" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2018

ΠΡΟΣ αδιάκριτους και αποτειχι(σ)μένους να διακρίνουν - Μωυσής μοναχός (εκ Πρεβέζης)


Σχόλιο:
Μετά την Σύνοδο της Κρήτης,

βλέποντας ότι οι μήνες περνούσαν 

αλλά ΚΑΝΕΙΣ μητροπολίτης δεν έβγαινε ευθέως να την καταδικάσει  

(με αποκορύφωμα την Συνεδρίαση της "Εκκλησίας της Ελλάδος" μηνός Νοεμβρίου 2016, όπου  ανακοινώθηκε ότι  "έγινε ΟΜΟΦΩΝΑ αποδετή η εισήγηση του μητροπολίτη Σερρών"),



πήραμε κι εμείς τον δύσκολο δρόμο της αποτείχισης και διακοπής εκκλησιαστικής κοινωνίας με τους οικουμενιστές. Πλέον για να εκκλησιαστούμε, για να εξομολογηθούμε ή για να μεταλάβουμε έπρεπε να διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα, χρόνο κλπ. Κάποιοι είχαν ήδη προηγηθεί, και αργά ή γρήγορα ακολούθησαν κι άλλοι. 




Κι ενώ αυτό το νέο ξεκίνημα είχε τις καλύτερες προϋποθέσεις αφού συσπείρωνε πρόσωπα με αγνό ζήλο και ασυμβίβαστο φρόνημα, όσο περνάει ο καιρός γινόμαστε μάρτυρες μιας άθλιας και νοσηρής κατάστασης δημόσιων αλληλοκατηγοριών και συκοφαντιών, αφήνοντας άναυδους τους περισσότερους πιστούς. 

Αντί ο χώρος να ξεχειλίζει από πνευματικότητα, ενότητα, αγάπη, σχεδόν κάθε "παράταξη" κρεμάει περήφανη δημόσια τα "κρέατα" από τις "σάρκες αδερφών" που έχουν "κανιβαλιστεί", κι αντί η κατάσταση να βελτιώνεται, συνεχώς χειροτερεύει.


Τι άραγε φταίει; 
Τι δεν έγινε σωστά;
Γιατί ο ένας προσπαθεί να "βγάλει τα μάτια του άλλου";

Μήπως η ορθή ομολογία πίστεως έγινε αφορμή να "καβαλήσουμε το καλάμι" και να κομπάζουμε από υπερηφάνεια αναζητώντας "επίγεια δόξα";

Πως γίνεται πνευματικοί ρασοφόροι να θεωρούν το παρεκκλήσι ή το μοναστήρι που τους πρόσφεραν οι πιστοί ιδιόκτητο "μαγαζί" τους, και να συμπεριφέρονται χειρότερα κι από κοσμικούς μαγαζάτορες;

Ή ενώ είναι χρόνια πνευματικοί, να δικαιολογούν όλο αυτόν τον "κανιβαλισμό" μεταξύ των αποτειχισμένων, ή και να αναλαμβάνουν επίσημα την πνευματική ευθύνη γι αυτόν τον διασυρμό αδερφών, ή να δικαιολογούν απόλυτα τους λαϊκούς που πρωτοστατούν -όταν ανήκουν στην "ομάδα" τους-, σκανδαλίζοντας αποτειχισμένους και μη;

Πως μπορεί η κατάσταση να αλλάξει;

Η απάντηση έρχεται μέσα από το κείμενο του "πλανεμένου", "δαιμονισμένου", "αιρετικού", "γιου του διαβόλου" ... μοναχού π.Μωυσή. Όταν φτάσετε στο τέλος του κειμένου θα καταλάβετε τη σημασία κάθε παραγράφου.
Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"


ΥΓ. Σε λίγες μέρες ελπίζουμε να καταφέρουμε να δημοσιεύσουμε βίντεο με μια πρόσφατη ομιλία του π.Μωυσή, που θα βοηθήσει να μπει η ζωή μας σε σωστή βάση (όπως και ο αγώνας της ομολογίας-αποτείχισης αλλά και ο αγώνας για την πατρίδα η οποία επίσης κινδυνεύει να καταποντιστεί) .


Νεότερη Ενημέρωση: Το βίντεο με την ομιλία του π.Μωυσή, εδώ.




ΠΡΟΣ ΑΔΙΑΚΡΙΤΟΥΣ ΚΑΙ 

ΑΠΟΤΕΙΧΙ(Σ)ΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΝ 


Μωυσής μοναχός εκ Πρεβέζης 


Σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη της Κλίμακος, 
διάκρισης στους αρχαρίους είναι η ορθή επίγνωση του εαυτού τους. Αυτό απαιτεί καθημερινή επαγρύπνηση, και κόπο καθημερινής μετανοίας, καθώς κάθε μέρα σφάλουμε. Διάκρισης στους μεσαίους είναι η νοερή αίσθησις η οποία διακρίνει μεταξύ φυσικού αγαθού και κακού. Υπάρχει και η διάκριση των τελείων, η οποία μπορεί να διακρίνει τα εσώτερα της ψυχής του ανθρώπου, κατάσταση και γνώση που είχαν οι Άγιοι. Σήμερα έχει σχεδόν εκλείψει.  
Οι παρατηρήσεις και οι κρίσεις των κοσμικών είναι συνήθως αντίθετες προς την πρόνοια του Θεού. Οι παρατηρήσεις και οι κρίσεις διαφόρων μοναχών είναι συνήθως αντίθετες προς την νοερά γνώση που χορηγεί ο Θεός! (Περί δικρίσεως-74, Κλίμαξ). 


