" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Κυριακή 4 Αυγούστου 2024

ΑΠΑΝΤΗΣΗ στον Αστυνομικό Διευθυντή του Αγίου Όρους

Ήρθε σε γνώση μας και δημοσιεύουμε την επιστολή που απέστειλε ο γνωστός αγωνιστής κ.Μαρίνος Ριτσούδης
(ενδεικτικά θυμίζουμε ότι στο παρελθόν ως αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, αρνήθηκε να συμμετέχει στις στρατιωτικές επιχειρήσεις εναντίον των ομόδοξων Σέρβων αδερφών μας, πράξη για την οποία δικάστηκε σε Στρατοδικείο),

προς τον Αστ.Δ/ντή του Αγ.Όρους
με αφορμή έγγραφό του τελευταίου για αίτημα «φιλοξενίας»(!!!) μεγάλου αριθμού αστυνομικών δυνάμεων για «εκτέλεση εξώσεων σε χώρους της Αγιορείτικης πολιτείας»
(με άλλα λόγια να να διώξουν από το Άγιο Όρος τους μοναχούς που ζούνε στην Ιερά Μονή Εσφιγμένου).

 

Όπως μας ενημέρωσε ο συντάκτης της επιστολής κ.Ριτσούδης, ουδέποτε έλαβε απάντηση από την Αστυνομική Διεύθυνση του Αγ.Όρους στην επιστολή του αυτή, η οποία επισημαίνει στον επικεφαλής των αστυνομικών δυνάμεων του Αγ.Όρους τις πνευματικές συνέπειες που θα έχει μια απόφαση αιματοκυλίσματος μέσα στο Άγιο Όρος.

 

 Κε Τσαγάνη Ιωάννη, 

Επί του σχετικού που επισυνάπτεται, ντροπή σας και μόνο ντροπή σας αν συμμετέχετε σε αυτό το αισχρό έγκλημα κατά της Αγιονύμου Πολιτείας, κατά της ανθρωπότητας.


Δεν θα πω πολλά, αλλά όποιος τολμήσει και κάνει συναίνεση στο έγκλημα, να περιμένει πολλά δεινά στην οικογένεια του, στο σπίτι του, στα παιδιά του, σε ότι αγαπάει και βρίσκεται συναισθηματικά δεμένος. Το γράφει στο Ευαγγέλιο, μάχαιρα έδωκες μάχαιρα θα λάβεις, και τα θεμέλια του σπιτιού σου θα τινάξεις στον αέρα και ετούτος είναι κανόνας ανεξαίρετος.
 

Όσοι απεργάζονται αυτή την αισχρουργία, και ας φοράνε μήτρες και ας φοράνε ράσα και ας είναι Πατριαρχες και ας είναι αρχηγοί σωμάτων ασφάλειας, Εθνοκτόνοι λογίζονται, προδότες της Πατρίδας.


 


Εφόσον πληρώνω φόρους για να έχετε τους μισθούς σας, έχω το δικαίωμα να σας αναθεματίσω όταν ξεφεύγετε από τα χρηστά ήθη, την ορθόδοξη παράδοση, την Ελλάδα την Πατρίδα και την Οικογένεια.
 

Αν πράξετε ετούτα του διαβόλου και ρημάξετε το Αγιον Όρος και το πνίξετε στο αίμα, δεν θα σας χωράει η Κόλαση ταλαίπωροι, δεν θα σας χωράει η γης, αταφοι και αλιωτοι θα είσαστε αποτρόπαιο θέαμα που θα ζεφη από οργή, θυμό και θειάφι. Δεν σας επιτρέπεται, δεν θα αθωώνεστε και 7 γενιές κατάρας θα έχετε πάνω σας, και πάνω στο σπέρμα σας.


Μαρίνος Ριτσουδης 

 

Επιμέλεια: Ομάδα Εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»

24 σχόλια:

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Με όλο το σεβασμό στους αγώνες της, δεν μπορούμε να ΜΗΝ επισημάνουμε ένα βαρύτατο λάθος της (γνήσιας) Ιεράς Μονής Εσφιγμένου :
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι βάζουν πιστούς του νέου ημερολογίου να ΞΑΝΑβαπτιστούν, καταργώντας το Σύμβολο της Πίστεώς μας που ομολογεί «ΕΝ βάπτισμα τις άφεσιν αμαρτιών».

Από κει κ πέρα είναι η μόνη Ιερά Μονή του Αγ.Όρους που συνεχίζει να ΜΗΝ μνημονεύει τον οικουμενιστή Πατριάρχη Βαρθολομαίο, οπότε αποτελεί σύμβολο αντίστασης και αγώνα Υπέρ της Ορθοδόξου πίστης μας, ενάντια στην αίρεση του Οικουμενισμού.

Γεώργιος Ζηλωτής είπε...

