" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Δευτέρα, 5 Ιουνίου 2017

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΕΚΝΑ ΤΟΥ Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ

«Αντί να ζητούν να ενωθούμε, αδέρφια μου, με τους παπικούς, ας ενωθούμε εμείς οι ορθόδοξοι μεταξύ μας. 
Να ενωθούμε εμείς μεταξύ μας, και τότε ασφαλώς θα έχουμε ανάμεσά μας το Χριστό. 
Να ενωθούμε εδω στην Ελλάδα νεοημερολογίται και παλαιοημερολογίται. 
Να ενωθούμε όλα τα σωματεία, όλες οι οργανώσεις, όλοι οι ιεροκήρυκες...» 
(ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ Ν. ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ 
''ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ'' ΣΕΛ. 37)


«Αυτή τη φορά ο Πάπας είναι δυνατός παίκτης…. Λέγει · Η τώρα ή ποτέ. Αν δεν τους κερδίσω, τουλάχιστον να τους διαιρέσω· να τους κάνω κομμάτια και να φαγωθούν μεταξύ τους…. Αυτό θα είναι η επιτυχία μου» 
(ΕΝΘ. ΑΝΩΤ. ΣΕΛ. 18)



Συνεχώς βλέπουμε πνευματικά τέκνα του π. Αυγουστίνου Καντιώτη (κληρικούς και λαϊκούς) να λέγουν ότι ακολουθούν πιστά την γραμμή του ιδίου. 
Όμως όταν τους βλέπουμε να ομιλούν για τους παλ/τες, εκεί λησμονούν τους λόγους του κατά μυστήριο τρόπο! 
Ας παραμερίσουν την χολή και την εμπάθεια.
Εμείς θα τους περιμένουμε! 


ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ (ΤΟΤΕ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ) ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟ 1967! 
ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΛΙΓΕΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ:


https://youtu.be/cVRejxfbK9o


"ΕΙΜΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΟΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΟΥ, ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΣΗΜΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ Ο ΑΘΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΣΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΘΑ ΜΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΣΗΜΟ ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ".

"ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ; ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΟ ΚΑΡΥΔΙ, ΔΕΝ ΤΟΝ ΣΠΑΝΕ ΤΑ ΣΑΠΙΑ ΔΟΝΤΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΤΟ ΚΑΡΥΔΙ ΑΥΤΟ!"

"ΕΙΣΘΕ ΤΟ ΦΡΕΝΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝΟ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΒΥΣΣΟ. ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ ΘΑ ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΟ ΜΕΣ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ!"



Σχόλιο:
Κάποτε "ξεφορτώθηκαν" από την εκκλησία τους πιο ευσεβείς πιστούς, τους "παλαιοημερολογίτες", έπειτα άλλους μεμονωμένους που αποτειχίστηκαν (π.Ευθύμιο, π.Σταύρο. π.Γεώργιο),. Πρόσφατα τους αγιορείτες  σε Χιλανδάρι, σε Κουτλουμουσίου, σε Λαύρα, μαζί ένα σωρό ιερωμένους σε Κρήτη, Πτολεμαϊδα, Πρέβεζα, Θεσσαλονίκη κλπ. Αν δεν αντιδράσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, θα μας "φάει" έναν- έναν ..

Είναι αλήθεια η ευχή του π.Αυγουστίνου, σήμερα, πρακτικά, μοιάζει αδύνατη, εξ αιτίας του εγωισμού και της εμπάθειας μας.
Ας δείξουμε όλοι ταπείνωση, ας περιορίσουμε τον εγωισμό μας ότι μόνον εμείς έχουμε το δίκαιο, τους "όρους" που θέτει ο καθένας ως προϋπόθεση και ας προσπαθήσουμε πραγματικά.

Μακάρι Θεέ μου. 
Μακάρι να ξυπνήσουμε μια μέρα και να διώξουμε όλοι μαζί τους αιρετικούς (οικουμενιστές) "λύκους" ΕΞΩ από την εκκλησία, για να γίνουμε ξανά ΜΙΑ ποίμνη, ΟΡΘΟΔΟΞΗ.
"Τα αδύνατα παρά τοις ανθρώποις όμως, δυνατά παρά τω Θεώ εστίν."

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"

30 σχόλια:

ΙΩΑΝΝΗΣ Ν. είπε...

Αγαπητοί αδελφοί χαίρετε εν Κυρίω!

Ας κάνουμε την αρχή εμείς οι λαϊκοί προς την ένωσιν και έπονται τα υπόλοιπα. Αν θέλετε και όσον αφορά εμάς τους λαϊκούς, έχουμε λύσεις να σας προτείνουμε.

Είθε το Πανάγιον Πνεύμα να μας οδηγήσει εις οδόν ενώσεως!

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἡ Ἑλλάς χάνεται! Ὁ μόνος τρόπος νά σωθῇ εἶναι νά ὁμονοήσουν οἱ Ἕλληνες-Ὀρθόδοξοι καί νά:

1) Ἐκδιώξουν κλωτσηδόν τούς ΠΡΟΔΟΤΑΣ πολιτικούς καί θρησκευτικούς ψευδο-ηγέτας, Τσίπραν, Σαμαρᾶν, ΓΑΠ, Καραμανλῆν, Σημίτην, Βενιζέλον, Βαρθολομαῖον, Ἱερώνυμον κ.ἄ., ὅπως ἀκριβῶς ἐξεδίωξαν τόν "πατριάρχην" Μελέτιον Μεταξάκην τό 1923, καί νά ἐπανέλθουν στήν πρό-τοῦ 1924 Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος

2) Νά κλείσουν πάραυτα τά σύνορα καί ν' ἀπελάσουν ὅλους τούς λαθρομετανάστας καί βεβαίως νά καταργήσουν τό ἰσλαμικόν τέμενος

3) Νά ἐξέλθουν ἀπό τήν ΕΕ καί βεβαίως ἀπό τἠν Εὐρωζώνην

4) Νά καταργήσουν μνημόνια καί θεσμούς ὅπως τό ΤΑΙΠΕΔ καί νά κάνουν μονομερῶς στάσιν πληρωμῶν πρός τούς ξένους "δανειστάς"

5) Νά καταργήσουν τό ἄκρως Φασιστικόν καθεστώς πού μᾶς ἔχουν ἐπιβάλει οἱ ὡς ἄνω ΠΡΟΔΟΤΑΙ μέ τήν ψήφισιν ἀνηθίκων, ἐξοντωτικῶν καί ἀνελευθέρων νόμων (ὅπως π.χ. τόν "ἀντιρατσιστικόν" νόμον, τά "σύμφωνα συμβιώσεως" κ.λπ.), τούς ὁποίους προφανῶς συντάσσει καί ἐπιβάλλει εἰς ὅλα τά κράτη ἡ ὑπερκυβέρνησις τῶν Σιωνιστῶν

6) Νά δικάσουν τούς ὡς ἄνω ΠΡΟΔΟΤΑΣ γιά Ἐσχάτην Προδοσίαν

Στίς ἑπόμενες ἐκλογές, οἱ πολιτικοί ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ θά ὁμιλοῦν ὑποκριτικῶς καί πάλιν ΜΟΝΟΝ διά τήν οἰκονομίαν, διά τήν ὁποίαν κάμνουν τά ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ἀπό αὐτά πού πρέπει νά κάνουν, καθότι στόχος των εἶναι τό πλῆρες ξεπούλημα τῆς χώρας στ' ἀφεντικά των. Αἴ, λοιπόν, δέν πρέπει νά λάβουν οὔτε μίαν ψῆφον! Ὅλες οἱ ψῆφοι νά πᾶνε στά μικρά Πατριωτικά καί Ὀρθόδοξα κόμματα (Ἐλεύθερη Πατρίδα, Κοινωνία κ.ἄ.)

