Πριν κάποιο καιρό δημοσιεύσαμε την πολύ σημαντική ομιλία του ιερομονάχου π.Ευγενίου, εδώ.
Σήμερα δημοσιεύουμε τις απαντήσεις του π.Ευγενίου σε 2 σχόλια αναγνωστών.
***
Κατ’ αρχάς ευχαριστώ τους αγαπητούς εν Χριστώ αδελφούς που μου δίδουν την ευκαιρία να διευκρινίσω κάποια θέματα. Είναι ευνόητο ότι μια ομιλία έστω δύωρη δεν μπορεί να καλύψει όλη την έκταση μίας τόσο ευρείας θεματικής.
Όσο αναφορά εις τον σχολιαστή "Orthodoxia Ortho" :
«χρειαζόμαστε την πιο δικαία κρίση και αυτή είναι σε θέση να μας την δώσει η Εκκλησία».
Η Εκκλησία αποφαίνεται αλανθάστως σε Οικουμενικές Συνόδους είναι αξίωμα απαράβατο τούτο. Δια τούτο η ομιλία κατέφυγε σ’ αυτές.
Αυτές λοιπόν μας διδάσκουν ότι ο μολυσμός εκ του ακατακρίτου αιρετικού δεν νοείται ως αυτόματη καθαίρεση αλλ΄ως κοινωνία στην αίρεση, κατάκριση, σχίσμα του.
Αυτές λοιπόν μας διδάσκουν ότι ο μολυσμός εκ του ακατακρίτου αιρετικού δεν νοείται ως αυτόματη καθαίρεση αλλ΄ως κοινωνία στην αίρεση, κατάκριση, σχίσμα του.
Μ’ άλλα λόγια το «κοινωνών ακοινωνήτω…» των Πατέρων ισχύει όχι γιατί δεν είναι ιερεύς ο εν λόγω ή διατί δεν τελεί Μυστήρια αλλά διότι απεδέχθη την αίρεση.
Παρακαλώ να παρακολουθήσετε με μεγαλύτερη προσοχή την ομιλία και θα γίνει σαφέστατο αυτό και ακόμη περισσότερο στο βιβλίο.
Πρέπει να εξετάζει ο πιστός το φρόνημα του δι’ ου προσέρχεται να μεταλάβει, το έγκυρο Μυστήριο δεν συνεπάγεται και αγιασμό απροϋπόθετα δια τους εν γνώσει κοινωνούντας.
Επαναλαμβάνω τα της ομιλίας, του Μ.Βασιλείου όπως τα καταγράφει ο όσιος Μελέτιος ο Γαλησιώτης:
«Ο δε σεπτός Βασίλειος Ώνπερ φησί, τον λόγον
ου στέργω, και το φρόνημα παντάπασι κακίζω
τούτων εικός εκφεύγειν με και την συγκοινωνίαν
Και ταύτα προεκθέμενος, ευθέως επιφέρει
Άλλως σωθήναι τον πιστόν και λύτρωσιν πταισμάτων» κ.ο.κ.
Τα επόμενα θα τα βρείτε στην ομιλία.
Και εκ των πρακτικών της Ε’ που το απεδέχθη η ίδια (βλέπε σχετικώς εις την ομιλία):
«διότι τότε μόνο ελπίζει έκαστος ότι θα λάβη άφεσιν αμαρτιών, αν αξιωθή της κοινωνίας των αγίων μυστηρίων από ιερείς οι οποίοι λατρεύουν τον Θεό ορθοδόξως»
(ίδε και αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού).
Ταύτα προς το παρόν.
Όσον αφορά τον αδελφό Σταύρο Τ.:
«Από το πρώτο βίντεο που παρακολούθησα καταλαβαίνω ότι η μελέτη του Ιερομονάχου στηρίζεται στην λανθασμένη βάση ότι ο Οικουμενισμός είναι μη κεκριμένη αίρεση».
Όχι δεν «στηρίζεται στην λανθασμένη βάση ότι ο Οικουμενισμός είναι μη κεκριμένη αίρεση», βεβαίως και θεωρώ ότι έχουν καταδικασθεί στο παρελθόν και μάλιστα από οικουμενικές συνόδους οι επί μέρους αιρέσεις που πρεσβεύει. Ως επί παραδείγματι μονοφυσιτισμός, filioque, κτιστή χάρη κ.ο.κ.
«Δηλαδή σύμφωνα με το σκεπτικό του, αν είναι μία η κατεγνωσμένη αίρεση, τότε δεν χρειάζεται κρίση, αλλά αν είναι 2, 3, 10 ατόφιες, τότε πρέπει να κριθούνε;»
Το σκεπτικό μου είναι ν΄ανατρέξω εις όλες τις οικουμενικές συνόδους και να δω πως εξέλαβαν τους αιρεσιάρχας των, μετανοημένους και μη, είτε επρέσβευαν «μία κατεγνωσμένη αίρεση» είτε «2,3,10 ατόφιες» δια τούτο κατέφυγα στα Πρακτικά των Γ΄, Δ΄, Ε’, Στ΄, Ζ΄, Η΄ και Θ΄ Οικουμενικών (στο υπό έκδοση βιβλίο).
Επειδή με βασάνιζε χρόνια αυτή η δίψα να μάθω που βρίσκεται η αλήθεια ακριβώς ένεκα της πολυφωνίας και της συγχύσεως που επικρατεί.
Από το μοναστήρι που εισήρθα πριν πολλά χρόνια αλλά και μετά ταύτα έψαχνα συνεχώς όχι μόνο στις Συνόδους αλλά και στους Πατέρες και αυτά συμπεριέλαβα στο βιβλίο μου. Δια τούτο
και περιέχει πάρα πολλές παραθέσεις όπως και η ομιλία μου.
και περιέχει πάρα πολλές παραθέσεις όπως και η ομιλία μου.
Το θέμα της Ζ΄Οικουμενικής θα μου επιτρέψεις να το θίξω εις το βιβλίο διότι είναι μεγάλο θέμα και θα χαρώ πολύ να του ασκήσεις κριτική.
Στο 3-4 λεπτό αναφέρω ότι : «ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης εις την υποσημείωση του ΚΗ’ Αποστολικού λέγει το Άκυρον να σημαίνει το «αργή μένειν» δεν αφορά δηλαδή το υπαρκτόν που είπε ανωτέρω αλλά το αποτέλεσμα. Στην πράξη πότε εκλαμβάνεται με την πρώτη έννοια και πότε με την δευτέρα».
Συνεπώς στο σημείο αυτό δεν ισχυρίζομαι ότι εις τους αιρετικούς το άκυρον δεν σημαίνει το ανυπόστατον αλλ’ ο άγιος Νικόδημος λέγει ότι το άκυρο σημαίνει το «αργή μένειν» και εγώ επιλέγω την πρώτη έννοια ως προς το άκυρο που είπε ανωτέρω (θέση Μ.Βασιλείου και οσίου Θεοδώρου Στουδίτου) να σημαίνει το ανυπόστατο. Παρακαλώ ξαναδές το στην ομιλία προφανώς δεν τον πρόσεξες καλά.
