" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Δασκάλα στην Αγγλία αρνηθηκε να δώσει νερό σε διψασμένο παιδί επειδή είναι Ραμαζάνι

Σάλος στην Αγγλία ! Εκνευρισμένη μητέρα, καταγγέλλει το δημοτικό σχολείο που πηγαίνει ο γιός της, επειδή δάσκαλοί του αρνήθηκαν να του δώσουν νερό παρόλο που ήταν η πιο ζεστή μέρα των τελευταίων χρόνων στη Βρετανία. Αν και το παιδάκι είχε το δικό του μπουκαλι νερό συνεχίζει να αφηγείται η μητέρα, όταν ζήτησε διψασμένο απο τους επιτηρούντες δάσκαλους την άδεια να ξεδιψάσει αυτοί του το αρνήθηκαν από φόβο μην ενοχληθούν τα άλλα παιδιά μουσουλμανικής πίστης που εξαιτίας του Ραμαζανιού υποχρεώνονται να απέχουν εκτός από το φαϊ ακόμα και από αυτό το ίδιο το νερό.

Το περιστατικό συνέβη την Πέμπτη στο δημοτικό σχολείο του Πόρτσμουθ, όπου "εξελίσσεται" η νηστεία του Ραμαζανιού, που σημαίνει ότι οι μουσουλμάνοι απέχουν από λήψη τροφής ή νερού μεταξύ ανατολής και δύσης για περίπου 30 ημέρες. 
Η 32χρονη Κόρα Μπλάγκντεν ισχυρίζεται ότι η δασκάλα στο σχολείο του γιου της Λουκ αρνήθηκε να του δώσει να πιει νερό, γιατί όπως είπε στο παιδί, ήταν άδικο για τους άλλους συμμαθητές του, που λόγω θρησκείας δεν επιτρέπεται να πίνουν νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αν αυτό δεν ειναι καταναγκασμός τότε τι ειναι ο καταναγκασμός;

Η Κόρα έκανε παράπονα στο σχολείο καθώς ο γιος της, της είπε πως του απαγόρευσαν να πιει νερό, παρόλο που είναι αλλόθρησκος. Εκείνο που φαίνεται να εξόργισε παραπάνω τη μητέρα ήταν το γεγονός ότι οι δάσκαλοι, λόγω Ραμαζανιού, είχαν πάρει από τα παιδιά τα μπουκάλια με το νερό που έχουν πάντα μαζί τους, υποχρεώνοντας τον μικρό Λουκ να διψάει συνεχώςΟ μικρός Λουκ έφτασε το απόγευμα στο σπίτι σχεδόν αφυδατωμένος.
Αγγλικό κείμενο εδώ... DailyMail.co.uk

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Η αργία της Κυριακής και η προστασία του εργαζόμενου

Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων 
«Σάββατο νάναι, μάστορη, κι ας είν’ σαράντα ώρες» λέει μια λαϊκή παροιμία εκφράζοντας την χαρά του εργαζομένου για την ανάπαυση της Κυριακής που ακολουθεί μετά το Σάββατο. Αυτή την παράδοση του λαού μας, βασισμένη στη Χριστιανική μας κληρονομιά, έρχεται να ανατρέψει η απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη, με την οποία ορισμένα καταστήματα θα λειτουργούν επτά Κυριακές τον χρόνο και ορισμένα άλλα θα λειτουργούν όλες τις Κυριακές. Ο Υπουργός επικαλείται μελέτη του ΟΟΣΑ (Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Αναπτύξεως), η οποία προβλέπει αύξηση των θέσεων εργασίας με την κατάργηση της Κυριακής αργίας. Αντιθέτως η Γενική Συνομοσπονδία Εμπόρων και Βιοτεχνών Ελλάδος διαμαρτύρεται διότι θα αναγκασθούν πολλοί μικροέμποροι και μικροκαταστηματάρχες να προσλάβουν προσωπικό μόνο και μόνο για να ανταγωνισθούν τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, οι οποίες θα λειτουργούν την Κυριακή.
 
Επιθυμώ να εκφράσω την ανησυχία μου για τον κίνδυνο καταπίεσης του θρησκευτικού συναισθήματος πολλών εργαζομένων, οι οποίοι έχουν χριστιανική συνείδηση και αρνούνται να εργασθούν την Κυριακή. Πρέπει οπωσδήποτε να κατοχυρωθεί στο νομοθέτημα το δικαίωμα του υπαλλήλου να αρνηθεί κάθε πρόταση ή πίεση του εργοδότη να εργάζεται και την Κυριακή. Αν κάποιοι εργοδότες ή εργαζόμενοι αδιαφορούν για τη Χριστιανική μας κληρονομιά, αυτό είναι δικαίωμά τους. Υπάρχουν όμως πολλοί συνέλληνες που ακολουθούν τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας και θέλουν να αφιερώσουν την Κυριακή στον Κύριο, με εκκλησιασμό και με αφοσίωση στην οικογένεια. Αυτοί πρέπει να προστατευθούν νομοθετικώς. Να προβλέπεται ρητά ότι δεν δικαιούται ο εργοδότης να απολύσει εργαζόμενο, ο οποίος προβάλλει λόγους θρησκευτικής συνείδησης και θέλει να τηρήσει την Κυριακή αργία.

