" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Η αργία της Κυριακής και η προστασία του εργαζόμενου

Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων 
«Σάββατο νάναι, μάστορη, κι ας είν’ σαράντα ώρες» λέει μια λαϊκή παροιμία εκφράζοντας την χαρά του εργαζομένου για την ανάπαυση της Κυριακής που ακολουθεί μετά το Σάββατο. Αυτή την παράδοση του λαού μας, βασισμένη στη Χριστιανική μας κληρονομιά, έρχεται να ανατρέψει η απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη, με την οποία ορισμένα καταστήματα θα λειτουργούν επτά Κυριακές τον χρόνο και ορισμένα άλλα θα λειτουργούν όλες τις Κυριακές. Ο Υπουργός επικαλείται μελέτη του ΟΟΣΑ (Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Αναπτύξεως), η οποία προβλέπει αύξηση των θέσεων εργασίας με την κατάργηση της Κυριακής αργίας. Αντιθέτως η Γενική Συνομοσπονδία Εμπόρων και Βιοτεχνών Ελλάδος διαμαρτύρεται διότι θα αναγκασθούν πολλοί μικροέμποροι και μικροκαταστηματάρχες να προσλάβουν προσωπικό μόνο και μόνο για να ανταγωνισθούν τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, οι οποίες θα λειτουργούν την Κυριακή.
 
Επιθυμώ να εκφράσω την ανησυχία μου για τον κίνδυνο καταπίεσης του θρησκευτικού συναισθήματος πολλών εργαζομένων, οι οποίοι έχουν χριστιανική συνείδηση και αρνούνται να εργασθούν την Κυριακή. Πρέπει οπωσδήποτε να κατοχυρωθεί στο νομοθέτημα το δικαίωμα του υπαλλήλου να αρνηθεί κάθε πρόταση ή πίεση του εργοδότη να εργάζεται και την Κυριακή. Αν κάποιοι εργοδότες ή εργαζόμενοι αδιαφορούν για τη Χριστιανική μας κληρονομιά, αυτό είναι δικαίωμά τους. Υπάρχουν όμως πολλοί συνέλληνες που ακολουθούν τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας και θέλουν να αφιερώσουν την Κυριακή στον Κύριο, με εκκλησιασμό και με αφοσίωση στην οικογένεια. Αυτοί πρέπει να προστατευθούν νομοθετικώς. Να προβλέπεται ρητά ότι δεν δικαιούται ο εργοδότης να απολύσει εργαζόμενο, ο οποίος προβάλλει λόγους θρησκευτικής συνείδησης και θέλει να τηρήσει την Κυριακή αργία.

Ο ελληνικός λαός είναι βαθιά συνδεδεμένος με την Ορθόδοξη Εκκλησία και παράδοση. Αλλά και το Σύνταγμα αναγνωρίζει ως επικρατούσα την Ορθόδοξη πίστη, στοιχείο που δεν πρέπει να παραβλέπουν οι νομοθετούντες. Για τον Χριστιανό οι Δέκα Εντολές είναι ξεκάθαρες. Θα εργάζεσαι έξι ημέρες και την έβδομη θα την αφιερώνεις στον Κύριο και Θεό σου. Πριν από 1700 ακριβώς χρόνια ο Μέγας Κωνσταντίνος καθιέρωσε την αργία της Κυριακής μαζί με το διάταγμα της ανεξιθρησκίας (Μεδιόλανα, 313 μ.Χ.). Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός δίδασκε στους υπόδουλους Έλληνες να τηρούν την αργία της Κυριακής και μάλιστα έλεγε ότι το κέρδος που γίνεται την Κυριακή δεν είναι ευλογημένο! Ακόμη και σε χώρες με

μουσουλμανική πλειοψηφία, όπως η Αίγυπτος, η Ιορδανία και η Συρία, οι πολίτες που ανήκουν σε Χριστιανικές μειονότητες δικαιούνται να μην εργάζονται την Κυριακή.

