" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Παρασκευή, 7 Ιουλίου 2017

Παραδοσιακά "ορθόδοξα κάστρα" συναγωνίζονται σε "χαρτοπόλεμο" με κατά παραγγελία "υπνωτικές παραινέσεις"

πολύ δύνατο το κείμενο που ακολουθεί.


Αφύπνιση τώρα ειρηνικά ή «κατόπιν εορτής» καταστροφικά;
ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Κ. ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ*


Σαν να συναγωνίζονται σε χαρτοπόλεμο εσχάτως και παραδοσιακά ορθόδοξα κάστρα, που άλλα μας έλεγαν πριν από λίγο καιρό και άλλα μας λένε τώρα, για τα αντίχριστα οικουμενιστικά κατορθώματα των προϊσταμένων τους. Συντονισμένοι και αυτοί με το γεμάτο ψεύδη κείμενο «Προς τον λαό», σε κατά παραγγελία υπνωτικές παραινέσεις πάλι προς τον λαό, ωσάν ο τελευταίος να κοιμάται τον ύπνον τον βαθύ. Μάλλον αυτό το γνωρίζουν ότι συμβαίνει πολύ καλά.


Το περίεργο είναι ότι και κάποιοι που αντιδρούν ορθά και τεκμηριωμένα, τσαλακώνοντας το χαρτάκι και πετώντας το προς τα πάνω σαν σφαιρίδιο ελαφρύ μην τυχόν και τραυματίσει κανέναν ψευδεπίσκοπο, αρκεί να πεταχτεί, σπεύδουν να διευκρινήσουν προς το τέλος ότι δεν συμφωνούν αναγκαστικά με μεμονωμένες ακραίες μορφές αντίδρασης που ακολουθούν ορισμένα αγωνιζόμενα πρόσωπα, αλλά υιοθετούν, ακολουθούν και συστήνουν τον καλό και δημιουργικό αγώνα, στα μέτρα και τα πλαίσια, που η αγία μας Εκκλησία επιτρέπει και προτρέπει.



Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
αν οι ακραίες μορφές είναι η διακοπή μνημοσύνου, κρίμα στο χαρτί και στο μελάνι που ξοδεύετε. 
Αν όχι, σωστά. 
Αν εννοείτε όμως ότι δεν συμφωνείτε με τις διακοπές που έγιναν ως μη επιτρεπτές από την Εκκλησία, είναι μέγα λάθος γιατί καί στα πλαίσια των Κανόνων είναι, όπως λέτε, καί στα μέτρα και τη μίμηση αγίων μορφών καί επιτρεπτές. 
Αν πάλι εννοείτε υπερβολές «ξεφρενιασμένων» προς επίδειξη, συμφωνούμε. Σε κάθε περίπτωση εάν δεν διευκρινίζετε, κατά την άποψή μας πρέπει να είναι διατυπωμένο αλλιώς ή να απουσιάζει.


Γενικά, πιστεύουμε ότι σκόπιμα γράφονται έτσι για να ξεκαθαρίσουν, για τους δικούς τους λόγους, προς την οικουμενιστική πλευρά ότι δεν συμφωνούν με τις μεμονωμένες αποτειχίσεις, τις οποίες σημειωτέον τρέμουν οι αιρετικοί και είναι το μόνο σημείο φρένου στη φρενίτιδα που καλπάζει.



Γιατί όμως δεν λέμε καθαρά τα πράγματα με το όνομά τους, παρά κεκαλυμμένα και πίσω από τσαλακωμένα χαρτάκια καλυπτόμεθα θεωρώντας ότι κάνουμε αγώνα, γράφοντας πέντε – έξι αντιοικουμενιστικά επιχειρήματα;
Γιατί δεν λέγεται ξεκάθαρα ότι όποιος υπέγραψε ή αποδέχεται τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου είναι κατά τους Ιερούς Κανόνες εν δυνάμει αιρετικός; Σύνοδο ορθόδοξη περιμένουμε για να τον καθαιρέσει. Ως τότε, εκτελεί έγκυρα Μυστήρια αλλά εγγίζει τα όρια της γελοιότητας η εκκλησιαστική κοινωνία μαζί του, όταν μάλιστα ψευδώς ομολογεί εντός του ιερού θυσιαστηρίου ότι ο επίσκοπός του ορθοτομεί.



Γιατί δεν λέγεται επακριβώς ότι το Κολυμπάρι έχει εισαγάγει επίσημα νέα αιρετική εκκλησιολογία με 10 καθαρές αιρέσεις - πλάνες;

1. Δίνει εκκλησιαστικότητα σε όλες τις αιρέσεις με την αποδοχή της οντολογίας του ονόματος.
2. Επιτρέπει σολομώντεια τους μεικτούς γάμους και αυτό για να διευκολύνει την άμβλυνση των συνειδήσεων προς την πλήρη ένωση.
3. Αποδέχεται πλήρως τη συμμετοχή μας στο αντίχριστο ΠΣΕ και μάλιστα ως σύγχρονη αναγκαιότητα.
4. Σχετικοποιεί τη νηστεία, τον ακρογωνιαίο λίθο της εγκράτειας.
5. Διαστρέφει δραματικά την οντολογία του προσώπου.
6. Τινάζει στον αέρα το συνοδικό σύστημα κατά το πρότυπο της Β΄ Βατικάνειας, με τις υπογραφές μόνο των προκαθημένων.
7. Αποδέχεται τη συμπροσευχή και συναποδοχή των αιρετικών, προσκαλώντας τους ως παρατηρητές.
8. Αρνείται τη σύγκληση Οικουμενικής Συνόδου με την απαράδεκτη αιτιολόγηση της τάχα μη συμμετοχής των Δυτικών αιρετικών.
9. Αρνείται να επικυρώσει επίσημα τις αντιπαπικές Η΄ και Θ΄ Συνόδους ως Οικουμενικές, που στη συνείδηση του πιστού πληρώματος ήδη από αιώνων είναι.
10. Διαγράφει από το εκκλησιαστικό λεξιλόγιο το επίθετο «αιρετικός».