Αδελφέ δεν βάζουν τους νεοημερολογητες να βαπτίζονται ξανα. Αυτό το λένε όλοι οι ιερείς και αρχιερείς εδώ και καιρό και μάλιστα τελευταία ακόμη και του νέου ημερολογίου το παραδέχονται, ότι δηλαδή το αγιο βάπτισμα πρέπει να γίνεται με ολική κατάδυση του βαπτιζομενου και όχι με ποδολουτρο.και επιχειση ύδατος, μια πρακτική που μας ήρθε απ τη Δύση το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Αυτό που λένε οι πατέρες είναι ότι αυτοί είναι οι κανόνες της εκκλησίας και ότι όποιος έχει έλεγχο στη συνείδηση του επ αυτού, να πάει να συμπληρώσει το βάπτισμα του, είτε είναι νεοημερολογιτης είτε παλιοημερολογητης. Μην παραποιουμε τα λεγόμενα και τις θέσεις των πατέρων αν δεν γνωρίζουμε καλά. Είναι για όλους, παλιοημερολογητες-νεοημερολογητες.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Αγαπητέ, 2000 χρόνια ορθόδοξης παράδοσης, πες μου ΠΟΙΟΣ Άγιος ξαναβάπτιζε όσους δεν μπήκαν (μέχρι και την τελευταία τους τρίχα της κεφαλής) ολόκληροι μέσα στο νερό (στην κολυμπήθρα).

Ως φαινόμενο (να μην τα βουτάνε τα παιδιά τελείως μέσα), υπήρχε. Το έλεγε και ο Άγιος Κοσμάς και τους προέτρεπε να βαπτίζουν σωστά τα παιδιά τους (συνεπώς δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνον το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα).
Αλλά ΟΥΔΕΠΟΤΕ ο Άγιος ή κάποια Σύνοδος καταπάτησε το Σύμβολο της Πίστεως ζητώντας να ΞΑΝΑβαπτιστούν.

Άρα με την λογική των πατέρων της Εσφιγμένου και άλλων ΓΟΧ, αυτοί μέχρι να ξαναβαπτιστούν, τι είναι ; Αβάπτιστοι; Κακώς κοινωνούσαν τόσα χρόνια; Κακώς τους πάντρεψαν σε ορθόδοξη εκκλησία.

Πολλές φορές για να διορθώσουν ένα λάθος, από τον πολύ ζήλο, φτάνουμε να κάνουμε πολλαπλάσιας βαρύτητας άλλα λάθη.

Φυσικά και φέρει ευθύνη ο ιερέας που δεν βαπτίζει σωστά τα παιδιά, το λέει και στο Ιερό Πηδάλιο, και υπήρχε και τότε αυτό το φαινόμενο (το περιγράφει στην υποσημείωση του Πηδαλίου) αλλά πουθενά δεν ζητάει να ΞΑΝΑβαπτιστεί όποιος δεν μπήκε 100% μέσα στην Κολυμπήθρα. Αλίμονο. Θεωρούμε ότι η Χάρις του Αγίου Πνεύματος καλύπτει το ανθρώπινο αυτό λάθος.

Δανάη Πολυχρονίου είπε...

Ανεξάρτητα με το αν συμφωνεί, η διαφωνεί κάποιος με τους Εσφιγμενίτες, είναι προφανές, ότι αν επιτευχθεί έξωση των μοναχών δια της βίας, θα είναι η τελική κατάλυση του Αγίου Όρους. Θα είναι ένα μήνυμα προς όποιον διανοηθεί να αντιταχθεί στον Πατριάρχη και σε ότι ετοιμάζει! Ας μην ξεχνούμε ότι επίκειται προσπάθεια συνεορτασμού του Πάσχα, κατάρτηση άβατου, είσοδος αλλοδόξων και δεν ξέρω τι άλλο. Το να προβάλλονται, αυτή τη στιγμή, οι όποιες αστοχίες των Εσφιγμενιτών , είναι σαν να εστιάζουμε στο δέντρο και να χάνουμε το δάσος.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

«Ανεξάρτητα με το αν συμφωνεί, η διαφωνεί κάποιος με τους Εσφιγμενίτες ...»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν τίθεται θέμα μιας απλής «διαφωνίας».

Αν το να συμπροσεύχεσαι και να αναγνωρίζεις έγκυρα μυστήρια σε αιρετικούς (παπικούς) αποτελεί μέγα ολίσθημα του Βαρθολομαίου και των οικουμενιστών,
η καταπάτηση του Συμβόλου της Πίστεως, το να βάζεις ορθοδόξους να ξαναβαπτίζονται, είναι εξίσου τεράστιο σφάλμα. Οφείλουμε να το ελέγξουμε και αυτό, αλλιώς στέλνουμε πιστούς σε φανερά επικίνδυνες ατραπούς.

«Το να προβάλλονται, αυτή τη στιγμή, οι όποιες αστοχίες των Εσφιγμενιτών ...»
ΔΕΝ είναι μια απλή αστοχία.
Ούτε των Εσφιγμενιτών ούτε των ΓΟΧ.

