" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Νίκος Παπαδόπουλος: Να σταματήσει η κατεδάφιση του ιστορικού παρεκκλησίου του Αγίου Γεωργίου στον Μύτικα Εύβοιας

Αν είχαμε δέκα τέτοιους βουλευτές, δέκα βουλευτές ΜΕ ΨΥΧΗ, 
θα ξεσηκωνόταν και ο κόσμος.
   Ποτέ δεν είναι αργά. 

Ομάδα Εκπαιδευτικών Ο Παιδαγωγός»
 

Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Νικόλαος Παπαδόπουλος κατέθεσε Ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, 
ζητώντας να σταματήσει η κατεδάφιση
του ιστορικού ιερού παρεκκλησίου του Αγίου Γεωργίου στον Μύτικα Ευβοίας, η οποία προωθείται στο πλαίσιο των εργασιών για τη νέα Παράκαμψη Χαλκίδας.


 

Όπως επισημαίνει, η κατεδάφιση ενός ορθόδοξου ναού με ιστορική, θρησκευτική και πολιτιστική αξία συνιστά σοβαρή προσβολή του θρησκευτικού αισθήματος των Ελλήνων και πλήγμα για την πολιτιστική μας κληρονομιά. 
Το εξωκλήσι, που εκτιμάται ότι ανεγέρθηκε κατά τις δεκαετίες του 1930 ή του 1940, βρίσκεται σε λόφο ο οποίος αποτελεί επίσημο αρχαιολογικό χώρο.

Ο Βουλευτής υπογραμμίζει ότι οι εργασίες εκσκαφής βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής, ενώ τονίζει πως υπάρχει η δυνατότητα είτε τροποποίησης της χάραξης του δρόμου είτε μετακίνησης του ναού, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν στην περίπτωση μετακίνησης τζαμιού στη Θεσσαλονίκη.


 

Παράλληλα, επισημαίνει ότι το Υπουργείο Πολιτισμού επιδεικνύει ιδιαίτερη μέριμνα για την προστασία και αποκατάσταση μουσουλμανικών τεμενών, ενώ στην προκειμένη περίπτωση δεν επιδεικνύει την ίδια ευαισθησία απέναντι σε έναν ορθόδοξο ναό, γεγονός που, όπως αναφέρει, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για την ίση αντιμετώπιση της πολιτιστικής και θρησκευτικής μας κληρονομιάς.


 

Με την κοινοβουλευτική του παρέμβαση, ο Νικόλαος Παπαδόπουλος ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς να εξηγήσουν γιατί δεν προστατεύεται το ιστορικό παρεκκλήσι, εάν θα επιδείκνυαν την ίδια στάση σε περίπτωση μουσουλμανικού τεμένους και για ποιο λόγο δεν εξετάζεται η λύση της μετακίνησης της εκκλησίας ή της τροποποίησης της χάραξης του έργου, ώστε να διασωθεί το μνημείο.

 

 Η κοινοβουλευτική ερώτηση με θέμα:

«Προσβολή στο ορθόδοξο συναίσθημα των Ελλήνων και στην αρχαιολογική μας κληρονομιά
η κατεδάφιση του ιερού παρεκκλησίου Αγίου Γεωργίου στο Μύτικα Εύβοιας»,

εδώ:
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/13330310.pdf

 
Νίκος Παπαδόπουλος- Ελληνικός Παλμός

Πηγή

Σχόλιο:
Προκαλούν γιατί βλέπουν πως ΔΕΝ υπάρχουν αντιδράσεις. 

Αν είχε ξεσηκωθεί ο τοπικός μητροπολίτης, 
θα πήγαιναν καθημερινά στο παρεκκλήσι εκατοντάδες πιστοί για να ψάλλουν την παράκληση,
θα λειτουργούσε το παρεκκλήσι κάθε Κυριακή
και θα βρισκόταν άμεσα λύση.
Αλλά ας μην έχουμε αυταπάτες (ως προ την αντίδραση της Ιεραρχίας).

Οι Ορθόδοξοι πιστοί οφείλουν να αναδείξουν το θέμα.
Η δημοσιότητα πάντα τους ενοχλούσε γιατί αποκαλύπτει την σαπίλα που έχουν τα χνώτα τους.
Διαδώστε όσα συμβαίνουν.

Η πατρίδα μας είναι ποτισμένη με αίμα μαρτύρων και ηρώων.
Δεν έχουν κανένα δικαίωμα ΝΑ ΒΕΒΗΛΩΝΟΥΝ ακόμη και τις εκκλησιές μας.

ΥΓ. Αν είχαμε δέκα τέτοιους βουλευτές, δέκα βουλευτές ΜΕ ΨΥΧΗ, 
θα ξεσηκωνόταν και ο κόσμος.
 Ποτέ δεν είναι αργά. 

Ομάδα εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.