Γνωρίζουμε επίσης πολύ καλά τις παρεμβάσεις του ηγουμένου και της μονής σε όλα τα μετόχια τους ανά την Ελλάδα, κάποια από τα οποία προσπαθούν να χαράξουν πιο σκληρή γραμμή αλλά κάθε φορά υποκύπτουν τελικά στις πιέσεις της μονής (γνωρίζουμε ονόματα και γεγονότα). Για να "σώσουν" τα ντουβάρια του μοναστηριού τους, αποδέχονται την αίρεση και τους αιρετικούς οικουμενιστές.
Εξαιρετικά αποκαλυπτικό το κείμενο που ακολουθεί, για τις μεθοδεύσεις που ακολούθησε η Μεγίστης Λαύρας όταν ανακοινώθηκε η διακοπή μνημόνευσης από την Ρουμάνικη σκήτη του Τιμίου Προδρόμου. Ενδεικτικά:
"Μόνο μετά από τις πιέσεις εκ μέρους της Μονής της Λαύρας στη Σύναξη και στην αδελφότητα της Σκήτης με απειλές ότι θα μας διώξουν από την Σκήτη και θα φέρουν από την Ρουμανία άλλη αδελφότητα, ακόμα και ότι θα μας αντικαταστήσουν με ελληνική αδελφότητα, μόνο τότε επανήλθαν οι πατέρες της Σκήτης στη μνημόνευση."
"Ως μέλος της Συνάξεως της Ρουμανικής Σκήτης Προδρόμου είμαι σε θέση να δηλώσω ότι δεν ήξερα για τη δημοσίευση του εν λόγω ανακοινωθέντος εκ μέρους της Σκήτης του Τιμίου Προδρόμου, πράγμα που αποτελεί παράβαση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της Σκήτης, ο οποίος προβλέπει ότι οποιοδήποτε έγγραφο εξαιρετικής αξίας, όπως είναι το έγγραφο που εξέδωσε ο Δικαίος, οφείλει πρώτα να εγκριθεί από τη Σύναξη της Σκήτης και να υπογραφτεί από τον Δικαίο και από τους δύο ετησίους Επιτρόπους. Αυτό δείχνει ότι δεν δόθηκε καμία σημασία στη Σύναξη και ότι το έγγραφο είναι παράνομο και άκυρο. "
Διαβάζοντας την εξιστόρηση, τα ψέμματα, και τις διώξεις ευλαβών πατέρων, στο μυαλό μας έρχεται η φράση: "σατανικά μυαλά".
Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"
ΑΠΑΝΤΗΣΗ στο ανακοινωθέν
της Ι.Κ. Σκήτης του Τιμίου Προδρόμου
«αὕτη δέ ἐστιν ἡ κρίσις, ὅτι τὸ φῶς ἐλήλυθεν εἰς τὸν κόσμον,
καὶ ἠγάπησαν οἱ ἄνθρωποι μᾶλλον τὸ σκότος ἢ τὸ φῶς· ἦν γὰρ πονηρὰ αὐτῶν τὰ ἔργα»
(Κατά Ἰωάννην 3:19)
Σε «επίσημο» ανακοινωθέν της Ι.Κ.Σκήτης του Τιμίου Προδρόμου, το οποίο υπογράφτηκε από τον Γέροντα Αθανάσιο Αρχιμανδρίτη, τον Δικαίο της Σκήτης, και από τους συν αυτώ αδελφούς εν Χριστώ, δηλώνουν τα εξής:
1. "Στην Ρουμανική Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου ποτέ δεν έχει γίνει διακοπή μνημόσυνου του Οικουμενικού Πατριάρχη",
πράγμα το οποίο, δυστυχώς, δεν ισχύει, διότι εγώ, προσωπικά, μαζί με άλλους δύο πατέρες κληρικούς διέκοψα το μνημόσυνο από τον Σεπτέμβριο του 2016, με την ευλογία του Πνευματικού Πατέρα Ιουλιανού και του ιδίου του Δικαίου μας, του Γέροντα Αθανασίου, πράγμα που καταγράφτηκε στα πρακτικά της Γεροντικής Σύναξης της Σκήτης, και από τις 4/17-12-2016 διακόπηκε επίσημα στη Σκήτη το μνημόσυνο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου από τη Γεροντική Σύναξη της Σκήτης, με επικεφαλή τον Γέροντα Αθανάσιο, τον Δικαίο της σκήτης, γεγονός το οποίο καταγράφεται στα πρακτικά της Σύναξης με αρ. πρωτ. 71.
