" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2015

Είναι επιτρεπτό να άγουν τα ονομαστήρια του οι θρησκευτικοί ποιμένες με χλιδή, κολακείες και υπεροψίες;

Εκκοσμίκευση και Οικουμενισμός! Ποιά σχέση έχει η "νέα εκκλησία" με εκείνη των Αγίων Αποστόλων και των Πατέρων;

«Είναι επιτρεπτό να άγουν τα ονομαστήριά τους οι θρησκευτικοί ποιμένες;»

Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη, Θεολόγου – Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών



Επιτρεπτό είναι, ηθικό δεν είναι, μάλλον δε και ανήθικο και ασύμβατο και ασύμφωνο με την ιερατική και δη, αρχιερατική τους διακονία!

Μακράν απ΄ εμού επιδιώξεις λαϊκισμού! Πιότερο με αποξενώνουν παρά με νουθετούν. Παρά ταύτα όμως, αν και η ουτιδανότητά μου ανήκει στη χορεία όσων εκείνων υπερασπίζονται το τιμημένο ράσο με κάθε τρόπο και οιουδήποτε τιμήματος, εν προκειμένω, κατηγορηματικά δηλώνω και απερίφραστα πρωτοστατώ στο "ουαί" όλων όσων κυνηγούν και αναπαύονται στις "φιέστες" και στα δώρα, στις κακέκτυπες απομιμήσεις των πάλαι ποτέ καλών και ουσιωδών θεατρικών παραστάσεων και ερασιτεχνικών δρωμένων! Φεύ!


Δεν αναφέρομαι στη Θεία Λειτουργία, αλλά στην προετοιμασία και σε όσα έπονται αυτής, στα μιαρά, επαίσχυντα, ανορθόδοξα, απατροπαράδοτα, ανήκουστα, ανίερα! Στους πανηγυρικούς που εστιάζουν στον εορτάζοντα Άγιο στα πρώτα πέντε λεπτά της ώρας και ακολουθεί η γλοιώδης φιλοφρόνηση και η αντίδοση και η υπόσχεση και η πιθανή συγκατάβαση και "παραλληλία" στο μέλλον για πιθανή αποδοχή πρότασης εμψηφισμού και άλλων ορεγομένων του Αυτού επισκοπικού αξιώματος! Είναι ανήθικο!

Αν και ένας χριστιανός ξενυχτάει στο κρεβάτι του πόνου, αν και ένας ετερόδοξος δεν έχει βραδινό κατάλυμα, αν έστω και μιά ψυχή αδημονεί την επιούσαν και αγωνιά δια την σωτηρίαν της, ακόμη και τότε, δεν έχετε δικαίωμα διοργάνωσης, συμμετοχής, αποδοχής και προσωπικής τέρψης στα εόρτια "καραγκιοζιλίκια" και μεθέορτα και παμμίαρα! 
Και ως κατακλείδα επιτέλους, θυμηθείτε: ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΘΕΟΣ!!!
το είδαμε εδώ

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι σωστό το άρθρο ούτε σωστή η αναδημοσίευση του.
Δεν είναι κακό τα ονομαστήρια των επισκόπων. Κακό είναι ο κακός τρόπος με τον οποίο γίνονται σε κάποια από αυτά (χλιδή, περιττές δαπάνες, επιδείξεις κ.α..

Καλλίστρατος

Ανώνυμος είπε...

Ti katalabes esy?
oti to arthro asxoleite me ta onomastiria i me ton tropo poy ayta giortazontai?

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Κατ' αρχήν παρακαλούμε ΜΗΝ γράφετε με αγγλικούς χαρακτήρες (greeklish).


Απαντώντας και εμείς στον 1ο σχολιαστή, δεν αντιλαμβανόμαστε τι εννοείτε
"Δεν είναι σωστό το άρθρο ούτε σωστή η αναδημοσίευση του".

Το άρθρο επισημαίνει την θλιβερή εικόνα με τα δεσποτικά συλλείτουργα και τα δώρα κατά τις ονομαστικές εορτές μητροπολιτών.
Κανείς δεν κατηγόρησε τα ίδια τα ονομαστήρια. Το άρθρο εστιάζει στην εικόνα χλιδής, κολακείας και υπεροψίας που επικρατεί.

Ανώνυμος είπε...

Ο τίτλος του άρθρου είναι: «Είναι επιτρεπτό να άγουν τα ονομαστήριά τους οι θρησκευτικοί ποιμένες;»
Ο τίτλος του άρθρου δείχνει ότι κατηγορεί τα ίδια τα ονομαστήρια.

Θα έπρεπε ο τίτλος να ήταν έτσι "Είναι επιτρεπτό να άγουν τα ονομαστήρια του οι θρησκευτικοί ποιμένες με χλιδή, κολακείες και υπεροψίες;"

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Έχετε δίκιο. Ο τίτλος προτείνετε ταιριάζει καλύτερα στο κείμενο που αναδημοσιεύσαμε.
Γι αυτό και τον υιοθετούμε και σας ευχαριστούμε για το σχόλιο σας.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.