" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Ο Άγιος Απόστολος Ανδρέας 30/11, του δασκάλου Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου

Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ: 
Ο Απόστολος Ανδρέας, αδελφός του Σίμωνος Πέτρου, που φέρει ελληνικό όνομα, σύμφωνα με την κοινή συνήθεια πολλών Ιουδαίων της εποχής του, καταγόταν από την Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας.
Οι γονείς του ονομάζονταν Ιωνάς ή Ιωάννης και Ιωάννα.
Μαζί με τον αδελφό του, Πέτρο, εργαζόταν ως αλιέας στη λίμνη της Τιβεριάδος.
Η Βίβλος δεν μας δίνει πολλές πληροφορίες για το πρόσωπό του, ενώ οι παραδόσεις εμφανίζονται από τα μέσα του 3ου αιώνα και έπειτα.
Γνωρίζουμε πάντως από το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον ότι και τα δύο αδέλφια διετέλεσαν πρωτύτερα μαθητές του Ιωάννου του Βαπτιστή.
H παλαιότερη εξωβιβλική πληροφορία για τον Απόστολο προέρχεται από τον Ωριγένη (254 μ.Χ.), ο οποίος αναφέρει ότι ο Ανδρέας κήρυξε στη Σκυθία (Νότια Ρωσία).

Ο Ανδρέας μαζί με τον Πέτρο ήταν οι πρώτοι που κλήθηκαν και ακολούθησαν τον Χριστό. Έτσι, ο Ανδρέας αποκαλείται και «Πρωτόκλητος».


ΟΙ ΠΕΡΙΟΔΕΙΕΣ: 
Μετά την Πεντηκοστή και την ίδρυση της Εκκλησίας, με τον Πέτρο και άλλους μαθητές κήρυξε στη Σινώπη του Πόντου σε Έλληνες και Ιουδαίους της διασποράς, έχοντας ως ορμητήριο μια νησίδα κοντά στη Σινώπη.
Αργότερα ο Ανδρέας με τον Απόστολο Ματθία πήγαν στη Σαμψούντα (Αμισό), όπου ίδρυσαν Εκκλησία.
Από εκεί περιπλανήθηκε κυρήσσοντας σε άλλες περιοχές του Πόντου, της Ιβηρίας (Γεωργίας) και της χώρας των Πάρθων (Ιράν).
Το 34 μ.Χ., πιθανόν, επέστρεψε στα Ιεροσόλυμα για να εορτάσει το Πάσχα με τους υπολοίπους μαθητές.
Μετά από αυτό ακολούθησε μια δεύτερη περιοδεία με σταθμούς την Αντιόχεια, την Εφεσο, τη Λαοδίκεια, τη Νίκαια της Βιθυνίας, τη Χαλκηδόνα, με κατάληξη και πάλι στη Σινώπη. Στην τρίτη του περιοδεία πέρασε στο Βυζάντιο, την Ηράκλεια της Θράκης, τη Μακεδονία και την Πελοπόννησο. Τελικός σταθμός του υπήρξε η Πάτρα.

ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ: 
Στοιχεία για τη δράση του Αποστόλου στην περιοχή μας δίδει το

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Όλοι οι οδηγοί των αρχαιολογικών μουσείων της Ελλάδας

Όλοι οι οδηγοί των αρχαιολογικών μουσείων της Ελλάδας....
για ηλεκτρονικό ξεφύλλισμα!

Το Μουσείο Ακροπόλεως
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας
Ο Μαραθών και το Αρχαιολογικό Μουσείο
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
Δήλος
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιώς
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Ελευσίνα: Ο Αρχαιολογικός Χώρος και το Μουσείο
E-Book GR

Ιδιαίτερα χρήσιμοι αν επισκεφθείτε κάποιο από τα παραπάνω σχολεία με το σχολείο σας!

Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Οι πολύτεκνοι "εν τάφω" ...

Αρκετοί συνάδελφοι είναι πολύτεκνοι. Η συντριπτική τους πλειοψηφία, παρά τις σημαντικές οικογενειακές υποχρεώσεις διακρίνεται για το άριστο εκπαιδευτικό τους έργο.

Αρκετοί από αυτούς, έγιναν Πολύτεκνοι στηριζόμενοι και στις παροχές που τους υποσχέθηκε η Πολιτεία.  Παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις όμως , οι Πολύτεκνοι σήμερα βρίσκονται στο "εκτελεστικό απόσπασμα" για το "έγκλημά" τους, να κάνουν πολλά παιδιά.

