Μνήμη του Αγ.Μάρκου του Ευγενικού ...
Μόνος. Εναντίον ΟΛΩΝ των επισκόπων.
Κι όμως, με την βοήθεια του Θεού και του πιστού λαού, κόντρα σε όσα είχαν υπογράψει όλοι οι δεσποτάδες, ο Άγιος ΝΙΚΗΣΕ.
Μνήμη του Αγ.Μάρκου του Ευγενικού, του ομολογητή σήμερα.
Τέτοια μέρα, οφείλουμε να να πάμε κόντρα στο ρεύμα.... Να πούμε την αλήθεια.
Αξίζει, πραγματικά αξίζει να ακούσετε την ομιλία του π.Ευθυμίου Τρικαμηνά.
Απαντάει σε πολλές "καραμέλες" με τις οποίες μας έχουν "κοιμίσει".
Σεβόμαστε τον πολύτιμο χρόνο των αναγνωστών μας. Γι αυτό επιμένουμε ότι πρέπει να ακούσετε αυτό το κήρυγμα.
Και μια παράκληση. Πριν μας αποδώσουν κάποιοι μία ακόμη "ταμπέλα" (ανάμεσα στις τόσες άλλες), ας κάνουν τον κόπο να ακούσουν προηγουμένως την σύντομη αλλά με τόση παρρησία ομιλία:
Παραθέτουμε ένα απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα (του βίντεο), που είδαμε εδώ:
...Κι ἐμεῖς σήμερα ἔχουμε ἀποδεχθεῖ αὐτὸ τὸ δόγμα τοῦ Ἐπισκοποκεντρισμοῦ, μόνο ποὺ τὸ ἔχουμε μεταφέρει, ὄχι σὲ ἕνα πρόσωπο, ἀλλὰ σὲ πολλὰ πρόσωπα.
Κι ἐμεῖς τί πιστεύουμε σήμερα; Ὅτι ἡ ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας εἶναι γύρω ἀπὸ τὸν (κάθε) Ἐπίσκοπο. Ὄχι γύρω ἀπὸ τὸν Χριστό, ὄχι γύρω ἀπὸ τὴν Ἀλήθεια, τὴν Ὀρθοδοξία, ἀλλὰ γύρω ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο ἐπιτελεῖται ἡ ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας. Δηλαδή, ἐκεῖ ποὺ εἶχε ὁ Παπισμὸς ἕναν Πάπα, ἐμεῖς βγάλαμε πολλοὺς Πάπες, καὶ τώρα σὲ κάθε Μητρόπολη ὑπάρχει ἕνας Πάπας, γύρω ἀπὸ τὸν ὁποῖο εἶναι ὑποχρεωμένοι οἱ Χριστιανοί, ἀσυζητητί, μὲ τυφλὴ ὑπακοὴ νὰ ὑπακούουν.
Καὶ μοῦ ἔδωσαν αὐτὲς τὶς ἡμέρες καὶ πρέπει νὰ τὸ ἀναφέρω αὐτό, μιὰ εἰσήγηση (γιὰ νὰ δεῖτε ὅτι αὐτὰ ποὺ σᾶς λέω δὲν εἶναι λόγια τοῦ ἀέρα, ἀλλὰ εἶναι πραγματικότητα), μιὰ Εἰσήγηση ποὺ ἔκανε κάποιος πατὴρ Χρυσόστομος Παπαδάκης, ἀπὸ τὴν Μητρόπολη Βεροίας.
Καὶ στὴν εἰσήγηση αὐτὴ ἐπρέσβευε ὁ ἄνθρωπος αὐτός, οὔτε λίγο οὔτε πολύ, αὐτὸν τὸν Παπισμό! Ὅτι (πρέπει νὰ εἴμαστε) γύρω ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο, κι ὅποιος δὲν εἶναι γύρω ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο, ἑνωμένος καὶ ἐνσωματωμένος μὲ τὸν Ἐπίσκοπο…· καὶ ἔγλυφε ἀπὸ τὴν ἀρχὴ μέχρι τὸ τέλος τῆς ὁμιλίας τὸν Ἐπίσκοπο!
