Ποιός εγγυάται για την γνησιότητα αυτού του λειψάνου; Η Βενετία υπήρξε ο κύριος
αποδέκτης των κλοπιμαίων λαφύρων των Σταυροφόρων από Κωνσταντινούπολη και
Αγίους Τόπους, αλλά και διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίας «αγίων λειψάνων», όπως
π.χ. «αίματος του Χριστού», που «αναμιγνύεται με αλοιφές για το σώμα»:
Η μοναδική φωτογραφία της λειψανοθήκης (όταν μεταφέρθηκε στην Ν. Υόρκη) υπάρχει
σε σχετική ανάρτηση του Σανιδόπουλου του Μεταφραστή.
http://www.johnsanidopoulos.com/2015/04/after-1000-years-saint-barbara-returns.html
http://www.johnsanidopoulos.com/2015/04/after-1000-years-saint-barbara-returns.html
Πώς
θα έλθη το ιερό λείψανο από την Βενετία μέχρι το Αιγάλεω; Ασυνόδευτο ή
συνοδευμένο από Παπικούς «κληρικούς»;
Γιατί
ο Φαναρίου Αγαθάγγελος πήγε να ζητήση το συγκεκριμένο ατεκμηρίωτο λείψανο της
Αγίας Βαρβάρας από τους Παπικούς και δεν κάλεσε την δεξιά χείρα της Αγίας από
την Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας Αγίου Όρους;
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο Φαναρίου Αγαθάγγελος, έχει αναλάβει από τον
Αρχιεπίσκοπο την προώθηση του Οικουμενισμού με τους Παπικούς άνευ εγκρίσεως της
Ιεραρχίας ή της Ιεράς Συνόδου…
Σημαντικός εταίρος για το Βατικανό η Εκκλησία της Ελλάδος:
http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=5715&catid=12
Στο Θεολογικό Οικοτροφείο της Α.Δ. «κατά τους θερινούς μήνες λειτουργεί πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών, που διοργανώνεται σε συνεργασία με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, με σκοπό την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε ξένους σπουδαστές και τη γνωριμία τους με τον ελληνικό πολιτισμό»:
http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/350740/oikotrofeio-tis-ekklisias-dinei-stegi-se-foitites ]
http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=5715&catid=12
Στο Θεολογικό Οικοτροφείο της Α.Δ. «κατά τους θερινούς μήνες λειτουργεί πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών, που διοργανώνεται σε συνεργασία με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, με σκοπό την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε ξένους σπουδαστές και τη γνωριμία τους με τον ελληνικό πολιτισμό»:
http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/350740/oikotrofeio-tis-ekklisias-dinei-stegi-se-foitites ]
…η ανωτέρω μετακομιδή δείχνει να είναι μια πονηρά στημένη θρησκευτική φιέστα με παπικές οικουμενιστικές
ανταύγειες, με σκοπό την βαθμιαία
αλλοίωση του Ορθοδόξου φρονήματος Κλήρου και Λαού και παγίδευση κάποιων
αντι-οικουμενιστών κληρικών όπως του Πειραιώς Σεραφείμ, σε ανάρμοστες
φωτογραφίες με ανίερους Παπικούς (όπως είχε γίνει στο γυμνάσιο των Ουρσουλινών
με το π. Σαράντη).
Χριστός Ανέστη!
Ιω. Δοβλέτογλου
Δείτε και:
-Ορθόδοξος επίσκοπος αγιογραφεί
παπικό “άγιο” και τον δωρίζει στον Πάπα με την επιγραφή «…. τη Α. Αγιότητι τω
Πάπα και Επισκόπω Ρώμης….» !!!!
Παραθέτουμε και 4 σχόλια αναγνωστών :
- Κάτι ανάλογο έγινε και πριν 12 χρόνια περίπου στο Βόλο όταν μετέφεραν «λείψανα» του Αγ. Νικολάου, του πολιούχου της πόλης από το Ρίμινι της Ιταλίας. Το ερώτημα που τίθεται παραμένει το ίδιο.....
- πολυ σωστο το αρθρο. τι ξεπεσμος για τον αρχιεπισκοπο κ αλλους ιεραρχες
να θελουν με το ζορι κ με πονηριες να πεισουν τους πιστους της εκκλησιας
που δεν γνωριζουν σωστα τα δογματικα κ που μαστιζονται απο τα μεγαλα
προβληματα που περναμε στις μερες μας, να δεχτουνν τον παπισμο σαν
φυσιολογικη εκκλησια, κ να παρασυρουν το λαο μας στη νεα ταξη
πραγματων,δηλ. στην πνευματικη καταστροφη κ στην αρση της χαριτος του
Κυριου μας Ιησου Χριστου. οι υπολοιποι αρχιερεις γιατι ειναι τοσο
δειλοι; δεν διαβασαν ποτε τους τους βιους των αγιων μας;
.....ρωμιος. - ΣΩΣΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΨΑΝΕ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ. ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΣΟΒΑΡΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΙΣΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ: Η ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ, ΔΙΓΡΑΦΗΚΕ ΩΣ ΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΠΙΚΗ "ΕΚΚΛΗΣΙΑ" ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ!ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΜΑΣ ΠΛΑΣΑΡΟΥΝ "ΛΕΙΨΑΝΑ" ΨΕΥΤΙΚΗΣ, ΚΑΤ' ΑΥΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣ!!!!!!! ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΑΥΤΟ Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ;ΑΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙ, ΜΗΠΩΣ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ, ΚΑΛΩΝΤΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΠΑΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΟΥΜΕ "ΛΕΙΨΑΝΟ" ΨΕΥΤΙΚΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ;
- Ολα αυτα δειχνουν,οτι η ενωσι εχει γινει εν κρυπτω , και το δηλητηριο
μας το σερβιρουνε με δοσεις οι ισχυν εχοντες οικουμενισται ιεραρχες και
ακολουθουν οι θεολογισκοι που λοιμοκτωνουν λογω οικονομικης κρισεως
αντι ποινακιου φακης,παρασερνοντας το εν αγνοια βρισκομενο ποιμνιο στο
ξεφρενο κατρακοιλισμα της προδοσιας της πιστεως.
