ἔβλαψαν τό 9ον ἄρθρον τοῦ Συμβόλου: «Εἰς Μίαν, Ἁγίαν, ...». Αὐτός εἶναι ὁ δεύτερος λόγος. Ὑπάρχουν τοὐλάχιστον δύο ἀκόμη λόγοι διά τούς ὁποίους τό ν.ἑ. εἶναι αἵρεσις: (1) ἡ κατάργησις τοῦ δόγματος τοῦ νά μήν ἐπιδιώκουν οἱ Ὀρθόδοξοι νά συνεορτάζουν μέ αἱρετικούς (37ος Κανών τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου), καί (2) ἡ κατάργησις τοῦ δόγματος τοῦ συνεορτασμοῦ τῶν ἑορτῶν ὑφ' ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων ἀνά τήν Οἰκουμένην (56ος Κανών τῆς ΣΤ' Οἰκ. Συνόδου).
Τρίτον, γράφετε: «Αφού οι 3 επίσκοποι που έφυγαν από την Εκκλησία της Ελλάδος και πήγαν στους ΓΟΧ, χαρακτήρισαν την Εκκλησία της Ελλάδος Σχισματική(!)» Ἔ, λοιπόν, ἔχετε ξεπεράσει τούς Οἰκουμενιστάς! Δέν ἔφυγαν ἀπό τήν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος οἱ ὀρθοτομοῦντες, ἀλλά οἱ σχισματο-αιρετικοί! Προφανῶς, πολύ μικράν ἰδέαν ἔχετε γιά τήν Ὀρθοδοξίαν, ἰουδαΐζοντες καί νομίζοντες αὐτήν ὡς ἕν νομικόν δημιούργημα! Βεβαίως οἱ ὀρθοτομοῦντες εἶχον τό δικαίωμα νά κηρύξουν Σχισματικούς τούς σχισματικούς! Ἀλλά, γιά ἐσᾶς αὐτά εἶναι «παράνοια» καί δέν ἔχει ἔννοιαν νά συνεχίσω ἀνατρέποντας καί τίς ὑπόλοιπες ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ σας. Καλή μετάνοια! Τέλος. (Δέν θ' ἀπαντήσω σέ ὅ,τι ἄλλο γράψετε, ἤδη ἄφησα ἀναπάντητες πολλές ἀκόμη διαστροφές σας, καθότι δέν προτίθεμαι νά γράψω βιβλίον πού ν' ἀπευθύνεται εἰς κρυπτο-οικουμενιστάς.)
Εσείς γράψατε το παρακάτω (παρατίθεται αυτούσιο) :
«4. Συμπεραίνομεν ὅτι, ἐφόσον τό 1935 οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ π.ἑ. ἐκήρυξαν συνοδικῶς τήν «ἐπίσημον ἐκκλησίαν» (ἐν δυνάμει) σχισματικήν, ἕπεται ὅτι εἶχον τό δικαίωμα νά χειροτονήσουν ἰδικούς των Ἐπισκόπους.»
Εμείς ΔΕΝ το συμπεραίνουμε αυτό.
Η δική μας απάντηση ήταν να χαρακτηρίσουμε «παραλογισμό» τον συλλογισμό σας τον οποίο συνοψίσαμε στο :
«(από μόνοι τους οι 3 επίσκοποι) είχαν δικαίωμα να εκλέξουν ολόκληρη Σύνοδο!».
Αναγκαζόμαστε να το επαναλάβουμε μία ακόμη φορά:
- Ορθώς συνέχιζαν να τηρούν το πάτριο ημερολόγιο,
αλλά
- ήταν λάθος η χειροτονία επισκόπων και ακόμη περισσότερο η δημιουργία Συνόδων.
