" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2016

Η μικτή μονή του Έσσεξ Αγγλίας!

Επικοινώνησε μαζί μας ένας αναγνώστης αμφισβητώντας την αρχική φωτογραφία. Δεν αποκλείουμε να μην προερχόταν από το Essex. Όμως αυτή που ακολουθεί είναι σίγουρα από εκεί. Προέρχεται από την επίσημη ιστοσελίδα του π,.Νεκταρίου Μολατσιώτη, από τη νεπίσκεψη του εκεί, ο σύνδεσμος εδώ.

Όταν ο Μέγας Αρσένιος είπε εις την Ρωμαία συγκλητική που του ζήτησε να προσεύχεται γι αυτήν: «είθε ο Θεός να εξαλείψει το μνημόσυνό σου από την σκέψι μου» και αυτό ο Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας Θεόφιλος το ανέλυσεν ότι δεν εννοούσε ο Άγιος κάτι το κακό αλλά δεν ήθελε να την φέρνη εις την σκέψιν, καθ’ ότι ο διάβολος, είπε, πολεμεί τους μοναχούς δια των γυναικών.


Τώρα εάν οι μοναχοί της ωραίας Αγγλίας είναι ανώτεροι του Μεγάλου Αρσενίου και δεν πολεμούνται πλέον διά των γυναικών, τότε είναι άξιοι προσκυνήσεως. 

Αλλά κι άξιοι προσκυνήσεως εάν είναι, το ότι το παράδειγμα των αγίων αυτών δημιουργεί προηγούμενον εις την Εκκλησίαν, αυτό και μόνον νομίζω είναι ένας λόγος να τους παρακαλέσωμεν να διορθώσουν τα του οίκου των.


ΜΖʼ Ἱεροῦ Κανόνος Στʼ Οἰκουμενικῆς Συνόδου: 
«Μήτε ἐν ἀνδρώω Μοναστηρίω γυνή, μήτε ἐν γυναικείω ἀνήρ, καθευδέτω. Παντὸς γὰρ προσκόμματος καὶ σκανδάλου ἔξω εἶναι δεῖ τοὺς πιστοὺς καὶ πρὸς τὸ εὔσχημον καὶ εὐπρόσεδρον τῷ Κυρίῳ, τὸν ἑαυτῶν εὐθετίζειν βίον. εἰ δὲ τις τοῦτο πράξοι,
εἴτε Κληρικός εἴη, εἴτε λαϊκός, ἀφοριζέσθω.


Κ΄ Ἱεροῦ Κανόνος Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου: 
«Ἀπό τοῦ παρόντος ὁρίζομεν μὴ γίνεσθαι διπλοῦν Μοναστήριον, ὅτι σκάνδαλον καὶ πρόσκομμα τοῖς πολλοῖς γίνεται τοῦτο... Μὴ διαιτάσθωσαν ἐν ἑνί Μοναστηρίω. Μοναχοί καί Μοναχαί. μοιχεία γὰρ μεσολαβεῖ τὴν συνδιαίτησιν. Μὴ εχέτω Μοναχός παρρησίαν πρὸς Μονάστριαν ἤ Μονάστρια πρὸς Μοναχόν, ἰδία προσομιλεῖν. Μὴ κοιταζέσθω Μοναχός ἐν γυναικίω Μοναστηρίω, μηδέ συνεσθιέτω Μονάστρια κατὰ μόνας...»


Η Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος κατεδίκασαε το 1987 διὰ συνοδικοῦ δικαστηρίου εἰς τὴν ἐσχάτην ποινήν τῆς καθαιρέσεως τὸν ἱερομόναχον Ἄγγελον Ἀναστασίου, μὲ πρωτίστην κατηγορίαν «τὴν σύμπηξιν μικτῆς μοναστικῆς ἀδελφότητος» ἐν Ἀθήναις .....


Σχόλιο: Μία ακόμη καινοτομία που προσπαθούν εσκεμμένα να την προβάλουν (για να την εντάξουν) στην εκκλησία μας. Η εξαίρεση (που δεν θα έπρεπε να υπάρχει αφού αλλάζει όλη την φιλοσοφία του μοναχισμού), θέλουν να γίνει κανόνας. 
Όταν οι σημερινοί αρχιμανδρίτες χειροτονούνται με κωλύματα ιεροσύνης, γιατί να μην παριστάνουν και τους μοναχούς, παρέα με γυναίκες;
Ιστολόγιο Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"

Νεότερη Ενημέρωση:

ΠΡΟΣΟΧΗ: η φωτογραφία αυτή προέρχεται από την 34η Διαχριστιανική συνάντηση Μοναχών και Μοναζουσών, στη Γαλλία και όχι από το μοναστήρι του Essex (δείτε εδώ)

Στην ίδια ιστοσελίδα εμφανίζουν τον κεκοιμημένο γέροντα του Σοφρώνιο με φωτοστέφανο και με την ένδειξη "Όσιος":


Ο "Όσιος" Σοφρώνιος, με φωτοστέφανο ως αγιογραφία. Μία ακόμη φωτογραφία με τον "Όσιο" Σοφρώνιο στην ίδια ιστοσελίδα, έχει αφαιρεθεί και δεν είναι ορατή.

Επί τοις ουσίας τώρα:
Αν σας φαίνεται λογικό να κατοικούν στο ίδιο μοναστήρι (έστω κ σε διαφορετικά κτήρια) μοναχοί και μοναχές και να συμπροσεύχονται μαζί και να τρώνε και μαζί, εμάς δεν μας φαίνεται.

Φαίνεται έχουν φτάσει σε υπερβολικά ύψη αρετής εκεί στην Αγγλία. Δεν είναι σαν τους υπόλοιπους αγίους της Ορθοδοξίας που πρόσεχαν να μην σκανδαλίζονται και να μην σκανδαλίζουν, που όχι μόνον δεν έκαναν μεικτές μονές αλλά όριζαν το μοναστήρι τους ως "άβατο" για το άλλο φύλο.

Δείτε και μερικές ακόμη φωτογραφίες, αρχίζοντας να το ψάχνουμε περισσότερο:





Πηγή φωτογραφιών

Και μια ακόμη φωτογραφία (από εδώ):

26 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χαίρετε εν Κυρίω. Η φωτογραφία είναι ρώσικη και όχι από το Έσσεξ. Η οργάνωση της μονής έγινε κατ' εντολήν του αγίου Σιλουανού.
Αυτό το γνωρίζω από άτομα που σπούδασαν στην Μ.Βρετανία και έμειναν και στη συγκεκριμένη μονή για ένα χρονικό διάστημα. Αν θα θέλατε ίσως να αναζητούσατε λίγο ακόμη το θέμα. Συγχωρείστε με. Δεν ήξερα πως να σας ενημερώσω ιδιαιτέρως.Χαίρετε και πάλι.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Κατ αρχήν δεν έχουμε πρόβλημα να μας ενημερώνετε και δημοσίως. Διαφορετικά υπάρχει το εμαιλ μας opaidagogos@gmail.com

Την φωτογραφία βρήκαμε κάνοντας αναζήτηση στο διαδίκτυο. Δεν γνωρίζουμε τους πατέρες και τις μοναχές για να ξέρουμε αν είναι όντως αυτοί που κατοικούν στο Essex ή άλλοι.

Παρόλα αυτά προσθέσαμε και μία φωτογραφία αυθεντική από το Essex.
Τα υπόλοιπα σχόλια μας τα γράψαμε σε νεότερη ενημέρωση στην κυρίως ανάρτηση.

Ευχαριστούμε ειλικρινώς για το σχόλιο. Χρειαζόμαστε ενημερωμένους σχολιαστές. Εμείς προσπαθούμε να το ψάχνουμε αρκετά πριν προβάλουμε κάτι. Δεν αποκλείεται όμως να κάνουμε και λάθος.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Ας πάνε στα κομμάτια

Μέρος Πρώτο

Δεν είναι τυχαία η ονομασία της Πατριαρχικής Μονής Τιμίου Προδρόμου στο Essex. Αναφέρουν το όνομα του Τιμίου Προδρόμου και θυμίζω τι έλεγε : 7 ῎Ελεγεν οὖν τοῖς ἐκπορευομένοις ὄχλοις βαπτισθῆναι ὑπ᾿ αὐτοῦ· γεννήματα ἐχιδνῶν, τίς ὑπέδειξεν ὑμῖν φυγεῖν ἀπὸ τῆς μελλούσης ὀργῆς; 8 ποιήσατε οὖν καρποὺς ἀξίους τῆς μετανοίας, καὶ μὴ ἄρξησθε λέγειν ἐν ἑαυτοῖς, πατέρα ἔχομεν τὸν ᾿Αβραάμ· λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι δύναται ὁ Θεὸς ἐκ τῶν λίθων τούτων ἐγεῖραι τέκνα τῷ ᾿Αβραάμ.