Kyriakos Varveris είπε...

Λυπάμαι που θα φανώ λίγο απαισιόδοξος αλλά υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα που αν δεν επιλυθεί δεν πρόκειται να γίνει τίποτε.

Ποιο είναι το πρόβλημα ? Το πρόβλημα είναι ότι οι παλαιοί και νέοι που έκαναν αποτειχιση ΔΕΝ αναγνωρίζουν την μαρτυρική εκκλησία των ΓΟΧ ως την ορατή και ακαινοτόμητη συνέχεια της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά το 1924.

Και δεν πρόκειται να την αναγνωρίσουν ΠΟΤΕ καθώς από τη στιγμή που θα την αναγνωρίσουν δεν θα υπάρχει πλέον ο λόγος της αποτείχισής τους.

Υπάρχουν λοιπόν δύο αμοιβαίως αποκλειόμενα ενδεχόμενα :

1) Είτε οι αποτειχισμένοι θα αναγνωρίσουν την Εκκλησία των ΓΟΧ ως την ορατή και ακαινοτόμητη συνέχεια της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά το 1924 και θα σταματήσουν την αποτείχιση και θα ενσωματωθούν πλήρως.

2) Είτε θα συνεχίσουν την αποτείχιση μη δεχόμενοι την Εκκλησία των ΓΟΧ ως την ορατή και ακαινοτόμητη συνέχεια της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά το 1924 και θα επιμένουν να παραιτηθούν οι Επίσκοποι των ΓΟΧ από τους θρόνους τους.

Συγχωρείστε με για την απαισιοδοξία μου αλλά από διάφορα σχόλια που έχω διαβάσει σε διάφορα blog η διάσταση είναι τεράστια και με ανθρώπινες προσπάθειες δεν πρόκειται να λυθεί το θέμα.

Μόνο ο Κύριος θα δώσει τη λύση.

Ανώνυμος είπε...

Αυτο που λετε δεν γινεται. Μονο οσοι ενωνονται με τον Χριστο μπορουν να ειναι ενωμενοι και μεταξυ τους [οι αγιοι δηλαδη]. Αλλιως μιλαμε για το νεοεποχιτικο ''ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ''. Μακαρι να καταλαβουμε το ματαιον του πραγματος.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Προς 10:10:
ή είσαι κάποιος από τους κολλημένους -που πιστεύουν ότι ο Χριστός είναι μόνον στην δική τους παράταξη- ή από τους προβοκάτορες (υπαλλήλους των οικουμενιστών) που άρχισαν πάλι να γράφουν διασπαστικά σχόλια.


Πάντα μετά από κάποια αίρεση, υπήρχαν πιστοί που αντιστάθηκαν με διαφορετικό τρόπο σε αυτήν. Η επόμενη Σύνοδος ρύθμιζε όλα αυτά.

Ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξουν κάποια στιγμή άξιοι θεοφόροι πατέρες που θα τα διευθετήσουν. Αλλιώς ας ετοιμαζόμαστε για την εκκλησία των εσχάτων χρόνων, που δεν θα έχει την μορφή που ξέρουμε.



Προς κ.Βαρβέρη:
Οι ΓΟΧ -εξ όσων γνωρίζουμε- ευθύνονται /κατηγορούνται για ένα λάθος τους: Για το ότι έκαναν Σύνοδο με εκλογές νέων επισκόπων.
Γι αυτό δεν εντάσσονται σε αυτούς οι αποτειχισμένοι. Αυτοί βέβεια απαντούν ότι ήταν σε "πόλεμο" και σε περίοδο πολέμου δικαιούσαι να πάρεις αντίστοιχες αποφάσεις. Οι αποτειχισμένοι αντιλέγουν ότι και επί Εικονομαχίας υπήρχε αντίστοιχο πρόβλημα αλλά δεν έκαναν Σύνοδο.

Πάντως είναι τόσο το "νερό" που έχει μπει και εκεί (στους ΓΟΧ, αφού έφυγαν από τη ζωή οι παλιές γενιές και οι καινούργιες δεν έμαθαν σε στερήσεις και "πόλεμο"), που δεν αποκλείεται αποτειχισμένοι νέου και παλαιού ημερολογίου να συμβαδίσουν.

Δεν είμαστε εμείς άξιοι για να αναλάβουμε τέτοιο έργο (επανένωσης). Εμείς απλά αποκαλύπτουμε την αίρεση.
Ποιος μπορεί σήμερα να πει ότι δεν ξέρει;
Ο καθένας αναλαμβάνει προσωπικά την ευθύνη του και ας ελπίσουμε να ευλογήσει ο Θεός γιατί ανθρωπίνως η κατάσταση είναι πράγματι πολύ δύσκολη.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἀγαπητέ Παιδαγωγέ, χωρίς τό "λάθος" τῆς χειροτονίας νέων ἐπισκόπων πῶς θά ἐποιμαίνοντο 800 παραρτήματα (περί τά 2.000.000 λαοῦ) ἀνά τήν Ἑλλάδα;;; Δέν νομίζεις ὅτι ἦτο ΑΠΟΛΥΤΩΣ ἀναγκαῖος ὁ συντονισμός τοῦ ἀγῶνος ὅλου αὐτοῦ τοῦ πλήθους; Καί γιατί ἦτο "λάθος," ἐφόσον οἱ Π/Ηται ἀντελήφθησαν εὐθύς ἐξ ἀρχῆς ποῖος ἦτο ὁ σκοπός τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου ἑορτολογίου (τό "φράγκεμα," ὅπως ἐκραύγαζον) καί ἐφόσον παρόμοια γεγονότα ἔχουν λάβει χώραν στήν Ἱστορίαν, ὅπως ἔχουν ἀποδείξει ὁ π. Ἰωσήφ Ἁγιορείτης καί ὁ κ. Ν. Μάννης;

Kyriakos Varveris είπε...


Προς Παιδαγωγό 22:34

Συμφωνώ με το ότι λαϊκοί δεν μπορούν να αναλάβουν το έργο της επανένωσης. Το έργο αυτό πρέπει να το αναλάβουν εκείνοι που έχουν ορθοδόξως λάβει Ιερωσύνη και Αρχιερωσύνη .

Όσον αφορά το να συμβαδισουν εκκλησιαστικά αποτειχισμένοι του παλαιού και του νέου, σε αυτό ο μόνος τρόπος είναι να αποφασίσουν το ημερολόγιο που θα εορταζουν καθώς δεν γίνεται να υπάρχει ένωση με 2 διαφορετικά ημερολόγια. Δεν μπορεί ο ένας να έχει νηστεία και άλλος όχι ή ο ένας να γιορτάζει πχ τον Άγιο Παισιο και ο άλλος όχι.

Όπως βλέπετε η "κληρονομιά" του Μελετίου Μεταξακη και του Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου είναι πολύ βαριά.

Όταν λέτε για "νερό" που έχει μπει στους ΓΟΧ τι εννοείτε ?

ioannis dimitroukas είπε...

Συμφωνο απόλυτος αγαπητοί αδελφοί του παιδαγωγού.Ο Χρίστος μάχη σας

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"Δεν είμαστε εμείς άξιοι για να αναλάβουμε τέτοιο έργο (επανένωσης). Εμείς απλά αποκαλύπτουμε την αίρεση."
Αναφερόμασταν σε εμάς. Ως ιστολόγιο και ως πρόσωπα.
Δεν αποκλείουμε την συμμετοχή λαϊκών πιστών σε μια τέτοια προσπάθεια. Μακάρι να υπάρχουν καλοπροαίρετοι λαϊκοί να βοηθήσουν.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"... δεν γίνεται να υπάρχει ένωση με 2 διαφορετικά ημερολόγια."