Ολοι βρισκοντε σε μια ναρκη παρασυρωμενοι απο τον δυνατο ανεμο της παναιρεσεως του οικουμενισμου.
Απολυτη σιγη πριν την μεγαλη καταστρωφη ,που θα επιφερει αυτος ο ιδιος ο Θεος λογω της αποστασιας μας, οπως τοσες και τοσες φορες που αποστατουσαν οι ανθρωποι απο το θελημα του. (...)
Πηγή
Νεότερη Προσθήκη :
Ακούστε τον Μητροπολίτη Φλωρίνης π. Αυγουστῖνος Καντιώτης τί λέει, για την απάτη των λειψάνων που ξεφουρνίζουν τα υπόγεια του Βατικανού
Ακούστε τον Μητροπολίτη Φλωρίνης π. Αυγουστῖνος Καντιώτης τί λέει, για την απάτη των λειψάνων που ξεφουρνίζουν τα υπόγεια του Βατικανού
11 σχόλια:
Αγαπητοί, με έκπληξη διαπίστωσα ότι κι εσείς δημοσιεύετε αμφισβητήσεις για τα λείψανα που προέρχονται από τους παπικούς. Επειδή έχω ακούσει και μελετήσει αρκετά, από Ορθόδοξη άποψη, για το θέμα, και γενικά των λειψάνων, έχοντας ακούσει παρόμοιες αμφισβητήσεις από τον ίδιο τον π. Αυγουστίνο Καντιώτη και συνεργάτες του (ο π. Αυγουστίνος, αρχικά είχε αντιδράσει και στην αποδοχή εξ Εσπερίας λειψάνου πολιούχου μεγάλης πόλεως της Ελλάδος) έχοντας διαβάσει σχετικά σχόλια σε άλλα καλοπροαίρετα θρησκευτικά ιστολόγια, μάλιστα έχω αποστείλει και κάποια από αυτά τα σχόλια και e-mail σε ιστοσελίδες και επίσημα πρόσωπα, αν θέλετε, καλοπροαίρετα να παραθέσω συγκεντρωτικά κι εδώ κάποιες πηγές - link τεκηριωμένες, ώστε, όποιος προβληματίζεται, να μην "στενοχωρεθεί" διότι αμφισβητεί τη "γνησιότητα" κάποιων κόκκαλων, δεν εξαρτάται από αυτά η σωτηρία του, διότι, όπως οφείλουμε να τιμάμε τους γνησίους Μάρτυρες και αγίους και τα λείψανά τους, δεν οφείλουμε να τιμούμε πλαστά λείψανα και αντικείμενα, και απάτες, που ήδη είχαν αρχίσει να συμβαίνουν στο Βυζάντιο από τον 4ο αιώνα μ.Χ.
Ας αρχίσουμε τιμητικά με τον π. Αυγουστίνο Καντιώτη, σε ομιλία του όπου παραπέμπει το ιστολόγιο http://www.augoustinos-kantiotis.gr με τίτλο "Απάτη λειψάνων Βατικανού"
https://www.youtube.com/watch?v=Fd-3se8OFM8
π. Αυγουστίνος: «…Τιμώ τα λείψανα! Αλλά τιμώ τα λείψανα τα αληθινά. Διότι δεν θέλω ποτέ, να μην πάθωμεν ό,τι επάθαμεν μέσα στο Βατικανόν. Διότι ξέρετε ότι τα υπόγεια του Βατικανού είναι γεμάτο από κόκκαλα, κόκκαλα ΔΗΘΕΝ αγίων! Ό,τι μάζεψαν χρόνια ολόκληρα κάτω στα υπόγεια του Βατικανού υπάρχουν τα λείψανα ποικίλων ψευδών και αγίων, έχομεν υπόνοιαν σοβαρά ότι ο πάπας κρατάει τα πραγματικά λείψανα και μας δίδει τα ψευδή λείψανα διά να μας απατήση! (φωνές από το ακροατήριο: Αίσχος! Αίσχος!) π. Αυγουστίνος: Κάτι επ΄αυτού, κάτι επ’ αυτού, δεν θέλω να σκανδαλίσω τας ψυχάς σας, διότι μια ψυχή που πιστεύει, και αν ακόμα το λείψανον δεν είναι πραγματικόν, εάν πιστεύει εις το λείψανον, έχει την χάρι του θεού. Αλλά δεν θέλω να γίνωμεν θύματα απάτης του Βατικανού το οποίον αδειάζει τας αποθήκας του και σκορπίζει δεξιά κι αριστερά και κρατεί τα πραγματικά λείψανα! Κάτι επ’ αυτού, σπουδαίο , είπε ο Τωμαδάκης, ο καθηγητής της Φιλοσοφίας, ο οποίος εμέτρησε κάτω τας κεφαλάς και τας χείρας και απέδειξε ότι εκεί μέσα υπάρχει μία μεγάλη απάτη. Δι΄αυτό ημείς οι ορθόδοξοι, οι πραγματικώς, τιμώμεν τα λείψανα των αγίων, όπως είναι πραγματικόν λείψανον του αγίου Νεκταρίου, όπως είναι πραγματικόν λείψανον του αγίου Διονυσίου, όπως είναι πραγματικόν λείψανον του αγίου Σπυρίδωνος, όπως είναι πραγματικόν λείψανον του αγίου Γερασίμου, αλλά αμφιβάλλω για τα λείψανα, επαναλαμβάνω, τα οποία ξεφουρνίζουν τα υπόγεια του Βατικανού…».
πηγή: http://analogion.com/forum/showthread.php?t=17361
(Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη π. Μάξιμος : 19-05-11 στις 22:11)
Περί ιερών λειψάνων...
«... Οι Σταυροφορίες - επιδρομές των Δυτικών, με τις αρπαγές και τις αγοραπωλησίες κειμηλίων, θησαυρών και ιερών λειψάνων από την μέχρι τότε αμιγώς σχεδόν Ορθόδοξη Ανατολή είχαν πολλές "παρενέργειες" όσον αφορά την διάσωση και την ιστορία των ιερών λειψάνων των Αγίων μας, και οι Δυτικοί εκείνη την εποχή υπήρξαν σε μεγαλύτερο βαθμό οι υπεύθυνοι για την ιστορία αυτή, σε σχέση με τους Ορθοδόξους...