Ο ίδιος ο Δικαίος υποτάχθηκε στην πλειοψηφία που δηλώθηκε δια ψήφου και είπε: «από σήμερα και πέρα δεν μνημονεύουμε πια».
Πιστεύουμε ότι αυτό που θέλει να δείξει ο Δικαίος σε αυτό το ανακοινωθέν είναι ότι ο ίδιος θεωρεί ότι δεν διέκοψε το μνημόσυνο, διότι δεν λειτούργησε πια μετά από εκείνη την ημέρα μέχρι την εορτή της Γέννησης του Κυρίου, όταν ο ίδιος μνημόνευσε το όνομα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, παρόλο που εξέφρασε τη διαφωνία του προς την απόφαση της Σύναξης να διακόψει το μνημόσυνο ήδη από την επίσκεψη της Επιτροπής εκ μέρους της Ι.Μ.Μ. Λαύρας με επικεφαλή τον Καθηγούμενό της – τον Αρχιμανδρίτη Πρόδρομο – στις 15/28-12-2017.
Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι όλη η αδελφότητα της Σκήτης υπέστη πιέσεις εκ μέρους της Επιτροπής της Μέγιστης Λαύρας για επαναλάβει το μνημόσυνο του αιρετικού Πατριάρχη, για τον οποίον οι Λαυριώτες Πατέρες έλεγαν ότι είναι κατεξοχήν ορθόδοξος. Πιστεύουμε ότι και οι πιέσεις της Λαύρας αποτελούν έναν λόγο που οδήγησε τον Δικαίο να αλλάξει γνώμη σχετικά με την απόφαση της Σύναξης.
Παρόλα αυτά, ένα μόνο μέλος της Σύναξης επανέλαβε το μνημόσυνο μαζί με τον Γέροντα Δικαίο,
ενώ το υπόλοιπο της αδελφότητας επανήλθε στη μνημόνευση μόνο αφού οι μη μνημονεύοντες πατέρες εκδιώχθηκαν με πιέσεις και πονηρό τέχνασμα από τη Σύναξη και από την αδελφότητα, ή κάποιοι παραιτήθηκαν για το καλό και την ειρήνη της αδελφότητας.
Μετά από όλα αυτά, κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων, ο Γέροντας Δικαίος Αθανάσιος παραιτήθηκε για λίγες μέρες, διότι η Σύναξη δεν συμφωνούσε μαζί του και με τους όρους της μνημόνευσης. Και για την επαναφορά του στο αξίωμα του Δικαίου, μερικοί από όσους επέμεναν στη μη μνημόνευση αποδέχτηκαν μερικούς από τους όρους που έθεσε ο Γέροντας Δικαίος, δηλαδή να λειτουργήσουν ως οικονομία σε συλλείτουργο στην εορτή της Σκήτης – των Θεοφανείων – μαζί με τον Καθηγούμενο της Μέγιστης Λαύρας, και ύστερα τους είχε υποσχεθεί την αποδοχή τους ως λειτουργούντες ιερείς στην εκκλησία χωρίς να μνημονεύουν.
Μερικοί υποτάσσονται σε όλους τους όρους αυτούς μέχρι σήμερα και λειτούργησαν σε συλλείτουργα, και μερικοί υποτάχθηκαν εν μέρει, χωρίς να λειτουργήσουν τότε με τον Καθηγούμενο της Λαύρας, ούτε στην εκκλησία μετά, διότι μετά τους το απαγόρευσε ο Γέροντας Δικαίος, επειδή προκαλούσαν, δήθεν, διασάλευση και σχίσμα στην αδελφότητα - και αυτό μέχρι την καθησύχαση των πραγμάτων.
2. Υποστηρίχθηκε ότι ο Γέροντας Ιουλιανός θα είχε υποστεί πιέσεις και του έχουν αποσπάσει με το ζόρι κάποιες δηλώσεις εναντίον του οικομενισμού και της Συνόδου της Κρήτης, και συγκεκριμένα σχετικά με τη διακοπή του μνημόσυνου του επισκόπου και ότι ο Γέροντας Ιουλιανός δεν άλλαξε σε τίποτε, και παρέμεινε όπως και πριν την Σύνοδο.