Η άλλη μεριά αντιτείνεται
1) στο παρελθόν χριστιανοί ακολουθούσαν διαφορετικά ημερολόγια χωρίς κανένα πρόβλημα. Καθένας στην περιοχή του ακολουθούσε άλλο ημερολόγιο. Εφόσον καμμία οικουμενική σύνοδος δεν τοποθετήθηκε στο θέμα αυτό ξεκάθαρα, γιατί να το απαιτούμε εμείς; ως όρο για να συνενωθούμε;

2) Ακολουθώντας προσωρινά το νέο ημερολόγιο, βοηθάμε αφενός τους νεοεισερχόμενους που αποτειχίζονται, ώστε να μην απαιτούμε να αλλάξει τόσο ριζικά η ζωή τους (πχ την Πρωτοχρονιά, του Ευαγγελισμού κλπ θα νηστεύουν, σκεφθείτε το πρόβλημα αν κάποιοι σε μια οικογένεια έχουν αποτειχιστεί και ακολουθούνε και το παλαιό και άλλοι όχι, τουλάχιστον ακολουθώντας το νέο ημερολόγιο είναι πιο εύκολο).
Αφετέρου, αφού ο δημόσιος βίος ακολουθεί το νέο, θα υπάρχουν προβλήματα με το πως θα εκκλησιάζονται οι πιστοί (αφού θα είναι εργάσιμες ημέρες οι μεγάλες -μη κινητές- εορτές). Αφού είναι μη δογματικό θέμα, γιατί να επιμένουμε τόσο (στην παρούσα συγκυρία).

Άποψη μας είναι ότι προσωρινά μπορούμε να ακολουθούμε το νέο ημερολόγιο. Εξ άλλου και το παλαιό έχει προβλήματα (πχ συμπίπτουν Ευαγγελισμού και Μ.Παρασκευή κλπ). Αίρεση είναι ο Οικουμενισμός, όχι το ποιο ημερολόγιο ακολουθείς. Αυτές είναι συνοπτικά οι σκέψεις μας. Όπως συχνά επαναλαμβάνουμε, ούτε ξέρουμε τα πάντα, ούτε διεκδικούμε το αλάθητο.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

" πῶς θά ἐποιμαίνοντο 800 παραρτήματα (περί τά 2.000.000 λαοῦ) ἀνά τήν Ἑλλάδα;"

Δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε την εκκλησία ως "σωματείο".
Το πότε χειροτονούνται επίσκοποι είναι σοβαρό θέμα. Η νέα σύνοδος, δημιούργησε τελικά νέες διασπάσεις και νέες συνόδους.

Kyriakos Varveris είπε...

Προς Παιδαγωγό 09:31

Σχετικά με το 2ο σχόλιό σας επιτρέψτε μου να έχω άποψη καθώς η μετάβασή μου από το νέο στο παλαιό ημερολόγιο (ΓΟΧ) έγινε από τη μία μέρα στην άλλη χωρίς μεταβατική περίοδο.

Δεν υπάρχουν αυτά τα "προβλήματα" που λέτε. Εάν κάποιος εργάζεται τότε πολύ απλά προσαρμόζει αναλόγως την άδειά του σύμφωνα με το εορτολόγιο του Π.Η. Τι να κάνουμε θα πρέπει να "θυσιασουμε" και την καλοκαιρινή άδεια για να μπορούμε να βρισκόμαστε στην Εκκλησία τις ημέρες που πρέπει.

Και μάλιστα οποίος ακολουθεί το εκκλησιαστικο εορτολόγιο έχει και το πλεονέκτημα να λαμβάνει άδεια πολύ πιο άνετα καθώς όταν το πλήθος θα συνωστίζεται να πάρει τις ίδιες ημέρες άδεια (με τους γνωστούς τσακωμούς στον χώρο εργασίας) εκείνος θα είναι πιο άνετος στο να επιλέξει τις ημέρες που πρεπει να πάρει άδεια .

Όσον αφορά τις οικογενιακές καταστάσεις - σχέσεις , τι να κάνουμε ?

Ο ίδιος ο Κύριος λέει :

Ο φιλών πατέρα ή μητέρα υπέρ εμέ ουκ έστι μου άξιος· και ο φιλών υιόν ή θυγατέρα υπέρ εμέ ουκ έστι μου άξιος· 38 και ος ου λαμβάνει τον σταυρόν αυτού και ακολουθεί οπίσω μου, ουκ έστι μου άξιος.

Τώρα σχετικά με το πρώτο θέμα που θέσατε :

1)Είναι άλλο πράγμα το ότι δεν υπήρχε για κάποιες χρονικές περιόδους στο παρελθόν εορτολογική συμφωνία, λόγω ασυνεννοησίας ή άλλων παραγόντων, ΚΑΙ άλλο πράγμα το να μην υπάρχει ΠΛΕΟΝ εορτολογική συμφωνία επειδή κάποιοι την κατέστρεψαν για πονηρούς σκοπούς, παρόλο που είχε επιτευχθεί και διατηρηθεί για πάνω από 1000 χρόνια!

2) π. Φιλόθεος Ζερβάκος :

"τὸ ἡμερολόγιον τοῦτο διὰ τῆς τοιαύτης ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ χρήσεως, καὶ ἡγιάσθη, ὥστε καὶ διὰ τὸν λόγον τοῦτον νὰ μὴ δύναται εὐκόλως νὰ περιφρονηθῇ"

ΙΩΑΝΝΗΣ Ν. είπε...

Αγαπητέ ''Παιδαγωγέ'' είναι δυνατόν, όταν άλλες Εκκλησίες επιστρέφουν στο Παλαιό

(π.χ. πολωνίας https://katanixis.blogspot.gr/2016/09/blog-post_232.html)

και άλλες στηρίζουν αυτό

(π.χ.Γεωργίας https://www.ekklisiaonline.gr/patriarxeia/arxisan-ta-organa-i-ekklisia-tis-georgias-aperripse-keimeno-gia-tin-panorthodoksi-vinteo/#sthash.Xwwk7TzW.dpuf),

εμείς να λέγουμε ότι δήθεν καμία Οικουμενική Σύνοδος δεν τοποθετήθηκε στο θέμα ξεκάθαρα;

Έχουν τοποθετηθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ τόσοι και τόσοι Πατέρες για το θέμα

(http://entoytwnika1.blogspot.gr/2015/09/blog-post_5.html αλλά και http://entoytwnika1.blogspot.gr/2016/07/blog-post_25.html επίσης και http://entoytwnika1.blogspot.gr/2016/08/1581-1901.html

όσο και Τοπικές Συνόδοι

(http://entoytwnika1.blogspot.gr/2014/07/blog-post_2098.html
και http://entoytwnika1.blogspot.gr/2014/07/blog-post_9008.html)

και σεις γράφετε τοιαύτα επιχειρήματα;

Το πρόβλημα δεν είναι η δήθεν εμμονή των παλ/των, διότι όπως σας εγράψαμε άνωθεν άλλες Εκκλησίες το επαναφέρουν και άλλες το στηρίζουν.

Το πρόβλημα είναι η ΕΜΜΟΝΗ μερικών στην καινοτομία, αντικανονικότητα, παρανομία, με διάφορα επιχειρήματα ''λογικής'' φύσεως!

Mαρίνος Ριτσούδης είπε...