Γιατί δεν το φωνάζουμε δυνατά και παντού ότι η αίρεση προσφέρει ανύπαρκτο Θεό – είδωλο και συνεπώς εμποδίζει τη Σωτηρία; 
Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο και η μεγάλη επιμονή των Πατέρων και των αποτειχισμένων από την αίρεση.
Γιατί δεν φανερώνουν όλοι το αυτονόητο, ότι η απομάκρυνση από την αίρεση δεν αποτελεί σχίσμα αλλά προφυλάσσει από σχίσμα;
Γιατί παρερμηνεύουν επίσκοποι αγίους Πατέρες και Κανόνες σαν να απευθύνονται σε άλογα πρόβατα;
Γιατί ο εχθρός αν και λέει απίστευτες ανοησίες παρουσιάζεται ενωμένος και προχωρά ενώ ο ορθόδοξος κόσμος διαιρεμένος και στάσιμος αν όχι σε οπισθοχώρηση;



Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί,
τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Πολιτικοοικονομική κατάσταση με μνημόνια και ΕΕ, Μάθημα των Θρησκευτικών, Έμφυλες ταυτότητες, Νέο Σύνταγμα, μεταναστευτικό, Κυπριακό, Σκόπια, Θράκη, Ήπειρος, Αιγαίο, "Νέα Εποχή" και Οικουμενισμός, είναι συγκοινωνούντα δοχεία και αν
δεν υπάρξει καθολική αντίσταση, τελειώνουμε. Ελλάς και Ορθοδοξία θα διασώζεται στα βουνά και στα λαγκάδια μέσα σε τρύπες και πιθάρια μέχρι να γίνει κάποτε, ίσως σε αιώνες, νέα επανάσταση από τη μαγιά που θα φουσκώσει.


Αν δεν υπάρξει καθολική αντίσταση εδώ και τώρα, ας μην περιμένουμε τη Θεία Χάρη να βοηθήσει διότι εμείς οι ίδιοι θα την έχουμε ελεύθερα απομακρύνει. Τότε, ιστορικά έναν τρόπο μόνο Θείας επαναφοράς γνωρίζουμε: Την καταστροφική πλην όμως πατρική επώδυνη σύνθλιψη των ανομημάτων. Τότε με βαρύ τίμημα όλα συνέρχονται, μηδενίζουν, επαναπροσδιορίζονται και ξαναρχίζουν. Οι πνευματικοί νόμοι ενεργούν και ενεργούν καλώς.


Ας μην αφήσουμε το μέλλον σε τόσο ακραίες καταστάσεις που έρχονται ταχύτατα. Τόσα που πάθαμε είναι υπεραρκετά για να αλλάξουμε ρότα και να πέσουμε στα μαλακά. Ο ελληνικός λαός αν δεν μετανοήσει θα πληρώσει μεγάλο τίμημα. Αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει πρώτα να νοήσει, να συνειδητοποιήσει σε τι επικίνδυνους ατραπούς έχει οδηγηθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό είναι και το δυσκολότερο που κάνει την αφύπνιση από τον υλιστικό λήθαργο σχεδόν αδύνατη.
Ο Θεός να βάλει το χέρι του!


*Ο Α.Κ. Σαραντίδης είναι δάσκαλος στην Καβάλα και πολιτικός επιστήμων

25 σχόλια:

ROMIOS XO είπε...

Ωραίο άρθρο κύριε Αποστολε.

Κύριε Απόστολε πολύ σωστά ρωτάτε:
Γιατί δεν φανερώνουν όλοι το αυτονόητο, ότι η απομάκρυνση από την αίρεση δεν αποτελεί σχίσμα αλλά προφυλάσσει από σχίσμα;
Γιατί παρερμηνεύουν επίσκοποι αγίους Πατέρες και Κανόνες σαν να απευθύνονται σε άλογα πρόβατα;
Γιατί ο εχθρός αν και λέει απίστευτες ανοησίες παρουσιάζεται ενωμένος και προχωρά ενώ ο ορθόδοξος κόσμος διαιρεμένος και στάσιμος αν όχι σε οπισθοχώρηση;

Κύριε Αποστολε η εποχή μου θυμίζει έντονα τις περιγραφές για τα έσχατα όπου ο λογικός παρουσιάζεται ως τρελός και ο τρελός ως λογικός.
Στα εκκλησιαστικά οι αιρετικοί αντιμετωπίζονται ως εκκλησία και οι ορθόδοξοι ως σχίσμα.
ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΑΙΡΕΣΗ,
ΠΡΟΩΘΟΎΝ ΑΙΡΕΣΗ ,
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΣΕ ΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΕΊΜΕΝΑ (ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ!!!!!!!!!!!!!!!)
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΦΑΝΕΡΆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΣΠΙΘΑΜΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΑΜΕ !!!!!!!!!!!!!!!! ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΦΑΝΕΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΚΑΙ ΠΑΡΌΛΑΥΤΑ ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Φυσικά ο κόσμος ΔΕΝ ΤΡΕΛΆΘΗΚΕ απλά ΥΨΙΣΤΗ ΑΡΧΗ Η ΙΔΙΟΤΈΛΕΙΑ!!!!!

Mαρίνος Ριτσούδης είπε...

Οι αιρετικοί είναι αιρετικοί, καί πουθενά δέν αναφέρουν οι Άγιοι ότι η Σύνοδος είναι η μόνη αρμόδια για νά καταδικάσει την αίρεση.
Όπως ο εξωμότης ή ο αρνησίθρησκος τής Αγίας Εκκλησίας εφόσον δίνει την συγκατάθεση νά ασπαστεί άλλη πίστη, έχοντας πλήρη επίγνωση τής πράξεως αμέσως, ιδία του θελήσει, θέτει εαυτόν εκτός Αγίας Εκκλησίας. Παραδείγματα χιλιάδες, όταν οι νεομάρτυρες θέλησαν στο σημείο πού αρνήθηκαν, νά ομολογήσουν καί νά επιστρέψουν στην Αγία Εκκλησία.
Ο καθένας από εμάς Κατ Εικόνα τής Αγίας Τριάδος, έχοντας κατά Χάρην εσωτερικά εγκαταστήσει την Αγία Τριάδα στήν καρδιά του, όπως αναφέρει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στον πνευματικό καθρέπτη, δύναται νά χαριτωθεί εκ Πνεύματος Αγίου, τη ζωντανή διάκριση μεταξύ τής Αγίας Εκκλησίας καί της ψεύτικης αιρετικής Εκκλησίας.
Άλλωστε ο 15ος κανόνας μας υποχρεώνει αυτο τον διαχωρισμό, καί κατά συνέπεια την καταδίκη του ψεύδους, ήτοι την αληθή καταδίκη τής αίρεσης.
Και ή αίρεση του Οικουμενισμού ειναι εμφανής, από τα ψηφίσματα πού υπέγραψαν που δηλώνουν απερίφραστα ότι η Εκκλησία του Οικουμενισμού έχει αλλοιώσεις στο Σύμβολο της Πίστεως, αυτής τής μοναδικότητας τής Αγίας Εκκλησίας.
Οι Σύνοδοι λοιπόν σχηματίστηκαν γιά την επικράτηση και διαλεύκανση τής Μίας αληθειας, να καταριφθούν όλα τά σκοτεινά σημεία, όλες οι τυχόν αμφιβολίες καί βέβαια η καταδίκη και τα ανάθεματα, είναι η συνέπεια αυτής. Άλλωστε, ποτέ Αγία Σύνοδος δεν έλεγξε ή καταδίκασε όσους Αγίους αποτειχίστηκαν πριν το σχηματισμό της Συνοδου, τουναντίον τους δικαίωσε.
Ο Αγιος Υπάτιος όταν πληροφορήθηκε την αίρεση του Νεστόριου, αυτόματα διέκοψε την κοινωνία, και είπε ότι ο Νεστόριος ούτε Επίσκοπος είναι.
Όποιος τώρα πιστεύει ότι στην πασιφανέστατη αίρεση, ενεργεί η Χάρις Του Αγίου Πνεύματος δια τών Αγίων Μυστηρίων, είναι σαν να κηρύττει ότι το Άγιο Πνεύμα ενεργεί μυστηριακά σε δύο διαφορετικές Εκκλησίες. Αυτής τών πατρώων παραδόσεων, καί αυτής του οικουμενισμού. Ω! Τής Μεγίστης Βλασφημίας!