Την εποχή εκείνη στη Δύση επεκράτησε ένα κλίμα λειψανολαγνείας (όσο κι αν "χτυπάει" άσχημα η λέξη, είναι η μόνη που αποδίδει την κατάσταση) το οποίο άγγιξε τα όρια της ειδωλολατρίας. Η απόκτηση ενός τμήματος ιερού λειψάνου ήταν "must" και δι' αυτής εθεωρείτο ότι ο κάτοχος εξασφάλιζε ευλογία, υγεία, κέρδη κ.ο.κ. Δυστυχώς η παπική εκκλησία όχι μόνο ανέχτηκε, αλλά σε πολλές περιπτώσεις ευνόησε το κλίμα αυτό για εισπρακτικούς λόγους... Η αγοραπωλησία και το εμπόριο ιερών λειψάνων ήταν καθημερινή και ανεκτή πρακτική, η οποία πέρασε έως ένα βαθμό και στην Ανατολή. Π.χ. ας θυμηθούμε ότι το άφθορο, ιερό λείψανο του Αγίου Σπυρίδωνος αποτελούσε τμήμα της προίκας της κόρης κάποιου ιερέως και τελικά κατέληξε στην Κέρκυρα...
Εκμεταλλευόμενοι την κατάσταση διάφοροι επιτήδειοι άρχισαν να "βαπτίζουν" και να πωλούν ως ιερά λείψανα κάθε είδους οστά με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε πλέον ποιο φερόμενο ως απότμημα ιερού λειψάνου του τάδε Αγίου είναι γνήσιο ή όχι.
Μια περιήγηση στο ebay.com με σχετική αναζήτηση θα σας δώσει ένα πλήθος δημοπρασιών που αφορούν σε "λείψανα αγίων" μέσα σε μικροσκοπικές λειψανοθήκες, μεταξύ των οποίων θα βρείτε και προσχισματικούς Αγίους. Κάποιες φορές θα δείτε λοιπόν αποτμήματα από λείψανα Αγίων των οποίων εμείς ξέρουμε ότι τα ιερά λείψανα έχουν διασωθεί ολόκληρα και ατεμάχιστα κάπου στον ορθόδοξο χώρο. Υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις όπου βρίσκουμε δυο δεξιά χέρια του ιδίου Αγίου.
Τραγελαφικά και ευτράπελα στην όλη ιστορία, ενδεικτικά του κλιμάτος που ανέφερα στην αρχή: Στην Ιταλία εκτός από την περίφημη και αμφισβητούμενη από όλους Σινδόνη του Τορίνο φυλάσσονται σε λειψανοθήκες μετάξύ των άλλων ...
1) ένα φτερό (!) του Αρχαγγέλου Γαβριήλ που έπεσε κατά τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου (μου θυμίζει το ανέκδοτο "λαγέ μαδάς;;;")
2) φιαλίδια που περιέχουν το αίμα, τον ιδρώτα και την ... ανάσα (!!!) του Κυρίου...
3) η ακροβυστία του Κυρίου (ως γνωστόν ο Κύριος περιετμήθη). Υπάρχουν μάλιστα περισσότερες από μια ακροβυστίες (τρεις-τέσσαρες αν θυμάμαι καλά) σε διάφορους ναούς, οι οποίες διεκδικούν την γνησιότητα...
Πονεμένη η ιστορία λοιπόν των ιερών λειψάνων... Δεν μας έφταναν οι λεηλασίες, οι απώλειες, οι αρπαγές, υπήρξε και η ... πλαστογραφία...»
Ἤδη πρὶν ἀπὸ πολλὲς δεκαετίες ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Χρυσόστομος ὁ Β΄, εἶχε γράψει γιὰ τὴν «Ἀνακομιδὴν τῶν Ἱερῶν Λειψάνων»:
«Κατά τήν ἀνακομιδήν τῶν ἱερῶν λειψάνων τοῦ ἁγίου Ἰσιδώρου ἐκ Βενετίας εἰς Χίον, ὁπόθεν ὑπό τῶν Σταυροφόρων ἀνιέρως ἀνηρπάγησαν, ὁ …Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Χρυσόστομος… εἶπεν, ἐν συνεδρίᾳ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ὅτι:
- Πρέπει νά παύσῃ ἡ ἀνίερος ἐκμετάλλευσις ἁγίων λειψάνων, ὧν μάλιστα ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΟΥΔΕΙΣ ΜΑΣ ΕΓΓΥΑΤΑΙ! Τότε ἡ ταπεινότης μου ἐπρότεινα νά ἀπαγορευθῇ εἰς τό ἑξῆς ἡ ἀναζήτησις καί ἡ ζήτησις ἁγίων λειψάνων, ἵνα μένωσι ταῦτα εἰς τούς νῦν κατόχους αὐτῶν, πρός μαρτυρίαν αἰώνιον τῆς βαρβαρότητος, τῶν ἁρπακτικῶν των διαθέσεων καί τοῦ ἀκαθέκτου μίσους ἐναντίον ἡμῶν τῶν ἐν Χριστῷ ἀδελφῶν των».
πηγές : http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=40364#more-40364 όπου σε συνέχεια της ομιλίας του π.Αυγουστίνου "Απάτη λειψάνων Βατικανού" αναδημοσιεύεται κείμενο του αποτειχισθέντος - αντιοικουμενιστού θεολόγου κου Π.Σ. από http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2014/03/blog-post_24.html ήγουν μελέτης με τίτλο "Η επανακομιδή Λειψάνων είναι σχέδιο της Β΄ Βατικανής Συνόδου, που υλοποιούν οι "ορθόδοξοι" Οικουμενιστές!". "Συνεχίζεται η δόλια Οικουμενιστική πρακτική: Θεοεμπαιξία η επιστροφή λειψάνων Αγίων ή δήθεν αγίων".
