" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

"Δακρυσμένο Διαμάντι- Το παράθυρο μιας Πομάκας στον ουρανό", του Όμηρου Μαυρίδη

"Δακρυσμένο Διαμάντι- Το παράθυρο μιας Πομάκας στον ουρανό"
το νέο Μυθιστόρημα του Όμηρου Μαυρίδη
Σχετικά με το βιβλίο:

Η καθημερινή ζωή των Πομάκων, των μουσουλμάνων κατοίκων της ορεινής Ροδόπης, μπορεί να φαίνεται γαλήνια και ειρηνική, είναι όμως επηρεασμένη όχι μόνο από τα αρχαϊκά σχεδόν ήθη και έθιμά τους, αλλά και από ορισμένες υπόγειες δυνάμεις, που συχνά δημιουργούν σοβαρές αναταραχές.
Η νεαρή Ντιλμπερνίκ, που ζει και μεγαλώνει ανάμεσα σε δυο θρησκείες, τον μωαμεθανισμό και τον χριστιανισμό, ερωτεύεται έναν Πόντιο φοιτητή της ιατρικής, τον παντρεύεται, και ιδρύοντας έναν Πολιτιστικό Σύλλογο, προσπαθεί να βοηθήσει τους συμπατριώτες της, να μορφώνουν τα παιδιά τους, ιδιαίτερα τα κορίτσια, για να μην τα παντρεύουν με τη βία και σε μικρή ηλικία.
Επιστρέφοντας από μια εκδήλωση βρίσκει οικτρό θάνατο μαζί με την χριστιανή φίλη της.
Ύστερα από αρκετές δυσκολίες των αρχών, θάπτονται τελικά οι δυο γυναίκες με τις διαφορετικές θρησκείες στον ίδιο τάφο, συμβολίζοντας στις επερχόμενες γενιές, ότι ο θάνατος δεν ξεχωρίζει τους ανθρώπους, παρά τους ενώνει, και ισοπεδώνει τα σύμβολα και τα διαχωριστικά τείχη που στήνουν μερικοί μεταξύ τους.
Με το θάνατό τους κλείνει μεν η πόρτα τους στη γη, συνάμα όμως ανοίγουν δυο φωτεινά παράθυρα στον ουρανό.

Το νέο βιβλίο του εξαιρετικού συγγραφέα 
Όμηρου Μαυρίδη
Η καθημερινή ζωή των Πομάκων, των μουσουλμάνων κατοίκων της ορεινής Ροδόπης, μπορεί να φαίνεται γαλήνια και ειρηνική, είναι όμως επηρεασμένη όχι μόνο από τα αρχαϊκά σχεδόν ήθη και έθιμά τους, αλλά και από ορισμένες υπόγειες δυνάμεις, που συχνά δημιουργούν σοβαρές αναταραχές. Η νεαρή Ντιλμπερνίκ, που ζει και μεγαλώνει ανάμεσα σε δυο θρησκείες, τον μωαμεθανισμό και τον χριστιανισμό, ερωτεύεται έναν Πόντιο φοιτητή της ιατρικής, τον παντρεύεται, και ιδρύοντας έναν Πολιτιστικό Σύλλογο, προσπαθεί να βοηθήσει τους συμπατριώτες της, να μορφώνουν τα παιδιά τους, ιδιαίτερα τα κορίτσια, για να μην τα παντρεύουν με τη βία και σε μικρή ηλικία. Επιστρέφοντας από μια εκδήλωση βρίσκει οικτρό θάνατο μαζί με την χριστιανή φίλη της. Ύστερα από αρκετές δυσκολίες των αρχών, θάπτονται τελικά οι δυο γυναίκες με τις διαφορετικές θρησκείες στον ίδιο τάφο, συμβολίζοντας στις επερχόμενες γενιές, ότι ο θάνατος δεν ξεχωρίζει τους ανθρώπους, παρά τους ενώνει, και ισοπεδώνει τα σύμβολα και τα διαχωριστικά τείχη που στήνουν μερικοί μεταξύ τους. Με το θάνατό τους κλείνει μεν η πόρτα τους στη γη, συνάμα όμως ανοίγουν δυο φωτεινά παράθυρα στον ουρανό.
Πρόσφατα ο κ. Μαυρίδης βραβεύθηκε με τιμητική πλακέτα στην 21η Τιμητική Βραδιά Συγγραφέων από τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας  και το Κέντρο Πολιτισμού & Βιβλίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην ετήσια διοργάνωση βράβευσης Συγγραφέων, το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011, στην αίθουσα «Μακεδονία» του ξενοδοχείου «Φιλίππειον».
Συγγραφέας, Καθηγητής Δρ. Όμηρος Μαυρίδης
Τ.Θ. 139   68100 Αλεξ/πολη,  τηλ. 25510 29867

Από το Ιστολόγιο ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.