Ο ελληνικός λαός είναι βαθιά συνδεδεμένος με την Ορθόδοξη Εκκλησία και παράδοση. Αλλά και το Σύνταγμα αναγνωρίζει ως επικρατούσα την Ορθόδοξη πίστη, στοιχείο που δεν πρέπει να παραβλέπουν οι νομοθετούντες. Για τον Χριστιανό οι Δέκα Εντολές είναι ξεκάθαρες. Θα εργάζεσαι έξι ημέρες και την έβδομη θα την αφιερώνεις στον Κύριο και Θεό σου. Πριν από 1700 ακριβώς χρόνια ο Μέγας Κωνσταντίνος καθιέρωσε την αργία της Κυριακής μαζί με το διάταγμα της ανεξιθρησκίας (Μεδιόλανα, 313 μ.Χ.). Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός δίδασκε στους υπόδουλους Έλληνες να τηρούν την αργία της Κυριακής και μάλιστα έλεγε ότι το κέρδος που γίνεται την Κυριακή δεν είναι ευλογημένο! Ακόμη και σε χώρες με

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Παιδομάζωμα αναρχικών στις πλατείες!! - Ετοιμάζουν νέα γενιά ανθελλήνων!

Οι παρακρατικοί δηλητηριάζουν τις παιδικές ψυχές. Στις φωτογραφίες που ακολουθούν οι γνωστοί φιλοτρομοκράτες, σε μια πλατεία της Αθήνας, ετοιμάζουν «κίνηση αλληλεγγύης» για την απελευθέρωση του Κ. Σακκά που ήταν προφυλακισμένος στις φυλακές Κορυδαλλού για σωρεία κακουργημάτων.

Η πλατεία λοιπόν ήταν γεμάτη από μικρά ανήλικα παιδιά που έπαιζαν αμέριμνα απουσία φυσικά των γονέων τους. Οι αναρχικοί δεν έχασαν την ευκαιρία, προσέλκυσαν τα παιδιά, τα έβαλαν στην σειρά για να βλέπουν το πανό που ετοίμαζαν το οποίο μάλιστα ήταν γραμμένο στα αλβανικά!  Άλλωστε είναι γνωστό ότι στις τάξεις των αναρχικών έχουν ενταχθεί πολλοί αλβανοί δεύτερης γενιάς, μάλιστα υπάρχουν και προφυλακισμένοι αλβανοί μέλη της τρομοκρατικής οργάνωσης Συνωμοσία των Πυρήνων της Φωτιάς. Σημειώνουμε ότι προφυλακισμένοι αναρχικοί τάχθηκαν ανοιχτά με επιστολές τους ακόμα και υπέρ των αλβανών δολοφόνων που δραπέτευσαν από τις φυλακές Τρικάλων.
 
Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα σύγχρονο παιδομάζωμα όπου ανθέλληνες αναρχικοί και αλβανοί προσελκύουν ανυποψίαστα ελληνόπουλα σε πλατείες και παιδικές χαρές χωρίς να

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Επιστολή Ορθοδοξων Ιεραποστολικών Σωματείων για την κατάργηση αργίας της Κυριακής

Ἀξιότιμε κ. βουλευτά,
ἀνήκετε στά μέλη τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων, στούς πατέρες τοῦ έθνους, οἱ ὁποῖοι ὑποτίθεται ὅτι σέ κάθε σας ἐνέργεια ἐκφράζετε τήν ταυτότητα τοῦ ἑλληνικοῦ ἔθνους καί δέν τήν περιφρονεῖτε γιά ὁποιοδήποτε τίμημα. Ταυτόχρονα ὑποτίθεται ὅτι φροντίζετε μέ εὐθύνη καί ἐπάρκεια γιά τίς ἀνάγκες τοῦ λαοῦ, ἀπό τόν ὁποῖο έκλέγεσθε καί τόν ὁποῖο ὁρκίζεσθε εἰς τό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος νά ὑπηρετεῖτε.
Ἐκφράζουμε τήν ἐντονη διαμαρτυρία μας, γιατί εἰσάγεται πρός ψήφιση στήν ἑλληνική βουλή νόμος, μέ τόν ὁποῖο καταργεῖται ἡ κυριακάτικη ἀργία, ἡ ὁποία ἰσχύει ἐδῶ καί 17 αἰῶνες, ἀπό τήν ἐποχή πού τήν καθιέρωσε ὁ Μ. Κωνσταντῖνος.

Ἡ ἀργία τῆς Κυριακῆς καλῶς ἰσχύει καί δέν ὑπάρχει κανένας λόγος νά τήν καταργήσετε.
Ἀπευθυνόμενοι σέ σᾶς,
1. Σᾶς καλοῦμε νά σεβασθεῖτε τό νόμο τοῦ Θεοῦ, πού ἐπιβάλλει τήν ἀργία τῆς Κυριακῆς. Ἄλλωστε ὀρκίζεσθε στό σύνταγμα τοῦ ὁποίου προμετωπίδα εἶναι ἡ ἐπίκληση εἰς τό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος, ἡ ὁποία μᾶς ἔχει ἀποκαλύψει πῶς πρέπει νά ζοῦμε. Σκεφθεῖτε τί θέλει ὁ Θεός καί ὄχι ἡ παγκοσμιοποίηση, πού ἀποιεροποιεῖ τόν ἄνθρωπο καί τόν μετατρέπει σέ παραγωγική καί καταναλωτική μηχανή.

2. Σᾶς καλοῦμε νά σεβασθεῖτε τό κεκτημένο δικαίωμα τῶν ἐργαζομένων νά ἔχουν μία ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος γιά ἀνάπαυση ἀπό τά ἔργα τοῦ σώματος. Αὐτή ἡ ἡμέρα εἶναι μόνο ἡ Κυριακή, κατά τήν ὁποία μπορεῖ ὁ καθένας μας νά συνεχίσει πιό ἔντονα τά ἔργα τῆς ψυχῆς, πού συνδέονται μέ τή λατρεία καί τή φιλανθρωπία. Ἀναλογισθεῖτε ὅτι , ἄν συμβεῖ τό ἀπευκταῖο, οἱ χριστιανοί θα εἶναι οἱ μόνοι πού δεν θα ἔχουν μία ἡμέρα ἀφιερωμένη στό Θεό.

3. Σᾶς καλοῦμε νά σεβασθεῖτε τό θεσμό τῆς οἰκογένειας , πού μέ τήν κατάργηση τῆς κυριακάτικης ἀργίας ἀποδομεῖται καί ἀποδιοργανώνεται πλήρως, διότι τά μέλη της δέν θά μποροῦν οὔτε μία μέρα τήν ἑβδομάδα νά συναντῶνται καί νά νιώθουν τήν

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

12 ΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ ΣΑΡΩΣΕ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ!

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΖΑΒΕΛΛΑ 


«Ενα δυνατό μυαλό στα 20 του χρόνια μπορεί να ασχολείται με τα μαθηματικά, στα 30 με τη φιλοσοφία και στα 40 με την πολιτική».

Για τους 12χρονους δεν είχε πει κάτι ο Βρετανός μαθηματικός και φιλόσοφος, Μπέρτραντ Ράσελ. Κι όμως ο Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Ελληνας που διακρίθηκε ποτέ σε Βαλκανική Ολυμπιάδα Μαθηματικών, είναι μαθητής της Στ’ Δημοτικού.

Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Ελληνας που διακρίθηκε ποτέ στη διοργάνωση.

Ηταν φαβορί 

«Πήγα εκεί για να γράψω το καλύτερο και τα κατάφερα» δηλώνει στην «Ε» ο νεαρός Δημήτρης, άρτι αφιχθείς από την Τουρκία. Μπορεί ο ίδιος να λέει «δεν περίμενα ότι θα κερδίσω», όσοι τον ξέρουν, όμως, τον θεωρούσαν φαβορί. Τα τελευταία χρόνια, διακρίνεται συνεχώς σε διαγωνισμούς που απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, όντας ο ίδιος μαθητής Δημοτικού.

Επέστρεψε από την Αττάλεια όπου πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες η 17η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων, κρατώντας το αργυρό μετάλλιο – ένα από τα δύο αργυρά που κατέκτησαν φέτος οι Ελληνες μαθητές, συνεχίζοντας την παράδοση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Περιγράφει με ενθουσιασμό τις 6 ημέρες στην Αττάλεια «σε ένα τεράστιο ξενοδοχείο με πολλά παιδιά και δύσκολες ασκήσεις. Ηταν τέλεια εμπειρία».

Το δεύτερο αργυρό μετάλλιο απέσπασε ο Παναγιώτης Μισιακός, ενώ στη συλλογή της ελληνικής αποστολής προστέθηκαν και δύο χάλκινα μετάλλια του Γιώργου Βενιζέλου και του Νίκου Καλοσίδη από τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, ο Φίλιππος Ιλαρίων από την Καστοριά τιμήθηκε με Εύφημη Μνεία.

«Οι διακρίσεις αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές, γιατί τα Βαλκάνια είναι ένας δύσκολος χώρος για τα Μαθηματικά. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το επίπεδο ιδιαίτερα υψηλό.

Η συγκεκριμένη Μαθηματική Ολυμπιάδα είναι

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Ἡ τηλεόραση, σκέψεις γιὰ τὰ παιδιὰ

Μαγδαληνή Μοναχή
Ἡ τηλεόραση προκαλεῖ πολλὲς συγκρούσεις στὸ σπίτι, ἰδίως μεταξὺ γονέων καὶ παιδιῶν. Ἀναμφίβολα τὰ προγράμματά της συχνὰ προκαλοῦν τρόμο ἢ εἶναι βλάσφημα ἢ αἰσχρὰ ἢ βίαια καὶ τέτοια προγράμματα ἔχουν βλαβερὲς συνέπειες. Ἀκόμη, ὅταν τὴ συνηθίσει κανεὶς δὲν μπορεῖ πιὰ νὰ κάνει χωρὶς αὐτήν. Δυστυχῶς σπανίζουν τὰ προγράμματα ποὺ ξεκουράζουν, πληροφοροῦν ἢ εἶναι ἐποικοδομητικά. Ἡ πιθανότητα νὰ μὴν ὑπάρχει καθόλου τηλεόραση στὸ σπίτι ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸ ἂν μπορεῖ ἡ οἰκογένεια νὰ ἀντιμετωπίσει τὸ γεγονὸς ὅτι θὰ ἀποτελεῖ ἐξαίρεση στὸν κανόνα. Δύο ἄκρα πρέπει νὰ ἀποφεύγονται: ἢ νὰ ἀπομονώνονται πάρα πολὺ τὰ παιδιὰ ἀπὸ τοὺς συνομηλίκους τους ἢ νὰ ζητοῦν τὴν τηλεόραση ἀσταμάτητα. Ἂν δὲν ὑπάρχει τηλεόραση στὸ σπίτι, θὰ πρέπει νὰ ἀντισταθμίζονται τὰ ἀναντίρρητα κοινωνικὰ πλεονεκτήματα ποὺ προσφέρει αὐτή. Μὲ ἄλλα λόγια, τὰ παιδιὰ πρέπει νὰ μποροῦν νὰ ζοῦν μαζὶ μ΄ ἐκείνους οἱ ὁποῖοι περνοῦν πολλὲς ὧρες καθημερινὰ μπροστὰ στὴ μικρὴ ὀθόνη καὶ τοὺς ἀρέσει νὰ συζητοῦν γιὰ τὰ προγράμματα, χωρὶς νὰ αἰσθάνονται ὑπερηφάνεια οὔτε νὰ ἔχουν συμπλέγματα κατωτερότητας. Εἶναι πολὺ εὐκολότερο νὰ περάσεις χωρὶς τηλεόραση, ὅταν τὰ παιδιὰ εἶναι μικρὰ καὶ δὲν πηγαίνουν ἀκόμα στὸ σχολεῖο ἢ ὅταν μεγαλώσουν καὶ συμφωνοῦν μὲ τὴν ἀπόφαση τῆς οἰκογένειας νὰ μὴν ἔχει τηλεόραση.
 
Ὅταν ὑπάρχει τηλεόραση θὰ πρέπει νὰ ὑπηρετεῖ τὴν οἰκογενειακὴ ζωὴ καὶ ὄχι νὰ τὴν καταδυναστεύει. Γιὰ τὰ πολὺ μικρὰ παιδιὰ (προσχολικῆς ἡλικίας) εἶναι εὔκολο νὰ μειώσουμε στὸ ἐλάχιστο τὸ χρόνο ποὺ περνοῦν μπροστὰ στὴν... τηλεόραση καὶ νὰ κάνουμε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι τὴν ἐπιλογὴ τῶν προγραμμάτων. Τὰ παιδιὰ δὲν πρέπει νὰ συνηθίζουν στὴν παθητικὴ ψυχαγωγία ποὺ τοὺς προσφέρεται ἕτοιμη. Αὐτὴ

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Μετά τα Θρησκευτικά ήρθε η ώρα του μαθήματος της Ιστορίας για κατάργηση....

Ανησυχία αλλά και αγανάκτηση προκαλούν στους οι διαρροές που υπάρχουν τις τελευταίες ημέρες και εμφανίζουν πρόθεση του υπ. Παιδείας να δοθεί το μάθημα της Ιστορίας ως πρώτη ανάθεση και σε άλλες ειδικότητες.  Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ομάδα Ιστορίας της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, την περσινή χρονιά, η υποβάθμιση του μαθήματος ήταν πολύ έντονη, καθώς ανατέθηκε σε ειδικότητες με δεύτερη ανάθεση με μοναδικό κριτήριο την κάλυψη ωραρίου και μάλιστα υπήρξαν και αναθέσεις που παραβίαζαν το νόμο. Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για ένα ευρύτερο σχέδιο υποβάθμισης έως και ακύρωσης της ιστορικής μάθησης και γνώσης, έτσι ώστε ο μαθητής να αδυνατεί να διαμορφώσει ιστορική συνείδηση.

