" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Μύθοι και αλήθειες για την 28η Οκτωβρίου


Μύθος 1ος: Το «ΟΧΙ» το είπε ο λαός κι όχι ο «φασίστας», «γερμανόφιλος» κ.τ.λ. Ι. Μεταξάς.
Υπάρχει και μια παραλλαγή του μύθου: Ναι μεν ο Ι. Μεταξάς είπε το «ΟΧΙ», όχι όμως γιατί το ήθελε, αλλά γιατί… αναγκάσθηκε. Αλλιώς, θα τον ανέτρεπε ο λαός!
Η αλήθεια: Ο μύθος αυτός είναι γελοίος, η δε παραλλαγή του ακόμα πιο γελοία. Ασφαλώς το «ΟΧΙ» το είπε πρώτα ο Ι. Μεταξάς και εν συνεχεία το είπε και ο ελληνικός λαός. Αν ο Ι. Μεταξάς είχε πει «ναι» και μέχρι που να καταλάβουν οι Έλληνες τι ακριβώς συμβαίνει, οι Ιταλοί θα είχαν πλημμυρίσει την χώρα. Η αλήθεια είναι ότι χωρίς το καθεστώς της 4ης Αυγούστου και τον Εθνικό Κυβερνήτη Ι. Μεταξά, δεν θα υφίστατο 28ηΟκτωβρίου και το Έπος του ’40 δεν θα γραφόταν ποτέ!


Μύθος 2ος: Ο ελληνικός λαός πολέμησε κατά του φασισμού.
Η αλήθεια: Εάν κανείς ερωτήσει αυτούς που διαδίδουν τον μύθο για την φύση του καθεστώτος της 4ηςΑυγούστου, σίγουρα θα απαντήσουν ανεπιφυλάκτως: «ήταν ένα φασιστικό καθεστώς». Πως, λοιπόν, επολέμησε ο ελληνικός λαός κατά του φασισμού, ενώ εκυβερνάτο από ένα επίσης φασιστικό καθεστώς; Με την ίδια λογική (του παραλόγου) κάποιοι Ιταλοί μπορούν να ισχυρισθούν ότι και ο ιταλικός λαός πολέμησε κατά του… φασισμού (του ελληνικού). Η αλήθεια είναι ότι οι Έλληνες πολέμησαν υπέρ βωμών και εστιών, υπέρ πατρίδος, κι όχι κατά του οποιουδήποτε πολιτεύματος.


Μύθος 3ος: Η Ελλάς ήτο στρατιωτικώς απροετοίμαστη για πόλεμο.
Η αλήθεια: Η Ελλάς ήτο πλήρως προετοιμασμένη για πόλεμο, και στρατιωτικώς και ηθικώς, καίτοι ο Ι. Μεταξάς είχε σκοπό να τηρήσει πάση θυσία αυστηρή ουδετερότητα. Το 1936, ο Ι. Μεταξάς είδε την βουλγαρική απειλή και ξεκίνησε την κατασκευή μεγάλων οχυρωματικών έργων, της περίφημης «Γραμμής Μεταξά», που κάλυπτε όλη την μεθόριο με την Βουλγαρία. Η κατασκευή της «Γραμμής Μεταξά» αποπερατώθηκε  το 1939. Με την Ιταλία δεν είχαμε βεβαίως κοινά σύνορα –τα αποκτήσαμε το 1939, μετά την αιφνίδια κατάληψη της Αλβανίας από τους Ιταλούς- οπότε ήταν αργά για να κατασκευασθεί κι εκεί μια ανάλογη «Γραμμή Μεταξά». «Εντός δύο και ημίσεος ετών κατορθώσαμεν να δαπανήσωμεν δια την πολεμικήν μας παρασκευήν 9 ½ δισεκατομμύρια δραχμών δια να οπλίσωμεν την Ελλάδα κατά ξηράν, θάλασσαν και αέραν, κατά τρόπον, ώστε υπερήφανα πλέον να δύναται να υπερασπίσει την ακεραιότητάν της και την τιμήν της», διακήρυττε το 1939 ο Ι. Μεταξάς. Έναν χρόνο αργότερα τα λόγια του εκείνα δικαιώθηκαν στα βορειοηπειρωτικά βουνά.

Μύθος 4ος: Ο Ι. Μεταξάς (ο «Μπαρμπα-Γιάννης» όπως τον αποκαλούσε ο ελληνικός λαός) ήταν «τύραννος», «δικτάτωρ», «καταπιεστής του λαού» κ.τ.λ., το δε καθεστώς του «λαομίσητο».
Η αλήθεια: Κατ’ αρχάς, το καθεστώς της 4ης Αυγούστου δεν επεβλήθη δια της βίας. Ο Ι. Μεταξάς ήταν ήδη πρωθυπουργός της Ελλάδος από τον Απρίλιο του 1936, με την υποστήριξη όλων των κομμάτων της βουλής – εκτός του ΚΚΕ. Από τότε άρχισε το ΚΚΕ την έφοδο για κατάληψη της εξουσίας, οργανώνοντας απεργίες και αιματηρές συγκρούσεις με τον Στρατό και την Χωροφυλακή. Εξήγγειλε δε γενική πανελλαδική απεργία για την 5η Αυγούστου, που θα σήμαινε την αρχή εμφυλίου πολέμου, όπως στην Ισπανία. ‘Όμως, μια ημέρα νωρίτερα τους πρόλαβε ο Ι. Μεταξάς και με δύο διατάγματα διέλυσε την βουλή και τα κόμματα, ενώ ανέστειλε και ορισμένα άρθρα του Συντάγματος. Έτσι, χωρίς να ανοίξει μύτη, προέκυψε το εθνικό καθεστώς της 4ης Αυγούστου. 
Εν συντομία, μερικά από τα κυριότερα επιτεύγματα του Ι. Μεταξά (τα οποία καταργούνται στις μέρες μας από τις κυβερνήσεις του Μνημονίου):

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Όταν τον σωστό δρόμο στους καθηγητές δείχνουν ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ.

Αναδημοσιεύουμε από φιλικό Ιστολόγιο:

Όταν οι καθηγητές γίνονται σούργελα τότε οι μαθητές κάνουν το χρέος τους : Κατεβάζουν την Τουρκική σημαία.

Τι να πρωτοσχολιάσουμε;
την πρόκληση των καθηγητών :
  • να ανεβάσουν την τουρκική σημαία στον ιστό "για να θίξουν (τάχα!) την τουρκική αποστολή που αρνήθηκε να ταξιδέψει στην Κύπρο" (φοβερή δικαιολογία!!)
  • ή την επιλογή τους να συμμετέχει και η Τουρκία στο κοινό project;
  • ή τις απειλές τους ότι θα τιμωρηθούν οι μαθητές αν δεν επιστρέψουν την Τουρκική σημαία
Τη λύση στις κρίσιμες στιγμές πάντα έδιναν και πάντα θα δίνουν ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ. 
Κι όπως φαίνεται στο απόσπασμα που ακολουθεί, οι ανήλικοι μαθητές στην Κύπρο ΕΙΝΑΙ παλικάρια με γνήσια, απροσκύνητη, Ελληνική ψυχή. Και γι αυτό τους ΣΥΓΧΑΙΡΟΥΜΕ ΟΛΟΘΕΡΜΑ!