Τιμούμε τους αγώνες των πιστών του πατρίου ημερολογίου, ακολουθούμε κι εμείς το πάτριο ημερολόγιο με μεγάλο προσωπικό κόστος, αλλά η αλήθεια, η καταπάτηση των πιο σημαντικών δογμάτων της πίστης μας ΘΑ ΛΕΓΕΤΑΙ.

Δανάη Πολυχρονίου είπε...

Μάλλον το πνεύμα μου δεν έγινε κατανοητό. Επαναλαμβάνω την κεντρική ιδέα του σχολίου:
"αν επιτευχθεί έξωση των μοναχών δια της βίας, θα είναι η τελική κατάλυση του Αγίου Όρους. Θα είναι ένα μήνυμα προς όποιον διανοηθεί να αντιταχθεί στον Πατριάρχη και σε ότι ετοιμάζει!"
Από κει και πέρα η διάσπαση του μετώπου εναντίον των επιχειρήσεων βίας, που ετοιμάζονται, εξυπηρετεί μόνο τους ανόμους και τα σχέδιά τους. Ο νοών νοήτω! Και δεν χρειάζεται να είναι κάποιος Αϊνστάιν, για να "νοήσει" τι παίζεται!
Από κει και πέρα ας πάρει ο καθένας τις ευθύνες του.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Οι μοναχοί της Εσφιγμένοι αλλά και ΔΕΚΑΔΕΣ άλλοι κελιώτες (οι οποίοι δεν σχετίζονται με ΓΟΧ, ειδικά μετά το Κολυμπάρι) διώκονται εδώ και πολλά χρόνια.
Δηλαδή δεν θα πρέπει να λέμε την αλήθεια για το βαρύτατο αυτό παράπτωμα που κάνουν στην Εσφιγμένου για να μην γίνει «διάσπαση του μετώπου»;
Ποιου μετώπου; Που το είδατε το μέτωπο;

Όταν διώκεται η Εσφιγμένου, τρέχουμε όλοι να διαμαρτυρηθούμε, να τους στηρίξουμε αγοράζοντας προϊόντα κλπ. Όταν διώκεται οποισδήποτε άλλος για το ορθόδοξο φρόνημά του (πχ τόσοι ευλαβείς ιερείς επί κορονοϊού, αποτειχισμένοι ιερείς κ μοναχοί κλπ), τότε που ήταν η Εσφιγμένου και οι χιλιάδες πιστοί της που την στηρίζουν;

Για να τελειώνουμε:
Όποιος ΚΑΤΑΠΑΤΑΕΙ το Σύμβολο της Πίστης μας (πχ βάζοντας ορθοδόξους πιστούς να ξαναβαπτιστούν - με οποιοδήποτε πρόσχημα), θα τον κατηγορούμε δημόσια,
είτε είναι Πατριάρχης είτε ζηλωτής.

Σταύρος Τ. είπε...

Νο1
Με τους Εσφιγμενίτες έχω αρκετές διαφωνίες, όμως στο θέμα της Βαπτίσεως έχουν δίκιο (υπό εξαιρέσεις που επίσης θα αναφέρω)

Έχουν δίκιο λοιπόν όταν Βαπτίζουν άτομα που δεν είχαν υποστεί 3 καταδύσεις κι αναδύσεις, καθώς :
● Στην ερμηνεία του 50ου Αποστολικού Κανόνας μέσα στο Ι. Πηδάλιο, αναφέρεται ρητώς ότι δεν υπάρχει Βάπτιση όταν δε τηρούνται οι αναδύσεις - καταδύσεις

● τα ίδια επιμένει να λέει στις σημειώσεις του 50ου κανόνος ο Αγιος Νικόδημος ονομάζοντας ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΥΣ τους τοιούτους και λέει ότι μια τέτοια "Βάπτιση" είναι
«έρημη πάσης Χάριτος και αγιασμού κι αφέσεως αμαρτιών»
Ο Άγιος Νικόδημος επικαλείται και τις σχετικές τοποθετήσεις αρκετών άλλων Αγίων
Όπως διδάσκουν οι Πατέρες, οι καταδύσεις συμβολίζουν τη Ταφή και Ανάσταση του Κυρίου, δηλαδή το θέμα άπτεται και του Συμβόλου της Πίστεως

● στις σημειώσεις άλλου Ι. Κανόνος (που δε θυμαμαι αυτη τη στιγμή, όμως θα μπορούσα να βρω...), ο Αγιος Νικόδημος αναφέρει τη περίπτωση που οι Αγαρηνοί Βαπτίζουν τα παιδιά τους για να μην βρωμάνε ή να μην αρρωσταίνουν ΚΑΙ ΛΕΕΙ ο Αγιος Νικόδημος ότι όταν μεγαλώσει το παιδί θα πρέπει να επαναληφθεί η Βάπτιση, με την ίδια Πιστη του ενήλικα, καθώς η αρχική Βάπτιση συνοδεύτηκε από την ασεβή Πιστη των γονέων

● αλλού μέσα στο Ι. Πηδάλιο (που θα μπορουσα παλι να βρω...) ο Αγιος Νικόδημος λέει ότι για τους Πιστούς που δεν έχουν κανένα Μάρτυρα για το αν Βαπτίσθηκαν στη βρεφική τους ηλικία, θα πρέπει να Βαπτιστούν
Δηλαδή ακόμη κι η αμφιβολία είναι υπέρ της Βαπτίσεως

Τί θα πούμε λοιπόν ?
ότι ο Άγιος Νικόδημος καταπάτησε το Σύμβολο της Πίστεως ?