Η γλώσσα συνήθως εκφράζει πολιτιστικές και θρησκευτικές αντιλήψεις. Στα ελληνικά Κυριακή σημαίνει ημέρα αφιερωμένη στον Κύριο. Το ίδιο συμβαίνει και στις λατινογενείς γλώσσες της Νότιας Ευρώπης. Το γαλλικό Dimanche, το ιταλικό Domenica κλπ προέρχονται από τη λατινική λέξη Dominus, που σημαίνει Κύριος. Αντιθέτως στις βορειοευρωπαϊκές γλώσσες η Κυριακή λέγεται ημέρα του Ηλίου, καταδεικνύοντας πόσο ισχυρά είναι τα κατάλοιπα της Ηλιολατρείας και ειδωλολατρείας. Θυμίζω: Sunday στα αγγλικά, Sontag στα γερμανικά. Οι Βόρειοι λαοί δεν έχουν μεγάλη διάθεση να αφιερώσουν την Κυριακή στον Χριστό και αυτή τη θρησκευτική αδιαφορία τους θέλουν να μεταφέρουν στην Ορθόδοξη Ελλάδα μέσω της τρόικας.

Η Πολιτεία, λοιπόν, οφείλει να προστατεύσει την Ορθόδοξη Χριστιανική κληρονομιά του λαού μας. Ειδάλλως θα έχουμε φαινόμενα Χριστιανών αντιρρησιών συνειδήσεως, οι οποίοι μπορούν να φέρουν την ένστασή τους ενώπιον ελληνικών ή και ευρωπαϊκών δικαστηρίων. Η ελληνική έννομη τάξη προστατεύει τον Μάρτυρα του Ιεχωβά ως αντιρρησία συνειδήσεως και του παρέχει το δικαίωμα άοπλης θητείας. Ας προστατεύσει και τα δικαιώματα της Ορθόδοξης Χριστιανικής πλειοψηφίας. Οι ιδρυτές του κράτους, οι αγωνιστές του 1821, οραματίσθηκαν μία Χριστιανική Ελλάδα, όπως φαίνεται και από τα κείμενα των πρώτων Εθνοσυνελεύσεων. 


Δημοσιεύσαμε σχετικά:

Επιστολή Ορθοδοξων Ιεραποστολικών Σωματείων για την κατάργηση αργίας της Κυριακής


Απόσπασμα από σημερινή ανάρτηση φιλικού Ιστολογίου:

Πάρτε πίσω τὸ νομοσχέδιο γιὰ τὴν κατάργηση τῆς Κυριακάτικης ἀργίας, πρὶν σᾶς στείλουμε στὸν ἀγύριστο!

"τ νομοσχέδιο ψηφίστηκε τν τωριν περίοδο το καλοκαιριο, διότι στ θεριν τμήματα δν συμμετέχουν λοι ο βουλευτς τν κομμάτων. τσι, δόθηκε μεγάλη εκαιρία στ κκλησιόμαχα κόμματα λλ κα στος προδότες πλέον βουλευτς τς ΝΔ καθώς κα το ΠΑΣΟΚ, ν βγον πειτα π τν ψηφοφορία ρισμένοι, δηλαδ ο «θρησκευόμενοι» κατ τ δ λεγόμενο (διαιτέρως τς ΝΔ) κα ν σχυριστον τι δν ψήφισαν κάποιον ντιεκκλησιαστικ νόμο κλπ!!!

(...)
λας ασθάνεται βαθει πληγωμένος πὸ τν νοχη σιωπ πολλν φορέων πως εναι εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος (πλν φωτεινν κα λιγοστν ξαιρέσεων) λλ διαιτέρως ναζητ τν θέση το ρχιεπισκόπου. Κα τ λέμε ατό, διότι πρν καιρ πο γινε νθρόνιση το νέου αρεσιάρχη πάπα (κα φυσικ δν ταν παροσα ρθόδοξη κκλησία) ρχιεπίσκοπος ερώνυμος πέστειλε συγχαρητήρια πιστολ στν «γιότατο Πάπα Ρώμης Φραγκίσκο» πως διος τν πεκάλεσε. πιστολ λεγε τ κόλουθα:
η συνέχεια εδώ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Απορία. Ως ορθόδοξος χριστιανός θα εξακολουθείτε κύριε Χολέβα να στηρίζεται το κύριο Σαμαρά και τη Ν.Δ;

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.