Εξ άλλου υπήρξαν κι άλλοι μαθητές που έδειξαν το "δρόμο για τη Λευτεριά":





 αναδημοσιεύουμε από το sigmalive

Σάλος προκλήθηκε στο 7ο Λύκειο Πολεμιδιών, όταν μαθητές κατέβασαν την τουρκική σημαία η οποία βρισκόταν έξω από τον καθηγητικό σύλλογο και ανέβηκε στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Project Comenius.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά την συνεργασία σχολείων από την Τουρκία, την

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Η Μάχη του Λουδία 1912 (Βίντεο)




Ένα αφιέρωμα στην άγνωστη τελευταία μάχη πριν την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 1912. 
Το υλικό επιμελήθηκαν καθηγητές και μαθητές της Πολιτιστικής Ομάδας του 2ου Γυμνασίου Χαριλάου Θεσσαλονίκης
Η αφήγηση βασίζεται σε ένα παλιό βιβλίο του 1913.

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Μουσικές επιλογές για προβολή (γιορτή 28 Οκτωβρίου 1940)

τραγούδια που σίγουρα θα αρέσουν (συνοδεύονται από βίντεο)

αρχικά παρουσιάζουμε 4 τραγούδια της Μαρινέλλας για το έπος του 1940:

1. Γυναίκες Ηπειρώτισσες :


Γυναίκες Ηπειρώτισσες
μέσα στο χιόνι πάνε
κι οβίδες κουβαλάνε
θεέ μου τι τις πότισες
και δεν αγκομαχάνε

Γυναίκες Ηπειρώτισσες
ξαφνιάσματα της φύσης
εχθρέ γιατί δε ρώτησες
ποιον πας να κατακτήσεις
Γιαννιώτισσες Σουλιώτισσες
ξαφνιάσματα της φύσης
εχθρέ γιατί δε ρώτησες
ποιον πας να κατακτήσεις

Γυναίκες απ’ τα σύνορα
κόρες γριές κυράδες
φωτιά μες τους βοριάδες
εσείς θα είστε σίγουρα
της λευτεριάς μανάδες

Γυναίκες Ηπειρώτισσες
ξαφνιάσματα της φύσης
εχθρέ γιατί δε ρώτησες
ποιον πας να κατακτήσεις
Γιαννιώτισσες Σουλιώτισσες
ξαφνιάσματα της φύσης
εχθρέ γιατί δε ρώτησες
ποιον πας να κατακτήσεις

2. Ο έφεδρος ανθυπολοχαγός :

Τι γύρευες στ’ αλβανικό βουνό, 
μονάκριβε νησιώτη;
Και λαβωμένο κλαίει το δειλινό
την ακριβή σου νιότη...


Πάει ο ήλιος, πάει κι η Αμοργός, 
στα μάτια του νυχτώνει.
Κι ο έφεδρος ανθυπολοχαγός
κοιμάται μες στο χιόνι.


Τα χρόνια σου καπνός τα παιδικά, 
ανάσα η εφηβεία.
Στον τοίχο ματωμένα ιδανικά 
μετάλλια και βραβεία...


Πάει ο ήλιος, πάει κι η Αμοργός, 
στα μάτια του νυχτώνει.
Κι ο έφεδρος ανθυπολοχαγός
κοιμάται μες στο χιόνι.


3. Πήραμε τ' Αργυρόκαστρο :


Ποτάμι τρέχει ο Λαός
στους στολισμένους δρόμους
στα μάτια του οργή και φως
ανάπηροι στους ώμους

Πήραμε τ’ Αργυρόκαστρο 
και πάμε... και πάμε και πάμε παραπέρα
Τύραννοι δε γλιτώνετε
Αέρα... αέρα, Αέρα... αέρα

Η μάνα κλαίει στη γωνιά
κι η κόρη στο μπαλκόνι
το δίκιο για τη λευτεριά
σαν πέλαγο φουσκώνει


4. Δυο παιδιά απ' το Βραχώρι


ακούστε το και σε εκτέλεση από χορωδία (με βιντεοκλιπ)
https://www.youtube.com/watch?v=8VQ5l4CNNpE

Δυο παιδιά απ’ το Βραχώρι
πήρανε βουνά και όρη
για τιμή, για Λευτεριά.
Όμως του εχθρού οι σφαίρες
τους σταμάτησαν τις μέρες
και δε θα γυρίσουν πια.

Το 'να αγέλαστο κοιμάται
και τη Λευτεριά θυμάται, 
τ’ άλλο ξάγρυπνο στο πλάι
το μαχαίρι του τροχάει.

Έστειλαν οι βαθμοφόροι
το μαντάτο στο Βραχώρι
κι’ έκλαιγαν οι κοπελιές.
Επρασίνισε το χώμα
και δε γύρισαν ακόμα
να τινάξουν τις ελιές.

5) Οι Ήρωες  (του Γ. Σουρή)

Μέσα σε βόλια κι ὀβίδων κρότους
ἔπεσαν νιάτα μὲς στὸν ἀνθό τους.
Πᾶνε λεβέντες, πᾶνε κορμιὰ
κι ἄγνωστα τά ῾θαψαν, στὴν ἐρημιά.

Κανεὶς δὲ ξέρει ποὺ τά ῾χουν θάψει,
κανεὶς δὲ πῆγε γιὰ νὰ τὰ κλάψει,
κανεὶς δὲν ἔκαψε γι᾿ αὐτὰ λιβάνι,
κανεὶς δὲν ἔπλεξε γι᾿ αὐτὰ στεφάνι.

Ἀνώνυμ᾿ ἥρωες, ἄγνωστοι τάφοι,
κανένας ὄνομα σ᾿ αὐτοὺς δὲ γράφει,
μήτε τὸ χῶμα τοὺς φιλοῦνε χείλη,
σταυρὸ δὲν ἔχουνε μήτε καντῆλι.

Μόνο μιᾶς κόρης μαργαριτάρια
κυλοῦν σὲ τάφους ποὺ κάποια μέρα
θὰ γίνουν κόσμου προσκυνητάρια
καὶ φάροι Νίκης γιὰ μία μητέρα.



6) Πάνω 'κει στις Πίνδου μας τις κορφές


Πάνω εκεί στης Πίνδου μας τις κορφές
που θαρρείς τ΄ αστέρια φιλούνε,
κάθε νύχτα λίγες αχνές μορφές
τα πηχτά σκοτάδια ερευνούν. 

Της πατρίδας πάντα πιστοί φρουροί
τον εχθρό να ΄ρθεί καρτερούνε,
τον εχθρό που πίστευε πως μπορεί 
στην Ελλάδα νικητής να μπεί. 