Οι Αγγλικανοί βοηθούμενοι - ίσως και διδασκόμενοι - από τους νεορθόδοξους στην κακοποίηση της Αγίας Γραφής έκαναν πράξη το λόγο του Τιμίου Προδρόμου. Ανέστησαν τέκνα του Αβραάμ από τους λίθους και έφτιαξαν τη μικτή μονή του Έσσεξ. Αυτό, υποτίθεται, είναι εις εφαρμογήν του "8 ποιήσατε οὖν καρποὺς ἀξίους τῆς μετανοίας".

Και αν τώρα θα θέλατε να δείτε και άλλους "άξιους καρπούς μετανοίας" δείτε σας παρακαλώ και αυτό, που υπογράφει ο κ. Χρυσόστομος Σταμούλης. Στο βιογραφικό του διαβάζουμε : Ο Χρυσόστομος Σταμούλης γεννήθηκε το 1964 στην Άφυτο Χαλκιδικής. Σπούδασε θεολογία στα πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, του Βελιγραδίου και του Ντάραμ Αγγλίας. Το 1989 αναγορεύτηκε διδάκτορας Θεολογίας στο Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ. Σήμερα είναι καθηγητής στο Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ. και διδάσκει τα μαθήματα της Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας και της Φιλόκαλης Αισθητικής της Ορθοδοξίας.

Τι μας έγραψε λοιπόν ο κ. Σταμούλης ; Ότι "Ένα κορίτσι με μαγιό/ μπήκε στην εκκλησία" και αφορά σε ποίημα του Κυριάκου Χαραλαμπίδη που παραπέμπει, κατά Σταμούλη, στην ουσία της θεολογίας. Με έξοχη τεχνο-λογική γραφή (παρένθεση, χαῖρε, τεχνολόγους ἀλόγους ἐλέγχουσα) μας πληροφορεί ότι, κατά την γραφή του ποιητή,

«Ένα κορίτσι με μαγιό / μπήκε στην εκκλησία / πλην όμως δεν διέκοψε / την ιεράν θυσίαν», εννοείται ο παπάς.

Και συμπληρώνει ο κ. Σταμούλης : "Έχω την αίσθηση, πως ο ποιητής, γνώστης της εκκλησιαστικής εμπειρίας της καθ’ ημάς Ανατολής, μέτοχος μιας ασκητικής ευαισθησίας, επιχειρεί με τούτο του το ποίημα, ως άλλος δια Χριστόν σαλός, να δυναμιτίσει τη βεβαιότητα του εκκλησιαστικού σώματος, εκείνη τη συστηματοποιημένη ηθική, που αδυνατεί να δεχτεί πως κέντρο του συνολικού τρόπου, το μόνο κέντρο του εκκλησιαστικού ανθρώπου, δεν μπορεί παρά να είναι το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, τουτέστιν ο χώρος και ο τρόπος της ιεράς θυσίας".

Kyprianos Christodoulides είπε...

Ας πάνε στα κομμάτια

Μέρος Δεύτερο

Τα υπόλοιπα ευκόλως εννοούνται με τη νεορθόδοξη (και έξοχη τεχνο-λογική) σάλτσα, για να καταλήξει, πάλι, στη γραφή του ποιητή :

«Ο νιος παπάς αντίθετα / της χάιδεψε τα μάτια, / της γλυκοχαμογέλασε / κι ας πάει στα κομμάτια» και τη θεολογική κατά Σταμούλη συμπλήρωση :

«Το "όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε Χριστόν ενεδύσασθε" δείχνει με μιας το βάπτισμα της πρόσληψης, όχι απλά και μόνο της αποδοχής, το βάπτισμα της ολοκληρωτικής αγάπης, τη μαρτυρία και το μαρτύριο της απόλυτης συσσωμάτωσης, που δεν μπορεί παρά να προϋποθέτει την αγάπη, την ερωτική αγάπη του συνανθρώπου όσο και του Θεού εντός της ιεράς θυσίας. Εξάπαντος όχι εκτός. Γιατί εν Χριστώ τα μέσα μας γίνανε εκτός και τα εκτός μας μέσα, γιατί εν Χριστώ «τα πάντα και εν πάσι Χριστός». Πράγμα που δικαιώνει τον ποιητή για τη μανική προσκόλλησή του στην αποκάλυψη της ενότητας της ουσίας των πραγμάτων, στην υπαινικτική και ταυτόχρονα σαφή διαπίστωση πως "μια είναι η ουσία"», όπως διαβάζουμε, γράφω εγώ, παρακάτω :

«Εκείνη - ακούστε τούτο δω / γιατί έχει σημασία- / του πρόσφερε τριαντάφυλλο∙ / μια είναι η ουσία».

Ο γράφων κυπριανός χι δεν είναι ούτε ποιητής ούτε θεολόγος. Δεν μπορεί όμως να μη δει τον άθλιο εκπεσμό της σύγχρονης θεολογίας των νεορθοδόξων. Ο άψογος λεκτικός εκτραχηλισμός τους δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άρτιες τεχνικά φωτογραφίες, όπου βλέπει κανείς μια γυμνή γυναίκα επάνω στην αγία τράπεζα - ευτυχώς, όχι ακόμη δικού μας ναού και φωτογραφία δικού μας καλλιτέχνη. Το μόνο που σαρκαστικά μπορεί να προσθέσει είναι το ρεφρέν λαϊκού ασματίου :

"Μια είναι η ουσία / δεν υπάρχει αθανασία".

Για τον ποιητή Χαραλαμπίδη και τον θεολόγο Σταμούλη είναι άλλη, είναι «το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, τουτέστιν ο χώρος και ο τρόπος της ιεράς θυσίας» με μαγιό, το οποίο μάλλον θα φορά και ο παπάς, όχι μόνο το κορίτσι, αμφότεροι καταλλήλως γνωριζόμενοι πάνω στην αγία τράπεζα.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

μετά από έρευνα διαπιστώσαμε ότι η αρχική φωτογραφία προέρχεται από την 34η Διαχριστιανική συνάντηση Μοναχών και Μοναζουσών, στη Γαλλία και όχι από το μοναστήρι του Essex ( δείτε την http://aktines.blogspot.gr/2012/07/34_16.html )

Ανώνυμος είπε...

Παραπάνω γράφει την φράση ‘Ας πάνε στα κομματια’ που δεν έχει καμιά σχέση με Χριστιανισμό και αγάπη.

και επίσης ‘Οι Αγγλικανοί βοηθούμενοι - ίσως και διδασκόμενοι - από τους νεορθόδοξους …..έφτιαξαν τη μικτή μονή του Έσσεξ.’

Η μόνη Έσσεξ φτιάχτηκε από αγιορείτη πατέρα πριν πάνω από σαράντα χρόνια και οι Άγγλοι (ως κράτος και όχι ως ‘Εκκλησία’) δεν έκαναν τίποτα άλλο παρά να δώσουν μετά βίας την άδεια.

Τέλος γράφει : ‘Και αν τώρα θα θέλατε να δείτε και άλλους "άξιους καρπούς μετανοίας" δείτε σας παρακαλώ και αυτό, που υπογράφει ο κ. Χρυσόστομος Σταμούλης’. και ακολουθεί μια σελίδα για αυτό, το οποίο είναι παντελώς άσχετο στο θέμα.
Μάλλον το σχόλιο δεν έχει καμιά ένδειξη σοβαρότητας. Θα έπρεπε να σκέφτεται ο γράφων του σχολίου, πριν γράφει οτιδήποτε βάζοντας μάλιστα και το όνομά του.


Σχετικά με την μονή που αναφέρεστε στο παραπάνω άρθρο σας κύριοι υπεύθυνοι της σελίδας, έχω να πω τα εξής.

Η Ιερά Μονή ναι μεν είναι αντρών και γυναικών, αλλά αυτό έγινε όχι για καινοτομία και εντυπώσεις, ούτε για παραδειγματισμό και επανάληψη και σε άλλες μονές, αλλά για κάποιους λόγους που έχουν να κάνουν με την δυνατότητα της ίδρυσης στη χώρα που βρίσκεται. Το ιστορικό προηγούμενο των αγίων που αναφέρατε δεν ισχύει στην προκειμένη περίπτωση, επειδή έχουμε περίπτωση κατ΄ εξαίρεση οικονομίας. Το μοναστήρι έχει ευλογία από το Θεό να είναι όπως είναι και πάει εκεί όποιος είναι κατάλληλος να μείνει και μπορεί να ανταπεξέλθει. Φυσικά κάτι ανάλογο στην Ελλάδα θα ήταν αδιανόητο.