ioannis dimitroukas είπε...

Αληθηνοτατο το άρθρο σας αγαπητέ δάσκαλε.Μακαρι να αποτειχισθει όλος ο κλήρος κι ο λαός να συγκινήσουμε ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ το μοναδικό αληθινό ΘΕΟ ΜΑΣ γιατί αλλοιως .......

Ανώνυμος είπε...

Ποιος μπορει να σταματησει τον ανθρωπο που φευγοντας απο τον γκρεμο του οικουμενισμου, απο ολιγοπιστια και υπερηφανεια κυριως οδευει ολοταχως προς το γκρεμο του ζηλωτισμου; Πραγματικα λυπαμαι αδελφοι μου.

Απόστολο είπε...

Αγαπητέ Μαρίνο, πού το είδατε ότι το άρθρο λέει ότι Σύνοδος μόνο είναι αρμόδια για να καταδικάσει την αίρεση; Για να καθαιρέσει αιρετικό επίσκοπο μόνο. Δείτε κι αυτό:
https://sarandides.blogspot.gr/2017/07/blog-post.html

Ανώνυμος είπε...

Προς ανώνυμος 1:41

Γιατί ακριβώς λυπάσαι; Που φεύγουμε από τη αίρεση;
Εσύ τι ακριβώς κάνεις; Ποια η στάση σου απέναντι στην αίρεση; Την αφήνουμε να καλπάζει και να παρασέρνει τα πάντα και να κατατρώγει τους ελάχιστους που πάνε κόντρα; Αυτή είναι η στάση σου; Θεατής;

Mαρίνος Ριτσούδης είπε...

Αγαπητέ Κέ Απόστολε Σαραντίδη, εξ αφορμής του κειμένου, αναφέρομαι καί στα ρεύματα της εποχής μας που διαδραματίζονται στο στίβο των αντιπαραθέσεων, και μεταξύ άλλων ιστολογίων.
Ευχαριστίες θερμές για το κείμενο και το ήθος, η αναβλύζουσα εσωτερική πηγή χάριτι Χριστού, από όπου προκύπτει το κείμενο.

Mαρίνος Ριτσούδης είπε...

Οψιμότερα σκεφτόμενος, και μάλιστα μετά την υποβολή του προηγούμενου σχολίου μου, θα ήθελα Κέ Απόστολε Σαραντίδη νά υποβάλλω ένα ερώτημα.
Το ότι η Κρατούσα Εκκλησία δεν σχηματίζει Συνοδο αντιφρονούντων στον Οικουμενισμό γιά την τακτοποίηση αυτής τής εκρρεμότητας πώς το αξιολογείς;

Θα παρακαλούσα την άποψή σας, εμπεριστατωμένα.

Ευχαριστώ θερμά...

Απόστολο είπε...

1. Το κείμενο γράφτηκε σε μισή ώρα χωρίς βιβλιογραφία. Έτσι προέκυψε.
2. Πώς θα σχηματιστεί Σύνοδος αντιφρονούντων μέσα από τη νυν Σύνοδο; Αν γίνονταν κάτι τέτοιο θα αποτελούσε σχίσμα. Το 1/3 των επισκόπων μπορεί να προκαλέσει Ιεραρχία για να συζητηθεί ο Οικουμενισμός και να παρθεί ίσως καταδικαστική απόφαση πλειοψηφικά. Υπάρχουν όμως 27 Μητροπολίτες αντιοικουμενιστές για να φθάσει έστω σε Σύνοδο; Αμφιβάλλω πολύ. Αλλά και να υπάρχουν, θα βρεθούν άλλοι 15, σύνολο 42 που θα καταδικάσουν τον Οικουμενισμό ως αίρεση και θα καθαιρέσουν τους υπόλοιπους 40 ως αιρετικούς; Ακόμη όμως και να υπήρχε η πρόθεση, είμαι βέβαιος ότι εκβιάζονται από σιωνομασώνους για λάθη και ατοπήματα που τους είχαν ετοιμάσει και την πάτησαν την μπανανόφλουδα συν η ιστορία για τις Νέες Χώρες αλλά και τα ΕΣΠΑ που θα τους σταματήσουν. Η λύση βέβαια είναι να ταπεινωθούν και να πληρώσουν για ό,τι παράνομο έχουν διαπράξει αλλά δεν θα το κάνουν ποτέ διότι δεν πιστεύουν πλην ελαχίστων. Αν πίστευαν πραγματικά και είχαν ορθόδοξη εμπειρία θα θυσίαζαν την αιώνια ζωή για τα 50 - 100 χρόνια που θα ζήσουν εδώ εκκοσμικευμένα; Για έναν πιστό είναι ο μέγιστος παραλογισμός, ψυχοπάθεια κατά τον π. Ι. Ρωμανίδη. Για αυτούς, όχι. Αυτή είναι η απάντησή μου.

Loizos Loizos είπε...

Αμην κ. Αποστολε καλη δυναμη να ειστε καλα. Μακαρι να ηταν πολλοι εκπαιδευτικοι σαν εσας.

Ανώνυμος είπε...