Όπως υπογραμμίζουν η επιστήμη της Ιστορίας έχει αυτοτέλεια στο αντικείμενο και τη μέθοδο.

Δεν μπορεί, τονίζουν,  να αντικατασταθεί ή να αφομοιωθεί από την Ανθρωπολογία, την Κοινωνιολογία, τις Ξένες Γλώσσες  και τη Λογοτεχνία, αντικείμενα που έχουν τη δική τους αυτοτέλεια και γεγονός όπως συμπληρώνουν δεν αμφισβητεί κανένας.

Ταυτόχρονα, καταγγέλλουν ότι υπάρχει διαρροή πληροφοριών για

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Κι όμως, χωρίς φροντιστήριο, συγκέντρωσε 19566 μόρια στις Πανελλήνιες εξετάσεις!

Η Ελένη Μαράτου-Πετινάτου από την Κεφαλονιά περνάει από τους πρώτους στη Νομική Αθηνών μόνο με την ατομική της προσπάθεια
Έβαλε στην άκρη τις όποιες οικονομικές οικογενειακές δυσκολίες…
(σ.σ. και οι δύο γονείς της είναι άνεργοι), επένδυσε πολύ από τον προσωπικό της χρόνο, διάβασε πολύ και πέτυχε να συγκεντρώσει μια από τις υψηλότερες βαθμολογίες που της εξασφαλίζουν μια θέση στη Νομική Σχολή της Αθήνας.

Ο λόγος για την Ελένη Μαράτου-Πετινάτου από τις Κεραμιές Κεφαλονιάς, η οποία κατάφερε να συγκεντρώσει 19.566 μόρια στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, δε, είναι ότι η Ελένη πέτυχε αυτό το αποτέλεσμα χωρίς ούτε μια ημέρα φροντιστήριο, καθώς λόγω της οικονομικής κατάστασης των γονιών της δεν είχε αυτή την επιλογή. Μόνο τους τελευταίους μήνες ένας από τους καθηγητές της στο σχολείο προσφέρθηκε – αφιλοκερδώς – να της κάνει κάποια ιδιαίτερα μαθήματα. Και για όποιον τυχόν δεν έχει ακόμα πεισθεί για το μέγεθος της επιτυχίας της νεαρής Κεφαλλονίτισσας, οι βαθμοί που χρειάστηκαν για να συγκεντρωθούν αυτά τα μόρια είναι:
19,6 στα Αρχαία
19,3 στην Ιστορία
19,2 στη Λογοτεχνία
20 στη Βιολογία
19,6 στα Λατινικά και 18,6 στη Γλώσσα

Η επιτυχία της Ελένης, πάντως, δεν αποτέλεσε έκπληξη για τους καθηγητές της στο σχολείο των Κεραμιών καθώς έβλεπαν την καθημερινή πρόοδό της ανάμεσα στους

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

ΣΕΞ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ (ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ!)

Η σεξουαλική δραστηριότητα στον άνθρωπο δεν ορίζεται μόνο από τη φύση (όπως στα ζώα) αλλά και από την επιθυμία. Επειδή όμως πρόκειται για ένστικτο, η διαχείρισή του μπορεί να έχει συνέπειες, είτε θετικές για τον άνθρωπο είτε αρνητικές.

Στην εποχή μας υπάρχει μια αυτόματη αντίδραση (σαν ψυχολογική αλλεργία) στην επισήμανση ότι η σεξουαλικότητα μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες. Οι έφηβοι – και των δύο φύλων – υφίστανται ένα διαρκή βομβαρδισμό από σεξουαλικά ερεθίσματα, που φτάνει στα όρια της πλύσης εγκεφάλου, με αποτέλεσμα το σεξ να τους γίνεται έμμονη ιδέα και να τους απασχολεί καθημερινά.
Τα ερεθίσματα αυτά είναι δύο ειδών: α) σεξουαλικές εικόνες και μηνύματα, που βρίσκονται παντού: από την τηλεόραση και το διαδίκτυο μέχρι το ντύσιμο της μόδας, τις εκπομπές lifestyle, τα νεανικά τραγούδια κ.λ.π. κ.λ.π., β) μηνύματα, επίσης από παντού, που επιμένουν ότι η επιδίωξη σεξουαλικών απολαύσεων στην εφηβική ηλικία είναι κάτι θετικό και η αποφυγή τους σημαίνει ότι «ντρέπομαι για το σώμα μου», πράγμα αφύσικο.