Σχετικά με την εικόνα και το φωτοστέφανο του γέρωντα Σωφρόνιου, τέτοιες εικόνες υπήρχαν και για το Άγιο Παίσιο και τον άγιο Πορφύριο πριν την αγιοκατάταξή τους. Και φυσικά αργά ή γρήγορα θα έρθει και η σειρά του γέρωντα Σωφρόνιου, καθώς έχει δείξει και άγια ζωή και θαύματα ενόσω ζούσε ακόμα.

Πριν αμφισβητούμε ένα γέρωντα ή μια Ιερά Μονή, καλό είναι πρώτα να πηγαίνουμε να βρίσκουμε κάποιες έγκυρες πληροφορίες από κάποιες έγκυρες πηγές ή αξιόπιστα πρόσωπα και αν δεν βρίσκουμε ας πηγαίνουμε να ελέγχουμε οι ίδιοι. Διαφορετικά ας σιωπαίνουμε για να μην καταλήξουμε άφρονες, που σήμερα με το διαδίκτυο αυτό έχει γίνει της μόδας.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Συγνώμη αλλά μάλλον με ανακρίβειες επιδιώκεται να παραπληροφορήσετε.
Σχολιάζουμε τα επιχειρήματα σας

1)"Η μόνη Έσσεξ φτιάχτηκε από αγιορείτη πατέρα "
Τι σημαίνει αυτό; Δεν μπορεί ένας αγιορίτης να κάνει λάθος (πολύ περισσότερο όταν έχει εγκαταλείψει το Άγιο Όρος);
Eίναι λογικό να χτίζεται μεικτό μοναστήρι; Σε αυτό αναφερθήκαμε.

2) "οι Άγγλοι (ως κράτος και όχι ως ‘Εκκλησία’) δεν έκαναν τίποτα άλλο παρά να δώσουν μετά βίας την άδεια"
Τι θα πει "να δώσουν μετά βίας την άδεια";
Στην Ευρώπη υπάρχουν νόμοι, αν τους σέβεσαι δεν έχεις κανένα πρόβλημα να χτίζεις οτιδήποτε.
Αλλά τι σχέση έχει το αν πήραν δύσκολα ή όχι, την άδεια με το θέμα μας: το μεικτό μοναστήρι.

3)"Η Ιερά Μονή ναι μεν είναι αντρών και γυναικών, αλλά αυτό έγινε όχι για καινοτομία και εντυπώσεις, ούτε για παραδειγματισμό και επανάληψη και σε άλλες μονές, αλλά για κάποιους λόγους που έχουν να κάνουν με την δυνατότητα της ίδρυσης στη χώρα που βρίσκεται. "
Θέλετε να μας πείτε ότι στην Αγγλία όλα τα μοναστήρια των Παπικών, των Προτεσταντών κλπ είναι μεικτά;
Αν αυτό υπονοείται -και έτσι δικαιολογείτε το μεικτό μοναστήρι- σίγουρα ψεύδεστε. Αρκετοί από εμάς σπουδάσαμε στην Αγγλία και ξέρουμε ότι τα μοναστήρια των αιρετικών είναι αμιγώς για ένα φύλο.
Γιατί λοιπόν παραπληροφορείτε;

4) "επειδή έχουμε περίπτωση κατ΄ εξαίρεση οικονομίας."
Μα για ποια "οικονομία" μιλάτε; "Οικονομία" έχουμε όταν δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.
Δεν μπορούσε να χτίσει μόνον αντρικό ή μόνον γυναικείο μοναστήρι; Μπορούσε. Που την βλέπετε την "οικονομία";
(όλα σήμερα τα βαφτίζουμε "κατ' οικονομία")

Αλλά ας πούμε ότι δεν του επέτρεπαν και επέβαλαν να είναι μεικτό (ας εξαντλήσουμε και αυτό το σενάριο). Ας μην έχτιζε μοναστήρι. Ας έκανε ένα δικό του κελί να μονάσει.
Δηλαδή αν ένα κράτος απαιτεί οι μοναχοί και οι μοναχές να κυκλοφορούν γυμνοί, θα επικαλεστούμε την "οικονομία" για να χτίσουμε εκεί μοναστήρι και να κυκλοφορούν γυμνοί εκεί;
Κάποια πράγματα ορίζονται από τις Οικουμενικές Συνόδους. Μεικτά μοναστήρια ΔΕΝ μπορούν να υπάρχουν. Και μάλιστα αφορίζεται όποιος συμμετέχει σε τέτοια σχήματα.

5) "Το μοναστήρι έχει ευλογία από το Θεό"
Σίγουρα, με την προϋπόθεση: ότι ακολουθεί τους μοναστικούς κανόνες. Αλλιώς δεν ξέρουμε που θα καταλήξει, με τον επόμενο ή μεθεπόμενο γέροντα. Γι αυτό υπάρχουν οι κανόνες της εκκλησίας μας.

6)"Σχετικά με την εικόνα και το φωτοστέφανο του γέροντα Σωφρόνιου, τέτοιες εικόνες υπήρχαν και για το Άγιο Παίσιο και τον άγιο Πορφύριο πριν την αγιοκατάταξή τους"
Φοβερό επιχείρημα!
Άρα δικαιούνται οι μοναχοί κάθε μοναστηριού να κάνουν φωτοστέφανο στον κοιμηθέντα ηγούμενο τους γιατί κάποιοι απειροελάχιστοι άλλοι γέροντες αγιοποιήθηκαν!

7) "Και φυσικά αργά ή γρήγορα θα έρθει και η σειρά του γέροντα Σωφρόνιου"
Ποιος το αποφασίζει αυτό;
Εσείς; ως ανώνυμος;
οι μοναχοί και οι μοναχές του μοναστηριού του;
Ή η εκκλησία;
Αλλιώς να κάνει ο καθένας μας αγιογραφίες με φωτοστέφανα σε συγγενικά του πρόσωπα. Επειδή έγινε αυτό το λάθος από υπερβάλον ζήλο από κάποιους, σημαίνει ότι θα το αποδεχτούμε και θα το καθιερώσουμε;

Εμείς δεν ασχοληθήκαμε ούτε με την αγιότητα του γέροντος Σωφρόνιου ούτε με το ίδιο το μοναστήρι. Ασχοληθήκαμε με το γεγονός ότι υπάρχει μια μεικτή μονή και το καταδικάζουμε.
Και προτείνουμε να εκκενωθεί από το ένα φύλο και να είναι μόνον για άντρες ή για γυναίκες. Τα λάθη θα τα επισημαίνουμε και πρέπει να διορθώνονται.

Αντιθέτως, άρχισε ήδη να προβάλλεται και να προσπαθούν κάποιοι να το καθιερώσουν ως θεσμό:
http://syghorisis.blogspot.gr/2012/08/blog-post_11.html
http://o-nekros.blogspot.gr/2010/11/monastery-of-saint-silouan-athonite-in.html
Όπως βλέπετε έχουν "φάει" όλη την εκκλησιαστική ιστορία μπας και βρούνε κι άλλα παραδείγματα για να δικαιολογήσουν την αυθαιρεσία.
Επίσης (στον δεύτερο σύνδεσμο) θα δείτε ότι ο γέροντας Σωφρόνιος έκανε και δεύτερο μεικτό μοναστήρι, στην Γαλλία.

Αφήστε λοιπόν τις δικαιολογίες. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Περίμενα να δώσετε σεις τη δική σας απάντηση, για να ακολουθήσει η δική μου.

Ας πάνε στα κομμάτια και ... "7 ῎Ελεγεν οὖν τοῖς ἐκπορευομένοις ὄχλοις βαπτισθῆναι ὑπ᾿ αὐτοῦ· γεννήματα ἐχιδνῶν, τίς ὑπέδειξεν ὑμῖν φυγεῖν ἀπὸ τῆς μελλούσης ὀργῆς;".

Είναι, νομίζω, η δική μου γραφή ευπρεπέστερη της φωνής του Τιμίου Προδρόμου. Ο οποίος, σε όλους εκείνους που έφευγαν (σημ. εκπορευόμενοι και όχι εισπορευόμενοι) και δεν ήθελαν να βαπτισθούν, τους ελεγε : "γεννήματα της οχιάς, μη τάχα και νομίζετε πως θα ξεφύγετε από την οργή που θα σας βρει ;".

Ο γράφων τους έστειλε στα κομμάτια και τα κομμάτια έγιναν το παζλ της αλήθειας. Θα το συναρμολογήσουν οι κ.κ. Σταμούλης και Χαραλαμπίδης με τη βοήθεια των αναμίξ μοναζόντων και μοναζουσών στο μικτό μοναστήρι του Έσσεξ. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι πάσης φύσεως μανικοί εραστές, που αλλάζουν τους ερωτικούς συντρόφους - λόγω βελτιωμένων επιδόσεων και απαιτήσεων - σαν τα αυτοκίνητα.

Ανώνυμος είπε...