Θα πρεπει να τοποθετηθώ στην παρακατω παραγραφο του κειμενου, γιατι θεωρώ ότι είναι μια λανθασμένη αποψη που κυκλοφορεί ευρέως κι η οποία λειτουργεί ως τροχοπέδη στην διεύρυνση του αντιαιρετικού αγώνα αλλα και στην σωτηρία ψυχών

"Γιατί δεν λέγεται ξεκάθαρα ότι όποιος υπέγραψε ή αποδέχεται τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου είναι κατά τους Ιερούς Κανόνες εν δυνάμει αιρετικός; Σύνοδο ορθόδοξη περιμένουμε για να τον καθαιρέσει. Ως τότε, εκτελεί έγκυρα Μυστήρια αλλά εγγίζει τα όρια της γελοιότητας η εκκλησιαστική κοινωνία μαζί του, όταν μάλιστα ψευδώς ομολογεί εντός του ιερού θυσιαστηρίου ότι ο επίσκοπός του ορθοτομεί."

Η αποψη αυτη θα είχε ορθοτητα αν εκφραζότανε δεκαετιες ή εστω καποια χρονια πριν, οταν δεν υπηρχε (όπως σήμερα), ΣΥΝΟΛΟ "Επισκοπων" ακολουθουντων κεκκριμενες αιρεσεις. Τοτε ΝΑΙ, οι μεμονωμενοι ή αρκετοι αλλά τουλάχιστον όχι ΣΥΝΟΛΟ "Επισκοπων" τελουσαν εγκυρα Μυστηρια μεχρι να καθαιρεθουν απο Ορθοδοξη Συνοδο (με την επιφύλαξη του α΄Κανονος Μεγάλου Βασιλείου περι Σχισματος και Μυστηριων Σχισματικων, που δεν ειναι της παρουσης να συζητηθει και αποπροσανατολισμο-κακο θα εκανε ενας τετοιος διαλογος)
Συνολο ψευτοεπισκοπων (με επίσημες υπογραφές αποδοχής ψευτοσυνοδου στην Δ.Ι.Σ) σημαινει ομως αιρετικη ομαδα και σαφως κανεις απο αυτους δεν μπορει να συγκαλεσει Ορθοδοξη Συνοδο για να καθαιρεσει τον εαυτο του. Οι επισημες υπογραφες τα λενε όλα όπως κι οι τραγελαφικες, διπροσωπες συμπεριφορες των υποτιθεμενων διαφωνουντων "Επισκοπων", επιπεδου δυστυχως πολιτικαντηδων
Και σαφεστατα μιλαμε περι κεκκριμενων αιρεσεων, οταν αποδεχονται ως Εκκλησιες τους Παπικους κ.τ.λ.

Αλλο θέμα είναι αν σε καποια μελλοντικη Ορθοδοξη Συνοδο (αν αυτή γινει), η οποία θα αποτελειται απο οσους διεκοψαν κοινωνια με τους αιρετικους, γινει κατ΄οικονομια δεκτό ένα ΜΕΡΟΣ αυτων των Μυστηριων (όπως έγινε σε περιπτωσεις του παρελθοντος) π.χ. το Βαπτισμα ή ο Γαμος και ΜΟΝΟ στην περιπτωση που αυτα εγιναν με το Ορθοδοξο τυπικο κι ο Πιστός μυρωθεί (ελλείψει αγιαστικής Χαριτος Μυστηριων αιρετικων όπου ευρίσκετο). Και δεν μπορεί ο κάθε μεμονωμένος αποτειχισμενος να εκφραζεται για το ποια απο αυτα τα "Μυστηρια" θα γινουν αποδεκτα, μονο σε επιπεδο Συνοδου μπορει να αποφασιστεί αυτο, αν γίνει η Συνοδος...
Φαινομενικα σκληρη η αληθεια, αλλα στην πραγματικοτητα καθολου σκληρη, όταν τοσες δεκαετιες υπαρχει κοινωνια με την αιρεση, όταν εδώ κι αρκετα χρονια δεν υπηρχε έστω ένας αποτειχισμενος Επισκοπος στην κρατουσα και τελικα η αιρεση εγινε κι επισημα αποδεκτη επι συνολου

Σταύρος

Ανώνυμος είπε...

Κατά τ΄αλλα, το άρθρο ειναι πολύ καλό και αναφερει πολλούς απο τους τροπους με τους οποίους, ως θηλεια, μας εγλωβίζει η Νεα Ταξη

Σταύρος


Απόστολο είπε...

Σταύρο, συμφωνώ μαζί σου στο ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος και αποτειχίσεις έπρεπε να γίνουν πολύ ενωρίτερα. Το να αποδέχεσαι όμως και να συνυπογράφεις αιρετικό κείμενο, όποτε γίνεται αυτό, σε καθιστά εν δυνάμει αιρετικό ή αλλιώς αιρετίζοντα. Αυτό δεν αλλάζει και φυσικά δεν είναι άποψη που έχει ή δεν έχει ορθότητα, όπως λες, αλλά έτσι είναι. Σύνοδος μελλοντική μπορεί να γίνει και μετά από αιώνες (βλ. Ωριγένη). Ο χρόνος πάντοτε είναι με το μέρος των πιστών, και σε αυτές τις περιπτώσεις δεν αγγίζει τον Άχρονο. Αυτά γίνονται δι' Αγίου Πνεύματος και δεν είναι απαραίτητο να μετέχουν οι νυν αποτειχισμένοι. Πώς θα μπορούσαν άλλωστε εφόσον καί ο χρόνος του βίου είναι περιορισμένος καί στην παρούσα φάση δεν είναι επίσκοποι; Όσο δεν γίνεται αυτό, τα Μυστήρια που τελούνται από τους αναξίους είναι έγκυρα, είναι όμως τουλάχιστον γελοίο από έναν που γνωρίζει, να επιζητά τη Θεία Χάρη από αυτούς, όταν μάλιστα μπορεί να το αποφύγει, εκτός αν υπάρχουν σοβαρές αντικειμενικές δυσκολίες. Αυτό λέει το άρθρο.

Ανώνυμος είπε...