Οι πολιτικοί τους ξεγέλασαν για μία ακόμη φορά, παίρνοντας αρχικά τις ψήφους τους και στη συνέχεια υπακούοντας στα "αφεντικά" τους. Το τραγικό είναι ότι υπάρχουν πιστοί που συνεχίζουν να έχουν τη ψευδαίσθηση ότι μας κυβερνούν "χριστιανοί", επειδή προεκλογικά ή σε επίσημες τελετές, επισκέπτονται ναούς ή μητροπολίτες

 Κάποιοι ίσως προτιμούν την Ελλάδα χωρίς Έλληνες. Ως απλά ένα εργοστάσιο με φτηνό, ξένο εργατικό δυναμικό.  
 Την απάντηση δίνει η ανακοίνωση της Α.Σ.Π.Ε.:
 

Το σχέδιο νόμου «Έγκριση μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2013-2016 κ.λπ.» στέλνει τους πολυτέκνους στον τάφο και καταργεί κάθε ίχνος δημογραφικής πολιτικής.

H συγκυβέρνηση γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων τις διατάξεις του άρθρου 21 του Συντάγματος περί προστασίας της οικογένειας, της ειδικής φροντίδας για τις πολύτεκνες οικογένειες και την εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής. Καταργεί το επίδομα και τη σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας, όπως και το επίδομα του τρίτου παιδιού, που είχαν θεσπισθεί ως κίνητρα για την απόκτηση 3ου και 4ου τέκνου με το Ν. 1892/1990 (βλ. εισηγητική έκθεση στο άρθρο 63 του εν λόγω νόμου), και αντικαθίστανται με το

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ στην εκδήλωση: «Συγκλονιστικές εμπειρίες στο Κοσμοδρόμιο της Ρωσίας»

Αξίζει τον κόπο να θυσιάσουμε λίγο από τον χρόνο μας και να δούμε από κοντά τον Ρώσσο Πνευματικό των Αστροναυτών π. Ιώβ και τον Ρώσσο αστροναύτη   κ. Βαλερί Κόρζουν, 
που έκαναν τόσα χιλιόμετρα για να μας καταθέσουν τη ορθόδοξη μαρτυρία τους και να λύσουν απορίες μας. Παράλληλα  θα μας δείξουν  πώς είναι η επιστήμη που προοδεύει με την ευλογία του Θεού : 
Οι  αστροναύτες εξομολογούνται, γίνεται αγιασμός στα διαστημόπλοια  κλπ
 

Είχαμε κάνει δύο δημοσιεύσεις σχετικά με τις εμπειρίες τους :


Παρακαλούμε διαδώστε την Πρόσκληση και παρακινείστε και άλλους που ενδιαφέρονται να έλθουν στην εκδήλωση.


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο τομέας Επιστημόνων του Συλλόγου Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως "Ο Μέγας Βασίλειος" σας προσκαλεί στην εκδήλωση με θέμα: 
«Συγκλονιστικές εμπειρίες στο Κοσμοδρόμιο της Ρωσίας» 
που θα γίνει σε Αθήνα (25-11-12) και Θεσ/νίκη (24-11-12).

Διαβάστε τις σχετικές προσκλήσεις:
 
Θεσσαλονίκη:



Αθήνα:


διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Σχολικά βιβλία: Ανθολόγια ή πανέρια με οχιές;

«Ένα βράδυ η γιαγιά μου κάπνιζε το μαύρο της πούρο, ενώ εγώ μισοκοιμόμουν μακάρια στη ζεστή αγκαλιά της». (Ανθολόγιο Ε’-Στ’ Δημοτικού, σελ. 85).
Βεβαίως, όσοι τουλάχιστον είμαστε πάνω από τα σαράντα και «προλάβαμε» εκείνες τις ολοζωής μαυροντυμένες γριούλες, τις μανάδες ή τις κυρούλες των περισσοτέρων από μας, που ανάβανε-ακούραστες-τα καντήλια στα ταπεινά ξωκλήσια και στα ερημομονάστηρα της Ελλάδας, αυτήν την εικόνα φυλάξαμε στην μνήμη μας: 
Να μας νανουρίζουν, καπνίζοντας μαύρα πούρα, από την Κούβα, γιατί δεν καταδέχονταν τα παρακατιανά...


«-Μπορεί η γερόντισσα που πέθανε να πήγε στην Κόλαση.
-Λες; Η Κλάρα έγνεψε με το κεφάλι της.
-Το δίχως άλλο θα πήγε στην Κόλαση, γιατί μάλωνε όλα τα παιδιά της πολυκατοικίας. Κι επειδή πρέπει να πάει στην Κόλαση, κλαίνε όλες οι φίλες της. Έτσι θα είναι. Κι εγώ αυτό το νομίζω πολύ σωστό. Και όταν έκανα να ρωτήσω, αν οι διάβολοι θα ψήσουν στην Κόλαση τη γριά, μας είπε χαμηλόφωνα ο πατέρας:
-Σιωπή! Πολλά λέτε!» (Ανθολόγιο, Ε’-Στ’ Δημοτικού, σελ. 134). 

