το άρθρο που ακολουθεί το βρίσκουμε εξαιρετικά επίκαιρο.
Μια νέα αίρεση -ο οικουμενισμός- εδώ και έναν αιώνα, ταλανίζει την εκκλησία μας. Οι συνέπειες αργά ή γρήγορα περνάνε και στο έθνος μας.
Κάντε τον κόπο να διαβάσετε το κείμενο αυτό. Θα το βρείτε πραγματικά ενδιαφέρον.
Ιστολόγιο "Ο Παιδαγωγός"
Γράφει ο Μανουήλ Αγγελος Γιαννόπουλος
Ο Λεων ο Γ ναι μεν ανεβηκε με προδοτικο τροπο στην εξουσια, εντουτοις υπερασπιστηκε στο ακεραιο την Ελληνικη αυτοκρατορια, στην τεταρτη κατά σειρα κρισιμοτερη μαχη επιβιώσεως που εδωσε η Ελληνικη (ρωμαικη) αυτοκρατορια. Μπορει όπως σας ανεφερα πιο πανω ο Λεων ο τριτος να ανεβηκε στον Ελληνικο (ρωμαικο) θρονο με ανταλλαγμα την καταργηση της λατρειας των ιερων εικονων του Χριστου, της Παναγιας, των Αγιων, συνέπεια της οποίας απαγορεύσεως ηταν να ξεσπασει ενας φοβερος αιματηρος εμφύλιος πολεμος, αυτό όμως δεν σταθηκε εμποδιο ωστε να υπερασπιστεί στο ακεραιο την Ελλαδα από τους εξωτερικούς εχθρούς εκεινης της εποχης.
Αυτό δειχνει όχι μονον την διαφορα επιπεδου αναμεσα στις δυο εποχές την σημερινή με την τότε, αλλα ότι ακομη και οι προδοσιες με τις δολοπλοκιες ειχαν ένα οριο. Σε αντιθεση με τους σημερινους ηγέτες που ξεπουλουν τα παντα για μια θεση στην σαπια εξουσια των νεοταξιτων χωρις φραγμους, χωρις ορια.
Ο Λεων οργανωσε τελεια την αμυνα των Ελλήνων, φροντισε για τους ανεφοδιασμούς και εξασφαλισε συμμαχους που επιτεθηκαν στους αραβες. Επίσης χρησιμοποιησε και πολύ σωστα το αυτοκρατορικο ναυτικο. Εκτοτε οι Αγαρηνοι δεν τολμησαν να ξαναπολιορκησουν την Κωνσταντινουπολη (Αύγουστος 717 μ.Χ.- Αυγουστος 718 μ.Χ.).
Λιγα χρονια αργοτερα, το ετος 726 μ.Χ., μετα την αποτυχια των νεοταξιτων να καταβαλουν την Ελληνικη (ρωμαικη) αυτοκρατορια με τα οπλα, εξαργυρωσαν το γραμματιο της ανοδου στον Ρωμαικο θρονο του Λεωντος Γ του Ισαυρου, δημιουργωντας την θανασιμη εμφυλια μαστιγα της εικονομαχίας.
Ειναι δεδομενο ότι σε κάθε εποχη οι νεοταξιτες δεν μας πολεμουσαν μονον με τα οπλα στελνωντας διαφορους λαους εναντιον μας όπως Περσες, Ρωμαιους, Γοτθους, Ουννους, Οστρογοτθους, Βησιγοτθους, Φραγκους, Βανδαλους, Νορμανδούς, Λογγοβαρδους, Γερμανικα φυλα, Βουλγαρους, Κουμανους, Πετσενεγους, Ογουζους, Ουγγρους, Χαζαρους, Σελτζουκους Τούρκους και λοιπά Τουρκικα φυλα, Ρωσους, Σλαβους, Αβαρους, Αγαρηνούς Αραβες, και εκατοντάδες αλλους λαους, ταυτοχρονα σε κάθε εποχη μαζι με τους πολεμους, μας πολεμουσαν και σε πνευματικο, ηθικο επιπεδο, δημιουργώντας διαφορες αιρεσεις. Πραγμα που είναι πολύ πιο επικινδυνο από έναν αιματηρο πολεμο.