Συνεπώς στο σημείο αυτό δεν ισχυρίζομαι ότι εις τους αιρετικούς το άκυρον δεν σημαίνει το ανυπόστατον αλλ’ ο άγιος Νικόδημος λέγει ότι το άκυρο σημαίνει το «αργή μένειν» και εγώ επιλέγω την πρώτη έννοια ως προς το άκυρο που είπε ανωτέρω (θέση Μ.Βασιλείου και οσίου Θεοδώρου Στουδίτου) να σημαίνει το ανυπόστατο. Παρακαλώ ξαναδές το στην ομιλία προφανώς δεν τον πρόσεξες καλά.
Τον ΚΗ’ Αποστολικό Κανόνα δεν τον επικαλέσθηκα δια να τεκμηριώσω κάτι εις αυτή την συνάφεια, γιατί ούτε καν ξεκίνησα την διαπραγμάτευση του θέματος μου που κυρίως βασίζεται στα πρακτικά των Οικουμενικών αλλά απλώς δίδω στην ομιλία κάποιες διευκρινήσεις του περί ποία η έννοια του ακύρου, προστρέχοντας στον όσιο Νικόδημο που εκεί στην υποσημείωση αυτού του κανόνος το λέγει. Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω άλλη λέξη(λέξεις) όπως επί παραδείγματι αυτόματη απώλεια της ιερωσύνης. Συνεπώς ο εκφωνήσας την ομιλία ταύτη σε βεβαιώνει πως δεν το αντελήφθης σωστά. Παρακαλώ και πάλι, μη δεις όλη την ομιλία εάν δεν το επιθυμείς, δες μόνο αυτό το σημείο.
Το θέμα της Ζ’ και της προς «Ρουφινιανόν» επιστολής που πολύ σωστά λέγεις ότι ανεγνώσθη τρεις φορές, θα τα δούμε στο βιβλίο όπως ήδη έχω πει καθώς και το περί των ομάδων θέμα.
Θεωρείς ως μη κεκριμένη αίρεση τον μονοφυσιτισμό αλλ΄ο άγιος Φλαβιανός διαφωνεί μαζί σου. Εκ της επιστολής που απέστειλε στον άγιο πάπα Λέοντα μετά την καθαίρεση του Ευτυχούς εις την ενδημούσα σύνοδο του 448 στην Κων/Πολη του γράφει:
«Τοιούτος ημίν τανύν αναπέφανται Ευτυχής ο πάλαι πρεσβύτερος, και αρχιμανδρίτης … την πάλαι του δυσσεβούς Ουαλεντίνου και Απολλιναρίου κακοδοξίαν ανανεούμενος» MANSI V 1232. ΣΠ. Μ. Πρακτ. Β’ τόμος σελ 4
Η αίρεση του Απολλιναρίου καταδικάστηκε υπό της Β’ Οικουμενικής και από τους αγίους Πατέρες Μ.Αθανασίου, Μ.Βασιλείου κ.α. Η αίρεση του Ουαλεντίνου, εκ της ερμηνείας του οσίου Νικοδήμου Αγιορείτου εις τον 95ο Κανόνα της Στ΄όπου λέγει «ότι και οι Μανιχαίοι και Ουαλεντινιανοί και Μαρκιονισταί προσερχόμενοι εις την ορθοδοξίαν πρέπει να βαπτίζονται» άρα πρόκειται περί καταδικασμένης αιρέσεως.
Συνεπώς ο Μονοφυσιτισμός ήταν ανανέωση των ήδη καταδικασμένων αιρέσεων Απολλιναρισμού και των Ουαλεντινιανών, «αποτελούσε συνισταμένη κακοδοξιών», παρά ταύτα η Δ’ τον Διόσκορο τον εξέλαβε ως έχοντα Ιερωσύνη μέχρι και της καθαιρέσεως του.
Επιπρόσθετα δεν αποτελεί ο Διόσκορος ένα μοναδικό πρόσωπο που καταδικάσθηκε στην Δ’ διότι μη λησμονούμε ότι συνοδικά κατοχυρώθηκε η αίρεση, εξετάσθηκαν και άλλοι 5 έξαρχοι όπως διασώζονται εις τα πρακτικά, οι οποίοι μετανόησαν. Στην ληστρική εκτός των πέντε Ιουβεναλίου Ιεροσολύμων, Θαλασσίου Καισαρείας, Ευσεβίου Αγκύρας, Ευσταθίου Βυρυττού και Βασιλείου Σελευκείας συμμετείχαν και άλλοι 121 επίσκοποι. Το σύνολο μαζί με τον Διόσκορο 127. Εάν ληφθούν υπ’ όψιν όπως τα εξιστορεί ο Βλ.Φειδάς «… συνοδευόταν από πλήθος φανατικών μοναχών και χειροδύναμων ναυτών…» (Εκκλησιαστική Ιστορία Α΄Τόμος σελ 636), όπως αντιλαμβανόμαστε δεν ήταν μόνον ο Διόσκορος. Απόδειξη, και εντός της ομιλίας αναφέρθη αυτό, ότι αρχιμανδρίται μετά την καθαίρεση του Διόσκουρου με επιστολή τους τον ονομάζουν αγιώτατο αρχιεπίσκοπο. Περιέχονται και άλλα στα πρακτικά. Αλλά και η ιστορία αποδεικνύει το τι έγινε με τον διάδοχό του στο θρόνο ιερό Προτέριο.
«Αυτά είναι λοιπόν τα επιχειρήματά σας…»
Έχεις δίκηο αγαπητέ το συζήτησα με τον Παιδαγωγό και του ζήτησα να μην το ξαναεπαναλάβει. Ζητώ συγγνώμη που άργησα, δεν έχω ιδιαίτερη επαφή με τον κόσμο και άργησαν να ‘ρθουν στα χέρια μου τα σχόλια σου (εκτυπωμένα, δεν έχω σύνδεση με διαδίκτυο και ούτε το επιθυμώ)
Κάπου γράφεις «Μακάρι να βοηθήσει και εμένα κάποιος, με τα επιχειρήματά του …».
Αυτό προσπαθεί να κάνει αυτή η απάντηση, η ομιλία και πιο τεκμηριωμένα το βιβλίο. Σ΄ευχαριστώ που είδες έστω και το πρώτο μέρος και πολύ περισσότερο για τα σχόλια σου. Εύχου και υπέρ εμού.
Ιερομόναχος Ευγένιος.
ΥΓ.