Το να παραμείνει παρθένος ένας έφηβος ή μια έφηβη – ενώ μπορεί να «χαίρεται τη ζωή» με ερωτικές εμπειρίες που κυμαίνονται από το απλό ερωτικό φιλί μέχρι την πλήρη σεξουαλική επαφή, με «προστασία» βέβαια για αποφυγή εγκυμοσύνης – προβάλλεται ως κάτι αρνητικό, αφύσικο και ακατανόητο, ως άρνηση της χαράς της ζωής, πράγμα που για το σύγχρονο άνθρωπο έχει γίνει ένα ιδιόμορφο είδος (αθεϊστικής) αμαρτίας. Ιδίως αμερικάνικες ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές προβάλλουν αυτό το πρότυπο απελευθερωμένου έφηβου και έφηβης και εμείς, ως γνωστόν, αντιγράφουμε αυτά τα πρότυπα πλήρως και χωρίς αντίσταση, γιατί δεν υπάρχουν πια άλλα πρότυπα στη σκέψη και τη φαντασία μας. Και θα ρωτήσει εύλογα ο αναγνώστης: και γιατί να υπάρχουν ή ποια μπορεί να είναι αυτά τα «άλλα» πρότυπα;

Θα έλεγα ότι δύο πράγματα κυριαρχούν στη φαντασία του σημερινού έφηβου: το σεξ, σε όλες τις μορφές του, και ο θάνατος. Ο θάνατος προβάλλεται με ιστορίες τρόμου και περιπέτειες τεράτων (βρικολάκων, λυκανθρώπων, ζωντανών-νεκρών), συχνά ανακατεμένες με γοητευτικό νεανικό ερωτικό στοιχείο, ενώ για τους προέφηβους υπάρχουν και αντίστοιχα κινούμενα σχέδια με πλήρες σετ διαφημιστικών προϊόντων για το σχολείο, παιχνιδιών κ.λ.π. Εννοείται ότι στα παιχνίδια υπολογιστών κυριαρχούν οι εφιαλτικοί κόσμοι, γεμάτοι βία, τρόμο, τέρατα και θάνατο.
Αναρωτιέμαι αν τα δύο αυτά στοιχεία – σεξ και θάνατος – έχουν γεμίσει τόσο την εφηβική φαντασία και ψυχή συμπτωματικά ή αν συνδέονται μεταξύ τους. Θα υποθέσω μια σύνδεση: ο έφηβος καλείται να εξορκίσει το θάνατο κάνοντας σεξ, όμως αυτό το σεξ (που είναι καθαρά εμπορικό και φτηνό και δεν περιέχει αγάπη, από το φόβο της προδοσίας) οδηγεί σε ένα νέο συναίσθημα κενού, άρα θανάτου. Ακολουθεί νέα καταφυγή στο σεξ κ.ο.κ. Έτσι, οι μεν πολυεθνικές του θεάματος, και όχι μόνο, θησαυρίζουν, οι δε δυστυχισμένοι άνθρωποι αλλοτριώνονται και ναρκώνονται, παράγοντας μελλοντικούς αλλοτριωμένους και ναρκωμένους ενήλικες.

Τα παραπάνω, αν τα πει ένας ιερέας ή θεολόγος (καλή ώρα), θεωρούνται σκοταδιστικά κηρύγματα. Αν τα πει ένας κοινωνιολόγος ή ψυχολόγος, γίνονται σεβαστά και αποδεκτά. Είναι λογικό αυτό, όμως ας επισημάνω ότι ένας καταρτισμένος ιερέας ή θεολόγος διαθέτει επαρκές επιστημονικό υπόβαθρο για να κατανοήσει την ανθρώπινη ψυχή και κοινωνία, ακόμη κι αν χρησιμοποιεί μόνο το Ευαγγέλιο και τους Πατέρες της Εκκλησίας (δηλαδή τους αγίους διδασκάλους του χριστιανισμού, παλαιούς και σύγχρονους). Τέλος πάντων.
***
Αυτή η πλύση εγκεφάλου που γεμίζει το νου του έφηβου και της έφηβης με δίψα για σεξουαλικές χαρές, συνυπάρχει με μια καλλιέργεια της ιδέας ότι ο άνθρωπος δεν επιτρέπεται να παντρευτεί πριν αποκατασταθεί επαγγελματικά, πράγμα που

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων υποψήφιοι για διαθεσιμότητα

Οι δηλώσεις του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη και η επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου του δεν αφήνουν κανένα περιθώριο παρερμηνείας. Ως το τέλος Ιουλίου δηλαδή εντός 20 ημερών το αργότερο, περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί θα τεθούν σε διαθεσιμότητα. Θα ακολουθήσουν και άλλοι εκπαιδευτικοί που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα μέχρι το Σεπτέμβριο (μερικοί κάνουν λόγο για 700 και άλλοι για 1.500).
Ένας τόσο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών δεν μπορεί φυσικά να καλυφθεί από καθηγητές ενός ή δύο κλάδων. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για 500 περίπου πλεονάζοντες καθηγητές Πληροφορικής που είναι αξιοποιήσιμοι σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Ας δεχτούμε αυτό τον αριθμό. Ποιοι θα είναι οι υπόλοιποι 1.500 εκπαιδευτικοί για διαθεσιμότητα έως τέλος Ιουλίου;
Και πόσο «αξιοποιήσιμοι» μπορούν να είναι καθηγητές άλλων ειδικοτήτων σε θέσεις του δημοσίου; Επιπλέον, πόσο έτοιμα είναι τα Υπουργεία για να υποδείξουν κενές θέσεις που θα καλύψουν εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, εντός μάλιστα 8 μηνών;
Είναι σαφές. Η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών οδηγεί τους πιο πολλούς από αυτούς στην απόλυση. Και η διαθεσιμότητα δεν αφορά μόνο τους καθηγητές Πληροφορικής ή τους Γυμναστές. Αφορά τους