Αγαπητοί Παιδαγωγοί, εάν δέν είχαμε λάβει την συνοδικη Αποστολική διαδοχή από τούς Αγίους Αρχιερείς τών Ρώσων τής διασποράς, σήμερα δέν θα υπήρχε στην Ελλάδα Ορθοδοξία τού πατρίου εορτολογίου, και επιπλέον θα είχε προχωρήσει πολύ περισσότερο ο Οικουμενισμός.
Κατά κοινή ομολογία και του Αυγουστίνου Καντιώτη, οι ΓΟΧ έστω και έτσι αποδεκατισμένοι, κατακερματισμένοι, έχουν δημιουργήσει μεγάλη πέδη στα σχέδια του Οικουμενισμού. Χάρις των αγώνων μάθαμε τον οικουμενισμό και τις προδοσίες, και Χάρις αυτών των αγώνων έμαθε πλεον και ο ποιό αδιαφορος οτι κάπου έρχεται το σφράγισμα του 666, καί βέβαια να είσαι σίγουρος πώς η συνείδηση του πληρώματος της Αγίας Εκκλησίας διαφαίνεται πίσω από τις χειροτονίες των Ρώσων της διασποράς.
Ο ευσεβής λαός το ζήτησε, ο Θεός ο Άγιος, το καρποφόρησε.
Γιά σκέψου λοιπόν, εάν δεν υπήρχε η Σύνοδος των Ρώσων, πώς θα υπήρχε σήμερα η Αποστολική διαδοχή στην Ελλάδα και η Ιεροσύνη, όταν ο τελευταίος Αρχιερέας Κος Χρυσόστομος Καβουρίδης αποτειχίστηκε το 1935 και κοιμήθηκε το 1955 χωρίς νά αφήσει διαδόχους;
Το σημαντικότερο είναι ότι η Ορθόδοξη συνείδηση του κόσμου, το αλάνθαστο κριτήριο τής Αγίας Εκκλησίας ανά τούς αιώνες, το θεώρησε ευλογία, και σήμερα καμαρώνουμε ώς δικούς μας Αγίους, τον Άγιο Ιωάννη Μαξιμοβιτς καί τόν Άγιο Φιλάρετο των Ρώσων τής διασποράς, οι οποίοι στά κυρήγματά τους μέ θαυμασμό αναφέρονταν στους αγώνες των Ορθοδόξων του πατρίου στήν Ελλάδα.
Ό νόμος φτιάχτηκε γιά να υπηρετήσει τον άνθρωπο στη σωτηρία του, καί όχι ο άνθρωπος γιά τον νόμο, καί θά πρέπει νά είμαστε ευγνώμονες στους πατέρες πού αγωνίστηκαν έτσι ώστε η Αποστολική Διαδοχή συνεχίστηκε στήν Ελλάδα από τους Ρώσους τής διασποράς.
Τέλος γιά την ενότητα μεταξύ μας αρκεί μόνο η μετάνοια, καθώς η αληθής μετάνοια εμπεριέχει τήν Αγία ταπείνωση, καί έτσι όλα έρχονται απαλά καί καρποφόρα σάν πηγή ευλογίας μέσα μας, λαμπροφόρα από μόνα τους, διότι καθοδηγούνται από το Άγιο Πνεύμα, καθώς ο Πιστός έχει εγκαταστήσει τήν Αγία Τριάδα στήν καρδιά του σύμφωνα μέ τον πνευματικό καθρέπτη τού Αγίου Νικοδήμου...
Ας ευχόμαστε περισσότερο νά δυναμώνουμε, καί έχω παρατηρήσει ότι μεγάλη ειρήνη στο σπίτι καί στους λογισμούς φέρνει η βραδυνή ανάγνωση του ψαλτηρίου δυνατά, νά ακούνε και τά ταβάνια, οι καναπέδες της τεμπελιάς, τά ντουβάρια. Όλα μέσα και γύρω από το σπίτι, γίνονται κοινωνοί μίας βαθιάς γαλήνης. Ας επιμένουμε στην δυνατή ανάγνωση στο ψαλτήρι, είναι πολύ μεγάλη ευλογία....

ΙΩΑΝΝΗΣ Ν. είπε...

Και τέλος μην λησμονείτε:

Δια δε την κατάργησιν πάλιν των καθ΄ ημάς εορτασίμων και πανηγυρικών ημερών, εκτός της Κυριακής, επενόησε και ενεργεί πολλά άλλα σκάνδαλα. Πρώτον μεν ενεργεί πολυτρόπως ίνα εισάξη δια νόμου εις τα ορθόδοξα Κράτη, το νέον λεγόμενον έτος της Δύσεως, καθ΄ ο αυτοί προτρέχουσι 12 ημέρας, ώστε όταν ημείς έχομεν πρώτην του μηνός, αυτοί μετρώσι 13. Δι΄ αυτής της καινοτομίας ελπίζει ίνα συγχύση και ανατρέψη τας εορτασίμους ημέρας και εισάξη και άλλους νεωτερισμούς" ΚΟΣΜΑ ΦΛΑΜΙΑΤΟΥ (http://entoytwnika.blogspot.gr/2010/03/blog-post_8385.html)

δάσκαλος είπε...

Προς Παιδαγωγό
Γράφετε: "Εξ άλλου και το παλαιό έχει προβλήματα (πχ συμπίπτουν Ευαγγελισμού και Μ.Παρασκευή κλπ)".
Αυτό το αναφέρει και ο κ. Ρίζος στην εργασία του, την οποία αναιρώ αυτόν τον καιρό, όπως θα έχετε δει στο Κρυφό Σχολειό (το συγκεκριμένο επιχείρημα βρίσκεται στο τελευταίο με΄ρος της αναίρεσης που δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη).
Σας ενημερώνω λοιπόν και εσάς πως ΠΟΤΕ δεν συμπίπτει Ευαγγελισμού και Μεγάλη Παρασκευή, διότι η Εκκλησία έχει αποφασίσει να μετατίθεται η εορτή του Ευαγγελισμού για την Κυριακή του Πάσχα.
Εκεί έγκειται το πρόβλημα μεταξύ παλαιού και νέου ημερολογίου: τί αποφάσισε η Εκκλησία και τί αποφάσισε η Μασονία. Ο καθένας διαλέγει και παίρνει.
Ευχαριστώ.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Η διαπίστωση μας είναι ότι ο καθένας έχει τα επιχειρήματα του,
ο ένας λέει ότι δεν είναι δογματικό θέμα και γιατί ένα μη δογματικό θέμα να το κάνουμε δογματικό, και ότι δεν έπρεπε να εκλέξουν σύνοδο στην θέση της Συνόδου
οι άλλοι λένε ένα σωρό επιχειρήματα περί του αντιθέτου.
Όλα φαίνονται λογικοφανή. Όλοι επικαλούνται Συνόδους και Πατέρες και την εκκλησιαστική ιστορία.

Εμείς δεν έχουμε κάτι άλλο να καταθέσουμε παρά την ευχή-έκκληση μας για ενότητα.
Ας ελπίσουμε ότι θα βρεθούν πατέρες με ταπείνωση και ευθύνη που θα βρούν κάποια λύση μελλοντικά.

Ανώνυμος είπε...

+ΙΓΖ

Απευθύνομαι στον π. Ευθύμιο και στους θιασώτες,
Ο κάθε ένας από το μετερίζι του έχει ορθολογιστικά το δίκιο του…
Ο διαιτητής ποιος είναι, ώστε να βγάλει απόφαση;
Η γνώμη μου είναι η Υπακοή στην παράδοση της Εκκλησίας κάτι το οποίο το ξεκαθάρισε η Ζ’ Οικουμενική με αφορισμούς και αναθέματα γι’ αυτούς που θα καταργήσουν γραπτή η άγραφο παράδοση της Εκκλησίας.

Για να το δούμε κι εμείς λιγάκι ορθολογιστικά το πράμα,
Βρες μου στο Πηδάλιο που γράφει κανόνα για υποχρεωτικό βάπτισμα στους πέντε μήνες. Η μήπως είναι δογματικό αν θα βαπτίσω το δείνα νήπιο σήμερα η του χρόνου;
Αφού λοιπόν δεν είναι δογματικό θα βαπτίσω σε 10 χρόνια, που είναι το πρόβλημα;
Επίσης θέλω να μου βρείτε στο Πηδάλιο, που γράφει για το ΑΒΑΤΟ του αγίου όρους.
Ποια οικουμενική το καθιέρωσε άβατο;

Τα αυτονόητα των Πατέρων σήμερα έγιναν Δυσνόητα και σχολαστικισμός.
Εγωισμός εστίν ο λόγος και τίποτε άλλο.