Εκεί αναφέρεται και η περίπτωση επιστροφής λειψάνου του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου από τους παπικούς, αν και το σκήνωμα ευρίσκεται στην Νέα Καρβάλη Καβάλας! Τελικά, αποφασίστηκε ότι οι δυτικοί είχαν και παρέδωσαν στους Ορθοδόξους ένα μικρό απότμημα οστού. και έληξε το θέμα!
Στο σχόλιο 8 Μαϊου 2015 10:17 "Η ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ, ΔΙΓΡΑΦΗΚΕ ΩΣ ΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΠΙΚΗ "ΕΚΚΛΗΣΙΑ" ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ!ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΜΑΣ ΠΛΑΣΑΡΟΥΝ "ΛΕΙΨΑΝΑ" ΨΕΥΤΙΚΗΣ, ΚΑΤ' ΑΥΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣ!!!!!!!" παρατίθεται το άρθρο του κ. Κ.Σιαμάκη, φιλολόγου και Δρος θεολογίας που είναι Ορθοδοξότατος και σοφότατος, μαθητής του π. Αυγουστίνου και κακώς μερικοί δεν τον "πάνε" επειδή είχε εκφράσει κάποιες απόψεις για συγκεκριμένο πρόσωπο. Είχε το δικαίωμα να εκφραστεί ελεύθερα, εξάλλου έκτοτε δεν επανήλθε. Όλοι μας έχουμε το δικαίωμα να εκφραζόμαστε ελεύθερα.
πηγή: http://www.philologus.gr/4/72-2010-01-01-01-24-47/102-2009-02-15-11-36-00
ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ
Δημοσιεύθηκε : 15 Φεβρουάριος 2009
Timeo Danaos et dona ferentis. ʺΦοβοῦμαι τοὺς Δαναοὺς κι ὅταν χαρίζουν δῶραʺ. τὸ ἔγραψε ὁ Ῥωμαῖος ποιητὴς Βεργίλιος (Αen. 2,49). καὶ οἱ Δαναοὶ στὴν περίπτωσι ποὺ θ᾿ ἀναφερθῶ εἶναι οἱ παπικοί.
Μᾶς γέμισαν λείψανα τὰ τελευταῖα χρόνια. καὶ παρατήρησα κάτι. πέντε - δέκα χρόνια πρὶν δρομολογηθοῦν αὐτὲς οἱ δωρεὲς λειψάνων ἀπ᾿ αὐτοὺς τοὺς ἅρπαγες καὶ λαφυραγωγοὺς καὶ σφαγεῖς κι ἐμπόρουςτῶνἐθνῶνὅπως λέει ὁ προφήτης Ἰεζεκιήλ (27,13˙ 16), μία πολυμελὴς ἐπιτροπὴ παπικῶν ἁγιολόγων, κατ᾿ ἀνάθεσι τοῦ πάπα τῆς Ῥώμης, ἐξήτασε κατὰ πόσο εἶναι ὑπαρκτοὶ ὡρισμένοι ἅγιοι. ἡ ἐπιτροπὴ γιὰ 30 περίπου ἁγίους ἔβγαλε τὸ συμπέρασμα ὅτι δὲν ὑπῆρξαν ποτέ, ὅτι εἶναι πρόσωπα ἀνύπαρκτα. κι ὁ ἀλάθητος πάπας τῆς Ῥώμης ἀποδέχτηκε τὸ συμπέρασμά τους ὡς ὀρθό. ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα ὁ πάπας ἐκεῖνος καὶ οἱ παπικοί του χάρισαν στοὺς ὀρθοδόξους μία σειρὰ ἀπὸ λείψανα ἁγίων, τοὺς ὁποίους ἡ δική του ἁγιολογικὴ ἐπιτροπὴ εἶχε βγάλει ἀνυπάρκτους. κι ἔτσι ὁ πάπας τῆς Ῥώμης μὲ ἀνταλλάγματα, ποὺ αὐτὸς θεωρεῖ σκουπίδια γιὰ χαζούς, γίνεται στοὺς ὀρθοδόξους μεγαλόδωρος κι ἐξαγοράζει τὶς συνειδήσεις των, ὅπως ἐξαγόραζαν οἱ Ἄγγλοι ἐξερευνηταὶ κι ἀποικιοκράτες τοῦ ΙΗ΄ καὶ ΙΘ΄ αἰῶνος τὰ διαμάντια καὶ τὰ βασίλεια τῶν Κάφρων μὲ χρωματιστὰ γιαλιὰ καὶ κόκκινα κορδόνια.
Ἀνύπαρκτοι λοιπὸν κατὰ τὴν παπικὴ ἁγιολογικὴ ἐπιτροπὴ κοσκινίσματος ἁγίων οἱ ἅγιοι, τῶν ὁποίων ἡ γριὰ ἀλεποῦ τοῦ Βατικανοῦ χαρίζει στοὺς ὀρθοδόξους καὶ λείψανα καὶ παλιὰ εἰκονίσματα. ἐπειδὴ τὰ θεωρεῖ σκουπίδια. τὰ παλιὰ παπούτσια στὸ φτωχὸ συγγενῆ γιὰ καλόπιασμα.
Θὰ πῆτε˙ Δηλαδὴ ἀπάτη; Μὰ κάνουν καὶ τίποτ᾿ ἄλλο στὴ ζωή τους ὁ πάπας Ῥώμης καὶ οἱ πονηροί του ἄγγελοι; κι ἂν τοὺς κερδήσῃ τοὺς ὀρθοδόξους «μὲ δόλωμα σκουπίδια», σὰ νὰ λέμε τσαπαρί, θὰ εἶναι ἡ μὲν ἐπιτυχία του μεγάλη, ἡ δὲ ἀρετή του ἀκέραιη. βέβαια μερικοὶ ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ δὲν λὲν οἱ ἀφιλότιμοι νὰ προσκυνήσουν καὶ νὰ ὑποταχτοῦν στὴν παναγιωτάτη παντόφλα του, ἀλλ᾿ ἡ ἀλεποῦ ἔχει γαϊδουρινὴ ὑπομονή. καὶ συνεχίζει νὰ τοὺς ῥίχνῃ κόκκαλα. τραγανὰ δολώματα. σιγὰ σιγὰ θὰ τοὺς ῥίξῃ καὶ τὰ λείψανα ἢ καὶ τίποτα ἄλλο τοῦ ʺἁγίου Βαλεντίνουʺ ἢ καὶ λείψανα τῆς ἁγίας Μεταμορφώσεως καὶ τῆς ἁγίας Πεντηκοστῆς. σὲ λειψανολιγούρηδες ὁ ἀναιδὴς καὶ ἀθεόφοβος κι ἀλάθητος ἀπατεώνας μπορεῖ νὰ ῥίξῃ καὶ κόκκαλα σκύλου.
