" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΡΟΝΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ, ΓΙΑ ΝΑ MEINOYME ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ OΡΘΟΔΟΞΟΙ (ΠΑΤΗΡ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ, ΣΤΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΜΗΛΟΧΩΡΙΟΥ). Σχόλια.

Ομιλία του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά στο αρχονταρίκι της Ι. Μ. Αγ. Παρασκευής Μηλοχωρίου


Πηγή βίντεο: augoustino-kantiotis.gr

Σχόλιο: 

Κατ' αρχή, συγκινητική πραγματικά η συνάντηση αυτή, πατέρων που έχουν διακόψει την μνημόνευση. Λίγες τέτοιες στιγμές χαράς και αδελφικής ενότητας και αλληλοστήριξης σε έναν αγώνα τόσο σκληρό και δύσκολο. 


Μετά από τέτοιο σύντομο αλλά μεστό λόγο, που μας καλεί στο μαρτύριο, τι να σχολιάσουμε;
Όπως πολύ σωστά λέει και ο πάτερ Ευθύμιος, ας μην κοιτάμε ΠΟΣΟΙ, ας μην ανησυχούμε αν θα μας καθαιρέσουν ή αν "θα τη γλιτώσουμε επειδή θα είμαστε πολλοί και θα μας φοβηθούν". 


Ο π.Ευθύμιος μας ξεκαθάρισε: πρέπει επί τέλους να αποκτήσουμε ορθόδοξο, δηλαδή μαρτυρικό φρόνημα. Δεν θα στείλει ο Θεός αγγέλους για να καταστείλουν την αίρεση. Την εκκλησία την εμπιστεύτηκε στους πιστούς για να θυλάττουνε την πίστη. Σε εμάς. Σε σένα, σε 'μένα. 

Μαρτυρικό φρόνημα σημαίνει να μην κοιτάω το βόλεμα μου, το σπίτι, τη δουλίτσα, τον μισθό μου .. γιατί αργά ή γρήγορα έρχεται η εποχή του Αντιχρίστου (ρίξτε μια ματιά πως άλλαξε η ζωή μας σε μόλις 2 χρόνια, τι αγοράζατε τότε με κάρτες και τι σήμερα).Δεν μπορεί να επιθυμούμε μια ομολογία ΧΩΡΙΣ μαρτύριο. 


Η "κρατική" εκκλησία, είναι υπό την προστασία του κράτους και όχι του Χριστού. 
Θυμίζει επίσης όσα έγιναν με τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή
Του έλεγαν "Σύ μόνος σώζει;" τον ρωτούσαν; Μόνο εσύ λοιπόν θα σωθείς; δεν βλέπεις ότι έμεινες μόνος; Εμείς, οι πολλοί; δεν θα σωθούμε; Τι είναι αυτά που λες και κάνεις;

Τα ίδια επαναλαμβάνονται και σήμερα.. ακριβώς αυτά μας λένε .. ("εκκλησία" είναι οι δεσποτάδες με τις πανάκριβες στολές και τις μήτρες και τις μαγκούρες και τα εγκόλπια και τον αιρετικό πατριάρχη Βαρθολομαίο.., ενίοτε και με παπικούς και προτεστάντες και μονοφυσίτες συμπροσευχομένους στην ακολουθία).



"Μαρτυρικό φρόνημα ...". Τι ωραία λόγια.
Πόσο δύσκολα όταν έχουμε ταυτίσει την "εν Χριστώ ζωή" με την ευκολία μας: Να μας πηγαίνουν όλα βολικά και να μην περνάμε δυσκολίες και δοκιμασίες.


Δεν έχουμε τίποτε άλλο να πούμε. 
Τα ξέρεις. Ξέρεις πολύ καλά τι συμβαίνει.




Ο καθένας ας διαλέξει τον δρόμο του. 
Σίγουρα είναι : "στενὴ ἡ πύλη καὶ τεθλιμμένη ἡ ὁδὸς ἡ ἀπάγουσα εἰς τὴν ζωήν".



Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Zητώ προκαταβολικά συγγνώμη για την κατά κάποιον τρόπον παρέκβαση. Ξέρω πως υπάρχει στον Παιδαγωγό χωριστή σελίδα για το θέμα του Ημερολογίου. Όμως όσο ακούω τον πατέρα Ευθύμιο Τρικαμηνά, συνειδητοποιώ τώρα, στα 52 μου χρόνια, εγώ ο ακατήχητος και αδαής νεο-ημερολογίτης, ότι τόσα χρόνια ακούγαμε με δυσπιστία τους αδελφούς μας "Φλωριναίους" ΓΟΧ (σήμερα ενωμένους μαζί με τους πρώην Ενισταμένους, υπό τον Καλλίνικο) να λένε ακριβώς τα ίδια, ειδικά για την αξία της Ομολογίας και την εκκλησιολογία των ολίγων, επί ένδεκα και πέντε χρόνια μάλιστα ανεπισκόπων (1924-1935 και 1955-1960) πάλαι ποτέ αποτειχισμένων.