Επαναλαμβάνουμε λοιπόν για τελευταία φορά
(το ίδιο λάθος κάνει και ο ομιλητής του βίντεο στο οποίο παραπέμψαμε):
Στην Ορθόδοξη εκκλησία δεν αρκεί να κηρύξει κάποιος κάποια αίρεση (ας δεχτούμε ότι το ν.η. ήταν αίρεση ως συνειρμό),
για να επέμβει κάποιος επίσκοπος και να χειροτονήσει άλλον στη θέση του, πόσω μάλλον να φτιάξει ολόκληρη Σύνοδο στη θέση της Συνόδου.
Γι αυτό συγκαλούνταν οι Οικουμενικές Σύνοδοι,
για να κληθούν σε απολογία οι αιρετίζοντες και εφόσον επέμεναν, μόνον τότε να καθαιρεθούν.
Και τότε να εκλεγούν άλλοι στη θέση τους, συνοδικώς.
Ἄν καί ἔγραψα ὅτι δέν θά ἐπανέλθω, ἐντούτοις δέν θά ἐπιτρέψω νά μέ παρουσιάσετε ὡς παράλογον, ὑποκρινόμενοι ὅτι δέν καταλαβαίνετε αὐτά πού γράφω, ἔτσι ὥστε νά τά διαστρέφετε. Κατακρίνω, ἀγαπητοί μου, τήν διάσπασιν εἰς πολλάς Συνόδους καί τάς πλάνας τῶν σημερινῶν Π/Ητῶν. Ἐάν ἡ Σύνοδος πού συνεκροτήθη τό 1935 παρέμενεν ἡνωμένη καί ἐκραταιοῦτο, ἐγώ θά ἤμην ἡνωμένος μέ αὐτήν καί θά τήν ἐπαινοῦσα. Ἐξ ἄλλου, εἶχεν ὡς παράδειγμα-πρότυπον τόν Ὁμολογητήν Πατριάρχην Μόσχας Τύχωνα, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνον δέν ὑπετάχθη εἰς τούς Μπολσεβίκους, ἀλλά καί συνεκρότησε Σύνοδον ἐκ ΔΥΟ ΜΟΝΟΝ Ἀρχιερέων, προέβη εἰς χειροτονίας νέων 'Επισκόπων καί, «ἔχων οὔτω συνοδικόν ὄργανον, τήν 2.4.1924 ἀφώρισε τήν 'Ζῶσαν Ἐκκλησίαν'» τῶν συμβιβασμένων μέ τούς ἀθέους Μπολσεβίκους (βλ. Ἀρ. Δελήμπαση, «Πάσχα Κυρίου», σελ. 803). Ἀκούετε τί κάμνουν οἱ ἀληθινοί Ὀρθόδοξοι ἐν καιρῷ διωγμοῦ τῆς Ἐκκλησίας; Δέν ὑποτάσσονται εἰς τόν Διάβολον μέ τό πρόσχημα ὅτι θά περιμένουν Πανορθόδοξον Σύνοδον! Ἀκόμη καί ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος τά λέγει αὐτά, πού εἶναι βεβαίως Ὀρθόδοξα, ἀλλ' εἰς τήν περίπτωσιν τῶν Π/Ητῶν δέν τά ἐδέχθη, ψευδόμενος σφόδρα, ὅτι δῆθεν οἱ Π/Ηται ἔπεσαν εἰς αἵρεσιν, ἐπειδή τάχα ... ἐλάτρευσαν τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον!!! Ἰδού γιατί σᾶς παρέπεμψα εἰς τό αἱρετικόν κατά τά ἄλλα βιβλίον «ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ». Αὐτές τίς ἀνοησίες πού γράφετε τίς διαδίδει στίς μέρες μας ὁ π. Ε. Τρικαμηνᾶς, ὁ π. Εὐγένιος (πού βλέπω ὅτι τόν ἔχετε «σημαίαν»), ὁ π. Σάββας Λαυριώτης κ.ἄ. Καί μετά ἀπορεῖτε πού ὁμιλῶ γιά τήν σέκταν τους. Μέχρι χθές, σᾶς ἐκτιμοῦσα, διότι σέ ὅλα τά ἄλλα θέματα, ἔχετε σωστές θέσεις, ἀλλά μέχρις ἐδῶ. Καλή μετάνοια καί πάλι.