Η νύχτα φεύγει, σβήνουν τ΄ αστέρια,
τ΄ αγρίμια πάνε να κρυφτούν,
μα του Δαβάκη μας τα ξεφτέρια 
δεν θεν΄ να παν΄ ν΄ αναπαυθούν. 

Εχθροί μιλούνια, -ντροπή αιώνια-
τ΄ άγια ΄μας σύνορα περνούν
και με ντουφέκια και με κανόνια 
σίδερο και φωτιά σκορπούν. 

Οι γενναίοι μας με τη λόγχη ορμούν,
τον εχθρό με λύσσα χτυπούνε,
είναι λίγοι μα τους πολλούς νικούν 
κι από τη γη μας πέρα τους πετούν. 

Εις την Πίνδο τραγουδούνε
του Δαβάκη τ΄ άξια παλικάρια
κι όλο δόξες αντηχούνε 
τ΄ άλλα τα βουνά. 

Την Ελλάδα μας υμνούνε 
και τ΄ αντρειωμένα της βλαστάρια 
που τον κάθε εχθρό νικούνε 
σαν παντοτινά.



7) Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει


https://www.youtube.com/watch?v=3XdfnyUW16A

Των εχθρών τα φουσάτα περάσαν
σαν το Λίβα που καίει τα σπαρτά
με κανόνια τις πόλεις χαλάσαν
μας ανάψαν φωτιές στα χωριά

Μα οι εχθροί μας πια τώρα σκορπίσαν
και ξανάρθε για μας λευτεριά,
για να φτιάξουμε τα όσα γκρεμίσαν
ας κοιτάξουμε τώρα μπροστά

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
δεν τη σκιάζει φοβέρα καμιά
μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει
και ξανά προς τη δόξα τραβά (τραβά, τραβά)
και ξανά προς τη δόξα τραβά

8) Μέσα μας βαθιά για σένα (στη Σημαία):


Μέσα μας βαθιά για σένα, μια λαχτάρα πάντα ζει, 
την ελπίδα συμβολίζεις και τη λευτεριά μαζί.
Γαλανόλευκη η θωριά σου και φαντάζεις μεσ' στο νου
σαν το κύμα, σαν το γέλιο, του πελάγου και τ’ ουρανού .

Της τιμής και της ανδρείας η αστείρευτη πηγή
του λευκού σταυρού σου η χάρη, δυναμώνει κι ευλογεί.
Κι όσοι χάνονται για σένα, σπώντας σίδερα βαριά
ξεψυχούν και τρεγουδούνε `'χαίρε ω χαιρ’ ελευτεριά'


και κάτι ακόμη πιο δυναμικό:

9 ) Sabaton- Coat of Arms:


Οι Sabaton, είναι Σουηδοί χωρίς να έχουν ελληνική καταγωγή και όμως... διαβάστε τους στίχους του επόμενου τραγουδιού με τίτλο Coat of Arms (Θυρεοί), στην αγγλική και ελληνική γλώσσα.
Στη συνέχεια, δείτε το video που ακολουθεί, με το τραγούδι υποτιτλισμένο στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα!



Coat of Arms

At Dawn envoy arrives, morning of October 28th No-day proven by deed, descendants of Sparta, Athens and Crete
Look north, ready to fight, enemies charge from the hills
To arms facing defeat, there's no surrender thre's no retreat.
Time after time, force their enemies back to the line
refr.
Call to arms, banners fly in the wind
for the glory of Hellas
Coat of arms reading "freedom or death"
blood of king Leonidas
Air raid pounding the land, bombers are flying both day and night
Endure 6 days of rain dropped by invaders bomrain in vain
Strike hard the tables have turned, drive them back over the hills
At arms just like before, soldiers, civilians, Hellas at war
By their own hand forced the enemy out of their land
refr.
Call to arms, banners fly in the wind
for the glory of Hellas
Coat of arms reading "freedom or death"
blood of king Leonidas
Just like their ancestors ages ago, fought in the face of defeat
Those 300 men left a pride to uphold: Freedom or death in effect
Then, now again, blood of heroes saving their land
Call to arms, banners fly in the wind
for the glory of Hellas
Coat of arms reading "freedom or death"
blood of king Leonidas
Call to arms, banners fly in the wind
for the glory of Hellas
Coat of arms reading "freedom or death"
blood of king Leonidas.


ΘΥΡΕΟΙ
Εκείνο το ξημέρωμα απεσταλμένος φτάνει. Εχάραζε η 28 του Οκτώβρη, η ημέρα του «Όχι»!
Στην πράξη αποδεδειγμένα, απόγονοι της Σπάρτης, των Αθηνών, της Κρήτης, κοιτάνε στα βόρεια, έτοιμοι για μάχη:
Οι εχθροί εφορμούν απ' τους λόφους! Στα όπλα!

Αντιμετωπίζοντας την ήττα
Δεν υπάρχει παράδοση
Δεν υπάρχει υποχώρηση!

Μέρα τη μέρα, εκεί πίσω στις γραμμές τους τούς εχθρούς απωθούνε.
Στον αέρα ανεμίζουν εμβλήματα. Κλήση στα όπλα για της Ελλάδος την δόξα
«Ελευθερία ή Θάνατος»
Θυρεοί διαλαλούν!
Αίμα του βασιλιά Λεωνίδα!

Αεροπορικές επιδρομές σφυροκοπούνε τη χώρα!
Βομβαρδιστικά που πετάνε μέρα και νύχτα!
Κρατάει η βροχή έξι μέρες που την έριξαν οι εισβολείς.
Οι βόμβες πήγαν στον βρόντο!

Χτυπάτε σκληρά!
Αντιστραφήκαν οι όροι.
Πετάξτε τους πίσω απ' τους λόφους.
Στα όπλα! Όπως παλιά: Πολίτες, οπλίτες, η Ελλάς πολεμά!

Μόνοι, χωρίς ξένη βοήθεια!
Έξω απ' την χώρα τους διώξαν τον ξένο εχθρό.

Για της Ελλάδος την δόξα!
«Ελευθερία ή Θάνατος» Θυρεοί διαλαλούν!
Αίμα του βασιλιά Λεωνίδα!

Σαν τους προγόνους τους αιώνων κι αιώνων γενιές πολεμήσαν μπρός στο φάσμα της ήττας.
Ένα χρέος: να κρατάν το φιλότιμο, τους αφήσαν οι τριακόσιοι Εκείνοι
«Ελευθερία ή Θάνατος» στ' αλήθεια!

Όπως και τότε, τώρα ξανά, αίμα ηρώων την πατρίδα τους σώζει.

Κλήση στα όπλα
Για της Ελλάδος την δόξα
«Ελευθερία ή Θάνατος» θυρεοί διαλαλούν!
Αίμα του βασιλιά Λεωνίδα!