Αναρωτιέμαι μόνο: ο πατήρ Ευθύμιος, τον οποίο σέβομαι και θαυμάζω, πιστεύει πως δεν υπάρχει σήμερα Ορθόδοξος επίσκοπος να μνημονεύσει στην Ελλάδα; Μόνο στους προσφάτως αποτειχισμένους επιτρέπει τα πνευματικά του τέκνα να εξομολογούνται, να κοινωνούν και γενικώς να εκκλησιάζονται για όλα τα μυστήρια και τις ακολουθίες; Και πώς τεκμηριώνει την θετική ή αρνητική απάντησή του; Μπορείτε να μεταφέρετε αυτά μου τα ερωτήματα στον π. Ευθύμιο;

Ευχαριστώ πολύ, ο Θεός μαζί μας!

SCRIPTA MANENT είπε...

Αφιερωμένο στους χριστιανούς του καναπέ

Στο κέντρο της Ρωσίας, κοντά στο ποτάμι Βόλγα υπάρχει η Μονή Οράνκι. Ιδρύθηκε τον 18ο αιώνα. Το 1918 οι κομουνιστές την κατάργησαν και έβαψαν με ασβέστη τις τοιχογραφίες. Εκεί έκαναν στρατόπεδο συγκεντρώσεως για τους μοναχούς, μαζεύοντας περίπου 11.000 Μοναχούς από όλα τα Μοναστήρια της Ρωσίας. Μεταξύ αυτών ήσαν και Ιερομόναχοι, αλλά και έγγαμοι Ιερείς με επικεφαλής έναν Επίσκοπο. Το 1918 ήρθε από τη Μόσχα μια επιτροπή και τους είπε: – Έρχεστε μαζί μας ή όχι; Έχετε 24 ώρες, για να σκεφτείτε. Ο Επίσκοπος, όμως, τους είπε:
Είναι παρά πολύ μέχρι αύριο.
Θα σας δώσουμε την απάντηση σε 10 λεπτά.
Τότε ο Επίσκοπος στράφηκε προς τους Μοναχούς και είπε:
-Αδελφοί, τώρα έχετε την ευκαιρία να γίνετε Μάρτυρες για τον Χριστόν. Θέλετε να ενωθείτε με τους κομμουνιστές, ή θέλετε να παραδώσετε τη ζωή σας για τον Χριστόν και να συγκαταριθμείτε στη χορεία των Αγίων Μαρτύρων; Μη φοβάστε. Ο Χριστός είναι μαζί μας. Ο Χριστός μας καλεί σ’ Αυτόν. Τότε φώναξαν όλοι ομόφωνα: – Θέλουμε να πεθάνουμε για τον Χριστόν! Και στη συνέχεια τους σκότωσαν όλους.
Σε ένα μήνα, από 300 ως 500 άτομα την ημέρα, τους πυροβολούσαν στο κεφάλι και τους έθαψαν σε μία μεγάλη χαράδρα στην αυλή του Μοναστηρίου. Τον Επίσκοπο τον σκότωσαν στο τέλος και τον έθαψαν καθισμένο σε μια μικρή καρέκλα. Ήταν μία μαζική σφαγή των Ρώσων Μοναχών από τους κομουνιστές, μοναδική στην ιστορία της Ρωσικής Εκκλησίας! Μεταξύ των ετών 1942 και 1948 η Ιερά Μονή Οράνκι είχε γίνει στρατόπεδο αιχμαλώτων πολέμου. Κάνοντας, το φθινόπωρο του 1942, ανασκαφές για τις ανάγκες του στρατοπέδου έσκαψαν πίσω από την Εκκλησία. Εκεί βρήκαν μια τάφρο γεμάτη με τα αγία λείψανα αυτών των Νεομαρτύρων Μοναχών και μεταξύ αυτών έναν ηλικιωμένο Επίσκοπο καθισμένο σε μια καρέκλα, οποίος ήταν αναλλοίωτος! Φαινόταν καλά, που τον πυροβόλησαν στο κεφάλι, φόραγε μία αλυσίδα με Σταυρό και μία μεταλλική εικόνα της Θεοτόκου. Όταν βγάλανε έξω το αδιάφθορο σώμα του, αυτό απλώθηκε σαν να είχε πεθάνει προ λίγης ώρας! Αυτά διηγήθηκε ο μαρτυρικός Ιερέας Δημήτριος Μπεζάν, που ήταν παρών στην εύρεση των αγίων λειψάνων των 11.000 Μαρτύρων και ο οποίος για 24 χρόνια υπέφερε την κομμουνιστική κόλαση στα στρατόπεδα και στις φυλακές της Ρωσίας και της Ρουμανίας και έθαψε χιλιάδες, που πέθαιναν από τις κακουχίες, τα βασανιστήρια και τις εκτελέσεις…

Εκ του βιβλίου: »Η Χαρά της Ταλαιπωρίας» προς τιμήν και αιωνία μνήμη του Ομολογητή ιερέως εκ Ρουμανίας, π. Δημητρίου Μπεζάν (1909-1995). εκδοσεις ορθοδοξη κυψελη

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ είπε...

