" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου 2017

4 σημαντικοί Διαγωνισμοί για να πάρουν μέρος μαθητές όλων των τάξεων (Δημοτικού- Γυμνασίου - Λυκείου), για Μακεδονικό Αγώνα, Πόντο, Κύπρο. Αξιοποιήστε την ευκαιρία να μάθουν οι μαθητές σας ΕΛΛΗΝΙΚΗ ιστορία.

Προτρέπουμε τους συναδέλφους να παροτρύνουν τους μαθητές τους να συμμετέχουν στους παρακάτω διαγωνισμούς. Όλοι είναι εγκεκριμένοι από το υπουργείο Παιδείας. :

1) για τον Πόντο
ΕΓΚΡΙΣΗ 7ΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Λ.ΝΙΚΗΣ 1, ΤΚ:54624, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ:2313054737
e-mail:info@poe.org.gr



ΘΕΜΑ: 7ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για την Ιστορία των Ελλήνων του Πόντου 



Η Συντονιστική Επιτροπή Νεολαίας της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος και το Ερευνητικό Κέντρο του Σωματείου «Άγιος Γεώργιος Περιστερεώτα» διοργανώνουν τον 7ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα την ιστορική πορεία των Ελλήνων του Πόντου .

Στόχος του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη της ιστορίας των Ελλήνων του Πόντου και η ευαισθητοποίηση των νέων, ώστε μέσα από την αναζήτηση και την έρευνα να οδηγηθούν στην εθνική αυτογνωσία.

Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού (Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξης), Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, Επαγγελματικής Σχολής και η συμμετοχή σε αυτόν είναι προαιρετική. 

Τα επιμέρους θέματα του διαγωνισμού για κάθε βαθμίδα είναι τα εξής:

· Δημοτικό
Καλλιτεχνική εργασία.
Να δημιουργήσετε τη δική σας ζωγραφιά και να αποδώσετε μέσα από αυτή εικόνες από τον Πόντο.

· Γυμνάσιο
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Με βάση πληροφορίες που έχετε από τον οικογενειακό ή κοινωνικό περίγυρο να συντάξετε ένα αφηγηματικό κείμενο (έως 500 λέξεις) που να αναφέρεται στα δραματικά γεγονότα που έζησε ο ποντιακός ελληνισμός κατά τη δίωξή του από τις πατρογονικές του εστίες.

· Γενικό Λύκειο, Επαγγελματικό Λύκειο, Επαγγελματική Σχολή
Παραγωγή Γραπτού Λόγου 

Με αφορμή την 19η Μαΐου, ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού, να συντάξετε ένα άρθρο (έως 600 λέξεις) στο οποίο να εξετάσετε εάν η διεθνής αναγνώριση της Γενοκτονίας που υπέστη ο ποντιακός ελληνισμός στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, μπορεί να αφυπνίσει τους λαούς, έτσι ώστε στο μέλλον να μην επαναληφθούν τέτοιου είδους ενέργειες. 

Όροι διαγωνισμού

Σε κάθε εργασία πρέπει να αναγράφονται με κεφαλαία γράμματα - στο πάνω αριστερό τμήμα της κόλλας των γραπτών εργασιών ή στο πίσω μέρος της ζωγραφιάς- τα παρακάτω στοιχεία: 

Επώνυμο και όνομα μαθητή
Όνομα πατέρα Όνομα μητέρας
Τάξη Σχολείο
Ταχ. Δ/νση Τηλέφωνο E-mail
Τίτλος εργασίας
Οι εργασίες ζωγραφικής πρέπει να σχεδιαστούν σε χονδρό χαρτί σχεδίου.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν τις εργασίες τους έως την 30η Ιουνίου 2018 στη διεύθυνση: Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος, Λ. Νίκης 1, τ.κ. 54624 Θεσσαλονίκη.

Οι εργασίες θα αξιολογηθούν από επιτροπή εκπαιδευτικών, μελών της Παμποντιακής Ομοσπονδίας. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τον Οκτώβριο του 2018 και τα βραβεία θα απονεμηθούν αργότερα τον ίδιο μήνα σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί από τους διοργανωτές. 

Οι δέκα καλύτερες εργασίες κάθε βαθμίδας θα λάβουν ως βραβείο ένα βιβλίο και θα δημοσιευθούν σε λεύκωμα. Όσοι από τους συμμετέχοντες επιθυμούν να λάβουν ένα αναμνηστικό δίπλωμα θα πρέπει να απευθύνονται στα γραφεία της Π.Ο.Ε. 

Η Οργανωτική Επιτροπή και με αφορμή την κοινωνική κρίση που διανύουμε, αποφάσισε να προσδώσει στον Διαγωνισμό έναν κοινωνικό χαρακτήρα. Υιοθετώντας το σύνθημα «μια συμμετοχή – ένα παιδικό εμβόλιο» αποφασίστηκε να μην δίνονται πια χρηματικά έπαθλα στους τρεις πρώτους κάθε βαθμίδας, αλλά οι διοργανωτές θα προσφέρουν ένα ευρώ για κάθε συμμετοχή σε μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση, αναγνωρισμένου έργου και κύρους, που θα παρέχει ιατρική φροντίδα σε παιδιά. Η επιλογή της Οργάνωσης θα επιλεγεί από τους διοργανωτές. 

Στόχος του διαγωνισμού είναι πέρα από την ιστορική μνήμη για εκείνα τα τραγικά γεγονότα, ν’ ανακαλύψουν τα παιδιά την αξία της κοινωνικής αλληλεγγύης και προσφοράς. 

