" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Πειραιάς: Εκδήλωση Μνήμης για τη Βόρειο Ήπειρο με θέμα: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ 1914-2014

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΓΟΝΕΩΝ
"Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ"
(Γ.Ε.Χ.Α) ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Φίλωνος 34Α, 18531 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ
ΤΗΛ 210-4173168 ΚΑΙ 4179022


Πρόσκληση
Την Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014, ώρα 5.30μμ 
στην αίθουσα μας, Φίλωνος 34Α 
θα γίνει εκδήλωση Μνήμης για τη Βόρειο Ήπειρο με Θέμα:
ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ
1914-2014

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ 1914-2014
ΕΘΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ 1914-2014
ΓΕΧΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 2.11.2014, ὥρα 5.30 μ.μ.
1. Τῇ Ὑπερμάχῳ (ὅλοι)
2. Εἰσήγηση  (κ. Τζιᾶς)
3. Πανάρχαια χώρα  (τραγούδι - Βίντεο)     
4. Ἡ Ἤπειρος στά βάθη τῶν χρόνων (μέ φωτεινές διαφάνειες) (κ. Ἀερίδης)
5. Ἡ ξακουστή ἡ Ἤπειρος  (τραγούδι - παρουσίαση)
6. Ὁ Πατροκοσμᾶς(ὁ Ἅγιος τῶν σκλάβων) (ἀπαγγελία–παρουσίαση–κα Σολάκη) 
7. Περιοδεῖες τοῦ ἁγίου Κοσμᾶ στό βόρειο τμῆμα τῆς Ἠπείρου  (Βίντεο)
8. Ἡ Βορειοηπειρώτισσα μάνα      (ἀπαγγελία – παρουσίαση – κα Μαρίνου)
9. Ἀρχηγός ὁ Σπυρομήλιος    (τραγούδι - Βίντεο)
10. Βόρειος Ἤπειρος 1914-2014      (κεντρική ὁμιλία - κ. Κυριακοῦ Κωνσταντῖνος)
11. Στό νέο Πατροκοσμᾶ (Μητροπολίτη κυρό Σεβαστιανό) (τραγούδι - παρουσίαση)
12.  Δέν τήν ξεχνοῦμε    (τραγούδι - Βίντεο) 
13. Κλείσιμο  (π. Κωνσταντῖνος) 
14. Ἐθνικός ὕμνος   (ὅλοι) 
στίχοι:

Κύπρος: Ο σημαιοφόρος και οι μαθητές στράφηκαν στον Ευαγόρα Παλληκαρίδη και όχι τους επισήμους

Πάφος: Με έναν ιδιαίτερο τρόπο επέλεξαν να στείλουν το μήνυμά τους, μαθητές που συμμετείχαν σήμερα στην παρέλαση στην Πάφο. Πρόκειται για μαθητές του Λυκείου Κύκκου της πόλης, οι οποίοι περνώντας μπροστά από την εξέδρα των επισήμων, αντί να γυρίσουν τα κεφάλια προς το μέρος τους για τον καθιερωμένο χαιρετισμό που καταδεικνύει σεβασμό, επέλεξαν να γυρίσουν προς την αντίθετη πλευρά, χαιρετίζοντας το άγαλμα του ήρωα της ΕΟΚΑ, Ευαγόρα Παλληκαρίδη.
Η κίνηση των μαθητών ερμηνεύτηκε ως μία πράξη που έστελνε το μήνυμα της απογοήτευσης για τα όσα βιώνει η χώρα μας.
Πηγή: Φιλελεύθερος (29/10/2014),«Μαθητές χαιρέτισαν τον Παλληκαρίδη και όχι τους επισήμους

================
Ονομάζομαι Μαύρος Κάρλος και είμαι μαθητής του Λυκείου Κύκκου Πάφου, ενός ιστορικού Λυκείου που πρόκειται να κλείσει.
Την περασμένη τρίτη, 28η Οκτωβρίου, στην καθιερωμένη μαθητική παρέλαση όλοι οι μαθητές του σχολείου αρνηθήκαμε να γυρίσουμε το κεφάλι προς την εξέδρα των επισήμων καθώς περνούσαμε από μπροστά τους αλλά στραφήκαμε προς τον Ήρωα Ευαγόρα Παλλικαρίδη του οποίου το άγαλμα βρίσκεται ακριβώς απέναντι. Αυτό έγινε σαν διαμαρτυρία και ένδειξη της δυσαρέσκειας για τα όσα συμβαίνουν σήμερα στον τόπο μας και στην πόλη μας αλλά και ειδικότερα για το κλείσιμο του Λυκείου μας.
Η ανάρτηση αυτή όμως, έχει σκοπό να εξηγήσει και να απαντήσει στις πάμπολλες ερωτήσεις που έχω δεχτεί προσωπικά από φίλους, γνωστούς, αγνώστους και μέσα επικοινωνίας για την ενέργεια μου την στιγμή που περνούσα μπροστά από του επισήμους.
Ναι, τους μούντζωσα, για όσους ακόμη πιστεύουν ότι η κίνηση του χεριού που φαίνεται στην φωτογραφία που έχει κυκλοφορήσει είναι κάτι άλλο.
Το γεγονός ότι είμαι λαβαροφόρος του Λυκείου μου, ο

Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014

Πρόγραμμα Ομιλιών, εξομολόγησης και άλλων δραστηριοτήτων του π. Νικολάου Μανώλη, στον Ι.Βυζ.Ν. Προφ. Ηλιού Θεσσαλονίκης

ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΩΣ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2014
Ο Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, είναι εφημέριος του Ιερού Βυζαντινού Ναού Προφήτου Ηλιού της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης (γεωγραφικά ο βυζαντινός αυτός ναός είναι λίγο πιο πάνω από τον Άγιο Δημήτριο τον πολιούχο).
Είναι επίσης ο υπεύθυνος του πνευματικού, κατηχητικού και κηρυκτικού έργου της ενορίας.
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο κινητό τηλέφωνο 6936981200 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση adipapikos@gmail.com
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ

ΟΜΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ, γίνονται στον χώρο κατηχήσεως (Ιέρωνος 8), έναντι του Ναού, στο στενό δίπλα στο πνευματικό κέντρο (απέναντι από την είσοδο του συσσιτίου):
  • Κάθε Τετάρτη βράδυ 7.00-9.00, μαχητική Ομιλία για όλους τους ενήλικες (ΠΡΟΣΟΧΗ, ΟΧΙ ΠΛΕΟΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΝΑΟ)
  • Κάθε Σάββατο πρωί 9.00-10.30, αγιοπατερική ανάλυση των ιερών αναγνωσμάτων της Κυριακής,
  • Κάθε Σάββατο πρωί 11.00-12.30, ερμηνεία της Κλίμακος του αγ. Ιω. του Σινατου, για νέους 18-35 ετών
  • Κάθε Κυριακή πρωί 10.30-12.00, θέματα οικογενειακής ζωής (για όλους αλλά και για νέους γονείς και νέους παππούδες) και εκκλησιαστικής επικαιρότητας.
ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΦΙΛΙΚΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ (στον ίδιο χώρο):

Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

13 ξένοι (εχθροί και σύμμαχοι) μιλάνε για το ηρωικό έπος των Ελλήνων

1) "Χάριν της ιστορικής αλήθειας πρέπει να επιβεβαιώσω ότι μόνο οι Έλληνες, απ’ όλους τους αντιπάλους που μας αντιμετώπισαν, πολέμησαν με το μεγαλύτερο θάρρος και περισσότερο αψήφισαν το θάνατο."
Adolph Hitler (από ομιλία του στο Reichstag στις 4 Μαΐου 1941)




2) "Η λέξη ηρωισμός φοβάμαι ότι δεν αποδίδει στο ελάχιστο τις πράξεις αυτοθυσίας των Ελλήνων, οι οποίες ήταν ο καθοριστικός παράγοντας για τη νικηφόρα έκβαση της κοινής προσπάθειας των εθνών, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, για την ανθρώπινη ελευθερία και την αξιοπρέπεια. Εάν δεν ήταν η ανδρεία των Ελλήνων και το θάρρος τους, η έκβαση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου θα ήταν ακοθόριστη."
Winston Churchill 
(παραφρασμένο από μια από τις ομιλίες του στο βρετανικό κοινοβούλιο στις 24 Απριλίου 1941)



3) "Μέχρι τώρα συνηθίζαμε να λέμε ότι οι Έλληνες πολεμούν σαν ήρωες. Τώρα θα λέμε ότι οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες."
Winston Churchill
(από ομιλία στο BBC στις πρώτες ημέρες του ελληνο-ιταλικού πολέμου)

4) "Λυπάμαι επειδή γερνώ και δεν θα ζήσω πολύ για να ευχαριστήσω τους Έλληνες, των οποίων η αντίσταση ήταν αποφασιστική για το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. "
Joseph Stalin 
(από ομιλία στο ραδιοσταθμό της Μόσχας στις 31 Ιανουαρίου 1943 μετά από τη νίκη στο Stalingrand)

Οἱ Ἥρωες - ποίημα και τραγούδι (βίντεο). Στους πεσόντες του έπους του 1940


Οἱ Ἥρωες
Μέσα σε βόλια κι ὀβίδων κρότους
ἔπεσαν νιάτα μὲς στὸν ἀνθό τους.
Πᾶνε λεβέντες, πᾶνε κορμιὰ
κι ἄγνωστα τά ῾θαψαν στὴν ἐρημιά.

