Διαβάζουμε την απόφαση για τον φετεινό εορτασμό της εορτής των Τριών Ιεραρχών στα σχολεία
(οι επισημάνσεις δικές μας) :
ΘΕΜΑ: «Εορτή των Τριών Ιεραρχών»
Ενόψει της εορτής των Τριών Ιεραρχών σας γνωρίζουμε τα εξής:
Με βάση το Π.Δ. 104/1979 (ΦΕΚ Α΄ 23) καθώς και τις αριθμ. 80033/Γ2/4-8-2006 (ΦΕΚ Β΄ 1286) και 148096/Γ2/24-12-2007 (ΦΕΚ Β΄ 2511) Υπουργικές Αποφάσεις, η εορτή των Τριών Ιεραρχών είναι αργία για τα Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.
Οι σχολικές μονάδες δύνανται να συμμετάσχουν τη συγκεκριμένη ημέρα σε εκκλησιασμό ή/και σε εορταστικές εκδηλώσεις με ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι η υπ΄ αριθμ. 116379/Γ2/11-10-2011 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2400)με θέμα: «Συμπληρωματικές ρυθμίσεις για την Αναπλήρωση διδακτικών ωρών» ισχύει.
Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
Προσέξτε ότι με τη σημερινή απόφαση (26/1/2012), οι σχολικές μονάδες δεν καλούνται να μεταβούν στις εκκλησίες όπως γινόταν κάθε χρόνο, για να τιμήσουν την εορτή των 3 Ιεραρχών αλλά "δύνανται".
Ο καθιερωμένος εκκλησιασμός για να τιμηθεί η μνήμη των 3 Ιεραρχών επαφίεται πλέον στην ευαισθησία των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή για να μην χάσουν κάποιοι την "αργία" τους:
Και προκύπτει φυσικά το ερώτημα:
Για ποιο λόγο υπάρχει αργία την 30η Ιανουαρίου;
Για ποιο λόγο δεν θα προσέλθουν στην εργασία τους οι καθηγητές;
Δεν έχει καθιερωθεί η αργία για να εορταστεί η μνήμη των 3 Ιεραρχών;
Δηλαδή μας προέκυψε ιεροποίηση του θεσμού της αργίας που θεωρείται σημαντικότερη της ίδιας της θρησκευτικής γιορτής;
Και αν ο Σύλλογος των Καθηγητών ή ο Διευθυντής δεν έχουν την ανάλογη επιθυμία, ΔΕΝ θα γίνει εκκλησιασμός;
Και επειδή έχουμε την αίσθηση ότι ορισμένοι συνάδελφοι -που επιμένουν να αγνοούν ότι το Ελληνικό Σύνταγμα επιτάσσει την "ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης" στους σκοπούς της Παιδείας- πιθανώς να "χαίρονται" με την σημερινή απόφαση, θα τους θέσουμε το παρακάτω ερώτημα:
Πως θα σας φαινόταν αν πχ την 17η Νοεμβρίου καθιερωνόταν αργία και ο εορτασμός του Πολυτεχνείου συνοδευόταν με ένα επίσης προαιρετικό "δύνανται";
Διαβάστε νεότερες αναρτήσεις:
Εκκλησιασμός την ημέρα των Τριών Ιεραρχών; Η ερώτηση στη Βουλή και η "απάντηση" (...) του υπουργείου
2 σχόλια:
Προσωπικά δεν συμμετέχω ΠΟΤΕ στην αργία του Πολυτεχνείου τους και φυσικά απέχω επιδεικτικά απο τους εορτασμούς τους, εξηγώντας, αν μου ζητηθεί, και το γιατί, βάζοντας θέμα ιδεολογικής διαφοροποίησης. Αδιαφορώ για τις όποιες πειθαρχικές συνέπειες, τις οποίες ΚΑΝΕΙΣ, ως τωρα, δεν τόλμησε να μου επιβάλλει.
Από την άλλη σκέφτομαι ότι χριστιανός με το στανιό δε γίνεσαι (Ει τις εθέλει, οπίσω μου ελθείν). Ο καθένας μέσα στην τάξη του μπορεί εύκολα να περάσει αυτό που θέλει άσχετα με τον αν υποχρεωθεί να πάει ή όχι στην εκκλησία. Έχεις απόλυτο δίκιο για όσα λες στην ανάρτησή σου για όσα φαίνεται να επιδιώκουν οι απάτριδες και άθρησκοι που μας κυβερνούν, αλλά το θέμα ειναι τι κάνουμε εμείς.
Το καλύτερο πιστεύω είναι να επιδιώξουμε τη συμμετοχή του σχολείου μας στον εκκλησιασμό, προσφερόμενοι φυσικά να συνοδέψουμε τα παιδιά, έστω και χωρίς την παρουσία όσων δεν το επιθυμούν ή είναι "απασχολημένοι" αλλού
Αύριο θα μάθω αν στη Αγγλία συνεχίζεται,όπως πριν από χρόνια, ο Τριήμερος εορτασμός της Ελληνορθόδοξης Παιδείας.
Με διαταγές αποχριστιανοποίησης, ίσως ξυπνήσουν οι γονείς.
Η εκκοσμίκευση στο περιεχόμενο της Παιδείας, αντισυνταγματικά και συστηματικά γίνεται από την δεκαετία του 1980. Η διαταγή είναι πρόκληση για πολλούς από εμάς.
Λονδίνο 26/01/2012
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.