Όσοι επιθυμούν να μάθουν το θέλημα του Κυρίου, οφείλουν προηγουμένως να θανατώσουν το δικό τους. Ας εξετάσει ο καθένας μας πόσο έχει εργαστεί πάνω σε αυτό το μαρτύριο, στο οποίο εδώ ο Άγιος αναφέρεται σε μοναχούς. Η εκοπή του θελήματος, νεκρώνει τον παλαιό άνθρωπο και δίνει πρόσφορο έδαφος στο Άγιο Πνεύμα, ώστε να εισέλθει στην ψυχή και να φωτίσει τον νου, να διακρίνει πιο είναι το θέλημα του Θεού σε όλες τις περιστάσεις. 


Σε όλα μας τα έργα, και στα άμεσα και στα απώτερα, ας αναζητούμε την σημασία που έχουν όσο αφορά τον Κύριο. Όλα όσα γίνονται χωρίς ιδιοτέλεια, συμφέρον, σκοπιμότητα, μολυσμό, αυτά προσελκύουν τη χάρη του Θεού ώστε να γίνει Αυτός προπομπός και Οδοδείκτης της ζωής μας. 


Η ευθεία καρδιά είναι απαλλαγμένη από τα πολύπλοκα και πολυειδή πράγματα, και ταξιδεύει ακίνδυνα με το πλοίο της ακακίας. 


Να μη θέλεις να γίνεσαι αυστηρός δικαστής εκείνων οι οποίοι αναπτύσσουν θαυμάσιες διδασκαλίες, βλέποντάς τους κάπως οκνηρούς στην πρακτική. Διότι πολλές φορές την έλλειψη τους στα έργα την αναπληρώνει η ωφέλεια που προξενεί ο λόγος τους. Ασφαλώς δεν τα κατέχουμε όλοι εξίσου όλα. Σε μερικούς ο λόγος υπερτερεί του έργου. Σε άλλους πάλι το δεύτερο υπερέχει του πρώτου. 

Και ας επανέλθουμε στη βάση κάθε καλού και κάθε αρετής όπου είναι η μετάνοια, συνοδοιπορουμένη πάντοτε με την μητέρα της, την αυτομεμψία
Όποιος θρηνεί τον εαυτό του, δεν βλέπει τον θρήνο ή την πτώση ή την επίπληξη του άλλου. 


Η μετάνοια, η πηγή κάθε αγαθού και ανατροπής κάθε κακού, καθώς και στρεβλής πολιτικής εξουσίας, όπως η σημερινή, είναι η μόνη ελπίδα και σιγουριά της επέμβασης του Θεού στο σημερινό Ελληνικό γίγνεσθαι, αλλά και φωτισμού ευάρεστων αποφάσεων σε όλα, σε σχέση με το θέλημα του Θεού. 


Όποιος δεν τηρεί τις άνωθεν προϋποθέσεις, θα είναι πάντοτε στο χώρο των συγχυσμένων, αυτών που κατακρίνουν, αυτών που συκοφαντούν. Αυτών που δεν πρόκειται ποτέ να αγαπήσουν κατά Θεόν, ακόμα και εάν γνωρίζουν όλη τη Βίβλο απ΄έξω, ακόμα και εάν τηρούν πολλές από τις εντολές του Θεού. 


Γιατί μητέρα της διακρίσεως μεταξύ κακού και αγαθού, πραγμάτων, αποφάσεων, καταστάσεων και ανθρώπων, είναι η μετάνοια, η απλότητα, η εν αγωνιώδη αναζήτηση του Θελήματος του Θεού και μόνο, χωρίς προσμίξεις του ιδίου θελήματος. 

Από την μετάνοια προέρχεται η ταπείνωση, αυτή μας οδηγεί στην αγάπη του Θεού και όλης της κτίσεως. Και ως επισφράγισμα χαρίσματος του Αγίου Πνεύματος έρχεται η διάκρισης



Λόγω έλλειψης μετανοίας που απαιτεί πνευματικούς κόπους από τους ως επί το πλείστων φίλαυτους Νεοέλληνες Χριστιανούς, οι Οικουμενιστές περνάνε ανεμπόδιστα και γρήγορα πλέον, κάθε εντεταλμένη διαταγή διάλυσης της Ορθοδοξίας. 


Λόγω έλλειψη μετανοίας παραμένουν στην εξουσία και συνεχίζουν την διάλυση της Ελλάδος όλοι οι αντίχριστοι κυβερνώντες, μηδενός εξαιρουμένου. 


Λόγω έλλειψη μετανοίας (και όχι μόνο) ο υγιής χώρος της Αποτείχισης από την αίρεση του Οικουμενισμού, έχει καταντήσει στάβλος αδιάκριτων ρασοφόρων και πρακτόρων του
συστήματος καταλύσεως της Ορθοδοξίας. 


Αν θέλετε να πάρουμε πίσω την πατρίδα, κλάψτε τα χάλια σας, πέστε στα γόνατα και μην σηκωθείτε αν δεν βγάλετε έστω και ένα αναστεναγμό, λόγω έλλειψης δακρύων που πιθανόν να προέρχεται από την σκληρότητα της καρδιάς σας. 


Σημείο της πραγματικής και επιμελούς μετανοίας είναι το να θεωρούμε τον εαυτό μας άξιο για όλες τις θλίψεις που μας συμβαίνουν, τις ορατές που προέρχονται από τα πράγματα και τους ανθρώπους και τις αόρατες που προέρχονται από τους δαίμονες και για πολύ περισσότερες. 



Και αφήστε τις «ορθές κρίσεις σας», στην πλούσια διάκριση του Θεού για να μην βρεθείτε εσείς, οι άδικοι κριτές. 