Κανεὶς δὲ ξέρει ποὺ τά ῾χουν θάψει,
κανεὶς δὲ πῆγε γιὰ νὰ τὰ κλάψει,
κανεὶς δὲν ἔκαψε γι᾿ αὐτὰ λιβάνι,
κανεὶς δὲν ἔπλεξε γι᾿ αὐτὰ στεφάνι.


https://www.youtube.com/watch?v=wZUvNhNWmbU

Ἀνώνυμ᾿ ἥρωες, ἄγνωστοι τάφοι,
κανένας ὄνομα σ᾿ αὐτοὺς δὲ γράφει,
μήτε τὸ χῶμα τοὺς φιλοῦνε χείλη,
σταυρὸ δὲν ἔχουνε μήτε καντῆλι.

Μόνο μιᾶς κόρης μαργαριτάρια
κυλοῦν σὲ τάφους ποὺ κάποια μέρα
θὰ γίνουν κόσμου προσκυνητάρια
καὶ φάροι Νίκης γιὰ μία μητέρα.

Γ.Σουρης 

Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2014

Ψηλὰ οἱ καρδιές. Κι’ οἱ Σημαῖες ψηλά. Ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Ἑλλάδα θὰ νικήσουν, ἐφ’ ὅσον τὸ φῶς τοῦ «ΟΧΙ» τοῦ 1940 φωτίζει τὴν ζωή μας.

ν Δελβινακί τ 17 Ὀκτωβρίου 2014
ριθ.  Πρωτ. 65
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  176η
ΘΕΜΑ:  28η Ὀκτωβρίου 1940 - «... διὰ τοὺς Ἕλληνες ὑπὲρ τὴν νίκην ἡ δόξα» (Ἰω. Μεταξᾶς)
            γαπητοί μου Χριστιανοί,
-Α-
            Ὅταν ξημέρωνε ἡ Δευτέρα, 28η Ὀκτωβρίου 1940, δὲν εἶχε κάτι τὸ ἀσυνήθιστο ἡ ἡμέρα αὐτή. Καὶ παρ’ ὅτι ἦταν προχωρημένο τὸ Φθινόπωρο, ὁ οὐρανὸς ἦταν καταγάλανος καὶ ὁ ἥλιος λαμπρός, ἔλουζε τὰ πάντα μὲ τὸ χρυσό του φῶς. Αἴφνης, ὅμως ἀκούστηκαν οἱ σειρῆνες, ποὺ ἔλεγαν μὲ τὸν διαπεραστικό τους ἦχο ὅτι ἡ γειτονική μας Ἰταλία μᾶς εἶχε κηρύξει τὸν πόλεμο. Βέβαια, ὁ Μουσολίνι διακήρυττε συνεχῶς ὅτι ἡ χώρα του θὰ σεβόταν τὰ σύνορα τῶν γειτόνων της, ἀνεφερόμενος δὲ στὴν Ἑλλάδα ἔλεγε μὲ ἔμφαση ὅτι δὲν ἔπρεπε νὰ φοβᾶται ἰταλικὴ ἐπίθεση καὶ ὅτι τὰ σύνορα ἦταν δεδομένα ...
            Ἡ Ἑλληνικὴ Ἡγεσία ὅμως, ἄκουγε μὲν αὐτὲς τὶς διακηρύξεις, ἀλλὰ δὲν τὶς ἐπίστευε. Γιατὶ οἱ πληροφορίες τοῦ πρεσβευτοῦ μας στὴν Ρώμη σαφέστατα προειδοποιοῦσαν ὅτι ὅπου νἆναι θὰ ἐκδηλωθῆ ἡ Ἰταλικὴ ἐπίθεση. Βέβαια, δὲν ἦταν μόνο οἱ πληροφορίες τοῦ Ἕλληνα διπλωμάτη. Ὁ πνιγμὸς τῆς «Ἕλλης» στὴν Τῆνο, στὶς 15 Αὐγούστου 1940, ἀνήμερα τῆς γιορτῆς τῆς Παναγίας, ἦταν ἕνα σαφέστατο μήνυμα γιὰ τὶς διαθέσεις τῆς Ἰταλίας. Ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση δὲν πανικοβλήθηκε, ὅπως ὑπολόγιζε ὁ δικτάτορας τῆς γείτονος. Καὶ παρὰ τὸ ὅτι εἶχε στὰ χέρια της τὰ θραύσματα τῶν τορπιλῶν ποὺ ἔπληξαν τὴν «Ἕλλη», ἐπίσημα ἐδήλωνε ὅτι τὸ εὔδρομο βυθίστηκε ἀπὸ «ὑποβρύχιο ἀγνώστου ἐθνικότητος», ἐπειδὴ