Πουθενὰ δὲν μίλησε γιὰ ἀλήθεια, πουθενὰ γιὰ Ὀρθοδοξία· γιὰ τὸν ἂν δηλ. ὁ Ἐπίσκοπος (στὸν ὁποῖο πρέπει νὰ ὑπακούομε) εἶναι
φορέας τῆς ἀληθείας. Αὐτὴ εἶναι ἡ καρδιὰ τοῦ Παπισμοῦ.
Πουθενὰ δὲν μίλησε γιὰ ἀλήθεια, πουθενὰ γιὰ Ὀρθοδοξία· γιὰ τὸν ἂν δηλ. ὁ Ἐπίσκοπος (στὸν ὁποῖο πρέπει νὰ ὑπακούομε) εἶναι
φορέας τῆς ἀληθείας. Αὐτὴ εἶναι ἡ καρδιὰ τοῦ Παπισμοῦ.
Κι αὐτὴ ἡ Εἰσήγηση ἦταν αἱρετικὴ εἰσήγηση· νὰ γλύφει, δηλαδή, τὸν Ἐπίσκοπο ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς εἰσηγήσεως μέχρι τὸ τέλος, νὰ μὴν ἀναφέρει τίποτα γιὰ τὴν ἀλήθεια, ἂν αὐτὸς (ὁ Ἐπίσκοπος) ἀνήκει στὸν Οἰκουμενισμό, ἂν ἀνήκει, εἶναι μέτοχος στὸ Π.Σ.Ε., ἂν ἔχει ἀποδεχτεῖ σὰν Ἅγιο τὸν Χρυσόστομο Σμύρνης (ποὺ ἦταν Μασῶνος καὶ αἱρετικός), ἂν ἔχει (ὁ Ἐπίσκοπος) τόσες ἄλλες πλάνες, συμπροσευχὲς μὲ τοὺς Παπικούς, μὲ τὸν Πατριάρχη…, τίποτα ἀπ’ ὅλα αὐτά, ἀλλὰ γύρω ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο τυφλὴ ὑπακοή, αὐτὸ ἔλεγε ἡ Εἰσήγηση.
Αὐτὸ πολέμησε ὁ ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός· ὅτι ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας ἐπιτυγχάνεται γύρω ἀπὸ τὴν ἀλήθεια. Καὶ ἂν ὁ Ἐπίσκοπος εἶναι φορέας τῆς ἀληθείας μὲ λόγια καὶ ἔργα, τότε ἑνωνώμεθα γύρω ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο. Ἂν δὲν εἶναι φορέας τῆς ἀληθείας, τότε προτιμᾶμε τὴν ἀλήθεια, τὸν Χριστό.
ΥΓ. Έχετε υπόψη ότι ο π.Ευθύμιος καθαιρέθηκε από την Εκκλησία της Ελλάδος. Ναι, δεν καθαιρούνται οι κίναιδοι αρχιμανδρίτες και δεσποτάδες. Δεν καθαιρούνται όσοι συμπροσεύχονται με αιρετικούς. Καθαιρούνται όσοι προασπίζουν τα δόγματα της ορθοδοξίας.. Που καταντήσαμε..
Το αυτονόητο ερώτημα που κάναμε όταν πρόσφατα πληροφορηθήκαμε την καθαίρεση του ήταν:
και τώρα; δεν παίρνει καθόλου μισθό; δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη;;
Λάβαμε την απάντηση: πάντα υπηρετούσε άμισθος. Απίστευτο ε;;
Προφανώς αυτός δεν χρειαζόταν πολυτελή μήτρες και χρυσοποίκιλτα άμφια ...
ούτε και ... "μεταξωτά εσώρουχα".
Αὐτὸ πολέμησε ὁ ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός· ὅτι ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας ἐπιτυγχάνεται γύρω ἀπὸ τὴν ἀλήθεια. Καὶ ἂν ὁ Ἐπίσκοπος εἶναι φορέας τῆς ἀληθείας μὲ λόγια καὶ ἔργα, τότε ἑνωνώμεθα γύρω ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο. Ἂν δὲν εἶναι φορέας τῆς ἀληθείας, τότε προτιμᾶμε τὴν ἀλήθεια, τὸν Χριστό.