(Συμβουλεύτηκα στο λόγο μου, την πλούσια διάκριση του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος). 


Μωυσής μοναχός
ta.moysis@gmail.com

26 σχόλια:

Emilios Sotirioy είπε...

Συνήθως αυτός που λέει τα πράγματα με τ' όνομά τους δεν μας ειναι ευχάριστος.Προσωπικά ευχαριστώ τον π.Μωυση που για ακόμη μία φορά μας υπενθύμισε τα της ορθοδοξίας αυτονόητα.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Έχεις δίκιο παιδαγωγέ νά απορείς ! Και εγώ τις ίδιες απορίες έχω !

Argiris Milonas είπε...

Ο μοναχος απαντησε
Χωρις μετανοια δεν ερχεται η χαρις,ο φωτισμος για να κανουμε το ορθο.Ενω οι φαυλοι δεν χρειαζονται φωτισμο αλλα αρκει το σκοτος της αμετανοησιας τους για να ζημιωνουνε την πιστη μας.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Η κατάσταση δυστυχώς θυμίζει την παραβολή του ασώτου και του μεγάλου αδερφού.
Αυτοδικαιωμένος (πως; επειδή τηρούμε κατά γράμμα τους ιερούς κανόνες; κοιτάξαμε ποτέ τα σφάλματά μας;) δεν ήθελε τον μικρό αδερφό του μέσα στην πατρική εστία. Απόλυτα ορθό ως στενόμυαλη "λογική", που αποκαλύπτει πως τίποτε τελικά δεν μας συγκινεί καθημερινά στο δείπνο που παραθέτει ο Πατέρας μας. Αντί να ευχαριστήσουμε το Θεό κοιτάμε τους άλλους.

Πόσο γενναιόδωρα μας συμπεριφέρεται καθημερινά ο Θεός και πόσο κακία έχουμε μέσα μας εμείς.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Συμφωνω,με την αναρτηση,πλην εχουμε να κανουμε με πολυποικιλλες πνευματικοτητες...αν και ,,,,,,,,,η κυρια αιτια της ασυνενοησιας ειναι ο πειρασμος αυτος που δεχεται η εκκλησια της παναιρεσεως του οικουμενισμου επειδη μαθαμε απολυτως καλα πως ,,,,, η ετεροδοξια διασπα την ενοτητα και τι φταιει,τις πταιει!
Ειναι περιπλοκο το ζητημα για τους μεγαλους επειδη συναναστρεφονται με την πλανη και εχουν και τα ωφελη των ψευδοπροφητων που τους κολακευουν και τους επαινουν ,αυτο ειναι απο αυτα που φαινονται .
Γι'αυτο ειναι αναγκη να συσπυρωθουμε ολοι οι χριστιανοι που μακαρι να μας δωσει ο Κυριος αυτη την εις βαθος μετανοια,αυτη που πονα και κλαιγει επειδη ελυπησε Τον Κυριο.Επισης ειναι αναγκη νομιζω να κρατησουμε την πιστη ακαιρεη ως το τελος....
Να παρακαλουμε Τον Κυριο ινα η εντολη της αγαπης φερει ημας εις επιγνωσιν αληθειας, ο Οποιος θελει μας δωσει και τον μισθο της αληθινης αδελφικης αγαπης ,που ειναι και ενοτης της Πιστεως.
Δεν ξερω εαν γνωριζετε ενα λογο του Χρυσοστομου
Τουτο και συ ποιησον κατα δυναμιν την σην,πασαν σπουδην επιδειξαι και προνοιαν εις την των πεπλανημενων επανοδον[λογος προς Ιουδαιους].
Εαν σκορπιστουμε δεν κανουμε τιποτα.Νομιζω και ο οσιος Παισιος ,το εχει γραψει.
Εαν κανω λαθος σας ζητω συγνωμη,αλλ'ειναι αναγκη να υπαρχει ενοτης εν τη Ορθοδοξια!
Αυτο ειναι το κερδος,ειναι μαΖι μας και Ο Κ.Η.Ι.Χ!!!
Οσο για τον λαο,οπως τα ειπατε,ταπεινωση,μετανοια,υπομονη,,πιστη,,αγαπη, που εχουν τοσο ισοπεδωθη ολα αυτα,εξαιτιας του ευκολου τροπου ζωης,και ,,,,καθημερινα βλεπουμε την κολαση γυρω μας...

Μανα και παλι μανα εκκλησια!
Αχ μανα μου πονω!

Λωρίτου Ελένη είπε...