Παρασκευή, 24 Οκτωβρίου 2014

Ο Παπαδιαμάντης και το σημερινό σχολείο

Του Λάκη Προγκίδη* από τον νέο Λόγιο Ερμή τ. 9
Το καλοκαίρι του 2011, καθώς διάβαζα μερικά από τα πάμπολλα αφιερώματα, περιοδικών και εφημερίδων, που κυκλοφόρησαν με την ευκαιρία των εκατό χρόνων από τον θάνατο του Παπαδιαμάντη, σταμάτησα συχνά μπροστά στους ενδοιασμούς κάποιων αρθρογράφων σχετικά με την ικανότητα των σημερινών παιδιών να προσλάβουν το έργο του.
Πολλοί αναφέρονταν στην τότε απλή ζωή της υπαίθρου, αλλά και της πρωτεύουσας, και στο αγεφύρωτο, κατά συνέπεια, χάσμα που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στις αντίστοιχες παραστάσεις του σημερινού παιδιού και τις παραστάσεις που έθρεψαν τη φαντασία του καλλιτέχνη. Πώς να συγκινηθούν οι νέοι μας, αναρωτιούνταν, από τους φτωχούς ψαράδες του, τα ντροπαλά κοριτσόπουλα και τις εκδρομές στα ξωκκλήσια με όχημα τον γάιδαρο; Σωστή η ανησυχία. Σημειώνω μόνο ότι δεν έτυχε να δω ποτέ τους κριτικούς μας να διατυπώνουν παρόμοιες ανησυχίες όταν πρόκειται για τον Όμηρο και τον Ευριπίδη. Τί συμβαίνει; Γιατί συμπεριφερόμαστε σαν τάχα το υλικό που έθρεψε τη φαντασία των αρχαίων ποιητών να μας είναι πιο οικείο από αυτό των παππούδων μας; Τι συμβαίνει; Συμβαίνει νομίζω το εξής: Έχουμε εσωτερικεύσει την αξιολόγηση της πνευματικής και καλλιτεχνικής μας κληρονομιάς σύμφωνα με τα κριτήρια τα οποία υιοθέτησε και καθιέρωσε η Ευρώπη των Νέων Χρόνων. Διστάζουμε λοιπόν να αρθρώσουμε εκείνη την κριτική σκέψη κι εκείνον τον ορθό λόγο που θα μπορούσαν να καταδείξουν, προς εμάς τους ίδιους και προς τους ξένους, ότι μέσα μας ο Παπαδιαμάντης είναι εξ ίσου μεγάλος με τον Όμηρο και τον Ευριπίδη. Όταν ολοκληρώσουμε αυτό το τεράστιο έργο, τότε οι ξωμάχοι και τα γραΐδια του Παπαδιαμάντη δεν θα παραξενεύουν καθόλου τα παιδιά μας.
Άλλοι –συνεχίζω το ξεφύλλισμα των αφιερωμάτων– σκόνταφταν στην τόσο έκδηλα αποτυπωμένη στο έργο θρησκευτική συνείδηση του συγγραφέα. Δεν εννοώ τους κριτικούς που έχουν ενστερνιστεί το αξίωμα «Εκκλησία ίσον σκοταδισμός» και που πορεύονται στη ζωή και στα γράμματα με βάση τούτη την παραδοχή. Γι’ αυτούς εδώ, το θέμα της ζύμωσης του συλλογικού μας είναι με το έργο του Παπαδιαμάντη δεν τίθεται καν. Εννοώ αυτούς που,

Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014

Τέλλος Άγρας: Ένα ακόμη βίντεο για τον Μακεδονικό Αγώνα

Συλλογή με βίντεο (Μακεδονικός Αγώνας, Παύλος Μελάς, Γερμανός Καραβαγγέλης κλπ ) υπάρχει εδώ: http://opaidagogos.blogspot.gr/2011/10/blog-post.html


Παραθέτουμε ένα ακόμη βίντεο με την προτροπή προς τους συναδέλφους μας να αφιερώσουν έστω και μία ώρα για να μιλήσουν στους μαθητές τους για τους Μακεδονομάχους, για τους αγωνιστές  μητροπολίτες, για τις ηρωικές δασκάλες του Μακεδονικού Αγώνα, ή έστω, να προβάλουν κάποιο από τα βίντεο στις τάξεις τους. Υπάρχει σχετική εγκύκλιος της Περιφέρειας Κ.Μακεδονίας (Οκτώβριος 2014)  που προβλέπει την πραγματοποίηση εκδηλώσεων για τον Μακεδονικό Αγώνα.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ

 


 Σκηνοθεσία Γιάννης Κοροδήμος

Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου 2014

Αυτά είναι τα ελληνόπουλα. Ο Εθνικός μας Υμνος μέσα στην Αγία Σοφιά μας... (βιντεο)