1. Για τον ρόλο του "γέροντα" Σάββα Λαυρεώτη, αποκαλύψαμε εδώ:
https://opaidagogos.blogspot.com/2023/10/1-2.html
2. Όπως δηλώσαμε εξ αρχής δεν διεκδικούμε κανένα αλάθητο. Όπως βλέπετε κανένα σας σχόλιο δεν έχει σβηστεί. Δεν μας φοβίζει η αλήθεια. Την αναζητάμε. Όπως βλέπετε όμως, σε καιρούς αιρέσεως, τα πράγματα δεν είναι άσπρο μαύρο. Γι αυτό κ απαιτείται αν βρεθούν ευλαβείς πατέρες να συγκαλέσουν μια νέα Οικουμενική Σύνοδο που θα πάρει αποφάσεις. Αλλά ο Ελληνικός λαός, «δεμένος» στην αμαρτία (όλοι μας, λίγο ή πολύ ο καθένας μας), δεν δίνουμε τέτοια ευκαιρία στον Θεό.
3. Δυστυχώς στον χώρο των ΓΟΧ υπάρχει ένα τεράστιο θέμα με αντικανονικές χειροτονίες. Αφενός με τους Ματθαιϊκούς που παραβιάζοντας κάθε κανόνα ΕΝΑΣ, ο Ματθαίος, χειροτόνησε μόνος του επισκόπους,
αφετέρου οι δύο που χειροτόνησαν τον Ακάκιο στην Αμερική, από τους οποίους ο ένας ήταν Ρουμάνος (που ακολουθούσε το νέο ημερολόγιο) και δεν παραδέχεται ότι ήταν παρόν στην χειροτονία, άρα έχουμε χειροτονία μόνον από έναν; και ότι έγινε εν αγνοία της Συνόδου της ΡΟΕΔ, συν ότι ήταν υπερόριος, τέλος πάντων,
όπως ξαναγράψαμε, και οι δύο πλευρές έχουν σφάλματα.
Παραθέτουμε μερικούς συνδέσμους χωρίς απαραίτητα να συμφωνούμε με όσα αναφέρονται σε αυτούς. Οποιοσδήποτε σύνδεσμος εκ μέρους σας είναι ευπρόσδεκτος:
1) ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ «ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ» του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστόδουλου
https://www.entaksis.gr/%cf%84%ce%bf-%ce%ba%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%83-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%bf%cf%84%ce%bf%ce%bd%ce%b9%cf%89%ce%bd-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%80%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%b9%ce%bf%ce%b7%ce%bc/
2) ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΝ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗΝ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ του ΜΟΝΑΧΟΥ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑΤΟΥ
https://www.entaksis.gr/%ce%b1%cf%80%ce%bf-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%80%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%b9%ce%bf%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b9%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bc/
3) Αντιπατερική η στάση τού ζηλωτικού Παλαιοημερολογιτισμού
π. Βασιλείου Παπαδάκη
https://www.entaksis.gr/%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%cf%80%ce%b1%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%8d-%ce%b6%ce%b7%ce%bb%cf%89%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d-%cf%80%ce%b1/