Πηγή επιμέλειας για το coat of arms



Σύνδεσμοι από την Ιστοσελίδα ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 
(ύμνοι, τραγούδια, ηχητικά):
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΥΜΝΟΙ (.zip, 4.8mb)
  1. Τη Υπερμάχω (.mp4, 1.3mb)
  2. Απολυτίκιο Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου (.mp4, 3.7mb)

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (.zip, 62mb)
  1. Εθνικός Ύμνος (.mp3, 3.1mb)
  2. Πίνδος (.mp4, 9.6mb) και το κείμενο (.doc, 24kb)
  3. Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του (.mp4, 2.55mb) και το κείμενο (.doc, 26kb)
  4. Παιδια της Ελλαδος παιδια (.mp4, 24mb) και το κείμενο (.doc, 26kb)
  5. Το τραγούδι της λευτεριάς (.mp4, 18.23mb) και το κείμενο (.doc, 14kb)
  6. Κορόιδο Μουσολίνι (.mp4, 7.3mb) και το κείμενο (.doc, 13kb)
 
HXHTIKA (.zip, 40.3mb)  
  1. Αέρα (.mp3, 275kb)
  2. Ράδιο BBC - Ελέυθερη Αθήναι (.mp3, 280kb)
  3. Με την λόγχη ψηλά στον στρατιώτη του '40 (.mp3, 2.2mb)
  4. Το πρώτο πολεμικό ανακοινωθέν (.wav, 15.mb)
  5. Ανακοινοθέν της ανώτατης γερμανικής διοίκησης (.wav, 8mb)
  6. Κατάληψη της Αθήνας - Η Γερμανική σημαία στην Ακρόπολη (.wav, 19mb)
 
VIDEO
  1. Έπος 1940 - Α' κ Β' μέρος (.avi, 250mb)
  2. Γυναίκες Ηπειρώτισσες (.mpg, 45mb)
  3. Μάχη στο Καλπάκι (.avi, 151mb)
  4. Μάχη της Κρήτης - Συρραφή (.mpg, 690mb)
  5. Η επίθεση του Ιταλού (.mpg, 37mb)
  6. Χίτλερ 11 Δεκεμβρίου (.wmv, 11.5mb)
  7. Ο λιμός στην Αθήνα (.wmv, 8.5mb)
  8. Απελευθέρωση της Αθήνας (.mp4, 60mb)
  9. Ύψωμα 731 (.flv, 67MB)


Νεότερη Ενημέρωση (Οκτώβριος 2015):
Με πολύ κόπο, μέλος της ομάδας μας, ετοίμασε και μας στέλνει μια όμορφη παρουσίαση (με υπέροχα εφέ και πάνω από 100 διαφάνειες) για την 28η Οκτωβρίου και το Έπος του 1940, αξιοποιώντας μια άλλη (πολύ μικρότερη παρουσίαση που κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο με τίτλο "Παρατηρώντας την Ιστορία"). Δείτε περισσότερα εδώ:
http://opaidagogos.blogspot.gr/2015/10/powerpoint-28-1940.html

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Βίντεο για την 28η Οκτωβρίου- Έπος 1940

Τα βίντεο που ακολουθούν ΜΟΛΙΣ κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο (Οκτώβριος 2012).


Το 1ο, ένα ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ του Hellas-Orthodoxy, που θα μπορούσε να προβληθεί στις μεγαλύτερες τάξεις Λυκείου, ως υλικό προβληματισμού που εμβαθύνει σε πολλές λεπτομέρειες


Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή με τα ερωτήματα που διαπραγματεύεται:
- Ποιες ήταν οι πραγματικές αιτίες της ιταλικής επίθεσης;
- Τι σκεφτόταν ο Μεταξάς παραμονές του πολέμου και ποιες ήταν οι σχέσεις του με τις μεγάλες δυνάμεις της εποχής;
- Ποιες ήταν οι κρίσιμες φάσεις της ιταλικής επίθεσης και πώς τελικά ο Ελληνικός Στρατός κατάφερε αυτό που φάνταζε ακατόρθωτο αρχικά, κατανικώντας τελικά τους Ιταλούς;
- Γιατί οι Γερμανοί μας επιτέθηκαν;
- Ποιοι συνεργάστηκαν μαζί τους κατά τη διάρκεια της Κατοχής και πώς συνδέονται με τους σύγχρονους δωσίλογους;
- Ποια ήταν τα γεγονότα που μας οδήγησαν στον Εμφύλιο σπαραγμό;
- Ποιος ο ρόλος Παπανδρέου, Παλατιού, Αμερικανών και Κ.Κ.Ε στο αιματοκύλισμα του λαού μας;
- Γιατί σήμερα κανείς δεν θέλει να θυμάται τον Μεταξά και το Έπος του '40;

Όλα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα, αναλύονται διεξοδικά στο ντοκιμαντέρ διάρκειας 73 περίπου λεπτών, που παρουσιάζει ο Δημήτρης Σωτηρόπουλος.

Με τη βοήθεια του ιστορικού Σταύρου Καρκαλέτση, τις πολύτιμες μαρτυρίες του 98χρονου πολεμιστή του Ελληνοϊταλικού Πολέμου Ανδρεά Λογιάκη, καθώς και σπάνιο αρχειακό υλικό από ελληνικές, ιταλικές, γερμανικές και αγγλικές πηγές, τα γεγονότα της περιόδου αναδεικνύονται, παρά την σύγχρονη εποχή της λήθης και αχαριστίας για εκείνους που έδωσαν τη ζωή τους, για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι και αμνήμονες.


Βίντεο 2ο:


http://www.youtube.com/watch?v=X16CKhwti08

28η Οκτωβρίου 1940, ημερ. Γ.Θεοτοκά



Τα υπόλοιπα 8 βίντεο είναι μια επιμελημένη έκδοση της Ενωμένης Ρωμηοσύνης :


1. Η Ιταλική εισβολή


3. Η γερμανική επίθεση


4. Κωνσταντίνος Κουκκίδης


Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Τα νέα προγράμματα για το μάθημα των Θρησκευτικών ... νόθευση και συγκρητισμός (του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου)

ΣΤΟΧΟΙ” ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διαβάζουμε, στις εισαγωγικές σελίδες του εγχειριδίου για εκπαιδευτικούς με το βαρύγδουπο τίτλο:  ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πρόγραμμα σπουδών στα θρησκευτικά”, 
που επιδοτήθηκε με χρήματα του ΕΣΠΑ, ενδεικτικά μεταξύ άλλων: 
 
Οι θρησκείες μπορούν να βοηθήσουν (...) στη δημιουργία μιας σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Η θρησκευτική εκπαίδευση χρειάζεται να υπερβεί πρακτικές μονοφωνίας και αντιλήψεις αποκλειστικότητας. Η διδασκαλία απαιτεί επαγγελματίες εκπαιδευτικούς, με ισχυρή θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση που έχουν διαμορφώσει κατανόηση του ρόλου τους και στοχαστικοκριτική στάση απέναντι στη θρησκεία. Η θρησκευτική εκπαίδευση καλείται να υπηρετήσει «θρησκευτικό γραμματισμό», που θα πρέπει να υπηρετεί κοινωνικά προτάγματα καθολικού χαρακτήρα, όπως είναι ο πολιτισμικός εγκλιματισμός του μαθητή στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα που ζει και όχι ο ιδεολογικός εγκιβωτισμός του σε μεριστικές και απολυτοποιημένες ερμηνείες και στάσεις ζωής (!)”. 