Τι κι αν αφιερώθηκαν στα σχολεία εκατοντάδες ώρες για τον "ρατσισμό", την "μισαλλοδοξία", τον "θρησκευτικό φανατισμό", τον "εθνικισμό", τον "πολυπολιτισμό".
Τι κι αν οι εθνικές γιορτές μετατράπηκαν εσκεμμένα σε αργίες ή σε τυπικές ανιαρές εκδηλώσεις.
Τι κι αν τα παιδιά μας έμαθαν για τον Μεσαίωνα αλλά όχι για την Ορθοδοξία.
Τι κι αν διδάχθηκαν τις πιο λαμπρές και περήφανες θυσίες και της Ελληνορθόδοξης ιστορίας μας με τον πιο ανιαρό τρόπο.Τι κι αν μαθαίνουν ότι το ολοκαύτωμα του Αρκαδίου ήταν αποτέλεσμα "θρησκευτικού φανατισμού".

Τι κι αν χάθηκαν τα στηρίγματα, κι οι χωρισμένοι γονείς κοίταξαν ο καθένας την ζωή του και "την σχέση του" και οι έφηβοι ψάχνουν πλέον για ιδανικά στο διαδίκτυο.. αφού δεν υπάρχει κανένας να τους τα προβάλει.

Κι όμως, όπως βλέπετε, η σπίθα παραμένει αναμμένη. ΔΕΝ μπόρεσαν να την σβήσουν.
Καμαρώστε τα παιδιά μας που ξεκινούν να γράφουν την δική τους ιστορία:

Το βίντεο είδαμε εδώ

Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2014

Απαλλαγές από το Μάθημα των Θρησκευτικών

Αθήνα 3 Οκτωβρίου 2014
                              Αριθμ. Πρωτ.: 155
Προς: Θεολόγους Εκπαιδευτικούς Σχολικών Μονάδων 
ΘΕΜΑ: Συγκέντρωση στοιχείων για απαλλαγές από το Μάθημα των Θρησκευτικών
 
                       Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Σε Σχολικές Μονάδες της χώρας παρατηρείται καταχρηστική άσκηση του δικαιώματος απαλλαγής μαθητών από το Μάθημα των Θρησκευτικών και αντίστοιχη χορήγηση μη νόμιμων απαλλαγών σε μαθητές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει η ισχύουσα με αριθμ. πρωτ. 133099/Γ2/19-09-2013 Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ  καθώς και η Απόφαση 115/2012 του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, η οποία σημειωτέον είναι δεσμευτική για τη Διοίκηση [1]  και δεν επιτρέπει χορήγηση απαλλαγής σε Ορθοδόξους μαθητές.

Για το λόγο αυτό σας καλούμε να αποστέλλετε ηλεκτρονικά (petheol@gmail.com) οποιαδήποτε στοιχεία για περιστατικά που αντιμετωπίζετε ή υποπίπτουν στην αντίληψή σας [2] σχετικά με φαινόμενα χορήγησης παράνομων απαλλαγών από Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, κατά παράλειψη συμμόρφωσης προς την ελληνική νομολογία αλλά και κατά παρερμηνεία της ισχύουσας Εγκυκλίου[3].
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, έχοντας θέσει ως αδιαπραγμάτευτο σκοπό την προάσπιση, τόσο της θέσης του Μαθήματος των Θρησκευτικών όσο και της επαγγελματικής υπόστασης των Θεολόγων στο Δημόσιο Σχολείο, πρόκειται να κινηθεί άμεσα προς κάθε κατεύθυνση (αρμόδια Υπουργεία, Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης, Ελληνική Δικαιοσύνη) με στόχο την ανάδειξη των αιτίων -και προσώπων- του προβλήματος και την οριστική διευθέτησή του.
 
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
    Για το ΔΣ της ΠΕΘ
                       Ο Πρόεδρος                                                         Ο Γενικός Γραμματέας



Κωνσταντίνος Σπαλιώρας                               Παναγιώτης Τσαγκάρης
                        Δρ Θεολογίας                                                        Θεολόγος



    [1]  Σύμφωνα με το άρθρο 1 εδαφ. 1 Ν. 3068/2002 «Το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου έχουν υποχρέωση να συμμορφώνονται χωρίς καθυστέρηση προς τις δικαστικές αποφάσειςκαι να προβαίνουν σε όλες τις ενέργειες που επιβάλλονται για την εκπλήρωση της υποχρέωσης αυτής και για την εκτέλεση των αποφάσεων».
[2]Τονίζεται η αυτονόητη απόλυτη διασφάλιση του απορρήτου οποιασδήποτε επικοινωνίας μεταξύ της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων και των συναδέλφων.
[3] Στο άρθρο 5 παρ. 1 εδαφ. 1 του προαναφερόμενου Ν. 3068/2002 ορίζεται ότι «Η μη εκπλήρωση των υποχρεώσεων που προβλέπονται στο Κεφάλαιο Α΄ του νόμου αυτού ή η προτροπή σε μη εκπλήρωση, συνιστά ιδιαίτερο πειθαρχικό παράπτωμα για κάθε αρμόδιο υπάλληλο».
το είδαμε εδώ

Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014

ΕΠΕΙΓΟΝ: Σοβαρές εξελίξεις.