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τις ιστοσελίδες www.peristereota.com, http://neolaia.poe.org.gr/ , www.poe.org.gr

Παρακαλούμε να ενημερωθούν όλα τα σχολεία της αρμοδιότητάς σας.


2) Για τον Μακεδονικό Αγώνα

4ος διαγωνισμός για μαθήτριες/τές όλων των τάξεων Γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της Μακεδονίας και της Θράκης με θέμα: «Κοινωνική, πνευματική και εθνική ζωή στη Μακεδονία και τη Θράκη (από τα τέλη του 18ου αι. ως το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου)» - Υπό την αιγίδα του Υφυπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 


Το Σωματείο «Οι Φίλοι του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα» και το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα προκηρύσσουν υπό την αιγίδα του Υφυπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας- Θράκης) και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το σχολικό έτος 2017/18 τον 4ο διαγωνισμό για μαθήτριες/τές όλων των τάξεων των Γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της Μακεδονίας και της Θράκης με θέμα: «Κοινωνική, πνευματική και εθνική ζωή στη Μακεδονία και τη Θράκη (από τα τέλη του 18ου αι. ως το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου)». 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ : 
Λογοτεχνία - Ιστορία - Ταινία/Βίντεο - Ζωγραφική 

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ για δηλώσεις συμμετοχής : 10 Δεκεμβρίου 2017 ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ για αποστολή εργασιών : 28 Φεβρουαρίου 2018 
ΜΑΘΗΤΕΣ ανά εργασία : 3 έως 10 (Ζωγραφική: 1) 
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ανά τμήμα : 1 έως 5 (Ζωγραφική: 1-σύνολο μαθητών) 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ανά εργασία : 1 έως 2 
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ εκπαιδευτικών : Όλες 
ΕΚΤΑΣΗ εργασιών : 6-12 σελ. ή 3.000-6.000 λέξεις (Word) 15-50 διαφάνειες (Power Point) έως 10 λεπτά (ταινία μικρού μήκους) 

Οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν θέματα σχετικά με τους εθνικούς αγώνες, την κοινωνική κατάσταση αλλά και την πνευματική ζωή των Ελλήνων της Μακεδονίας και της Θράκης από τα τέλη του 18ου αιώνα έως τα μέσα της δεκαετίας του 1940. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σε μια από τις εξής θεματικές ενότητες: α΄. Λογοτεχνία/Παραγωγή γραπτού λόγου, β΄. Ιστορία, γ΄. Ταινία ή δ΄. Ζωγραφική. 
Οι συμμετέχοντες στο σκέλος της Λογοτεχνίας/Παραγωγής γραπτού λόγου μπορούν να υποβάλουν εργασίες από τις εξής ενδεικτικές θεματικές ενότητες: α΄. Συγγραφή κειμένου για την κοινωνική και την πνευματική ζωή και τους εθνικούς αγώνες των Ελλήνων και β΄. Συγγραφή δοκιμίου σχετικά με την “εικόνα” της κοινωνικής και της πνευματικής ζωής και τους εθνικούς αγώνες των Ελλήνων στη Μακεδονία και στη Θράκη στη λογοτεχνία, π.χ. στα έργα της Πηνελόπης Δέλτα, του Γεωργίου Μόδη, της Ρούλας Παπαδημητρίου, του Στράτη Μυριβήλη κ.ά. (για τη Μακεδονία) ή του Γεωργίου Βιζυηνού, του Θανάση Τζημήτρα, του Πολύδωρου Παπαχριστοδούλου κ.ά. (για τη Θράκη). 

Ως επιμέρους θεματικές ενότητες, που μπορούν να επιλέξουν οι συμμετέχοντες στο σκέλος της Ιστορίας, αναφέρονται ενδεικτικά: α΄. Επαναστατική δραστηριότητα στον χώρο της Μακεδονίας και της Θράκης από τα τέλη του 18ου αιώνα ως την ενσωμάτωσή τους στην ελληνική επικράτεια. β΄. Ο Μακεδονικός Αγώνας (1904-1908) και τα αντίστοιχα γεγονότα στη Θράκη. γ΄. 
Ο Ελληνισμός τής Μακεδονίας και της Θράκης από τα μέσα του 19ου αιώνα ως το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (επαναστατικά κινήματα, κοινωνική εξέλιξη, Εκκλησία, παιδεία και πνευματική ανάπτυξη, ευεργετισμός, εθνικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι, πρόσφυγες και προσφυγικό ζήτημα, μετανάστευση και Διασπορά, ιστορία και εθνική μνήμη κλπ.). δ΄. Λογοτεχνία και τέχνη (ποίηση, μουσική, θέατρο, ζωγραφική, γλυπτική κ.ά.). 
Οι συμμετέχοντες μπορούν ελεύθερα να επιλέξουν χρονική περίοδο στο πλαίσιο του διαγωνισμού (από τα τέλη του 18ου αι. ως το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου), καθώς και περιοχή αναφοράς (από επίπεδο χωριού έως το σύνολο της Μακεδονίας και της Θράκης). 

