" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Τα Θρησκευτικά που ετοιμάζουν για την Γ΄ Δημοτικού

Τα Θρησκευτικά γίνονται θρησκειολογικό συγκρητιστικό μάθημα ήδη από το Δημοτικό σχολείο. Έτσι οικοδομείται ο πολίτης της Νέας Εποχής και καλλιεργείται εγκαίρως η πανθρησκειακή συνείδηση.
 
H αλλοίωση του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος που επιχειρείται με τα νέα προγράμματα σπουδών δεν αφορά μόνο στους μαθητές του Γυμνασίου. Το μάθημα αλλάζει ακόμη και για τους μικρούς μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Ήδη από την Γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου οι μικροί μαθητές, πριν καλά καλά γνωρίσουν την χριστιανική Πίστη, αρχίζουν να μαθαίνουν για τα ξένα θρησκεύματα με τρόπο μάλιστα συγρητιστικό. Όπως οι Χριστιανοί έχουν την Κυριακή, έτσι οι Εβραίοι έχουν το Σάββατο και οι Μουσουλμάνοι την Παρασκευή.
Μεταφέρουμε μέρος του νέου προγράμματος σπουδών για τα Θρησκευτικά της Γ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου, που εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά σε λίγα δημοτικά και από την επόμενη χρονιά προγραμματίζουν να εφαρμόσουν σε όλα τα σχολεία:
Μια διαφορετική ημέρα: Μέρα αργίας ή μέρα γιορτής; ii. Η Κυριακή των Χριστιανών: Στον χριστιανικό ναό (η καμπάνα, ο ναός, τα κεριά, οι εικόνες, ο Σταυρός) iii. Το Σάββατο των Εβραίων: Στη συναγωγή (ραββίνος, τορά, κεριά, μενορά, κιπά, τεφιλίν) iv. Η Παρασκευή των Μουσουλμάνων: Στο τζαμί ή τέμενος (Kοράνιο, μιναρές, μουεζίνης, χατίπης, ιμάμης, νίψεις προσώπου, χεριών και ποδιών, βγάλσιμο παπουτσιών, μάσμπαχ, κατεύθυνση προσευχής, κήρυγμα) 

v. Σύμβολα θρησκειών του κόσμου: Ο σταυρός, ο ιχθύς, η άμπελος, ο πέλεκυς, το άστρο του Δαβίδ, η Μενορά, η ημισέληνος, το όνομα του Αλλάχ, η σβάστικα (Ινδοϊσμός-Τζαϊνισμός), το γιν και το γιανγκ, το ωμ, ο τροχός της διδασκαλίας του Βούδα (ντάρμα), ο λωτός, το σύμβολο της μη βίας (αχίμζα)
Κατασκευή πόστερ: Σε χρωματιστά τετραγωνάκια κολλούν εικόνες/σκίτσα με σταυρό, κεράκια, καντήλι, καμπάνα, εικόνες. Το ίδιο μπορεί να γίνει και για Ισλάμ και Ιουδαϊσμό
Διαμόρφωση ενός Κουτιού Υλικού (ένα για κάθε θρησκεία) όπου θα βάζουν κατασκευές με σύμβολα, αντικείμενα κ.ά. 

Επίσκεψη σε ναό, συναγωγή ή τέμενος
Χαιρόμαστε γιορτάζοντας • Γενέθλια: Δίνουμε και παίρνουμε δώρα
Η Γέννηση του Χριστού στο Κοράνι
Γιορτές θρησκειών του κόσμου • Ρος Ασανά: Η αρχή της χρονιάς για τους Εβραίους (σύμβολα: ρόδια, μέλι, ένα καινούργιο ρούχο) • Το τέλος του Ramadan των ΜουσουλμάνωνHoli: Το τέλος του χειμώνα και η αρχή της άνοιξης για τους Ινδουϊστές (φωτιές, χρωματιστά νερά, κόκκινη σκόνη)
Θρησκευτικά στολίδια του κόσμου (ναοί, προσκυνήματα)
 v. Η φύση στη λατρεία των θρησκειών (νερό, φυτά, γιορτές, αγιασμός του ύδατος, ευλογία των καρπών κλπ.)
Αφηγήσεις και ιστορίες: Άγ. Φραγκίσκος της Ασίζης, ιστορίες από το Λαυσαϊκόν

Σχόλιο :
Η επίθεση  φτάνει στο τελικό στάδιο:
αυτό της ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ όσων - κόντρα στις επιταγές του Συντάγματος- τελευταία χρόνια σχεδιάζουν.
Στο Ιστολόγιό μας θα ακολουθήσουν μια σειρά αναρτήσεων με αφορμή το μάθημα των Θρησκευτικών (κάθε πρωί θα αναρτάται και ένα κείμενο)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.