Ούτε το «φοβερόν μυστήριον» του θανάτου δεν σέβονται οι «καντιποτένιοι», που αποφασίζουν το τι θα διδάσκονται τα παιδιά του προδομένου λαού μας. Και υποτίθεται ότι στο «Ανθολόγιο», το λέει και η λέξη, βάζεις τα άνθη της λογοτεχνίας, ό,τι καλύτερο ιστόρησε ο κάλαμος των μαϊστόρων του λόγου, το ακροθίνιον.
Γιαγιάδες με πούρα, που ψήνονται στην κόλαση, «διαβόλια και τριβόλια», μαγαρισιές και δαιμονολογίες, τι δουλειά έχουν με 11χρονα παιδιά;


Στο παλιό «Ανθολόγιο-προ του 2006-εξαιρετικό και όντως ανθο-λογία (η λέξη «λογία», στην εκκλησιαστική γλώσσα σημαίνει συλλογή, έρανο... «περί δε της λογίας...», γράφει ο απόστολος Παύλος στους Κορινθίους, Α’ επ., στο 16,1), διδάσκαμε κείμενα με ιθαγένεια και οσμήν ευωδίας πνευματική. Κόντογλου (Βασίλειος ο Μακεδών), Ναταλία Μελά (για τον αετό της Μακεδονίας, Παύλο), Βενέζης, Πετσάλης (για τον Ρήγα), Βαλαωρίτης, Μόντης, Πηνελόπη Δέλτα («τα μυστικά του Βάλτου), Ελύτης, Μυριβήλης, Ψαθάς, «του νεκρού αδελφού», «ο Διγενής», «της Άρτας το γιοφύρι».
Όλα τα πέταξαν, διότι τα κρυμμένα στα κελάρια του πατρογονικού μας σπιτιού, καλούδια της ρωμαίικης παράδοσης, εξαίσια και άφθονα, οι ιθύνοντες τα βλέπουν με φθόνο και όχι «α-φθόνως». (Να προσεχθεί η στάση του πατέρα στο προαναφερθέν κείμενο).  
«Τα μάτια του Χριστού ήταν γλυκά. Τα μάτια του γατιού ήταν γλυκά. Ο Χριστός και ο δράκος». (σελ. 166). 
Ένα Κινεζάκι, ο Τα Κι Κο, «γιορτάζει» τα Χριστούγεννα στην Ευρώπη (μάλλον στην Ελλάδα). Την ημέρα της γιορτής, επειδή «ο αξιότιμος κύριος Χριστός δεν φαινόταν πουθενά», του έδωσαν μία εικόνα του Χριστού. Την πήρε στο δωμάτιό του, ζωγράφισε έναν κινέζικο δράκο, μάζεψε κι ένα γατί, που ήταν στο παράθυρό του και ξεκινά η βλάσφημη σύγκριση. Τα μάτια «του αξιότιμου κυρίου Χριστού» με «τα μάτια του γατιού»
(Ο εισαγγελέας καλώς άσκησε ποινική δίωξη στην βλάσφημη συμμορία του «Coprus Christi». Mε την κατ’ εξακολούθησιν όμως βλασφημία που «εγκαταβιώνει» στα σχολικά βιβλία και δηλητηριάζει αθώες παιδικές ψυχές, τι θα γίνει; Ως πότε θα ανεχόμαστε την Πνευματική Γενοκτονία»;).


«Συνθέστε και σεις ένα νανούρισμα για χταπόδια» (Ανθολόγιο Γ’-Δ’ Δημοτικού, σελ. 22). 
Εδώ ξεπερνάμε την ανοησία και αγγίζουμε τα όρια της σχιζοφρένειας. Στην παγκόσμιο λογοτεχνία ουδείς νανούρισε χταπόδια, σουπιές, καλαμαράκια και λοιπά μαλάκια.
Ερώτηση: Γιατί δεν ζήτησαν, από τους εμβρόντητους μαθητές, να βρουν ένα παραδοσιακό νανούρισμα, από τα εξοχότερα δείγματα της δημοτικής μας ποίησης-«το τελεσφορώτατον όργανον της Εθνικής αγωγής, η εκτρέφουσα και συντηρούσα το εθνικόν φρόνημα», όπως γράφει ο μεγάλος μας λαογράφος Νικόλαος Πολίτης στον πρόλογο του βιβλίου του «Δημοτικά Τραγούδια»;
Η απάντηση είναι απλή: αν κόψεις τις ρίζες (την Παράδοση) τα κλαδιά ξεραίνονται και οι καρποί σαπίζουν και γίνονται «οι πολιτείες λημέρια των ακαθάρτων και ταμπούρια των κιοτήδων». (Παλαμάς).