Θὰ ἔλεγα στοὺς ἀδελφούς μου τοὺς ὀρθοδόξους˙ Ἄν, ὃ μὴ γένοιτο, ἀποφασίσετε νὰ πουληθῆτε στὸν πάπα τῆς Ῥώμης, προσέξτε τοὐλάχιστο νὰ μὴν πουληθῆτε τόσο φτηνά. μία ἐκκλησία γιὰ 8 κιλὰ κόκκαλα δὲν εἶναι καλὴ τιμή. ὁ Χριστὸς τὴν ἐκτίμησε ὅσο τὸ αἷμα του, μὲ τὸ ὁποῖο τὴν ἐξαγόρασε καὶ τὸ ὁποῖο εἶναι ἀσύγκριτα ἀνώτερο ἀπ᾿ ὅλα τὰ λείψανα ὑπαρκτῶν καὶ ἀνυπάρκτων ἁγίων. μήπως κατηγορηθῆτε γιὰ σκόπιμο ξεπούλημα τῆς τόσο ἀκριβῆς ἐκκλησίας. κι ἀπὸ τὸν Κύριό της ἔπειτα δὲν σᾶς γλυτώνει κανείς, κακομοίρηδες.
περιοδικό "Μελέτες" 1 (2008)
Διαβάσαμε σε ιστολόγιο: http://apotixisi.blogspot.gr/2011_04_24_archive.html
«… Πολλά από τα λεγόμενα «λείψανά» τους, είναι ψεύτικα! Κατά τις σταυροφορίες, όταν οι Λατίνοι έρχονταν στην Ανατολή, για να μη αρπάξουν πραγματικά άγια λείψανα, έπαιρναν ψεύτικα. Οι Ορθόδοξοι τοποθετούσαν στις λειψανοθήκες των ναών και των μοναστηριών τους, ως «λείψανα αγίων», ανθρώπινα οστά από τα νεκροταφεία!
Τα οστά αυτά έπαιρναν οι σταυροφόροι και τα μετέφεραν στη Δύση ως «άγια λείψανα»!
Άρα γε από τα ψεύτικα αυτά λείψανα, επιστρέφει, όσα επιστρέφει ο Πάπας στην Εκκλησια της Ελλαδος;…».
ΣΧΕΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ π. ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ
στο λινκ ιστολογίου δωρεάν διανομής Ορθοδόξου πνευματικού υλικού
http://www.pantokrator.info/gr/
Επιλέγουμε στο "ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ" (κλικ) Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης
κλικ στη σελ. 41
ομιλία Νο 409 με τίτλο "θαύματα και λείψανα". Με κλικ την ακούμε, με δεξί κλικ την αποθηκεύουμε σε μορφή mp3 και την έχουμε στο αρχείο μας, όπως και όποια άλλη ομιλία θέλουμε.
"Αδελφοί, "μη παντί πνεύματι πιστεύετε αλλά δοκιμάζετε τα πνεύματα ει εστί εκ του Θεού"! Επίκαιρο το θέμα!"
Άρθρο από το περιοδικό "Ιωάννης ο Βαπτιστής" αναδημοσιευθέν εδώ: http://apotixisi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_5146.html
Κατάχρηση ή απάτη;
(άρθρο του Αρχιμ. Δανιήλ Γ. Αεράκη, ιεροκήρυκος)
Το ένα το θέλουμε ως υποκατάστατο. Το άλλο το επιδιώκουμε ως αυθεντική αναζήτηση.
Το ένα είναι η διαρκής ενασχόληση πολλών λειτουργών (επισκόπων και πρεσβυτέρων) με μεταφορά λειψάνων και εικόνων. Μερικοί το κάνουν σχεδόν επί καθημερινής βάσης. Κάποιος π.χ: μητροπολίτης της Βορείου Ελλάδος φιγουράρει μέρα παρά μέρα σε ηλεκτρονική ιστοσελίδα, υποδεχόμενος ή μεταφέρων λείψανα ή εικόνες.
Για κάθε μετακίνηση καλούνται τοπικές αρχές, δίνουν υποχρεωτικά το «παρών» εν παρατάξει όλοι οι κληρικοί, επιστρατεύονται τα σχολιάρικα παιδιά και οι πρόσκοποι. Οπωσδήποτε δε και πάνω από πέντε δεσποτάδες λαμπρύνουν με την παρουσία τους το όλο «σόου», με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε έξοδα.
Διερωτάται κανείς: Πότε ο λειτουργός αυτός ασχολείται με την ιερουργία του λόγου, με την κατήχηση, με το κήρυγμα (όχι τις πομπώδεις προσφωνήσεις!), με την καλλιέργεια του λαού;
Κάποτε η Εκκλησία τιμούσε τα λείψανα των αγίων, και δη των μαρτύρων, εν σιγή. Προσέτρεχαν οι πιστοί με ευλάβεια στους τάφους τους και εκεί εντρυφούσαν στο πώς θα τους μιμηθούν. Δεν έπαιρναν τα λείψανα να τα βγάλουν στους δρόμους και στις πλατείες. Δεν ξόδευαν για χρυσές λειψανοθήκες χρήματα, που κυρίως προορίζονται για τους φτωχούς. Δεν εκμεταλλεύονταν τα λείψανα. Και δεν επικεντρώνονταν όλο το …ποιμαντικό τους ενδιαφέρον στην υποδοχή και την προσκύνηση λειψάνων.