Δεν πρέπει μόνο νά γίνει η ερμηνεία του γνωστού Κανόνος , αλλά και η σρμηνεία της ερμηνείας , διότι πολλοί ή δεν κατάλαβαίνουν τί σημαίνει " δυνητικότητα " ή επίτηδες διαστρέφουν την έννοιά της . Οπωσδήποτε " δυνητικότητα " δεν σημαίνει αυτό που λένε " άν θέλω κάνω κάτι ή άν δεν θέλω δέν τό κάνω " . Στην Αγία Γραφή δεν υπάρχουν πράγματα ηθικώς ουδέτερα και αδιάφορα ακόμα και αυτά που ονομάζονται " προαιρετικά " , διότι τότε δεν θά μιλούσαμε για Ευαγγέλιο, αλλά για savoir vivre ή για τσελεμεντέ ! Η έννοια της " δυνητικότητος " είναι η ανεκτικότητα πρός τον αδελφό. Βλέπουμε όλη αυτή την τρέλλα της αποτείχισης . Ατέρμονοι καυγάδες ξαι σχίσματα μεταξύ αδελφών για το πώς ονομάζεται η αποτείχιση ! Η ασέβεια και οι ύβρεις πρός όποιον δεν ακολουθεί το δικό μας μοντέλο . Ύβρεις πρός όποιον δεν αποτειχίζεται . Προσφάτως παρακολουθήσαμε νά ορμούν υβριστικώς εναντίον του αγιορείτη ηγουμένου Γρηγορίου ή εναντίον του Πειραιώς ! Άς μήν απορούμε ! Αυτή η νοσηρότητα αντικατοπτρίζει την λανθασμένη ερμηνεία του 15ου Κανόνος . Άλλο είναι νά εκφράζει κανείς το παράπονό του και άλλο νά δημιουργεί σχίσματα . Προσωπικώς μέχρι πρό τινος ήμουν ενταγμένη σέ αυτούς που σήμερα δεν θέλουν νά μέ βλέπουν . Δέν έμπαινα στό ιστολόγιό τους για νά μήν συγχύζομαι . Πόση περισσότερη ανεκτικότητα και προσπάθεια συνύπαρξης ! Αναγκάστηκα όμως κάποια στιγμή νά αποστασιοποιηθώ απο τά πονηρά τους έργα , όπως έχει υποχρέωση νά κάνει ο κάθε τίμιος άνθρωπος . Στό ψέμα , στόν δόλο και στην καραρράκωση του άλλου πιστεύουν οι οικουμενιστές και όχι οι ορθόδοξοι . Στην πνευματική μου ζωή έμαθα νά μήν λέω ψέματα , πόσο μάλλον νά διεξάγει κανείς δημόσιους διαλόγους λέγοντας ψέματα , γιατί απώλεσε την αλήθεια ! Είναι χριστιανοί αυτοί οι άνθρωποι ; Γιατί δεν κάνουν ήσυχα την δουλειά τους και νά μην αλλοτριοπραγμονούν ; Κάποιος απο αυτούς -- δεν λέω όνομα για νά μήν εκνευρίζεται ο παιδαγωγός -- δεν έκανε ποτέ του ομολογία , ποτέ δεν συμμετείχε σε καμμία ομολογιακή παράσταση ενώπιον του Ιγνατίου ,δεν είναι κάν αποτειχισμένος , όμως αρθρογραφεί για τό " υποχρεωτικό " της αποτείχισης ! Είναι ή δεν είναι τρέλλα !

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Λ.Ε μη στενοχωριεστε,σε ολα πρεπει να κανουμε υπομονη και Ο Θεος ειναι μαΖι μας,εχουμε και τους Πατερες που καλυπτουν την ανεπαρκεια μας,εχει Ο Θεος,δεν θα μας αφησει!
Περι δυνητικοτητας ,πρεπει να βρουν ενα τροπο,να συζητησουν...οπως το ειπες ...

Della Vita Della Morte είπε...

Παιδαγωγέ θα πρέπει να γνωρίζεις πως ο διάβολος θα πολεμήσει λυσσαλέα την αποτείχιση.
Το ότι αξιωθήκαμε την αποτειχιση δεν σημαίνει πως φτάσαμε στην απάθεια.
Αλλο απάθεια άλλο αποτείχιση.
Ίσα ίσα η μέχρι τώρα "ειρηνική" ζωή όσων ήταν στον οικουμενισμό, δεν ωφελούσε στον αόρατο πόλεμο κατά των παθών και της κάθαρσης της ψυχής. Ψεύτικη ειρήνη με άλλα λόγια, η Ειρήνη του διαβόλου γιά τούς έχοντας επίγνωση του οικουμενισμού.
Με την Ορθόδοξη πνευματική πορεία αρχίζει ο πόλεμος των πειρασμών, ο αγωνας της πνευματικής ζωής.
Ο υπομείνας έως τέλους ούτως σωθήσεται.. Αυτό τα λέει όλα.

Argiris Milonas είπε...

Η δυνητικοτητα εχει να κανει με την θεληση του ιερεα να υπερασπισει την πιστη.Ο θεος δε διαταζει το θελημα μας,
Ο κυριος δεν αναγκαζει ουτε τους ιερεις Του προς ομολογια και υπερασπιση Του.
Ο κανονας επειδη εχει χαρακτηρα υπερασπισης των παραδωμενων Του,και ακριβως οπως και ο Κυριος δε ζητα αναγκαστικη αγαπη υπερ Αυτου,ετσι και αυτος(κανονας)προτρεπει οπως Αυτος προτρεπει να τον ακολουθησει και να τον ομολογησει οποιος θελει,και μαλιστα με κοστος.Γιαυτο ο 15ος αν και ομοιαζει οχι αυστηρος και προς τηρηση απο ολους ειναι πιο επιτακτικος για αυτους που αγαπουν τον θεο,γιατι θετει διλημμα ομολογιας,προκρινει κατα καποιον τροπο το εαν οι εκκλησιαστικοι εχουν αγαπη για Τον κυριο τους ωστε αυτη να τους παρακινησει προς ομολογια υπερ Του,και ως εκ τουτου υπερασπιση αυτων που παραδωσε στον κοσμο.
Γιαυτο και στο τελος του(ο κανονας) προτρεπει τους μη αποτειχισθεντες να επικροτησουν τους αποτειχισθεντες.Γιατι;μα γιατι αυτοι εκαναν το σωστο,το ζητουμενο,επικροτουνε αλλωστε παντα οι ανθρωποι το σωστο.
Ειναι κανονας που ταιριαζει πολυ στην ελληνικη λεξη φιλοτιμιο(να τιμας το φιλο σου) ας πουμε.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Ορθόδοξε 3.32

Είναι καλό σε κάθε χώρο νά υπάρχουν άνθρωποι συνετοί και νουνεχείς , ώστε νά δημιουργούν τό κατάλληλο κλίμα και νά μήν παρασύρονται όλοι οι αδελφοί απο φωνές άκριτου ζηλωτισμού . Τό ξέρουμε πώς λειτουργούν οι κοινότητες . Συνήθως ευδοκιμούν δυό τρείς ,πολλές φορές φτάνει και ένας ο οποίος ασκεί εξουσία στους υπολοίπους. Πολλές φορές παραπλανούν τον ίδιο τον πνευματικό και τον κατευθύνουν εκεί που θέλουν . Όλα αυτά είναι νοσηρότητες που πρέπει κανείς νά αντιστέκεται .