Στα παλιά Ανθολόγια υπήρχε ένα νανούρισμα, που έλεγαν οι γιαγιάδες μας, οι παλιές, «οι καθυστερημένες» και όχι οι ψιμυθιωμένες, οι προοοδευμένες «εσχατόγριες» των ημερών μας, που θέλουν να τις προσφωνούν με τα «μικρά» τους ονόματα-μην τις θυμηθεί ο Χάρος-και «νανουρίζονται» με τον Σουλεϊμάν…
«Κοιμήσου συ, μωράκι μου, σε κούνια καρυδένια
Σε ρουχαλάκια κεντητά και μαργαριταρένια
Έλα, Χριστέ και Παναγιά, και παρ’ το στους μπαξέδες
Και γέμισε τους κόρφους του λουλούδια μενεξέδες.
Κοιμήσου συ, παιδάκι μου, κι η μοίρα σου δουλεύει
Και το καλό σου ριζικό, σου κουβαλεί και φέρνει
Κοιμάται νιο, κοιμάται νιο, κοιμάται νιο φεγγάρι
Κοιμάται το παιδάκι μου στ’ άσπρο το μαξιλάρι.
Ο ύπνος τρέφει τα παιδιά κι η γεια τα μεγαλώνει
Και η Κυρά η Παναγιά τα καλοξημερώνει».
Θα άφηναν οι «γραικύλοι της σήμερον» τραγούδι-νανούρισμα που μιλά για τον Χριστό και την Παναγιά; Πλήττεται η πολυπολιτισμικότητά τους και δεν προσιδιάζει με τις αρχές του Ολυμπισμού, για να θυμηθούμε και την αβάσταχτη θερινή ελαφρότητα.
Τέλος πάντων. Να μην συνεχίσω, γιατί μαυρίζει η ψυχή μας. 


Το ερώτημα που συνεχώς εγείρεται είναι «τι κάνετε εσείς οι δάσκαλοι;»
Σωστό. Δάσκαλος με στοιχειώδη πνευματική εντιμότητα δεν διδάσκει τέτοια ρυπαρογραφήματα. Φοβάμαι όμως, τώρα που έρχεται η αξιολόγηση από διευθυντή και σχολικό σύμβουλο-πλην λαμπρών εξαιρέσεων, οι περισσότεροι είναι φερέφωνα της κυρίαρχης, νεοταξικής ιδεολογίας-οι δάσκαλοι θα

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Η ΕΛΜΕ Ροδόπης ζητά κατάργηση της μειονοτικής εκπαίδευσης και του προγράμματος της κ.Φραγκουδάκη

Δεν μπορούμε παρά να ΣΥΓΧΑΡΟΥΜΕ ολόψυχα την ΕΛΜΕ Ροδόπης :

Ανακοίνωση κόλαφος της ΕΛΜΕ Νομού Ροδόπης, σχετικά με τις δραστηριότητες της κυρίας Φραγκουδάκη στην εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων. Βέβαια, το πρόγραμμα που χειρίζεται η κυρία Φραγκουδάκη και το οποίο υποστηρίζεται από 22 εκατομμύρια ευρώ(!!!) έχει αποτύχει πλήρως, αφού είναι κάτι περισσότερο από η βαθμολογία εισαγωγής των μουσουλμανοπαίδων σε ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Με μετρήσιμα αποτελέσματα του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, φυσιολογικά το πρόγραμμα θα έπρεπε να παυθεί και να παγώσουν τα κονδύλια που είχαν αφιερωθεί.

Ας διαβάσουμε όμως την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ του Ν. Ροδόπης, η οποία αναφέρεται στην κυρία Φραγκουδάκη και στο πλήρως αποτυχημένο πρόγραμμά της.
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ
Κάποιες θλιβερές διαπιστώσεις για τη μειονοτική εκπαίδευση 
και το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων.
Η έναρξη μιας ακόμη σχολικής χρονιάς μάς έφερε δυστυχώς αντιμέτωπους με ένα σύνολο θλιβερών συμπερασμάτων σε σχέση με την όλη εκπαιδευτική διαδικασία, την οποία προσπαθούμε να υπηρετήσουμε. Πέραν δε του ευρύτερου προβληματισμού μας για το πού βαδίζει η εκπαίδευση σήμερα στη χώρα μας (ερώτημα που τίθεται με ολοένα και πιο επιτακτικό τρόπο τα τελευταία χρόνια και παρά τις μεγαλεπήβολες «μεταρρυθμίσεις» και λοιπές πομπώδεις διακηρύξεις εκ μέρους της Πολιτείας), ένα γεγονός που μας ανησυχεί ιδιαίτερα είναι και η κατάσταση σχετικά με την εκπαιδευτικώς χειμαζόμενη μουσουλμανική μειονότητα της περιοχής μας. Η νέα εκκωφαντική αποτυχία των μειονοτικών μαθητών στις φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις (αλλά βεβαίως και οι θλιβερές επιδόσεις τους στις ενδοσχολικές) αποτελεί το πλέον ατράνταχτο – και συνάμα τραγικό – τεκμήριο για το πόσο βάσιμη είναι αυτή η αγωνία μας. Γιατί σε πείσμα όσων διατείνονται ότι το εν λόγω πρόβλημα έχει εσχάτως μειωθεί, η μόνη αλήθεια είναι ότι στη Μέση Εκπαίδευση συνεχίζουν να έρχονται μουσουλμάνοι μαθητές με άκρως προβληματική (στις καλύτερες των περιπτώσεων) ελληνομάθεια. Με βαθιά λύπη (γιατί εμείς δεν θέλουμε αμόρφωτα τα παιδιά της μειονότητας), διαπιστώσαμε και φέτος το τεράστιο πρόβλημα – και βέβαια όχι θεωρητικά αλλά στην καθημερινή μας εμπειρία μέσα στην τάξη – επιστρατεύοντας όλες τις δυνάμεις μας στην προσπάθειά μας να συνταιριάξουμε την διδακτέα ύλη του Λυκείου με την κάλυψη κενών σε παιδιά 16 και 17 ετών, που αγνοούν ακόμη και την προπαίδεια ή τις στοιχειωδέστερες έννοιες της δομής της ελληνικής γλώσσας.
 