Το αυτονόητο ερώτημα που κάναμε όταν πρόσφατα πληροφορηθήκαμε την καθαίρεση του ήταν:
και τώρα; δεν παίρνει καθόλου μισθό; δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη;;
Λάβαμε την απάντηση: πάντα υπηρετούσε άμισθος. Απίστευτο ε;;
Προφανώς αυτός δεν χρειαζόταν πολυτελή μήτρες και χρυσοποίκιλτα άμφια ...
ούτε και ... "μεταξωτά εσώρουχα".
19/1/2016, μνήμη αγίου Μάρκου του Ευγενικού (με το νέο ημερολόγιο)
Ιστολόγιο - Ομάδα εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"
18 σχόλια:
“Ο κόσμος είναι επικίνδυνος, όχι εξαιτίας αυτών που κάνουν το κακό, αλλά εξαιτίας αυτών που τους κοιτάζουν χωρίς να κάνουν τίποτα.” – Άλμπερτ Αϊνστάιν -
Το αφιερώνω σε λαικούς και κληρικούς - παλαιού και Νέου.
Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος
Άγια Θεοφάνια σήμερα.
Πολύ λαμπρή ημέρα εκεί πού τα προγνωστικά στοιχεία δίνανε στην Αττική χιόνια καί αερίδια.
Ο ουρανός δεν έχει σχίσμα, ένα άγιο θυσιαστήριο, μία άγια Εκκλησία.
Ζηλωτης
Παιδιά έχετε ξεφύγει...
Ήθελα να σας το πω εδώ και καιρό.
Όλα καλά και ωραία αλλά εκτός Εκκλησίας ΔΕΝ υπάρχει σωτηρία!
Ο συγκεκριμένος ιερέας ζει κατ επιλογή του, εκτός Εκκλησίας. Δεν έχει κοινωνία με εμάς τους "μολυσμένους" που μνημονεύουμε τον πατριάρχη μέσω της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ένας παπάς μόνος του(!) ΔΕΝ είναι Εκκλησία.
1) Μπορείτε παρακαλούμε με το σκεπτικό σας να μας πείτε, όταν διωκόταν ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, και εξοριζόταν, όπως και τόσοι άλλοι πατέρες που έχαναν τον θρόνο τους, ποια ήταν τότε "η Εκκλησία"; (που χωρίς αυτήν δεν υπάρχει σωτηρία);
Ήταν οι Αρειανοί που είχαν καταλάβει τους ναούς ή οι εξορισμένοι Άγιοι;
Ποια ήταν "η Εκκλησία" πριν την Άλωση της Πόλης; Αυτοί που συλλειτουργούσαν με τους Παπικούς;
2) Γιατί οι πιστοί της εποχής του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, δεν "υπάκουσαν" στην "Εκκλησία";
Και γιατί και ο Άγιος Μάρκος δεν υπάκουσε στην πλειοψηφία;
3) Ο συγκεκριμένος ιερέας -όπως πληροφορηθήκαμε- αποσχηματίστηκε από την Σύνοδο επειδή δεν μνημόνευε τον Πατριάρχη. Αν ισχύει αυτό, δεν ζει λοιπόν κατ επιλογήν του "εκτός εκκλησίας". Όταν τηρείς τους κανόνες και αποσχηματίζεσαι χωρίς λόγο για αυτό φταίει ο ίδιος; Όταν ο Πατριάρχης συμπροσεύχεται με τον Πάπα και αρνείσαι να τον μνημονεύσεις, φταις εσύ;
Επιπλέον, αν μη τι άλλο, του αξίζει έπαινος για τη συνέπεια λόγων και πράξεων.
4) Τους αναγνώστες μας δεν τους αντιμετωπίζουμε ως "πρόβατα". Εμείς καταθέτουμε τον προβληματισμό μας σε αυτό το πολύ σοβαρό θέμα.
5) Δεν νομίζουμε ότι κάποιος θα σωθεί επειδή ακολουθεί τον Άνθιμο ή τον Σύρου ή το πάτριο ημερολόγιο ή την αποτείχιση. Νομίζουμε ότι για άλλα θα μας κρίνει ο Θεός.
Οφείλουμε όμως ως συνειδητά πιστά μέλη της εκκλησίας να μας απασχολεί. Στην ορθοδοξία ο πιστός λαός έχει θέση.