Argiris Milonas είπε...

Εσενα σου ειπαν πολλοι οτι εισαι νουνεχης και συνετη;

Λωρίτου Ελένη είπε...

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_164.html?m=1

Δείτε ποιοί είναι αυτοί , που έχει προσαιτεριστεί ο Σημάτης , για νά χτυπά τον π. Θεόδωρο . Είχα αυτό τον λογισμό , αλλά τώρα επιβεβαιώνεται , οτι όλοι αυτοί που βγάζουν αυτή την λύσσα είναι παλαιοημερολογίτες , που δεν έχουν καμμία αγάπη για την εκκλησία , ενδεχομένως και απλά νά επιχειρούν μία διείσδυση , για νά δημιουργούν διασπάσεις . Ίσως και ο π. Ευθύμιος είναι δέσμιος των επιλογών του . Όμως η θεολογία δεν γίνεται μέ πολιτικάντικους εξισορροπισμούς.

Υ.Γ. Τό ξέρω παιδαγωγέ οτι δεν θές νά λέμε ονόματα , αλλά δεν γίνεται νά μιλά κανείς αορίστως . Αυτοί δεν λένε ονόματα ;

Λωρίτου Ελένη είπε...

Κύριε Μυλωνά , εσένα σου είπε κανείς οτι επιδιώκω νά μέ πεί κανείς συνετή και νουνεχή ; Γιά πές μου όμως πώς εξηγείται ένας άνθρωπος νά βρίζει απο το πρωί μεχρι το βράδυ τον π. Θεόδωρο και τον π. Νικόλαο Μανώλη , νά έχει διατελέσει μία θητεία ως χειροκροτητής των ΡιζοΤσακιρογλουΣηματομπαχαλοΣακαλάκηδων και ύστερα ανερυθρίαστα νά μπαίνει νά σχολιάζει μέ τό ίδιο ύφος και στην " κατάνυξη " ; Λίγος αυτοσεβασμός δεν υπάρχει ; Δεν πρέπει κάποιος νά τον ρωτήσει , εσύ πώς απο δώ ρέ φίλε ; Αν μετανόησε για την διαγωγή του έπρεπε νά έχει κάποια αυτομεμψία και νά μήν επιτρέψει σε εσάς νά μου απευθύνετε ύβρεις . Αυτούς τους αναιδείς τύπους πρέπει κάποιος νά τους προγκήξει , αφού μόνοι τους δεν τό καταλαβαίνουν. Όμως κάποιοι βρίσκετε ηθικό και τίμιο νά εκμεταλλεύεστε τό σύστημα καταχώρησης των σχολίων στην " κατάνυξη " και νά μπαίνετε απλά γιά νά δημιουργείτε μπάχαλο. Μέχρι και ο Ρίζος είχε τά μούτρα νά μπαίνει νά σχολιάζει ! Δεν τό χρειάζομαι νά μέ πείτε συνετή καί τίμια . Αντίθετα θα μέ ανησυχούσε άν μέ λέγατε !

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Κυρία Λωρίτου
γράψατε:
"οτι όλοι αυτοί που βγάζουν αυτή την λύσσα είναι παλαιοημερολογίτες, που δεν έχουν καμμία αγάπη για την εκκλησία "

Το λογικό θα ήταν να σβήσουμε το σχόλιο σας.Αυθαίρετα και αναίτια συκοφαντεί συλλήβδην όλους τους "παλαιοημερολογίτες".

Μία ακόμη φορά σας προειδοποιούμε- συστήνουμε.
Το ότι κάποιοι έχουν κάνει το ιστολόγιο τους "σουβλατζίδικο" με τα κρέατα των κατατεμαχισμένων "αδερφών", δεν σημαίνει ότι θα το κάνουμε κι εμείς.

Εδώ θα προσέχετε τι σχόλιο γράφετε. Επόμενο σχόλιο σας που δεν πληρεί τους κανόνες που θέσαμε θα διαγράφετε.

Αν θέλαμε να αποκαλύψουμε ελεεινές συμπεριφορές προσώπων, έχουμε άφθονα και αδιάσειστα στοιχεία. Το θέμα είναι τι τελικά επιδιώκεις - πετυχαίνεις με κάθε κίνηση. Την αυτοδικαίωση; Γράψαμε την άποψη μας, έγραψε και ο μοναχός τις σκέψεις του-ουσία του προβλήματος κατ΄εμάς, αν ρίξουμε το επίπεδο δεν θα αλλάξει κάτι προς το καλύτερο.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Όχι παιδαγωγέ , ίσως είναι λάθος η διατύπωση . Δεν αγαπολυν την εκκλησία οι συγκεκριμένοι , δεν αναφέρομαι σε όλους τους αδελφούς του Παλαιού . Αν θέλεις δες σχετικό σχόκιό μου στο κρυφό σχολιό στην ανάρτηση για τόν π. Σταύρο Βαίου .

Argiris Milonas είπε...