Με μεγάλη μας λύπη, όσα έφθαναν τελευταίες μέρες στα αυτιά μας και δεν μπορούσαμε σε καμία περίπτωση να φανταστούμε ότι μπορεί να ισχύουν, διαπιστώνουμε ότι γίνονται πράξη -και μάλιστα με την μορφή "προφορικής εντολής".

Ως εκπαιδευτικοί -αλλά και ως θεολόγοι που είμαστε αρκετοί από εμάς- έχουμε ηθικό χρέος προς το λειτούργημά μας, να ομολογούμε την αλήθεια. Τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση με τις συμπροσευχές με τους κάθε είδους αιρετικούς έφτασε στο απροχώρητο. Εκτός από τους Παπικούς, εσχάτως εμφανίστηκαν και οι μονοφυσίτες. Μέχρι πρότινος βλέπαμε αιρετικούς να παρίστανται σε κάθε σχεδόν χειροτονία επισκόπου που γίνεται στην Σερβία. Δυστυχώς, η νέα "μόδα", έφθασε και στην Ελλάδα και μάλιστα και σε μητροπόλεις που δεν μας είχαν συνηθίσει σε τέτοιες κραυγαλέες προκλήσεις (δείτε εδώ).

Είναι αυτονόητο ότι ως πιστοί θα σταθούμε δίπλα σε κάθε αγωνιστή ιερέα που αρνείται να αποδεχθεί την επιβαλλόμενη νέα πανθρησκεία. Η "υπακοή" με την οποία μας έχουν αποκοιμίσει τόσα χρόνια προϋποθέτει ότι ο επίσκοπος αγρυπνά και πονάει για το ποίμνιό του. Προϋποθέτει ότι ο επίσκοπος δεν διαπραγματεύεται τις αλήθειες της Ορθόδοξης πίστης μας. Όταν όμως ο ίδιος ο επίσκοπος πέφτει, έχουμε χρέος ως πνευματική ηγεσία να του υποδεικνύουμε το παράπτωμά του να διατυπώσουμε ευθαρσώς και δημοσίως την πτώση του και να υποστηρίξουμε κάθε αδικημένο αδερφό μας. Ως πιστοί με συνείδηση δεν έχουμε καμία διαφορετική επιλογή.

Τις επόμενες ημέρες θα ανανεώνουμε διαρκώς το ιστολόγιό μας πληροφορώντας σας για κάθε εξέλιξη. Ταυτόχρονα ξεκαθαρίζουμε ότι πέρα από την ψυχική μας στήριξη, η φυσική μας παρουσία θα είναι δεδομένη σε κάθε ειρηνική και νόμιμη διαμαρτυρία.


Διαβάστε σχετικά:

Το κατηχητικό ξεκίνησε και σε περιμένει: Κάλεσμα από τους νέους της Σαντορίνης (video)

Σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, σε κάθε πόλη, σε κάθε ενορία, κάπου θα υπάρχει ένα κατηχητικό για να στείλεις το παιδί σου για να γνωρίσει, να πλησιάσει τον Χριστό και τους Αγίους μας, για να γίνει φίλος τους, για να βρει το αληθινό στήριγμα και καταφύγιο στη ζωή. 

Κάλεσμα από τους νέους της Σαντορίνης:

Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014

Γέροντας Παΐσιος Αγιορείτης:Το μάλωμα και ο έπαινος του παιδιού

Οι γονείς πρέπει να προσέχουν πολύ να μη μαλώνουν τα παιδιά τους το βράδυ, γιατί το βράδυ τα παιδιά δεν έχουν με τι να διασκεδάσουν την στενοχώρια τους και η μαυρίλα της νύχτας την μαυρίζει πιο πολύ. Αρχίζουν να σκέφτονται πώς να αντιδράσουν, ψάχνουν διάφορες λύσεις, μπαίνει στην μέση και ο διάβολος, και μπορεί να φθάσουν στην απελπισία… Την ημέρα, και να πουν τα παιδιά: «θα κάνω αυτό ή εκείνο», θα βγουν έξω, θα ξεχαστούν, οπότε διασκεδάζεται η στενοχώρια. 