7) Ως ομάδα έχουμε ζητήσει από την ηγεσία του αντι-οικουμενιστικού αγώνα, να διακόψουν μαζικά το μνημόσυνο προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Αυτή είναι στην παρούσα φάση η θέση μας.
Ο Πειραιώς μας απάντησε με επιστολή του ότι δεν υπάρχει "αντι-οικουμενιστικός αγώνας" και συνεπώς δεν βρίσκεται στην ηγεσία του.
Το στείλαμε και στο περιοδικό θεοδρομία, ακόμη δεν λάβαμε καμία απάντηση. Είναι κάπως εκνευριστικό κάποιοι "αδερφοί" να "παίζουν κρυφτό" όταν τους απευθύνεις ευθαρσώς μια πρόταση. Σίγουρα δεν θα μας δώσουν "λογαριασμό". Δικαιούμαστε όμως να ρωτάμε.
Κάποιοι τα περιμένουν όλα από το Θεό. Στις κρίσιμες στιγμές όμως οι αληθινοί ποιμένες αναλαμβάνουν την ευθύνη. Δεν περιμένουν από άλλους να τραβήξουν μπροστά, ούτε περιμένουν να γίνουν πολλοί και μετά να πολεμίσουν. Γι αυτό καλούμε τους αξίους ποιμένες να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Με το ρυθμό που πάμε ο οικουμενισμός εξαπλώνεται, ένας ένας οι αγωνιστές κληρικοί εκτοπίζονται και σε λίγο θα σβήσουν και οι τελευταίοι ευσεβείς αγωνιστές. Αυτό φοβόμαστε και ζητάμε εγρήγορση και πρωτοβουλία. Αυτή τη στιγμή τις πρωτοβουλίες τις παίρνει μόνον ο Οικουμενισμός. Εμείς περιοριζόμαστε να "σχολιάζουμε".
Ευχαριστούμε ειλικρινά για κάθε αντίθετη άποψη.
Χαράλαμπε, πριν εκφράσεις άποψη καλύτερα ασχολήσου λίγο με το θέμα και μην αναμασάς ότι σαχλαμάρες διαβάζεις.
Ποιος είναι εκτός και ποιος εντός Εκκλησίας; Γιατί ο π Ευθύμιος είναι εκτός και γιατί εσύ εντός; Το ότι δεν έχει κοινωνία μαζί σας δεν μου λέει κάτι.
Και ποιος σου είπε ότι ένας μόνος του δεν μπορεί να είναι στην αλήθεια, δηλαδή πρέπει να είναι πολλοί μαζί;
Είναι μεγάλο το θέμα και δε μπορώ να κάτσω να το αναλύσω τώρα και εδώ.
Απλώς δε σας κάνει και εσάς εντύπωση πως όταν βγει πριν το μετά φόβου παρακαλεί να μη προσέλθει κανείς στο Άγιο Ποτήριο που να μνημονεύει το πατριάρχη! Εσύ δηλαδή αν πας δε θα σε αφήσει να κοινωνήσεις επειδή είσαι μιασμένος και θα μιάνεις και τον ίδιο. Κύριε ελέησον!
Η μη μνημόνευση δεν είναι για να μη μιανθούμε!!!!
Ο κανόνας είναι παιδαγωγικός! Ότι ξύπνα εσύ που δε σε μνημονεύω έχεις ξεφύγει!
Όχι ότι δε σε μνημονεύω για να μη μιανθώ!
Και οι πατέρες στο Όρος είχαν σταματήσει τη μνημόνευση του πατριάρχη(Αθηναγόρα) πριν κάποια χρόνια αλλά δε βγήκαν εκτός Εκκλησίας! Μετά δηλαδή που άρχισαν να ξαναμνημονεύουν μιάνθηκαν; Μιασμένος είναι ο Όσιος Παίσιος;
Δε μνημόνευαν αλλά δεν έθεταν εκτός Εκκλησίας αυτούς που μνημόνευαν τον πατριάρχη..
αυτά τα λίγα και πολύ πρόχειρα από μενα.. καποιά στιγμή θα τα πούμε πιο αναλυτικά :-)
Πόσες φορές ο Πατριάρχης ήταν επίσημος καλεσμένος της Εβραικής Συναγωγής; Μόνο απο τις φωτογραφίες και τα βίντεο, απαντούμε αρκετές.