● η απόφαση 3 Πατριαρχών του 1755 αναφέρει :
"διαταττομέναις τους μη βαπτιζομένους εις τρεις αναδύσεις και καταδύσεις και εν εκάστη των καταδύσεων μίαν επίκλησιν των θείων υποστάσεων μη επιβοώντας, αλλ’ άλλως πως βαπτιζομένους, ως αβαπτίστους προσδέχεσθαι τη Ορθοδοξία προσιόντας"

● γνωστές οι σχετικές διδαχές του Πατρο - Κοσμά, για παιδιά που θα σεληνιάζονται αν μείνει έστω κι ένας ψύλος εκτος του νερού

Σταύρος Τ. είπε...

Νο2
Τώρα, αν οι Εσφιγμενίτες Βαπτίζουν πλέον όλους τους νεο/τες (όπως ακούγεται και δε ξέρω αν ισχύει), είτε δηλαδή είχαν 3 καταδύσεις- αναδύσεις είτε όχι, σ΄ αυτό δε συμφωνώ, καθώς :
● o Aγιος Νικόδημος για την περίπτωση Ιερέως που ήταν Ορθόδοξος κι έπεσε στην αίρεση κι επανήλθε (ομοίως θα μπορούσα να βρω τον Κανόνα...), λέει ότι δε πρέπει να Βαπτιστεί, αλλά αρκεί η μετάνοιά του
Ομοίως δε θα πρεπε να Βαπτιστούν όσοι είχαν κανονικές καταδύσεις ΠΡΙΝ πέσει η Κρατούσα στην αίρεση.
Δηλαδή, ακόμη κι αν θελήσει κάποιος να εφαρμόσει την ακρίβεια (απεναντι σε αιρετικούς) κι όχι την Οικονομία, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί απο ποια ημερομηνία και μετά έπεσε η Κρατούσα στην αίρεση

● δεν είναι δυνατόν να εφαρμόσουν την ακρίβεια οι ΓΟΧ, οι οποίοι έχουν πέσει οι ίδιοι σε τόσα σφάλματα....
Θα πρεπε να αρκεστούν στην Οικονομία και να Βαπτίζουν όσους δεν έχουν καταδύσεις ή ακόμη όταν υπάρχει αμφιβολία για αυτό

ΥΓ1. οι καταδύσεις - αναδύσεις δεν έχουν να κάνουν μόνο με τη Κρατούσα του νέου ημερολογίου, καθώς υπάρχουν και ζηλωτάρες "γοχ" που δεν βούτηξαν τα παιδιά, τα οποία κι είναι ΑΒΑΠΤΙΣΤΑ

ΥΓ2. Για αρκετούς λόγους οι Εσφιγμενίτες δεν έχουν πλέον πολυάριθμους ακόλουθους - συμπαραστάτες (θυμάμαι το 2003 που πηγαίναμε δεκαδες πούλμαν στην Ουρανούπολη από όλη την Ελλάδα....πάνε τώρα αυτά) και θα πρέπει να σταθούμε δίπλα στο Ιστορικό αυτό Μοναστήρι, παρά τα λάθη που γίνονται, κυρίως μετά την κοίμηση του ενάρετου Γέροντος Ευθυμίου, πρώην Ηγούμενου

Σταύρος Τ. είπε...

Επίσης, αν καταφέρουν να διώξουν τους Εσφιγμενίτες, η "σκούπα" θα επεκταθεί και στους υπόλοιπους μη μνημονευτές (ζηλωτές ή μη)
Ενώ δεν αποκλείεται να επεκταθεί κι άλλο, καθώς υπάρχουν κι άλλοι μη αρεστοί π.χ. Μοναχοί Ρωσικής επιρροής

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Γράφεις:
«Έχουν δίκιο λοιπόν όταν Βαπτίζουν άτομα που δεν είχαν υποστεί 3 καταδύσεις κι αναδύσεις ...»

Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους.
Στο νέο ημερολόγιο φυσικά και ΒΑΠΤΙΖΟΥΝ με ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ και ΑΝΑΔΥΣΕΙΣ.

Το παιδί το βουτάει ο ιερέας 3 φορές στο νερό (καταδύσεις)
και 3 φορές το σηκώνει ψηλά (αναδύσεις), επικαλούμενος κάθε φορά το εκάστοτε πρόσωπο της Αγίας Τριάδος.

Οπότε όλα όσα γράφεις ως επακόλουθο ΔΕΝ ισχύουν στην περίπτωση όσων βαπτίστηκαν στην Εκκλησία της Ελλάδος.