Αποστολε δεν προσεξες τι σου γραφω
Αλλο πραγμα μεμονωμενοι "Ιερωμενοι" που ακολουθουν κεκριμμενες αιρεσεις κι αλλο ΣΥΝΟΛΟ ψευτοεπισκοπων που ακολουθουν κεκριμμενες αιρεσεις...Η Πιστη καθοριζεται απ τον Επισκοπο, ασχετα αν απο κατω καποιοι Ιερεις ή λαϊκοι αντιδρουν, αλλα παραμενουν σε κοινωνια μαζι του. Αυτοι οι ψευδεπισκοποι λοιπον κατεληξαν κι επισημα πια να ειναι ομαδα αιρετικων κι ουδεις εξ αυτων δεν προκειται να καθαιρεσει κανεναν. Όπως αλλωστε ειδαμε και προ ολιγων ετων, όταν βρεθηκε υποδικος ο αρχιΟικουμενιστης Μεσσηνιας και ποιος τον αθωωσε αραγε ;;
ο φιλος του, ο Πειραιως, ο οποίος βεβαιωσε για το Ορθοδοξο φρόνημα του, περαν των τοσων αλλων κοπλιμεντων που του κανει..
Ομαδα αιρετικων μπορει να εχει Μυστηρια ;;

Χρονος έχει δοθεί ήδη παρα πολύς στον κόσμο, αλλά αυτος σε μεγαλο βαθμο ειναι στον κόσμο του κι επιτρεπει να συμβαινουν και να διογκωνονται ολα αυτα

Σε τυχον Ορθοδοξη μελλοντικη Συνοδο, θα συμμετασχουν όχι μονο οι αποτειχισμενοι της Κρατουσας αλλα και οι ΓΟΧ. Τωρα βεβαια για να γινει αυτο θα χρειαστει τεραστια επεμβαση του Κυριου (μας αξιζει;;), καθως δεν τα βρισκουν ουτε οι ΓΟΧ μεταξυ τους, ουτε οι αποτειχισμενοι της Κρατουσας μεταξυ τους, πόσο μαλλον οι ΓΟΧ με τους αποτειχισμενους της Κρατουσας

Σταύρος

Απόστολο είπε...

Εγώ κατάλαβα. Δεν μπορείτε να καταλάβετε αγαπητέ Σταύρο, ότι θα αρχίσουμε να ομιλούμε για ψευδεπισκόπους όταν καθαιρεθούν από Σύνοδο; Ως τότε, είναι κανονικότατοι και εκτελούν έγκυρα Μυστήρια. Άλλο αν εμείς δεν πάμε, και πολύ καλά κάνουμε. Και ποιά πίστη καθορίζεται από τον επίσκοπο; Από τον Χριστό καθορίζεται. Το ότι έχει φτιαχτεί ομάδα αιρετικών επισκόπων το γνωρίζουμε. Συμφωνούμε. Δεν είναι όλοι όμως άσχετα αν δεν εκφράζονται ανοιχτά.

Ανώνυμος είπε...

αναδημοσίευση σχολίου

ΤΗΣ Γ’ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΚΑΝΩΝ Δ’
Και ούτος ο παρών κανών παρομοίως με τον ανωτέρω διαλαμβάνει για τους κληρικούς εκείνους οπου ήθελαν αποστατήσει και η κατ’ ιδίαν η και δημοσίως ήθελαν τολμήσει να φρονώσιν η να διδάσκωσι το δόγμα του Νεστορίου και του ομόφρονος Κελεστίου, λέγων ότι εκρίθη δίκαιον από την αγίαν Σύνοδον, να είναι οι τοιούτοι από τον βαθμόν τους καθηρημένοι.

ΚΑΝΩΝ Ζ’
…Εκείνοι δε όπου τολμήσουν η να συνθέσουν άλλο σύμβολο της πίστεως, η να πραβάλλουσιν αυτό εις το φανερόν, και να προσφέρουν εις τους Ελλήνων και Ιουδαίων και αιρετικών επιστρέφοντας προς την της αληθείας επίγνωσιν, οι τοιούτοι ει μεν επίσκοποι ώσι, και κληρικοί, να είναι της επισκοπής και του κλήρου απόβλητοι, ει δε λαικοί, να αναθεματίζονται. Παρομοίως δε και όσοι φανερωθούν πως φρονούν καθ’ αυτούς η διδάσκουν τους άλλους τα μιαρά και αιρετικά περί της ενανθρωπήσεως του μονογενούς Υιού του Θεού του Νεστορίου δόγματα, τα περιεχόμενα εις την υπ’ αυτού μεν συντεθείσαν έκθεσιν πίστεως, κομισθείσαν δε εις την Σύνοδον ταύτην από τον Πρεσβύτερον Χαρίσιον και ούτοι λέγω, ει μεν επίσκοποι ώσι και κληρικοί, να είναι καθηρημένοι, και της επισκοπής και του κλήρου απόβλητοι, ει δε λαικοί να αναθεματίζονται, ως προείπωμεν.

ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ

Εχουμε από τα παραπάνω ως δεδομένο ότι αυτός που συνθέτει άλλο σύμβολο της πίστεως είναι καθηρημένος.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Αυτός που καταργεί «το εν Βάπτισμα» αναγνωρίζοντας τα βαπτίσματα όλων των αιρετικών, αυτός που διδάσκει ότι οι Μονοφυσίτες, είναι ορθόδοξη αδελφή εκκλησία, όπως και όλες οι χριστιανικές αιρέσεις, αυτός που θεσμοθετεί το ΠΣΕ ως απαραίτητο σωτηριολογικό οργανισμό στην Εκκλησία… Αυτός λοιπόν τι είναι;
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος που τελούν δημόσια μνημόσυνα στους Μουσουλμάνους τι είναι;;
Αυτοί που αναγνωρίζουν Ιεροσύνη σε επισκοπίνες Προτεστάντισες και δογματικά Λεσβίες τι είναι;; Συν τοις άλλοις είναι και εικονομάχοι με έτερο ανάθεμα στο κεφάλι τους. Αυτοί που αναγνωρίζουν Ιεροσύνη σε ανίερους Παπικούς Αγγλικανούς και δογματικά Σοδομίτες τι είναι;; αυτοί που αναγνωρίζουν σωτηρία στους ειδωλολάτρες και τους δαιμονολάτρες κ.ο.κ. τι είναι;;
Τι δεν γνωρίζει η Εκκλησία από τα ανωτέρω και θα πρέπει να μας γνωστοποιήσει και επικυρώσει η επόμενη Πανορθόδοξη;
Από πότε αυτός που ακυρώνει όλο το Ευαγγέλιο δεν είναι καθηρημένος και θα πρεπει να τον καθαιρέσει η επόμενη Πανορθόδοξος;

Τα εχετε μπερδέψει τα πράγματα
Εκείνη την εποχή της αρχαίας Εκκλησίας περίμεναν την καταδίκη απο οικουμενική Σύνοδο επειδή τότε εβγαιναν οι αιρέσεις για πρώτη φορά. Πριν τον Νεστόριο δεν υπήρχε Νεστόριος κ.ο.κ.
Εκείνη την εποχή οι οικουμενικες γίνονταν καθε 50-70 χρόνια, οπότε σωστά περίμεναν όλοι...
Ενω εμεις σήμερα εχουμε μεινει στην τελευταία οικουμενική που έγινε πριν απο 1200 χρόνια, και κατα δεύτερον δεν κηρύχτηκε καινούργια αίρεση, αλλά η αναγνώριση όλων των αρχαιων αιρέσεων ως εκκλησίες, συν τις σύγχρονες, συν ολη την ανατροπη του Ευαγγελίου.