«Εἴ τις κληρικὸς ἤ λαϊκὸς εἰσέλθοι εἰς συναγωγὴν
Ἰουδαίων ἤ αἱρετικῶν προσεύξασθαι, καὶ
καθαιρείσθω καὶ ἀφοριζέσθω» (ΞΕ΄ Ἀποστολ. Κανὼv)
Περαιτέρω ανατρέξτε στο Πηδάλιο στους Αποστολικούς κανόνες 45ο - 46ο - 68ο και του Μ. Βασιλείου 1ο και 47ο. Η πενθέκτη Οικουμενική επικύρωσε τους κανόνες του Μ.Βασιλείου, τουτέστιν έχουν Οικουμενική ισχύ.
Ο 31ος Αποστολικός και ο 15ος κανών της Πρωτοδευτέρας συνόδου 861μ.χ. επί Μ.Φωτίου ορίζουν Άξιον επαίνου όποιον αφίσταται της μνημονεύσεως του αιρετικού Επισκόπου του, ακόμη και πρίν Συνοδικής διαγνώμης, πρός αποτροπήν εξαπλώσεως της κακοδοξίας.
Αίρεσις είναι η θρησκευτική διδασκαλία που παρεκκλίνει από τη γνήσια και αυθεντική χριστιανική πίστι και επομένως είναι μια διδασκαλία πλανεμένη, αντορθόδοξη και αντιχριστιανική. Η βαπτισματική θεολογίαν (δηλαδή το ράντισμα και η επίχυση, καταργώντας έτσι το ορθόδοξο βάπτισμα δια των τριών καταδύσεων ), η θεωρία των αδελφών Εκκλησιών, η θεολογία των δυο πνευμόνων ( παπικοί ορθόδοξοι ) η Διηρημένη Εκκλησία και η κατάργησης των ορίων της Εκκλησίας, καθώς συμπεριλαμβάνονται ειδωλολάτρες, αντίχριστοι και εκατοντάδες δαιμονολατρίες, συνιστούν τον ορισμό της βλασφημίας του Αγίου Πνεύματος. Όλοι αυτοί οι ψευδοχριστιανισμοί, όλες οι ψευδοεκκλησίες, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια αίρεση παραπλεύρως στην άλλη αίρεση. Το κοινό ευαγγελικό όνομα τους είναι παναίρεση.
Περαιτέρω οι επίσημες ενώσεις στο Σαμπεζύ και στο Μπαλαμάντ 1992 - 1993 με Παπικούς και Μονοφυσίτες, συνιστούν αιρετικές πράξεις απο μόνες τους, πέραν της βλασφημίας του Οικουμενισμού.
Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος - Ζηλωτής
Η μη μνημονευση ειναι διακοπη τησ κοινωνιας με αυτον που σχετιζεται με αιρετικους.
Αλλά και για παιδαγωγικους λογους να ειναι οπως λες γιατι δεν εφαρμοζεται σημερα;
Και ο Αγιος Παισιος ειχε διακοψει το μνημοσυνο του Αθηναγορα. Αυτο επρεπε να κανουν ολοι.
Δεν συνηθίζω να γράφω σχόλια αλλά όταν αισθάνομαι ότι υποτιμούν την νοημοσύνη μου, επιβάλλεται
Χαράλαμπε
γράφεις ότι εκτός Εκκλησίας ΔΕΝ υπάρχει σωτηρία.
Επειδή δεν μ αρέσει να μου μιλάνε με συνθήματα διάβασε.
Ένας κινέζος πεθαίνει και πάει να κριθεί. Δεν γνώρισε ποτέ την ορθοδοξία. Δεν έχει σωτηρία επειδή είναι έξω από την εκκλησία;
Αυτό συμπέρανες από τους λόγους και την ζωή του Ιησού Χριστού. Θυμάσαι τι είπε για τους φαρισαίους;
Θα έχει σωτηρία επειδή είναι μέσα στην Εκκλησία αυτός που ανέχεται τους Παπικούς και τους αιρετικούς κόπτες μέσα στον ναό και συγκοινωνεί μαζί τους και δεν θα έχει ο κάθε ορθόδοξος, παλαιοημερολογίτης ή ότι άλλο που βρίσκεται εκεί επειδή σέβεται την αλήθεια και διώκεται για αυτήν;
Ποιος σου είπε ότι Εκκλησία είναι οι κουνιστοί που φόρεσαν ράσα και όχι οι ευλαβείς; Ποιος σου είπε ότι δεν μπορεί και οι άλλοι ορθόδοξοι να διεκδικούν να είναι και αυτοί εκκλησία.