Οι στόχοι του μαθήματος, μεταξύ άλλων είναι: 
Η ανάδειξη του ολιστικού και μεταμορφωτικού χαρακτήρα της θρησκευτικής εκπαίδευσης”, 

ενώ στην Τρίτη τάξη Δημοτικού στόχος είναι: “να γνωρίσουν οι μαθητές (8 ετών!) σύμβολα, εικόνες, γιορτές, τελετουργίες και έθιμα άλλων θρησκειών, καθώς και τη σημασία τους στη ζωή των ανθρώπων”. 


Όμως ας μιλήσουμε συγκεκριμένα:
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 
Στα νέα βιβλία θρησκευτικών, που πιλοτικά εφαρμόζονται και αναμένεται να καθιερωθούν, καταργείται η βάσει της βιβλικής και εκκλησιαστικής Ιστορίας χρονολογική σειρά τῶν μαθημάτων, ενώ περιέχονται ενότητες κατ΄ επιλογή. Αυτό φέρνει αναστάτωση στη μνήμη των παιδιών, διότι δε θα καταλάβουν ποιο γεγονός συνέβη πρώτο και ποιο τελευταίο. Δεν θα συνειδητοποιήσουν την ενότητα της Καινής Διαθήκης, πόσο δε μάλλον τη σχέση της με την Παλαιά. 


Ακόμη εισάγονται, σε μεγάλο βαθμό, ακόμη και στο Δημοτικό, απίθανες λεπτομέρειες, ετεροδόξων και ετεροθρήσκων στοιχείων, νοθεύοντας το ορθόδοξο χριστιανικό μάθημα, πράγμα το οποίο δημιουργεί κίνδυνο για τα παιδιά, που απειλείται πλέον η ολοκλήρωσή τους ως ορθόδοξοι χριστιανοί. Τα διάφορα ετερόδοξα-ετερόθρησκα στοιχεία διδάσκονται συχνά σε συνάφεια με την ορθόδοξη θεολογία, πράγμα που μπορεί, ειδικά στην ευαίσθητη παιδική ηλικία, να καλλιεργήσει συγκρητιστικές τάσεις, του τύπου: “όλοι τον ίδιο Θεό λατρεύουμε, απλώς με διαφορετικό όνομα”. 

Συχνά ο τίτλος του μαθήματος είναι παραπειστικός. Στην Γ΄τάξη Δημοτικού, για παράδειγμα, βλέποντας τον τίτλο “Κυριακή, μια σημαντική μέρα της εβδομάδας”, φανταζόμαστε ότι θα βρούμε στοιχεία για τη Θεία Λειτουργία. Ὅμως περιλαμβάνονται στην ενότητα αυτή πολλά στοιχεία για τέσσερα θρησκεύματα, που απειλούν και δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι η ορθόδοξη χριστιανική λειτουργία ταυτίζεται ή είναι ισάξια με διάφορα τελετουργικά που διδάχθηκε μαζί με εκείνη. 
Κατά λέξη διαβάζουμε στην ίδια ενότητα τους τίτλους και μόνο: “Το Σάββατο των Εβραίων: Στη συναγωγή (ραββίνος, τορά, μενορά, κιπά, τεφιλίν). Η Παρασκευή των Μουσουλμάνων: Στο τζαμί ή τέμενος (Kοράνιο, μιναρές, μουεζίνης, χατίπης, ιμάμης, νίψεις προσώπου, χεριών και ποδιών, μάσμπαχ, κατεύθυνση προσευχής). Σύμβολα θρησκειών του κόσμου: σταυρός, ιχθύς, πέλεκυς, άστρο του Δαβίδ, Μενορά, ημισέληνος, όνομα του Αλλάχ, σβάστικα (Ινδοϊσμός-Τζαϊνισμός), γιν και γιανγκ, ωμ, τροχός τδιδασκαλίας του Βούδα (ντάρμα), λωτός, σύμβολο της μη βίας (αχίμζα).”(!) 


Στην ίδια τάξη, στο μάθημα των ... Χριστουγέννων διαβάζουμε στις ενότητες που το απαρτίζουν: “Ρος Ασανά: Η αρχή της χρονιάς για τους Εβραίους. Το τέλος του Ramadan των Μουσουλμάνων. Holi: Το τέλος του χειμώνα και η αρχή της άνοιξης για τους Ινδουϊστές (φωτιές, χρωματιστά νερά, κόκκινη σκόνη)”(!) 

Στο μάθημα περί προσευχής (Δ΄Δημοτικού): “Πώς προσεύχονται οι Μουσουλμάνοι. Προσευχές των Εβραίων - Σεμά. Παγκόσμιοι τόποι προσευχής”. 

Στην ίδια τάξη διαβάζουμε:Όλοι ίσοι όλοι διαφορετικοί: Τελετές ενηλικίωσης σε θρησκείες του κόσμου: Μπαρ Μιτσβά, Μπατ Μιτσβά. Ενηλικίωση Μουσουλμάνων. Ενηλικίωση Ινδουιστών. Γιορτές του κόσμου γεμάτες χαρά και φώς: Χανουκά,Diwali.” [αλήθεια τι εννοούν οι συγγραφείς με τον όρο “φως και χαρά”;] 

Και πάλι στη Δ΄τάξη: “Περί Αγίας Γραφής: Τα ιερά βιβλία των θρησκειών του κόσμου: Το Κοράνι: Το θέλημα του Αλλάχ, οδηγός των Μουσουλμάνων, ιερό αντικείμενο. Η Τορά (Ιουδαϊσμός): Ο Νόμος του Θεού, στη Συναγωγή, εβραϊκή γλώσσα. Βέδες, Σούτρες, Ταό. Τα βιβλία του Κομφούκιου: Το όνομα/ονόματα του Θεού στα Ιερά Βιβλία του Ιουδαϊσμού και του Ισλάμ (τα 99 ονόματα)”. 


Στην Ε΄δημοτικού: “Μαθητές και δάσκαλοι: Μεγάλοι δάσκαλοι θρησκειών του κόσμου (μαζί με τον Χριστό, που δεν παρουσιάζεται ως ο Μονογενής Υιός του Θεού και Σωτήρας): Μωάμεθ. Κομφούκιος. Βούδας”, 

στην ενότητα “ Προχωράμε αλλάζοντας”, παρουσιάζονται μεταξύ άλλων: “Νηστεία και άσκηση στις θρησκείες του κόσμου: Ισλάμ: Η νηστεία (Σάουμ) κατά τον μήνα Ramadan. Ιουδαϊσμός: Ta’anit (νηστεία) κατά τον εορτασμό του Yom Kippur (προσευχή, νηστεία, ελεημοσύνη). Ινδοϊσμός-Τζαϊνισμός: Εβδομαδιαίες, ετήσιες νηστείες, αποχή από κρέας, άσκηση-γιόγκα, ακραίες μορφές άσκησης. Βουδισμός: Η έννοια του μέτρου, εγκράτεια, διαλογισμός και γιόγκα”. 