Αν μιλώ με ανακρίβειες για θέμα που γνωρίζω καλά, εσείς τι κάνετε τότε που δεν το γνωρίζετε;
Aπαντώ σε ότι γράψατε κατά αριθμό.
1. Είπα ότι ιδρύθηκε από αγιορείτη πατέρα απευθυνόμενος όχι σε εσάς αλλά στο συκοφαντικό σχόλιο που μίλαγε για νεοορθοδόξους.
2. Επίσης είπα ότι οι Άγγλοι έδωσαν μόνο την άδεια απευθυνόμενος όχι σε εσάς αλλά στο συκοφαντικό σχόλιο που μίλαγε για Αγγλικανούς.
3. Δεν υποεννοώ αυτό σε καμιά περίπτωση, κάθε άλλο, και άρα δεν ψεύδομαι. Το ακριβές πρόβλημα που γι αυτό το λόγο χρειάστηκε να γίνει έτσι το μοναστήρι, αν και το γνωρίζω προσωπικά, δεν πρόκειται να το δημοσιεύσω. Αν είναι κάποιος αρμόδιος να σας το γνωστοποιήσει είναι το ίδιο το μοναστήρι. Απευθυνθείτε σε αυτό. Με ακρίβεια να μιλώ μέχρι εκεί που δικαιούμαι, και όχι μέχρι εκεί που του αρέσει του καθένα που ανακατεύεται στα χωράφια του άλλου.
4. Χωρίς να έχετε μάθει ακόμα το ακριβές λόγο, αλλά μόνο τον εικάζετε, απαντάτε μόνοι σας ότι μπορούσε να γίνει αλλιώς και άρα δεν έπαιρνε οικονομία. Αυτό είναι το πρόβλημα που έχετε όταν συζητάτε με κάποιον.
Και προχωράτε στο παράλογο σκεπτικό που ακολουθεί, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σας.

5. Το μοναστήρι με τον επόμενο και μεθεπόμενο γέρωντα ούτε εγώ ξέρω που θα καταλήξει. Ξέρω που έχει καταλήξει ως εδώ : Σε μια όαση Ορθοδοξίας μέσα στην κόλαση.
6. Παιδαριώδης η σκέψη σας πραγματικά. Δεν αναφέρθηκα σε κάθε μοναστήρι, αλλά στο συγκεκριμένο που το γνωρίζω καλά.
7. Ο Θεός, μέσω αμέτρητων πιστών που τον έχουν γνωρίζει. Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλη περίπτωση που έχει γίνει από υπερβάλλον ζήλο, αλλά πρόκειται γι αυτή την περίπτωση εδώ.

Όσο καταδικάζεται εσείς την μονή, εμείς καταδικάζουμε την ασέβειά σας απέναντι στον Άγιο Σιλουανό που την ευλόγησε και στον γέρωντα Σωφρόνιο που την ίδρυσε.
Αρχίσατε το σχόλιο σας αναφερόμενοι σε μας ως τάχα παραπληροφορούντες, αλλά τελικά αυτό συλλαμβάνεστε να κάνετε εσείς μεταξύ άλλων και στους σύνδεσμους που παραθέτετε. Λέτε πως προβάλλουν τα μοναστήρια για το καθιερώσουν ως θεσμό, και ότι επίσης ότι έχουν "φάει" όλη την εκκλησιαστική ιστορία μπας και βρούνε κι άλλα παραδείγματα για να δικαιολογήσουν την αυθαιρεσία. Ποιοι το κάνουν; Aυτοί στους οποίους ανήκουν οι συγκεκριμένοι σύνδεσμοι, αυτοί που μένουν στο μοναστήρι τώρα ή μήπως ο Άγιος Σιλουανός και ο γέρωντας Σωφρόνιος. Πάντως σχετικά με την προβολή που λέτε απαντούν οι ίδιοι αυτοί που λέτε στο τέλος:
«Η συνοίκηση ανδρών και γυναικών σε λίγα μοναστήρια είναι γεγονός στην Ορθοδοξία. Αλλά στην ουσία δεν πρόκειται για συνοίκηση - δηλ. στο ίδιο δωμάτιο. Ούτε καν στο ίδιο κτήριο. Κατά κανόνα έχουμε άλλο κτήριο για κάθε αδελφότητα.
Μη σκανδαλίζεστε λοιπόν, σας παρακαλώ.
Ευχαριστώ. Ο Θεός μαζί σας.»
Ακόμα και αυτοί που έχουν το σύνδεσμο αν ήθελαν να το καθιερώσουν ως θεσμό δεν θα έλεγαν υπάρχουν λίγα μοναστήρια ως γεγονός, παραδεχόμενοι ότι το γεγονός είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.
Τώρα στη Γαλλία μήπως τα πράγματα είναι καλύτερα και άρα δεν υπήρχε λόγος ο γέρωντας Σωφρόνιος να δώσει ευλογία να γίνει και εκεί μικτό μοναστήρι; Ή μήπως ήταν καλύτερα να μην γίνει κανένα εκεί αν δεν μπορούσε να γίνει σαν αυτά στις Ορθόδοξες χώρες;
Πράγματι το θέμα μαζί σας είναι πολύ σοβαρό γιατί αν και στο άρθρο σας δεν φτάσατε μέχρι την συκοφαντία, φτάσατε όμως στο σχόλιο σας. Γι αυτό επομένως και δεν απαντήσατε τίποτα και στο δεύτερο εριστικό και συκοφαντικό σχόλιο του παραλογιζόμενου άλλου σχολιαστή.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ:
Εμείς δεν ασχοληθήκαμε ούτε με την αγιότητα του γέροντος Σωφρόνιου ούτε με το ίδιο το μοναστήρι. Ασχοληθήκαμε με το γεγονός ότι υπάρχει μια μεικτή μονή και το καταδικάζουμε.
Και προτείνουμε να εκκενωθεί από το ένα φύλο και να είναι μόνον για άντρες ή για γυναίκες. Τα λάθη θα τα επισημαίνουμε και πρέπει να διορθώνονται.

ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΟΤΙ:
άρχισε ήδη να προβάλλεται και να προσπαθούν κάποιοι να το καθιερώσουν ως θεσμό (μεικτά μοναστήρια)
ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ

ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΓΙΝΕΣΤΕ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΣ-Η, κατανοώντας ότι όσα γράφετε τα γράφετε από υπερβολική ευλάβεια, δεν θα σχολιάσουμε μία μία τις απαντήσεις σας.

ΟΙ ΕΠΩΝΥΜΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΨΗ. ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΣΥΝΗΘΩΣ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΕ ΟΣΑ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΘΕΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΑΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Προς παραλογιζόμενους, και άλλους, σχολιαστές.

Όσοι "ξελογιάστηκαν" με διδαχές του τύπου "Η μεταφυσική του σώματος", η "Ελευθερία του ήθους", το "Αλφαβητάρι της πίστης", "Το πρόσωπο και ο έρως", "Ενάντια στη Θρησκεία", ή με ποιήματα τύπου "Ιερωτικόν" ,"Ένα κορίτσι με μαγιό / μπήκε στην εκκλησία" και πολλές άλλες απηχήσεις ποιημάτων τύπου "Μαρία Νεφέλη" (σημ. ακριτόλεξα Μ και Ν), θα ήταν χρήσιμο να επισκεφθούν έναν ειδικό επί της Θρησκείας και της Παιδείας. Το δίχως άλλο, για να παραπεμφθεί αρμοδίως στο θεραπευτήριο της Εκκλησίας. Όπου με το φάρμακο της Πίστης "θάρθουν στα συγκαλά τους".

11 Ταύτην ἐποίησε τὴν ἀρχὴν τῶν σημείων ὁ ᾿Ιησοῦς ἐν Κανᾷ τῆς Γαλιλαίας καὶ ἐφανέρωσε τὴν δόξαν αὐτοῦ, καὶ ἐπίστευσαν εἰς αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ.(Ιν. β΄)

Αρχή των σημείων ο εν Κανά της Γαλιλαίας γάμος. Νυμφίος της Εκκλησίας ο Κύριος, Νύμφη η Εκκλησία.

26 καὶ οἴσουσι τὴν δόξαν καὶ τὴν τιμὴν τῶν ἐθνῶν εἰς αὐτήν. 27 καὶ οὐ μὴ εἰσέλθῃ εἰς αὐτὴν πᾶν κοινὸν καὶ ὁ ποιῶν βδέλυγμα καὶ ψεῦδος, εἰ μὴ οἱ γεγραμμένοι ἐν τῷ βιβλίῳ τῆς ζωῆς τοῦ ἀρνίου. (Απ. κα΄)

Ανώνυμος είπε...