Μην μιλάς με συνθήματα. Αυτά υπάρχουν για να εξυπηρετούν τη σκοπιμότητα τους.
Το αν ο Παϊσιος είναι Όσιος άστο να το κρίνει ο Θεός. Εσείς εδώ προσπαθείτε να αγιοκατατάξετε άτομα σαν τον Σωφρόνιο Σαχάρωφ, τον Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό, τον Αιμιλιανο τον Σιμωνοπετρίτη. Τέτοιου είδους αγίους θέλετε. Βεβαίως αγαπητέ και όποιος έχει πάρε δώσε με την αίρεση είναι μιασμένος και μαργαρισμένος. Σίχαμα είναι όποιος έχει σχέση με προδότες, τη στιγμή που εξοργιζόμαστε με όσους υποστηρίζουν πουλημένους πολιτικούς δεν θα εξοργιστούμε περισσότερο με όσους υποστηρίζουν πουλημένους ιεράρχες;
Το θέμα δεν είναι αν σου αρέσει τι λέει ο Τρικαμηνάς η όχι αλλά αν μπορείς αυτά που λέει να τα ανατρέψεις. Το πως νιώθεις εσύ και αν προσβάλλεσαι από αυτά που λέει, δεν με ενδιαφέρει καν και δεν είναι κριτήριο για το αν λέει σωστά πράγματα. Απέδειξε μου ότι αυτά που λέει είναι λάθος και θα συμφωνήσω μαζί σου.
Πάντως, αν ενδιαφέρεσαι για διάλογο είμαι ανοικτός σε εσένα και τον οποιονδήποτε. Ένα μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείου μου στείλε και ξεκινάμε όποτε θέλεις.
Επιστρέψτε μας -παρόλο που απευθύνεστε σε άλλον και για άλλο θέμα- να κάνουμε μια διευκρίνηση.
Εμείς ευλαβούμαστε τον π.Παϊσιο. Ο κόσμος που κατέφευγε σε αυτόν τον θεωρεί άγιο. Τον θεωρούσε από τότε που ζούσε. Είχε προορατικό χάρισμα. Αγωνιζόταν ασκητικά. Βοήθησε κόσμο πολύ. Προσευχόταν κ μιλούσε με αγίους.
Το ότι το Πατριαρχείο εκμεταλλεύεται τις αγιοποιήσεις για να προωθήσει το κύρος του στους πιστούς, το ότι σπεύδει τόσο βιαστικά να ανακηρύττει αγίους με σκοπιμότητα, δεν αναιρεί το ίδιο το γεγονός.
Φυσικά, κανείς άγιος δεν έχει "ανάγκη", να "δικαιωθεί" με την αγιοκατάταξη. Οι πιστοί λαμβάνουν χάρη από αυτόν.
Αγαπητοί αδελφοί, ως αποτειχισμένος-παλαιοημερολογίτης προερχόμενος εκ του νέου ημερολογίου (1 χρόνο και 4 μήνες είμαι μόνο στο παλαιό), είχα και εγώ πολύ ευλάβεια για τον γέροντα Παϊσιο. Ωστόσο, επειδή σε κάποια καίρια σημεία ο γέροντας για διάφορους λόγους δικούς του δεν έπραξε ορθώς, δυσκολεύομαι να τον αναγνωρίσω ως Άγιο. Το αν είναι Άγιος ή όχι ο Θεός το γνωρίζει, η συνείδηση του λαού, ειδικά του νέου ημερολογίου, δεν πιστεύω ότι πρέπει να λαμβάνετε σοβαρά υπ'όψιν τη στιγμή που ο λαός αυτός δεν μπορεί να κρίνει. Στο νέο θα έχετε υπ'όψιν σας ότι εκτός του Παϊσιου και Πορφύριου και άλλοι γέροντες προωθούνται ως άγιοι, ασχέτως εάν ήταν κακόδοξοι και πλανεμένοι (Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός, Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης, Σωφρόνιος Σαχάρωφ). Τη στιγμή που προωθούνται τέτοιοι κακόδοξοι ως άγιοι, ποιος μπορεί να είναι σίγουρος για τους ήδη αγιοκαταταχθέντας Παϊσιο και Πορφύριο, αν αυτοί οι τρείς προαναφερόμενοι κακόδοξοι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους τελευταίους, αναφορικά με τον ασκητικό τρόπο ζωής τους και το πόσο βοήθησαν τους λαϊκούς.