Τώρα το αν έμεινε μια τρίχα έξω από το νερό, αν δηλαδή δεν έμπαινε 100% όλο το σώμα μέσα στο νερό χωρίς χιλιοστό απέξω, αυτό ήταν φαινόμενο που συνέβαινε πάντα στην εκκλησία μας.

Είναι λάθος μεν, το επισημαίνει και ο σχολιασμός στο Πηδάλιο και το αναφέρει και ο Άγιος Κοσμάς ο αιτωλός ως προτροπή στους πιστούς, να προσέχουν να μπαίνει όλο το σώμα του παιδιού μέσα,
όμως ποτέ δεν είπε ο Άγιος Κοσμάς να ΞΑΝΑΒΑΠΤΙΣΟΥΝ το παιδί αυτό.

Όπως και στο σχόλιο που υπάρχει στο Πηδάλιο.
Και σε αυτό καταγράφει το φαινόμενο αυτό (στις 3 καταδύσεις να μένει κάτι από το σώμα έξω από το νερό) ,
εγκαλεί αυστηρά όσους ιερείς βαπτίζουν έτσι
αλλά ΠΟΥΘΕΝΑ δεν λέει ότι όσοι δεν βουτήχτηκαν 100% μέσα στο νερό, θα πρέπει να ξαναβαπτιστούν, γιατί τότε το Πηδάλιο θα καταργούσε το Σύμβολο της Πίστεως μας.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Γράφεις:
«Στην ερμηνεία του 50ου Αποστολικού Κανόνας μέσα στο Ι. Πηδάλιο, αναφέρεται ρητώς ότι δεν υπάρχει Βάπτιση όταν δε τηρούνται οι αναδύσεις - καταδύσεις
τα ίδια επιμένει να λέει στις σημειώσεις του 50ου κανόνος ο Αγιος Νικόδημος ονομάζοντας ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΥΣ τους τοιούτους και λέει ότι μια τέτοια "Βάπτιση" είναι
«έρημη πάσης Χάριτος και αγιασμού κι αφέσεως αμαρτιών»».

Το Πηδάλιο αναφέρεται στο νούμερο (τρεις), ούτε λιγότερες ούτε περισσότερες.
Ναι, όσοι ΔΕΝ βαπτίστηκαν με 3 καταδύσεις κ αναδύσεις είναι αβάπτιστοι.

Αλλά η Εκκλησία της Ελλάδος με ΤΡΕΙΣ καταδύσεις κ αναδύσεις βαπτίζει. Γιατί λοιπόν να καταπατήσουν το Σύμβολο της Πίστεως μας και να πάνε να ξαναβαπτιστούν ; (και στη συνέχεια να ισχυριστούν ότι "καθαρίστηκαν από τις αμαρτίες" άρα και κωλύματα ιεροσύνης να είχαν, αφού ξαναβαπτίστηκαν δεν ισχύουν άρα μπορούν να γίνει κ ιερείς!!!

Βλέπεις που οδηγεί ο εγωισμός του να δείξουμε ότι εμείς είμαστε οι σωστοί. Και να ξαναβαπτίζονται ... και να χειροτονούνται φέροντας κωλύμματα ιεροσύνης.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Γράφεις:
«Ομοίως δε θα πρεπε να Βαπτιστούν όσοι είχαν κανονικές καταδύσεις ΠΡΙΝ πέσει η Κρατούσα στην αίρεση».

Οι μητροπολίτες της κρατούσας μπορεί να διδάσκουν αιρετικές δοξασίες - κάποιοι τουλαχιστον από αυτούς- αλλά ΟΥΔΕΠΟΤΕ δεν κλήθηκαν από Οικουμενική ή άλλη Σύνοδο σε απολογία για τις πλάνες τους και ΟΥΔΕΠΟΤΕ μέχρι σήμερα καθαιρέθηκαν.

Στην Ορθόδοξη εκκλησία, σε κάθε Ορθόδοξη Σύνοδο, πάντα καλούσαν κ μάλιστα 3 φορές όσους κήρητταν αιρέσεις να προσέλθουν, είτε γα να εκφράσουν την μεταμέλειά τους από την διδασκαλία αιρετικών δοξασιών, είτε να επιμείνουν σε αυτές, οπότε τότε καταδικαζόταν οι δοξασίες τους, οι ίδιοι και καθαιρούνταν.
Τότε η Σύνοδος μπορούσε να εκλέξει άλλους μητροπολίτες στη θέση τους.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Γράφεις:
«● η απόφαση 3 Πατριαρχών του 1755 αναφέρει :
"διαταττομέναις τους μη βαπτιζομένους εις τρεις αναδύσεις και καταδύσεις και εν εκάστη των καταδύσεων μίαν επίκλησιν των θείων υποστάσεων μη επιβοώντας, αλλ’ άλλως πως βαπτιζομένους, ως αβαπτίστους προσδέχεσθαι τη Ορθοδοξία προσιόντας"»

Ακριβώς, πολύ καλά τα λέει, όσοι πχ βαπτίστηκαν με 1 κατάδυση-ανάδυση κ όχι με 3, θεωρούνται αβάπτιστοι.