Η αυθαιρεσία του ανωνύμου έγκειται στο ότι αξιωματικά δέχεται ότι ο συγκεκριμένος γέροντας είναι άγιος χωρίς να τον έχει αγιοκατατάξει η εκκλησία, και προχωράει σε λογικά άλματα ότι ως άγιος ήταν και αλάθητος άρα ορθώς εποίησε. Οι άγιοι ως άνθρωποι δεν ήταν αλάθητοι. Στην Ορθοδοξία το δόγμα διατυπώνεται από όλους τους πατέρες μαζί (και όχι δια αντιπροσωπείας όπως εισάγουν στην νέα Πανορθόδοξο σύνοδο) και Συνοδικώς λαμβάνονται οι αποφάσεις.
Τα άλματα στη σκέψη φθάνουν στην δικαιολόγηση της ύπαρξης φωτοστέφανου σε αγιογραφία.
Η δε συνοίκιση ανδρών και γυναικών στον ίδιο χώρο έστω και σε διαφορετικά κτήρια και η κοινή τράπεζα και κοινές εργασίες και κοινή προσευχή όπως φαίνεται εις το δεύτερο σύνδεσμο που παραθέσατε (βίντεο) κάθε άλλο παρά την εικόνα ορθόδοξου μοναστηριού δεν καταδεικνύουν.Αυτό έλλειπε δηλαδή, να κοιμούνται και στο ίδιο κτήριο ή στο ίδιο δωμάτιο. Θου κύριε..

Ανώνυμος είπε...

Συνεχίζω ο ίδιος ανώνυμος με 7.54 και 8.30.

Για τον επώνυμο σχολιαστή θέλω αν ρωτήσω. Άραγε καταλαβαίνει ο ίδιος τι λέει; Mήπως παριστάνει την Πυθία στους Δελφούς; Γιατρέ άντε γιάτρεψε τον εαυτό σου πρώτα, το χρειάζεσαι, και μετά μίλα για γιατρειές στους άλλους.

- Aπαντώ στον ανώνυμο που έγραψε στις 7:47.

Λέει: ‘Η αυθαιρεσία του ανωνύμου έγκειται στο ότι αξιωματικά δέχεται ότι ο συγκεκριμένος γέροντας είναι άγιος χωρίς να τον έχει αγιοκατατάξει η εκκλησία”

H αυθαιρεσία η δικιά του έγκειται στο ότι δεν το δέχομαι αξιωματικά, αλλά από προσωπική εμπειρία, και όχι μόνο εγώ αλλά και πολλοί άλλοι. Και η εκκλησία κάνει την αγιοκατάταξη κάποιου σύμφωνα με τις μαρτυρίες ενός πλήθους αξιόπιστων ανθρώπων.

Λέει:’ και προχωράει σε λογικά άλματα ότι ως άγιος ήταν και αλάθητος άρα ορθώς εποίησε. Οι άγιοι ως άνθρωποι δεν ήταν αλάθητοι. Στην Ορθοδοξία το δόγμα διατυπώνεται από όλους τους πατέρες μαζί (και όχι δια αντιπροσωπείας όπως εισάγουν στην νέα Πανορθόδοξο σύνοδο) και Συνοδικώς λαμβάνονται οι αποφάσεις. Τα άλματα στη σκέψη φθάνουν στην δικαιολόγηση της ύπαρξης φωτοστέφανου σε αγιογραφία’

To δικό του λογικό άλμα είναι ότι ισχυρίζεται ότι συσχέτισα την αγιότητα του γέρωντα με το μικτό χαρακτήρα του μοναστηριού. Είναι δύο διαφορετικά θέματα με τα οποία ασχολείται το άρθρο.

Λέει: ‘Η δε συνοίκιση ανδρών και γυναικών στον ίδιο χώρο έστω και σε διαφορετικά κτήρια και η κοινή τράπεζα και κοινές εργασίες και κοινή προσευχή όπως φαίνεται εις το δεύτερο σύνδεσμο που παραθέσατε (βίντεο) κάθε άλλο παρά την εικόνα ορθόδοξου μοναστηριού δεν καταδεικνύουν.Αυτό έλλειπε δηλαδή, να κοιμούνται και στο ίδιο κτήριο ή στο ίδιο δωμάτιο. Θου κύριε..’

Ένα μοναστήρι εξαρτάται αν είναι ορθόδοξο, ή όχι, από το δόγμα του, και όχι από το αν είναι ανδρικό, γυναικείο ή και ανδρικό και γυναικείο (μικτό).


- Απαντώ στην Ομάδα Ο παιδαγωγος.

Δεν ασχοληθήκατε με το γέρωντα, ούτε με το μοναστήρι, μόνο τις φωτογραφίες τους αναρτήσατε, γράφοντας από κάτω : Το καταδικάζουμε και προτείνετε την εκκένωση του. Μα τελικά δεν είναι να σας πάρει κανείς στα σοβαρά, μέσα στην λογικοφάνειά σας είστε γεμάτοι αντιφάσεις.

Και παρόλο που σας εξηγήσαμε ότι δεν προβάλλεται και κανείς δεν προσπαθεί από το μοναστήρι να κάνει θεσμό το μικτό χαρακτήρα του (δεν έχει καν νόημα κάτι τέτοιο), συνεχίζεται να επαναλαμβάνετε την ίδια άδικη κατηγορία.

Και λέτε και γινόμαστε επιθετικοί μαζί σας. Μόνο που το κάνουμε αμυνόμενοι, στην δικιά σας επίθεση. Δεν είναι ότι έχουμε υπερβολική ευλάβεια, όπως λέτε, αλλά εσείς την βλέπετε υπερβολική λόγω του ότι δεν έχετε καθόλου ευλάβεια και ότι λέτε το θεωρείται λογικό, ενώ στην πραγματικότητα είναι καθαρή συκοφαντία.

Κλείστε τον υπολογιστή σας και ανοίξτε λίγο και την Αγία Γραφή, μήπως και σας φωτίσει λίγο ο Θεός να καταλάβετε κάτι που δεν μπορείτε να καταλάβετε ακόμα και μόνο έτσι δεν θα πάει χαμένος ο τόσος χρόνος που διαθέτετε, υποτίθεται υπέρ πίστεως και πατρίδας. Το ζητούμενο αυτό στο οποίο υστερείτε λέγεται αγάπη. Το μεγάλο σας λάθος είναι ότι επειδή γνωρίσατε κάποια πράγματα, νομίζετε ότι κάτι κάνετε. Αλλά η γνώση μόνη της δεν φτάνει, κάθε άλλο. Μόνο με αυτή αντί να χτίζεις καταλήγεις να γκρεμίζεις. Όπως λέει απόστολος Παύλος χωρίς την αγάπη και τα πάντα να γνωρίζω και βουνά να μπορώ να μετακινώ, είμαι ένα τίποτα απολύτως.

Όλα τα προηγούμενα τα έγραψα για την μονή που αδίκως ασχοληθήκατε, την τελευταία παράγραφο όμως την έγραψα για εσάς και για την σελίδα σας. Μήπως και καταλάβετε. Αν δεν τα ξέρετε ακόμα όλα.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Σας ευχαριστούμε ειλικρινώς για τις αδερφικές συστάσεις σας.

Επειδή τραβώντας το πουλόβερ από πολλές μεριές, αν αρχίσει να ξηλώνεται, δύσκολα σταματάει, επειδή τα γκρι ράσα που πρωτοφόρεσαν κάποιοι, σύντομα έγιναν μπλε, μετά βυσσινή-ροζ, λευκά, και τελικά χωρίς ράσο, επειδή πολλοί ιερωμένοι πλέον έχουν πολύ κοντό μούσι και εξίσου κοντό μαλλί (για να μπορούν να κυκλοφορούν ανενόχλητοι με πολιτικά ρούχα),
επειδή πολλά βλέπουν τα μάτια μας
επειδή ο μοναχισμός είναι από τα πράγματα που απεριόριστα αγαπήσαμε στην ζωή μας (ο καθένας μας σε κάποιο γέροντα ή μοναστήρι βρήκε ανάπαυση)
γι αυτό κάποια πράγματα που αγαπάμε και πονάμε, δεν θέλουμε να ξηλωθούν κι αυτά.
Διατυπώσαμε την θέση μας, δεν χρειάζεται να την επαναλάβουμε. Ευχαριστούμε και πάλι.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Προς αγαπητικόν σχολιαστή,

Που επαναλαμβάνει το "καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδέν εἰμι" καθώς και το "Γιατρέ άντε γιάτρεψε τον εαυτό σου πρώτα, το χρειάζεσαι, και μετά μίλα για γιατρειές στους άλλους".

Αρχίζοντας από το δεύτερο, θα του υποβάλλω κι εγώ με τη σειρά μου το ίδιο ερώτημα. Δεν είναι, άλλωστε, δικό μου και πολύ θα τον παρακαλούσα να μας δώσει την απάντηση :

"καὶ εἶπε πρὸς αὐτούς· πάντως ἐρεῖτέ μοι τὴν παραβολὴν ταύτην· ἰατρέ, θεράπευσον σεαυτόν· ὅσα ἠκούσαμεν γενόμενα ἐν τῇ Καπερναούμ, ποίησον καὶ ὧδε ἐν τῇ πατρίδι σου."