Ολόκληρα τα σχόλια των 2 σχολιαστών καθώς και τα 3 βίντεο με την σημαντική ομιλία, μπορείτε να τα δείτε εδώ:
http://opaidagogos.blogspot.com/2018/07/blog-post_7.htmlΟι επισημάνσεις με έντονα στο κείμενο του π.Ευγενίου είναι του ιστολογίου μας.
Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"
15 σχόλια:
1/2
Να δώσετε το τηλέφωνό μου στον π.Ευγένιο και αν θέλει ας με καλέσει να τα πούμε, εαν δεν θέλει ας διαβάσει τα κάτωθι που είναι αυτά που πιστεύω.
Όπου δεν υπάρχει Εκκλησία ούτε ο Χριστός υπάρχει ούτε το Άγιον Πνεύμα, διότι ο Χριστός ζει έν τη Εκκλησία διά του Αγίου Πνεύματος, το οποίον αποτελεί την ψυχήν της και η Εκκλησία ζεί διά του Αγίου Πνεύματος έν τω Χριστώ, ο οποίος αποτελεί την κεφαλήν της. Ο οργανισμός της Εκκλησίας έχει κεφαλήν τον Χριστόν. Τούτο σημαίνει ότι η κεφαλή είναι κεφαλή του Σώματος και το Σώμα είναι της Κεφαλής, ώστε να είναι αχώριστα το έν από το άλλο, και το έν πλήρωμα του άλλου.
Το Άγιον Πνεύμα αρχιτεκτονεί την αποστολική Εκκλησία, και ο άνθρωπος γίνεται μέλος της Εκκλησίας του Χριστού μόνον διά του Αγίου Πνεύματος. Όπου είναι το Άγιον Πνεύμα εκεί είναι ο Χριστός και όπου είναι ο Χριστός εκεί είναι και το Άγιον Πνεύμα.
Διαίρεσις, της Εκκλησίας σε ασθενείς και υγείς είναι πρωτίστως ένα πράγμα οντολογικώς αδύνατον. Δεν υπήρξε ποτέ διαίρεσις της Εκκλησίας, και δεν είναι δυνατόν να υπάρξη. Κατά καιρούς απεσπάσθησαν και εξεβλήθησαν από την μοναδικήν αδιαίρετον Εκκλησίαν αιρετικοί και σχισματικοί, οι οποίοι έκτοτε έπαψαν να αποτελούν μέλη του θεανθρωπίνου σώματός της.
Η Ορθοδοξία με την λέξη αίρεση ξεχώρισε την αλήθεια από το ψέμα, οριοθετώντας τα σύνορα της Εκκλησίας του Χριστού.
Η Εκκλησία του Χριστού είναι μόνο μία και μοναδική [ Πιστεύω ].
Εν τω Κυρίω Ιησού δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν πολλά σώματα, κατά τον ίδιον τρόπον δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν εν αυτώ πολλές Εκκλησίες. Εν τω θεανθρωπίνω αυτού σώματι η Εκκλησία είναι μία και μοναδική, όπως ο Θεάνθρωπος, ο Χριστός, είναι ένας και μοναδικός.
Λέγοντες εις μίαν Εκκλησίαν εννοούμε το ένα και μοναδικό θρησκευτικό καθίδρυμα το επί της γης, υπό του Σωτήρος Χριστού και του Αγίου Πνεύματος καθιδρυθέν και εγκαινιασθέν, στο οποίο κεφαλή είναι ο Χριστός.
Οι μη αναγεννηθέντες δια της θείας χάριτος, της ενεργούσης και μοναδικής Μίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας ουδεμίαν Εκκλησίαν αποτελούσιν, ούτε ορατήν, ούτε αόρατον.
“Ει μη Πνεύμα παρήν, ουκ αν συνέστη η Εκκλησία. Ει δε συνίσταται η Εκκλησία εύδηλον ότι Πνεύμα πάρεστιν”.
“Όσοι γαρ Πνεύματι Θεού άγονται, ούτοι εισίν υιοί Θεού (...) Αυτό το Πνεύμα συμμαρτηρεί τω πνεύματι ημών, ότι εσμέν τέκνα Θεού, ει δε τέκνα και κληρονόμοι, κληρονόμοι μεν Θεού, συγκληρονόμοι δε Χριστού.” (Ρωμ. η΄14-17).
Όλη αυτή η αγιοπνευματική βιοτή επιτυγχάνεται μόνο δια της μυστηριακής ζωής της γεννημένης δια του Αγίου Πνεύματος της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
2/2
Το Πνεύμα το Άγιον αποτελεί την πηγή αναγέννησης και εξαγιασμού των πιστών.
Στην Καινή Διαθήκη, η Χάρις του Αγίου Πνεύματος υποσχέθηκε από τον Θεό να δοθή σ' όλους αυτούς που θα πιστεύσουν στον Ιησού Χριστό (Ησαΐου 44,3 Πραξ. 11,17). Ιδιαίτερα δόθηκε στους Αγίους Αποστόλους (Ιωάν. 20,22 Πράξ. 1,8).
ΣΥΝΕΠΩΣ ΡΩΤΩ,
Οι οικουμενιστές που ΔΕΝ πιστεύουν στον μοναδικό Σωτήρα Χριστόν, που δεν πιστεύουν ότι η το ορθόδοξο βάπτισμα και η Θεία κοινωνία είναι το μοναδικό μέσον της σωτηρίας του ανθρώπου, αλλά αναγνωρίζουν σωτηρία σε αβάπτιστους και αντίχριστους και δαιμονισμένους κλπ κλπ πως είναι δυνατόν να έχουν άγιο Πνεύμα;;
Στα ειδωλόθυτα του οικουμενισμού υπάρχει το άγιο Πνεύμα του Χριστού;;
Έξω από την Εκκλησία δεν υπάρχει σωτηρία, διότι σωτηρία είναι η Εκκλησία, διότι σωτηρία είναι ή αποκάλυψη της οδού για τον καθένα που πιστεύει στο όνομα του Χριστού. Αυτή η αποκάλυψη βρίσκεται μόνο στην Μια Εκκλησία του Πιστεύω.
Κατά σταθερή διδασκαλία της Εκκλησίας έξω απ’ αυτήν δεν υπάρχει σωτηρία. Extra ecclesiam nulla salus. Αυτός είναι ο καθιερωμένος τύπος προς έκφραση της μεγάλης αυτής αλήθειας.
Στην Μια Εκκλησία υπάρχει ο Σωτήρας και λειτουργεί η λυτρωτική χάρη του.
Πολλές αιρέσεις ισχυρίζονται, ότι αποτελούν «Εκκλησίες». Αλλ' εάν ο όρος «Εκκλησία» διατηρεί κάποιο νόημα, τότε πρέπει να ρωτήσουμε τους εαυτούς μας τι εννοούμε. Είναι δηλαδή η Εκκλησία απλώς ένα σύνολο ανθρώπων, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι;
Τι είδους δεσμό μπορεί να έχουν αυτές οι «εκκλησίες » με τους Αποστόλους;
Εμείς πιστεύουμε ότι με τον ορισμό Εκκλησία, εννοούμε το Μοναδικό Σώμα, στο οποίο ο Ιησούς αποτελεί την κεφαλή.
Οι ειδωλολάτραι, οι άπιστοι και αποστάται που υπάγονται στον Οικουμενισμό είναι ποτέ δυνατόν να αποτελούν το Σώμα του Χριστού και να έχουν την Χάρι του Αγίου Πνεύματος;;; Απαγε της βλασφημίας. Οι παναιρετικοί δεν έχουν την Θεία Χάρι διότι αμάρτησαν ενώπιον του Αγίου Πνεύματος και έχει αποδειχθή η κακία της απιστίας των, που είναι ενάντια προς την αληθινή πίστι του Χριστού.
«Ούτοι εισίν οι αποδιορίζοντες, ψυχικοί, Πνεύμα μη έχοντες» (Ιούδα 19-20).
Γρηγόριος Θεολόγος - εκείνοι [ αιρετικοί ] έχουν τον οίκον, [ απώλεια αγίου Πνεύματος] και εμείς έχουμε τον ένοικον [ άγιο Πνεύμα ]
βλ. 1ο κανόνα Μ.Βασιλείου περί εγκυρότητας μυστηρίων σχισματικών
[ δλδ όχι δόγμα πίστεως], όσο για αιρετικούς ούτε να το σκεφτείς πάτερ μου...
1) "Κατά καιρούς απεσπάσθησαν και εξεβλήθησαν από την μοναδικήν αδιαίρετον Εκκλησίαν αιρετικοί και σχισματικοί, οι οποίοι έκτοτε έπαψαν να αποτελούν μέλη του θεανθρωπίνου σώματός της.
Η Ορθοδοξία με την λέξη αίρεση ξεχώρισε την αλήθεια από το ψέμα, οριοθετώντας τα σύνορα της Εκκλησίας του Χριστού. "
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Μαλλον δεν αντιληφθήκατε ότι η αναφορά σε νοσούν μέρος της εκκλησίας ΔΕΝ αφορά ΜΕΤΑ την συνοδική απολογία, κρίση και καταδίκη των αιρετικών, οπότε προφανώς αμέσως μετά παύουν να συμμετέχουν στην εκκλησία, αλλά ΠΡΙΝ κληθούν σε απολογία από Σύνοδο και καταδικαστούν.
2) "Οι οικουμενιστές που ΔΕΝ πιστεύουν στον μοναδικό Σωτήρα Χριστόν, που δεν πιστεύουν ότι η το ορθόδοξο βάπτισμα και η Θεία κοινωνία είναι το μοναδικό μέσον της σωτηρίας του ανθρώπου, αλλά αναγνωρίζουν σωτηρία σε αβάπτιστους και αντίχριστους και δαιμονισμένους κλπ πως είναι δυνατόν να έχουν άγιο Πνεύμα;; "
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Οι οικουμενιστές είναι αρκετά "έξυπνοι" να διατυπώνουν όλα τα παραπάνω έμμεσα και σπάνια ευθέως. Ποτέ δεν θα πούν ευθέως :
"ΔΕΝ πιστεύουμε στον μοναδικό Σωτήρα Χριστόν"
"ΔΕΝ πιστεύουμε ότι το ορθόδοξο βάπτισμα και η Θεία κοινωνία είναι το μοναδικό μέσον της σωτηρίας του ανθρώπου"
"ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ σωτηρία σε αβάπτιστους και αντίχριστους και δαιμονισμένους"
Συχνά λένε πρώτα κάτι ορθόδοξο ή δηλώνουν ορθόδοξοι, και μετά χύνουν λίγο δηλητήριο για να κάνει τη δουλειά του σιγά-σιγά. Συμφωνούμε ότι αυτά πρεσβεύουν, αλλά κάποιος θα πει ότι αυτά είναι εξαιρέσεις, ότι κάτι τους ξέφυγε σε κάποια ομιλία, ότι έκανε ένα λάθος κλπ.
3) Όπως γνωστοποιήσαμε ο π.Ευγένιος ζει απομονωμένος και δεν έχει καθόλου πρόσβαση στο διαδίκτυο. Η επικοινωνία μαζί του δεν είναι εύκολη. Όπως αναφέρθηκε θα εκδώσει προσεχώς κάποιο βιβλίο. Δεν ξέρουμε πότε θα του παραδώσουμε το σχόλιο σας. Αν τύχει κάποιος αναγνώστης να τον γνωρίζει και να μπορεί να το εκτυπώσει και να του το δώσει, παρακαλούμε να το κάνει.
Καταρχήν Πατερ Ευγένιε χαίρομαι για το ύφος σας, το οποίο δείχνει ότι θα ακολουθήσει μια καλή συζήτηση.
Θα διαφωνήσω ότι ητανε κεκριμμενη αιρεση ο μονοφυσιτισμος, πριν την Δ΄ Οικουμενικη.
Ο Αγιος Φλαβιανος δεν με διαψευδει, καθως αναφερει :
" του δυσσεβούς Ουαλεντίνου και Απολλιναρίου κακοδοξίαν ΑΝΑΝΕΟΥΜΕΝΟΣ"
Και θα εξηγησω παρακατω την σημαντικη διαφορα που υπάρχει. Φαινομενικα ειναι μικρη, αλλα ειναι σημαντικοτατη, καθώς στις λεπτομερειες κρυβεται το λαθος
Αυτο αλλωστε αποδεικνυει και το γεγονος οτι οι Μονοφυσιτες δέχονται τις 3 πρωτες Οικουμενικες Συνοδους
Επίσης, πρόκειται για εκτίμηση (σωστή) και καταδίκη από Τοπική Σύνοδο του Αγίου Φλαβιανού, όπως και πριν την καταδίκη του Νεστορίου από την Γ΄Οικουμενικη είχανε προηγηθεί καταδικες από Τοπικές Συνόδους, αλλά μόνο μετα την Γ΄Οικουμενικη θεωρήθηκαν ακυρα τα Μυστηρια τους, για την μεχρι τοτε ΜΗ κεκκριμενη αιρεση
1) Καταρχην θα εκθεσω τις θεσεις του Απολλιναριου και τις θεσεις των Μονοφυσιτων
Οἱ αἱρετικοί Μονοφυσίτες πρεσβεύουν ὅτι ὁ Χριστός, μετά τήν ἐνανθρώπησή Του, δηλ. μετά τήν ἕνωση τῶν δύο τελείων φύσεών Του (θείας καί ἀνθρωπίνης) στό ἕνα πρόσωπό Του, εἶχε μόνο μία φύση, τήν θεία, ἡ ὁποία ἀπορρόφησε τήν ἀνθρώπινη φύση τοῦ Χριστοῦ καί κυριάρχησε ἐπ'αὐτῆς
Από την άλλη, ο Απολλινάριος, υποστήριζε ότι εφόσον η ψυχή έχει ως λογικό μέρος το νου και ως άλογο το θυμικό και το θυμοειδές, ο Θεός Λόγος κατέλαβε τη θέση του νου της ανθρώπινης φύσεως. Η διδασκαλία αυτή ήταν η οποία πράγματι εξερέθισε τους πατέρες της εκκλησίας, καθώς ακρωτηριάζοντας την ανθρώπινη φύση, δε δέχονταν τη σωτηρία του όλου ανθρώπου από την ένωσή του με το Θεό. Έτσι ο Λόγος έλαβε σάρκα, δίχως νου, διότι ο νους του ανθρώπου είναι ρυπαρός ενώ ο του Θεού άτρεπτος και θείος. Αποτέλεσμα ήταν κατά τον Απολινάριο, (σύμφωνα με Άγιο Γρηγόριο Νύσσης) "ουκ άρα σώζεται το ανθρώπινο γένος δι αναλήψεως νου και όλου ανθρώπου, αλλά δια προσλήψεως σαρκός"
[Γρηγορίου Νύσσης, Προς τα Απολιναρίου αντιρρητικός PG 45, 1212A]
Ο Απολλινάριος δηλαδή δεν δίδασκε απορρόφηση της ανθρώπινης φύσεως από την Θεϊκή, αλλά αντιθέτως διδασκε ότι εξακολουθουσε να υπάρχει η ανθρώπινη φύση, αλλά αυτη δεν προσλήφθηκε ακέραια, καθως ο Θεός Λόγος κατέλαβε τη θέση του νου της ανθρώπινης φύσεως. Δεν μπορούσε να αποδεχτεί πως είναι δυνατον να ομιλούμε ταυτόχρονα για τέλειο άνθρωπο, καθως η ανθρωπινη φυση ειναι αμαρτητικη.
Όπως υπομνηματίζει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (Επιστολή 101), αν η ανθρωπότητα στην υπόσταση του Χριστού, δεν προσέλαβε νου, τελικά δεν προσέλαβε τον ίδιο τον άνθρωπο και άρα η σωτηρία είναι ανέφικτη
Η ανθρώπινη φύση δηλαδή υποβιβάζεται στην διδασκαλία του Απολλινάριου, με αποτέλεσμα να έχουμε πρόδρομο του μονοφυσιτισμού, αλλά όχι την ίδια διδασκαλία.
2) Η Δ΄Οικουμενική ασχοληθηκε με πολυ λεπτα Χριστολογικά ζητήματα, καταδεικνύοντας την Αλήθεια ανάμεσα στον Νεστοριανισμό (που ομιλούσε για δύο διαφορετικα πρόσωπα, δηλαδή τον άνθρωπο Ιησού Χριστό και τον Θεϊκό Λόγο) και στον Μονοφυσιτισμό ή Ευτυχιανισμό, ο οποίος στην προσπάθεια του να αντικρούσει τον Νεστοριανισμό και να ομιλήσει για ένα προσωπο, έπεσε στο λάθος να ομιλήσει και για μία φύση.
Λεπτομέρειες απο τα πρακτικά της Δ΄Οικουμενικης φαινονται εδω
https://anavaseis.files.wordpress.com/2012/09/ceb4-cebfceb9ceba-cf83cf85cebdcebfceb4cebfcf83-cf83cf84cf85cebbceb9ceb1cebdcebfcf85-cf80ceb1cf80ceb1ceb4cebfcf80cebfcf85cebbcebfcf85.pdf
Εκει, εκτος αλλων σημαντικων λεπτομερειων (τις Θεολογικές έντονες αντιθεσεις για αυτά τα λεπτα ζητήματα), διαβαζουμε :
- Στο μεταξύ οι αντιπρόσωποι του Ρώμης απαιτήσανε την άμεση απομά
κρυνση του Διοσκόρου, τον οποίο η Ρώμη είχε ήδη καταδικάσει. Επειδή όμως οι Αιγύπτιοι αντέδρασαν για την πρόσκληση και για την παρουσία στην Σύνοδο του Θεοδώρητου Κύρου και δη ως «κατηγόρου» (ACO II, I 1,σ.97), επήλθε συμβιβασμός: ο Διόσκορος παρέμεινε ως κατηγορούμενος (ACO II, 1, 1, σ.65,67), ενώ συμφωνήθηκε το θέμα του Θεοδωρήτου ως μη επείγον να εξετασθεί
σε άλλη συνεδρία
- Για τον Διόσκουρο η Σύνοδος αποφάνθηκε :
« την πίστιν παρέτρωσεν» ACO II, I 2, σ. 111), τον καθήρεσε ( ΙΙ, Ι 2, σ. 42) και στην επόμενη συνεδρία τον εξόρισε. Φαίνεται όμως ότι δεν τον αξιολόγησε όπως τους ευρέτες αιρέσεων Νεστόριο και Ευτυχή, αλλά κυρίως ως υποστηρικτή του τελαυταίου. Άλλωστε, στόχος κύριος της Συνόδου υπήρξαν οι δύο αυτοί ευρέτες αιρέσεων, ως αιρεσιάρχες.
Διαβάζουμε δηλαδή ότι την Πιστη παρέτρωσεν και όχι ότι ακολούθησε κατεγνωσμενη αιρεση. Επίσης, για ευρέτες αιρέσεων και όχι ακόλουθους κατεγνωσμενης αιρέσεως (Απολλιναρίου , Ουαλεντινου)
Σαφώς η Σύνοδος ονόμαζε τον Διόσκουρο ως Θεοφιλέστατο Επίσκοπο μέχρι να τον κρίνει.
3) θα ήτανε πιο χρήσιμο για να αντιληφθείτε το τι συμβαινει σε ΟΜΑΔΑ που ακολουθεί κεκκριμένη αιρεση να δείτε το παράδειγμα αντιμετωπίσεως του Παπισμού, που είναι πολύ πιο ξεκαθαρο, σε αντιθεση με την αντιμετώπιση λεπτων Χριστολογικών ζητημάτων , που εξανάγκασαν τους Πατέρες στην σύγκληση της Δ΄Οικουμενικης, για την αντιμετώπιση νέων (ανανεούμενων) αιρετικών απόψεων που προέκυψαν.
Επαναλαμβάνω ότι η Συνοδος επι Φωτιου είχε προηγηθει κι η Σύνοδος επί Παλαμά εξέτασε αλλα θέματα. Αυτο ειναι αλλωστε και το επιχειρημα των ΦιλοΠαπικων, οι οποίοι τους ονομαζουνε απλα ως Σχισμα (βλεπε Αμβροσιο Καλαβρυτων κ.α.), ότι δηλαδη δεν εχουνε καταδικαστει απο Πανορθοδοξη
Ουτε καν προεκριναν οι Πατερες την αναγκη συγκλήσεως Πανορθοδοξης προς τουτο. Το γεγονος οτι ζητουσανε Οικουμενικη απο τους Παπικους πριν την αλωση, ητανε για να τους αναγκασουνε να αποδεχτουνε το λαθος τους και οχι γιατι χρειαζοτανε να γινει εξεταση του πραγματος.
4) Ομοιως, η Οικουμενιστικη Κρατουσα αποδεχεται σήμερα ξεκαθαρες κεκκριμένες αιρεσεις, τον Παπισμο, τον Μονοφυσιτισμο κ.α. και ως εκ τουτου δεν υπαρχει αναγκη συγκλησεως Πανορθοδοξης Συνοδου για την οριστικη καταδικη της, η οποια εχει ηδη επελθει.
Ως προς το ακυρο=ανυποστατο που χρησιμοποιείτε ως βαση, αυτο αντελήφθηκα εξ αρχης και δεν καταλαβαινω γιατι το κανετε, καθως πιστευω οτι εντεινει την συγχυση.
Αλλη η περιπτωση του ξεκαθαρα, αδιαφισβησβητα καθαιρεμενου (που επικαλείστε) αλλα η περιπτωση π.χ των αιρετικων «Ιερωμενων» που δεν υπηρξανε ποτε μελη της Εκκλησιας, όπως π.χ. οι Ιεχωβάδες (οπου εκει τα Μυστηρια δεν ειναι απλα ακυρα αλλα και ανυποστατα) και αλλο το παρον θεμα, οπου εξεταζονται ομαδες που ητανε μεχρι ενα σημειο μελη της Εκκλησίας.
Εδω όταν λεμε ακυρα, εννοούμε Μυστηρια με υπόσταση αλλά χωρις Αγιαστικη Χάρη για ΚΑΝΕΝΑΝ. Και σε ΤΥΧΟΝ Μελλοντικη Συνοδο, μπορει να αποφασισουνε οι Πατερες να κανουνε Οικονομιες και να δεχτουνε καποια εξ αυτων (π.χ. τον Γαμο ή την Βαπτιση, με ταυτοχρονο μυρωμα για την αποκατάσταση της ελλείψεως Αγιαστικής Χαριτος αυτων), αν τηρηθηκε ο Ορθοδοξος τυπος εκτελεσεως του Μυστηριου και τυχον αλλες παραμετροι που θα συνυπολογίσουνε οι Πατέρες. Αλλα ΤΥΧΟΝ Οικονομιες αποφασιζουνε οι Συνοδοι (αν γίνει) και οχι ο καθε μεμονωμενος αποτειχισμενος.....
Καλή συνέχεια να έχετε Πάτερ Ευγένιε και καλό Παράδεισο
Προς 4.44
Εξηγηστε μου!
''Ποθεν συ εκκλησια ευσεβων;Απο του λογου;Απο του τροπου;;;Απο των πραξεων;;;Απο των αγιων δογματων;;;
Ποθεν συ εκκλησια,απο του δωροδοκειν,απο του εξαργυριζειν τας δικας;Απο του μη διαστελειν αναμεσον βεβηλων και αγιων,απο του πιπρασκειν την χαριν του πνευματος;Απο του πληρωσαι την εκκλησιαν πασης αιρεσεως; η απο τουεξαργυρισαι την σην ευσεβειαν και των επισκοπων σου και των συνεπισκοπων σοι, ους και εκκλησιαν αυχεις;π
Τοιαυτη μεν η κατα σε εκκλησια,ην πρωην ολιγου α π ο σ τ α τ η σ α ς ,της ημετερας υπεστησω;;;
Η δ'ημετερα εκκλησια ανωθεν,αγνη,καθαρα ,ειρηνικη,απεχομενη παντος ουτινοσουν φαυλου και πονηρου και πασης ητινοσουν κακιας ελευθερα και ανεπιμικτος παντος ρυπου και σπιλου,πρεσβευουσα τα υγια και καθαρα και απηλικρι νησμενα δογματα των θεοφορων ανδρων.
Κεφαλη δε της εκκλησιας ο Κ.Η.Ι.Χ,,,,μελη δε_,το συστημα και το συνταγμα των ευσεβων οι και αναλογως εχουσι καθαρσεως π ρ ο ς την εαυτων κ ε φ α λ η ν ουχ ο δεινα ουτως αναγνως εχων και μεμιασμενως. Ιωσηφ Καλοθεου συγγραμματα σελ294-6
''Η κατα σε εκκλησια,ην προ ολιγου αποστησας,,,,,,της η μ ε τ ε ρ α ς,υπεστησω''
Αποστατει λοιπον καποιος απο την διαχρονικη εκκλησια των αγιων Αποστολων... και εντασσεται σε μια νεοιδρυτη κατασκευασθεισα,αργοτερα απωλεσθεισα
''Ερρετω και αυτος[για τον Ακινδυνο] συν αυτη[την συναγωγη] ως σφαλεραν και πορρω Θεου βαλουσαν...
Τουτεστιν μεθερμηνευομενον ''Να χαθει κ αυτος μαζι με την ''εκκλησια του'' διοτι αυτη ειναι πλανεμενη και σε αποκοπτει απο Τον θεο.
Τωρα δικαιολογω το της σχεσεως αληθειας-εκκλησιας και το Γραφικο
Εξ ημων εξηλθον αλλ ουκ ησαν εξ ημων.ει γαρ ησαν εξ ημων μεμενηκεισαν αν μεθ'ημων αλλ'ινα φανερωθωσιν οτι ουκ εισι π α ν τ ε ς εξ ημων.Α Ιω 2-19
Αυτο σημαινει πως ακομα και αν τυπικως μενουν μεθ ημων,η μεταγενεστερη αυτοβουλη αποσχιση τους,φανερωνει οτι και πριν απο την αποσχιση τους,δεν ησαν εξ ημων,δεν ηταν πιστοι.....και συμπληρωνει ο αγιος Νικοδημος τον μαθητη της Αγαπης πως οι αιρετικοι εμακρυναν απο την την ιδικην μας διδασκαλιαν και Ζωην και εφευρηκαν εδικας των βλασφημιας και αιρεσεις και δεν ητον απο το μερος των σωζομενων.
Γιατι λοιπον να πει το ευαγγελιο πως η εκκλησια ειναι ο στυλος και το εδραιωμα τηςαληθειας.,η οποια μενει ασαλευτη,παρ'ολο που ο λαος δεν γνωριζει πως η εκκλησια η ορθοδοξος κατεδικαζε τις αιρεσεις...