Συγχαρητηρια στην αναρτηση αυτη...Συντομη ,αλλα τοσο μα τοσο ΑΛΗΘΙΝΗ..Τα συγχαρητηρια μου

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

"Αναρωτιέμαι μόνο: ο πατήρ Ευθύμιος, τον οποίο σέβομαι και θαυμάζω, πιστεύει πως δεν υπάρχει σήμερα Ορθόδοξος επίσκοπος να μνημονεύσει στην Ελλάδα; "

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
1) ο π.Ευθύμιος ζει σε σκήτη (μόνον τις περιόδους τεσσαρακοστών κατεβαίνει καθημερινά σχεδόν στη Λάρισα για να εξομολογήσει), οπότε δεν έχει καμία πρόσβαση στο διαδίκτυο , όπως δεν έχει και κινητό τηλέφωνο. Δεν μπορούμε λοιπόν άμεσα να μεταφέρουμε το ερώτημα σας.

2) Στο ερώτημα σας, εμείς, σας απαντούμε ότι εφόσον κανείς -ή σχεδόν κανείς, μικρή εξαίρεση για τον Ναυπάκτου που δεν υπέγραψε επίμαχες αποφάσεις αλλά ΟΥΔΕΠΟΤΕ δημόσια ευθαρσώς την καταδίκασε ως ληστρική- μητροπολίτης δεν βγήκε δημόσια να καταδικάσει την (Ψευδο)Σύνοδο της Κρήτης, για εμάς όλοι τους αποδέχθηκαν τους αιρετικούς ως "εκκλησίες", κατήργησαν το Σύμβολο της Πίστεως οπότε δεν αξίζουν καμίας μνημόνευσης.


Δεν απαντάμε στο θέμα ΓΟΧ/πατρίου για λόγους που έχουμε εξηγήσει. Όταν ωριμάσουν τα πράγματα, με καλή διάθεση, μπορούν οι πατέρες να το λύσουν.

Orthodox True είπε...

Μια διόρθωση στο σχόλιο του Π. Ευθυμίου Τρικαμηνά, ότι η Κρατική μισθωδοτική Εκκλησία, είναι υποχείριο του Κράτους, και το Κράτος υποχείριο της Δεσποτοκρατείας, όταν θυμώσουν οι Δεσποτάδες λόγω διακοπής μνημοσύνου των Ορθοδόξων, και ιδία εξουσία αποστέλλουν την χωροφυλακή για συλλήψεις.
Θυμάμαι το τι έγινε στίς Σπέτσες, όταν κατόπιν εισβολής μαινόμενου όχλου
και κρατικών αρχών επί εντολή του επικεφαλής Ιερόθεο Τσαντίλη το 1984, εξορίσθησαν ο Αγιώτατος Π. Χρυσόστομος Σπύρου και οι μοναχές της Μονής
στην διώρυγα της Κορίνθου δια τής βίας και εγκαταλείφθηκαν εκεί μεσάνυχτα.
Για νά επανέλθουν στο νησί και να ξαναφτιάξουν νεο Μοναστήρι τής Παναγίας Γοργοεπηκόου και Αγίων Μυροφόρων, εν μέσω δικαστικού μαρτυρικό αγώνα, που πέρασε από 28 δικαστήρια, διωγμούς και συκοφαντίες, ώσπου στο τέλος δικαιώθηκαν.
Η ιδιότητα αυτή των Δεσποτάδων, αστραπιαία να χρησιμοποιούν την κρατική μηχανή γιά παράνομες συλλήψεις και διώξεις, ονομάζεται παποκαισαρισμός, κατάχρηση εξουσίας, και είναι χειρότερο του πρωτεσταντισμού...

Ανώνυμος είπε...

Προς τον ανώνυμο 3.48:

Ρώτα πρώτα να μάθεις περί σχίσματος(και πόσο μεγάλο κρίμα είναι),περί δογματοποίησης θεμάτων που δεν είναι δόγματα(αυτό είναι αίρεση),περί αγιομαχιών,και μετά θα μπορείς εσύ ο ίδιος να απαντήσεις και με βεβαιότητα σε αυτά που ρώτησες!

Unknown είπε...

την άκουσα την ομιλία,συμφωνώ απόλυτα και με το σχόλιό σας και με τον πάτερ Ευθύμιο,να έχει ο Χριστός καλά και εσάς και τον πάτερ Ευθύμιο

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.