Κυρια λωριτου θα στο πω καθαρα,εγω παρακολουθω καποια χρονια "ως ποιμνιο"τον πατηρ θεοδωρο ζηση τον πατηρ νικοκλαο μανωλη και τα μπλογκ τους.Ειναι εμφανες το τελευταιο διαστημα οτι εχει ατονισει ο αγωνας τους και "παιζουν"κατι σαν καθυστερηση.Ενω καποτε σηκωσανε τα λαβαρα του αγωνα τωρα θεολογουν ανωδινα.Δεν τους κατηγορω τοσο αντεξαν,ομως σηκωσαν λαβαρα επαναστασης δημοσιως,μεσα στους ναους,και παγκοσμιως μεσω you-tube,αρα εχουμε καθε δικαιωμα σχολιασμου.
Κανεις δεν τους βριζει,τους ελεγχουμε γιατι την αντισταση-μη αντισταση που προτεινουν(η οποια βολεψε και τους διωκτες τους και τωρα δεν τους διωκουν)την φανερωσανε εκ των υστερων

Argiris Milonas είπε...

Μετα αποκαλεις τον σακαλακη μπαχαλακη,πραγματικα σκεφτεσαι τι λες;ή το κανεις λογο ελειψης επιχειρηματων;

Λωρίτου Ελένη είπε...

Κ. Μυλωνά είστε εκτός θέματος . Η ανάρτηση αναφέρεται στην καλή ανησυχία που έχει εκδηλωθεί απο τον παιδαγωγό και απο πολλούς άλλους για την οικτρή και αποτρόπαιη  κατάσταση της αποτείχισης εν τοις πράγμασιν . Εγώ εξέφρασα την γνώμη οτι αυτό οφείλεται στην λανθασμένη ερμηνεία του 15ου Κανόνος που δημιουργεί την σκληρότητα , την άτεγκτη και φαρισαική κριτική , την εμπάθεια , την ανηθικότητα , τά μίση και τα σχίσματα. Μιλάνε κάποιοι για " υποχρεωτική " αποτείχιση . Και μέ ποιόν τρόπο θα την " υποχρεώσουν " ; Μέ σφαλιάρες ; Στην ουσία αυτό κάνουν . Τρίζουν τά δόντια και αυτοδικούν  , γιατί δεν την υποστηρίζει , δηλαδή την " υποχρεωτική " αποτείχιση ο Κανονικός κώδικας. Επίσης προσπαθούν νά γελοιοποιήσουν την έννοια της " δυνητικότητος " ή στην καλύτερη περίπτωση δεν την καταλαβαίνουν άν και φαίνεται κάπως απίθανο . Μήπως τελικά ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο π. Νικόλαος Μανώλης έφαγαν  ανίπτοις χερσίν ή κατέλυσαν το Σάββατο ; Μήπως το Σάββατο τάισαν την κατσίκα τους ή άν δεν έχουν κατσίκα μήπως έβαλαν βενζίνη στό αυτοκίνητό τους ; Θα μου πείτε γιατί νά έχουν  αυτοκίνητο , θα μπορούσε νά έχουν   γαιδουράκι . Άς εισαγάγει αυτή τη μόδα πρώτος ο π. Ευθύμιος , νά τον μιμηθούν τά πνευματικά του παιδιά και ύστερα όλοι οι άλλοι . Θα ήταν πολύ πρωτότυπο ! Θα μπορούσαμε νά πραγματοποιήσουμε και μία διαμαρτυρία ενώπιον του Ιγνατίου έφιπποι . Ίσως τότε ο Ιγνάτιος νά τρόμαζε , γιατί τώρα το " καθαρό Άγιοπότηρο " δεν φαίνεται νά τον θορηβεί   !

Argiris Milonas είπε...

Αν τελικα καταληγετε στο οτι ο υπαρχων κανονας δεν ειναι στην ουσια κανονας αλλα προτροπη που δεν "τιμωρει"αυτους που θελουν να μην τον τηρησουν,τοτε λετε,οτι δεν τιμωρειται αυτος που θελει ή αποφασισε να μην υπερασπισει τον λογο του Κυριου εναντι του λογου καποιου αιρετικου επισκοπου.
Και αυτο φυσικα συμβαινει γιατι ο θεος δεν αναγκαζει τους ανθρωπους να τον αγαπουν και να Τον υπερασπιζονται εαν δεν θελουν.Ξεχνατε ομως τους αποστολικους κανονες,που εκεινοι ειναι ή δεν ειναι κανονες και οχι δυνητικα οικονομικα τερτιπια;
Ειναι κανονες που αναφερονται σε ολους ή οχι;εκεινοι γιατι ειναι στο καναβατσο;Δεν εχουν ισχυ και μαλιστα οχι δυνητικη;

Argiris Milonas είπε...

Επισης αφου τον 15ο τον βγαζετε ως ανισχυρο κανονα που καλυτερα να μην τηρηθει,τι υπαρχει προς αντισταση στον αιρετικο και την αιρεση του;καθεσαι στα αυγα σου και σε διωκουν αν μιλησεις;δε μιλας και ολα καλα;

Della Vita Della Morte είπε...

Ελένη Λωρίτου,
όσο δυνητικό είναι το "Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν", τού Δεσπότου μας Ιησού Χριστού, άλλο τόσο είναι δυνητικός, και ο 15ος κανόνας τής αποτείχισης...

Λωρίτου Ελένη είπε...