Ανώνυμος είπε...

Εάν ο π. Ευθύμιος έστω και μία μέρα τελέσει Θεία Λειτουργία και διαβάσει συναξάρι την εορτή του αγίου δεκατρείς μέρες πίσω (παλαιό), την επόμενη μέρα δεν θα του έχει μείνει κανείς πιστός από αυτούς που έχει.

Αγαπητοί παιδαγωγοί, θέλουμε να πιστεύουμε ότι λόγω άγοιας και όχι λόγω έλλειψης σοβαρότητος, αναφέρατε ότι το παλαιό ημερολόγιο έχει τα λάθη του (ότι ο Ευαγγελισμός πέφτει Μ. Παρασκευή)κλπ.
Επειδή αναφέρεστε συγκεκριμένα στην εορτή του Ευαγγελισμού, φαντάζομαι γνωρίζετε ότι το έτος 2018 ο Ευαγγελισμός πέφτει Μ. Σάββατο (Π.Η.) και κατά συνέπεια τελείται διπλή Θεία Λειτουργία, η Αναστάσιμη και του Ευαγγελισμού. Πράγματι πολύ προτότυπο ε;;;
Κι όμως τελείται διπλή Θ. Λειτουργία: διαβάζονται ΟΛΑ της Αναστάσεως και ΟΛΑ του Ευαγγελισμού στην ακολουθία της Αναστάσεως , το Μ. Σάββατο το βράδυ.

Σκεφτείτε τώρα ο πατρο Κοσμάς όταν ανέφερε ότι το ποθούμενο θα έλθει όταν πέσουν οι δυο Πασχαλιές μαζί , να εννοούσε κάτι τέτοιο. (για να μην παρεξηγηθούμε ....δεν εννοώ για τη συγκεκριμένη χρονολογία και θεωρηθώ ...."προφητολόγος"

Να σας θυμίσω ότι κάποιοι (όπως και φέτος) λέγανε για την συγκεκριμένη προφητεία , ότι εννοούσε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ως δύο πασχαλιές, το πάσχα των παπικών με το Πάσχα των Ορθοδόξων (Ν.Η.).

Τέλος , να κλείσουμε με μία ερώτηση : ο άνθρωπος πρέπει να ακολουθεί την εκκλησία ή η εκκλησία να προσαρμόζεται στον άνθρωπο; Ποιό από τα δύο γίνεται πράξη σήμερα;

Χαράλαμπος

Ανώνυμος είπε...

Η ορθοδοξία κατέκρινε εκκλησιαστικώς την ημερολογιακήν και εορτολογική καινοτομία και μεταρρύθμιση της αίρεσης του Παπισμού. ΄Οχι μόνο το παπικό πασχάλιο, αλλά και το λοιπό παπικό εορτολόγιο και το παπικό ημερολόγιο, ή καλενδάριον ή καλανδάριον, ή και καλαντάριον.

Στο εορτολόγιο περιλαμβάνεται και το πασχάλιο, ως το κυριώτερο και ρυθμιστικό μέρος του εορτολογίου. Γι αυτό και το όλο εορτολόγιο δηλώνεται και διά του πασχαλίου. Λέγοντας πολλές φορές πασχάλιο εννοούμε το εορτολόγιο. Το εορτολόγιο ρυθμίστηκε χρονικά βάσει του ιουλιανού ημερολογίου. Εκκλησιαστικό ημερολόγιο, πασχάλιο και λοιπό εορτολόγιο αποτελούν τα τρία στοιχεία του εορτολογίου, τα οποία νοούνται ενιαία , αναφέρονται δε και ως συνώνυμα. Γι αυτό και ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Δοσίθεος γράφει “καλαντάριον , ήτοι πασχάλιον”, δηλαδή εορτολόγιο.

Ζήτημα εκκλησιαστικό. Η ημερολογιακή μεταρρύθμιση του Πάπα ονομάζεται “πέμπτο παράλογον καινοτόμημά” του. Παράλογο διότι το πασχάλιον δεν είναι θέμα μόνον αστρονομικόν , αλλά κυρίως εκκλησιαστικόν. Γι αυτό και εν προκειμένω τον πρώτο λόγο και “την αυθεντίαν” έχουν “οι των θείων Πατέρων Κανόνες” και “ουχί οι αστρονόμοι”. Το πασχάλιον είναι ζήτημα, όχι των νυν σπιστημόνων της υλικής φύσεως, αλλά των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας και μάλιστα της Α’ Οικουμενικής Συνόδου. Αυτοί αν και δεν αγνοούσαν την αστρονομία, καθόρισαν το Πάσχα όχι ως “αστρολόγοι”, αλλά ως θεοφόροι Πατέρες και διδάσκαλοι. Πάντοτε δε αυτοί ούκ “αστρολόγοι , αλλά Πατέρες εισί της Εκκλησίας καθηγηταί”, και επί των δογμάτων και επί των παραδόσεων, όπως αυτή του ορθοδόξου ημερολογίου. Όλος ο χορός των αγίων Πατέρων έχει σκοπό όχι τα θεωρήματα των μαθηματικών, αλλά τα μαθήματα του Χριστού. …

Αντίθετα η παπική αίρεση, που χαίρει στις καινοτομίες, συνήνεσε με τους αστρονόμους που είχε γύρω της και μετέθεσε αυτά που καλώς είχαν ορισθεί σχετικά με το ιερό Πάσχα από την Αγία και Οικουμενική Σύνοδο το 318. Οι παπικοί, αντί της αγίας παράδοσης των Πατέρων, προτίμησαν την “ασχολοματαιολόγον τυφλολογίαν της αστρονομίας” διά της οποίας προέκυψαν οι περισσότερες αιρέσεις και ασχολούνται με τα παιχνίδια των ωρολογίων κενόδοξα. Οι αστρονόμοι του παπισμού απέριψαν τις δέκα ημέρες του Οκτωβρίου όχι λόγω θρησκευτικής ανάγκης, αλλά για να φανούν στους ανθρώπους ότι κάτι κάνουν εξαιτίας της κενοδοξίας. Αν και ο χρόνος και η κίνηση των αστέρων κάνει κάποια ανωμαλία γύρω από το Πάσχα, όμως βεβαίως δεν υποθάλπει την ευσέβεια ούτε στο ελάχιστο. Οι παπικοί αφήνοντας την ακρίβεια της πίστεως των αγίων Πατέρων , προσέχουν την ακρίβεια των αστρολογων και “εξέλιπον εξερευνώντες εξερευνήσεις” κατά τον ψαλμωδό χάριν ματαίας χρονικής ακριβείας.

Ανώνυμος είπε...

Β' μέρος
Διότι παρά την διόρθωση που έκαναν του πασχαλίου, μετά την πάροδο ετών, θα ξαναϋπάρξει ανάγκη στους αστρονόμους να αστρονομήσουν, για άλλες διορθώσεις, που πάντα θα χρειάζονται επιδιόρθωση όσο διαρκεί ο παρών αιώνας. Αυτό δηλώνει και η αφαίρεση τριών ημερών ανά εκατό έτη από τους παπικούς, κατά περίοδο τεσσάρων εκατοντάδων..

Λέγουν όμως οι παπικοί ότι το ημερολόγιο είναι από τα πράγματα που δεν αλλάζουν. Όμως αυτό που δεν πρέπει να αλλάζει είναι το να ακολουθούμε τους Πατέρες…

Ισχυρίζονται πάλι οι παπικοί, ότι με την ημερολογιακής τους μεταρρύθμιση διόρθωσαν χρονικά το Κανόνιον του Πάσχα. Αλλά όλος ο χορός των αγίων Πατέρων , λέει ο Πατριάρχης ΙερεμίαςΒ, έχει σκοπό όχι τα θεωρήματα των μαθηματικών, αλλά για τα μαθήματα του Χριστού να μην συνεορτάζουμε με τους Ιουδαίους, γι αυτόν τον σκοπό τηρούνται όσα ορίστηκαν για το Πάσχα.
Ο αποστολικός κανών για το Πάσχα παραγγέλλει να μην συνεορτάζουμε το Πάσχα με τους Ιουδαίους…το ίδιο ορίζει και ο Όρος ή Κανόνιον του Πάσχα της Α’ Οικουμενικής Συνόδου.Για να μην συνεορτάζουμε με τους Ιουδαίους, φυλάσσονται και οι άλλοι δύο διορισμοί του Πάσχα, δηλαδή της πανσελήνου και της Κυριακής. Όμως το μεταρρυθμισμένον Κανόνιον των παπικών αναγκάζει ενίοτε να συνεορτάζουν με τους Ιουδαίους, το οποίο απαγόρευσαν οι Πατέρες και ο έκτος αποστολικός κανόνας. Έτσι την ίδια μέρα εορτάζουν οι Ιουδαίοι και το γρηγοριανό καλενδάριο. Επιπλέον και πριν από τους Ιουδαίους γιορτάζουν οι παπικοί. Διότι κατά τα νεοτερικά κανόνια των παπικών δεν γίνεται να αποφευχθεί ο συνεορτασμός με τους Ιουδαίους. Δεν διορθώθηκε το Κανόνιον του Πάσχα από τους παπικούς, ΑΛΛΑ ΚΑΤΕΛΥΘΗ.

Αλλά θα πούνε οι παπικοί ότι και οι Ιουδαίοι δεν τηρείται η ακρίβεια στα αστρολογικά και μάλιστα χωρίς διόρθωση γιορτάζουν το Πάσχα, διότι καθόλου αυτοί δεν διόρθωσαν αστρονομικά το Πάσχα. Αλλά εδώ είναι το θαυμαστό, απαντά ο Μελέτιος Πηγάς, ότι όπως δεν έχουν κάνει διορθώσεις οι Ιουδαίοι, κι εμείς φυλλάττουμε απαράλλακτη την διαταγή των αποστόλων και το Όρον της Α΄Οικουμενικής Συνόδου σχετικά με το Πάσχα. Οι δε μεταρρυθμιστές και καινοτόμοι παπικοί πλανώνται κομπάζοντες και αποστατούν περισσότερο από τον Χριστιανισμό, αγγίζοντας τον Ιουδαϊσμό, στον οποίο πέφτουν δια της χρονολατρείας.

Το παπικό ημερολόγιο απεδείχθη σύγχυση και παγκόσμιο σκάνδαλο. Αυτό γίνεται αιτία σκανδάλων και μυρίων κακών. Σύγχυση μέσα του περιέχει το νέο αυτό ωρολόγιο, ζάλη και ταραχή, πλάνη , αισχύνη Πατέρων, ανατροπή παίδων και επανάσταση κατά των ιερών παραδόσεων της ορθοδοξίας….Η αντιχριστιανική αυτή καινοτομία εμφανίσθηκε μαζί με την παπική αναίδεια. Διότι οι παπικοί χρησιμοποιούσαν γι αυτήν και κολακεία και βία. Οι Αρμένιοι λένε ότι αναγκάζονται να δεχθούν και αυτοί τα των παπικών, γράφει ο Οικ. Πατριάρχης Ιερεμίας Β’, ο οποίος απορρίπτει αυτήν την βία. Διότι ο Χριστός είπε απελθόντες μαθητεύσατε, και όχι βιάσατε και όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, ακολουθείνκαι όσα είναι στα ιερά Ευαγγέλια γραμμένα. Πριν την καινοτομία του παπικό ημερολόγιο και σε αυτήν την ίδια την Ενετία τα πράγματα ήταν ήσυχα και ειρηνικά. Μόλις όμως εμφανίστηκε αυτή η καινοτομία ήλθε ταραχή ταραχή των Χιρτιανών για να χλευάζονται από τα έθνη. Διότι “αυτά του διαβόλου τα δηλητήρια, αυτά είναι των ετεροδόξων τα σοφά κακουργήματα¨.

Απόδοση αποσπάσματος στην νέα ελληνική από το βιβλίο του Α. Δελήμπαση “ΠΑΣΧΑ ΚΥΡΙΟΥ”
Αθήναι 1985

Θ.Α.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

1) Βιβλίο κ Ρίζου
Πριν λίγες βδομάδες κυκλοφόρησε ένα μικρό βιβλίο, του κ.Ρίζου. Ασχολήθηκε με το θέμα του ημερολογίου, κατέγραψε τα επιχειρήματα και βγάζει τα συμπεράσματα του.

Είμαστε σίγουροι ότι κανείς από όσους τοποθετήθηκαν, δεν έκανε τον κόπο ή δεν είχε την περιέργεια καλοπροαίρετα να το διαβάσει. Αν δεν μπορούμε να ακούσουμε τον άλλον, πεπεισμένοι για την απόλυτα σωστή δική μας αλήθεια, γιατί συζητάμε;

Και παρακαλούμε μην πιαστείτε από μια φράση μας για να την αντικρούσετε. Κάντε τον κόπο και ακούστε και την άλλη μεριά. Την κάθε άλλη μεριά.
Όταν ένας αδερφός κοπιάζει και αφιερώνει ώρες σε μια προσπάθεια, απολύτως καλοπροαίρετα (απ όσο γνωρίζουμε επικοινώνησε με όλους τους πατέρες που συμμετείχαν στην Σύναξη των αποτειχισμένων στην Λάρισα ζητώντας την άποψη τους και σχετικό υλικό που να την τεκμηριώνει),
μην τον λιθοβολείτε, ειδικά πριν τον διαβάσετε.

Αύριο εκτός απροόπτου θα αναρτήσουμε κείμενο αγιορείτη σχετικό με το θέμα και τις διαμάχες του αντιοικουμενιστικού "χώρου".

2) Προς "Χαράλαμπο", σχετικά με π.Ευθύμιο Τρικαμηνά

Όσο για τον αξιολύπητο, που έγραψε
"Εάν ο π. Ευθύμιος έστω και μία μέρα τελέσει Θεία Λειτουργία και διαβάσει συναξάρι την εορτή του αγίου δεκατρείς μέρες πίσω (παλαιό), την επόμενη μέρα δεν θα του έχει μείνει κανείς πιστός από αυτούς που έχει. "
εκφράζουμε απλά την λύπη μας για το επίπεδο του. Που φυσικά μιλάει χωρίς να γνωρίζει.

Ο π.Ευθύμιος δεν έπαιρνε ποτέ μισθό για να έχει ανάγκη εκκλησίασμα και τυχερά. Ο π.Ευθύμιος κοιμάται αρκετές φορές στο δρόμο. Ο π.Ευθύμιος για 3 έτη αφότου καθαιρέθηκε δεν λειτουργούσε, μέχρι να του πει ο επίσκοπος Αρτέμιος εκ Σερβίας να συνεχίζει να λειτουργεί. Τι λέτε; θα του ήταν δύσκολο να πάει στο "κοτέτσι"; στους ΓΟΧ; και να έχει και τον μισθό και την εκκλησία του και την σιγουριά του; Και όλα τα προβλήματα λυμένα;
Μάθετε λίγο πως ζει ο π.Ευθύμιος Τρικαμηνάς και μετά αν μπορέσετε, τολμήστε να τον κατηγορήσετε. Λίγη αξιοπρέπεια όταν δεν γνωρίζετε κάποια πράγματα δεν βλάπτει.