Ἀγαπητέ Παιδαγωγέ, κατ' ἀρχάς, σ' εὐχαριστῶ πού ἐδημοσδίευσες ὅλα τά σχόλιά μου. Καί πάλιν, ἐν καιρῷ κηρυσσομένης αἱρέσεως ἤ διωγμοῦ τῆς Ἐκκλησίας ὄχι μόνον ἐπιτρέπονται εἰς τό Ὀρθόδοξον λεῖμμα αἱ παρ’ ἐνορίαν καί παρά κανόνας χειροτονίαι, ἀλλά καί ἐπαινοῦνται! Κατά τό γνωστόν, «ἐξ ἀνάγκης καὶ νὸμου μετάθεσις γίνεται» (Ἑβρ. 7:12). Κατά τούς συνηγόρους τῶν Οἰκουμενιστῶν («ἀρχιεπίσκοπον» Χ. Παρασκευαΐδην, μοναχόν Β. Παπαδάκην κ.ἄ.), οἱ τοῦ π.ἑ. θά ἔπρεπε φαίνεται νά ζητήσουν χειροτονίας ἀπό τούς διώκτας των διά νά συνεχίσουν τήν ἀποτείχισιν! Ὁ δέ π. Θεόκλητος Διονυσιάτης, ἐκήρυξε φανερά (μέ δημοσίευμά του) τήν αἵρεσιν τοῦ «Δυνητισμοῦ», σημαντικώτατον δεκανίκι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, γράψας (γύρω στό 2000) ὅτι ὁ 15ος Κανών τῆς ΑΒ Συνόδου εἶναι «δυνητικός»! Σ' αὐτήν τήν αἵρεσιν στηρίζονται ἀκόμη καί γνωστοί δογματολόγοι πού κατά τά ἄλλα ὀρθοφρονοῦν γιά νά κοινωνοῦν μέ τούς Οἰκουμενιστάς, παρά τό ὑποχρεωτικόν τῆς ἀποτειχίσεως. Βλ. τήν σειράν τῶν ἄρθρων μου στόν «Ὀ.Τ.» στά πλαίσια τοῦ διαλόγου μου μέ τόν θελόγον Παῦλον Τρακάδαν (2023-2024).
Σχετικά με τις «παράλληλες χειροτονίες», να διαβάσετε τις απαντήσεις του μοναχού Ιωσήφ προς τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά:
1η Απάντηση: https://www.scribd.com/doc/88186678/%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%97-%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%9D-%CE%A0-%CE%95%CE%A5%CE%98%CE%A5%CE%9C%CE%99%CE%9F-%CE%A4%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%9C%CE%97%CE%9D%CE%91
Επαυξημένη 1η απάντηση: https://www.scribd.com/doc/107102231/%CE%94%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%95%CE%A1%CE%97-%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%97-%CE%95%CE%99%CE%A3-%CE%A4%CE%9F%CE%9D-%CE%A0-%CE%95%CE%A5%CE%98%CE%A5%CE%9C%CE%99%CE%9F-%CE%A4%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%9C%CE%97%CE%9D%CE%91
2η απάντηση: https://www.scribd.com/document/232961371/%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%97-2%CE%B7-%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3-%CE%A4%CE%9F%CE%9D-%CE%95%CE%A5%CE%98%CE%A5%CE%9C%CE%99%CE%9F%CE%A5-%CE%A4%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%9C%CE%97%CE%9D%CE%91
Μετά από αυτές τις απαντήσεις, ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς από εκεί που έλεγε «δεν υπάρχει κανένα τέτοιο παράδειγμα στην εκκλησιαστική ιστορία», άρχισε να λέει «εννοούσα ότι δεν υπάρχει παράδειγμα Αγίων που να έπραξαν έτσι, οπότε τα παραδείγματα αυτά δεν αποτελούν παραδείγματα προς μίμηση…» Αλλά και σε αυτό έκανε λάθος και έλαβε την απάντηση από τον Νικόλαο Μάννη εδώ https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2016/08/blog-post_30.html?m=1.
