" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015

Ανοιχτή Επιστολή: Να φύγει αμέσως ο Λίλα από τον Άγιαξ της Ενιαίας Ηπείρου

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς κ. Γιώργο Χριστοβασίλη
Πρόεδρο ΠΑΕ ΠΑΣ Γιάννινα

Αξιότιμε κύριε Χριστοβασίλη,
Όλοι θυμόμαστε τα επεισόδια που προκάλεσαν οι Αλβανοί το βράδυ της 14ης Οκτωβρίου 2014 στο Βελιγράδι, με την σημαία – χάρτη της «μεγάλης Αλβανίας» που πετούσε κρεμασμένη από ένα droneπάνω από το γήπεδο της Παρτιζάν, όπου ήταν σε εξέλιξη ο αγώνας Σερβία – Αλβανία, για τα προκριματικά του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου 2016.
Όλοι θυμόμαστε επίσης το πάθος με το οποίο υπερασπίστηκε ο ποδοσφαιριστής της εθνικής Αλβανίας και του ΠΑΣ Γιάννινα Άντι Λίλα, αυτό τον άθλιο χάρτη που φέρνει τα όρια της χώρας του έως την Άρτα και την Πρέβεζα, όταν τον κατέβασαν οι παίκτες της εθνικής Σερβίας.
Κανείς μας δεν ξεχνά την απρόκλητη και άνανδρη επίθεση που δέχτηκαν το ίδιο βράδυ, αμέσως μετά την διακοπή του αγώνα, οι κάτοικοι του ελληνικού χωριού Δερβιτσάνη Αργυροκάστρου στην Βόρειο Ήπειρο, από φανατικούς Αλβανούς, ακούγοντας συνθήματα όπως «Να φύγετε Έλληνες, εδώ είναι Αλβανία!» και «Θα σας κάψουμε Χριστιανοί!»


Η ΠΑΕ ΠΑΣ Γιάννινα τότε, κάλεσε μεν σε απολογία τον Άντι Λίλα για την ενέργεια του να υπερασπιστεί τον χάρτη της «μεγάλης Αλβανίας», τον συγχώρεσε δε όμως εύκολα με την απάντηση που έδωσε γεμάτη κροκοδείλια δάκρυα.
Με αυτόν τον τρόπο έμεινε ατιμώρητη η προσβολή να θεωρεί αλβανικά εδάφη την έκταση της Νοτίου Ηπείρου, της Δυτικής Μακεδονίας και της Κέρκυρας.
Ο Άντι Λίλα επέστρεψε πάλι στον ΠΑΣ Γιάννινα το περασμένο καλοκαίρι, αλλά απέδειξε ότι «μυαλό δεν έβαλε».


Το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου 2015, στο γήπεδο Καραϊσκάκη, μετά το
τέρμα που σημείωσε έναντι του Ολυμπιακού, φρόντισε να επιδεικνύει για πολύ ώρα και προς όλες τις πλευρές την γνωστή χειρονομία του «αλβανικού αετού», ενώ δεν παρέλειψε να προσκυνήσει προς την κατεύθυνση της Μέκκας. Η παρατεταμένη χειρονομία εξόργισε δικαίως τους φιλάθλους του Ολυμπιακού.


Όσο για εμάς, η κίνηση αυτή μας προσβάλλει ως Έλληνες, μας προσβάλλει δύο φορές ως Ηπειρώτες και πολύ περισσότερο ως Έλληνες της Βορείου Ηπείρου, που βλέπουμε καθημερινά στις περιοχές μας να υφαρπάζουν τη γη μας, να μας περιορίζουν τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, να ξυλοκοπούν τους ηλικιωμένους μας (ακόμα και ιερείς) και να γκρεμίζουν τις εκκλησίες μας.


Όταν τέτοιες λοιπόν ενέργειες από Αλβανούς και μάλιστα δημόσια πρόσωπα (μην ξεχνάμε και την περίπτωση του παίκτη του ΠΑΟΚ Έργκις Κάτσε με την μπλούζα του UCK), παραμένουν ατιμώρητες η προκλητικότητα τους θα γιγαντώνεται μέχρι να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.


Γι’ αυτό λοιπόν επειδή «το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού» και επειδή ο ΠΑΣ Γιάννινα είναι η ομάδα που αντιπροσωπεύει στο ελληνικό αθλητικό γίγνεσθαι ολόκληρη την Ήπειρο, σας καλούμε να πάρετε τα απαραίτητα μέτρα, δηλαδή να διώξετε το συντομότερο δυνατό τον Άντι Λίλα από την ομάδα.


Γιατί πάνω από τα αποτελέσματα και τους βαθμούς υπάρχει η εθνική αξιοπρέπεια.


Μετά τιμής
Εθνικός Σύλλογος «Βόρειος Ήπειρος 1914»

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ορθώς πράττουν-κάνουν το Αυτονόητο

http://www.protothema.gr/sports/article/513405/diohnei-ton-lila-o-pas-giannina-gia-ton-alvaniko-aeto/

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν κάπου προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.