1
2 ο οσιος Μελετιος χειροτονηθηκε επι αρειανισμου.Μια μεριδα ορθοδοξων δεν κοινωνουσαν εκκλησιαστικως μαζι του.Κι ομως αυτος βαπτισε τον ιερο Χρυσοστομο,προεστατησε στην β οικουμενικη συνοδο και ο αγιος Γρηγοριος Νυσσης τον εξυμνησε τοτε ως ομοφρωνα του....
Το ο κοινωνων ακοινωνητω εχει την εννοια πως ακοινωνητοι ειναι οι καταδικασμενοι απο συνοδο αιρετικοι,και εχει σχεση με την εκκλησιαστικη κοινωνια ορθοδοξων και ετεροφρονων.
Όπως έγινε και με τα 3 βίντεο της ομιλίας του,
http://opaidagogos.blogspot.com/2018/07/blog-post_7.html
που αναρτήσαμε πριν 1-2 μήνες,
κάποια στιγμή θα παραδώσουμε έντυπα όλα τα σχόλια στον π.Ευγένιο (εξ αρχής μας το είχε ζητήσει αλλά δεν είναι εφικτό πρακτικά να τον συναντήσουμε) ώστε να συμπεριλάβει τις απαντήσεις σε αυτά στο υπό έκδοση βιβλίο.
Επαναλαμβάνουμε ότι η ομιλία για εμάς είναι από τις πιο σημαντικές που αφορούν το θέμα της αποτείχισης και τα πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν (εγκυρότητα μυστηρίων οικουμενιστών, απώλεια ή όχι ιερωσύνης τους κλπ).
Δώστε κι αυτό το σχόλιο στον π. Ευγένιο - επι τη ευκαιρία της απαντησεως
H Β ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΉ δεχθηκε ΣΤΑΝΙΚΩΣ τα βαπτίσματα και την ιερωσύνη των αρειανών όπως του Ευσέβειου του Μελέτιου γιατί βρέθηκε σε αδιέξοδο.
Αν δεν τα δεχόταν τότε θα έπρεπε να παει στην κόλαση πρώτος ο Μ. Κωνσταντίνος που βαπτίστηκε από τον αρειανό Ευσέβειο [ και σχεδόν όλο το βυζάντιο] κατόπιν έπρεπε να βαπτιστούν οι μισοί ιεράρχες της Β οικουμενικής και την επόμενη να χειροτονηθούν....
Αυτό όπως γίνεται αντιληπτό δεν μπορούσε να γίνει. Ετσι βρήκαν την λύση με τον τύπο των μυστηρίων, δλδ τα ανενέργητα μυστήρια των αιρετικών ενεργούν με την είσοδο τους στην εκκλησία δια του χρίσματος.
Ο Νόμος π.χ. περι βαπτίσματος είναι ξεκάθαρος, εάν υπάρχουν οι τρεις καταδύσεις και η ιερολογία στον Τριαδικό θεό, τότε το βάπτισμα γίνεται δεκτό κατ’ οικονομία από την εκκλησία δια χρίσματος – μυρώματος.
Η απόδειξη γι’ αυτό είναι ότι η β’ οικουμενική τους αιρετικούς που είχαν παραχαράξει την τριττή κατάδυση τους βάπτισαν, ενώ τους χειρότερους που ειχαν τον τύπο τους δέχθηκαν, αλλα αυτό όπως ειπαμε και πριν έγινε γιατί δεν γινόταν αλλιώς.
Αυτός ο νόμος επικυρώθηκε εκ νεου στην Δ’ και ΣΤ’ οικουμενικές και στην πανορθόδοξη του 1756 η οποία συγκλήθηκε αποκλειστικά γι’ αυτό τον λόγο, καθώς αποκήρυξε το παπικό ράντισμα και επίχυση, το οποίο γινόταν δεκτό μέχρι τότε, και σ’ αυτό επαιξε καθοριστικό ρόλο η πανορθόδοξη της Ρωσίας το 1667 η οποία έκανε δεκτό το παπικό ράντισμα κι ένα σωρό άλλες κακοδοξίες.
Συνεπώς τα ραντίσματα – επιχύσεις που γίνονται στην διοικούσα εκκλησία αλλά και σε όλες τις εκκλησίες του Βορρά είναι άκυρα βάση οικουμενικών συνόδων Β’- Δ’ – ΣΤ’ και της πανορθοδόξου του 1756 - περαιτέρω βλ. και 47ο 50ο, και 68ο αποστολικούς και κανονες Μ. Βασιλείου 1ο και 47ο
Αν κάποιος εχει κανόνα από Πηδάλιο που να γράφει ότι το βάπτισμα αιρετικών χωρίς καταδύσεις είναι έγκυρο, τότε τον προκαλώ να μας τον προσκομίσει να τον μάθουμε κι εμείς.
Αναλυτικά στον συνδεσμο
https://scripta---manent.blogspot.com/2017/12/blog-post_623.html
ΥΣ
Η εκκλησία εχει αποφασίσει για τα πάντα στις 7 οικουμενικές και Πανορθοδόξους
Οι κανόνες είναι το μέτρο για όλες τις επόμενες γενεές, όπως τα λόγια του Χριστού στο ευαγγέλιο δεν αλλάζουν [ οι οικουμενιστες τα άλλαξαν και εδω έγκειται το άκυρα μυστήρια ]
όπως οι 7 επιστολές της αποκαλύψεως στις 7 εκκλησίες της Ασίας,
όπως οι αποφάσεις των 7 οικουμενικών συνόδων δια του αγίου Πνεύματος.
Σημειωτέον, οι οικουμενικές έχουν ρητή εντολή για όποιον δεν υπακούσει στις αποφάσεις των, να αναθεματίζεται επι βλασφημία του αγίου πνεύματος.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος όταν λέει αυτοί έχουν τους οίκους ( απουσία Αγίου Πνεύματος ) και εμείς τον Ένοικον (Άγιο Πνεύμα ) ομιλεί για τον Πατριάρχη Δημόφιλο και τους Ναούς που μνημονεύουν το όνομά του . Ο Πατριάρχης Δημόφιλος δεν είχε καταδικαστεί ακόμα από τη Σύνοδο ο αρειανισμός στον οποίο είχε πέσει ο Πατριάρχης ήταν καταδικασμένη αίρεση . Όσοι αρειανοί έφευγαν από τους ναούς που μνημόνευαν τον Πατριάρχη Δημόφιλο (αποτειχιζόντουσαν ) και πήγαιναν ΜΕΤΑΝΟΗΜΕΝΟΙ στον Άγιο Γρηγόριο εκείνος τους Βάπτιζε αν και αυτοί είχαν τις καταδύσεις(τύπο Βαπτίσματος) .(Ένας από τους λόγους που έγινε αποδεκτό το Βάπτισμα του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου ήταν επειδή είχε το τύπο του Βαπτίσματος και φυσικά ήταν Ορθόδοξος ο Άγιος Ιωάννης και όχι αιρετικός ) Το ίδιο και για τη χειροτονία του Οσίου Μελετίου ..ήταν Ορθόδοξος ο Όσιος Μελέτιος ..αν παρέμενε στην αίρεση δεν θα αναγνώριζαν τίποτα όσο παραμένει στην αίρεσή του . Η Β Οικουμενική επειδή ήταν μεγάλο το πλήθος των αρειανών λοιπόν , εν Συνόδο δέχτηκε κατ΄ οικονομία το Βάπτισμα των Αρειανών με την ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ . Ξεχωρίστε λοιπόν πλήρως πως όσο παραμένουν στην αίρεσή τους δεν έχουν έγκυρα Μυστήρια δηλαδή Μυστήρια Σωτηριολογικά και Αγιαστικά, μόνο με την επιστροφή στην Ορθοδοξία ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ (ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ , ΒΑΠΤΙΣΗ ,ΚΤΛ) .