Τέλος στην Στ΄τάξη, στην ενότητα: “Άγιοι άνθρωποιπαρουσιάζονται καιάγιοι άνθρωποι στις θρησκείες του κόσμου: Βούδας, Κομφούκιος, Μωάμεθ, Βισνού (Κρίσνα), Δαλάι Λάμα, Γκάντι και πολλά άλλα πρόσωπα, ιστορικά ή μυθικά 
[αλήθεια τι είναι “άγιος” για τους ιθύνοντες;]. 

Στην ενότητα:Θρησκείες στη χώρα μας”: Μαουλίντ (γενέθλια του Μωάμεθ). Πουρίμ των Εβραίων. Diwali των Ινδουϊστών. Θρησκευτικές μέρες Βουδισμού. Χορός του δράκου (Κίνα)”. 


Σε αντιδιαστολή δεν διδάσκονται πλέον στο Γυμνάσιο

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

ΤΟ ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΟ

Α. Οἱ 26χρονοι καὶ οἱ ἄλλοι*

Γιάννης Β. Κωβαῖος 

Ὅσα Ἑλληνόπουλα πρωτοπῆγαν στὸ σχολεῖο τὸ 1982 εἶναι σήμερα 26 χρόνων.Οἱ νεαροὶ αὐτοὶ καὶ ὅλοι οἱ νεότεροί τους διδάχτηκαν ἀποκλειστικὰ τὸ μονοτονικό. Ἀποτελοῦν, λοιπόν, τὴν «τυχερὴ» γενιὰ Ἑλλήνων, ποὺ κατὰ τοὺς ὑπέρμαχους τοῦ ἑνὸς τόνου θὰ ἀποκτοῦσε οὐσιαστικότερη παιδεία χωρὶς τὸν «βραχνά» τῆς περισπωμένης, τῆς ψιλῆς καὶ τῆς δασείας, τοῦ «μακρὸν πρὸ μακροῦ» καὶ τὰ τοιαῦτα.Τα παιδιὰ τοῦ μονοτονικοῦ εἶναι ἤδη ἐπαγγελματίες· δημοσιογράφοι πολλοὶ ἀπὸ αὐτά, ἐκπαιδευτικοί, δικηγόροι. Μεταχειρίζονται γραπτὸ λόγο στὰ «κοινά», πληκτρολογοῦν κείμενα στὸν ὑπολογιστή τους, κρατοῦν —ἔτσι κι ἀλλιῶς— κάποιες πρόχειρες σημειώσεις γιὰ τὴ δουλειά τους ἢ γιὰ τὰ ψώνια. Κι ὅμως· τὰ γραπτά τους αὐτὰ δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ ἰσχυριστεῖ ὅτι παρουσιάζουν καλύτερη εἰκόνα ὡς πρὸς τὸν τονισμό τους ἀπὸ ἐκεῖνα τῶν προηγούμενων, «ἄτυχων» καὶ «τυραννισμένων» γενεῶν τοῦ πολυτονικοῦ! …

Εἶναι ἐμπειρικὴ ἡ διαπίστωσή μου, ὡς φιλολόγου ἐπὶ μία εἰκοσαετία ἀλλὰ καὶ ὡς ἀναγνώστη —ἐπὶ σχεδὸν σαράντα χρόνια— ἐφημερίδων, ἀφισῶν ἀκόμη καὶ σχολικῶν βιβλίων! Μὲ πλήρη ὅμως ἐπίγνωση καταθέτω ὅτι (στατιστικὰ) τὰ σφάλματα τονισμοῦ στοὺς κάτω τῶν 26 εἶναι συχνότερα ἀπὸ αὐτὰ τῶν μεγαλυτέρων, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ σύστημα τονισμοῦ ποὺ ἀκολουθοῦν οἱ δεύτεροι! Καί, ἐπιτέλους, ἦρθε ὁ καιρὸς νὰ ἀναλάβει κάποιος ἁρμόδιος φορέας (Ἀκαδημία, Πανεπιστήμιο, Παιδαγωγικὸ Ἰνστιτοῦτο, Κέντρο Ἑλληνικῆς Γλώσσας;) νὰ διεξαγάγει μιὰ συστηματικὴ ἔρευνα, ποὺ θὰ τὸ ἐπιβεβαίωνε αὐτὸ καὶ θὰ μᾶς προσανατόλιζε ὑπεύθυνα καὶ ἐπιστημονικά. Παίρνοντας δεῖγμα γραφῆς ἀπὸ τὸν Τύπο, τὶς διαφημίσεις, τὰ σχολικὰ βιβλία καὶ μαθητικὲς ἐκθέσεις τοῦ 1980, φερ᾽ εἰπεῖν, καθὼς καὶ ἀντίστοιχο τοῦ 2000, εἶναι βέβαιο ὅτι θὰ καταγράψει μιὰ τέτοια ἔρευνα μεγαλύτερο ἀριθμὸ λαθῶν στοὺς τόνους σήμερα ἀπὸ ὅ,τι πρὸ εἰκοσαετίας. Θὰ τὸ τολμήσει κανείς;

Τίτλοι ἐφημερίδων καὶ περιοδικῶν «βγάζουν μάτι» μὲ λάθη τοῦ μονοτονικοῦ, τὸ ὁποῖο οὐσιαστικὰ ἔχει ἕναν κανόνα ὅλο κι ὅλο, μὲ τρεῖς-τέσσερις ἐξαιρέσεις, σὲ σχέση μὲ τοὺς δέκα καὶ πλέον κανόνες τοῦ πολυτονικοῦ! Σχολικὰ ἐγχειρίδια ποὺ ἐκδίδονται τὰ τελευταῖα χρόνια ἐμφανίζουν πλῆθος τέτοιων σφαλμάτων ἀναγκάζοντας τουλάχιστον τοὺς φιλολόγους καὶ τοὺς δασκάλους νὰ διεξάγουν… διμέτωπο ἀγώνα, γιὰ νὰ διδάξουν πειστικὰ τὸν τονισμὸ στὴν τάξην. Καί, προτοῦ ὁρισμένοι σπεύσουν νὰ ἐπιρρίψουν, παρ᾿ ὅλα αὐτά, τὶς εὐθύνες ὡς συνήθως στοὺς ἐκπαιδευτικοὺς γιὰ τὰ λάθη τῶν μαθητῶν, χωρὶς κι ἐμεῖς νὰ τὶς ἀποσιωπήσουμε, ἀξίζει νὰ σημειώσουμε καὶ κάτι ἀκόμη. Ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ἐπανόδου τῶν Ἀρχαίων στὸ Γυμνάσιο, οἱ γενιὲς αὐτὲς μαθητῶν δείχνουν πιὸ προσεκτικὲς στὸ πολυτονικὸ τῆς Ἀρχαίας ἀπὸ ὅ,τι στὸ μονοτονικὸ τῆς Νέας Ἑλληνικῆς, ἐφ᾽ ὅσον κατὰ τὴν ἔκφρασή τους «πιάνονται καὶ οἱ τόνοι», δηλαδὴ βαθμολογοῦνται (ἐνῶ, φυσικά, ἡ ὀρθογραφία δὲν πιάνεται οὔτε στὰ Μαθηματικά, οὔτε στὰ Θρησκευτικά, οὔτε στὰ Οἰκονομικὰ κ.λπ.). Οἱ ἴδιοι φιλόλογοι δὲν διδάσκουν καὶ τοὺς πολλοὺς τόνους καὶ τὸν ἕναν;

