" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025

Εκοιμήθη ο αγωνιστής Αρχιμ. π. Μάξιμος Καραβάς. Σε αναπηρική καρέκλα, αλλά πνευματικά ΟΡΘΙΟΣ. Σχόλια

 



«Γνήσιο τέκνο του Αγίου Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη, υπήρξε εκ των πρωτοπόρων διακοπής μνημόνευσης του ονόματος του Επισκόπου του, στην εποχή μας 


O Αρχιμ. π. Μάξιμος Καραβάς, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου Εορδαίας, εκοιμήθη σήμερα 24 Σεπτεμβρίου 2025.

Αύριο Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2025 το απόγευμα, η εξόδιος ακολουθία.

Ο μαχητικός και ομολογητής Γέροντας Μάξιμος Καραβάς, υπήρξε εκ των πρωτοπόρων διακοπής μνημόνευσης του ονόματος του Επισκόπου του, στην εποχή μας.

Γνήσιο τέκνο του Αγίου Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη, στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και κράτησε ψηλά την ομολογία πίστεως σε καιρό παναιρέσεως, ήτοι την Ιεροκανονική και Αγιοπαράδοτη Αποτείχιση.

Έχουμε στερεή τη βεβαιότητα πως ο Κύριος, δια πρεσβειών της Υπεραγίας Δεσποίνης Ημών Θεοτόκου και Παναγίας Μητέρας Του, θα τον κατατάξει στον Παράδεισο, μαζί με τον Άγιο Επίσκοπο Αυγουστίνο.

Καλή αντάμωση Γέροντα.»

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Πηγή

 

Σχόλιο (Ομάδος Εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»): 


Ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης έφυγε, 
αλλά κάθε μέρα μπαίνει ακόμη περισσότερο στις καρδιές της Ελλάδας που χτυπάνε ακόμη Ορθοδοξία.

 

Έτσι και ο π.Μάξιμος Καραβάς, 
στα χνάρια του π.Αυγουστίνου, ΔΙΕΚΟΨΕ την μνημόνευση του επισκόπου του Φλωρίνης Θεόκλητου, λόγω της συμπόρευσής του με τον Οικουμενισμό, ειδικά μετά το Κολυμπάρι (ψευδοΣύνοδος).

 

Ο π.Μάξιμος δέχθηκε πολλές φορές απειλές,
τόσο από τον προηγούμενο, όσο και πρόσφατα, από τον νέο δεσπότη Φλωρίνης Ειρηναίο. ΔΕΝ λύγισε. 

 

Κι όταν ξέμεινε από ιερέα το μοναστήρι κάποιες φορές, 
προτιμούσε να μαζεύονται οι πιστοί και να κάνουν μόνον τον Όρθρο, παρά να μνημονεύσουν τους συνοδοιπόρους της αίρεσης.


Τον συναντήσαμε σε ημερίδα για την Αποτείχιση που έγινε πριν λίγους μήνες στη Θεσσαλονίκη.
Αν και σε αμαξίδιο, «σακάτης» στο σώμα, έφτασε μέχρι τη Θεσσαλονίκη, και μίλησε εκεί!
Ο π.Μάξιμος, αν κ σε αναπηρικό αμαξίδιο,  πνευματικά, έμεινε  ΟΡΘΙΟΣ.

Ας σταθούμε κι ΕΜΕΙΣ.

 

Παραθέτουμε μερικές εικόνες από άρθρα μας, από τον αγώνα του ηρωικού αυτού ηγουμένου:

 





«ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ τον καλούμενο "επίσκοπο Φλωρίνης", Θεόκλητο Πασσαλή : "εάν αποκηρύξετε δημόσια τις αιρετικές αποφάσεις της Ψευδο-συνόδου της Κρήτης, τότε θα σας αναγνωρίσουμε αρμοδιότητα επισκοπικής εποπτείας"»
https://opaidagogos.blogspot.com/2017/08/blog-post_26.html 

 

ΜΗΝΥΟΥΜΕ τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Θεόκλητο
https://opaidagogos.blogspot.com/2017/08/blog-post_2.html

 

1) ΕΤΣΟΥΞΕ Η ΜΗΝΥΣΗ και κάνουν δηλώσεις “κρίνοντας” τους Πατέρες της Ι.Μ. Αγίας Παρασκευής! 2) Ο ΓΕΡΩΝ ΜΑΞΙΜΟΣ ΚΑΡΑΒΑΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΑ 82 ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΑ, ΕΝΩ ΟΙ ΔΙΩΚΤΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ «ΠΑΡΑΛΑΒΗ & ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΩΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ»! (ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ 1.8.2017) ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΚΑΝΤΙΩΤΗ
https://opaidagogos.blogspot.com/2017/08/1-2-82-182017.html