Ομοίως όσοι καταδύθηκαν-αναδύθηκαν αλλά δεν είπε ο ιερέας «Βαπτίζεται ο δούλος του Θεού ... εις το όνομα του ΠΑτρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος» καθώς τους βάπτιζε, άρα ΔΕΝ βαπτίστηκαν στο όνομα της Αγίας Τριάδος, άρα θεωρούνται αβάπτιστοι.
Οι πιστοί του ν.η. βαπτίστηκαν στο όνομα της Αγίας Τριάδος και ΤΡΕΙΣ φορές.

Σταύρος Τ. είπε...

Ελπίζω τα σχόλια αυτά να γράφτηκαν από μεμονωμένο μέλος της Ομάδας σας κι όχι να συμφωνήσατε όλοι, γιατί η απάντηση είναι πολύ απογοητευτική
Είσαι (είστε) εκπαιδευτικοί, υποτίθεται γνωρίζετε αρχαία Ελληνικά και μου λέτε ότι αποτελεί καταδυση (εμ-βαπτίζω) το να βάλει το παιδί να κάτσει και να του επιχύει ύδωρ στο κεφάλι (!!!)
Και δε κάθεστε να διαβάσετε τι γράφει ο Αγιος Νικόδημος κι οι υπόλοιποι Άγιοι που επικαλείται στις σημείωσεις του 50ου Κανόνος
Ο Άγιος Διονύσιος λέει :
«η δι ύδατος ΟΛΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗΣ εις την του θανάτου και του της ταφής αειδούς εικόνος παρείληπται»
Ο Άγιος Ιωάννης Χρυστόστομος :
«και καταδύς κάτω κρύπτεται ΟΛΟΣ ΚΑΘΑΠΑΞ»
Kι ο Απόστολος Παύλος λέει παρακάτω στις σημειώσεις του Κανόνος
«όπερ έστι η μητρα τω εβρύω τούτω τω Πιστώ το ύδωρ»
Και πολλά άλλα γράφονται εκεί, όπως και στις σημειώσεις του 47ου Αποστολικού…

Όταν ονομάζουν ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΥΣ όσους δεν τηρούν τις καταδύσεις - αναδύσεις κι ότι αυτό που έγινε στερείται πάσης χάριτος κ.λ.π. πρέπει να σου πουν κιόλας να πάς να Βαπτιστείς ?
Αντιθέτως, νέο-πατερικές θεωρίες, που δεν στηρίζονται ΠΟΥΘΕΝΑ, είναι ότι τάχα αναπληρώνει το Χρίσμα κ.λ.π

Η Εγκύκλιος του 1755 έγινε με αφορμή το «Βάπτισμα» των Λατίνων, αν μελετήσετε Ιστορικά στοιχεία….αλλά εδώ δεν κάθεστε να διαβάζετε τις σημειώσεις του 50ου Αποστολικού και μετά μιλάτε για εγωϊσμό

Σταύρος Τ. είπε...

Δεν μου απαντησατε εάν ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης καταπάτησε το Σύμβολο της Πίστεως…
Στις σημειώσεις του 47ου Αποστολικού λέει τα επίμαχα
Για την ακρίβεια, επειδή οι καταδύσεις – αναδύσεις άπτονται του Συμβόλου της Πίστεως, το Σύμβολο της Πίστεως καταπατούν εκείνοι που δεν κάνουν ορθά το Μυστήριο κι όχι εκείνοι που Βαπτίζουν τους Αβάπτιστους

Σταύρος Τ. είπε...

Αφού αρέσκεστε και σε άλλα θέματα, ποιά Πανορθόδοξη Σύνοδος καταδίκασε το σύνολο των Λατίνων κι οι Πατέρες τους αντιμετώπιζαν ως αιρετικούς ήδη από τον 12ο αιώνα ?
Δεν έγινε Πανορθόδοξη το 1054 (δεν υπέγραψε ο ένας Πατριάρχης), ενώ η Πανορθόδοξη των Βλαχερνών καταδίκασε μεμονωμένους αιρετικούς κι όχι το σύνολο των Λατίνων.
Κι η Πανορθόδοξη επί Παλαμά ασχολήθηκε με άλλα θέματα
Συνολική Πανορθόδοξη καταδικη έγινε πολύ αργότερα (το 1484) κι όχι επί τούτω (δεν ήταν απαραίτητη για να θεωρηθούν αιρετικοί) αλλά για θέματα που προέκυψαν μετά τη ψευτοσύνοδο Φερράρας – Φλωρεντίας

Όταν πέσει ολόκληρη Σύνοδος σε κατεγνωσμένη αίρεση, είναι εντελώς διαφορετική η αντιμετώπιση από όταν πέφτει μεμονωμένος Ιεράρχης

Αυτά όμως απευθύνονται μόνο σε όσους έχουν διάθεση να ψάξουν

Σταύρος Τ. είπε...