Οι εργασίες μπορούν να εκπονηθούν στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ή άλλων μαθημάτων υπό την επίβλεψη του διδάσκοντα (ή και άλλου εκπαιδευτικού) και πρέπει να είναι πρωτότυπες και ομαδικές, με τη συμμετοχή τριών (3) έως δέκα (10) μαθητριών/τών. 
Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει σε τμήματα με λιγότερους από 3 μαθητές, ενώ στις περιπτώσεις που οι μαθητές του τμήματος είναι από 11 έως 14, μπορεί να συσταθεί μία ομάδα 11 έως 14 μαθητών. 
Οι επιβλέποντες εκπαιδευτικοί μπορούν να είναι δύο και οποιασδήποτε ειδικότητας. Επίσης, ανά τμήμα μπορoύν να υποβληθούν έως πέντε (5) εργασίες, δηλ. μπορούν να συμμετάσχουν πέντες ομάδες μαθητών με ξεχωριστή εργασία και ενδεχομένως διαφορετικούς επιβλέποντες εκπαιδευτικούς που διδάσκουν άλλο μάθημα στο τμήμα αυτό. 
Η έκταση των εργασιών (Word) θα είναι από 3.000 έως 6.000 λέξεις (περ. 6 έως 12 σελίδες), μπορούν όμως να είναι και σε μορφή Power Point με δεκαπέντε (15) έως πενήντα (50) διαφάνειες ή ταινία μικρού μήκους διάρκειας έως δέκα (10) λεπτών, η οποία θα περιλαμβάνει ζωντανή δράση και θα αναπτύσσει το θέμα μέσω κάποιας αφήγησης. H έκταση των εργασιών μπορεί να είναι ελαφρώς μικρότερη ή μεγαλύτερη. Τα έργα ζωγραφικής μπορούν να αποτελούν τμήματα άλλης εργασίας (λογοτεχνίας, ιστορίας ή ταινίας ή εξώφυλλα αυτών), αλλά θα αξιολογηθούν ξεχωριστά. Οι ταινίες και τα (σκαναρισμένα ή φωτογραφημένα) έργα ζωγραφικής πρέπει να υποβληθούν σε δύο (2) αντίτυπα (dvd) συμβατά με τα κοινά dvd players. 

Οι διδάσκοντες πρέπει να δηλώσουν τη συμμετοχή του τμήματός τους έως τις 10 Δεκεμβρίου 2017 και οι εργασίες να αποσταλούν σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα έως τις 28 Φεβρουαρίου 2018, ηλεκτρονικά στο mma@the.forthnet.gr ή ταχυδρομικά στη διεύθυνση: Σωματείο «Οι Φίλοι του Μουσείου του Μακεδονικού Αγώνα», Προξένου Κορομηλά 23, 546 22 Θεσσαλονίκη (τηλ.: 2310 229778). Επίσης, πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός των μαθητών του τμήματος, καθώς και ο αριθμός των τμημάτων του Γυμνασίου. Σ
την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα (www.imma.edu.gr) θα αναρτηθούν από το Κέντρο του Έρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης (Κ.Ε.Μ.Ι.Τ.) ενδεικτικοί τίτλοι εργασιών, καθώς και ένας σύντομος γενικός βιβλιογραφικός οδηγός για τους τίτλους αυτούς. Στα τμήματα που θα εκπονήσουν τις τρεις καλύτερες εργασίες σε κάθε θεματική ενότητα, τις οποίες θα επιλέξει Επιστημονική Επιτροπή (που θα αποτελείται τουλάχιστον κατά το ήμισυ από μέλη ΔΕΠ του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας) και η οποία θα συσταθεί από το Σωματείο και το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, θα απονεμηθούν τιμητικοί έπαινοι σε ειδική εκδήλωση, που θα διοργανωθεί με τη συμμετοχή του Υφυπουργείου Μακεδονίας – Θράκης και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ θα δοθεί και ένας αριθμός βιβλίων για την ιστορία της Μακεδονίας και της Θράκης. Έπαινοι και βιβλία θα δοθούν επίσης και στις επόμενες 17 εργασίες. Όλα τα βιβλία θα χορηγηθούν από το Σωματείο, το Ίδρυμα, το Υφυπουργείο Μακεδονίας και Θράκης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και από άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα. Το Σωματείο και το Ίδρυμα επιφυλάσσονται να αυξήσουν τον αριθμό των επαίνων έως και 30% των συμμετεχόντων, να αυξήσουν τον αριθμό των βραβείων, όπως και να απονείμουν ξεχωριστούς επαίνους σε τρεις εργασίες που θα προέρχονται από Γυμνάσια με μικρό αριθμό μαθητών, δηλ. έχουν μόνο ένα τμήμα ανά τάξη και εδρεύουν εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας κάποιας περιφερειακής ενότητας. Όλοι οι υπόλοιποι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα λάβουν ατομική βεβαίωση συμμετοχής υπογεγραμμένη από την Υφυπουργό Μακεδονίας-Θράκης και τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και από ένα βιβλίο. Επίσης, το Σωματείο διατηρεί το δικαίωμα να δημοσιεύσει, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, ορισμένες από τις εργασίες (τμηματικά ή ολόκληρες) που θα υποβληθούν. Οι ταινίες θα δημοσιευθούν μόνο μετά την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητριών/τών. Για παροχή διευκρινήσεων σχετικά με τους όρους του διαγωνισμού, τις θεματικές ενότητες ή προτεινόμενα θέματα: 2310 229778, 6977547148 ή mma@the.forthnet.gr.