Η αλήθεια είναι ότι πράγματι ο Γέροντας Ιουλιανός δεν άλλαξε σε τίποτε και παρέμεινε εξίσου ορθόδοξος όπως και πριν τη Σύνοδο, ώστε τώρα δεν μεταλαμβάνει τα Θεία Μυστήρια μαζί με όσους υποστηρίζουν το ψέμα και την αίρεση, ούτε εξομολογείται πια στον Γέροντα Δικαίο, αλλά σε άλλο πνευματικό πατέρα της αδελφότητας, διότι, αφού ο Γέροντας είπε στον Δικαίο να διακόψει το μνημόσυνο και να μας αφήσει να λειτουργήσουμε, ο Δικαίος τον αποκάλεσε πλανεμένο και διέκοψε οποιαδήποτε επικοινωνία μαζί του.
Διευκρινίζουμε ότι ο Γέροντας Ιουλιανός και μόνος, έκλινε τη ζυγαριά της θέσης μας προς τη διακοπή μνημόσυνου στη Σύναξη της Σκήτης, ώστε όλοι μείναμε έκπληκτοι από την κατηγορηματική του απόφαση, λέγοντας: «εγώ θέλω να πεθάνω ορθόδοξος».
Τώρα εμείς, όσοι τηρούμε στη συνέχεια τη διακοπή μνημόσυνου, παρόλο που ο Γέροντας Ιουλιανός και μερικοί μη μνημονεύοντες κληρικοί, χάρι της ειρήνης της αδελφότητας, συμμετείχαν και ακόμη συμμετέχουν σε μερικές κοινές ακολουθίες με την αδελφότητα, κατηγορούμαστε ότι κάναμε σχίσμα στην Σκήτη, αν και σχίσμα έγινε τότε όταν το κύριο μέρος της αδελφότητας επανήλθε στην κοινωνία με την αίρεση δια της μνημόνευσης του Πατριάρχη εξαιτίας του Γέροντα Δικαίου. Οπότε, δεν είμαστε εμείς σε σχίσμα, αλλά όσοι υποστηρίζουν την αίρεση του οικουμενισμού.
3. Ισχυρίζεται στο ανακοινωθέν ότι η μνημόνευση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου δεν επιβλήθηκε από κάποια αρχή εκτός της αδελφότητας, αλλά από την ίδια τη θέληση της αδελφότητας να παραμένει σε κοινωνία με τον οικείο επίσκοπο, πράγμα που δεν ισχύει, διότι, όπως είπαμε προηγουμένως, η αδελφότητα στην πλειοψηφία της ήταν εναντίον της μνημόνευσης, και αυτό φάνηκε στη συνάντηση με την Επιτροπή της Λαύρας στις 15/28-12-2016, όταν οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της Λαύρας μπόρεσαν να διαπιστώσουν ότι η πλειοψηφία είναι εναντίον της Συνόδου της Κρήτης.
Μόνο μετά από τις πιέσεις εκ μέρους της Μονής της Λαύρας στη Σύναξη και στην αδελφότητα της Σκήτης με απειλές ότι θα μας διώξουν από την Σκήτη και θα φέρουν από την Ρουμανία άλλη αδελφότητα, ακόμα και ότι θα μας αντικαταστήσουν με ελληνική αδελφότητα, μόνο τότε επανήλθαν οι πατέρες της Σκήτης στη μνημόνευση.
Αλλιώς, πως θα έφταναν οι πέντε πατέρες σε τόσο αυστηρά μέτρα ώστε να διακόψουν οποιαδήποτε εκκλησιαστική κοινωνία με την αδελφότητα;
4. Ισχυρίζεται ότι ο Γέροντας Δικαίος Αθανάσιος δεν έδωσε ποτέ ευλογία σε πατέρες της αδελφότητας να εκπροσωπεύσουν την Σκήτη σε διάφορες ομιλίες στην Ρουμανία για το θέμα της Συνόδου της Κρήτης και ισχυρίζεται ότι