" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Σάββατο, 21 Ιανουαρίου 2012

Τα Θρησκευτικά που ετοιμάζουν για την Α΄ Γυμνασίου

Επειδή για κάποιους από τους αναγνώστες μας είναι κουραστική η μελέτη ολόκληρου του νέου προγράμματος σπουδών για τα Θρησκευτικά στο Γυμνάσιο που εφαρμόζεται πιλοτικά σε λίγα σχολεία και ετοιμάζεται η εφαρμογή του σε όλα μέσα στην επόμενη σχολική χρονιά αντιγράφουμε παρακάτω ενδεικτικά μόνο μερικά από όσα προβλέπονται στα προγράμματα αυτά για την Α΄τάξη Γυμνασίου (σε επόμενες αναρτήσεις μας θα παρουσιάσουμε τα προγράμματα και για τη Β΄ και Γ΄ τάξη Γυμνασίου). 
Οι υπογραμμίσεις με έντονο χρώμα είναι δικές μας. Ο σχολιασμός είναι δικός μας. 
Διαβάστε για να αντιληφθείτε τι θρησκευτικό μάθημα ετοιμάζουν: 
Α΄ Γυμνασίου
Η οργάνωση της Χριστιανικής Εκκλησίας στις μέρες μας: • Ενορίες, Μητροπόλεις, Αρχιεπισκοπές, Πατριαρχεία, • Ρωμαιοκαθολικοί -Βατικανό • Προτεσταντισμός
«Ειδικοί ανάμεσά μας»: Βρίσκουν φωτογραφικό υλικό σχετικά με το iii (κληρικούς, Πάπα, Πατριάρχες κ.ά.). Το παρουσιάζουν στην τάξη...

Η απογείωση της σύνθεσης στην τέχνη • Από τον περίπτερο αρχαιοελληνικό ναό στη χριστιανική βασιλική • Από τα Φαγιούμ στη χριστιανική εικόνα • Από τον Ορφέα και τον Ήλιο στον Καλό Ποιμένα και στον Παντοκράτορα
Debate ή «δύο καρέκλες»: «Εφόσον η πίστη είναι ελεύθερη, κανένας δε χρειάζεται τα δόγματα!»
Επικαιροποίηση: Ποια θέματα θα απασχολούσαν μια Οικουμενική σύνοδο σήμερα;
Ιουδαϊσμός - Η ιδιαίτερη σχέση των πιστών με τις Ιερές Γραφές: Τορά, Προφήτες, Ταλμούδ. Μια θρησκεία μάθησης
Συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού από τη σύγχρονη εβραϊκή ζωή (ανάγνωση Τορά, Μπατ Μπιτσβά, Τείχος Δακρύων κ.ά.)
Επίσκεψη σε Συναγωγή. Συζήτηση με τον ραβίνο 
Οργάνωση επίσκεψης στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος ή αυτό της Θεσσαλονίκης
Μπαίνοντας σε μια συναγωγή / σε ένα τζαμί (προσανατολισμός, σχήμα, χώροι, επίπλωση, φωτισμός, διακόσμηση) 

Οι μαθητές αναζητούν παροιμιώδεις φράσεις από τον Ιουδαϊσμό και το Ισλάμ που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητά μας

Αναζήτηση θρησκευτικής μουσικής των δύο θρησκειών στο διαδίκτυο, παρουσίαση στην τάξη
• Βρίσκουν και παρουσιάζουν στοιχεία για τις τέχνες στο Ισλάμ (υφαντά, τέχνες του βιβλίου / καλλιγραφία, διακοσμητικές τέχνες, αραβουργήματα, κεραμικά). Συζήτηση στην τάξη για τα χρώματα, τα σχήματα, τις συνθέσεις
• Χαιρετισμοί των Μουσουλμάνων, χαιρετισμοί των Εβραίων
• Project: Επιστήμες και Άραβες
Επίσκεψη στο Μουσείο Ισλαμικών Τεχνών – Μουσείο Μπενάκη
Χώροι λατρείας στις μονοθεϊστικές θρησκείες –
Γνωριμία με την τέχνη του Ιουδαϊσμού –
Συναντήσεις Χριστιανισμού – Ισλάμ
Project: Δημιουργούμε έναν οδηγό γνωριμίας με τόπους λατρείας των τριών μεγάλων μονοθεϊστικών θρησκειών
Ινδουϊσμός: Ναός της Μινάκσι, Μπεναρές (προσκύνημα), λουτρό στον Γάγγη, ο Σίβα ως Ναταράγια, ιερές αγελάδες, ιεροτελεστίες, Μαντάλα • Βουδισμός: Αγάλματα του Βούδα, παγόδες, μοναστήρια του Θιβέτ, κάψιμο λιβανιού • Ταοϊσμός: Άγαλμα του Λάο Τσε στην Κίνα, το γιν και το γιανκ, ο μεγαλύτερος θρησκευτικός κανόνας στον κόσμο • Κομφουκιανισμός: Ναοί στην Κίνα ii. Πρόσωπα, αξίες • Ινδουϊσμός. Ρ. Ταγκόρ: «Ο εραστής του Θεού» • Βουδισμός. Σιντάρτα: Μεταστροφή και φωτισμός • Ταοϊσμός. Λάο-Τσε: Κοιτάσματα σοφίας • Κομφουκιανισμός. Κομφούκιος: Ηθική και κοινωνική φιλοσοφία
Διαθεματικές εργασίες: Ελληνισμός και Βουδισμός στην ελληνιστική τέχνη, σανσκριτικά και αρχαία ελληνικά
Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού με θέμα πρόσωπα και αξίες στις θρησκείες της μακρινής Ανατολής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.