Δε θα πρεπε κι εγω να είχα εξ αρχής επεκταθεί, αλλά να είχα αναφερθεί μονάχα στο θέμα των καταδύσεων

Εγώ όμως ήμουν ειλικρινης, αναγνωρίζοντας εξ αρχής λάθη των ΓΟΧ

Δε περίμενα ότι εσείς, ακόμη και σήμερα, θα πιστεύετε ότι απλώς κάποιοι Μητροπολίτες σας ασπάζονται τον Οικουμενισμό
Σήμερα που η Σύνοδο σας έχει πέσει και σε πολλά άλλα σοβαρά θέματα, εκτός του Οικουμενισμού....

Δε θα χει νόημα λοιπόν να αρχίσουμε να μιλάμε επί παντός επιστητού, ειδικά απ τη στιγμή που δε μπορούμε να συνεννοηθούμε σε πολύ απλά πράγματα, το τι εστί "κατάδυση" σύμφωνα με τους Αγίους Πατέρες

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

« ... και θα πρέπει να σταθούμε δίπλα στο Ιστορικό αυτό Μοναστήρι, παρά τα λάθη που γίνονται, κυρίως μετά την κοίμηση του ενάρετου Γέροντος Ευθυμίου, πρώην Ηγούμενου»
Συμφωνούμε απολύτως.
Γι αυτό και στηρίζουμε και την Εσφιγμένου -με πολλούς τρόπους μέχρι σήμερα, στο παρεκκλήσι του π.Γεωργίου Αγγελακάκη (αποτειχισμένος ιερέας) είχε γίνει και πώληση προϊόντων της Εσφιγμένου.
Μάλιστα όσα προϊόντα δεν πωλήθηκαν, τα αγόρασε ο ίδιος (χωρίς φυσικά να τα χρειάζεται). Αυτό το αναφέρουμε γιατί το γνωρίζουμε προσωπικά, και αφού έχει κοιμηθεί, νομίζουμε μπορούμε να το πούμε.

Επίσης και άλλες φορές ζήτησε ο π.Γεώργιος να τους πάνε προϊόντα μέσω μέλους της ομάδος μας, ώστε να διατεθούν μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας έξω από την εκκλησία, αλλά δεν τους πήγαν, δεν γνωρίζουμε το γιατί.

Αντίστοιχα υποστηρίξαμε και θα συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε και τον π.Κλεομένη και τον αυτοαποκαλούμενο «παλαιοχριστιανό» και ένα σωρό άλλους αγωνιστές, παρά τις διαφωνίες και τα όποια λάθη τους (ειδικά στην περίπτωση του «παλαιοχριστιανού». Αλλά και ένα σωρό άλλους που διώχθηκαν και διώκονται εξαιτίας της αντίστασής τους στα σχέδια της ΝΤΠ (πχ που επί κόβιντ δεν στέλναν τα παιδιά τους στο σχολείο).

Και αυτό πρέπει να κάνουμε όλοι μας.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Γράφεις:
«Όταν ονομάζουν ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΥΣ όσους δεν τηρούν τις καταδύσεις - αναδύσεις κι ότι αυτό που έγινε στερείται πάσης χάριτος κ.λ.π. πρέπει να σου πουν κιόλας να πάς να Βαπτιστείς ?»

Αγαπητέ,
δεν γράφει ότι είναι αβάπτιστοι όσοι δεν τελούν τις καταδύσεις -αναδύσεις.
Γράφει ότι είναι αβάπτιστοι όσοι δεν τελούν ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ καταδύσεις αναδύσεις.
Τεράστια διαφορά.

Θα επαναλάβω ότι ΠΟΥΘΕΝΑ δεν υπήρξε ως πρακτική στην εκκλησία μας να ΞΑΝΑΒΑΠΤΙΖΟΥΝ όσους δεν μπήκαν 100% μέσα στο νερό κατά την κατάδυση.
ΚΑτάδυση και ανάδυση στην εκκλησία του ν.η., Εις το Όνομα του ΠΑτρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος ΓΙΝΕΤΑΙ.


ΘΑ επαναλάβω ακόμη ότι το φαινόμενο αυτό, της μη πλήρους κατάδυσης υφίστατο.
Αναφέρεται και στο Πηδάλιο για τους ιερείς που αδιαφορούν και δεν τελούν σωστά το μυστήριο, καταδικάζοντάς τους, το αναφέρει και ο Άγιος Κοσμάς.
Που σημαίνει ότι για αιώνες στην εκκλησία μας κάποιοι ιερείς ΔΕΝ βουτούσαν τον βαπτιζόμενο ΤΕΛΕΙΩΣ μέσα στο νερό καθώς έκαναν τις 3 καταδύσεις και αναδύσεις.
Κι όμως ΠΟΥΘΕΝΑ δεν καταγράφεται σύσταση για ΝΕΟ βάπτισμα.

Θεωρούμε ότι η Χάρης του Αγίου Πνεύματος καλύπτει το όποιο ανθρώπινο λάθος.