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Χαρά Νικοπούλου: "Μὴν γυρίζετε τὴν πλάτη στὰ Ἑλληνόπουλα τῆς Θράκης μας"

Ἔκκληση τῆς Χαρᾶς Νικοπουλου:  
Ἕλληνες, ἀπὸ τὸ καλοκαίρι Κιβωτὸς τῆς Δόμνας Βισβίζη  θὰ ἐπεκταθεῖ σὲ ἕναν μεγαλύτερο χῶρο ὁπού θὰ φιλοξένει μόνιμα παιδιὰ κυρίως ὀρφανὰ ἀλλὰ καὶ οἰκογένειες ποὺ μαστίζονται ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ κρίση. Χρειαζόμαστε ἄμεσα τὴν οἰκονομικὴ ἐνίσχυσή σας γιὰ νὰ διαμορφωθεῖ τὸ συντομότερο αὐτὸς ὁ χῶρος. Ἡ θράκη μᾶς κάλει γιὰ βοήθεια. 

Σὲ κάθε θεομηνία ὁ ἄνθρωπος ἀναζητοῦσε μία κιβωτὸ γιὰ νὰ σωθεῖ. Ἔτσι καὶ σήμερα ποὺ μαστιζόμαστε, ὄχι τόσο ἀπὸ τὴν οἰκονομική, ὅσο ἀπὸ τὴν πνευματικὴ θεομηνία ποὺ ἔχει πλήξει τὴν πατρίδα μας, ἀναζητοῦμε τὴ δική μας κιβωτό. Ἀπὸ τὸν Ὀκτώβριο, λοιπόν, στὴ Θράκη τοῦ Ὀρφέα καὶ τοῦ Δημοκριτου ἔριξε ἄγκυρα «Ἡ Κιβωτὸς τῆς Δόμνας Βιζβίζη», τὸ δικό μας σχολεῖο ποὺ λειτουργεῖ ἀπὸ τὸ μεσημέρι γιὰ ὅλους ἐμᾶς τοὺς Θρακιῶτες ποὺ θέλουμε ἕνα καλλίτερο αὔριο γιὰ ἐμᾶς καὶ τὰ παιδιά μας. 

Ἡ Κιβωτὸς ἔχει ὡς μαθητὲς πολίτες ἀπὸ 5 ἕως 105 ἐτῶν. Σὲ συνεργασία μὲ ἀκαδημαϊκοὺς καὶ πνευματικοὺς ἀνθρώπους ἀπὸ ὅλη τὴν Ἑλλάδα παραδίδονται καθημερινὰ ἀφιλοκερδῶς μαθήματα σχολικῆς ἐνισχυτικῆς διδασκαλίας, μουσικῆς καὶ ξένων γλωσσῶν σὲ παιδιὰ δημοτικοῦ, γυμνασίου καὶ λυκείου. Παράλληλα, οἱ ἐνήλικες μποροῦν νὰ παρακολουθοῦν σεμινάρια καὶ ἡμερίδες ποὺ ἀφοροῦν τὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ γλώσσα καὶ φιλοσοφία, τὸ ἀρχαῖο θέατρο, τὴν ἑλληνικὴ ἱστορία καὶ παιδεία, τὴ χριστιανικὴ πίστη, τὴ διδασκαλία καὶ....

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Γαλλία: Τέρμα η λέξη "Μητέρα" και "Πατέρας" από τον Σεπτέμβριο στα δημοτικά σχολεία.

ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ - ΙΣΟΤΙΜΟΙ ΓΟΝΕΙΣ - ΙΣΟΤΙΜΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ





Σύμφωνα με την τροπολογία, οι μαθητές των δημοτικών σχολείων θα πρέπει να διδάσκονται τη θεωρία της ισότητας των φύλων και να επισημαίνεται ότι οι διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών δεν είναι φυσικές, αλλά ιστορικά και κοινωνικά κατασκευασμένες και αναπαράγονται.