Επειδή η παράδοση της σωστής τιμής των λειψάνων είναι αρχαιοτάτη, παραθέτουμε μαρτυρία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου: «Τῆς πόλεως ἐξελθόντες, πολλά χαίρειν τοῑς θορύβοις τούτοις εἰπόντες ἀναχωρήσωμεν εἰς μαρτύριον, ἀπολαύσωμεν τῆς αὒρας ἐκείνης τῆς πνευματικῆς, ἐπιλαθώμεθα τῆς πολλῆς σχολῆς, ἐντρυφήσωμεν τῇ ἡσυχία, συγγενώμεθα τοῖς ἁγίοις, παρακαλέσωμεν αὐτών τόν ἀγωνιθέτην ὑπέρ τῆς ἡμετέρας σωτηρίας, πολλάς ἱκετηρίας ἐκχέωμεν, διά τούτων πάντων ἀποθέμενοι τό βάρος τοῡ συνειδότος, μετά πολλῆς τῆς ψυχαγωγίας οἴκαδε πάλιν ἐπανέλθωμεν» (Ε.Π.Ε. 36,586-588). Μετάφραση: Ας βγαίνουμε έξω από την πόλη αποχαιρετώντας του θορύβους. Ας επισκεπτόμαστε τον τάφο κάποιου μάρτυρα. Ας απολαμβάνουμε την αύρα την πνευματική. Ας λησμονούμε τις ποικίλες ασχολίες. Ας χαιρόμαστε την ησυχία. Ας επικοινωνούμε με τους αγίους. Ας παρακαλούμε για την σωτηρία μας τον Θεό, που τους αξίωσε να διακριθούν στους πνευματικούς αγώνες. Ας αναπέμψουμε πολλές και θερμές ικεσίες. Και έτσι ανανεωμένοι και χαρούμενοι να επιστρέψουμε στα σπίτια μας.
Για την Εκκλησία σπουδαιότατο είναι το θέμα της εγκυρότητας των λειψάνων. Όπως είναι ανευλάβεια το να μην προσκυνήσεις με δέος γνήσια λείψανα, έτσι είναι ασέβεια να προβάλλονται ψεύτικα λείψανα, που η αγυρτεία ελαχίστων ευτυχώς ρασοφόρων… ανακάλυψε! Η διοίκηση της Εκκλησίας (η Σύνοδος) οφείλει να ασχοληθεί με το θέμα της γνησιότητας των λειψάνων.
Από ποιον π.χ: πήρε έγκριση ο τάδε ρασοφόρος, περιφέρων λείψανα αγίων παντός είδους και πάσης εποχής; Πού βρήκε πρώτος και μοναδικός αυτός λείψανα, παλαιού αγίου και ύστερα και… συγγενούς του, που δεν βρίσκεται στο αγιολόγιο της Εκκλησίας, και ύστερα πιο παλιά, του Προδρόμου, του οποίου περιφέρει τρίχες από τις …πλεξούδες του και τμήμα από τα οστά του, και ύστερα ακόμα πιο παλιά, λείψανα από το σκηνικό των Χριστουγέννων, ύστερα πιο σύγχρονα, κομματάκι από άμφιο ιερέως, και πιο σύγχρονα, λείψανα αγίων των ονείρων;
Σταματημό δεν έχουν οι ανακαλύψεις, ειδικά από μερικούς, νέων λειψάνων!
Γιατί οι επίσκοποι, που στην εκκλησιαστική τους περιφέρεια γίνεται ο γύρος «λειψάνων», δεν εξετάζουν την γνησιότητα των προβαλλομένων και μεταφερομένων, προς εκμετάλλευση ή προσωπική προβολή, λειψάνων; Δεν γνωρίζουν οι σεβάσμιοι επίσκοποι, ότι η κατάχρηση θαυμάτων και ψευτοθαυμάτων, λειψάνων και ψευτολειψάνων, οδηγεί στον κλονισμό της πίστεως και στον αποπροσανατολισμό από το πρόσωπο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού;
Σε συνέχεια των συγχρόνων ομολογητών Ορθοδόξων, ένα κείμενο που έγραψε και δημοσίευσε το 1820 ο Διδάσκαλος του Γένους Αδαμάντιος Κοραής.
Κείμενο σχετικό με τη γνησιότητα ή μη, γενικά των λειψάνων, αλλά και ειδικά για τα λείψανα που κατέχουν από την εποχή των Σταυροφοριών και της Φραγκοκρατίας στην Ελλάδα και Βυζάντιο -και μας επιστρέφουν τώρα οι Δυτικοί!
Είναι δημοσιευμέο στις σελ. 47 και εξής του βιβλίου "ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΡΙΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ" όπου ο ίδιος ο Κοραής το 1820 μεταφράζει από τα Λατινική γλώσσα στη "γλώσσα των Γραικών" επιστολή του 1553 τριών δυτικόφρονων επισκόπων προς τον πάπα Ρώμης και με εκτενή βαρυσήμαντα σχόλια (ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ) υπομνηματίζει από Ορθόδοξη και φιλελεύθερη σκοπιά την "συμβουλή".
Γράφει ο Αδαμάντιος Κοραής:
"... Τόση ήτον η κατάχρησις των ιερών λειψάνων κατ΄αρχάς της πέμπτης εκατονταετηρίδος ∙ και όμως πολλά ολίγη ακόμη, αν την παραβάλης με τα συμβάντα εις τας καθεξής (επόμενες) εκατονταετηρίδας μέχρι των Σταυροφοριών, ότε οι Σταυροφόροι επιστρέφοντες από τους ματαίους των πολέμους, ηύξησαν το εμπόριον των ιδίων μοναχών με όσα ηγόρασαν, ή ήρπασαν από της Ανατολής τους μοναχούς νέα λείψανα, άνθρωποι απαίδευτοι και δεισιδαίμονες, από ανθρώπους όχι ολιγώτερον δεισιδαίμονας, εμπειροτέρους όμως της εμπορικής ληψοδοσίας. Αφού τα αληθή λείψανα των Μαρτύρων εξεκενώθησαν από τους τάφους, ΕΠΕΝΟΗΣΕΝ Η ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ ΤΟΝ ΑΚΕΝΩΤΟΝ ΘΗΣΑΥΡΟΝ ΤΩΝ ΠΛΑΣΤΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ, ώστε εφάνησαν, ως λέγει Μητροφάνης ο Κριτόπουλος (Ομολογ. της Ανατολ. Εκκλ. κεφ. ιστ, σελ. 128), πολλών αγίων σώματα με μέλη πλειότερα των φυσικών, «ως συμβαίνει τον αυτόν άγιον, ού τα λείψανα ονομάζουσι, τρικέφαλον και τετρακέφαλον είναι, τοσαυτόχειρα και τοσαυτόποδα∙ πολλαχού γαρ δεικνύουσι τα αυτά μέλη του αυτού αγίου∙ όπερ ως ΑΤΟΠΟΝ και ΚΑΠΗΛΕΥΤΙΚΟΝ η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΙΣΕΙ και ΑΠΟΣΤΡΕΦΕΤΑΙ».