ΙΩΑΝΝΗΣ Ν. είπε...

Αγαπητέ Παιδαγωγέ, να σημειώσουμε πάνω στην απάντησή σας το σχόλιο ότι οι Γ.Ο.Χ. δεν έχουν απολύτως κανένα μισθό. ''ΜΙΣΘΩΤΟΊ'' από το κράτος είναι μόνον όσοι ανήκουν στην Επίσημη Εκκλησία.

Όσον αφορά αυτό που γράφετε:

«και την εκκλησία του και την σιγουριά του; Και όλα τα προβλήματα λυμένα;»

είσθε λάθος διότι οι Γ.Ο.Χ. προ ολίγων ετών, όταν έκτιζαν μία Εκκλησία τότε οι Μητροπολίτες της Επίσημης Εκκλησίας (της εκάστοτε τοποθεσίας), τους έστελναν εις τα δικαστήρια δια ''αντιποίηση αρχής'' σύν ότι καθυστερούσαν τις διαδικασίες με διάφορα μέσα δια το άνοιγμα του Ναού. Οπότε δεν ήταν ούτε και είναι όλα τα προβλήματα λυμένα.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Αγαπητέ Ιωάννη,
λαμβάνουν μισθό οι ιερείς των ΓΟΧ ή όχι (δεν γράψαμε ότι είναι δημόσιοι υπάλληλοι όπως οι του νέου); Απ όσο γνωρίζουμε λαμβάνουν. Έχουν ήδη περατωμένες εκκλησίες; Έχουν.

Τι θα ήταν λοιπόν πιο εύκολο για τον π.Ευθύμιο; να διασφαλίσει το μέλλον του στους ΓΟΧ ή να ακολουθήσει την μαρτυρική -και μοναχική τότε- οδό της αποτείχισης;

Και αναγκαζόμαστε να τα γράψουμε αυτά επειδή το θεωρούμε ύβρη προς την αλήθεια. Ούτε ο π.Ευθύμιος μας εξουσιοδότησε να απαντάμε εκ μέρους του, ούτε συμβουλευθήκαμε κάποιον.

Εμείς ως ιστολόγιο αναγνωρίσαμε τις διώξεις όσων ακολούθησαν το πάτριο ημερολόγιο. Δείτε τι έχουμε γράψει μέχρι σήμερα στην αντίστοιχη ετικέτα μας. Κάποια στιγμή πρέπει να μάθουμε όλοι, να βλέπουμε έξω από τις παρωπίδες μας.

Ανώνυμος είπε...

Χαράλαμπος 1ο μήνυμα
1)"εκφράζουμε απλά την λύπη μας για το επίπεδο του. Που φυσικά μιλάει χωρίς να γνωρίζει."
Ίσως να μην γνωρίζουμε πράγματα που εσείς γνωρίζετε, ίσως όμως και εμείς να γνωρίζουμε πράγματα που εσείς δεν γνωρίζετε.
Αυτό που είδαμε εμείς: όταν αποτειχίστηκε ο π. Ευθύμιος Χαραλαμπίδης και ήρθε στην Αθήνα, κάποιοι οπαδοί του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά πίεζαν τον π. Ευθυμιο Χ. να μνημονεύει πάσης επισκοπής ορθοδόξων όπως και ο πνευματικός τους. Τους έκανε τη χάρη αυτή για ένα διάστημα. Ο π. Ευθύμιος Χ. όμως αμέσως μετά την αποτείχιση που έκανε πήγε σε ΣΥΝΟΔΟ της Ρώσικης Διασποράς. Ήταν υποχρεωμένος να μνημονεύει τον επίσκοπό του. Μόλις το έκανε , δηλαδή μόλις σταμάτησε να λέει πάσης επισκοπής ορθοδόξων και μνημόνευσε τον επίσκοπό του, οι οπαδοί τότε του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά ετράπησαν σε άτακτο φυγή. Δεν ξαναπάτησαν. Επίσης είχαν και θέμα με το ημερολόγιο. Τον πίεζαν και για το νέο εορτολόγιο, ενώ ο π. Ευθύμιος Χ. είχε ξεκινήσει να ακολουθεί το Ιουλιανό το οποίο η σύνοδος της Ρώσικης Διασποράς ακολουθούσε.

Δεν κατηγορήσαμε τον π. Ευθύμιο για το δικό του επίπεδο. Γνωρίζουμε όμως τις αντιλήψεις των νεοημερολογιτών, αφού μέχρι πρότινος ήμασταν κι εμείς νεοημερολογίτες. Είδαμε την αδιαλαξία στο θέμα του εορτολογίου , η οποία κατήντησε θράσσος απέναντι στον ιερέα, και στη σύνοδο στην οποία βρισκόταν , με τις υποδείξεις περί μνημονεύσεως και εορτολογίου.

Δεν γνωρίζουμε αν αυτά τα άτομα είχαν ευλογία από τον π. Ευθύμιο να φέρονται με αυτόν τον τρόπο. Ούτε εάν βρίσκονται ακόμα με τον π. Ευθύμιο.

Ανώνυμος είπε...

Χαράλαμπος 2ο μήνυμα
2)"Τι λέτε; θα του ήταν δύσκολο να πάει στο "κοτέτσι"; στους ΓΟΧ; και να έχει και τον μισθό και την εκκλησία του και την σιγουριά του; Και όλα τα προβλήματα λυμένα; "
-Όλα τα προβλήματα δεν θα τα είχε λυμένα, θα είχε διαφορετικά και διάφορα προβλήματα τα οποία βασανίζουν την πολύπαθη μεγάλη μερίδα των ΓΟΧ. Και αναφέρομαι στο θέμα του βαπτίσματος, μυρώματος, θρησκευτικό νομοσχέδιο και πολλά άλλα.
3)"Ο π.Ευθύμιος για 3 έτη αφότου καθαιρέθηκε δεν λειτουργούσε, μέχρι να του πει ο επίσκοπος Αρτέμιος εκ Σερβίας να συνεχίζει να λειτουργεί"
-Ο οποίος επίσκοπος Αρτέμιος ακολουθεί το Ιουλιανό ημερολόγιο. Ο π. Ευθύμιος έχει κόψει την κοινωνία μαζί του λόγω της χειροτονίας χωροεπισκόπου υφ ενός. Αν κάτι έχει αλλάξει παρακαλώ να με ενημερώσετε.

Πρεπει να έχουμε πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας παρόλες τις διαφωνίες μας.
Όλοι μας (θέλω να πιστεύω) επιδιώκουμε την ανάδειξη της αλήθειας, όχι για να προσβάλουμε κανένα (ιερέα ή λαϊκό) αλλά για να αξιολογούμε σωστά τα πράγματα, να μαθαίνουμε, και τελικά να μείνουμε πιστοί στην παράδοση της εκκλησίας του Χριστού.

Ένας λόγος ο οποίος ακούγεται ευτελής , αλλά είναι βασικός και υπαρκτός, που κανείς νεοημερολογίτης δεν θέλει να αλλάξει τακτική με το ημερολόγιο, είναι η δυσλειτουργία στις κοινωνικές του σχέσεις, που αφορούν στις ονομαστικές εορτές, τα Χριστούγεννα, οι διακοπές, η τήρηση των νηστειών (αφού όταν στο Ν.Η. κάνουν Χριστούγεννα και τρώνε κρέας, στο Π. Η. ακόμη νηστεύουν.) Χάριν των κοσμικών υποχρεώσεων δεν είμαστε πρόθυμοι να ακολουθήσουμε το Πατερικό. ΤΟ ΠΑΤΡΙΟ που σημαίνει ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ και όχι της Πατρίδος.