"Της ζωής και του θανάτου" και κ. Μυλωνά , δεν είναι εδώ η πρόθεσή μου νά ασχοληθώ μέ αυτά τά θέματα , που τά κουβεντιάζετε τά ξανακουβεντιάζετε και άκρη δεν βγάζετε , γιατί δεν θέλετε . Νά πάτε στους πνευματικούς σας νά σας τα ξεμπλέξουν . Και αφού υπάρχουν οι σχετικοί Κανόνες που λέτε , γιατί δεν τους βάζετε σε εφαρμογή και νά σύρετε τους παραβάτες στά εκκλησιαστικά δικαστήρια , παρά δημιουργείτε όλη αυτή την παραφιλολογία και το μπάχαλο ; Φυσικά η ομολογία είναι τόσο δυνητική όσο είναι και το όστις θέλει . Ποιός το αρνείται αυτό ; Υπάρχει κάτι που επιβάλλεται μέ σφαλιάρες ; Υπάρχουν δύο σχόλιά μου που διακωμωδώ όλα αυτά στον Τελεβάντο , σε περασμένη ανάρτηση . Αφού δεν θέλουν οι δεσποτάδες νά είναι πιό δυναμικοί δεν μένει παρά νά τους πλακώσουμε στο ξύλο ! Υπάρχει άλλος τρόπος ; Αν υπάρχει πείτε τον και σε μάς . Αυτό σημαίνει " υποχρεωτικότητα " . Αλλιώς τί υποχρεωτικότητα είναι αυτή που δεν μπορεί νά υποχρεώσει . Εδώ ο π. Τρικαμηνάς δεν μπορεί νά υποχρεώσει τά πνευματικά του παιδιά , θα υποχρεώσει τον Ζήση ; Ο Ζήσης και ο κάθε Ζήσης θά κάνει αυτό που ο ίδιος θέλει , θα δώσει λογαριασμό στον π Τρικαμηνά ; Υπάρχει κάποιος Κανόνας που ορίζει κάτι τέτοιο ; Εσείς θέλετε νά ανατρέψετε όλο το Ευαγγέλιο τελικά . Εσάς σας υποχρέωσε κανείς νά παντρευτείτε νά μήν παντρευτείτε , νά καλογερέψετε , νά μήν καλογερέψετε ; Επειδή η καλογερική είναι "προαιρεφική " σημαίνει οτι είναι ηθικώς αδιάφορη ; Τί μπαρούφες είναι αυτά τά πράγματα , που λέγονται; Νομίζω οτι δεν θέλετε νά ξεμπλέξετε τό κομφούζιο , που έχετε μέσα στό μυαλό σας . Αν τό θέλατε και είχατε καλή προαίρεση , θά βάζατε τά πράγματα στην σειρά που πρέπει .

Σε κάθε περίπτωση άν συστήσετε μιά ομάδα νά πιάσουμε τον Ναυπάκτου φερ' ειπείν και νά τον κάνουμε νά δεί όσα δεν είδε στο " ενα βράδυ στην έρημο " και εγώ μέσα ! Γουστάρω !

Η αντανάκλαση της λανθασμένης τοποθέτησης πάνω στον Κανόνα , είναι όλο αυτό το μπάχαλο και η τρέλλα . Αφού είναι υποχρεωτικός ο Κανόνας υποχρεώστε τον . Αλλιώς δεν είναι υποχρεωτικός , αλλά δυνητικός . Η ομολογία και η αγιότητα είναι μεγέθη δυνητικά . Δεν υπάρχει η έννοια της ακρίβειας. Μπορεί κανείς νά πεί οτι εφαρμόζω την αγιότητα μέ ακρίβεια ; Τότε πρέπει νά αφήσουμε τον Ναυπάκτου και νά πλακώσουμε εσένα στις σφαλιάρες !

Argiris Milonas είπε...

Καποια που στα ειπαμε εμεις στο παρα πεντε μας τα ειπες εν τελη αναμεμιγμενα με μπολικη ασαφεια που καταντα ψυχεδελεια στο και πεντε.
Στο ειπα,ασε τον 15ο και παρε των αποστολων,ειναι κανονες εκεινοι;

Λωρίτου Ελένη είπε...

Εσείς πρέπει νά τους πιάσετε και νά τους εφαρμόσετε ! Γιατί τους υποδεικνύετε σε εμένα ; Τί είμαι εγώ ; αρχιεπίσκοπος ;

Τί είναι αυτό που μου είπατε στο παρά πέντε ; Νά πιάσουμε νά δείρουμε τον Ναυπάκτου ; Πότε μου το είπατε ; δική μου είναι η ιδέα !

παναγιωτης δημητρουκας είπε...