Ο νοών νοείτω.

Ανώνυμος είπε...

Λετε δεν ειναι ολοι αλλα ο Μεγας Βασιλειος οριζει να μην τους αποκαλουμε ουτε καν αδελφους τους τοιουτους "αντιδρωντες" κι εδω μιλάμε πια για επισημες αποφασεις…
Ψευδεπισκοπους τους ονοματιζει ο 15ος κανονας κι οταν λεμε ότι η Πιστη καθοριζεται απ΄τον Επισκοπο (και πιο σωστα απ τη Συνοδο) εννοούμε ότι δεν μπορούν καποιοι να ισχυριζονται ότι εφοσον υπαρχουν διαφωνιες απο Ιερεις-λαϊκους τοτε δεν ισχυει η “Eκκλησιολογία” του Επισκοπου-Συνοδου, εφοσον οι Ιερεις-λαϊκοί παραμένουν σε κοινωνια μαζι τους , παρολο που τα ζητήματα είναι πολύ σοβαρά κι επιβάλλουν την αποτείχιση. Η σωστη εκφραση ειναι οτι "εκφραζεται" απο τον Επισκοπο και ακομα περισσοτερο απο τη Συνοδο και μ΄αυτη την εννοια ομιλω για αντιχριστο συνολο αιρετικων, απευθυνομενος σ΄αυτους τους ψευδεπισκοπους

Δεν χρειαζεται ομως να κολλησουνε σε λεξεις αλλα προχωραω στην ουσια, καθως προφανως εγω ομιλω για ψευδεπισκοπο με ακομα χειροτερη εννοια απο τον 15ο κανονα, ο οποίος αναφερεται σε μεμονωμενο κι ο οποίος σαφως τελει εγκυρα Μυστηρια μεχρι να καθαιρεθει απο Συνοδο. H οποία Συνοδος κρίνει/αξιολογεί αν πραγματι δημοσίως, με αποδείξεις, ακολουθεί κεκκριμένη αιρεση, καθώς υπάρχει και το ενδεχόμενο της συκοφαντιας ή των αστήριχτων κατηγοριών για εν κρυπτώ/αμφιλεγόμενες ενέργειες.
Θα παραθεσω λοιπόν παρακατω μερος του Α΄κανονα Μεγαλου Βασιλειου, όπου οριζει φρικτα πραγματα για τους Σχισματικους, δηλαδή για πταισματα σε σχεση με τα κακουργηματα των Οικουμενιστων, ονοματιζει δηλαδη τους Σχισματικους της μετεπειτα γενιας του Σχισματος ότι ειναι χωρις Ιερωσύνη-λαϊκοί, χωρις να αναφέρει ως προϋπόθεση την επιβολή της ποινής από Συνοδο. Κι ο κανονας δειχνει οτι απευθυνεται σε ομαδα κι όχι μεμονωμενα ατομα
Δεν ειναι λοιπόν απλά τα πραγματα, όπως με τα "στρογγυλεματα" και τις υποχωρησεις-προδοσιες δεκαετιών έχουν κανει πολλούς να πιστευουν κι έχουν επηρεάσει κι εσάς κ. Απόστολε, παρά τον δυναμικό και σωστό λόγο που κατά τ΄αλλα έχετε .
Επίσης, τα πραγματα θα πηγαινουν ολο και χειροτερα, ενω ηδη συμβαινουν τερατα και σημεια κι ο λαος αδιαφορει...όπως π.χ. το "συλλειτουργο" τελη του 2015 στο Φαναρι με τον Παπα και τοσα αλλα. Και θα λεμε λοιπον ότι έχει Μυστηρια αυτο το αντιχριστο Σύνολο, η "Εκκλησία" της Νέας Ταξης Πραγμάτων (καθώς σιωπά και σε πολλά άλλα που αναφέρει το αρθρο..), η οποία εμφανεστατα, με Συνοδική απόφαση, ακολουθει κεκριμμενες αιρεσεις ;;
Θα παντρευονται συχνοτερα με Παπικους χωρις καμία "αποκατάσταση" του αιρετικού (ήδη γίνεται), θα μεταλαμβανουν οι Παπικοι μαζι με Ορθοδοξους (ήδη γινεται) και θα "συνευλογεί" ο καρδιναλιος (ήδη γινεται) και θα λεμε οτι εκεί υπαρχουν Μυστηρια επειδη δεν εγινε ακομα Ορθοδοξη Συνοδος να τους καθαιρεσει ΟΛΟΥΣ ;;

Σταύρος

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ Α΄ΚΑΝΟΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Διότι η μεν αρχή του χωρισμού δια σχίσματος γέγονεν, οι δε της Εκκλησίας αποστάντες ουκ έτι έσχον την χάριν του αγίου Πνεύματος εφ εαυτούς, επέλιπε γαρ η μετάδοσις τω διακοπήναι την ακολουθίαν. Οι μεν γαρ πρώτοι αναχωρήσαντες, παρά των Πατέρων έσχον τας χειροτονίας και δια της επιθέσεως των χειρών αυτών είχον το χάρισμα το πνευματικόν. Οι δε, αποραγέντες, λαϊκοί γενόμενοι, ούτε του βαπτίζειν, ούτε του χειροτονείν είχον εξουσίαν, ούτε ηδύνατο χάριν Πνεύματος αγίου ετέροις παρέχειν, ης αυτοί εκπεπτώκασι• διο ως παρά λαϊκών βαπτιζομένους τους, παρ αυτών εκέλευσαν, ερχομένους επί την Εκκλησίαν, τω αληθινώ βαπτίσματι τω της Εκκλησίας ανακαθαίρεσθαι.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Γιατί η αρχή του χωρισμού έγινε με σχίσμα• αυτοί όμως που αποστάτησαν από την εκκλησία δεν είχαν πια τη χάρη του αγίου Πνεύματος επάνω τους• γιατί σταμάτησε η μετάδοση, επειδή διακόπηκε η συνέχεια. Αυτοί που πρώτοι έφυγαν είχαν χειροτονηθεί από τους Πατέρες και δέχτηκαν το πνευματικό χάρισμα με την επίθεση των χεριών εκείνων• εκείνοι όμως που αποσχίστηκαν, έγιναν λαϊκοί και δεν είχαν εξουσία ούτε να βαφτίζουν ούτε να χειροτονούν ούτε μπορούσαν να δίνουν στους άλλους τη χάρη του αγίου πνεύματος, την οποία οι ίδιοι είχαν χάσει• γι' αυτό, επειδή βαφτίζονται από λαϊκούς όσοι βαφτίζονται απ' αυτούς, όρισαν να έρχονται στην εκκλησία και να εξαγνίζονται πάλι με το αληθινό βάφτισμα της εκκλησίας.

Σταύρος

Απόστολο είπε...

Αγαπητέ Στάυρο, καταντάει κουραστικό να λέμε τα ίδια και τα ίδια νομίζω, με άλλα λόγια. Πότε είπα ότι είναι απλά τα πράγματα; Ξαναδιαβάστε το άρθρο, παρακαλώ. Και ο ίδιος ο 15ος λέει ότι ο διακόπτων το μνημόσυνο πρέπει να επαινείται και όχι να διώκεται. Το αν τυχόν υπήρχαν τότε κάποιοι επίσκοποι που επαινούσαν και σήμερα όχι, και δεν υπάρχει ακόμη σύνοδος για να καθαιρέσει, τι να κάνουμε τώρα; Εκτός αν υπονοείτε να τους καθαιρέσουμε εμείς. Αυτά τα πράγματα καταλαβαίνετε ότι δεν γίνονται. Στη συνείδησή μας και ψευδεπίσκοποι είναι και εν δυνάμει καθηρημένοι. Ούτε χρειάζεται Πανορθόδοξη για να καθαιρεθούν οι γυμνή τη κεφαλή κηρύσσοντες αίρεση. Σύνοδος χρειάζεται έστω τοπική και φυσικά ορθόδοξη. Και τι θα πει, τότε έβγαιναν αιρέσεις για πρώτη φορά; 1000 χρόνια πρώτη φορά είναι; Ούτε έχει 1200 χρόνια να συγκληθεί Ουκουμενική. 666 έχει - πέσαμε σε νούμερο - από την Θ΄του 1351. Το πρόβλημά σας είναι να καθαιρεθούν ως ψευδεπίσκοποι πάραυτα; Δεν γίνεται χωρίς σύνοδο. Ότι δεν τελούνται έγκυρα Μυστήρια από τους μη ακόμη καθηρξμένους αντίχριστους; Τελούνται διότι ο Χριστός τα τελεί. Να μην κοινωνούμε μαζί τους για να μη μολυνθούμε; Το πρώτο αν μπορούμε ναι, έχουμε υποχρέωση άλλωστε και πρώτος μίλησα για γελοιότητα αν γίνεται. Το δεύτερο, σε περίπτωση που δεν υπάρχει πάντοτε άλλη επιλογή, καθόλου δεν μολύνει τον ορθόδοξο από τον ανάξιο. Δεν θα μείνω χωρίς Μυστήριο αν δεν βρίσκω στην περιοχή μου αποτειχισμένο! Αντιοικουμενιστή όμως σίγουρα θα βρω. Κανένας δεν τολμά να πει ότι το Μυστήριο δεν είναι έγκυρο και καλά κάνει. Ας σταματήσουμε να λέμε τα ίδια.

Ανώνυμος είπε...

Χάριν διαλόγου


Τους έλεγε ο Άγιος Μάξιμος, δεν μπορεί να υπάρξει φύσις ανενέργητος δηλαδή, ανενεργός. Και άρα λοιπόν, αφού δέχεστε ότι είχε δύο φύσεις, πρέπει να δεχθείτε ότι είχε και δύο θελήματα και δύο ενέργειες. Εάν δεν δέχεστε ότι είχε δύο θελήσεις και δύο ενέργειες δεν μπορείτε να λέτε και να δέχεστε ότι είχε και δύο Φύσεις. Ή δέχεσθε λοιπόν και τα μεν και τα δε, ή μην δεχτείτε τίποτε από τα δύο και πηγαίνετε στην ευχή του Θεού. Αυτό όμως, δυστυχώς δεν ήθελαν να το καταλάβουν όλοι οι τότε αρμόδιοι και υπεύθυνοι. Και τι έγινε; Προσέξτε τι έγινε. Μιλάμε τώρα για φοβερά πράγματα, τα οποία ίσως να τα βρούμε μπροστά μας και γι’ αυτό σας τα λέμε αυτά τα πράγματα, γιατί θα τα βρούμε μπροστά μας και σύντομα και ίσως γι’ αυτό να σας κουράζουμε.
[σ.σ.: Καὶ πράγματι. Τὸ ἴδιο δὲν ἰσχύει καὶ γιὰ τοὺς Οἰκουμενιστές; Σ’ αὐτοὺς θὰ ἔλεγε ὁ ἅγιος Μάξιμος σήμερα: Ἐὰν δὲν δέχεστε ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι Μία καὶ τὸ Βάπτισμα Ἕνα, ἀλλὰ ἀποδίδετε ἐκκλησιαστικότητα καὶ βάπτισμα καὶ στοὺς αἱρετικούς, τότε δέχεστε πρακτικὰ δύο Ἐκκλησίες –Ὀρθόδοξη καὶ Παπική– καὶ δύο Βαπτίσματα (ἢ ἑκατοντάδες Ἐκκλησίες καὶ βαπτίσματα: Ὀρθόδοξο, Παπικὸ καὶ Προτεσταντικά)· ὁπότε, λογικὰ δὲν μπορεῖτε νὰ λέτε καὶ νὰ δέχεστε ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ἕνας, ἀλλὰ δύο Χριστοὶ ἢ πολλοί, ἀνάλογα μὲ τὶς ψευτοεκκλησίες ποὺ ἀναγνωρίζετε! Διότι, ἐφ’ ὅσον ὁ Χριστὸς δημιούργησε Μία Ἐκκλησία, ἡ ὁποία θὰ συνεχίσει νὰ ὑπάρχει ἕως τῆς συντελείας τῶν αἰώνων, καὶ τῆς ὁποία–κατὰ τὴν Γραφή– «πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς», καὶ ὅπως ἀλλοῦ ἡ Γραφὴ μᾶς διδάσκει, αὐτὴ ἡ Μία Ἐκκλησία ἔχει ἕνα «Κύριο, μία πίστι, ἓν βάπτισμα», τότε ἐσεῖς –δεχόμενοι πολλὲς Ἐκκλησίες– πιστεύετε σὲ ἄλλη Ἐκκλησία, τὴν ὁποία δὲν μᾶς παρέδωσε καὶ δὲν ἀναγνωρίζει ὁ Κύριος. Ἢ δέχεσθε λοιπὸν ὅτι ἕνας εἶναι ὁ Χριστὸς καὶ κατὰ συνέπεια μία καὶ ἡ Ἐκκλησία, ἢ δεχτεῖτε ὅτι δὲν εἶστε μαθητὲς καὶ ὀπαδοὶ τοῦ ἑνὸς Χριστοῦ. Βέβαια, ἀνεξάρτητα ἂν τὸ δεχθεῖτε ἢ δὲν τὸ δεχθεῖτε, ἀκόμα κι ἂν ἀπαγγέλλετε το Σύμβολο τῆς Πίστεως ὀρθά, μὲ τὴν πράξη σας δὲν εἶστε Ὀρθόδοξοι. Ἰσχύει γιὰ σᾶς ὁ λόγος τοῦ Κυρίου: «Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν… καὶ δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν; καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς ὅτι οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς· ἀποχωρεῖτε ἀπ᾿ ἐμοῦ οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν»! (Ματθ. 7,22-23)].