 
Το γεγονός μας αναγκάζει – ως στοιχειώδες καθήκον μας ως δασκάλων και παιδαγωγών – να εκφράσουμε αρχικά και πάλι την αντίθεσή μας προς αυτό το εντελώς παρωχημένο εκπαιδευτικό μοντέλο του δίγλωσσου δημοτικού σχολείου. Μια απολύτως πρωτόγονη εκπαιδευτικά κατάσταση στην Ελλάδα του 2012 – γιατί πόσο «σύγχρονη» μπορεί άραγε να θεωρείται μια εκπαίδευση όπου τα μισά μαθήματα διδάσκονται στα ελληνικά και τα άλλα μισά στα τουρκικά, αλλά και πόσο συμβατή μπορεί να είναι και με το Διεθνές Δίκαιο – όπως φτάνει να αναρωτιέται ακόμη και ο Κ.Τσιτσελίκης – μια εκπαίδευση με τόσο οριοθετημένους θρησκευτικούς διαχωρισμούς (μουσουλμάνοι δάσκαλοι και μουσουλμάνοι μαθητές); Και μια κατάσταση, η οποία δεν βασίζεται βεβαίως σε κάποια διεθνή συνθήκη, αλλά αποκλειστικά στα χουντικά Μορφωτικά Πρωτόκολλα του 1968, και στην πράξη συντρίβει κυριολεκτικά τους μειονοτικούς μαθητές στις συμπληγάδες ενός παρανοϊκής σύλληψης και βαθύτατα αντιεκπαιδευτικού δίγλωσσου προγράμματος (αγνοώντας εξάλλου προκλητικά και τις άλλες μειονοτικές γλώσσες της περιοχής, όπως η πομακική και η ρομανί). Και μια κατάσταση τέλος που επιτείνεται τα τελευταία χρόνια και με την πεισματική εμμονή των πλέον σκληροπυρηνικών κύκλων της μειονότητας για δίγλωσσα νηπιαγωγεία (για να μην σταθούμε καν στη δεδομένη λειτουργία στη Θράκη παράνομων ιδιωτικών νηπιαγωγείων που δεν είναι καν δίγλωσσα, αλλά αποκλειστικά τουρκόφωνα). Όλα αυτά ασφαλώς αποτελούν έναν από τους βασικότερους λόγους της γκετοποίησης της μειονότητας, της πνευματικής και κοινωνικής της καθυστέρησης, της ποδηγέτησής της από αλλότρια κέντρα (που τους συμφέρει αυτή η νοσηρή κατάσταση), της ενίσχυσης των διαχωριστικών γραμμών και της διαιώνισης εντέλει μιας παράλληλης κοινωνίας με καθαρά αποσχιστική λογική.


Με αφορμή όμως και το σχετικά πρόσφατο τριήμερο συνέδριο στην Κομοτηνή, όπου οι κυρίες Φραγκουδάκη, Δραγώνα και άπασα η παρέα τους διατράνωσαν με πανηγυρική αμετροέπεια τα…εντυπωσιακά αποτελέσματα της εκπαιδευτικής τους δραστηριότητας στη Θράκη, νιώθουμε υποχρεωμένοι να προβούμε ακολούθως σε κάποιες διαπιστώσεις και για το περίφημο «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων», δηλαδή το ακριβότερο από εντάξεώς μας σε ΕΟΚ-ΕΕ εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που κοστίζει περίπου 3,5 εκατομμύρια € τον χρόνο και για το οποίο (μετά από 15 ολόκληρα χρόνια λειτουργίας του) εμείς μπορούμε ρητά να το χαρακτηρίσουμε όχι απλώς πρόγραμμα πενιχρών αποτελεσμάτων, αλλά ξεκάθαρα αποτυχημένο. Αποτυχημένο και γιατί

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Οι Πομάκοι αντιστέκονται στον εκτουρκισμό που τους επιβάλει ο Έλληνας Υπουργός Παιδείας