Το 1924 ετόλμησαν να αλλάξουν το ημερολόγιο και στο ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ! Αλλά ξεσηκώθηκαν "κάποιοι" και εν τέλει επανήλθε το Ιουλιανό. Και σήμερα οι Αγιορείτες Πατέρες ακολουθούν έξω το Ν. Η. και μέσα το Π. Η. (σχιζοφρενής κατάσταση).

Στη μάταια διαμάχη περί σωστού και λάθος των εορτολογίων Π.Η. και Ν.Η. ας σταθούν οδηγοί μας και τα Λειτουργικά βιβλία της εκκλησίας μας. Π.χ στο πεντηκοστάριον (το λειτουργικό βιβλίο που χρισιμοποιεί η εκκλησία μας από την Κυριακή του Πάσχα έως την Κυριακή των Αγίων Πάντων εκδ. Αποστολικής Διακονίας 2002) . Το βιβλίο προλογίζει ο μοναχός Βαρθολομαίος Κουτλουμουσιανός ο Ίμβριος και μας λέγει στο τέλος: "Εγράφη εν έτει σωτηρίω 1836, κατά μήνα Ιούνιον , εν τη ευκλεεί των Κερκυραίων πόλει, ένθα και η Βίβλος όλη διωρθώθη κατά δύναμιν." Από το 1836 δεν ετόλμησε κανείς να διορθώσει τα λειτουργικά βιβλία της εκκλησίας όπου γίνονται ειδικές αναφορές σε μεγάλες εορτές που πέφτουν στην Αγία Τεσσαρακοστή.
Στη σελίδα 27 του ιδίου βιβλίου υπάρχει ειδική αναφορά μίαμιση σελίδα (!!!) περί της εορτής του Ευαγγελισμού ει τύχοι τη Αγία και Μεγάλη Κυριακή του Πάσχα. Με την αλλαγή του ημερολογίου 13 μέρες μπροστά δεν υπάρχει περίπτωση να συμπέσει το Πάσχα με την εορτή του Ευαγγελισμού.
Επίσης , φαντάζομαι ότι γνωρίζετε, για να συνεορτάσουμε Π. Η. και Ν. Η. το Άγιον Πάσχα, πρέπει μόλις αρχίσει το Τριώδιο να διαβάζουμε ακριβώς τα ίδια πράγματα πλην βεβαίως του συναξαρίου του μηναίου. Για να ξεκινήσει το Τριώδιο μαζί με το Π. Η. , το Ν. Η στέκεται και περιμένει να έλθει το Π. Η. και πραγματοποιείται η ίδια Θ. Λειτουργία δύο Κυριακές. Τότε μπορεί να ανοίξει το Τριώδιο ταυτόχρονα με το Π.Η.

Εκτός λοιπόν από τους Αγίους Πατέρες και τις Οικουμενικές Συνόδους έρχονται και τα λειτουργικά βιβλία της εκκλησίας μας αδιάψευστοι μάρτυρες σχετικώς με την ορθή τήρηση των άγραφων και γραπτών παραδόσεων που όποιος τις εγκαταλείπει έχει ανάθεμα (ΣΤ' Οικουμενική)

Μετά προσηκούσης τιμής
Χαράλαμπος

ΙΩΑΝΝΗΣ Ν. είπε...

Όι ιερείς των Γ.Ο.Χ. δεν λαμβάνουν κανέναν απολύτως μισθό.Το ξανατονίζω.

Όσον αφορά τον π. Ευθύμιο, εμείς του προτείναμε να ακολουθήσει μία λύση (διότι επρότεινε μία ''αλληλοπεριχώρηση''), και όταν λέγουμε ''εμείς'' εννοούμε την σελίδα μας.

Toυ γράψαμε (και το εννοούμε):

«Ακολουθήστε μαζί μας το Π.Η. και μην ενταχθείτε σε καμία Σύνοδο των Γ.Ο.Χ.! Ο συμβιβασμός δηλαδή που ζητούμε είναι ότι εσείς θα υποχωρήσετε δεχόμενος το παλαιό, και εμείς υποχωρούμε δεχόμενοι εσάς μη εντάσσοντας εαυτόν σε κάποια Σύνοδο. Θα σας έχουμε πνευματικό αδελφό και πατέρα, επικοινωνώντας πνευματικά μαζί σας, όπως είχαμε και τον αείμνηστο ομολογητή π. Χρυσόστομο των Σπετσών ο οποίος δεν εντάχθηκε σε κάποια Σύνοδο, όμως και πατέρα, και αδελφό (εάν μας επιτραπεί ο όρος), και Πνευματικό πολλοί από εμάς τον είχαν! Και όχι μόνον αυτό, αλλά και ο ίδιος έστελνε πνευματικά του τέκνα στα μοναστήρια μας να δοκιμασθούν».

Το γιατί επιμένουμε να ακολουθήσει το παλαιό το εξηγήσαμε εν μέρει, και αν μας ζητηθεί και πλήρης ανάλυση θα την κάνουμε πολύ ευχαρίστως.

δάσκαλος είπε...

Προς Παιδαγωγό.
Γράφετε: "Πριν λίγες βδομάδες κυκλοφόρησε ένα μικρό βιβλίο, του κ.Ρίζου. Ασχολήθηκε με το θέμα του ημερολογίου, κατέγραψε τα επιχειρήματα και βγάζει τα συμπεράσματα του. Είμαστε σίγουροι ότι κανείς από όσους τοποθετήθηκαν, δεν έκανε τον κόπο ή δεν είχε την περιέργεια καλοπροαίρετα να το διαβάσει".
Δεν είναι καλό να λέτε ότι είστε σίγουροι, διότι δεν είναι έτσι τα πράγματα.
Μετά από την μελέτη του βιβλίου αποδείχθηκαν πάμπολλα σφάλματα αυτού στην επιχειρηματολόγια που χρησιμοποιήθηκε. Οι αναιρέσεις εδώ:
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/05/blog-post_25.html
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/05/b.html
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/05/a-1.html
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/05/a-2.html
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/06/a-3.html
Και έπεται συνέχεια.
Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Επαναλαμβάνουμε ότι ο π.Ευθύμιος ζει σε ασκητήριο, χωρίς μέσα επικοινωνίας και δεν πληροφορείτε άμεσα ούτε τι δημοσιοποιείται στο διαδίκτυο, ούτε φυσικά κατευθύνει κόσμο ή ιστολόγους (εκτός από την Πατερική Παράδοση). Δεν έχει καν κινητό τηλέφωνο απ όσο γνωρίζουμε οπότε δεν ευθύνεται για ότι συμβαίνει ή αναγράφεται στον χώρο της αποτείχισης. Κάθε ιστογράφος γράφει ότι θέλει και με όποιο στυλ θέλει.

Στην αποτείχιση προχωρήσαμε πριν από 8 μήνες περίπου (Νοέμβριος 2016, μετά την απόφαση της Ιεραρχίας της εκκλησίας της Ελλάδος), οπότε δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να έγινε. Δεν "γκουροποιούμε" κανέναν πατέρα. Φυσικά ακούμε και σεβόμαστε την γνώμη όσων ευλαβών ιερωμένων/μοναχών. Αλλά ο καθένας ως πιστός φέρει ο ίδιος την ευθύνη για όσα λέει και κάνει.

Ευχαριστούμε όλους τους σχολιαστές για την συνεισφορά τους.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί αδελφοί θα ήθελα να σας κάνω μία ερώτηση σχετικά με το θέμα του ημερολογίου,που τόσο πολύ συζητείται τελευταία.
Αληθινά πιστεύετε ότι τώρα ειναι η ώρα να λυθεί τούτο το πρόβλημα;
Μα αδελφοί μου, οι πιστοί δεν έχουν πάρει χαμπάρι ακόμα το ότι καταλύεται η Ορθοδοξία και μεις μιλάμε για ημερολόγια;
Συγχωρέστε με αλλά θεωρώ ότι χάνουμε την ουσία.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.