Βέβαιον είναι ότι η Ανατολική Εκκλησία, και αυτή ακόμη η Δυτική, δεν ωμολόγησεν ποτέ τρικεφάλους και τετρακεφάλους αγίους∙ αλλ΄ η Εκκλησία δεν έχει πώς να καταπαύση το σκάνδαλον, αν δεν διδάξη πρώτον (πρώτα) τον λαόν της. Ενόσω ούτος δεν γνωρίζει ακριβώς την θρησκείαν, οι λαοπλάνοι δεν θέλουν παύση να τον πραγματεύωνται. Αυτών τα έργα προχωρούν αναλόγως με την προχώρησιν της τυφλότητος του λαού. Αφού επραγματεύτησαν και τα αληθή και τα πλαστά μέλη των μαρτυρικών σωμάτων, βλέποντες ότι ευτυχεί το εμπόριον, επενόησαν νέον άλλο είδος πραγματείας, συγκαταριθμήσαντες με το παλαιόν και ό,τι άλλο αρχαιότητος μαρτύριον εδύνατο ν΄αυξήση την δεισιδαιμονίαν του όχλου. Τότε εφάνη και αυτό το μυξομάντιλον του Ιησού Χριστού, και το πινάκιον, εις το οποίον έφαγε με τους μαθητάς του το τελευταίον Πάσχα (MOSH. Hist. Eccl. Τόμος ΙΙ σελ. 37,38). Δεν είναι πολύς καιρός απού εδείχνετο ο χόρτος των ζώων της φάτνης, όπου εγεννήθη, τα σπάργανα, ο ομφαλός, και το αισχρότερον, αυτή του η ακροβυστία, αυτό του το αίμα εις φιάλην, αυτά του τα δάκρυα, εις άλλην φιάλην, η ουρά του όνου, τον οποίον ανέβη εμβαίνων εις Ιερουσαλήμ, το γάλα της Θεοτόκου, οι τρίχες της κεφαλής της (Tax. des part . cas. de la bout. du Page, page 91 et 189)….".
Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου - Ιστορία του Ελληνικού Έθνους ΤΟΜΟΣ ΤΡΙΤΟΣ εν Αθήναις έτος 1867
(Βυζαντινή εποχή - σελ. 411-412)
«... ανάγκη να ομολογήσωμεν ότι παρήχθησαν καταχρήσεις και παρεξηγήσεις, τας οποίας ο ευλαβέστατος των χριστιανών δεν δύναται να επιδοκιμάση…. η ευλάβεια η προς τα όργανα των παθών του Σωτήρος και προς τα λείψανα των μαρτύρων και των πατέρων της εκκλησίας ήτο βεβαίως αίσθημα σεβαστόν, αλλά εις ταύτα πάντα απεδόθη δύναμις θαυματουργός, και τούτο ενώ πολλάκις μεν ηδύνατο να ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΘΗ Η ΓΝΗΣΙΟΤΗΣ των αντικειμένων εκείνων, πολλάκις δε ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΟΝ ΗΤΟ ότι εγένετο ΑΝΟΣΙΟΣ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ...». . .
Όποιος έχει τον τόμο ή μπορεί να τον διαβάσει σε βιβλιοθήκες ή διαδικτυακά (εύκολο) ας μελετήσει και τις σελίδες 702 - 707
+Μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος δήλωσε:
«Όταν ο πιστός ταυτίζεται με μια εικόνα, αυτό είναι ειδωλολατρία. Και εμείς έχουμε την ευθύνη, διότι ενθαρρύνουμε την ειδωλολατρία όταν περιάγουμε τα λείψανα των αγίων για να γεμίσουμε τα παγκάρια της Εκκλησίας».
«Αντί να δρα ο ίδιος ο χριστιανός για να ταυτίσει το θέλημά του με το θέλημα του Θεού, κατά παγανιστικό τρόπο αποζητάει την επέμβαση της εικόνας, πράγμα που τον κάνει ειδωλολάτρη.
Εδώ, δεν λέει "με βοήθησε η Παναγία", λέει "με βοήθησε η Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα". Αυτό είναι ειδωλολατρία όσο και αν θέλουμε να το εξαγνίσουμε. Είναι αρρωστημένη πίστη».
«Βεβαίως και το θαύμα είναι δυνατό, αλλά μόνο από τον Θεό. Αλλιώς ο Θεός θα ήταν αδύνατος.
Ο Θεός κάνει θαύματα και όχι οι άγιοι», λέει και αφήνει τις αιχμές του για το πόσο «θαύμα» είναι το θαύμα σήμερα: «Όσες φορές στην Καινή Διαθήκη πιστοποιείται ένα θαύμα, αυτό γίνεται από τον μαρτυρούντα όχλο και όχι από τον λαβόντα την χάρη του Θεού. Δυστυχώς, ο χριστιανισμός έχει φορτωθεί παρά πολύ με ειδωλολατρισμό. Πρέπει όσοι ευαγγελίζονται τον λόγο του Θεού να μπορούν να στενοχωρήσουν μερικούς χριστιανούς λέγοντάς τους την αλήθεια. Δυστυχώς, η ιστορία με τα κειμήλια είναι παλιά. Από τότε που η Εκκλησία έγινε θρησκεία και από τότε που η Αποκάλυψη έγινε χριστιανισμός».