 

ΣΧΟΛΙΟ κατοίκου Εορδαίας: "Λυπάμαι που βλέπω τον μητροπολίτη κ.Θεόκλητο,να μη θέλει να κατανοήσει τα πρόβληματα που δημιουργεί στην πίστη μας η λεγόμενη σύνοδος της Κρήτης. " Το Σχόλιο μας.
https://opaidagogos.blogspot.com/2017/08/blog-post_60.html#more

 

Όπως βλέπετε στην φωτογραφία, αστυνομικοί έξω από το Μοναστήρι (τα ίδια επαναλήφθηκαν κ επί Κορονοϊού, που η ΕΛ.ΑΣ (τα αρχικά σημαίνουν «Ελληνική» ... Αστυνομία) , 
μοίραζε πρόστιμα στα αυτοκίνητα που πήγαιναν στο Μοναστήρι).
 
 
Δεσποτάδες, Πρωτοσύγκελοι, Πολιτικοί, Δικαστές, Αστυνομία, Δημοσιογράφοι, 
όλοι στην προσπάθεια να αλώσουν ένα Μοναστήρι, κάστρο της Ορθοδοξίας. 
Να Αλώσουν το μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής στο Μηλοχώρι Πτολεμαΐδος.
ΑΥΤΗ είναι η Νέα Τάξη Πραγμάτων.

 
πόστερ με τον Βαρθολομαίο να αγκαλιάζεται με τον αιρεσιάρχη Πάπα, στο ευλογημένο Μοναστήρι. 
 



«ΔΕΝ είναι Πατριάρχης, είναι ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗΣ»



 
ΥΓ. Ίπως διαβάζουμε εδώ, την ίδια περίπου ώρα, κοιμήθηκε μια ακόμη ευλαβική μορφή στην Φλώρινα, ο π.Ιερόθεος Κοκονός. 
Δυστυχώς ο «γνωστός» νέος δεσπότης της Φλώρινας Ειρηναίος (που πρόσφατα έλεγε ότι οι παπάδες του πρέπει να πάρουν τον Προσωπικό Αριθμό, δείτε εδώ) έσπευσε να ανακοινώσει ότι το ερχόμενο Σάββατο θα πάει στο Μοναστήρι (του Αγ.Αυγουστίνου, στη Φλώρινα, εκεί που είναι το μνήμα του π.Αυγουστίνου Καντιώτη) να τελέσει την εξόδιο ακολουθία του π.Ιεροθέου Κοκονού.
 
Νομίζουμε ότι είναι μεγάλο σφάλμα των μοναζουσών αυτό.
 
Ο νέος δεσπότης έχει μέρη να πάει. Ας πάει στην Αμερική, στον Ελπιδοφόρο που ο βλάσφημος έδινε Θεία Κοινωνία με ατομικά κουταλάκια, ας πάει στον Άνθιμο Αλεξανδρουπόλεως, που έβαζε κοριτσάκια «ιέρειες» μέσα στο Ιερό για να δώσει υπόσταση σε χάπενινγκ για την ολυμπιακή φλόγα, ας πάει στον Βαρθολομαίο ή στον Πάπα. Έχει «φιλαράκια» να πάει. 
Δεν χρειάζονται «θεατρικές παραστάσεις» σε αγιασμένα μέρη.
 
 π.Αυγουστίνος ήταν ομολογήτής. Δεν έχει καμμία σχέση με ...

 

 

****



Η Εξόδιος Ακολουθία του π. Μαξίμου Καραβά 
 θα τελεστεί αύριο Πέμπτη 25-9-2025 και ώρα 18.00,
 στην Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου Πτολεμαϊδος
όπου θα γίνει και η ταφή.
Το σκήνωμά του αναμένεται να τεθεί προς προσκύνημα στους πιστούς.


 

ΕΞΩ οι Προδότες από την Εκκλησία»
 
Την ευχή σου π.Μάξιμε Καραβά
 
 
Ομάδα Εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»
 

8 σχόλια:

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Τελέστηκε σε κατανυκτικό κλίμα απόψε η εξόδιος ακολουθία του π.Μαξίμου.
Κόσμος πλημμύρισε το μοναστήρι από κάθε γωνιά της Β. Ελλάδος.