Ανώνυμος είπε...

Ας δούμε τι λέει ο Μέγας Βασίλειος στον Α΄κανόνα του και για ΟΜΑΔΕΣ αιρετικών, χωρίς να εχουν αυτες καταδικαστεί συνοδικά.
Αναφέρει ότι είναι ολοφάνερα αιρετικοί κι ως εκ τουτου θεωρεί ακυρο το Βαπτισμα τους, ενώ μιλάει και για χρήση της λογικής

Το δε των Πεπουζηνών ουδένα μοι λόγον έχειν δοκεί και εθαύμασα, πως κανονικόν όντα τον μέγαν Διονύσιον παρήλθεν. Εκείνο γαρ έκριναν οι παλαιοί δέχεσθαι βάπτισμα, το μη δεν της πίστεως παρεκβαίνον. Όθεν, τας μεν αιρέσεις ωνόμασαν, τα δε σχίσματα, τας δε παρασυναγωγάς.
......
Οι τοίνυν Πεπουζηνοί προδήλως εισίν αιρετικοί, εις γαρ το Πνεύμα το άγιον εβλασφήμησαν, Μοντανώ και Πρισκίλλη την του Παρακλήτου προσηγορίαν αθεμίτως και αναισχύντως επιφημίσαντες. Είτε ουν ως ανθρώπους θεοποιούντες, κατάκριτοι, είτε ως το Πνεύμα το άγιον τη προς ανθρώπους συγκρίσει καθυβρίζοντες, και ούτω τη αιωνίω καταδίκη υπεύθυνοι, δια το ασυγχώρητον είναι την εις το Πνεύμα το άγιον βλασφημίαν. Τίνα ουν λόγον έχει το τούτων βάπτισμα εγκριθήναι, των βαπτιζόντων εις Πατέρα και Υιόν και Μοντανόν και Πρίσκιλλαν; Ου γαρ εβαπτίσθησαν οι μη εις τα παραδεδομένα ημίν βαπτισθέντες.
Ώστε, ει και τον μέγαν Διονύσιον τούτο παρέλαθεν, αλλ ημίν ου φυλακτέον την μίμησιν του σφάλματος, το γαρ άτοπον, αυτόθεν πρόδηλον και πάσιν εναργές, οις και μικρόν του λογίζεσθαι μέτεστιν
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Το θέμα σχετικά με τους Πεπουζηνούς μού φαίνεται ότι δεν έχει καμιά λογική· και απόρησα για το πώς του διέφυγε του μεγάλου Διονυσίου, αν και ήταν τόσο ειδήμονας των εκκλησιαστικών κανόνων. Γιατί οι παλιοί αποφάσισαν να γίνεται δεκτό το βάφτισμα εκείνο, που δεν απέκλινε καθόλου από την πίστη· γι' αυτό άλλες κλίσεις τις ονόμασαν αιρέσεις, άλλες σχίσματα, και άλλες παρασυναγωγές.
.......
Οι Πεπουζηνοί λοιπόν είναι ολοφάνερα αιρετικοί· γιατί βλαστήμησαν το άγιο Πνεύμα με το να δώσουν το όνομα του Παράκλητου ανεπίτρεπτα και αδιάντροπα στον Μοντανό και στην Πρίσκιλλα. Ή λοιπόν είναι καταδικασμένοι, επειδή θεοποιούν ανθρώπους ή επειδή προσβάλλουν το άγιο Πνεύμα συγκρίνοντάς το με ανθρώπους, είναι πάλι ένοχοι για την αιώνια καταδίκη, επειδή δε συγχωρείται η προσβολή του αγίου Πνεύματος. Ποια λογική λοιπόν έχει το να εγκριθεί το βάφτισμα αυτών, οι οποίοι βαφτίζουν στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Μοντανού και της Πρίσκιλλας; Γιατί δεν είναι βαφτισμένοι, ούτε δε βαφτίστηκαν σύμφωνα με την παράδοση μας.
Επομένως, αν αυτό του διέφυγε και του μεγάλου Διονυσίου, εμείς όμως δεν πρέπει να εξακολουθήσουμε να μιμούμασθε το σφάλμα· γιατί το παράλογο γίνεται από μόνο του ολοφάνερο και σαφές σε όλους, όσοι έχουν έστω και λίγη λογική.

Σταύρος

Ανώνυμος είπε...

Σαφώς ο Χριστός τελεί τα μυστήρια, αλλα εν προκειμένω δεν υπάρχει ο Χριστός στον οικουμενισμό για να τα τελέσει
Αλλιώς κάνουμε εναν Χριστό συλλειτουργό του ΠΣΕ - διαβόλου

Απόστολο είπε...

Ο.Κ. Οι απόψεις έχουν καταγραφεί.

Ανώνυμος είπε...

Το σχολιο 5.08 το εγραψα πριν δημοσιευτει η απάντησή σας 3.32
Προσωπικα μιλησα με στοιχεια, δεν λοξοδρομησα με λογοπαιγνια τη κουβεντα αλλα εμεινα στην ουσια κι ως εκ τουτου δεν θα ειχα κανενα λογο να διαφυγω απ τη κουβεντα.
Η κουβεντα για μενα ειναι κι αναζητηση, παντα εχω το λογισμο μηπως κανω καπου λαθος, αναλογιζομενος την ευθυνη και χαρα μου ειναι η αναδειξη της αληθειας.
Δεν ακουσα όμως κατι ουσιαστικο απο εσας ομως κ. Αποστολε, αντιθετως όσο ξεδιπλωνεται το σκεπτικο σας (καθως δεν σας γνωριζα πρωτυτερα) τόσο απογοητευει
Νομιζω ότι εχω κι εγω το δικαιωμα, εστω στο τελος, να λοξοδρομησω και να χαρακτηρισω.
Καλή συνέχεια

Σταύρος

Απόστολο είπε...

Δεν πειράζει. Όλοι κάποτε απογοητευόμαστε με τα σκεπτικά και τις ουσίες ή ανουσίες των άλλων. Καλή συνέχεια στην αναζήτησή σας.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.