Μήπως, λοιπόν, δικαιώνεται ἡ ἀγωνία τοῦ Νικηφόρου Βρεττάκου, ὁ ὁποῖος δήλωνε πὼς «ὑπερτιμήθηκε ἡ ἄποψη ὅτι τὸ μονοτονικὸ διευκολύνει τοὺς μαθητές, κάτι πού, ἴσως, εἶναι ἀντιπαιδαγωγικό» καθὼς «τὸ παιδὶ πρέπει νὰ κοπιάζει γιὰ νὰ γίνει ἄνθρωπος ἱκανός, ὥστε στὴ ζωή του ν᾿ ἀντιμετωπίσει ὅλες τὶς ἀντιξοότητες»; Μήπως, μὲ ἄλλα λόγια, δὲν μᾶς ἔφταιγαν οἱ «κακοὶ» οἱ τόνοι καὶ τὰ «κακὰ» τά… πνεύματα ἀλλὰ καὶ ἐδῶ ἡ ψυχολογία τῆς εὐκολίας, τοῦ «ὢχ ἀδερφέ» καὶ τὰ ποικιλώνυμα συμφέροντα; Ὅσα ὁδηγοῦσαν τὸν Vladimir Volkoff νὰ ὑποδείξει: Ὅταν οἱ ἐχθροί σου θὰ ἔχουν ξεμάθει τὴν ὀρθογραφία τους, νὰ ξέρεις ὅτι ἡ νίκη πλησιάζει». Ἄρα, ὁ «κακός» μας ἑαυτὸς μᾶς ἔφταιγε. Καὶ αὐτὸν πῶς τὸν ἐξορκίζουμε;  Ποια είναι η γνώμη σας; 

Β. Ἀπὸ ποῦ ἄραγε σχηματίζονται;*

Μερόπη Ν. Σπυροπούλου
Κάποια μέρα, στὸ τέλος μιᾶς παράδοσης στοὺς δευτεροετεῖς φοιτητές μας, ἕνα κορίτσι ποὺ μὲ εἶχε παρακολουθήσει μὲ πολλὴ προσοχὴ μοῦ εἶπε: «Χρησιμοποιεῖτε μία κάπως διαφορετικὴ γλῶσσα, μὲ ὡραῖο ἦχο, γιατὶ μοῦ φάνηκε ὅτι ἔχει, κάπως, πιὸ πολλά… Φοὺ καὶ Θού». Προσπάθησα νὰ καταλάβω τί ἐννοοῦσε καὶ τῆς ζήτησα νὰ μοῦ φέρει ἕνα παράδειγμα. Νά, εἴπατε κάποιες λέξεις, ποὺ τὶς ἔχω σημειώσει κιόλας, ὅπως π.χ. ἀφαίμαξη, ἐφίδρωση, ἐφάμιλλος, καθοριστικός, αὐθαίρετος, πενθήμερο, μεθερμηνευόμενο, καὶ κάποιες ἄλλες ποὺ δὲν τὶς συγκράτησα, ἀλλὰ μοῦ ἄρεσαν. Ἀπὸ ποῦ ἀραγε σχηματίζονται αὐτὲς οἱ λέξεις; Τῆς ἐξήγησα τὸν κανόνα γιὰ τὸ τί συμβαίνει μὲ τὸ σύμφωνο τῶν προθέσεων, ὅταν αὐτὲς ἀποτελοῦν τὸ πρῶτο συνθετικὸ μαζὶ μὲ δασυνόμενες λέξεις καί, συγχρόνως, τῆς σχολίασα τὴ σημασία τῶν ἀντίστοιχων προθέσεων. Μὲ ἄκουσε μὲ ἀπορία καί, σχεδὸν ἔκθαμβη, μοῦ εἶπε μὲ κάποια νοσταλγία φεύγοντας: «Ἄ, γι᾿ αὐτὸ ποτὲ δὲ μοῦ ἄρεσε ἡ ἔκφραση “πενταήμερη ἐκδρομή”· Τί κρίμα ἐμεῖς νὰ μὴν τὰ ξέρομε ὅλα αὐτά…». Ἀλήθεια, τί κρίμα καὶ τί ἔγκλημα νὰ σᾶς τὰ ἔχομε ἐμεῖς στερήσει ὅλα αὐτά!  Σας έχει τύχει κάποιο ανάλογο περιστατικό; Ποιες λέξεις δεν προφέρουμε σωστά σήμερα λόγω άγνοιας; 

*Ἀφιέρωμα τοῦ περιοδικοῦ Εὐθύνη, τεῦχος 365, Μάϊος 2002, σελ. 243-248
το είδαμε εδώ

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

"Σώπα. ΜΗΝ μιλάς"

Πολλές φορές στη ζωή μας βρισκόμαστε σε δίλημμα . Βλέπουμε την αδικία. Συνήθως αυτοί που αδικούνται είναι οι ασθενείς, οι αδύναμοι, οι κατατρεγμένοι.
Και τότε τι κάνουμε;;;
Υπερασπιζόμαστε απερίφραστα το δίκαιο όπως έκανε ο Χριστός σε όλη τη ζωή του ή σιωπούμε για να "κρατήσουμε τις ισορροπίες" και να "μην μπλέξουμε"...


Ως καθηγητές αλλά και ως Ορθόδοξοι πιστοί καλούμαστε καθημερινά να απαντήσουμε σε αυτή την πρόκληση. Πριν λίγες μέρες μια χούφτα πιστοί έδωσαν την δική τους απάντηση (εδώ).

Το βίντεο μας θέτει όλους προ των ευθυνών μας :



Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

"Γκουροποίηση": Η νέα αρρώστια στην Εκκλησία μας


Όντας πιστά μέλη της Ορθόδοξης εκκλησίας μας, διαπιστώνουμε ένα άρρωστο φαινόμενο :

Υπάρχουν ΙΕΡΑΡΧΕΣ "κλειδωμένοι" μέσα στα γραφεία τους, που είναι αδύνατο να συναντηθείς μαζί τους (αν δεν έχεις κάποιο γνωστό, είναι πάντα "απασχολημένοι"), περιστοιχισμένοι από αυλοκόλακες, με μοναδική επαφή τους με την σύγχρονη κοινωνία τα κατευθυνόμενα ΜΜΕ (βραδινά δελτία ειδήσεων), να τοποθετούνται συχνά και επί μακρόν επί "παντός επιστητού" στο κυριακάτικο κήρυγμά τους (ουσιαστικά την μοναδική "επικοινωνία τους" -έστω κ ως μονόλογο- με τον πιστό λαό).