3) για την Κύπρο:

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΑ Γ΄ - ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ----- ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Β΄- ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ----- ----- Ταχ. Δ/νση : Ανδρέα Παπανδρέου 37 Τ.Κ. – Πόλη : 151 80 - Μαρούσι Ιστοσελίδα : http://www.minedu.gov.gr Email : spudonde@minedu.gov.gr Πληροφορίες : Λαπατά Σ. (Π.Ε.) Βάρλα Ά. (Δ.Ε.) Παπαδοπούλου Χ. (Δ.Ε.) Μαραγκού Ο. (Ε.Ε.) Τηλέφωνο : 210-34.43.318 (Π.Ε.) : 210-34.43.272 (Δ.Ε.) : 210-34.43.317 (Δ.Ε.) : 210-34.42.212 (Ε.Ε.) Fax : 210-34.43.390 



ΘΕΜΑ: «2 ος Πανελλήνιος Μαθητικός Λογοτεχνικός και Καλλιτεχνικός Διαγωνισμός για μαθητές Π.Ε. και Δ.Ε. – σχολ. έτ. 2017-2018». 
Σχετικό έγγραφο: το με αρ. πρ. 168804/Δ2/09-10-2017 εισερχόμενο έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το Απόσπασμα Πρακτικού 40/05-10-2017 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., εγκρίνουμε τον «2 ο Πανελλήνιο Μαθητικό Λογοτεχνικό και Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό για μαθητές Π.Ε. και Δ.Ε. για το σχολικό έτος 2017-2018», που προκηρύσσει ο Ελληνικός Πολιτιστικός Όμιλος Κυπρίων «Ε.Π.Ο.Κ.» με θέμα: «Οι ήρωες στους αγώνες του Ελληνισμού για ελευθερία, πηγή έμπνευσης των νέων στην Ελλάδα και την Κύπρο». 

Σκοπός της διενέργειας του διαγωνισμού είναι να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να εκφραστούν δημιουργικά ως προς το θέμα με όποιον τρόπο επιθυμούν. 

Ο διαγωνισμός απευθύνεται  σε μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας και αφορά σε: 

Α) Λογοτεχνικό Διαγωνισμό: Ποίησης, Διηγήματος, Δοκιμίου, Θεατρικού έργου, Παραμυθιού και Β) Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό: Ζωγραφικής, Video, Φωτογραφίας (επισυνάπτεται η προκήρυξη με πληροφορίες). Επισημαίνεται ότι η διεξαγωγή του εν λόγω διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί με τις εξής προϋποθέσεις: «…
1. ο εν λόγω διαγωνισμός να πραγματοποιηθεί εκτός ωρολογίου προγράμματος, 
2. η συμμετοχή των μαθητών στον διαγωνισμό να είναι προαιρετική, 
3. να μην υπάρξουν έσοδα από τα υποβληθέντα έργα (με εμπορία ή διαφήμιση κ.λπ.) και η συμμετοχή σε όλες τις φάσεις του διαγωνισμού να είναι δωρεάν, 
4. τα παραχθέντα έργα των μαθητών να υποβάλλονται προς κρίση μόνο στην αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης και να μην εντάσσονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου και στην εν γένει αξιολόγηση των μαθητών, 
5. η όλη διενέργεια του διαγωνισμού (υλοποίηση, βράβευση, διαχείριση αποσταλέντων και βραβευθέντων έργων, δημοσιοποίηση) να υλοποιηθεί με ευθύνη της οργανωτικής επιτροπής σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων μαθητών». 

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μαθητές μπορούν να απευθύνονται στον Ελληνικό Πολιτιστικό Όμιλο Κυπρίων «Ε.Π.Ο.Κ.»: 
1) κ. Ηρακλή Ζαχαριάδη, τηλ.: 6937554184, 
2) κα. Ελένη Βαρνάβα-Καραγιάννη, τηλ.: 6997017933, στο e-mail: kypriakosellinismos@yahoo.gr και 
4) στην ιστοσελίδα: epok.gr/ . Σημειώνεται ότι η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στον εν λόγω μαθητικό διαγωνισμό θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο. Παρακαλούμε να ενημερώσετε τα σχολεία της αρμοδιότητάς σας.



«Ενώνουμε για δεύτερη χρονιά Ελλάδα και Κύπρο με όραμα λόγου και τέχνης με κοινό θέμα, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ελλάδας και από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου»


Ο Ελληνικός Πολιτιστικός Όμιλος Κυπρίων Ελλάδας προκηρύσσει τον Β΄ Πανελλήνιο και Παγκύπριο Μαθητικό Λογοτεχνικό και Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό για τη σχολική χρονιά 2017-2018, με θέμα:
«Οι ήρωες στους αγώνες του Ελληνισμού για ελευθερία, πηγή έμπνευσης των νέων στην Ελλάδα και την Κύπρο»
Σκοπός τής διενέργειας τού Διαγωνισμού είναι να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να εκφραστούν δημιουργικά ως προς το θέμα με όποιον τρόπο επιθυμούν.


Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες δημόσιων και ιδιωτικών Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων, Λυκείων και Τεχνικών Σχολών της Ελλάδας και της Κύπρου και αφορά σε:


Α) Λογοτεχνικό Διαγωνισμό
Ποίηση, Διήγημα, Δοκίμιο, Θεατρικό Έργο, Παραμύθι


Β) Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό
Ζωγραφική, Video, Φωτογραφία


Η αξιολόγηση των έργων για κάθε κατηγορία θα γίνει από Κριτική Επιτροπή με εκπροσώπους από την Ελλάδα και την Κύπρο.
Θα απονεμηθούν τρία (3) βραβεία για κάθε βαθμίδα και για κάθε είδος, καθώς και έπαινοι.


Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον Διαγωνισμό είναι προαιρετική και η διεκπεραίωση των εργασιών θα γίνει εκτός ωρών λειτουργίας του σχολείου.


ΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ - ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ

1) Τόσο στον Λογοτεχνικό όσο και στον Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές/τριες σε περισσότερες της μίας κατηγορίες του κάθε Διαγωνισμού.

2) Στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να λάβουν μέρος σε τρία (3) είδη του λόγου, αλλά με ένα μόνο έργο τους για κάθε είδος του λόγου και οπωσδήποτε​ αδημοσίευτο.

3) Το κάθε ποίημα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 40 στίχους, το διήγημα μέχρι έξι (6) σελίδες, το δοκίμιο, το θεατρικό και το παραμύθι μέχρι τριάντα (30) σελίδες. Το κάθε ποίημα πρέπει να είναι γραμμένο σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και να υποβάλλεται σε τρία (3) αντίτυπα. Το Διήγημα, το Δοκίμιο, το Θεατρικό Έργο και το Παραμύθι σε ένα (1) αντίτυπο.

4) Η γραμματοσειρά που θα χρησιμοποιηθεί είναι η ''Tιmes Νew Roman'' με μέγεθος γραμμάτων 12. Όλα τα αντίτυπα θα είναι υπογραμμένα με το ίδιο ψευδώνυμο.

5) Τα έργα για τον Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό θα αποσταλούν σε ένα (1) αντίτυπο, και, όσον αφορά στη Ζωγραφική και τη Φωτογραφία, σε μέγεθος χαρτιού μέχρι Α3. Τα video θα αποσταλούν σε δισκέτα ή στικάκι.

6) Τα έργα, τόσο για τον Λογοτεχνικό όσο και για τον Καλλιτεχνικό διαγωνισμό,θα αποστέλλονται σε έναν μεγάλο φάκελο με τοψευδώνυμο και την ηλικία τού συμμετέχοντος. Μέσα στον μεγάλο φάκελο αποστολής θα βρίσκεται ένας κλειστός μικρότερος με τα πραγματικά στοιχεία του υποψηφίου (όνομα, επώνυμο, έτος γεννήσεως, σχολική μονάδα, τηλέφωνο, διεύθυνση και email, αν υπάρχει, καθώς και τα στοιχεία του Υπεύθυνου Καθηγητή).

7) Σε περίπτωση που ένας διαγωνιζόμενος λάβει μέρος σε περισσότερες της μίας κατηγορίες, μπορεί τους φακέλους με την κάθε κατηγορία και τις σχετικές ενδείξεις (που ο καθένας τους θα περιέχει ξεχωριστό φάκελο προσωπικών στοιχείων), να τους τοποθετήσει μέσα σε μεγαλύτερο, στον οποίο, όμως, θα αναγράφονται όλα τα είδη που περιέχει π.χ. ''Για τους διαγωνισμούς Ποίησης και Διηγήματος''.

8) Τα έργα πρέπει να αποστέλλονται από τις Διευθύνσεις των σχολείων με απλή ταχυδρομική επιστολή (ΟΧΙ ΣΥΣΤΗΜΕΝΗ) στη Δ/νση:


Ελληνικός Πολιτιστικός Όμιλος Κυπρίων Ελλάδος,
Μικράς Ασίας 55, Αμπελόκηποι, Τ.Κ. 11527 - ΑΘΗΝΑ
(Υπόψη του Προέδρου του Ελληνικού Πολιτιστικού Ομίλου Κυπρίων Ελλάδος κ. Ηρακλή Ζαχαριάδη
ή στο email: kypriakosellinismos@yahoo.gr

μέχρι τις 12 Ιανουαρίου του 2018 (σφραγίδα ταχυδρομείου)


ΠΡΟΣΟΧΗ: Στον εξωτερικό φάκελο να φαίνεται η ένδειξη «ΓΙΑ ΤΟΝ Β΄ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ Ε.Π.Ο.Κ. 2017-18»


Τα υποβαλλόμενα έργα δεν επιστρέφονται.
Τα ονόματα των διακριθέντων/θεισών μαθητών/τριών στον Διαγωνισμό θα ανακοινωθούν μέσω της ιστοσελίδας www.epok.gr,καθώς και η ημερομηνία τής τελετής βράβευσης.


Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μαθητές/τριες μπορούν να απευθύνονται:
- για συμμετοχές από Κύπρο στη δρα Ειρήνη Ροδοσθένους, Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων (τηλ. εργασίας: 22800930) ή στην Σύμβουλο Φιλολογικών Μαθημάτων κ. Νεκταρία Ιωάννου (τηλ. Εργασίας 22800332), και
- για συμμετοχές από Ελλάδα στα τηλέφωνα:
- κ. Ηρακλή Ζαχαριάδη, Πρόεδρο ΕΠΟΚ 6937554184
- κα Ελένη Καραγιάννη-Βαρνάβα, Γενική Γραμματέα ΕΠΟΚ 6997017933
- Στο email: kypriakosellinismos@yahoo.gr
- Στην ιστοσελίδα του Ε.Π.Ο.Κ. www.epok.gr



4) Για την Κύπρο :

H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, η Πρεσβεία της Κύπρου στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο – Σπίτι της Κύπρου, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος συνδιοργανώνουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα / Διαγωνισμό: Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες 

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών. Υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου. Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι να αποτελέσει εκπαιδευτική «γέφυρα» ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια και να ενδυναμώσει τη συνεργασία και την επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού. 