(Εφημ. «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» 9-15/12/2002)
Στις σελ. 198 κ.ε. του Α΄ τόμου του δίτομου έργου "Η Αυτοκρατορία της Κωνσταντινουπόλεως" γράφει ο ιστορικός κος Σαράντος Καργάκος:
"...Ἑπειδή η κυρίαρχη Εκκλησία έπρεπε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της λαϊκής ψυχής, που είχε εθιστεί στην πολυ-λατρεία και για να μην εκπέσει σε ειδωλολατρεία, ο Θεοδόσιος προχώρησε σε ένα τολμηρό βήμα: την αγιολατρεία. Όλοι οι χώροι της Ρώμης που είχαν μαρτυρήσει οι αγωνιστές της πίστης ανακηρύχτηκαν προσκυνηματικοί τόποι και καθαγιάστηκαν. Τα λείψανα των μαρτύρων περιεδύθηκαν με ένα πέπλο ιερότητος και έγιναν αντικείμενο λατρείας. ήσαν μάλιστα δείγματα θείας προστασίας για κάθε πόλη που τα φιλοξενούσε. Και επειδή η νέα πρωτεύουσα (Κων/λη) δεν είχε τον πλούτο της Ρώμης σε λείψανα μαρτύρων, οι αυτοκράτορες φρόντισαν να την πλουτίσουν με αφθονία λειψάνων* όπως τα οστά του Αγίου Ανδρέα, του Αγίου Λουκά, του Αγίου Τιμοθέου αλλά και την τέφρα του προφήτη Σαμουήλ. Έτσι η ΚΠολη έλαβε, στη συνείδηση των κατοίκων της την ιερότητα των λειψάνων αυτών.**
Επί των διαδόχων του Θεοδοσίου αρχίζει επίσημα η λατρεία των τοπικών και ευρύτερου βεληνεκούς αγίων. Ακολούθως, η θαυματοποιϊα ενίσχυσε το πάθος για την απόκτηση ιερών λειψάνων. Η θαυματοποιϊα και οι ενοραματισμοί έγιναν συστατικό της χριστιανικής λατρείας με ό,τι αυτό (θετικό ή αρνητικό) συνεπάγεται..."
*Τα λείψανα ήταν ένα είδος "φυλακτού" για τις πόλεις και γι΄ αυτό επί αιώνες ήκμασε το "λειψανεμπόριο" που νόθευσε και νοθεύει την γνησιότητα της χριστιανικής πίστης.
** Πάντως ο πρώτος που κατανόησε τη σημασία των ιερών λειψάνων ήταν ο ιδρυτής της ΚΠόλεως, ο Μ.Κωνσταντίνος, ο οποίος στο Ναό των Αγίων Αποστόλων άρχισε να συγκεντρώνει τα λείψανα των πρώτων μαθητών του Χριστού."
αναδημοσίευση από http://xairete.blogspot.gr/2015/05/blog-post_29.html
Ευχαριστούμε
προσθέσαμε το βίντεο με την τοποθέτηση του π.Αυγουστίνου στην κυρίως ανάρτηση.
Ευχαριστούμε όλους τους σχολιαστές για την συνεισφορά τους.
To συγκεκριμένο βιβλίο (που είναι πόνημα του Αδ. Κοραή, αλλά δεν αναγράφεται στην έκδοση του 1820) μπορεί να αποθηκευτεί δωρεάν (στις λήψεις του υπολογιστή) από εδώ
http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/2/9/a/metadata-39-0000381.tkl
download document
Όλα τα δωρεάν βιβλία - pdf από τον ιστότοπο αυτό της βιβλιοθήκης του Παν/μίου Κρήτης, στον υπολογιστή μας αποθηκεύομενα π.χ. στις "λήψεις" παίρνοντας αυτόματα τον τίτλο downloaded.pdf . Συνεπώς πρέπει αμέσως μετά τη λήψη να το μετονομάσουμε ώστε να "κατεβάσουμε" το επόμενο βιβλίο. Στην ψηφιακήβιβλιοθήκη, υπάρχουν διαθέσιμοιδωρεάν σε pdf 3 τόμοι (1,3,4) από την Ιστορία του Παπαρρηγόπουλου και τα "Διδακτικότερα Πορίσματα" της ιστορίας του ίδιου).
Online το βιβλίο του Αδ. Κοραή διαβάζεται εδώ:
https://books.google.gr/books?id=RVlGAAAAYAAJ&pg=PA49&lpg=PA49&dq=%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%88%CE%B1%CE%BD%CE%B1+%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CE%B9&source=bl&ots=GJ9AiemPij&sig=4z3FnaEjkrpr7GhLB-TzMRAtfN4&hl=el&sa=X&ei=19VWVfySAYOAU_WFgagO&ved=0CEkQ6AEwBzgy#v=onepage&q=%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%88%CE%B1%CE%BD%CE%B1%20%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CE%B9&f=false
Είναι απίστευτο πόσο "κυνικά" αποφθέγγονται οι δυτικοί επίσκοποι, προς τον πάπα συμβουλεύοντάς τον πώς θα διατηρήσει τα κεκτημένα του στην επιστολή που μεταφράζει και υπομνηματίζει ο Κοραής, για να διαπιστώσουν οι Ορθόδοξοι "τι εστί παπισμός".
Ποιοι είναι οι επίσκοποι που έστειλαν την «Συμβουλή» προς τον Πάπα; Αναφέρουν οι ίδιοι τα ονόματά τους υπογράφοντας στο τέλος της Συμβουλής, προσκυνώντας μπρούμητα στο έδαφος το αγιότατο πόδι του πάπα Ιουλίου του Γ (βλ. σελίδα 20)
Ἑρρώσθω η Αγιοσύνη σου διαπαντός! της οποίας τον αγιώτατον πόδα πρηνείς εις έδαφος καταφιλούμεν.
Εν Βονωνία, 20 Οκτωβρίου, 1553
Της Υμετέρας Αγιωσύνης δούλοι και τέκνα ευλαβέστατα,
Βικέντιος ο Δουράντιβος, Επίσκοπος Θερμών Βριξίας,
Εγίδιος ο Φαλκέτας, Επίσκοπος Καπρεών,
Γεράρδος ο Βυσδράγος, Επίσκοπος Θεσσαλονίκης.
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.