Στα ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ και στους ΚΑΝΟΝΕΣ περι ΑΥΤΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΥΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ -ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ .Τρανο παραδειγμα οι βιοι ΟΛΩΝ των Αγιων.Ομοθυμαδον ..Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ειναι η παροδικη αναστολη-ακυρωση της ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ .Σαφως και παρατηρειται στα εκκλησιολογικα ιστορικα -χρονικα αλλα οι ΠΑΤΕΡΕΣ την ασκουσαν για πολυ λιγο ..Οχι για 115 χρονια οπως τωρα με τον ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ( απο την πρωτη εγκυκλιο ΚΗΡΥΣΣΟΜΕΝΗ απο τον ΜΕΛΕΤΙΟ ΜΕΤΑΞΑΚΗ το 1902 παρακαλω)..Συνεπως η οικονομια των αρχικων ετων , ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ απο την ΙΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ που ΠΡΕΠΕΙ να την εφαρμοζει υποχρεωτικα ο πιστος που εχει ΕΠΙΓΝΩΣΗ της κηρυσσομενης ΑΙΡΕΣΗΣ..Ειδαλλως Τ Α Υ Τ Ο Π Ι Σ Τ Ε Υ Ε Ι με τον αιρετιζοντα-αιρετικο ψευδεπισκοπο εν ΓΝΩΣΕΙ του λεγοντας ΨΕΜΑΤΑ και ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΝΤΑΣ τον ΙΔΙΟ ΤΟ ΘΕΟ την ωρα του ΚΑΘΑΓΙΑΣΜΟΥ και του ΦΡΙΚΤΟΥ μυστηριου ενωπιον της ΑΓΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ( ΛΟΓΙΑ του π.ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ απο κηρυγμα του , οχι δικα μου αδελφοι)..Συνεπως , εν ΕΠΙΓΝΩΣΕΙ του ακολουθει τους αιρετικους ,και τους ΚΟΙΝΩΝΩΝΤΕΣ μετ αυτων , πραξις και κινηση που ονομαζεται ΘΕΟΕΧΘΡΟΤΗΤΑ (κατα ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ) .Επισης ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ αναφερει σε σχετικη επιστολη του :" Και ΜΟΝΟΝ η μνημονευση του αιρετιζοντος αποτελει ΜΟΛΥΣΜΟ"" .Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ στην επιστολη του προς ΔΙΑΚΟΝΟΝ ΜΑΡΤΙΝΟΝ αναφερει: " Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ με την αιρεση ανακοπτει την πορεια του πιστου προς τον ΧΡΙΣΤΟΝ και συνιστα ΠΡΟΔΟΣΙΑ!!!!!!" . Μετα απο αυτα τα ολιγα αδελφοι , οποιος θελει ( δυνητικα και με πληρη ελευθερια στο αυτεξουσιο ενος εκαστου αλλα σαφεστατα με ΑΓΑΠΗ για το προσωπο του καθενος)ο καθενας μας ας ΒΑΦΤΙΣΕΙ τον 15ο ΚΑΝΟΝΑ δυνητικο, υποχρεωτικο, χαλαρο, σκληρο, μαλακο, δυσκολο,ευκολο, τολμηρο, ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΑΣ ..Δωστε αδελφοι Ο, ΤΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΘΕΛΕΤΕ. ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ (κατα την ταπεινη μου γνωμη ) και κυριως των ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΙ ..Αλλιως ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΓΟΝΤΑΝ ΚΑΝΟΝΕΣ αλλα ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ οπως οι κοσμικοι της ΒΟΥΛΗΣ . Τελος παντων ας αφησω τη ΝΟΗΣΙΑΡΧΙΑ ,γιατι ποικιλλει δυστυχως στα ιστολογια και κυριως των αποτειχισμενων...Ο ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ειναι ΨΕΥΔΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ( κατα τον 15ο) γιατι κηρυττει ΑΙΡΕΣΗ με την ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ στις 23 και 24 νοεμβ.2916 στην ΙΕΡΑΡΧΙΑ της εκκλησιας της ΕΛΛΑΔΟΣ Α Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ι Ζ Ο Ν Τ Α Σ τις αποφασεις της ληστρικης ψευδοσυνοδου της ΚΡΗΤΗΣ . Και επισης ΚΟΙΝΩΝΕΙ με αυτους ,που ειναι ΠΡΟΔΟΤΕΣ της ΠΙΣΤΕΩΣ παραβιαζοντας τον Β ΚΑΝΟΝΑ της εν ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ ΣΥΝΟΔΟΥ !!!! ( ο κοινωνων τοις ακοινωνητοις ακοινωνητος εστε) που ισχυει ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ !!!!!!Ερευνηστε το παρακαλω... Επισης ειναι και Α Θ Ε Ο Σ και μαλιστα στον ΤΡΙΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΘΕΙΑΣ , αφου ΣΙΩΠΑ και ΕΦΗΣΥΧΑΖΕΙ σε καιρο ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ( Λογος του ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ , οχι δικος μου)..Δεν υβρισαμε ΠΟΤΕ μα ποτε τον π.ΜΑΝΩΛΗ ,και τον π.ΖΗΣΗ .Τιμω και σεβομαι τα προσωπα , ειμαι υποχρεωμενος ομως να ΕΛΕΓΞΩ ως οφειλω στα της ΠΙΣΤΕΩΣ τις πραξεις τους γιατι αυτο με εντελλει ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ στον ΚΑΝΟΝΑ 82 και 83 ( περι της ιερωσυνης ή φυγης στον ΠΟΝΤΟ ) ..Εν ολιγοις, ΕΠΑΙΝΕΙ τους λαικους που εναντιωνονται στους ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ για θεματα ΠΙΣΤΕΩΣ (παρακαλω ερευνηστε το).Συνεπως , η αναρτηση σας παιδαγωγε ιδιαιτερα ωφελιμη , και η τοποθετηση του μοναχου ΜΩΥΣΗ εποικοδομητικη και ευστοχη ..Πολλες ευχες !!!!!

Λωρίτου Ελένη είπε...

Καθίσταται σαφές παιδαγωγέ οτι υπάρχει μεγάλη τρικυμία εν κρανίω . Το κρανίο κάποιων έχει γίνει κρανίου τόπος . Γι αυτό έχουν ευθύνη οι πνευματικοί και τά ιστολόγια που τους έκαψαν τον εγκέφαλο . Ωφείλουν οι ίδιοι οι πνευματικοί και οι διαχειριστές των ιστολογίων νά ανανήψουν απο την πλάνη και ύστερα νά βοηθήσουν και αθτούς στούς οποίους προξένησαν κακό . Ας προσέξει ο καθένας πώς οικοδομεί , γιατί θά δώσει λόγο ενώπιον της εκκλησίας η οποία βλάπτεται και ενώπιον του Θεού εν ημέρα κρίσεως .

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν κάπου προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.


Από σήμερα 2/10/2018, έχουμε προσωρινά διακόψει την δημοσίευση σχολίων στο ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.