Αλήθειες που πονάνε για τη μειονοτική εκπαίδευση των Πομάκων 


  «Από τους πολιτικούς πλέον δεν ελπίζουμε τίποτα. Αλλά περιμένουμε πολλά από τους απλούς πολίτες»
«Περιμένω τη μέρα που θα με ψάχνουν σε κάποιο χαντάκι να με βρούνε...»
ΣΕΜΠΑΙΔΗΝ ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ
  • Πότε επιτέλους ο Υπουργός Παιδείας θα αναλάβει τις ευθύνες του;
  • Πότε θα πάρει μια υπεύθυνη θέση απέναντι στα μαθησιακά προβλήματα των μουσουλμάνων Ελλήνων της Θράκης;
  • Πότε θα αρχίσει να συμπεριφέρεται προς αυτούς ισότιμα όπως και προς όλους τους άλλους Έλληνες πολίτες, διασφαλίζοντας το δικαίωμά τους να έχουν την ίδια πρόσβαση στη μάθηση όπως όλα τα ελληνόπουλα;
  • Πότε θα πάψει να αντιμετωπίζει τους Έλληνες Πομάκους σαν Τούρκους;
  • Γιατί αδιαφορεί για τους Πομάκους μαθητές ο υπουργός Παιδείας ο κύριος Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος;



Ο αγωνιστής Πομάκος δημοσιογράφος Σεμπαιδήν Καραχότζα σε ομιλία του στην Κόρινθο μίλησε με το δικό του μοναδικό τρόπο για την θλιβερή πραγματικότητα της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη. 
Η ομιλία έγινε στα πλαίσια του διήμερου αφιερώματος (2-3 Νοεμβρίου 2012) με τίτλο: «Ρίζες Ελλήνων – Θράκη…Θράκη μου».

Την 1η ημέρα του αφιερώματος (Παρασκευή 2 /11/2012), πραγματοποιήθηκε ομιλία με θέμα:

"Θράκη: Χθες - Σήμερα -Αύριο".

Συμμετείχαν οι ομιλητές:

Χαρά Νικοπούλου - Δασκάλα
Σεμπαϊδήν Καραχότζα - Δημοσιογράφος
Νίκος Λυγερός - Στρατηγικός Σύμβουλος


Το διαβάσαμε στο Ιστολόγιο ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ, του συναδέλφου Νικολάου Κόκκα

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Όλη η αλήθεια για το ψέμα του Πολυτεχνείου

Υποχρέωση του σωστού και έντιμου δασκάλου είναι να λέει την αλήθεια.

Υπάρχει άραγε εκπαιδευτικός που θα τολμούσε να παρουσιάσει το βίντεο αυτό πχ στην τάξη του;

Έστω και ως μια "διαφορετική άποψη", χωρίς να βίωνε την επόμενη ημέρα την κατακραυγή και την απαξίωση της "δημοκρατίας" των στρατευμένων ΜΜΕ και της συνδικαλιστικής εξουσίας;
Χωρίς να κινδυνεύσει να τεθεί "σε αργία";

Αν όχι, μήπως δεν πρέπει να είμαστε και τόσο περήφανοι για την "ελευθερία του λόγου" στην "Ελληνική Δημοκρατία";

Τολμούμε λοιπόν: 
"Όλη η αλήθεια για το ψέμα του Πολυτεχνείου"

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Πρωτεσίλαος, ο βασιλιάς της Θεσσαλίας και ο πρώτος Έλληνας πεσόντας στα χώματα της Τροίας

Μία ακόμη εξαιρετική δουλειά του συναδέλφου 
Παρουσιάζουμε μια κριτική και τον σύνδεσμο στο πρωτότυπο αυτό θεατρικό-αρχαία τραγωδία:

ΠΡΩΤΕΣΙΛΑΟΣ
ΜΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΝ. Α. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ


Κριτική:

Τον Κωνσταντίνο Οικονόμου, έναν εξαίρετο, κατά τα λεγόμενα των μαθητών του και των γονιών τους, δάσκαλο, τον γνώρισα πριν από τρία χρόνια, στις αρχές του καλοκαιριού, όταν μου έκανε την τιμή να μου εμπιστευτεί την ευόδωση της προσπάθειας της κόρης του, Μένης, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεσης).
Την ώρα που γράφω τούτο τον πρόλογο θυμάμαι έναν νεότατο σε ηλικία και ιδέες άνθρωπο, με αεικίνητο πνεύμα και αστείρευτο χιούμορ. Για μισή ώρα με βομβάρδιζε με τη μια έκπληξη μετά την άλλη: πατέρας πέντε παιδιών τότε- έξι σήμερα – και είχε ήδη συγγράψει και εκδώσει δύο βιβλία για την ιστορία της Λάρισας και της Θεσσαλίας. Το 2009, μάλιστα εξέδωσε το τέταρτο βιβλίο του, ολοκληρώνοντας το επίπονο ιστορικό του έργο.
Όταν ξανασυναντηθήκαμε το καλοκαίρι του 2009 για να συζητήσουμε για την πορεία του γιου του αυτή τη φορά, του Θανάση, προς την επιτυχία του στις Πανελλαδικές, μου επεφύλασσε άλλη μια έκπληξη, με την οποία αποτελείωσε – άθελά του φυσικά – τις αντοχές του σαρακιού που χρόνια κρύβω μέσα μου για τη συγγραφή και που ακόμα δεν τάισα. Μου ενεχείρισε λοιπόν, για να του πω τη γνώμη μου, το πρωτότυπο μιας,- Θεέ και Κύριε! -, μιας τραγωδίας για το λησμονημένο Πρωτεσίλαο, το βασιλιά της Θεσσαλίας και πρώτο Έλληνα πεσόντα στα χώματα της Τροίας.