Η μετάφραση : "Και είπε προς αυτούς· “ασφαλώς θα μου πήτε την γνωστήν παροιμίαν· ιατρέ, θεράπευσε τον εαυτόν σου· δείξε την δύναμίν σου εδώ εις την πατρίδα σου, κάμε και εδώ τα θαύματα, που ηκούσαμεν ότι έκαμες εις την Καπερναούμ”". Πάραυτα, ακολουθεί η απάντηση του Κυρίου : "εἶπε δέ· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι οὐδεὶς προφήτης δεκτός ἐστιν ἐν τῇ πατρίδι αὐτοῦ."

Προφήτης δεν είμαι αλλά, αν επικαλούμαι αθεολόγητα το εδάφιο αυτό από την Καινή Διαθήκη, είναι για ένα και μόνο λόγο. Ως γιατρός δύναμαι να ισχυριστώ ότι κανείς από εμάς τους λειτουργούς του Ασκληπιάδη δεν μπορεί να θεραπεύσει τον εαυτό του. Αρκεί ένα δοθιήνα στην πλάτη να έχεις και θα ζητήσεις τη βοήθεια άλλου, για να σπάσει το απόστημα. Γιατροί του εαυτού μας δεν μπορούμε να γίνουμε, χρειαζόμαστε άλλον.

Φέρνω αυτό το χοντροκομμένο παράδειγμα και δεν πηγαίνω σε σοβαρότερα. Ποιος λοιπόν είναι αυτός ο άλλος ; Μήπως μπορεί να μας δώσει την απάντηση ο αγαπητικός σχολιαστής ή να ρωτήσουμε την Πυθία ;

Θα μου απαντήσει, ίσως, ότι είναι οι αγαπητοί μου (και αγαπητικοί) συνάδελφοι. Και είναι, μόνο που θα πρέπει, συμπληρώνω, μετά να καταθέσεις και το αντίτιμο της ιατρικής πράξης. Αν, δε, πρόκειται για κάτι σοβαρότεερο, όπως συχνά συμβαίνει και απαιτείται η μετάβαση στο εξωτερικό, αν δεν προκαταβάλλεις μέρος της προβλεπόμενης δαπάνης δεν γίνεσαι δεκτός στο Νοσοκομείο των αγαπητών (και αγαπητικών) συναδέλφων μου. Διότι μόνο με αυτό τον τρόπο γίνονται τα σημερινά "θαύματα". Τα οποία θα παρομοίαζα με το "ὥστε ὄρη μεθιστάνειν".

Τι λογής λοιπόν είναι η σημερινή αγάπη ; Μήπως με ένα "ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστίν" τελειώνουν όλα ; Βεβαίως, "ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί, καὶ ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καὶ ὁ Θεὸς ἐν αὐτῷ", κάτι το οποίο βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με το " 31 (...) ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῳ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μού ἐστε"¨, μη ξεχνάμε όμως ότι αυτό ειπώθηκε "πρὸς τοὺς πεπιστευκότας αὐτῷ ᾿Ιουδαίους", οι οποίοι στο τέλος μετά από τον διάλογο που είχε ο Ιησούς με αυτούς "59 ἦραν οὖν λίθους ἵνα βάλωσιν ἐπ' αὐτόν".

Αγάπη είχαν κι αυτοί, αγάπη έχουν και οι αιρετικοί, υπεράγαν αγάπη έχουν και οι μονάζοντες μετά των μοναζουσών του Έσσεξ. Γι΄ αυτό κάνουν πέρα - ρίχνουν τα τείχη του αίσχους - έκφραση οικουμενικού Βαρθολομαίου - τους Ιερούς Κανόνες.

Μετά από αυτά, έχω τη γνώμη, να προσφύγουμε πάλι στην Πυθία για να μας πει αν κάνουν λάθος ή όχι οι ιδρυτές της Μικτής Μονής στο Έσσεξ της Αγγλίας, όπου, σημειωτέον, η ανώτατη αρχή της Εκκλησίας είναι σήμερα γυναίκα. Όποιος καταλαβαίνει, κατάλαβε τι αυτό σημαίνει και πάντως, μη ξεχνάμε ... τους Δελφούς.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Δευτερολογία

Όχι κατόπιν συμβουλής από το μαντείο των Δελφών.
Το «ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ» είνα το αμφίπλευρο άσμα της Νύμφης Εκκλησίας προς τον Νυμφίο Χριστό. Η τεχνο-λογική (σημ. κοσμική-ποιητική) απόδοση έχει γίνει από γνωστά ονόματα της θεολογικής και τεχνο-λογικής (ή λογοτεχνικής) επικαιρότητας με βάση την «αρχή της ηδονής» (Φρόιντ).

Για όσους δεν το γνωρίζουν η σημερινή θεολογία διακονείται από νεοπατέρες σχεσιολόγους ή συναφειακούς μεταπατέρες, όπου η προσέγγιση του αγίου Θεού συμβαίνει μόνο κατόπιν σχέσεως (σημ. έρωτος μανικού) ή συνάφειας (σημ. του κεραμεικού προς τον κεραμέα) και βγάλτε συμπέρασμα.

Με απλά λόγια, όλα άρχισαν από τη σχέση ή την συνάφεια. Φόρεσαν στην "αρχή της ηδονής" του Φρόιντ το ένδυμα της θεολογίας κι έτσι, όλα άρχισαν από τη σχέση, όπως διδάσκουν οι "ορθόδοξοι" σχεσιολόγοι νεοπατέρες και οι της συνάφειας μεταπατερικοί.

Σχετικά με την «αρχή της ηδονής» του Φρόιντ βλέπε http://kyprianoscy.blogspot.gr/2013/09/extreme-sports.html και σε λίαν προχωρημένη – εξελιγμένη καλύτερα – δες ποίημα «Ανδρόγυνο» του «αναπ.» υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη :

"Ενώναμε τα αιδοία μας καταργώντας την εσοχή της και την εξοχή μου / κατακτώντας την παλινόρθωση του ανδρόγυνου / όπου ο άνδρας αποκτά αιδοίο χωρίς εξοχή και η γυναίκα εσοχή με πλήρωση
Έτσι που ο άνδρας γράφεται πλέον με Άλφα κεφαλαίο / και η γυναίκα με Θήτα κεφαλαίο"

Υστερόγραφο
Η συντόμευση «αναπ.» δεν αφορά σε διανοητικά ανάπηρο, αλλά σε αναπληρωτή υπουργό Παιδείας και … παιδοίων.

Ανώνυμος είπε...

Συνεχίζω ο ίδιος ανώνυμος με 7.54 και 8.30 καο 10.08.

Δεν μου αρέσει να κρύβομαι πίσω από ανωνυμίες σε δημόσιους διαλόγους, αλλά και οι συνομιλητές στους οποίους απευθύνθηκα, δηλαδή η Ομάδα της παρούσας ιστοσελίδας, είναι ανώνυμη. Οπότε δικαίως μιλάω ανωνύμως.


Προς Ομάδα Ο παιδαγωγός.

Χωρίς να χαίρομαι για τα όσα γράψατε περί καταδίκης του μικτού της μονής, συμφωνώντας όμως
ότι δεν πρέπει να επαναληφθεί κάτι τέτοιο, όχι τουλάχιστον όπως σας εξήγησα χωρίς σοβαρό λόγο που να δικαιολογεί οικονομία σε ένα ξένο περιβάλλον, χαίρομαι για τα όσα άλλα γράψατε στο τελευταίο μήνυμα σας υπέρ μοναχισμού και ρασοφόρων και συμφωνώ. Ευχαριστώ και εγώ για την δημοσίευση των σχολίων μου που αποδεικνύει το σεβασμό που έχετε στην ελευθερία λόγου, που είναι απαραίτητη για να μπορούμε να μιλάμε για Ελλάδα και Ορθοδοξία και όχι να φέρουμε μόνο υποκριτικώς το όνομά τους.

Προς τον επώνυμο σχολιαστή.

Θα σας απαντήσω στο τελευταίο σας σχόλιο γιατί αυτό έχει κάποια λογική και μπορεί να βγει κάτι καλό και για σας και για όσους το διαβάσουν, τουλάχιστον το πρώτο μέρος που δημοσιεύσατε (το δεύτερο είναι πάλι άσχετο και είναι και χυδαίο).

Λέτε λοιπόν για τους γιατρούς αυτά που γνωρίζουν όλοι. Ωστόσο υπάρχουν και γιατροί-εξαιρέσεις που δεν είναι φιλάργυροι και θα πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους και με μειωμένη αμοιβή ή και χωρίς καθόλου στους μη-έχοντες. Εύχομαι να είστε τουλάχιστον
τέτοιος και εσείς.