Στο πρόγραμμα μπορούν φέτος να συμμετάσχουν μεμονωμένες σχολικές μονάδες ή συμπράξεις σχολείων (δηλαδή ομάδες τουλάχιστον 2 σχολείων εκ των οποίων η μία πρέπει να λειτουργεί στην Κύπρο ενώ η άλλη/οι άλλες, μπορούν να βρίσκονται στην Ελλάδα ή στην Ομογένεια). 

Στόχοι του προγράμματος αυτού είναι: 
- Να γνωρίσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων (από την Ελλάδα και την Ομογένεια) τον Κυπριακό Ελληνισμό 
- Να γνωρίσουν τη σκλαβωμένη κυπριακή γη - Να κατανοήσουν το εθνικό μας πρόβλημα (το Κυπριακό), να προβληματίζονται και να νοιάζονται για αυτό και να τοποθετούνται κριτικά και γόνιμα ως προς αυτό 
- Να διεκδικούν την επανένωση της Κύπρου 
- Να κατανοούν και διεκδικούν τα δημοκρατικά ιδεώδη καλλιεργώντας πνεύμα αγάπης, αποδοχής, ομόνοιας 
- Να κατανοήσουν τις ιδιαίτερες συνθήκες κάτω από τις οποίες χιλιάδες Ελληνόπουλα ζουν σε χώρες του εξωτερικού προσπαθώντας να διατηρήσουν τη γλώσσα και την εθνική τους ταυτότητα Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων της Ελλάδας Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου 
- Να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και να συνδημιουργήσουν μαθητές από διαφορετικές σχολικές μονάδες 
- Να γνωρίσουν οι μαθητές (από την Κύπρο) τη σύγχρονη Ελλάδα, τα προβλήματά της και τις προοπτικές της 
- Να ενθαρρυνθούν σχολεία της Ελλάδας ώστε να επισκεφτούν την Κύπρο και σχολεία της Κύπρου ώστε να επισκεφτούν την Ελλάδα 
- Να εκφραστούν δημιουργικά οι μαθητές ως προς τον Κυπριακό Ελληνισμό με όποιον τρόπο επιθυμούν (προτεινόμενοι) 

Θεματικοί άξονες του προγράμματος - Το κυπριακό πρόβλημα: διαδρομή, συνέπειες, προοπτικές - Ο κυπριακός πολιτισμός - Πολιτιστικές διαδρομές στη σύγχρονη Κύπρο και στη σύγχρονη Ελλάδα - Οι κοινότητες του Ελληνισμού σε όλον τον κόσμο: προβλήματα και προοπτικές - Η ιστορία της Κύπρου - Η ιστορία της Ελλάδας - Ελλάδα-Κύπρος-Ομογένεια: «γέφυρες» και «χάσματα», συγκλίσεις και αποκλίσεις - Η Ελλάδα και η Κύπρος στην ταραγμένη Νοτιοανατολική Ευρώπη - Περιβαλλοντικές προκλήσεις για την Ελλάδα και την Κύπρο - Η κυπριακή διάλεκτος και οι «θησαυροί» της - Η Ελλάδα και η Κύπρος στην εποχή της οικονομικής κρίσης - Η Κύπρος στη λογοτεχνία και τις τέχνες - Κυπριακές κοινότητες στην Ελλάδα και τον κόσμο - Η Κύπρος μέσα από εικόνες και κείμενα - Διαχρονικά μηνύματα από τους αγώνες των Ελλήνων (Κυπρίων και Ελλαδιτών) για την ελευθερία - Η ελληνική ταυτότητα στον σύγχρονο πολυπολιτισμικό κόσμο 
Σημειώνουμε ότι κοινό χαρακτηριστικό όλων των τελικών έργων που θα υποβληθούν, πρέπει να είναι ο Ελληνισμός της Κύπρου, οι προοπτικές και τα προβλήματά του αλλά και γενικότερα οι προοπτικές του Ελληνισμού, σε όποιο μέρος της γης και αν υπάρχει και «αναπνέει». 

Τα έργα μπορούν να αφορούν τόσο σε ιστορικά στοιχεία (Κυπριακό πρόβλημα, αγώνες των Ελλήνων) όσο και σε ζητήματα που αφορούν το παρόν αλλά και το μέλλον του Ελληνισμού. Τι περιλαμβάνει το διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος; 
Τα σχολεία μπορούν να υποβάλουν ως τελικά προϊόντα διάφορες μαθητικές δημιουργίες όπως: 
-Διήγημα -Παραμύθι Μουσική σύνθεση (ολοκληρωμένο τραγούδι ή μουσική σύνθεση ή μελοποίηση γνωστού ποιήματος) 
-Εικαστικό έργο (ζωγραφιά, αφίσα, σκίτσο) 
-Σποτ μικρής διάρκειας (που θα έχει σαν στόχο να ευαισθητοποιήσει, να συγκινήσει, να παρακινήσει, να καταστήσει τον θεατή γνώστη και συμμέτοχο του προβλήματος) 
-Ταινία μικρού μήκους που θα έχει τη μορφή μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ 
-Κατασκευή τρισδιάστατη 
-Σχολική εφημερίδα -Ιστοσελίδα ή blog 

Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν: Ομάδες μαθητών της πρωτοβάθμιας (όλων των τάξεων των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (όλων των τάξεων) δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας (ελληνικά και κυπριακά σχολεία ή μεμονωμένα τμήματα που λειτουργούν σε χώρες του εξωτερικού). Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος μεμονωμένα σχολεία ή συμπράξεις σχολείων, δηλαδή ομάδες τουλάχιστον δύο σχολείων, εκ των οποίων το ένα βρίσκεται και λειτουργεί στην Κύπρο (η σύμπραξη μπορεί να αφορά σχολεία ίδιων αλλά και διαφορετικών βαθμίδων, π.χ. ένα δημοτικό και ένα γυμνάσιο κλπ). Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων της Ελλάδας Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναλάβει την παιδαγωγική καθοδήγηση της μαθητικής ομάδας ένας ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας. Σε ποιες ώρες του ωρολόγιου προγράμματος μπορούν να υλοποιηθούν σχετικές δράσεις; Το πρόγραμμα προσφέρεται για διαθεματική αξιοποίηση σε όλα σχεδόν τα γνωστικά αντικείμενα. Στο μάθημα της ιστορίας (αρχαίοι αποικισμοί, ιστορία της Κύπρου, Κύπρος/Κρήτη/Δωδεκάνησα/Κοινές διαδρομές, η Κύπρος στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο κλπ), στα γλωσσικά μαθήματα των δύο βαθμίδων (η Κύπρος στη λογοτεχνία, η κυπριακή διάλεκτος, φιλαναγνωσία, δημιουργική γραφή), στη φυσική αγωγή (κυπριακοί χοροί και οι ομοιότητες με χορούς διάφορων περιοχών της Ελλάδας), στα εικαστικά (η ανάπτυξη των τεχνών στην Κύπρο, το ελληνικό πολιτιστικό «προϊόν» στον σύγχρονο κόσμο, εικαστικές δημιουργίες των μαθητών), στη μουσική (κυπριακά τραγούδια, ελληνικός μουσικός πολιτισμός, δημιουργία μουσικών συνθέσεων από τους μαθητές), στην Πληροφορική (συγκέντρωση πληροφοριών από το διαδίκτυο, δημιουργία παρουσιάσεων, δημιουργία ιστότοπου κλπ), στη Γεωγραφία (ανθρωπογεωγραφία Ελλάδας και Κύπρου, ο Ελληνισμός της Διασποράς, η διοικητική διαίρεση Ελλάδας και Κύπρου κλπ), στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (το σύνταγμα της Ελλάδας και της Κύπρου, η τοπική αυτοδιοίκηση σε Ελλάδα και Κύπρου κλπ). Οι εκπαιδευτικοί, λοιπόν, θα μπορούσαν να υλοποιήσουν ένα ολοκληρωμένο πολιτιστικό πρόγραμμα για την Κύπρο (στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης ή διαθεματικά σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα) ή να υλοποιήσουν μεμονωμένες δράσεις (για παράδειγμα: γνωρίζω τους κυπριακούς χορούς, μαθαίνω την κυπριακή κουζίνα, η κυπριακή γλώσσα και η σχέση της με τα αρχαία ελληνικά, ο φυσικός πλούτος Ελλάδας και Κύπρου κλπ). Ποια είναι τα χρονοδιαγράμματα του προγράμματος; 

Ο διαγωνισμός ξεκινάει στις 23 Οκτωβρίου 2017 και λήγει στις 5 Φεβρουαρίου του 2018. Τον Μάρτιο του 2018 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. 

Πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή όσα σχολεία ενδιαφέρονται; Τα σχολεία που θέλουν να λάβουν μέρος θα πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής με ένα απλό email στο serreschools@gmail.com ως τις 16 Νοεμβρίου 2017. Θα λάβουν πίσω το λινκ μιας ηλεκτρονικής φόρμας συμμετοχής. 

Υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ή τεχνικά χαρακτηριστικά για τις μαθητικές δημιουργίες; 1.Οι χρονικές διάρκειες για το σποτ (2 λεπτά) και την ταινία μικρού μήκους (ως 10 λεπτά) δεν περιλαμβάνουν τους τίτλους αρχής και τέλους. 2.Οι ταινίες ντοκιμαντέρ, δεν είναι μόνο μια ψηφιακή αφήγηση (φωτογραφίες, αποσπάσματα βίντεο, μαθητές αφηγητές) αλλά περιλαμβάνουν έρευνα, συνεντεύξεις, επαφή με ιστορικά αρχεία κλπ. 3.Διήγημα, μυθιστόρημα (δεν υπάρχει περιορισμός στις λέξεις) 4.Παραμύθι (εικονογραφημένο ή μη) 5.Πρωτότυπη μουσική σύνθεση (ολοκληρωμένο τραγούδι, δηλαδή μουσική σύνθεση και στίχοι, ή απλή μουσική σύνθεση ή μελοποίηση γνωστού ποιήματος) 6.Αφίσα, ζωγραφιά ή σκίτσο (σε όποιο μέγεθος επιθυμούν, με όποια τεχνική ή υλικό επιθυμούν) 7.Κατασκευή τρισδιάστατη (με όποια υλικά ή τεχνικές επιθυμούν οι μαθητές/δημιουργοί) 8.Σχολική εφημερίδα 9.Ιστοσελίδα ή blog (προσβάσιμη σε όλους) 
Πώς θα υποβληθούν οι μαθητικές δημιουργίες; ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά. Οι συμμετέχοντες θα στείλουν ηλεκτρονικά ως τις 5 Φεβρουαρίου (στο serreschools@gmail.com) : -διαβιβαστικό του σχολείου (με αριθμό πρωτοκόλλου) όπου θα αναγράφονται οι μαθητικές δημιουργίες που υποβάλλονται καθώς και στοιχεία των συμμετεχόντων (μαθητές, εκπαιδευτικοί, τάξεις) -τα έντυπα έγγραφης συγκατάθεσης των γονέων (σκαναρισμένα σε ΕΝΑ pdf αρχείο) -τις μαθητικές δημιουργίες (τα μεγάλα αρχεία που ξεπερνούν το 1Mb θα στέλνονται μέσω wetransfer, drobox κλπ). Παρακαλούμε τα αρχεία που θα υποβάλλονται να περιλαμβάνουν στην ονομασία τους με κεφαλαία γράμματα πρώτα την κατηγορία (π.χ. ΠΟΙΗΜΑ) και μετά το όνομα του σχολείου Παράδειγμα: ΔΙΗΓΗΜΑ_ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 25ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ_Γ ΤΑΞΗ 
Ποιοι θα αξιολογήσουν τις διδακτικές προτάσεις και τις μαθητικές δημιουργίες; Ειδικές επιτροπές αξιολόγησης που θα οριστούν από τους φορείς που συνδιοργανώνουν το διαγωνισμό, οι οποίες θα δημοσιοποιηθούν πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων της Ελλάδας Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου Υπάρχουν κάποιοι ειδικοί όροι που πρέπει να προσέξουν οι σχολικές μονάδες; 
Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα των μαθητών, είναι απαραίτητη η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους (θα σας σταλεί πρότυπη). 
Πέραν της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων και της αυτονόητης υποχρέωσης των συμμετεχόντων να υποβάλλουν αυθεντικά έργα που δεν αποτελούν προϊόν αντιγραφής, δεν υπάρχουν ειδικοί όροι ή περιορισμοί. Μια σχολική μονάδα μπορεί να συμμετάσχει με όσες μαθητικές δημιουργίες επιθυμεί. Τα σχολεία που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, έχουν δικαίωμα να αναρτήσουν τις όποιες δημιουργίες τους στο διαδίκτυο ακόμη και πριν την ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους. Διευκρινίζουμε ακόμη ότι η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων των μαθητών είναι απαραίτητη για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την κατηγορία της δημιουργίας τους. 
Τα υπογεγραμμένα έντυπα της έγγραφης συγκατάθεσης (που θα λάβουν τα σχολεία μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους τους) δε θα σταλούν στην Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού, αλλά θα διατηρηθούν στο αρχείο των σχολείων, ενώ στην Οργανωτική Επιτροπή θα σταλούν σε ψηφιακή μορφή (σκαναρισμένα). 
Πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν έχετε το δικαίωμα χρήσης μουσικής στις ταινίες σας για την οποία υπάρχει ζήτημα πνευματικών δικαιωμάτων παρά μόνο με την άδεια του δημιουργού ή της ΑΕΠΙ. Σημειώνουμε τέλος ότι βεβαιώσεις συμμετοχής (ψηφιακές) θα λάβουν όλοι οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και επαίνους συμμετοχής (ψηφιακούς) όλοι οι μαθητές. Ενστάσεις μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μπορούν να υποβληθούν ΜΟΝΟ από τις σχολικές μονάδες (τα όργανα διοίκησής τους) και μπορούν να αναφέρονται ΜΟΝΟ σε παραβίαση όρων της παρούσας προκήρυξης και όχι στα αποτελέσματα της επιτροπής αξιολόγησης των μαθητικών δημιουργιών ή των διδακτικών προτάσεων. 
Σχεδιαστής προγράμματος: Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών Οργανωτική Επιτροπή Διαγωνισμού: - Κενεβέζος Κυριάκος, Πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα, athensembassy@mfa.gov.cy, (0030)210 3734900 - Παπασταμόπουλος Ξενοφώντας, Δ/ντής Π.Ε. Σερρών, mail@dipe.ser.sch.gr, (0030)2321047500 Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών, (0030)2321047515, serreschools@gmail.com Σαμολαδάς Ιωάννης, Διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΠΕ Πληροφορικής Διεύθυνσης Π.Ε. Σερρών, samoladas@gmail.com, (0030)2321047523 - Παναγίδου Μαρία, Μορφωτικός Σύμβουλος της Κυπριακής Πρεσβείας στην Αθήνα, spiticy@otenet.gr, (0030)2103734934 - Παπαδημητρίου Σοφία, Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, (0030)2103443820, sofipapadi@minedu.gov.gr - Ευθυμιάδου Στέλλα, Διευθύντρια γραφείου Υφυπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης), (0030)379405, minister@mathra.gr - Θεοδωρίδης Ανδρέας, Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης, atheodoridis@schools.ac.cy, (00357)25822147 


2 σχόλια:

magia είπε...

δεν εχει παει τιποτε στα σχολεια

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Όλα αυτά κανονικά έχουν σταλεί στα εμαιλ των σχολείων.
Δεν ξέρουμε αν προωθήθηκαν στους εκπαιδευτικούς, πάντως τυπικά πρέπει να έχουν φτάσει.
Όλοι οι διαγωνισμοί έχουν πάρει έγκριση από το Υπουργείο οπότε με μια απλή υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα, μπορείτε να συμμετέχετε με τους μαθητές σας.

Οι γονείς μπορούν να απευθυνθούν στους δασκάλους τους κ να ζητήσουν το παιδί τους να συμμετέχει.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν κάπου προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.