Εκεινη την εποχη είχαμε την εικονομαχια που ηταν η φοβεροτερη και η πιο επικινδυνη αιρεση για το κρατος. Είχαμε ακομη τον μονοφυσιτισμο, τον
αρειανισμο, τους βογομιλους, τους παυλικιανους, τους μανιχαιους, και πολλες άλλες αιρεσεις.
αρειανισμο, τους βογομιλους, τους παυλικιανους, τους μανιχαιους, και πολλες άλλες αιρεσεις.
Το ιδιο σχετικα με τις αιρεσεις σε μεγαλυτερη εξαρση, συμβαινει στην εποχη που ζουμε εμεις σημερα. Ο Λεων, παρα την εμφυλια διαμάχη, έδωσε στην συνεχεια μια ακομη μικρότερης σημασιας μαχη από αυτην του 718 μ.Χ. με τους Σαρακηνους το 740 μ.Χ., στο Ακροϊνον όπου και τους κατατρόπωσε οριστικά διότι μέχρι τότε σε ετησια βαση οι ισμαηλιτες παραβιαζαν τα Ελληνοαγαρηνα σύνορα, και βαιοπραγούσαν κα΄τα των Ελλήνων. Μάλιστα άρπαζαν Ελληνίδες για να τελουν τα εωσφορικα θρησκευτικα τους καθήκοντα με σοδομισμους, οργια κλπ. Ολες αυτές οι πραξεις σαπιζουν τα μυαλα και τις ψυχες αυτων που τις κανουν, καθιστώντας τους αδυναμους να αντιδρασουν στους εκάστοτε κατακτητες. Το κυριοτερο όμως ολων είναι ότι ολες αυτές οι σεξουαλικες ανωμαλιες(πραξεις) προσβαλλουν στον μεγιστο βαθμο τον εναν αναρχο Θεο Δημιουργο.
Επειτα από την νικη των Ελληνων στο Ακροινο, οι αραβες για αρκετα χρονια δεν τολμησαν να ξαναεπιτεθουν εναντια στην Ελληνικη (ρωμαικη) αυτοκρατορια.
Μετά τον θάνατο του Λέοντος του Γ ανέβηκε στον θρόνο ο γιός του Κωνσταντίνος ο Ε.
Ο Κωνσταντινος ο πέμπτος, συνεχισε την εικονομαχικη πολιτικη του πατερα του, με ακομη μεγαλυτερο ζηλο. Εντούτοις και αυτός υπερασπιστηκε στο ακεραιο την Ελλαδα από τους εξωτερικούς εχθρούς.
Ο Κωνσταντινος ο πέμπτος ήταν ο πρωτος Ελληνας Βασιλιας, ο οποιος κερδισε κατά κρατος του Βουλγαρους, εστω και προσωρινα, καθως δεν τους κατεστρεψε ολοσχερως, όπως ο Ιερος Βασιλειος ο Β ο Βουλγαροκτόνος.
Το αποτελεσμα ηταν μετα τον θανατο του Κωνσταντινου του Ε, οι Βουλγαροι να συνεχισουν της τρομερες τους επιδρομες. Ηταν δε τοσο μεγαλα τα μαρτυρια των Ελλήνων, ώστε πολλοί Εικονολατρες χριστιανοι πηγαν στον ταφο του Ελληνα αυτοκρατορα Κωνσταντινου του ε και εκαναν δεησεις, λιτανειες και λειτουργιες, παρακαλώντας τον Χριστο να τον επαναφερει στην ζωη, να τον αναστησει, ώστε να κυνηγησει εφιππος εκ νεου τους Βουλγαρους. Όλα αυτά με το ανοιγμα του ταφου του Κωνσταντινου του ε, εγιναν επι των ημερων του αυτοκρατορα, Μιχαηλ του α.