Παρακάτω λέτε ότι οι Ιουδαίοι πιάσανε τους λίθους να ρίξουν στον Κύριο που τους έλεγε για αγάπη. Ωστόσο κάποιοι δεν πιάσανε τους λίθους και έγιναν μαθητές του και Απόστολοι και ακριβώς για να γίνουν αυτοί μαθητές του και Απόστολοι είπε ο Κύριος τους λόγους του περί αγάπη. Κάποιοι ακούν, κάποιοι δεν ακούν.

Και συνεχίζετε λέγοντας αγάπη είχαν αυτοί, αγάπη έχουν και οι αιρετικοί.

Δεν νομίζω φυσικά ότι αυτοί που έπιασαν λίθους να ρίξουν στον Κύριο με μίσος είχαν καμιά αγάπη.

Και επίσης δεν νομίζω οι αιρετικοί να έχουν την αγάπη για την οποία λέει ο Κύριος όπως είπατε και εσείς : ‘ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καὶ ὁ Θεὸς ἐν αὐτῷ’, εφόσον αυτοί δεν είναι μέλη της αληθινής Εκκλησίας, δηλαδή του σώματος του Χριστού.

Συνεχίζετε παρακάτω ότι και οι μονάζοντες στην Μονή για την οποία έγινε ο λόγος στο άρθρο έχουν και αυτοί αγάπη. Σε αυτό συμφωνώ, ότι η αγάπη που έχουν οι μοναχοί εκεί έως και σήμερα είναι αληθινή κατά Χριστόν.

Και επειδή ρωτήσατε αν έκαναν λάθος ή όχι οι ιδρυτές της Μονής που την ίδρυσαν με μικτό χαρακτήρα, θα σας απαντήσω με ερώτηση: O Χριστός έκανε λάθος ή όχι που δεν άφησε να λιθοβολήσουν την μοιχαλίδα όπως όριζε ο νόμος σαφέστατα και τους είπε να μην την λιθοβολήσουν γιατί είναι και αυτοί αμαρτωλοί ; O νόμος δεν ρώταγε αν οι δήμιοι είναι αμαρτωλοί, αλλά όριζε κατά ακρίβεια εφαρμογή της θανατικής ποινής στην μοιχαλίδα άνευ οποιασδήποτε δυνατότητας οικονομίας. Έκανε λοιπόν παράβαση ο Χριστός ή όχι που άφησε την μοιχαλίδα και έζησε λίγα χρόνια ακόμα με μετάνοια, αντί να θαφτεί επι τόπου κάτω από τις πέτρες των Ιουδαίων δημίων;

Aν εσείς, και όσοι άλλοι ασχολήστε με τους άλλους αν έχουν κάνει λάθοι ή όχι, είστε αναμάρτητοι, καλά κάνετε. Αν δεν είστε όμως άντε βγάλτε πρώτα το δοκάρι από το μάτι σας να μπορέσετε να δείτε κάτι μπροστά σας, που δεν βλέπετε τίποτα μπροστά σας λόγω βαριάς τύφλωσης που σας προκαλεί το δοκάρι, και τότε ασχοληθείτε με την μικρή σκλίθρα που έχει μπει στο μάτι του συνάνθρωπού σας.

Έχετε χάσει το μέτρο και έτσι όπως μετράτε λάθος, έτσι και εσείς θα μετρηθείτε.

Ανώνυμος είπε...

Από τον επώνυμο σχολιαστή προς τον ανώνυμο

Επειδή κάνατε τον κόπο να μου απευθυνθείτε προσωπικά, σας απαντώ και σας λέω ότι δεν έχετε καταλάβει καθόλου αυτά που έγραψα. Δεν σας παρεξηγώ. Καθένας καταλαβαίνει μέχρι εκεί όπου μπορεί και να ζητάς από κάποιον, κάτι το οποίο δεν έχει, είναι μάταιο. Θέλω να πω με αυτό ότι σας λείπει η μαθησιακή προαίρεση (σημ. είναι το μαθητεύσατε πάντα τα έθνη). Σημειώστε, δεν σας κατηγορώ για παραλογισμό και όπως πάντα, γράφω τη γνώμη μου.

Λοιπόν, "ωστόσο" η περικοπή στο Κατά Ιωάννη με τον στίχο που παρέθεσα (: "59 ἦραν οὖν λίθους ἵνα βάλωσιν ἐπ' αὐτόν") δεν μας λέει για κάποιους, που δεν πήραν πέτρες να λιθοβολήσουν τον Ιησού. Να το εικάσουμε ; Γιατί όχι ; Δεν μας κοστίζει τίποτα.

Εκεί όμως που τα χαλάμε είναι τούτο εδώ το δικό σας : "O Χριστός έκανε λάθος ή όχι που δεν άφησε να λιθοβολήσουν την μοιχαλίδα όπως όριζε ο νόμος σαφέστατα και τους είπε να μην την λιθοβολήσουν γιατί είναι και αυτοί αμαρτωλοί ;" και τη σύγκριση που κάνετε με τον ιδρυτή των συνοικούντων μοναχών με μοναχές στο κοινόβιο του Έσσεξ. Ο παραλληλισμός είναι ατυχέστατος. Η συμβουλή, ή εντολή, προς την μοιχαλίδα ήταν "πορεύου καὶ ἀπὸ τοῦ νῦν μηκέτι ἁμάρτανε". Έφερε τους επίδοξους φονείς προ των δικών τους αμαρτημάτων και την μοιχαλίδα προ των δικών της. Εμφανές το αμάρτημα εκείνης, αφανές εκείνων. Επιδίωξη, το έλεος και η μετάνοια αμφοτέρων.

Όπως θα γνωρίζετε, ο μέλλων να ενδυθεί το μέγα μοναχικό και
αγγελικό σχήμα, δίνει την τριπλή υπόσχεση της παρθενίας, της
ακτημοσύνης και της υπακοής, των τριών αρετών που θεμελιώνουν
όλο το μοναχικό βίο και οι Κανόνες της Εκκλησίας σαφώς απαγορεύουν τη συνοίκηση μοναχών με μοναχές. Δυσκολεύεται, λοιπόν, κανείς να καταλάβει, αφενός, τη σύγκριση που κάνετε με το παράδειγμα της μοιχαλίδας, αφετέρου δε, την απόφαση να αρθούν οι Κανόνες, που απαγορεύουν τη συγκατοίκηση.
Τι θέλουμε να αποδείξουμε ; Ότι εμείς θα δώσουμε το παράδειγμα να φτιάξουμε αγιώτερους των αγίων και απείραστους εν πειρασμώ μοναχούς ; Μα, αν καλως γνωρίζω, οι μοναχοί πειράζονται από ισχυρότερους δαίμονες από εμάς τους κοσμικούς, και ακόμη, αν το μικτό μοναστήρι εμφαίνει άδηλη κατάφαση στην αμαρτία, ποιος ο λόγος να ιδρυθεί ; Ο όρκος που δίνουν κατά την κουρά είναι να φυλάττουν την παρθενία, την υπακοή και την ακτημοσύνη, όπως έγραψα, και αν θέλουν, μπορούν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους ζώντας μέσα στο κόσμο και όχι στις ερημιές συντροφιά με μοναχές.
Τότε, όμως, θα κινδυνεύσουν να κατηγορηθούν ως ευσεβιστές και τούτο κατά τη γνώμη μου, δηλαδή η άρση αυτής της κατηγορίας, έγινε η αφορμή να στηθεί το μικτό μοναστήρι. Ιδού, έχουμε μοναχούς που ζουν μαζί με μοναχές και τηρούν την παρθενία !

Όσο και να θέλει κανείς να μην βάζει στο νου του κακούς λογισμούς, είναι νομίζω αδύνατο να αποφύγει τον πειρασμό της πνευματικής μοιχείας - ο μοναχός συνάπτει τριπλό γάμο - αυτών των ανθρώπων. Που διάλεξαν τον μικτό ασκητικό βίο. Εκτός αν μας πουν, ότι κι εδώ έχουμε να κάνουμε με οργανωμένους σαλούς με αγγελικό σχήμα. Το φύλο των αγγέλων ήταν ανέκαθεν πρόβλημα της Δυτικής θεολογίας. Σε εμάς ισχύουν άλλα : Φως κοσμικών μοναχοί, φως μοναχών άγγελοι, πάντα με διάκριση.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Το σχόλιο : Ανώνυμος4 Φεβρουαρίου 2016 - 1:04 π.μ.
"Από τον επώνυμο σχολιαστή προς τον ανώνυμο", δεν είναι καθόλου ανώνυμο. Δεν γνωρίζω τι συνέβη - προφανώς δικό μου λάθος - και φέρεται ως "ανωνύμως γραφέν".