Οταν αρχίζεις να δημοσιεύης βίντεο καθηρημένων, Παιδαγωγέ, άσχημο δρόμο έχεις πάρει. Πρόσεξε, να μήν βρεθής σιγά - σιγά εκτός Εκκλησίας ......
Σίγουρα κάποιος πήρε τον λάθος δρόμο.
Αλλά μήπως τον πήραν αυτοί που πάνε προς τον Πάπα;
Εκτός αν θεωρείς τους αιρετικούς Παπικούς "εκκλησία".
Τότε .. πράγματι θα προτιμούσαμε να συνεχίζουμε να βαδίζουμε στον "λάθος" δρόμο.
Στον Γέροντα Εφραίμ στην Αριζόνα στείλατε επιστολη-έκκληση προς διακοπή μνημοσύνου;
Ευλογείτε.
Δεν στείλαμε. Παράλειψη μας.
Θα φροντίσουμε το συντομότερο να σταλεί κάποια επιστολή- ενημέρωση - έκκληση.
Σας ευχαριστούμε πολύ για την πρόταση σας.
Το ότι κάποιοι ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ αγιοκατατάξεις για αμφιλεγόμενα πρόσωπα, για ίδιο όφελος, δεν σημαίνει ότι θα προχωρήσουν.
Αλλά ακόμη και αν πραγματοποιηθούν -δυστυχώς υπάρχει τόση ίντριγκα και τόσο παρασκήνιο και τέτοια σκοπιμότητα στα εκκλησιαστικά δρώμενα που τίποτε πλέον δεν αποκλείεται), δεν σημαίνει ότι θα πιστεί ο λαός για την αγιότητα τους.
Αυτοί είναι ικανοί να ανακηρύξουν Άγιο και τον πατριάρχη Αθηναγόρα.
Ας μην συγκρίνουμε τον π.Παϊσιο με τον Ιωσήφ τον Βατοπεδινό.
Δυστυχώς πολλοί αδερφοί μας, προτιμάνε να κλείνουν τα μάτια στα τεκταινόμενα και να ασχολούνται με τα "πνευματικά" (με τις προφητείες και τις επερχόμενες αγιοκατατάξεις και τους "πνευματικούς" λόγους και τις ιστορίες με τους "γέροντες"). Καλά όλα αυτά αλλά όταν παίρνει φωτιά το σπίτι σου, ΕΣΥ πρέπει να τρέξεις να την σβήσεις αλλά και να αποκαλύψεις τον εμπρηστή.
Ιερομάρτυς Χρυσόστομος Σμύρνης: Ήταν άγιος ή έγινε;
Σεπτεμβρίου 10, 2009
Written by egolpion
»Κατά τις τελευταίες ημέρες του Σεπτεμβρίου 1922 μια ομάδα φοιτητών του International College της Σμύρνης και εγώ βρεθήκαμε φυλακισμένοι σε απαίσιο υπόγειο, σ’ ένα από τα μπουντρούμια του Διοικητηρίου της Σμύρνης. Σ’ αυτό ήταν ασφυκτικά στριμωγμένοι Έλληνες Χριστιανοί αιχμάλωτοι, μάλλον άνθρωποι προωρισμένοι για θάνατο. Τις βραδυνές ώρες φύλακες μ’ επικεφαλής Τουρκοκρήτα παρελάμβανον θύματα που ετυφεκίζοντο.