Με έντονη απορία στην αρχή και ευχάριστη έκπληξη αργότερα, διαπίστωσα ότι στα χέρια μου είχα ένα έργο προορισμένο για θέατρο, στο οποίο ο συγγραφέας του παντρεύει, με αριστουργηματικό τρόπο, το αρχαίο δράμα, στη νεοελληνική του φυσικά απόδοση, με τη δομή Σαιξπηρικού έργου. Θέμα του δράματος, ο τραγικός έρωτας του Πρωτεσίλαου και της Λαοδάμειας που ο γάμος τους δε θα ολοκληρώσει και η συζυγική ζωή δε θα χορτάσει, γιατί ο Πρωτεσίλαος, δέσμιος της υπόσχεσης που έδωσε, ως υποψήφιος μνηστήρας της Ωραίας Ελένης, να προστατέψει το γάμο της με το Μενέλαο, θα πέσει νεκρός στην Τροία από το χέρι του Έκτορα.

Από τους πρώτους κιόλας στίχους του προοικονομείται η επερχόμενη τραγωδία που θα πλήξει το παλάτι της

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Γέροντας Παΐσιος:Τα παιδιά μακρυά από την Εκκλησία γίνονται από αρνάκια... κατσίκια!

Μικρό παιδάκι, πόσο με βοηθούσε που πήγαινα στην Εκκλησία! Είχαμε καλό δάσκαλο στο Δημοτικό και μας βοηθούσε και αυτός. Μας μάθαινε εθνικά άσματα και εκκλησιαστικούς ύμνους. 
Στην Εκκλησία τις Κυριακές ψάλλαμε την Δοξολογία, «Ταις πρεσβείες....», «Άγιος ο Θεός», το Χερουβικό.
- Και τα κοριτσάκια ψάλλανε;
- Ναι, όλα μαζί τα παιδιά. Παλιά, η Εκκλησία ήταν δίπλα στο σχολείο και παίζαμε γύρω από την Εκκλησία, στην αυλή της. Μας πήγαιναν στην Εκκλησία οι δάσκαλοι στις γιορτές, και ας χάναμε κανένα μάθημα.


Προτιμούσε ο δάσκαλος να χάση μια ώρα, για να λειτουργηθούν τα παιδιά. Έτσι τα παιδιά διδάσκονταν, αγιάζονταν, γίνονταν αρνάκια. Είχαμε και έναν δάσκαλο Εβραίο, αλλά θρησκευτικά δεν μας δίδασκε,ερχόταν μια δασκάλα και μας έκανε θρησκευτικά. Παρ’ όλο όμως που ήταν Εβραίος, μας πήγαινε μέχρι την Εκκλησία. Και στην Εκκλησία όλα τα παιδιά στεκόμασταν όρθια, ήσυχα.

Και βλέπω σήμερα που απομακρύνουν τα παιδιά από την Εκκλησία, πως έχουν αγριέψει! Ενώ στην Εκκλησία το παιδάκι θα ηρεμήσει, θα γίνει καλό παιδί, γιατί δέχεται την ευλογία του Θεού, αγιάζεται. Δεν τα αφήνουν να πηγαίνουν στην Εκκλησία, για να μην επηρεασθούν από τα πνευματικά! Από τις άλλες ανοησίες όχι μόνον δεν τα απομακρύνουν, αλλά τους τις διδάσκουν κιόλας! Μα δεν καταλαβαίνουν ότι τα παιδάκια, αν

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Έκθεση «Κειμήλια Απελευθέρωσης 1912-1913» στη Θεσσαλονίκη

Μια ενδιαφέρουσα επίσκεψη για τα σχολεία μας :



Περισσότεροι από 3000 πολίτες έχουν επισκεφθεί από τις 26 Οκτωβρίου 2012 μέχρι σήμερα την έκθεση «Κειμήλια Απελευθέρωσης 1912-1913», που φιλοξενείται στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, με αφορμή τη συμπλήρωση... 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας από τον τουρκικό ζυγό. Πρόκειται για την πλουσιότερη έκθεση που οργανώθηκε με θέμα την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, καθώς τα εκθέματα έχουν επιλεγεί και συγκεντρωθεί από 10 μουσεία και 15 συλλέκτες. Τα περισσότερα, μάλιστα, από αυτά εκτίθενται για πρώτη φορά πανελλαδικά στο ευρύ κοινό, γεγονός που προκάλεσε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του κόσμου.