Σήμερα λοιπόν είναι πολλές οι καταδικασμένες αιρέσεις στις οποίες έχουν πέσει οι ψευδεπίσκοποι . Είναι Λατινόφρονες , αναγνωρίζουν τον Πάπα , τον Μνημονεύουν , αναγνωρίζουν τους Μονοφυσίτες κτλ .
Παρ΄ολα αυτά λέμε πως τα Μυστήρια είναι Άκυρα προς Σωτηρία και Αγιασμό ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΑ . Επίσης το 99% ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝ ΤΟ ΤΥΠΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΡΑΝΤΙΣΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΥΣΗ. Επειδή λοιπόν δεν έχει γίνει αντιληπτό ακόμα από το κόσμο ότι είναι άλλο τα Ανυπόστατα Μυστήρια (ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ) και άλλο τα άκυρα (προς σωτηρία και αγιασμό ) Μυστήρια . Όταν λέμε άκυρα δεν λέμε ανυπόστατα . Δεν υπάρχει πουθενά στην Αγιοπατερική Παράδοση λοιπόν υγιές και νοσούν μέρος . Ούτε ο Άγιος Γρηγόριος το δίδαξε αυτό , ούτε κανένας Άγιος . Η Εκκλησία είναι εκεί που είναι η αλήθεια της πίστεως κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά . Όσοι δεν έχουν την αλήθεια δεν είναι στην Εκκλησία . Αυτά λένε οι Αγιοι. Αν δεχθούμε όμως ότι η Εκκλησία έχει υγιές μέρος (που έχει την αλήθεια) και ασθενές μέρος (που έχει την αίρεση)το οποίο παραμένει μέρος της Εκκλησίας με Έγκυρα Μυστήρια , και Έγκυρα Μυστήρια σημαίνει Σωτηριολογικά και Αγιαστικά Μυστήρια.. αυτο είναι η αίρεση της διηρημένης Εκκλησίας και είναι η πλάνη του Κυπριανισμού και ακυρώνει όλη την αποτείχιση και όλη την Αγιοπατερική Παράδοση που μας λέει φύγε από τους αιρετικούς ψευδεπισκόπους για να σωθείς γιατί αν κοινωνάς εκεί που μνημονεύονται οι ψευδεπίσκοποι δεν θα σωθείς ..τα Μυστήρια δηλαδή γίνονται άκυρα προς σωτηρία και αγιασμό με την Μνημόνευση του Ψευδεπισκόπου !!
" αυτο είναι η αίρεση της διηρημένης Εκκλησίας και είναι η πλάνη του Κυπριανισμού και ακυρώνει όλη την αποτείχιση και όλη την Αγιοπατερική Παράδοση που μας λέει φύγε από τους αιρετικούς ψευδεπισκόπους για να σωθείς γιατί αν κοινωνάς εκεί που μνημονεύονται οι ψευδεπίσκοποι δεν θα σωθείς ."
Συγνώμη,
την ομιλία (τα 3 βίντεο), τα είδατε;;;
Δεν νομίζουμε.
Αντιλαμβάνεστε τι λέει ο άλλος, ή βολεύει να του αποδίδουμε εμείς ότι θέλουμε;
Ποιος είπε ότι λέμε να ΜΗΝ φεύγουν από τους ψευδοεπισκόπους; Να φεύγουν λέμε. Αυτό κάνουμε και εμείς. Φύγαμε. Αποτειχιστήκαμε. Φεύγουμε αλλά τίθεται ένα ερώτημα: το μωράκι ή ένας που ΔΕΝ γνωρίζει για την αίρεση, σε αυτόν το μυστήριο είναι έγκυρο ή όχι; Η απάντηση είναι ότι το μυστήριο είναι έγκυρο αλλά υφίσταται μολυσμός, όπως αυτός που μεταλαμβάνει αναξίως. Δεν είναι άκυρη η Θεία Κοινωνία, αλλά αντί για ευλογία παίρνει κατάκριμα. Το ίδιο γίνεται σε όποιον εν γνώσει του κοινωνάει με την αίρεση.
Τα παραπάνω έχουμε γράψει 100άδες φορές. Μην γράφετε λοιπόν ότι σας βολεύει.
Ο δεσπότης της Θεσσαλονίκης πχ, είναι επίσκοπος ή όχι;
Γι αυτό συζητάμε.
Και σε αυτό απάντησε με την 2ωρη ομιλία του ο π.Ευγένιος. Δείτε κάποιοι πρώτα την ομιλία και μετά γράψτε/αντιγράψτε ότι θέλετε.
Άριστος ο π. Ευγένιος! Δόξα τω Θεώ, που δεν εξαφανίστηκαν οι πατέρες με ορθόδοξες θέσεις! Το αναδημοσιεύσαμε: http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2018/08/blog-post_72.html
Γνωρίζουμε ότι δεν τον απασχολεί ούτε να προβάλει το πρόσωπο του ούτε να αντιπαρατεθεί με πρόσωπα που ως τώρα προέβαλαν άλλες απόψεις.
Με ταπείνωση κατέθεσε στο βίντεο αυτό τα στοιχεία που συγκέντρωσε και με το ίδιο ύφος θα κυκλοφορήσει και το βιβλίο του.
Το ότι λόγω συγκυριών αδυνατεί να συμμετέχει σε μια πιο "ζωντανή" συζήτηση, ίσως τελικά είναι και το καλύτερο για την εκκλησία μας. Νομίζουμε ότι αν κάθε πατέρας ή και λαϊκός με ταπείνωση καταθέτει τις σκέψεις του, βοηθάει πραγματικά την εκκλησία σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.
Προσπαθεί να συνεισφέρει με όσα ανακάλυψε από την μελέτη των Οικουμενικών Συνόδων και τα καταθέτει ειλικρινά, χωρίς εμπάθεια.
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.