Εΰχαριστώ την Ομάδα Εκπαιδευτικων "Ο Παιδαγωγός" για την φιλοξενία των σχολίων

κυπριανός χ.

Ανώνυμος είπε...

Συνεχίζω ο ίδιος ανώνυμος.

Λέτε “Επειδή κάνατε τον κόπο να μου απευθυνθείτε προσωπικά, σας απαντώ και σας λέω ότι δεν έχετε καταλάβει καθόλου αυτά που έγραψα.”
Και όμως, αν κάποιος δεν κατάλαβε τον άλλο για το λόγο που αναφέρετε στην συνέχεια, αυτός είστε εσείς.
Αυτό είναι σαφέστατο από ότι απαντάτε σε αυτό που σας έγραψα:
Λέτε: “η περικοπή στο Κατά Ιωάννη με τον στίχο που παρέθεσα (: "59 ἦραν οὖν λίθους ἵνα βάλωσιν ἐπ' αὐτόν") δεν μας λέει για κάποιους, που δεν πήραν πέτρες να λιθοβολήσουν τον Ιησού”
Mα το ίδιο το ευαγγέλιο γράφτηκε από κάποιους που άκουσαν τον Κύριο, αντί σαν τους άλλους να στραφούν εναντίων Του.

Συνεχίζετε, αποδεικνύοντας πως μένετε στο γράμμα αντί να ακολουθείτε το πνεύμα του:”Εκεί όμως που τα χαλάμε είναι τούτο εδώ το δικό σας : "O Χριστός έκανε λάθος ή όχι που δεν άφησε να λιθοβολήσουν την μοιχαλίδα όπως όριζε ο νόμος σαφέστατα και τους είπε να μην την λιθοβολήσουν γιατί είναι και αυτοί αμαρτωλοί ;" και τη σύγκριση που κάνετε με τον ιδρυτή των συνοικούντων μοναχών με μοναχές στο κοινόβιο του Έσσεξ. Ο παραλληλισμός είναι ατυχέστατος. Η συμβουλή, ή εντολή, προς την μοιχαλίδα ήταν "πορεύου καὶ ἀπὸ τοῦ νῦν μηκέτι ἁμάρτανε". Έφερε τους επίδοξους φονείς προ των δικών τους αμαρτημάτων και την μοιχαλίδα προ των δικών της. Εμφανές το αμάρτημα εκείνης, αφανές εκείνων. Επιδίωξη, το έλεος και η μετάνοια αμφοτέρων.
Ότι σας έγραψα, δεν το έγραψα δεχόμενος λάθος της Ι.Μονής, παραλληλίζοντας την με την αμαρτωλή, κάθε άλλο. Το έγραψα για να σας δώσω να καταλάβετε ότι θα πρέπει αντί να ασχολείστε με το αν έκαναν λάθος ή όχι, να κοιτάξετε τη δική σας κατάσταση, που αν κρίνω από όσα δημοσιεύετε δεν είναι καθόλου καλή.
Σχετικά με την απόφαση για μικτό μοναστήρι που δεν είναι σύμφωνη με τους κανόνας έγραψα πολλές φορές παραπάνω ότι έγινε οικονομικώς κατά ανάγκη στην μη Ορθόδοξη χώρα που βρίσκονταν. Περισσότερες πληροφορίες περί αυτού δεν μπορώ από την πλευρά μου να σας δώσω και μάλιστα δημοσίως γιατί δεν είμαι αρμόδιος.

Κάνετε έναν ενδιαφέρον συλλογισμό παρακάτω: ‘Ότι εμείς θα δώσουμε το παράδειγμα να φτιάξουμε αγιώτερους των αγίων και απείραστους εν πειρασμώ μοναχούς ; Μα, αν καλως γνωρίζω, οι μοναχοί πειράζονται από ισχυρότερους δαίμονες από εμάς τους κοσμικούς, και ακόμη, αν το μικτό μοναστήρι εμφαίνει άδηλη κατάφαση στην αμαρτία, ποιος ο λόγος να ιδρυθεί ; Ο όρκος που δίνουν κατά την κουρά είναι να φυλάττουν την παρθενία, την υπακοή και την ακτημοσύνη, όπως έγραψα, και αν θέλουν, μπορούν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους ζώντας μέσα στο κόσμο και όχι στις ερημιές συντροφιά με μοναχές. Όσο και να θέλει κανείς να μην βάζει στο νου του κακούς λογισμούς, είναι νομίζω αδύνατο να αποφύγει τον πειρασμό της πνευματικής μοιχείας - ο μοναχός συνάπτει τριπλό γάμο - αυτών των ανθρώπων. Που διάλεξαν τον μικτό ασκητικό βίο.’.

Mα ένα μοναστήρι γίνεται για να φυλάς την παρθενία μόνο; Aκόμα και στα όσα γράφεται αναφέρεται δύο ακόμα λόγους: τη υπακοή και την ακτημοσύνη, που βοηθούν και στην αμεριμνισία για τα κοσμικά ώστε να αφιερωθούν στο Θεό. Επίσης ο ιεραποστολικός χαρακτήρας φυσικά, ειδικά στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Αλλά και από την άλλη πλευρά με το δικό σας σκεπτικό, συγχωρέστε, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ούτε και ανδρών ή γυναικών μοναστήρια θα πρέπει να υπάρχουν, στις μέρες μας ειδικά, που πολλοί άνθρωποι πολεμούνται από ομοφυλοφιλικούς λογισμούς και άρα ο κίνδυνος και στα υπόλοιπα μοναστήρια υπάρχει.

Το μοναστήρι καλώς υπάρχει και ισχύει αυτό που λέτε: “Φως κοσμικών μοναχοί, φως μοναχών άγγελοι, πάντα με διάκριση.”

Kyprianos Christodoulides είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Αν έχετε την καλοσύνη μην συνεχίζετε τον απευθείας διάλογο.Όπως έχουμε γράψει, δεν θέλουμε η συζήτηση να καταλήγει σε προσωπική αντιπαράθεση.
Νομίζουμε ήδη παρατέθηκαν οι σκέψεις και από τις 2 πλευρές.Τα σχόλια καταλαμβάνουν πολύ μεγάλη έκταση και φοβόμαστε ότι στο τέλος δεν θα διαβάζονται. Για αυτό αν χρειαστεί οποιοσδήποτε να επανέλθει για να τοποθετηθεί, ας είναι συνοπτικός χωρίς να επαναλαμβάνει όσα ήδη λέχθηκαν.
Ευχαριστούμε.

Ανώνυμος είπε...

προσέχετε πολύ τι ακριβώς λέτε για τον γέροντα Σωφρόνιο γιατί έχει κερδίσει με την αγιότητά του πολλούς πιστούς που δεν χρειάζονται καμιά απόδειξη από κανέναν άλλον, όποιος και αν είναι,για το ήθος του μέσα από τις πράξεις του ! ας προσέχουμε τι λέμε ,όταν αγνοούμε πράγματα, γιατί βαραίνουμε σε βαθμό επικίνδυνο την ψυχή μας.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Τι λέτε τώρα;
να προσέχουμε εμείς τι γράφουμε απλά επειδή κάποιοι ανώνυμοι πιστοί τον θεωρούνε άγιο; Γιατί να μην προσέχουν οι κάποιοι ανώνυμοι πιστοί; Δηλαδή αν αύριο κάποιοι "πιστοί" θεωρούν τον πατριάρχη Βαρθολομαίο άγιο, θα πρέπει να εξαφανίσουμε όσα κάνει;
Παραδόξως αυτό πάει να γίνει τώρα και με τον πατριάρχη Αθηναγόρα (μέγα οικουμενιστή και μασόνο).

Σε λίγο από την πολύ αγιότητα θα πορνεύουν μοναχοί και μοναχές και θα μας επιπλήττετε όταν θα αντιδρούμε γιατί θα "βαραίνουμε την ψυχή μας".

Ο ορθόδοξος μοναχισμός έχει κανόνες. Τελεία. Ας βγάλουν τα ράσα και ας κάνουν ότι θέλουν. Όταν εισάγουν στον μοναχισμό επικίνδυνους νεοτερισμούς, εμείς θα το αποκαλύπτουμε.

Ανώνυμος είπε...

Δεν φταίει το μοναστήρι αδελφοί μου.Η φαντασία μας φταίει που Οργιάζει!!

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"Φαντασία" οι φωτογραφίες;

Σε μια κοινωνία που έχει θεοποιήσει ως δόγμα το "δεν πειράζει", σίγουρα δεν είναι εύκολο να απαιτήσεις κανόνες. Η εκκλησία μας όμως το απαιτεί. Και οφείλουμε να το σεβόμαστε. Η δικαιολογία του "κατ'οικονομίαν", έχει διαλύσει τα πάντα.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.