Ο Κωνσταντινος αρχικα εκτισε μια σειρα από καστρα στα βορεια συνορα του Ελληνικου κρατους. Όλα αυτά με σκοπο να προστατεψει τους Ελληνες. Τοτε οι Βουλγαροι εισεβαλαν στην Ελλαδα, διοτι η δημιουργια των νεων καστρων, παραβιαζε μια παλαιοτερη συνθηκη. Ο αυτοκράτορας αντιμετωπισε με μεγαλη επιτυχια την Βουλγαρικη εισβολή, προκαλώντας μεγαλες απώλειες στους Βουλγαρους. Οι Βουλγαροι παρα τις ηττες, την υπεροχη των Ελλήνων και του Ελληνα βασιλια, άλλαξαν αρχηγο κι ανέβασαν στην εξουσία τον Τελέτζη.
Ο νεος Βουλγαρος αρχηγος, ο Τελετζης εισέβαλλε στην Θρακη με έναν τεραστιο στρατο.
Αυτό δεν πτοησε καθολου τον Κωνσταντινο τον Ε, που επιτεθηκε στους Βουλγαρους από στερια και θαλασσα, στις 30 Ιουνιου του 763 μ.Χ., στην Αγχιαλο για να πετυχει μια πολύ σημαντικη νικη. Την νικη του αυτή την γιορτασε εκτελώντας βουλγαρους αιχμαλωτους στον Ελληνικο ιπποδρομο της Κωνσταντινουπόλεως. Αυτό το εκανε ο Κωνσταντινος σε αντιποινα για τις βαρβαρότητες και τις σφαγές, που εκαναν οι Βουλγαροι σε κάθε τους επιδρομή.
Στην επομενη και καθοριστικη μαχη, οι Βουλγαροι δολοφονησαν τον Τελετζη και έβαλαν νέο αρχηγο τον Τελεριγο. Ο Τελεριγος τους οδήγησε σε νεο πόλεμο κατά των Ελλήνων στα Λιθοσωρια. Σε αυτην την μαχη με το που ειδαν μπροστα τους οι Βουλγαροι τον Κωνσταντινο τον Ε μαζι με τον Ελληνικο στρατο, τραπηκαν αμεσως σε φυγη.
Ο Ελληνας Βασιλιας Κωνσταντινος ο Ε ήταν πιστος στο δογμα που καθιερωσε ο Μεγας Αλεξανδρος, με τον Σπαρτιατη Βασιλια Αγησιλαο, οτι καλυτερη αμυνα είναι η επιθεση. Αυτό το εκανε πραξη καθως θελωντας να προλαβει μελλοντικες αγαρηνες επιθεσεις, εισεβαλε ο ιδιος με τον αυτοκρατορικο στρατο μεσα στο αραβικο εδαφος, και κατελαβε το 746 μ.Χ.την Δολιχη, την Γερμανικεια, και άλλες πολεις της Μωαβοκρατουμενης Συριας.
Στο σημειο αυτό να μου επιτρεψετε εκτος από τις καθιερωμένες από τα μεσαιωνικα χρονια ονομασιες για τους αραβες και τους μωαμεθανούς, οπου τους αποκαλουν Αγαρηνους, Σαρακηνους, Ισμαηλιτες,να προσθεσω την ονομασια Μωαβιτες, της οποια την προελευση σας εχω εξηγησει σε παλιοτερα αρθρα.
Επανερχόμενος στον Κωνσταντινο τον Ε να επισημάνω ότι τους Χριστιανούς κατοικους της Γερμανικειας όταν απελευθερωσε την πολη, τους εστειλε να κατοικησουν στην Θρακη και στα περίχωρα της Βασιλευουσας. Αυτο το εκανε για να προστατεψει τους χριστιανους διοτι πολεις όπως η Γερμανικεια αλλαζαν συχνα χερια από Ελληνες σε Μωαβιτες (Σαρακηνους), και το αντιστροφο ολους εκεινους τους αιωνες.
Στα Πλασια της ιδιας πολιτικης (Στρατηγικης) ο Κωνσταντινος κατελαβε την Μελιτηνη, και την Θεοδοσιουπολη τις οποιες κατεστρεψε. Επισης κατελαβε και άλλες πολεις των Μωαβιτων (Αγαρηνών).