– Γέροντα, το ξύλο βοηθάει τα παιδιά να διορθωθούν; 
– Όσο γίνεται, οι γονείς να το αποφεύγουν. Να προσπαθούν με το καλό και με υπομονή να δώσουν στο παιδί να καταλάβει ότι αυτό που κάνει δεν είναι σωστό. Μόνον όταν είναι μικρό το παιδί και δεν καταλαβαίνει ότι αυτό που κάνει είναι επικίνδυνο, βοηθιέται, αν φάη κανένα σκαμπίλι, για να προσέχει άλλη φορά. Ο φόβος, μήπως φάη πάλι σκαμπίλι, γίνεται φρένο και το προστατεύει. 
Εγώ, όταν ήμουν μικρός, περισσότερο βοηθιόμουν από την μητέρα μου παρά από τον πατέρα μου. Και οι δυο με αγαπούσαν και ήθελαν το καλό μου. Καθένας όμως με βοηθούσε με το δικό του τρόπο. Ο πατέρας μου ήταν αυστηρός. Όταν κάναμε καμιά αταξία, μας έδινε σκαμπίλια. Εγώ πονούσα λίγο από το ξύλο, μαζευόμουν, όταν όμως

Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

Ανακοίνωση- Πρόσκληση



Ὁ π. Νικόλαος Μανώλης ἔχει δημιουργήσει μιὰ πολὺ ὄμορφη συντροφιὰ καὶ μιὰ πολὺ ζεστὴ ἀτμόσφαιρα στὴν ἐνορία του, ποὺ βρίσκεται σὲ μιὰ ἀρκετὰ ὑποβαθμισμένη περιοχή, στὸν Προφήτη Ἠλία στὴν Ἄνω Πόλη τῆς Θεσσαλονίκης (γεωγραφικὰ ὁ βυζαντινὸς αὐτὸς ναὸς εἶναι λίγο πιὸ πάνω ἀπὸ τὸν Ἅγιο Δημήτριο). 
Ἀρκετὰ ἀποσπάσματα ὁμιλιῶν τοῦ π. Νικολάου ὑπάρχουν στὸ διαδίκτυο μὲ τὸν αὐθόρμητο λόγο του, πάντα ἐκ βάθους ψυχῆς, χωρὶς νὰ λείπει καὶ τὸ πηγαῖο χιοῦμορ!
Ὅποιος θέλει νὰ τὸν ἐμπιστευθεῖ καὶ ὡς πνευματικὸ ἃς δεῖ τὸ πρόγραμμα ἐξομολόγησης ποὺ ἀκολουθεῖ:....

Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου 2014

Εις Μνημόσυνον Νικολάου Σωτηροπούλου (40 ημέρες μετά την κοίμησή του)

Συμπληρώνονται την 6-10-2014, 40 ημέρες από την ημέρα που εκοιμήθη εν Κυρίω1, ο ομολογητής μέχρι θανάτου2 της Ορθοδόξου Πίστεως3, θεολόγος, δεινός αντιαιρετικός συγγραφέας και διδάσκαλός μου της Ορθόδοξης ερμηνείας της Αγίας Γραφής, αγαπητός εν Χριστώ αδελφός Νικόλαος Σωτηρόπουλος. Την 4-10-2014 θα τελεστεί το 40ήμερο μνημόσυνό του στην Ι.Μ. Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς Τριχωνίδος, στο κοιμητήριο της οποίας ενταφιάστηκε το σκήνωμά του. Σαν μία ελάχιστη εκδήλωση τιμής και σεβασμού μου στο πρόσωπό του καταθέτω και την προσωπική μου μαρτυρία.
Μετά την ειρηνική κοίμησή του εγράφησαν πολλοί εγκωμιαστικοί λόγοι. Όσοι εγκωμιαστικοί λόγοι εγράφησαν για το πρόσωπό του και το ιεραποστολικό του έργο είναι αληθείς, και δεν υπάρχει ούτε στο ελάχιστο το στοιχείο της υπερβολής, όπως συνηθίζεται σε παρόμοιες περιπτώσεις κατά τις οποίες εξαίρονται υπαρκτές ή ανύπαρκτες αρετές του κοιμηθέντος.
Δεν θα επαναλάβω λοιπόν τα ανωτέρω γραφέντα. Θα παρουσιάσω μερικές ακόμη πτυχές της ιεραποστολικής δράσεώς του και της συνεργασίας μας σε θέματα καταπολεμήσεως αιρέσεων και παροχής πνευματικής βοήθειας σε πλανεμένες ψυχές, που είναι άγνωστες στο ευρύ χριστεπώνυμο πλήρωμα, αλλά είναι γνωστές σε λίγα πρόσωπα.
Είχα την μεγάλη ευλογία από τον άγιο Τριαδικό Θεό να τον γνωρίσω το έτος 1977 στο Βιβλιοπωλείο ''ΣΤΑΥΡΟΣ'', επί της οδού Ζωοδ. Πηγής 44, έδρα της ομώνυμης Ιεραποστολικής Αδελφότητας, όταν πήγα να αγοράσω το βιβλίο του ''ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ'' που μόλις είχε κυκλοφορήσει. Επειδή δεν είχε Ι. Χ. αυτοκίνητο, μου ζήτησε εάν ήθελα, να τον μεταφέρω σε διάφορες οικίες στην περιοχή της Αττικής στις οποίες θα έκανε διάλογο με αιρετικούς. Ανταποκρίθηκα με χαρά για την τιμή που μου έκανε και ανταμοίφθηκα πλουσιοπάροχα από πνευματική άποψη.
Έκανε 100άδες διαλόγους με ποικιλώνυμους αιρετικούς, κυρίως με «Μάρτυρες του Ιεχωβά». Θαύμασα για την

Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Τα τρία "ΟΧΙ" του Αρχιεπισκόπου Χρύσανθου




Το ΟΧΙ του Ιωάννου Μεταξά και του ελληνικού λαού κατά του αυθάδους Μουσσολίνι ήταν μόνον η αρχή. Ακολούθησαν πολλά ΟΧΙ από επώνυμα πρόσωπα και από απλούς Έλληνες αγωνιστές.
Μία μορφή που δεν προβάλλεται όσο θα έπρεπε από τα σχολικά βιβλία και τις τηλεοράσεις υπήρξε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρύσανθος, ο οποίος κράτησε στάση εθνικώς αξιοπρεπή, όπως αρμόζει σε Ορθόδοξο Έλληνα Ιεράρχη. Ας θυμηθούμε τα τρία ΟΧΙ που εξεστόμισε κατά την είσοδο των Γερμανών στην Αθήνα.

Ο Χρύσανθος Φιλιππίδης γεννήθηκε στην Κομοτηνή και σε ηλικία 32 ετών εξελέγη Μητροπολίτης Τραπεζούντος του Πόντου. Μετά τη σφαγή του Ποντιακού Ελληνισμού από τους Τούρκους ήλθε στην Αθήνα και ορίσθηκε εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Με σπουδές στη Χάλκη και σε ξένα πανεπιστήμια εκλέγεται το 1938 Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος. Τον αγώνα των στρατιωτών μας στα βουνά της Βορείου Ηπείρου στήριξε και ο ίδιος και η Εκκλησία της Ελλάδος με κάθε τρόπο, ηθικό και υλικό.

Στις 27 Απριλίου 1941 οι Γερμανοί εισήλθαν στην Αθήνα ως κατακτητές. Ο Χρύσανθος εκλήθη να μετάσχει της επιτροπής, η οποία θα παρέδιδε επισήμως την πόλη στον Γερμανό Διοικητή. Ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε και απήντησε: «Οι Έλληνες Ιεράρχες δεν παραδίδουν τας πόλεις εις τον εχθρόν, αλλά καθήκον των είναι να εργασθούν δια την απελευθέρωσιν αυτών». Ήταν το πρώτο ΟΧΙ του Χρυσάνθου.

Ο Δήμος Αθηναίων τον ειδοποίησε ότι θα τελεσθεί Δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό και τον καλούσαν να προσέλθει. Ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε και πάλι λέγοντας: «Δοξολογία δεν έχει θέσιν επί τη υποδουλώσει της Πατρίδος μας. Η ώρα της Δοξολογίας θα είναι άλλη». Ήταν το

Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014

Έξω τα PC και τα tablets από τις τάξεις!


Το μόνο πράγμα που κάνει ο υπολογιστής μέσα σε μια αίθουσα διδασκαλίας είναι να αποσπά την προσοχή από τη μελέτη. Φυσικά, αν το αντικείμενο σπουδών είναι η χρήση ενός υπολογιστή ή πώς γίνεται μια άριστη αναζήτηση στο Διαδίκτυο, τότε ο υπολογιστής είναι το ιδανικό εργαλείο. Εκεί όμως θα έπρεπε να βρίσκεται και το όριο. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι το επίκεντρο της διδασκαλίας και όχι οι υπολογιστές.
 

Είναι πραγματικά παράξενο, ή και αξιοθρήνητο, το φαινόμενο όπου ο εκπαιδευτικός πηγαίνει από μαθητή σε μαθητή για να βοηθήσει καθέναν ξεχωριστά στον υπολογιστή του. Αυτό δεν λέγεται διδασκαλία. Αυτό είναι μηχανογραφική υποστήριξη.
 

Οι υπολογιστές είναι εκπληκτικοί, συμφωνώ. Αλλά, όπως και να το κάνουμε, οι δάσκαλοι διδάσκουν και οι υπολογιστές υπολογίζουν. Βγάλτε τώρα τα gadgets από τις τάξεις!

Απόσπασμα. Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο: