" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017

Ψάλτισσες με ράσο ψαλτών σε Ναό της Μητροπόλεως Πειραιώς, παρουσία του Πειραιώς Σεραφείμ!

Χθες, Μεγάλη Τρίτη, αμέριμνη και με κατανυκτική διάθεση συντονίστηκα στην ΕΡΤ2, προκειμένου να παρακολουθήσω την Ακολουθία του Νυμφίου - η οποία μετεδόθη από τον Ι. Ναό της Αγίας Τριάδος της Ι. Μητρόπολεως Πειραιώς – για να αντικρύσω σοκαρισμένη και αγανακτισμένη την παρακάτω εικόνα:


Τρεις ψάλτισσες ενδεδυμένες με ράσο ψαλτών συνέψαλλαν με τους υπόλοιπους ψάλτες στο αναλόγιο, η μία εξ αυτών έχουσα ισότιμο βήμα με τον προεξάρχοντα ιεροψάλτη! Το ακόμα πιο σκανδαλώδες του πράγματος είναι, ότι όλα αυτά τεκταίνονταν ενώπιον του «λέοντος» και «άτλαντος» της Ορθοδοξίας, Πειραιώς Σεραφείμ. Και για του λόγου το ασφαλές, σας παραθέτω εν είδει φωτογραφιών την πτώση αυτή από την εκκλησιαστική μας παράδοση, όπως την απαθανάτισα…
Άντε και χειροτονίες ιερειών σε λίγο καιρό…


Χρύσα Πολίτη, 
πηγή: Scripta Manent

25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

έχω δει γυναίκες να ανεβαίνουν στο αναλόγιο και να διαβάζουν ψαλμούς και να ψέλνουν εδώ και χρόνια, παρακαλώ αναρτήστε ένα άρθρο γιατί δεν επιτρέπεται
γνωρίζω πως δεν επιτρέπεται να κηρύττει μια γυναίκα

Ανώνυμος είπε...

εδω ενα καταπληκτικο κειμενο που εξηγει τα παντα απλα και κατανοητα για το πως παιζεται σηερα το παιχνιδι
Πολιτιστικός Μαρξισμός: Η ιστορία της πολιτικής ορθότητας
μαρξισμος, πολιτικη ορθοτητα, πολιτιστικος μαρξισμος, σχολη της φρανκφουρτης

Από τον Β παγκόσμιο πόλεμο και μετά και ειδικότερα τις τελευταίες δεκαετίες οι Ευρωπαϊκοί λαοί βιώνουν ένα καθεστώς πολιτιστικής τρομοκρατίας. Μια ιδιόμορφη αντιστροφή αξιών κυριάρχησε παντού. Ότι εθεωρείτο καλό, παραδοσιακές αξίες που ίσχυαν για αιώνες τώρα αναθεωρούνται η ακυρώνονται. Ήθη, έθιμα και θεσμοί που χρειάστηκαν αιώνες για να πάρουν μορφή, τώρα γελοιοποιούνται και ανατρέπονται κάτω από αυτή την ιδιότυπη πολιτιστική τρομοκρατία που έχει επιβληθεί στην Λευκή χριστιανική Ευρώπη. Ο Δυτικός πολιτισμός και η χριστιανική ηθική θεωρούνται το απόλυτο κακό. Ο Λευκός χριστιανός άνδρας της δύσης μισείται ως η εικόνα που ενσαρκώνει το απόλυτο κακό.

Κάθε κριτική σε αυτή την νέου τύπου ιερά εξέταση αντιμετωπίζεται με ψυχιατρικούς όρους. Όποιος αμφισβητεί τις καινοφανείς και αντιφυσικές αξίες της πολιτικής ορθότητας θεωρείται ομοφοβικός, ξενοφοβικός ρατσιστής, φασίστας…, ανάλογα την περίπτωση.
Κάθε τι το παραδοσιακό, κάθε τι που καθρεφτίζει τις αξίες του Δυτικού πολιτισμού πρέπει ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙ. Αυτή είναι η πολιτική ορθότητα. Είναι ένας πολιτιστικός μαρξιστικός αυταρχισμός που έχει εκ των άνωθεν επιβληθεί στην Ευρώπη και που για να τον νικήσουμε πρέπει να βρούμε την άκρη του νήματος…

Πολιτιστικός Μαρξισμός
Η ιστορία του πολιτιστικού μαρξισμού πάει πίσω στα 1919. Η κλασική Μαρξιστική θεωρία ήθελε τους εργάτες έτοιμους να ξεσηκωθούν και να διώξουν τους αστούς με το που θα ξεσπάσει πόλεμος στην Ευρώπη. Οι εργάτες όμως, αντιθέτως με τις προβλέψεις του Μαρξ, συντάχθηκαν πίσω από τις σημαίες των χωρών τους και πολέμησαν στον Α’ παγκόσμιο πόλεμο. Στα 1919 ο πόλεμος ήδη είχε τελειώσει και κομμουνιστική επανάσταση υπήρχε μόνο στην Ρωσία, μια χώρα καθυστερημένη και εκτός Μαρξιστικών προβλέψεων…

Αυτό ήταν κάτι που προβλημάτισε έντονα τους Μαρξιστές διανοούμενους. Δύο κυρίως από αυτούς ο Ιταλός Αντόνιο Γκράμσι και ο Ουγγροεβραίος Λούκατς σχημάτισαν την πεποίθηση ότι το κυριότερο εμπόδιο για να κατακτηθεί η εξουσία από την εργατική τάξη ήταν ο Δυτικός πολιτισμός και η χριστιανική θρησκεία. Για τον Γκράμσι η πορεία προς την εξουσία έπρεπε να είναι μια μακριά πορεία κατάκτησης της κοινωνίας εκ των έσω και άλωσης όλων των θεσμών της, μέσα από την εκπαίδευση κυρίως.

Ο Γκράμσι ήταν στην πραγματικότητα ο εισηγητής της θεωρίας του πολιτιστικού μαρξισμού. Ο Λούκατς όμως έβαλε πρώτος σε εφαρμογή τα σχέδια αυτά. Έγινε υπουργός πολιτισμού στην κομμουνιστική κυβέρνηση του Μπέλα Κούν στην Ουγγαρία και εφάρμοσε ένα σχέδιο απελευθέρωσης των σεξουαλικών ηθών μέσα από τα σχολεία. Οι Ούγγροι εργάτες όμως δεν βοήθησαν καθόλου τα σχέδια των μαρξιστών και ο Λούκατς κατέφυγε στην Γερμανία. Εκεί, στην Γερμανία, ο Λούκατς μαζί με κάποιον εκατομμυριούχο Γερμανοεβραίο ονόματι Weil δημιουργούν στην Φραγκφούρτη ένα Τhik tank, ένα ινστιτούτο κοινωνικών ερευνών, το οποίο έμελλε να γίνει γνωστό ως ”Η σχολή της Φρανκφούρτης”.

Η σχολή της Φρανκφούρτης
Το μεγάλο Μπαμ της σχολής γίνεται λίγα χρόνια αργότερα. Συγκεκριμένα από το 1930 και μέχρι το 1934, όπου ο Χίτλερ τους έδιωξε από την Γερμανία. Στα 1930 έρχεται στην σχολή κάποιος σκηνοθέτης ονόματι Χορκχάιμερ, αυτός φέρνει μαζί του τον φέρελπι Αντόρνο και τους Εριχ Φρόμ Βίλχεμ Ράιχ και Χέρμπερτ Μάρκούζε.
Το κοινό στοιχείο όλων ήταν η Ιουδαϊκή καταγωγή και η μαρξιστική κουλτούρα. Αυτοί είχαν την αντίληψη ότι έπρεπε ο Μαρξισμός να συνδυαστεί με τον φροϋδισμό για να επιτευχθεί η πλήρης κοινωνική απελευθέρωση.
Η σχολή της Φραγκφούρτης κάτω από την διεύθυνση του Χορκχάιμερ ήρθε σε σύγκρουση με παραδοσιακές αντιλήψεις της Μαρξιστικής σκέψης. Ο Χορκχάιμερ είπε ότι το πολιτιστικό εποικοδόμημα είναι ανεξάρτητο και πολύ πιο σημαντικό από ότι πίστευε ο Μάρξ και ότι στο μέλλον οι εργάτες δεν θα είναι αυτοί που θα κάνουν την επανάσταση.

Ανώνυμος είπε...

Με τους Χορκχάιμερ, Αντόρνο Φρόμ και Μαρκούζε θεμελιώνεται η αρχική ιδέα του πολιτιστικού Μαρξισμού και μετασχηματίζεται σε θεωρία. Η θεωρία αυτή λέει ότι όπως οι εργάτες καταπιέζονται στον καπιταλισμό, έτσι όλοι οι άνθρωποι καταπιέζονται κάτω από τον χριστιανικό, πατριαρχικό πολιτισμό της Δύσης. Συνεπώς πρέπει να αποδομηθεί ο δυτικός πολιτισμός για να υπάρξει απελευθέρωση. Απελευθέρωση θρησκευτική, ηθική, σεξουαλική, κάθε είδους…
Χρόνια μετά γύρω στα μέσα του 60 τα κείμενα του Μαρκούζε διαβάζονταν από πανεπιστημιακούς καθηγητές μέχρι χίπηδες και όλα μιλούσαν για την περίφημη απελευθέρωση. Η αρχή είχε γίνει στην Φρανκφούρτη την δεκαετία του 30…

Η σχολή μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ μετά την εκδίωξη της από την Εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία. Με τον Αντόρνο στις ΗΠΑ έγινε προσπάθεια για πρώτη φορά στην ιστορία να καθοριστεί το πόσο φασίστας είναι κάποιος. Η κλίμακα f του Αντόρνο (f από το facism) ψυχιατρικοποιούσε ορισμένα παραδοσιακά χαρακτηριστικά.
Σήμερα όποιος διαφωνεί με την πολιτική ορθότητα είναι φασίστας…
Στις ΗΠΑ με τον Μαρκούζε πλέον επικεφαλής η σχολή απάντησε στο ερώτημα του ποιο θα είναι το επαναστατικό υποκείμενο του μέλλοντος. Ο Μαρκούζε ισχυρίστηκε ότι θα είναι ένας συνασπισμός όλων των ομάδων που καταπιέζονται από τον χριστιανικό πατριαρχικό πολιτισμό της Δύσης. Ένας συνασπισμός ομοφυλόφιλων, λεσβιών, Μαύρων, γυναικών και φοιτητών θα ξεθεμελίωνε εκ των έσω τον Δυτικό πολιτισμό. Αυτός ο συνασπισμός Μαύρων, ομοφυλόφιλων, γυναικών και φοιτητών υπήρξε και ο πυρήνας της εξέγερσης των φοιτητών της δεκαετίας του 60 και ο πυρήνας του κινήματος των χίπυς. Το Γούντστοκ έγινε κάτω από την επιρροή των «απελευθερωτικών» ιδεών του Μαρκούζε. Χιλιάδες κορμιά αναζήτησαν την απελευθέρωση από τα δεσμά της πατριαρχίας σε μια μαζική συνουσία. Το βιβλίο του Μαρκούζε «Έρως και πολιτισμός» πραγματευόταν την απελευθέρωση του μη παραγωγικού έρωτα και μιλούσε για «πολύμορφη διαστροφή». Σήμερα οι προστατευόμενοι της θολοκουλτούρας και των επαγγελματιών επαναστατών της πορτοκαλί Αριστεράς είναι ακριβώς αυτές οι ομάδες «θύματα», οι καταπιεσμένοι από τον ΔΥΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, γκέι γυναίκες, Μαύροι κ.λ.π… το επαναστατικό υποκείμενο κατά Χέρμπερτ Μαρκούζε…

Από το Γούντστοκ και τις φοιτητικές εξεγέρσεις της δεκαετίας του 60 ξεπηδάει η Νέα Αριστερά. Είναι η πορτοκαλί Αριστερά που πλέον βάζει πρώτη προτεραιότητά της τα διάφορα ποικιλόχρωμά κοινωνικά κινήματα με αίτημα την απελευθέρωση (π.χ. γκέι) και θέτει σε δεύτερη μοίρα τα παραδοσιακά εργατικά αιτήματα.
Αυτή η Νέα Αριστερά δραστηριοποιείται και στην χώρα μας φυσικά. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα νεοταξικής Αριστεράς στην χώρα μας γιατί εμπεριέχει όλα τα στοιχεία της μαγικής νεοταξικής εξίσωσης…

Η νεοταξική εξίσωση
Ελεύθερη οικονομία + πολιτιστικός μαρξισμός + πολιτική ορθότητα= Παγκοσμιοποίηση. Αυτή είναι η μαγική εξίσωση της Νέας τάξης. Με απλά λόγια η ιδεολογία της παγκοσμιοποίησης, η ιδεολογία του one world, είναι η ελεύθερη οικονομία (ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων, εμπορευμάτων και χρήματος), ο πολιτιστικός Μαρξισμός όπως τον εισηγήθηκε η σχολή της Φρανκφούρτης και η πολιτική ορθότητα που εκφράζεται με την Νέα Αριστερά.
Από αυτήν την εξίσωση διαπιστώνει κανείς και το πως προέκυψε η ανίερη συμμαχία κάποιων «δεξιών» ή νεοσυντηρητικών με την Αριστερά. Ο κόσμος που δεν γνωρίζει την ιστορία του πολιτιστικού Μαρξισμού δεν μπορεί να κατανοήσει πως γίνεται φιλελεύθεροι Δεξιοί και Αριστεριστές να έχουν ακριβώς τις ίδιες θέσεις στα κοινωνικά ζητήματα, να μιλάνε και οι δύο για «ανοχή» και «πολυμορφία».
Η Δεξιά με την υλιστική-οικονομικιστική της αντίληψη, όπως έλεγε ο Αλλαίν ντε Μπενουά, οδήγησε από μόνη της τις δυτικές κοινωνίες στην αγκαλιά του Μαρξισμού, αφού πρώτα απομυθοποίησε κάθε παραδοσιακή αξία… Καμία αντίσταση δεν μπορεί να προβάλει η φιλελεύθερη Δεξιά στην επέλαση του πολιτιστικού μαρξισμού που έχει αλώσει τις Δυτικές κοινωνίες, γιατί δεν έχει το απαιτούμενο ιδεολογικό βάθος, αντιθέτως έχει αποκηρύξει τις παραδοσιακές αξίες έχει αποδεχτεί τους όρους ψυχιατρικοποίησης της πολιτικής, όπως τους εισήγαγε η σχολή της Φρανκφούρτης..

Ανώνυμος είπε...

Αντίσταση και ανακατάληψη των δυτικών κοινωνιών…
Η φάμπρικα έχει στηθεί πολύ καλά από τους αιώνιους εχθρούς της Λευκής χριστιανικής Δύσης. Μέσω της θεωρίας του πολιτιστικού Μαρξισμού που εισηγήθηκε η σχολή της Φρανκφούρτη έβγαλαν τον Μαρξισμό από τα Εργοστάσια και τον έβαλαν στα πανεπιστήμια και στα σχολεία και αργότερα μέσω της βιομηχανίας του θεάματος κατέστησαν τις αντιφυσικές τους ιδεοληψίες κυρίαρχο δόγμα…
Η ανακατάληψη των πανεπιστημίων και των σχολείων με σκοπό την επανεκπαίδευση των κοινωνιών μας φαντάζει αδύνατη. Επίσης το ίδιο τιτάνιο έργο φαντάζει και ο δημοκρατικός μετασχηματισμός μέσω εκλογών. Ίσως το μόνο που μπορεί να αποδώσει μακροπρόθεσμα είναι η δημιουργία παράλληλων θεσμών όπως το κίνημα του Home schooling στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει αποχωρισμό από τα επίσημα θεσμικά όργανα που είναι στα χέρια των πολιτιστικών Μαρξιστών.
Υπό αυτό το πρίσμα οι όποιες προσπάθειες για δημιουργία κρυφού σχολειού διάπλασης των παίδων η δημιουργίας ανοικτού εθνικού πανεπιστημίου από συγκεκριμένο πολιτικό φορέα κρίνονται θετικές και είναι φυσικά αναμενόμενες οι αντιδράσεις Δεξιών και Αριστερών “δημοκρατών”…

Zisis_ 4 είπε...

ΝΑ ΦΟΡΑΕΙ ΤΟ ΤΙΜΗΜΕΝΟ ΡΑΣΟ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ. ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΚΑΤ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΕΒΟΥΝ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ. ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΙΕΡΕΙΕΣ ΣΕ ΛΙΓΟ ! (ΠΑΤΗΡ-ΦΩΤΙΟΣ).

Ανώνυμος είπε...

Δεν επιτρέπεται οταν υπάρχουν αντρες
Η αγία Νινα εκανε χριστιανούς την Ιβηρία σημερινή Γεωργία
και άλλες πολλές περιπτώσεις ισαποστόλων γυναικών

Ανώνυμος είπε...

Ὅταν λέμε, ὅτι ψάλλει ὁ λαός, λαός δέν εἶναι μονάχα οἱ ἄνδρες. Εἶναι καί οἱ γυναῖκες καί τά παιδιά μαζί.
Αὐτό, πού δέν ἐπιτρέπεται γιά τίς γυναῖκες ἐντός τοὺ ναοῦ, εἶναι τό νά κηρύττουν.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"Ὅταν λέμε, ὅτι ψάλλει ὁ λαός, λαός δέν εἶναι μονάχα οἱ ἄνδρες. Εἶναι καί οἱ γυναῖκες καί τά παιδιά μαζί."

Ξανακοιτάξτε την φωτογραφία και αν σας ικανοποιεί δεν έχουμε τίποτε άλλο να συμπληρώσουμε.

ΥΓ. Αντίστοιχα εδώ και χρόνια σε ορθόδοξες εκκλησίες του εξωτερικού προσπαθούν να επιβάλουν κορίτσια να παριστάνουν τα παπαδάκια (να κρατάνε το θυμιατό, τα εξαπτέρυγα κλπ).
Στην αρχή επικαλούνται την "οικονομία" ή "τι πειράζει, παιδάκι είναι" και σε λίγα χρόνια το έχουν περάσει.
Αντίστοιχα προωθούν τις γυναίκες ως "διακόνισσες". Μέχρι και συνέδριο θεολογικό έγινε πρόσφατα ..
Τίποτε δεν είναι τυχαίο.

"Τι πειράζει" το ένα, "τι πειράζει" το άλλο, λίγο λίγο ξεχαρβαλώνεται το πουλόβερ.

Ανώνυμος είπε...

το πολύ το κατ οικονομία μας έφερε εδώ που μας έφερε και χθες χτυπούσαν τα κινητά ορισμένων όσο διάβαζαν τα ευαγγέλια, ακόμα και πριν το άγιο δισκοπότηρο έχουμε δει να μιλάει η άλλη στο κινητό, οι ιερείς οφείλουν να βάλλουν τάξη γιατί σκανδαλιζόμαστε πάρα πολύ, σε θέατρο όλοι στέκονται σούζα και κάνουν υπακοή στην ταξιθεάτρια, απίστευτες καταστάσεις

Ανώνυμος είπε...

Πολλά έχουν αλλάξει από την εποχή της αρχαίας Εκκλησίας.
Τότε όλος ο λαός του Θεού έψαλε, κατόπιν διευθετήθηκε αυτό το θέμα όπως το ξέρουμε, μόνο άντρες στο αναλόγιο η μόνο γυναίκες σε γυναικεία Μοναστήρια
Το μεικτό πράγει προτεσταντισμό όπως το μοναστήρι του Εσσεξ.

Ανώνυμος είπε...

To Πατριαρχειο Αλεξανδρειας ηδη εκανες διακονισσες και αυτο ειναι κατι συμφωνα με τη παραδοση της εκκλησιας.

philalethe00 είπε...

Δεν γνωρίζω από πού αντλείτε τις βεβαιότητές σας, πάντως δεν υπάρχει καμιά εκκλησιαστική παράδοση υπέρ της αποκλειστικότητας των ανδρών στο ψαλτήρι.
Επίσης, οι γυναίκες καθ'όλη την εκκλησιαστική ιστορία, αν και ατόνησε τους τελευταίους αιώνες, χειροτονούνταν διακόνισσες, δηλαδή στον α' βαθμό της ιερωσύνης (πάνω και από τους Ιεροψάλτες συνεπώς).

Αν είναι να δημιουργούμε συνέχεια παρα-παραδόσεις για λόγους κοσμικού ανδροκρατισμού, συντηρητικής ψυχολογίας κ.λπ., τότε δεν διαφέρουμε σε τίποτα από τους Φαρισαίους και τους Ταλμουδιστές. Αντιθέτως, σημασία έχει να μένουμε στο πνεύμα της παραδόσεως, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τι είναι δογματικό και απαρασάλευτο και τι "καιρικό".

Συνέλθετε, σας παρακαλώ, κι εσείς κι όμοιοί σας, διότι κάνετε πολλαπλή ζημία...

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Εισηγείστε να καταργήσουμε ότι συμβαίνει στην εκκλησία μας εδώ και 1500 χρόνια.
Αντίστοιχα προτείνουμε αντί για Θεία Λειτουργία να κάνουμε κοινή τράπεζα με φαγητά, όπως οι "αγάπες" των πρώτων χριστιανών.

Επίσης προτείνουμε να καταργηθούν τα τέμπλα, να γίνονται πολλές θείες λειτουργίες στον ίδιο ναό την ίδια ημέρα, να είναι σύντομες, να μην έχουν ορθόδοξη ψαλμωδία αλλά δυτική.
Να βάλουμε και "διακόνισσες" λοιπόν (διαπιστώνετε τέτοια αναγκαιότητα; Σε τι ακριβώς θα εξυπηρετίσουν; αφού ιερέας θα υπάρχει ούτως ή άλλως ο οποίος θα τελεί την Θεία Λειτουργία ΓΙΑ ΠΟΙΟ λόγο προέκυψε ξαφνικά θέμα με τις "διακόνισσσες"; Πείτε μας; Ποιος το θέτει;).

Παρατηρούμε ότι θέλετε να μοιάσουμε όσο γίνεται με το στυλ των παπικών. Γι αυτό καταργούνται σιγά σιγά τα στασίδια (στο μεσαίο κλήτος) και εντικαθιστώνται με ατελείωτες σειρές με καρέκλες. Και ένα σωρό άλλα.

Επισκεφθήκαμε το ιστολόγιο σας με μια ματιά. Διαφωνείτε με τις αντιδράσεις για την καύση των νεκρών, για τις αντιδράσεις για τις "ένφυλες ταυτότητες" στα σχολεία, γενικά διαφωνείτε με οποιαδήποτε αντίδραση Ορθοδόξων πιστών.
Προσέξαμε και μερικά "φιλαράκια" σας: οι γνωστοί θεολόγοι που κατέλαβαν τις θεολογικές σχολές και αλλάζουν τα προγράμματα σπουδών στα Θρησκευτικά.

Δεν σας φταάινε μόνο οι διακόνισσες λοιπόν. Όλα σας φταίνε. Όλα θέλετε να τα αλλάξετε, και απαιτείτε και να μην αντιδρούμε.
Ε όχι.

Kyriakos Varveris είπε...

Για να τελειώσει το θεματάκι που θέτουν ορισμένοι καινοτομούντες, ας δούμε τι ακριβώς λέει ο Απόστολος Παύλος :

1) Επειδή η κυρία της φωτογραφίας δεν έχει κάλυμμα επί της κεφαλής: Προς Κορινθίους κεφάλαιο 11 .

2) Σχετικά με την ομιλία της γυναίκας στην εκκλησία : Προς Κορινθίους 14-34 .

Γιατί είναι τόσο δύσκολο για τις σημερινές κυρίες να κάνουν υπακοή στον Απόστολο Παύλο ? Μήπως υπάρχει λίγο εγωισμούλης ?

Αν δεν μπορούν να "σηκώσουν" αυτά τα μικρά και ελαφριά, πως θα σηκώσουν τα βαρύτερα?

Δεν είναι δα και το τέλος του κόσμου να βάλουν ένα μαντιλάκι στο κεφαλακί τους και να κάνουν σιωπή στην εκκλησία.

Καλή Ανάσταση σε όλους και όλες και καλό πνευματικό αγώνα.

Στυλιανός Π. είπε...

"Παρατηρούμε ότι θέλετε να μοιάσουμε όσο γίνεται με το στυλ των παπικών. Γι αυτό καταργούνται σιγά σιγά τα στασίδια (στο μεσαίο κλήτος) και εντικαθιστώνται με ατελείωτες σειρές με καρέκλες. Και ένα σωρό άλλα."
Δόξα τω Θεό νόμιζα ότι μόνο εγώ το είχα προσέξει και ένιωθα "ο περίεργος τις υπόθεσης"

philalethe είπε...

Αγαπητοί,
καταρχάς για τις θέσεις που λαμβάνει το ιστολόγιο, επιτρέψτε μου να πω ότι κρίνετε "κατ'όψιν και ου την δικαίαν κρίσιν".

Τι σημαίνει "ποιος θέτει ζήτημα επαναφοράς των διακονισσών";
Καταρχάς, υπάρχουν ΑΓΊΕΣ, δηλαδή Μητέρες της Εκκλησίας, που ήταν διακόνισσες, όπως η αγία Διακόνισσα Ολυμπιάδα, που ήταν κορυφαία συνεργάτιδα του αγ. Ιωάννη του Χρυσόστομου. Τι θα τους λέγατε εσείς σήμερα; Δεν σας επιτρέπουμε να γίνετε διακόνισσα;

Ο ίδιος άγιος αναφέρει σε άλλη συνεργάτιδά του τα εξής, για την έλλειψη ανδροκρατίας εντός Εκκλησίας (σε αντίθεση με την κοσμική κοινωνία) :
«Όμως σε ό,τι αφορά στα αγωνίσματα για το Θεό και τους κόπους υπέρ της Εκκλησίας, δεν ισχύει αυτό, αλλά είναι δυνατόν η γυναίκα να επιδίδεται στον καλό αυτό αγώνα και με πιο πολλή δύναμη. Αυτό άλλωστε μαρτυρεί και ο Απ. Παύλος, ο οποίος στην επιστολή προς τους συμπατριώτες σας επαινεί και τιμά πολλές γυναίκες, επισημαίνοντας ότι δεν κοπίασαν και λίγο να διορθώσουν τους άνδρες τους και να τους επαναφέρουν στο δρόμο του Θεού. (…) Αυτά τα λέω, για να μη νομίζεις ότι είναι κάτι ξένο για σένα να καταπιάνεσαι με τη φροντίδα και τους κόπους που συντελούν στην αποκατάσταση της εκκλησιαστικής τάξεως και ειρήνης. Και όχι μόνο, αλλά και ότι έχεις καθήκον, κι εσύ η ίδια, και μαζί με όσες άλλες είναι δυνατόν, να καταπαύσει ο γενικός σάλος και η σύγχυση που χτύπησε τις Εκκλησίες της Ανατολής» (Επιστολή προς -συνεργάτιδα- Ιταλική)."

Επικαλείστε στα λόγια την Ορθόδοξη Παράδοση, όμως η ανδροκρατία που εισηγείστε είναι κατεξοχήν δυτική/Παπική.
Πρέπει όπως θα έλεγε και ο π. Γεώργιος Μεταλληνός να βλέπουμε κάθε φορά ποιο είναι "το βάθος του πνεύματος των Πατέρων".Η Ορθόδοξη Παράδοση δηλαδή δεν είναι ένα μουσειακό είδος και απλώς κάτι που συντηρούμε τις ιστορικές μορφές του, αλλά κάτι του οποίου μας ενδιαφέρει το πνεύμα κάθε φορά. Έτσι δημιουργήθηκε άλλωστε το σχίσμα των Παλαιοπίστων, προς συντήρηση του ονόματος "Ισούς" και του να κάνει κανείς τον σταυρό με τα δύο δάχτυλα, συνήθειες που είχαν απερίσκεπτα ειδωλοποιήσει και θεωρούσαν "προδοσία" την όποια διαφοροποίηση από αυτές (και οι οποίες εμάς τους Έλληνες Ορθόδοξους θα μας ξένιζαν πάρα πολύ).

Επίσης να μπορούμε να διακρίνουμε το καιρικό στοιχείο από το διαχρονικό (κλασική περίπτωση το "μαντίλι" που αναφέρει ο φίλος παραπάνω). Υπάρχουν άγιοι με τουρμπάνι, υπάρχουν άγιοι με φέσι, υπάρχουν άγιοι με ακάλυπτη την κεφαλή, άγιοι με φιλοσοφικό τρίβωνα (άγ. Ιουστίνος). Αντίστοιχα, υπάρχουν αγίες με λυτά μαλλιά, αγίες με μαντίλι στο κεφάλι, αγίες με στέμμα βασιλικό. Αγίες που δεν άφησαν καμία διδαχή ή έργο και άλλες που άφησαν (αγία Συγκλητική, αγία Κασσιανή, κ.λπ.). Αν θέλετε, λοιπόν, συλλογιστείτε τα όλα αυτά.

ΧC ανέστη και να είστε καλά.

Στυλιανός Π. είπε...

Στην αγαπητή Φιλαλήθη ουδεποτε μιλήσαμε για υποβάθμιση της γυναικος και ανδροκρατια. Μιλαμε για τους ρόλους που δίνονται νεσα στην Εκκλησία. Ο ρολος της γυναικός ειναι αυτός που ειναι εδω και πολλά χρονια να διακονει. Αλλο ο διάκονος και αλλο η διακονησα. Καμια σχέση δεν έχει η διάκονος (ιεροσύνη) με την διακονησα (διακονία).
Και η γυναίκα αγιάζει και φτάνει σε υψηλα μέτρα και ο άντρας το ίδιο απλα υπαρχουν ρολοι. Αν σας φαίνετε ανδροκρατουμενο και μη πολιτικο ορθο και ρατσιστικό και οπως μας κατηγορείτε παπικό θα έλεγα οτι διακατεχεστε απο νεο εποχητικες μαρξιστικές αντιλήψεις και φαίνετε πολυ καλα απο τον τρόπο που απαντήσατε.
Τι ότι αγιαζεις χωρις μαντίλα δςν το συζητάμε αλλά αυτι δεν σημαίνει ότι πρεπει να καταργηθεί. Γιατί στην αρχη έφυγε η μαντίλα, μετα ηρθε το βάψιμο, μετα τα παντελόνια κ.ο.κ. Οπότε καλα τα λέτε αλλά θελει διάκριση.
Η γυναίκα πρέπει να μείνει οπως εχει στην εκκλησία γιατί εται αγιάζει. Υπάρχουν εξαιρέσεις και σπανιζουσες περιπτώσεις μην τους κάνετε κανόνα.
Υπάρχει άγιος που βαπτίστηκε με χώμα. Αρα καλο ειναι να το κάνουμε και εμείς επιδη αγιασε; Υπάρχει άνθρωπος που σώθηκε χωρις εξομολόγηση *βλέπε πόρνη στον ευεγερτινό, αρα δεν χρειάζεται εξομολόγηση;
Αυτά να είστε καλά.
Χριστός ανέστη.

Λουκας είπε...

Συγγνωμη δεν εχετε παει ποτε σε γυναικειο μοναστηρι να δειτε που ψαλλουν οι μοναχες; ιερεις επιτρεπεται να γινονται μονο οι αντρες. Γι' αυτο ερχεται ιερεας εκτος του μοναστηριου και κανει τις ακολουθιες. Δ φερνει ομως και αντραψαλτη μαζι του, γιτι ψαλτριες μπορουν να ειναι και οι γυναικες.

Θανος Ημιθανής είπε...

Γιατί δεν επιτρέπεται στις γυναίκες να ψάλλουν;

Κώστας είπε...

έχει κραγιόν ή δεν βλέπω καλά;αμ και η μπογιά στα μαλλιά;
τι θα λέγατε για μοναχές με μανικιούρ και μανό. μωβ για την Μεγάλη Εβδομάδα, και λευκό πέρλα γιά το υπόλοιπο της Πεντηκοστής!!! Τύφλα να έχουν οι Πρωτεστάντες.Ο Απόστολος Παύλος είναι πολύ πίσω. Τώρα έχουμε τον πάπα!!!!!!!

Εφφαθά είπε...

Ώς και τον 10ον αιώνα είχαμε και Διακόνισσες. Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως είχε χειροτονήσει και Διακόνισσα με Επιμανίκια. Μην αντιπετωπίζομεν τα πάντα ως καινοτομία διότι δεν είναι. Μεικτές χορωδίες υπήρχαν από τον 4ον αιώνα.

Στυλιανός Π. είπε...

"Γιατί δεν επιτρέπεται στις γυναίκες να ψάλλουν; "
Δεν είναι το θέμα αν επιτρέπετε, αλλά το μικτό μαζί με άνδρες (κυρίως).
Υπάρχουν εκκλησίες που έκαναν κάποιους εσπερινούς μόνο με γυναίκες, και αυτό περιορισμένο.
Επειδή ζούμε και πονηρές εποχές πρέπει να προσέχουμε τα ανοίγματα των οικουμενιστών.
Προσπαθούν να αμβλύνουν τις αισθήσεις σιγά σιγά ώστε να βάλουν και στο ιερό στο τέλος την γυναίκα.
Είπαμε ο ρόλος της γυναικός είναι άλλος και είναι ιερός και αγιάζει σε πανύψηλα μέτρα, όπως η κ. Θεοτόκος σαν γυναίκα "ξεπέρασε" όλους τους αγίους.
Ας σβήσουμε το μαρξιστικό - φεμινιστικό πνεύμα που μας έχει ποτίσει η εποχή μας .

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Εφφαθά
στην εποχή μας πρέπει να πονηρευόμαστε.
Ωραία ας δεχθούμε ότι μέχρι τον 10 ο αιώνα υπήρχαν ακόμη κάποιες διακόνισσες.

Το ερώτημα είναι πως προέκυψε τώρα το θέμα;
Υπάρχει ανάγκη επαναφοράς τους; Σε καμία περίπτωση.
Άρα; ποιος θέτει τέτοιο ζήτημα και γιατί;


Μήπως για να ομοιάσουμε στις ψευδοπαπαδίνες και ψευδοεπισκοπίνες των αιρετικών;
Δείτε:
http://opaidagogos.blogspot.gr/2016/10/blog-post_90.html


Δείτε την φωτογραφία στην Δράμα, τον περασμένο Δεκέμβριο (2016, της πολιούχου Αγίας Βαρβάρας). Δίπλα στον προτεστάντη πάστορα, είναι γυναίκα παστόρισα. ΜΕΣΑ στον ορθόδοξο ναό, ΚΑΙ στη λιτανεία, ΚΑΙ στη Θεία Λειτουργία, βρίσκονται σε περίοπτη θέση, μπροστά μπροστά, ο ένας δίπλα στην άλλη.
http://opaidagogos.blogspot.gr/2017/03/blog-post_14.html

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"Συγγνωμη δεν εχετε παει ποτε σε γυναικειο μοναστηρι να δειτε που ψαλλουν οι μοναχες; "

Αγαπητέ,
φυσικά στα γυναικεία μοναστήρια μοναχές θα ψάλλουν. Δεν θα πηγαίνει άντρας ψάλτης κάθε μέρα και σε κάθε τους ακολουθία στο μοναστήρι τους.
Αποτελεί η εξαίρεση επιχείρημα για να ψάλλουν και μέσα στις ενορίες;

Ανώνυμος είπε...

Πολλά μπράβο για την ανάρτηση σας.
Απο τους αρχαίους αιώνες της Εκκλησίας μέχρι σήμερα μόνο άνδρες επιτρέπεται να είναι ως ψάλτες στο Αναλόγιο των Ναών και πολύ σωστά!

Χριστός Ανέστη!

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.