Άλλο ένα σχετικό άρθρο είναι και αυτό https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2022/12/blog-post.html?m=1
Σχετικά τώρα με τις χειροτονίες, δεν υπάρχει αντικανονικότητα. Εφόσον υπήρχε σκληρός διωγμός στην Ελλάδα οι ιερείς έλαβαν χειροτονίες υπερορίως, κάτι που έχει συμβεί πολλές φορές στην εκκλησιαστική ιστορία, σε ανάλογες περιόδους. Και βεβαίως έχουν αναγνωριστεί από την σύνοδο της ΡΟΕΔ και τον Άγιο Μητροπολίτη Φιλάρετος. Θα σας πρότεινα να διαβάσετε το εξαιρετικό ιστορικό βιβλίο του Νικολάου Μάννη « Ο Λέων της Ορθοδοξίας: Ο Αρχιεπίσκοπος Λεόντιος Φιλίπποβιτς (1904-1971) και η Προσφορά του στην Αληθινή Ορθοδοξία» που έχει πολλά ιστορικά ντοκουμέντα για το θέμα.
Τα πονήματα που παραθέσατε περιέχουν χιλιοειπομένα «επιχειρήματα» που εύκολα μπορούν να αναιρεθούν, αλλά όχι σε ένα σχόλιο.
Οπότε (με την λογική σας),
αν οποιασδήποτε κρίνει ότι ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι έπεσαν σε αίρεση,
δικαιούται να πάει στο εξωτερικό, να βρει έναν μητροπολίτη ακόμη και να χειροτονήσει έτσι ολόκληρη Σύνοδο.
Τόσο απλά.
Ήταν αυτός ο τρόπος με τον οποίο η εκκλησία μας 2000 χρόνια τώρα αντιμετώπιζε τις αιρέσεις;
Τότε γιατί γινόταν οι Οικουμενικές Σύνοδοι;
Γιατί δεν χειροτονούσαν απευθείας νέους επισκόπους και Συνόδους; (χωρίς να καταδικάσουν και να καθαιρέσουν προηγουμένως τους υπάρχοντες επισκόπους);
αγαπητέ φίλε "παιδαγωγέ" έφτιαξα ένα βίντεο για όλα αυτά (και την αποτείχιση). Αν και ξέρω ότι δεν θα συνεχίσω να αρέσω σε πολλούς μετά από αυτό, δεν μπορούσα να μην το φτιάξω. Το όφειλα. Εδώ : https://youtu.be/0B4sDrNv-PE
Πολύ ενδιαφέρον το βίντεο σας.
Επιτρέψτε μας 3 επισημάνσεις:
1) Δεν τίθεται θέμα επανάληψης των 3 καταδύσεων -επειδή αυτές δεν έγιναν με απόλυτη 100% βύθιση μέσα στο νερό.
Αν όμως δεν έγινε βάπτισμα- όπως συμβαίνει σε κάποιους ορθοδόξους σλάβους- και έγινε μόνον ράντισμα στο πρόσωπο, φυσικά τότε πρέπει να γίνει βάπτιση.
Ως λαϊκοί πιστοί οφείλουμε να τονίζουμε στους ιερείς ότι πρέπει να βαπτίζουν σωστά τα παιδιά μας, βουτώντας τα ολόκληρα μέσα στην κολυμπήθρα.
2) Όντως η παρουσία αστυνομικών εν ενεργεία ή αποστράτων είναι προκλητική σε όλους τους «ακραίους» χώρους.
Αντίστοιχα βιώσαμε στην Αποτείχιση απίθανες καταστάσεις και διχασμούς, που μόνον τυχαίοι δεν μπορούν να θεωρηθούν
πχ εδώ:
https://opaidagogos.blogspot.com/2023/10/1-2.html
3) Όπως γράψαμε η Αποτείχιση προϋποθέτει πνευματικότητα.
Ποιος την έχει όμως σε μια κοινωνία που κυριαρχεί το εγώ και τα πάθη.
Όμως γνωρίσαμε οικογένειες που αν και δυσκολεύονται εκ των πραγμάτων να εκκλησιάζονται συχνά, έχουν κάνει την ίδια τους την οικογένεια εκκλησία, και ζούνε την ευλογία του Θεού.
Το έχουν προφητεύσει, στα έσχατα θα κάνουμε πολλά χιλιόμετρα για να βρούμε έναν ευλαβή ιερέα.
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.