" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Μητροπολίτης Κονίτσης Σεβαστινός για την αγνότητα της νεότητος. Η απάντηση στην σαπίλα της εποχής μας.

Στην εποχή μας, 
που τα πάν τα έγιναν "σχετικά", 
που η μόνιμη επωδός μέσα στα σπίτια αλλά ακόμη και στα εξομολογητήρια είναι "δεν πειράζει"  όσο βαριά κι αν είναι τα αμαρτήματα, 
που το "σωστό" και "το λάθος" προβάλλονται απλά ως υποκειμενικές απόψεις,
που οι νέοι μιμούνται τα ομοφυλοφιλικά πρότυπα (ομιλία, ντύσιμο κλπ) που τους προβάλλονται συστηματικά στην τηλεόραση,
έρχεται η καθάρια φωνή ενός αγίου αγωνιστή επισκόπου, του μακαριστού Σεβαστιανού, να πει ξεκάθαρα την αλήθεια στους νέους και τις νέες μας. 
Να παρουσιάσει την αξία της αγνότητας και να τους προτρέψει για μεγάλους αγώνες. 


Αξίζει ειλικρινά να τον ακούσετε. 
Αυτή την φωνή της εκκλησίας έχουν ανάγκη σήμερα οι νέοι μας:



Ακολουθεί σχόλιο (για μία ακόμη ένοχη στάση της Ελλαδικής Ιεραρχίας όταν στο παρελθόν αρνήθηκε να πάρει θέση, όταν τέθηκε θέμα για το γνωστό πρόσωπο που προκαλούσε με τα βιβλία και τις απόψεις του):


Ο μακαριστός ιεράρχης της Κόνιτσας τον Ιούνιο του 1989, επί τη βάσει των όσων διαλαμβάνει σχετικό δημοσίευμα της μη εκδιδομένης, πλέον, μαχητικής εφημερίδος ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ, αναφερόμενος στις γιανναρικές κακοδοξίες που εξ αντικειμένου υπονομεύουν και ναρκοθετούν τον αγώνα των νέων για την κατάκτηση της αγνότητας είπε τα εξής:
 

"Έχω μελετήσει αρκετά βιβλία του κ.Γιανναρά ως και τα βιβλία του οσιολογιοτάτου μοναχού π.Θεοκλήτου Διονυσιάτου. ΕΧΩ ΣΧΗΜΑΤΙΣΕΙ ΑΛΓΕΙΝΟΤΑΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΙΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΜΑΣ ΓΕΝΙΚΩΣ ΚΙΝΔΥΝΟΝ ΕΚ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ ΝΕΟΟΡΘΟΔΟΞΩΝ.ΦΡΟΝΩ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΙΝ ΝΑ ΛΑΒΗ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟΝ ΤΟΥΤΟ ΘΕΜΑ".
Ανέφερε μάλιστα ο μακαριστός επίσκοπος και ωρισμένα αποσπάσματα και θέσεις από συγγράμματα του Χ.Γιανναρά τα οποία συνιστούν ό,τι βδελυρό και απαράδεκτο από πλευράς Ορθοδόξου. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις νεώτερες αυτές ιδέες ο χριστιανός είναι δυνατό, του είναι επιτρεπτό, να αισχρολογεί και να ασχημονεί και παράλληλα να κρατεί στα χέρια του το κομποσχοίνι πιστεύοντας ότι έτσι προσφέρει λατρεία στο Θεό.
(βλέπε ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ, αριθμός φύλλου 251, Ιούνιος 1989, απ ό,που λήφθηκε το παρατιθέμενο απόσπασμα).
 

Το όλο ζήτημα έφερε προς συζήτηση στην τότε ΔΙΣ ο μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος. Ο τότε αρχιεπίσκοπος αντέδρασε χαρακτηριστικά με τη φράση "αφήστε ήσυχο το Γιανναρά"!
Κατόπιν, όμως, διεξήχθη σχετική συζήτηση στην οποία ο μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος ανέγνωσε εμπεριστατωμένη κριτική της γιανναρικής ετεροδιδασκαλίας,ελάχιστο απόσπασμα της οποίας επισυνάπτω:
 

"Με τας παραδόξους ιδέας που εκηρύξατε κε Γιανναρά εγίνατε, ασυνειδήτως ή ενσυνειδήτως - ο Θεός οίδεν -, εμπνευστής ενός ιδεολογικού ρεύματος, ΣΥΝΟΝΘΥΛΕΥΜΑΤΟΣ ΕΚ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΥ, ΝΙΚΟΛΑΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΥΠΑΡΞΙΑΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, κεκαλυμμένων με επίχρισμα ορθοδόξου παραδόσεως και καλογερισμού.
(ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ φύλλο 444/1986, όπου μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να αναγνώσει ολόκληρη την κριτική του μακαριστού επιοσκόπου).
 

Δυστυχώς ενώ τέθηκε σε ψηφοφορία πρόταση του μακαριστού Σιδηροκάστρου Ιωάννη, σύμψυχου, συναγωνιστή, ομόφρονος και ομοτρόπου των άλλων δύο αξέχαστων και πολύκλαυστων ιεραρχών, με αντικείμενο την παραπομπή του όλου ζητήματος στην αρμόδια μόνιμη συνοδική επιτροπή η πλειοψηφία των τότε συνοδικών αποφάσισε αλλέως προς δόξαν του αρχεκάκου όφεως που τέρπεται επ απωλεία ψυχών υπέρ ων Χριστός απέθανε!
 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τότε μητροπολίτης Θηβών και νυν αρχιεπίσκοπος Αθηνών στα υπό του Φλωρίνης λεχθέντα και προταθέντα αντέτεινε ότι μαζί με το θέμα των γιανναρικών ετεροδιδασκαλιών θα πρέπει να συνεξετασθεί και το θέμα των ορθοδόξων ιεραποστολικών αδελφοτήτων!!! με συνέπεια να λάβει τη δέουσα απάντηση από το μακαριστό Φλωρίνης.
 

Η τότε σύνοδος, λοιπόν, παρέκαμψε ελαφρά τη καρδία ή/και ενόχως το σοβαρότατο αυτό θέμα που διαφθείρει εικόνες του Θεού και νοθεύει την ευαγγελική και αγιοπατερική διδαχή.
Οι γιανναρικές κακοδοξίες συνιστούν "κοιλιόπνευστες θεωρίες" κατά το μακαριστό π.Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο ενώ κατά το μακαριστό Φλωρίνης Αυγουστίνο "είναι απαράδεκτο να συντελείται εκπόρνευση της νεολαίας με επικάλυμμα χριστιανικές ιδέες". Αλλά, δυστυχέστατα, και ιερωμένοι υποστηρίζουν παρόμοιες θέσεις όπως επί παραδείγματι ο γνωστός και μη εξαιρετέος και "αγαπημένο παιδί" των συστημικών ΜΜΕ π.Φιλόθεος Φάρος όπως προκύπτει απ το κάτωθι παρατιθέμενη παραπομπή:
https://egolpio.wordpress.com/2010/11/28/faros_sex/
 

Πρόκειται, αναντιλέκτως, για πολύ σοβαρό ποιμαντικό ζήτημα που άπτεται καιρίως της σωτηριολογίας της Εκκλησίας μας. Θα βρεθούν, άραγε, και στη γέμουσα συμβιβασμού εποχή μας ποιμένες που, στοιχούμενοι στη γραμμή των προδιαληφθηεισών τριών μεγάλων εκκλησιαστικών φυσιογνωμιών, εγνωσμένης πνευματικότητας, ποιμαντικής ευαισθησίας και πανθομολογουμένου κύρους, θα επαναφέρουν το θέμα της συνοδικής καταδίκης των πνευματοκτόνων γιανναρικών ληρημάτων και ιδεοληψιών; Ιδού το μέγα ερώτημα!
Λ.Ν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.