Από γνωστό μου ιερομόναχο κ μάλιστα του πατρίου, άκουσα και μία άλλη πρόταση. Αν κάποιος αποδεδειγμένα γνωρίζει ότι πχ το κεφάλι του δεν βουτήχτηκε μέσα στο νερό κατά την κατάδυση, μπορεί να το βουτήξει στα νερά μιας βάπτισης που έχει ήδη τελεστεί. ΔΕΝ ξαναβαπτίζεται, απλά το μέλος του σώματος που δεν καλύφθηκε μπορεί τώρα να καλυφθεί. Αυτό φυσικά δεν αποτελεί πρόταση της εκκλησίας μας, απλά το αναφέρω.

Είπαμε, οι καταδύσεις πρέπει να γίνονται σωστά από τους ιερείς που τελούν το βάπτισμα, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί να θεωρείται ο άνθρωπος αβάπτιστος επειδή κάτι από το σώματος μπορεί να μην βυθίστηκε ΤΕΛΕΙΩΣ μέσα στο νερό.

ΥΓ. Γνωρίζουμε κυρία, του ν.η. που όταν πήγε στους ΓΟΧ (σε μετόχι της Εσφιγμένου) την έβαλαν να ξαναβαπτιστεί.
Για να δείτε πως σε κοροϊδεύει μετά ο πονηρός, την βούτηξαν αρχικά 3 φορές, ισχυρίστηκαν ότι και καλά κάτι από τις τρίχες στο κεφάλι της ΔΕΝ βουτήχτηκε καλά, και στο τέλος έκανε 5πλή κατάδυση και όχι 3πλή.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Ο Παπισμός φυσικά και έχει καταδικαστεί ως αίρεση από πλήθος Συνόδων όπως και από την 8η Οικουμενική Σύνοδο που αναθεμάτισε όσους επέβαλλαν και εδέχθηκαν το Filioque

Δες σχετικά εδώ:
https://filoumenos.com/8i-oikoymeniki-synodos-o-agios-fotios-kai-to-menos-ton-dytikon/

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Τέλος προτείνουμε να ξαναδεις παλαιότερο βίντεο μας :
https://opaidagogos.blogspot.com/2018/07/blog-post_7.html

που απαντάει στα ερωτήματα:
1)Έχουν ιερωσύνη οι σημερινοί (Οικουμενιστές) επίσκοποι;
2) Είναι έγκυρα τα μυστήρια που τελούν;

με παραδείγματα από το πως χειρίστηκαν τους (μη καταδικασμένους μέχρι τότε) αιρετικούς οι Οικουμενικές Σύνοδοι.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

ΔΕΝ έχουν όλοι οι δεσποτάδες του ν.η. συμπροσευχηθεί με αιρετικούς, όπως έκανε και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

Όμως αυτοί παραμένουν οι επίσκοποί μας μέχρι να καθαιρεθούν από κάποια Σύνοδο (όχι απαραίτητα Οικουμενική).

Εφόσον δεν έχουν καθαιρεθεί, αυτούς έχουμε ως επισκόπους και ως Πατριάρχη.

Όμως ΔΕΝ τους μνημονεύουμε και ΔΕΝ έχουμε εκκλησιαστική επικοινωνία μαζί τους.

Σταύρος Τ. είπε...

H 8η Οικουμενική έγινε πριν τη πτώση των Λατίνων
Ομοίως, οι Οικουμενικές Σύνοδοι έχουν ήδη καταδικάσει όλες τις αιρέσεις του Οικουμενισμού
Το θέμα είναι ότι δεν χρειάστηκε μεταγενέστερη καταδικη στους Λατίνους απο την 8η Οικουμενική, όπως εσείς επικαλείστε ότι πρέπει να γίνει στους Οικουμενιστές
Όταν μιλάμε για μεμονωμένους παραπτωματίες, τότε σαφώς πρέπει να τους καθαιρέσει η Σύνοδος τους, ενώ μέχρι τότε τελούν Μυστήρια κανονικά
Όταν όμως πέσει όλη η Σύνοδος, τότε τα πράγματα αλλάζουν

Τα κείμενα του π. Ευγενίου σαφώς και τα γνωρίζω κι είχα απαντήσει παλιότερα.
Σε γενικές γραμμές :
α) στηρίζεται στην λανθασμενη βάση ότι ο Οικουμενισμος είναι μη κεκκριμενη αιρεση
Δηλαδη, συμφωνα με το σκεπτικο του, αν είναι μια η κατεγνωσμενη αιρεση, τοτε δεν χρειαζεται νέα κριση, αλλα αν ειναι 2,3,10 ατοφιες, τοτε πρεπει να κριθουνε
β) αναλύει τη πρακτική των Πατέρων σε μη κεκκριμένες αιρέσεις π.χ. πριν την Δ΄Οικουμενική

Τα ανωτέρω λοιπόν δεν έχουν σχέση με τη παρούσα κατάσταση

Στα υπόλοιπα δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο

Καλή συνέχεια να χετε

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.