Παραμονή Χριστουγέννων 2024, ο επίσκοπος Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέας υπέστη βαρύ εγκεφαλικό.
Ακολούθησε χειρουργική επέμβαση και έκτοτε παραμένει διασωληνωμένος.
Λίγες βδομάδες πριν (8/12/2024) είχε μιλήσει σε αγωνιστική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη για τον Μητροπολίτη Σεβαστιανό (εδώ).
Ένα μήνα πιο πριν, (9/11/2024), μίλησε ενάντια στον συνεορτασμό του επικείμενου κοινού Πάσχα με τους αιρετικούς-Παπικούς
(συνεορτασμός Βαρθολομαίου Πάπα).
Πιθανότατα είναι ο μόνος, ο πρώτος εν ενεργεία επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος που πήρε τέτοια ξεκάθαρη θέση. Δείτε εδώ.
Ο π.Ανδρέας υπήρξε ο διάδοχος του αγωνιστή επισκόπου Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης Σεβαστιανού.
το μνήμα του Σεβαστιανού στο μοναστήρι της Παναγίας του Μολυβδοσκεπάστου, δίπλα στη Β.Ήπειρο και στα (προσωρινά) σύνορα με την Αλβανία
Σίγουρα τελείως διαφορετικός χαρακτήρας ο επίσκοπος Ανδρέας,
πιο ήπιος, δεν μπορούσε να φτάσει το αγωνιστικό φρόνημα του προκατόχου του όπως και ο ίδιος εξ αρχής τόνιζε.
Παρ' όλα αυτά συνέχισε το έργο του και την παρακαταθήκη του, ειδικά στο θέμα της Β.Ηπείρου.
Θυμίζουμε ενδεικτικά μερικές μόνον επαινετέες πτυχές από το έργο του:
1. Κάθε Ιούλιο το σεμινάριο στελεχών της ΣΦΕΒΑ (πάντα με δωρεάν φιλοξενία σε μοναστήρι).
1. Κάθε Ιούλιο το σεμινάριο στελεχών της ΣΦΕΒΑ (πάντα με δωρεάν φιλοξενία σε μοναστήρι).
Πάντα τα μοναστήρια ήταν τα προπύργια κάθε εθνικού αγώνα.
2. κάθε Μάϊο η «επέτειος της Αυτονομίας της Β.Ηπείρου» στο Ακριτικό Δελβινάκι.
Φωτογραφία από το τριήμερο «πένθους και προσευχής»
που καθιέρωσε στο Δελβινάκι ο Σεβαστιανός όταν τμήμα του ποιμνίου του,
στέναζε κάτω από τον κομμουνιστικό ζυγό του Εμβέρ Χότζα και του Ραμίζ
Αλία.
οι επέτειοι που ανέδειξε ο αγωνιστής Σεβαστιανός:
η ανακήρυξη της Αυτονομίας της Β.Ηπείρου 17η Φεβρουαρίου 1914 (ένα χρόνο μετά την ίδρυση για 1η φορά Αλβανικού κράτους (1913) από τις τότε μεγάλες δυνάμεις) και
η Υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας (17η Μαΐου 1914) που υπέγραψε και η ίδια η Αλβανία .
1994: Η τελευταία συγκέντρωση στο Δελβινάκι με τον Σεβαστιανό.
Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, ο αγωνιστής επίσκοποςκοιμήθηκε.
Μετά την κατάρρευση του κομμουνιστικού καθεστώτος και το άνοιγμα των συνόρων,
έθετε ευθέως θέμα ΕΝΩΣΗΣ της Β.Ηπείρου με την μητέρα Ελλάδα.
Ο επίσκοπος Ανδρέας, ως συνεχιστής του προκατόχου του Σεβαστιανού, διοργανωτής των εκδηλώσεων για την Αυτονομία της Β.Ηπείρου στο ακριτικό Δελβινάκι:
Φωτογραφία από το Δελβινάκι, τελώντας τρισάγιο στο μνήμα του προκατόχου του μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως Βασιλείου ο οποίος ύψωσε την σημαία της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου στο Αργυρόκαστρο στις 17 Φεβρουαρίου 1914
3. Εκδηλώσεις προς τιμήν του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού τον Αύγουστο στην Κόνιτσα και αγρυπνία προσευχής τον Δεκαπενταύγουστο στο μοναστήρι της Παναγίας στο Μολυβδοσκέπαστο.
η φωτογραφία από εδώ
4. Επέτειος της νίκης του Ελλ/κού στρατού στο Γράμμο, στην ακριτική Βούρμπιανη κάθε τελευταία Κυριακή του Αυγούστου (οι φωτογραφίες ενδεικτικά από εδώ, εδώ και εδώ).
«Τιμή και Δόξα στους Γραμμομάχους»
Οι πεσόντες στρατιώτες που υπερασπίστηκαν έως εσχάτων την
κωμόπολη, είναι ενταφιασμένοι στο τοπικό κοιμητήριο, όπου κάθε χρόνο
τελείται τρισάγιο και γίνονται εκδηλώσεις (ενδεικτικά εδώ και εδώ).
6. Έκδοση της εφημερίδας Βορειοηπειρωτικό Βήμα (έντυπο επίσης από τα χρόνια του αγωνιστή Ιεράρχη Σεβαστιανού) με τις εξελίξεις στο Βορ/κο.
7. Ο Μητροπολίτης Ανδρέας λέει ΌΧΙ στους Ροταριανούς
Στα 20 έτη από την εκδημία του Σεβαστιανού, διοργανώθηκε μια μεγάλη εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη (στην Αίθουσα τελετών του ΑΠΘ). Εκεί επιδιώχθηκε να χαιρετήσει στην εκδήλωση ο τότε Περιφερειάρχης που είναι επίτιμο μέλος των Ρόταρυ.
Στείλαμε άμεσα μήνυμα στον Μητροπολίτη. Προς τιμήν του, πήρε ο ίδιος την ευθύνη να ΜΗΝ χαιρετίσει το συγκεκριμένο πρόσωπο, λόγω της σχέσης του με τα Ρόταρυ (προστάδιο της Μασονίας).
Στο περιστατικό αναφερθήκαμε παλαιότερα εδώ.
8. Αγώνας ενάντια στην «νέα ταυτότητα»=Κάρτα του Πολίτη
«Η Κόνιτσα βροντοφώναξε: «Όχι στην Κάρτα του Πολίτη».
Μητροπολίτης Ανδρέας:
«Όποιες κι αν είναι οι επιπτώσεις την Κάρτα ΔΕΝ θα την πάρουμε».
ενώ όπως θα δείτε εδώ, τα δύο μοναστήρια της μητρόπολης (Παναγίας Μολυβδοσκέπαστου και Μονή Στομίου) υπέγραψαν πρόσφατα ενάντια στον «προσωπικό αριθμό» (κάθε άνθρωπος γίνεται πλέον ένας αριθμός).
9. Στην Μητρόπολη Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης ΔΕΝ πάτησε ποτέ ο οικουμενιστής πατριάρχης Βαρθολομαίος.
Σε άλλες μητροπόλεις ο Βαρθολομαίος πάει και ξαναπάει και αφθονούν τα ραντίσματα με τα ροδοπέταλα και οι αυλοκόλακες αρχιμανδρίτες μπας και «καθίσουν» σε κανένα δεσποτικό θρόνο.
Στην Κόνιτσα όμως μέχρι κ σήμερα ΔΕΝ πάτησε το πόδι του. Και φυσικά δεν ήταν τυχαίο αυτό.
10. Η πρόσφατη ορθόδοξη ομολογία του.
Όπως αναφέρθηκε, στις 9 Νοεμβρίου 2024, στην εκκλησία του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στην Κόνιτσα, ο επίσκοπος Ανδρέας, μίλησε ενάντια στον συνεορτασμό του επικείμενου κοινού Πάσχα με τους αιρετικούς-Παπικούς
(συνεορτασμός Βαρθολομαίου Πάπα).
Είπε τότε χαρακτηριστικά:
«(...) οἱ οἰκουμενιστές, αὐτοὶ δηλαδὴ ποὺ θέλουν νὰ γίνει μία ψευδὴς ἕνωση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μὲ τοὺς ἀποσχισθέντες Παπικοὺς καὶ τοὺς ἄλλους αἱρετικούς, (...) Αὐτὸ εἶναι ἡ μεγαλύτερη πλάνη. (...)
Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι μία καὶ μοναδική. Ἂν θέλουν νὰ ἑνωθοῦν μὲ τὴν Ὀρθοδοξία, νὰ μετανοήσουν, νὰ ὁμολογήσουν τὰ σφάλματά τους καὶ νὰ ἔρθουν μετὰ χαρᾶς.
(...) τοὺς τελευταίους καιροὺς ὑπάρχει μία ἀναταραχὴ στὴν Ἐκκλησία. Καὶ ἡ ἀναταραχὴ αὐτὴ προῆλθε ἀπὸ μία δήλωση ποὺ ἔκανε ὁ Παναγιώτατος Πατριάρχης, ὁ ὁποῖος εἶπε ὅτι τὸ 2025, τὴν ἑπομένη δηλαδὴ χρονιά, ποὺ συμπίπτει ὁ ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα τῶν Ὀρθοδόξων μὲ τοὺς Παπικούς, θὰ γίνει ἕνας κοινὸς ἑορτασμός, (...)
Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι μία καὶ μοναδική. Ἂν θέλουν νὰ ἑνωθοῦν μὲ τὴν Ὀρθοδοξία, νὰ μετανοήσουν, νὰ ὁμολογήσουν τὰ σφάλματά τους καὶ νὰ ἔρθουν μετὰ χαρᾶς.
(...) τοὺς τελευταίους καιροὺς ὑπάρχει μία ἀναταραχὴ στὴν Ἐκκλησία. Καὶ ἡ ἀναταραχὴ αὐτὴ προῆλθε ἀπὸ μία δήλωση ποὺ ἔκανε ὁ Παναγιώτατος Πατριάρχης, ὁ ὁποῖος εἶπε ὅτι τὸ 2025, τὴν ἑπομένη δηλαδὴ χρονιά, ποὺ συμπίπτει ὁ ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα τῶν Ὀρθοδόξων μὲ τοὺς Παπικούς, θὰ γίνει ἕνας κοινὸς ἑορτασμός, (...)
Μποροῦν, δηλαδή, οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους; Εἶναι δυνατὸν αὐτὸ νὰ γίνει; Εἶναι ἀδύνατον.
Καὶ φοβοῦμαι ὅτι θὰ ἔχουμε δύσκολες ἐξελίξεις, (...)
Νὰ μένουμε λοιπὸν σταθεροί, (...) ὄχι ἐπαναλαμβάνω ἔκπτωση ἀπὸ τὸ ὀρθόδοξο δόγμα.(...)
Νὰ εὔχεστε λοιπόν, κι ἐγὼ ὅσο μοῦ δίνει χρόνο ὁ Θεός, νὰ μένω ἀκλόνητος στὶς ἐπάλξεις τῆς Ἐκκλησίας, τὸ εὔχομαι κι ἐγὼ γιὰ ἐσᾶς.
Καὶ φοβοῦμαι ὅτι θὰ ἔχουμε δύσκολες ἐξελίξεις, (...)
Νὰ μένουμε λοιπὸν σταθεροί, (...) ὄχι ἐπαναλαμβάνω ἔκπτωση ἀπὸ τὸ ὀρθόδοξο δόγμα.(...)
Νὰ εὔχεστε λοιπόν, κι ἐγὼ ὅσο μοῦ δίνει χρόνο ὁ Θεός, νὰ μένω ἀκλόνητος στὶς ἐπάλξεις τῆς Ἐκκλησίας, τὸ εὔχομαι κι ἐγὼ γιὰ ἐσᾶς.
Καὶ εἴθε ὅλοι νὰ συναντηθοῦμε στὴν χαρὰ τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν. Ἀμήν».
ολόκληρο το απόσπασμα της ομιλίας του εδώ.
11. Η ομολογιακή Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιος 2024: Το ««κύκνειο άσμα» του;
Αν και ο Μητροπολίτης Κονίτσης έπαθε το βαρύ εγκεφαλικό παραμονές Χριστουγέννων, είχε γράψει και αποστείλει ήδη την Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιό του.
Σε αυτήν αναφέρεται τόσο στις διώξεις του καθεστώτος Ζελένσκυ εναντίον της κανονικής ορθοδόξου εκκλησίας γράφοντας χρακτηριστικά:
«Καὶ σὰν νὰ μὴν ἔφτανε αὐτό, τὸ Οὐκρανικὸ καθεστὼς ἔχει ἐξαπολύσει σκληρὸ διωγμὸ κατὰ τῆς κανονικῆς, ὑπὸ τὸν Μητροπολίτη Ὀνούφριο, Οὐκρανικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. “Ἄβυσσος ἄβυσσον ἐπικαλεῖται”»
όσο και στο μικρό ποίμνιο που θα ζήσει αληθινά-πνευματικά Χριστούγεννα και αντιστάθηκε στα γάμο και την τεκνοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλους:
«Ὑπάρχουν καὶ σήμερα καρδιές, ποὺ εἰλικρινὰ ἀγαποῦν τὸν Χριστό ; Ναί ! Καὶ μπορεῖ κανεὶς νὰ τοὺς βρῇ σὲ ὅλες τὶς τάξεις. Αὐτοὶ θὰ γιορτάσουν ἀληθινὰ Χριστούγεννα. Γιατὶ ἔχουν καθαρίσει τὶς καρδιές τους · μὲ τὴν μετάνοια καὶ τὴν ἐξομολόγηση, μὲ τὴν νηστεία, τὴν προσευχὴ καὶ τὴν ἀγαθοεργία, κατώρθωσαν νὰ ἔχουν περίσσειαν ζωῆς Χριστιανικῆς.(...)
Ἄς μὴ ξεχνᾶμε, ὅτι τὸ “μικρὸν ποίμνιον” ἀντιστάθηκε σθεναρὰ καὶ ὕψωσε φωνὴ διαμαρτυρίας ἐναντίον ἀντιχρίστων νόμων, ποὺ κατὰ καιροὺς ἐπιχειρεῖ νὰ νομοθετήσῃ ἡ Πολιτεία, ὅπως, γιὰ παράδειγμα ὁ λεγόμενος “γάμος” τῶν ὁμοφυλοφίλων καὶ ἡ τεκνοθεσία ἀπὸ αὐτούς. Δόξα τῷ Θεῷ ποὺ ὑπάρχουν τέτοιοι ἄνθρωποι ποὺ ἀντιστέκονται !»
Αν εξαιρέσουμε τον μητροπολίτη Κυθήρων (στην εγκύκλιό του οποίου επίσης γίνονται αντίστοιχες αναφορές, διαβάστε την εδώ), δεν νομίζουμε να υπήρξαν αναφορές από άλλους επισκόπους. Αν είδε κάποιος κάτι, ας το παραθέσει στα σχόλια.
Ολόκληρη η Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιος του μητροπολίτη Ανδρέα, εδώ.
12. Η κριτική εναντίον του.
Παρά το έργο του -σε μεγάλο βαθμό στα χνάρια του Σεβαστιανού- παρά την αληθινή ευλάβεια του, παρά το σημαντικό πνευματικό του έργο στην μητρόπολη, επιτεθήκαμε σκληρά στον μητροπολίτη Ανδρέα, για την σιωπή του μετά την (ψευδο)Σύνοδο στο Κολυμπάρι.
Δεν μας στεναχώρησε η σιωπή άλλων, που λίγο πολύ το περιμέναμε, όσο του «δικού μας» επισκόπου. Τον αποκαλέσαμε «νάνο», γράψαμε πλήθος άρθρων (ενδεικτικά εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ) με την ελπίδα να τον πιέσουμε να σταθεί στο ύψος του ομολογητή επισκόπου εκείνη τη σημαντική χρονική συγκυρία.
ΔΕΝ στάθηκε.
Ίσως η ιδιοσυγκρασία του και η απομόνωσή του δεν του έδινε την δυνατότητα να ενημερώνεται και να παίρνει πρωτοβουλίες.
Κατά καιρούς βέβαια έκανε αναφορές στον Οικουμενισμό.
Καμμία διακοπή μνημόνευσης όμως, καμμία ξεκάθαρη καταδίκη της ψευδοΣυνόδου της Κρήτης (2016), ενώ θυμίζουμε ότι κάποτε το μισό περίπου Άγιο Όρος και 3 επίσκοποι -με πρωτεργάτη τον Φλωρίνης π.Αυγουστίνο Καντιώτη διέκοψαν το μνημόσυνο του πατριάρχη Αθηναγόρα.
Αντιθέτως σήμερα ζούμε εποχές πνευματικής ξηρασίας από την άποψη της ορθόδοξης ομολογίας.
Την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2024 συναντηθήκαμε (για τελευταία φορά;) με τον επίσκοπο Ανδρέα στη Θεσσαλονίκη, καθώς έβγαινε από την αίθουσα όπου είχε γίνει η αγωνιστική εκδήλωση για τον Σεβαστιανό.
Συγχαρήκαμε τον επίσκοπο Ανδρέα για την προ ενός μηνός ομολογία του ενάντια στον επικείμενο συνεορτασμό με το Κοινό Πάσχα Βαρθολομαίου Πάπα.
Ο επίσκοπος Κονίτσης Ανδρέας έμεινε για λίγο σιωπηλός, κοίταξε με μεγάλη σοβαρότητα και σχολίασε με μεγάλη προσοχή :
«Πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε», δείγμα της έντονης ανησυχίας του και της διάθεσής του για αντίδραση.
Αν είναι θέλημα Θεού, θα γίνει το θαύμα (ανθρωπίνως οι ελπίδες είναι ελάχιστες αλλά «Τίς Θεὸς μέγας, ὡς ὁ Θεὸς ἡμῶν») και ο επίσκοπος Ανδρέας θα επιστρέψει στη θέση του, ομολογώντας μέχρι τέλους την ορθόδοξη αλήθεια ενώπιον των επικείμενων εξελίξεων και των καταχθονίων σχεδίων τους για το ερχόμενο Πάσχα.
Αν όχι -φυσικά μόνον ο Θεός το γνωρίζει αυτό- σίγουρα θα επαινεθεί για την ορθόδοξη ομολογία που έκανε στο τέλος της επίγειας ζωής του.
Νομίζουμε κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τους αγώνες του για την πατρίδα, την ταπείνωση και την ευλάβειά του.
Όπως ευχήθηκε ο ίδιος :
«Νὰ εὔχεστε λοιπόν, κι ἐγὼ ὅσο μοῦ δίνει χρόνο ὁ Θεός, νὰ μένω ἀκλόνητος στὶς ἐπάλξεις τῆς Ἐκκλησίας, τὸ εὔχομαι κι ἐγὼ γιὰ ἐσᾶς.
Καὶ εἴθε ὅλοι νὰ συναντηθοῦμε στὴν χαρὰ τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν. Ἀμήν».
Ας προετοιμαστούμε λοιπόν όλοι, δυναμώνοντας πνευματικά και αποφασισμένοι να σταθούμε «ακλόνητοι στις επάλξεις», όπως μας προέτρεψε ο αγωνιστής επίσκοπος.
Με τον Χριστό γεννημένο στις καρδιές μας, δεν έχουμε τίποτε και κανέναν να φοβηθούμε.
Όσο για το επικείμενο συνεορτασμό, ομολογούμε κι εμείς μαζί του:
«Μποροῦν, δηλαδή, οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους; Εἶναι δυνατὸν αὐτὸ νὰ γίνει; Εἶναι ἀδύνατον.»
Ας βροντοφωνάξουμε ακόμη μαζί του:
«Όποιες κι αν είναι οι επιπτώσεις την Κάρτα ΔΕΝ θα την πάρουμε».
«Κύριε ελέησε τον επίσκοπό Σου Ανδρέα».
Ομάδα Εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»
1 σχόλιο:
Στην πρωτοχρονιάτικη εγκύκλιό του ο Κυθήρων Σεραφείμ λέει:
«Νά συνεορτάσωμεν θεοπρεπῶς καί ἁγιοπρεπῶς τήν τρισμέγιστη αὐτή ἐπέτειο καί ἑορτή. Νά συμπανηγυρίσῃ ἐκθύμως καί ὁμοθυμαδόν σύμπασα ἡ Μία Ἁγία Καθολική καί Ἀποστολική τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησία μέ τάς κατά τόπους Αὐτοκεφάλους Ὁμοδόξους Ἐκκλησίας, ἀποκλειομένων ἐκ τοῦ συνεορτασμοῦ τῶν ἀκοινωνήτων, ἑτεροδόξων, κακοδόξων, αἱρετικῶν καί σχισματικῶν.»
από εδώ:
https://aktines.blogspot.com/2024/12/1700.html
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.