Κατά τη νέα σχολική χρονιά, ένα νέο υποχρεωτικό μάθημα, της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, θα εισαχθεί σε όλα τα Γαλλικά σχολεία. Τα παιδιά θα πρέπει να εκπαιδευτούν από την ηλικία των έξι ετών! Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι για να μετατοπίσει πλήρως την αντίληψη των παραδοσιακών βιολογικών ρόλων των ανδρών και γυναικών στο μυαλό των παιδιών, αντικαθιστώντας τις με τις νέες ιδέες σχετικά με το λεγόμενο "κοινωνικό φύλο".
Η Γαλλία έχει γίνει το πεδίο στην καλλιέργεια της αφύσικης ανθρωπότητας στους νέους. Η κυβέρνηση Ολάντ έχει απίστευτη επιμονή στην εισαγωγή του γάμου των ομοφυλοφίλων και στο να επιτρέψει ζευγάρια του ιδίου φύλου να υιοθετούν παιδιά, συμπληρώνοντας με συστημικά μέτρα, για να εκπαιδεύσει τη νέα γενιά, που δεν θα έχει καμία ιδέα του άνδρα και της γυναίκας.

Η "δημοκρατική" κυβέρνηση δεν παρέχει καμία εναλλακτική λύση. 

Το θέμα θα εισαχθεί σε όλα τα Γαλλικά σχολεία, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών και των εκκλησιαστικών σχολείων. Τον Φεβρουάριο, η Επιτροπή Πολιτιστικών Υποθέσεων της Εθνοσυνέλευσης ενέκρινε νομοθετική τροποποίηση του Σοσιαλιστικού Κόμματος της αναπληρωτή Julie Sommaruga, σύμφωνα με την οποία η αποστολή του σχολείου είναι η "διδασκαλία της ισότητας των φύλων".
Σύμφωνα με την τροπολογία, οι μαθητές των δημοτικών σχολείων θα πρέπει να διδάσκονται τη θεωρία της ισότητας των φύλων και να επισημαίνεται ότι οι διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών δεν είναι φυσικές, αλλά ιστορικά και κοινωνικά κατασκευασμένες και αναπαράγονται.
Η τροπολογία αυτή

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013

Αντί οι γέροι να γίνουν όπως τα παιδιά, κάνουν τα παιδιά γέρους!

Αφήστε τα παιδιά να πλησιάσουν τον Χριστό και αφήστε τους ενήλικες να πλησιάσουν τα παιδιά. 
 (Αγιος Νικόλαος Βελιμίροβι​τς)

Γράφετε πόσο αγαπάτε τα παιδιά εξαιτίας της υπέροχης ευγνωμοσύνης τους, η οποία έχει χαθεί στους μεγάλους ή έχει περιοριστεί αρκετά. Δίνετε παραδείγματα. Θα σας δώσω και εγώ ένα. 
 
Ο μητροπολίτης της Αγίας Πετρούπολης Ισίδωρος έλεγε συχνά πως όταν ήταν παιδὶ ήταν ξυπόλυτος. Κάποιος άνθρωπος ονόματι Πέτρος τον λυπήθηκε και του αγόρασε ένα ζευγάρι γαλότσες με λαστιχένιες σόλες για πέντε καπίκια. Αυτή η μικρή ευεργεσία χαράχθηκε τόσο βαθιά στη μνήμη του μικρού Ισίδωρου, ώστε μετά και κατά τη διάρκεια πενήντα χρόνων ως ιερέας και ως επίσκοπος συχνά στις Λειτουργίες μνημόνευε τον ευεργέτη του Πέτρο.
 
Παρακάτω γράφετε, ότι ακριβώς επειδή αγαπάτε τα παιδιά γι’ αυτό τα λυπάστε.
 
Διότι ήρθαν δύσκολοι καιροί για την παιδική ψυχή, για τον παιδικό χαρακτήρα. Οι αντιθέσεις σαν κρύοι άνεμοι κτυπούν τα παιδιά στο σπίτι, στο σχολειό και τον δρόμο. Και δεν είναι ότι απλά φέρνουν μπροστά στα παιδιά δύο ποτήρια, αλλά δύο αντίθετες θεωρίες για τη ζωή, την εκπαίδευση, την οικογένεια, την πατρίδα, ακόμα δε περισσότερο μπερδεύουν τα παιδιά με αντίθετα παραδείγματα. Θα επιθυμούσατε κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση για τα παιδιά που θα τα προστάτευε από τη σύγχρονη ανευθυνότητα και σύγχυση.
 
Ο Χριστός είπε: «Αν δεν αλλάξετε κι αν δεν γίνετε σαν τα παιδιά, δεν θα μπείτε στη βασιλεία του Θεού» (Ματθ. 18, 3). Ο Χριστός, λοιπόν, βλέπει μεγαλύτερη ανάγκη στην εκπαίδευση των ενηλίκων παρά των παιδιών. Δείχνει τη μέθοδο, πώς πρέπει να εκπαιδευτούν οι ενήλικες.
 
Πολύ απλά: Κοιτάζοντας τα παιδιά. Αλλά είπε πως