Στις 5 το απόγευμα της τελευταίας ημέρας του θλιβερού Σεπτεμβρίου, ο Τουρκοκρής εκείνος με διέταξε να τον ακολουθήσω στην αυλή. Είσαι δάσκαλος; με ρωτά. «Αυτήν την τιμή είχα» του απαντώ. «Και οι άλλοι που ήσαν μαζί σου είναι φοιτητές;» -«Ναί», του λέγω. «Γρήγορα μάζεψέ τους και φέρε τους εδώ». – «Ελάτε μαζί μου έξω», λέγω στους συντρόφους μου. «Φαίνεται ότι ήρθε η ώρα μας. Εμπρός με θάρρος». Ποια ήταν η έκπληξή μας όταν ακούσαμε τον Τουρκο-Κρητικό να λέει: «Δεν θα σας σκοτώσω, θα σας σώσω. Απόψε θα θανατωθούν όλοι όσοι είναι στο μπουντρούμι, γιατί έφεραν και άλλους που δεν έχουμε χώρο να τους στοιβάξουμε. Θα σας σώσω σήμερα, γιατί ελπίζω αυτό να με βοηθήσει να λησμονήσω μια τρομερή σκηνή που αντίκρυσαν τα μάτια μου, σκηνή στην οποία έλαβα μέρος».
Και συνέχισε «Παρακολούθησα το χάλασμα του Δεσπότη σας. Ήμουν μ’ εκείνους που τον τύφλωσαν, που του ‘βγάζαν τα μάτια και αιμόφυρτο, τον έσυραν από τα γένεια και τα μαλλιά στα σοκάκια του Τουρκομαχαλά,τον ξυλοκοπούσαν, τον έβριζαν και τον πετσόκοβαν. Βαθειά εντύπωση μου έκανε και αξέχαστος παραμένει η στάση του. Στα μαρτύρια που τον υπέβαλαν δεν απήντα με φωνές, με παρακλήσεις, με κατάρες.»
Το πρόσωπό του το κατάχλωμο, το σκεπασμένο με το αίμα των ματιών του, το πρόσωπό του είχε εστραμμένο προς τον Ουρανό και διαρκώς κάτι ψιθύριζε που δεν ηκούετο πέρα από την περιοχή του. Ξέρεις εσύ, δάσκαλε, τι έλεγε;» – «Ναι ξέρω» του απήντησα. «Έλεγε: Πάτερ Άγιε, άφες αυτοίς, ου γάρ οίδασι τί ποιούσι». – «Δεν σε καταλαβαίνω, δάσκαλε, μα δεν πειράζει.
Από καιρού σε καιρό, όταν μπορούσε, ύψωνε κάπως το δεξί του χέρι και ευλογούσε τους διώκτες του.Κάποιος πατριώτης μου αναγνωρίζει την χειρονομία της ευλογίας, μανιάζει, μανιάζει και με το τρομερό μαχαίρι του κόβει και τα δυό χέρια του Δεσπότη. Εκείνος σωριάστηκε στη ματωμένη γη με στεναγμό που φαινόταν ότι ήταν μάλλον στεναγμός ανακουφίσεως παρά πόνου. Τόσο τον λυπήθηκα τότε που με δύο σφαίρες στο κεφάλι τον αποτελείωσα.
Αυτή είναι η ιστορία μου. Τώρα που σας την είπα ελπίζω πως θα ησυχάσω. Γι’ αυτό σας χάρισα τη ζωή «. «Και πού τον έθαψαν;» ρώτησαμε αγωνία. «Κανείς δεν ξέρει πού έρριξαν το κομματιασμένο του κορμί»».Και μόνο η περιγραφή αυτή αρκεί για την κατάρριψη κάποιων ενδοιασμών ή δισταγμών ως προς την αγιότητα του Χρυσοστόμου. Ο Χρυσόστομος πέθανε ευλογώντας τους βασανιστές και δημίους του.
Μέγαν μάρτυρα η Εκκλησία, μέγαν ήρωα το έθνος σύμπαν, τον της Σμύρνης υμνούμεν Χρυσόστομον.
Kαι γάρ γενναίως αθλήσας υπέμεινεν υπέρ πατρίδος και πίστεως θάνατον.
Ιεράρχου τε υπόδειγμα εαυτον ανέδειξε τον στέφανον λαβών τον αμαράντινον
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.