Ολες αυτές οι ενεργειες των Ελλήνων, κατατρόμαξαν τους Μωαβιτες, οι οποιοι ειχαν παει να καταλαβουν την Ελληνικη περιοχη, των Ελλήνων αγιων και Ηρωων την Καππαδοκια, μια παρα πολύ γνωστη περιοχη στην Μικρα Ασια. Την ωρα που πολιορκουσαν οι Μωαβιτες,την Καππαδοκια, στο ακουσμα και μονον οτι ο Ελληνας Βασιλιας Κωνσταντινος ο Ε μαζι με τον Ελληνικο στρατο βαδιζουν προς την αγια Ελληνικη γη, οι Μωαβιτες ελυσαν αμεσως την πολιορκια και εφυγαν εντρομοι.
Δυστυχως ο ιδιος αυτοκρατορας ακουλουθησε την πολιτικη του πατερα του για το θεμα της λατρειας των εικονων. Μαλιστα ο Κωνσταντινος ο ε, στο θεμα αυτό εδειξε πολύ μεγαλυτερο ζηλο από οποιονδηποτε άλλο αυτοκρατορα. Το 762 μ.Χ. εχουμε την πρωτη εκτελεση Ελληνα εικονολάτρη από τον βασιλια, με την κατηγορία ότι προσκυνουσε τις ιερες εικονες. Το 765 μ.Χ. η μεμονωμενη βια γενικευτηκε σε πολύ ασχημο σημειο με αποτέλεσμα τον θανατο του εικονολατρη ηγουμενου Στεφανου, της Μονης Αυξεντιου.
Τον Αυγουστο του επομενου ετους καλογεροι υποχρεωθηκαν να παρελασουν μεσα στον ιπποδρομο, ενώ τέσσερις ημερες αργοτερα 19 πολιτικοι, και στρατιωτικοι εικονολατρες αξιωματούχοι, ταπεινωθηκαν δημοσια στον ιπποδρομο, αλλοι από αυτους τυφλωθηκαν, αλλοι εκτελεστηκαν, ενώ καποιοι εξοριστηκαν.
Αρχηγος μετα τον Κωνσταντινο τον Ε, στους βασανισμούς, στις εκτελεσεις, στην δημοσια ταπεινωση εικονολατρων, ηταν ο στρατηγος του θεματος των Θρακησιων, ο Μιχαηλ Λαχανοδρακων. Ο Μιχαηλ εβαζε καλογερους να κανουν γαμους με μοναχες, εκαιγε τα γενια των καλογερων, εκποιουσε τις περιουσιες των μοναστηριων και εκαιγε σημαντικα χειρόγραφα. Ακομη εδινε τελεσιγραφο σε οσους μοναχους δεν ηθελαν να παντρευτουν να σηκωθουν και να φυγουν από την αυτοκρατορια. Για αυτό χιλιαδες μοναχοι πηραν τον δρομο της εξοριας. Ο Θεοφανης μας αναφερει ότι ο Κωνσταντινος, εβαλε ζωα μεσα στον ναο της αγιας Ευφημίας, ενω εκανε καποια μοναστηρια πανδοχεια και σταβλους για τα ζωα. Στο σημειο αυτό να αναφερω ότι ο Θεοφανης ηταν με τους εικονολατρες, αλλα γενικοτερα ως χρονογραφος και εκτος των γεγονοτων της εικονομαχίας δεν θεωρείται και ο πλεον αξιοπιστος χρονογραφος του Μεσαιωνα. Το μονον σιγουρο είναι ότι ο Θεοφανης δεν ήταν αντικειμενικος απέναντι στον Κωνσταντινο.
Ωστόσο ειναι γεγονός ότι η Εικονομαχια στρεφοταν εναντια στον 820 κανονα της εν τρουλο συνοδου.
Η αυτοκρατορία ευτυχώς επειδή ειχε παρα πολύ ισχυρο υποβαθρο σε ηθικο, πνευματικο, στρατιωτικο επιπεδο, ένα υποβαθρο το οποιο αντλουσε απο τον αρχαιο Ελληνικο πολιτισμο, και τον Χριστιανισμο, και την σωστη ηθικη ζωη χωρις καθολου σεξουαλικη διαφθορα, μπορεσε να αντεξει έναν ακομη θανατηφορο εμποδιο, την Εικονομαχία. Δεν υπηρχε λοιπον χωρος για καποια βαρυτερη συνωμοσια ειτε από τον Λεων, ειτε από οποιoνδηποτε άλλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.