Η εξόδιος ακολουθία τελέστηκε από ιερείς που έχουν διακόψει την μνημόνευση λόγω Οικουμενισμού, με κύρια μορφή τον π.Θεόδωρο Ζήση, καθηγητή Πατρολογίας ΑΠΘ, ο οποίος έκανε κ τον επικήδειο.
Στον λόγο του ο π.Θεόδωρος δεν δίστασε να πει τα πράγματα με το όνομα τους, δεχόμενος μεγάλη ανταπόκριση από το εκκλησίασμα.

Ακολούθησαν 2 ακόμη ομιλίες, από λαϊκούς, εκπροσώπους σωματείων κ πιστών.

Μόνη παραφωνία, η παρουσία του πρωτοσύγκελου της Μητρόπολης, που πραγματικά δεν καταλάβαμε γιατί παρέστη. Με την στάση του σώματός του, αν κ καθόταν σε καρέκλα μπροστά στο φέρετρο, έδειχνε αποστασιοποίηση.

Είναι ξεκάθαρες οι θέσεις του π.Μαξίμου. Ομολόγησε κ αγωνίστηκε, χωρίς περιστροφές.

Ευχόμαστε η Μητρόπολη να σεβαστεί τον κτήτορα του Μοναστηριού αλλά κ τους πιστούς.
Καλό Παράδεισο π.Μάξιμε ...

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Μήνυμα κ βίντεο του βουλευτή Νίκου Παπαδόπουλου (Προέδρου του νέου κόμματος Ελληνικός Παλμός) για την εκδημία του «λιονταριού» της Ορθοδοξίας:
https://x.com/nikos71papad/status/1971329905590731200

Ανώνυμος είπε...

Από τον π. Ζήση που είναι σε κοινωνία με την Κρατούσα Εκκλησία;!!!!!! 😁

Κωνσταντίνος Μ.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Έγραψες:
«Από τον π. Ζήση που είναι σε κοινωνία με την Κρατούσα Εκκλησία;!!!!!! 😁»

Οι αναγνώστες μας γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο π.Θεόδωρος Ζήσης ΔΙΕΚΟΨΕ την μνημόνευση του οικείου επισκόπου (Ανθίμου) λίγους μήνες μετά την ΨευδοΣύνοδο στο Κολυμπάρι (2016).

Η «κρατούσα» εκκλησία συνεχίζει να έχει έγκυρα μυστήρια.
Δεν είναι άκυροι ούτε οι γάμοι ούτε οι βαπτίσεις της.

Διακόπτουμε την εκκλησιαστική κοινωνία για να αποφύγουμε τον μολυσμό της αίρεσης, όπως μας δίδαξαν οι Άγιοι Πατέρες μας.
Και περιμένουμε αν επιτρέψει ο Θεός να γίνει μια Ορθόδοξη Σύνοδος στην οποίοα όλοι αυτοί οι προδότες θα κληθούν να απολογηθούν και να μετανοήσουν (αν είναι ακόμη εν ζωή) ή να ακούσουν το «ΑΝΑΘΕΜΑ».

Αν είμαστε στα έσχατα, θα βαδίσουμε κ πάλι όπως οι πρώτοι πιστοί,
στο δρόμο προς τις κατακόμβες.

Ανώνυμος είπε...

Ξεχωρίστε την αποτείχιση από έναν ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ επίσκοπο που κηρύσσει αίρεση (ΟΤΑΝ Η ΤΟΠΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΗΚΕΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΕ ΑΙΡΕΣΗ)... από την αποτείχιση μετά από συνοδική εισαγωγή αιρέσεως σε ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ...

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ[Κολυμπάρι] 
(...)
Ἄρθρον 13- Ἁποδοχή καί ὑπογραφή τῶν κειμένων

Τά ὁμοφώνως ἀποδεκτά γενόμενα κείμενα ἐπί τῶν θεμάτων τῆς ἡμερησίας διατάξεως τῆς Συνόδου ἐκδίδονται εἰς τάς τέσσαρας ἐπισήμους γλώσσας καί ἔχουν τό αὐτό κῦρος:
μονογραφοῦνται ὑπό πάντων τῶν Προκαθημένων τῶν αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν εἰς πάσας τάς σελίδας αὐτῶν καί εἰς πάσας τάς ἐπισήμους γλώσσας τῆς Συνόδου, ὑπογράφονται δέ ἐν τέλει ὑπό τοῦ Προέδρου καί πάντων τῶν μελῶν τῆς Συνόδου. αἱ ὑπογραφεῖσαι συνοδικαί ἀποφάσεις, ὡς καί τό Μήνυμα τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, ἀποστέλλονται διά Πατριαρχικῶν Γραμμάτων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου εἰς τούς Προκαθημένους τῶν αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, οἵτινες καί κοινοποιοῦν αὐτά εἰς τάς Ἐκκλησίας αὐτῶν ἀντιστοίχως, => *ἔχουν δέ πανορθόδοξον κῦρος*.
(...)
https://www.romfea.gr/diafora/6182-kanonismos-organoseos-kai-leitourgias-tis-agias-kai-megalis-sunodou

Να δούμε τι μας λέει ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης στην περίπτωση αυτή...
Παραθέτω απόσπασμα...