Μεταξύ αυτών εκτίθενται το Πρωτόκολλο Παράδοσης της Θεσσαλονίκης, το γραφείο πάνω στο οποίο υπογράφηκε το Πρωτόκολλο, προσωπικά αντικείμενα του Ελευθέριου Βενιζέλου, του Βασιλιά Γεωργίου Α΄, του Αρχιστρατήγου Κωνσταντίνου, του Υποπλοιάρχου Βότση, του Στρατηγού Καλλάρη, του Χασάν Ταχσίν Πασά, καθώς και κειμήλια αγωνιστών των Βαλκανικών Πολέμων, αλλά και απλών ανθρώπων της εποχής.

Η έκθεση θα παραμείνει στο ΥΜΑΘ μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2013 και είναι ανοικτή για το κοινό από Δευτέρα έως Κυριακή, τις ώρες 09.00-14.00 και 17.00-20.00.

Όσον αφορά στα σχολεία που επιθυμούν να επισκεφθούν την έκθεση «Κειμήλια Απελευθέρωσης 1912-1913», οι αρμόδιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθύνονται στα στελέχη του Υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης: Ηλία Ιωσηφίδη (2310 379168), Νίκο Λιαδάκη (2310 379530) και Δήμο Παναγιωτίδη (2310 379332) προκειμένου να προγραμματίζουν τις ώρες επισκέψεων και την ξενάγησή τους.
Σχόλιο
Η επίσκεψη -ειδικά για τα σχολεία που βρίσκονται εκτός Θεσσαλονίκης, μπορεί να συνδυαστεί είτε  με επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, είτε στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (δείτε σχετική παρουσίαση του Μουσείου σε πρόσφατη ανάρτησή μας εδώ) :

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

Χαρά Νικοπούλου: κατάθεση ψυχής (βίντεο από πρόσφατη εκδήλωση στην Κόρινθο)

Στο δημοτικό θέατρο Κορίνθου βρέθηκε η Χαρά Νικοπούλου μαζί με μια ομάδα συνεργατών της όπως τον κύριο Σεμπαιδήν Καραχότζα Πομάκο δημοσιογράφο και τον κύριο Νίκο Λυγερό σε μια ομιλία συζήτηση που σαν θέμα είχε την Θράκη.

Σε αυτή την ομιλία της η Χαρά Νικοπούλου εξηγεί την κατάσταση στην Θράκη, τον αγώνα που έχει γίνει για να μην εκτουρκιστεί η περιοχή.
Επίσης κάλεσε σε συστράτευση όλους τους Έλληνες λέγοντας πως αν η "ελληνική" πολιτεία και το τουρκικό προξενείο έχουν φτιάξει μια θηλιά στον λαιμό των Θρακιωτών εμείς δεν θα τραβήξουμε το σχοινί. Κι αν κάποιοι Έλληνες πουν πως η Θράκη είναι μακρυά και γιατί να πάω στη Θράκη θα σας πω πως στην Ελλάδα πια δεν έχουμε την πολυτέλεια να ρωτάμε από που είσαι, αν είσαι Στερεοελλαδίτης, Πελοποννήσιος, η Ηπειρώτης. Πλέον στην Ελλάδα ρωτάμε αν είσαι Έλληνας .

Αν είσαι Έλληνας όταν ματώνει η Θράκη γίνεσαι Θρακιώτης ,
Αν θα ματώσει η Κύπρος γίνεσαι Κύπριος,
όποιο μέρος κι αν ματώσει γίνεσαι ένα με αυτό και δίνεις το παρόν !   


Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Αγρυπνία- προσκύνηση Λειψάνου Αγ.Νεκταρίου 9/11/2012, Θεσσαλονίκη



 ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ

Οἱ Ἱερεῖς καὶ τὸ Ἐκκλησιαστικὸν Συμβούλιον τοῦ καθ’ ἠμᾶς Ἱεροῦ Ναοῦ μὲ αἰσθήματα ἀγάπης καὶ ἐκτιμήσεως, Σᾶς προσκαλοῦν νὰ συνεορτάσετε εἰς τὴν Ἱερὰν Πανήγυριν τοῦ Ι. Παρεκκλησίου τοῦ Ναοῦ μας ποὺ τιμᾶται στὸν ἐν Ἁγίοις πατέρα ἡμῶν Νεκτάριον τὸν θαυματουργόν.



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

Ἀπὸ τὶς 11.00 τὴ νύχτα τῆς Πέμπτης (8/11) 
ἕως τὶς 10.00 τὸ πρωὶ τῆς Παρασκευῆς (9/11)

Μεγάλη Ἁγιορείτικη ὁλονύκτια Ἀγρυπνία 
καὶ προσκύνησις τοῦ Ἱεροῦ καὶ χαριτοβρύτου Λειψάνου τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου.

Μεττς ν Κυρίῳ ἀγάπης καὶ ἐνθέρμων εχν
Οἱ Ἱερες κα τὸ Ἐκκλησιαστικν Συμβούλιον



ΙΕΡΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΟΣ
ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΙΕΡΟΝ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΝ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ

Προφήτη λία 20 – νω Πόλη, Θεσσαλονίκη,
Τηλ. 2310 273790

 
ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΟΝΥΚΤΙΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ:

ΕΔΩ