«...ΕΠΕΙ ΔΕ ἐξῆλθεν εἰς προῦπτον ἡ αἱρετικὴ ἀσέβεια[Οικουμενισμός] ΔΙΑ ΣΥΝΟΔΟΥ[Κολυμπάρι] εἰς τοὐμφανές, δεῖ ἄρτι καὶ τὴν σὴν εὐλάβειαν σὺν πᾶσιν ὀρθοδόξοις παρρησιάζεσθαι διὰ τοῦ ΜΗ ΚΟΙΝΩΝΕΙΝ τοῖς κακοδόξοις ΜΗΔΕ ΑΝΑΦΕΡΕΙΝ(μνημόνευση) τινὰ τῶν ἐν τῇ μοιχοσυνόδῳ[Κολυμπάρι] εὑρεθέντων[υπογράψαντες] ἢ ὁμοφρονούντων αὐτῇ....»(Ἐπιστολή 39, Θεοφίλῳ ἡγουμένῳ, Φατοῦρος σελ. 113, στιχ. 51· Ρ.G. 99, 1045D).

Διέκοψε λοιπόν ο π. Ζήσης την κοινωνία του (εκτός του οικείου επισκόπου του) και με τους υπολοίπους, αυτούς δηλαδή που αναφέρει ο Άγιος στο κείμενο του?
Ο Χ Ι...

Κωνσταντίνος Μ.











Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Έγραψες:
«Διέκοψε λοιπόν ο π. Ζήσης την κοινωνία του (εκτός του οικείου επισκόπου του) και με τους υπολοίπους, αυτούς δηλαδή που αναφέρει ο Άγιος στο κείμενο του?
Ο Χ Ι... »

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
ΝΑΙ.
Ο π.Θεόδωρος Ζήσης είχε διακόψει την μνημόνευση του Μητρ. Θεσσαλονίκης Ανθίμου, αλλά πχ όταν πήγαινε στην περιοχή της Φλώρινας λειτουργούσε στο Μοναστήρι της Αγ. Παρασκευής που για τον ίδιο λόγο (Οικουμενισμό, Κολυμπάρι) είχε διακόψει την μνημόνευση του μητρ. Θεοκλήτου (ή Ειρηναίου στη συνέχεια).

Επειδή όμως συνηθίζεται να παίρνουν κάποιοι τις απόψεις - θέσεις του Αγ.Θεοδώρου του Στουδήτου και να τις «επιβάλουν»,
η εκκλησίας μας ΔΕΝ υιθέτησε όλες τις θέσεις του Αγ. Θεοδώρου συνοδικά.

Η Ορθόδοξη αλήθεια εκφράζεται με την «συμφωνία των Πατέρων» και όχι από έναν Πατέρα μόνον. Ένας Πατέρας, μπορεί σε κάποιο θέμα να σφάλει.

Ανώνυμος είπε...

Δεν αρκεί μόνο, το να μην μνημονεύει ο π. Ζήσης τον οικείο επίσκοπο του, αλλά και να μην είναι γενικότερα σε εκκλησιαστική κοινωνία με αρχιερείς και ιερείς της Κρατούσας Εκκλησίας, αφού όπως προανέφερα η Κρατούσα Εκκλησία έχει περιέλθει σε αίρεση από το Κολυμπάρι και έπειτα.

Κωνσταντίνος Μ.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Η Εκκλησία ως Θεανθρώπινος οργανισμός δεν πέφτει σε αίρεση.
Σε αίρεση πέφτουν πρόσωπα: Εισβάλει η αίρεση μέσα στο πλήρωμα της εκκλησίας.
Γι αυτό το λόγο γίνεται η αποτείχιση. Χτίζεται τείχος εντός της εκκλησίας για να μην μολυνθεί το πλήρωμα από την αίρεση.

Προφανώς αγνοείτε την σημερινή στάση του π.Θεοδώρου Ζήση. Είναι εύκολο να κατηγορούμε, δημόσια, αν κάνατε τον κόπο να ακούσετε τις ομιλίες του θα βλέπατε ότι δεν ισχύουν όσα γράφετε σήμερα.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.