Ακόμη πιο νοσηρό είναι το φαινόμενο, ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ, να αποφεύγουν να επισημάνουν στους Ιεράρχες τα λάθη τους.
Έτσι οι επευφημίες των αυλοκολάκων στα μητροπολιτικά γραφεία υπερισχύουν και η σιωπή των πιστών ενισχύει τον εγωισμό και την οίηση των Ιεραρχών και τους κάνει να "ξεφεύγουν" ακόμη περισσότερο.

Δυστυχώς αυτό που συνέβαινε μέχρι σήμερα μόνον με τους Ιεράρχες, επεκτείνεται σε ένα πνεύμα "γκουροποίησης" όλων των ιερωμένων.
Οι πιστοί υπάρχουν στην εκκλησία μόνο σε ρόλο "κομπάρσου", η υγιής σχέση πιστών-ιερωμένων γίνεται πλέον νοσηρή και ο εγωισμός και το "αλάθητο" των Ιεραρχών μεταδίδεται ως ιός πλέον και στους χαμηλόβαθμους ιερείς.  
Οι προσωπικές απόψεις συγκεκριμένων αρχιμανδριτών γίνονται πλέον ΔΟΓΜΑ και αναπαράγονται ως "θεϊκές εντολές" και οι αποφάσεις, οι υπερβολές και τα λάθη τους τους -φυσική συνέπεια της οίησής τους- σκανδαλίζουν τους πιστούς, οι οποίοι προσπαθούν μάταια να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα...
Απόσπασμα  κειμένου που δυστυχώς αποκαλύπτει πολλές αλήθειες. Πηγή

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Σε 8 από τα 11 μαθήματα ο μαθητής γράφει 0 (μηδέν), κι όμως ΠΡΟΑΓΕΤΑΙ στην επόμενη τάξη!

Στα Λύκεια οι μεταρρυθμίσεις-πυροτεχνήματα των τόσων και τόσων Υπουργών Παιδείας,
  • με τους τόσους και τόσους ειδικούς συμβούλους τους σε παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά θέματα 
  • και με τους τόσους και τόσους αναθεωρητές και ειδήμονες 
 οδήγησαν τα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άρα όλο το εκπαιδευτικό μας σύστημα σε ζοφερή κατάσταση η οποία ανάγλυφα αποτυπώνεται στον παρακάτω έλεγχο ενός «υποθετικού» (;;;) μαθητή της Α΄ Λυκείου...



Ο μαθητής αυτός, που από τις 11 γραπτές εξετάσεις στις οποίες κλήθηκε να συμμετάσχει στις 8 ή δεν προσήλθε ή ήρθε και έγραψε για μηδέν, προάγεται με γενικό βαθμό 9,5 !!!!!


Ο παραπάνω έλεγχος επίδοσης αποτελεί τη «χειρότερη» προφορική βαθμολογία για
μαθητή της Α΄ Λυκείου, εκτός ελαχίστων δακτυλοδεικτούμενων «ειδικών» περιπτώσεων σε
όλη την Ελλάδα.

Ο λόγος είναι προφανής.
Ελάχιστοι καθηγητές (έως κανένας) βάζουν σε μαθητή προφορικά κάτω από 8, έστω και αν ο μαθητής αξίζει για -7. Συνήθως βάζουν πάνω από 10.
Η εμπειρία μου δηλαδή ως δασκάλου σε Ελληνικό Λύκειο, μου λέει ότι τα οχτάρια στην προφορική βαθμολογία του μαθητή είναι τελείως πλασματικά και οφείλονται κυριολεκτικά στην «ελεημοσύνη» του καθηγητή. Ο μαθητής αυτός αξίζει για πολύ παρακάτω από 8.
• Η βαθμολογία των Θεολόγων, με μεγάλη πιθανότητα έως βεβαιότητα, κυμαίνεται συνήθως από 18 έως 20.
• Η βαθμολογία των καθηγητών Αγγλικής φιλολογίας, με μεγάλη πιθανότητα έως βεβαιότητα, κυμαίνεται συνήθως από 17 έως 20


Παρατηρήσεις γενικές
1) Καθένα από τα μαθήματα Θρησκευτικά, Αγγλικά, Ιστορία και Ερευνητική Εργασία (Project) έχει μόνο του την ίδια αξία που έχουν μαζί τρία μαθήματα: η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία.
Καθένα από τα μαθήματα Θρησκευτικά, Αγγλικά, Ιστορία και Ερευνητική Εργασία (Project) έχει μόνο του την ίδια αξία που έχουν μαζί τρία μαθήματα: τα Αρχαία, η Νεοελληνική Λογοτεχνία και η Νεοελληνική Γλώσσα
Καθένα από τα μαθήματα Θρησκευτικά, Αγγλικά, Ιστορία και Ερευνητική Εργασία (Project) έχει μόνο του την ίδια αξία που έχουν μαζί δύο μαθήματα: η Άλγεβρα και η Γεωμετρία.
Αυτό σημαίνει ότι ένα παιδί που ξέρει καλά Αγγλικά ώστε να εξασφαλίσει 20
προφορικά και γραπτά και κάνει καλά το σταυρό του ώστε να εξασφαλίσει 20 στα
Θρησκευτικά, δε χρειάζεται να διαβάσει τίποτε άλλο όλη τη χρονιά και δε χρειάζεται
να γράψει εξετάσεις σε κανένα άλλο μάθημα.

Θα περάσει έτσι κι αλλιώς...

2) Ο μαθητής του παραπάνω ελέγχου επίδοσης είναι ουσιαστικά αμόρφωτος και το ίδιο αμόρφωτος θα μείνει στη Β΄ Λυκείου όπου θα επικρατήσει το ίδιο πνεύμα.
Αμόρφωτος θα τελειώσει το Λύκειο και αμόρφωτος θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού μας μωσαϊκού.

3) Ο μαθητής του παραπάνω ελέγχου επίδοσης είναι ουσιαστικά αμόρφωτος και κανείς ΠΟΤΕ δε θα ζητήσει ευθύνες από την Πολιτεία που τον άφησε αμόρφωτο διότι:

Ο μαθητής «βολεύτηκε», μιας και δεν έμεινε στην ίδια τάξη, ακόμη και χωρίς καμιά απολύτως προσπάθεια. Χωρίς καθόλου μα καθόλου διάβασμα όλη τη χρονιά και χωρίς να πάει να γράψει σε οκτώ βασικότατα μαθήματα (ΜΗΔΕΝ ΣΕ 8 ΓΡΑΠΤΑ) πέρασε την τάξη.
Ο μαθητής αυτός ερχόταν και έφευγε από το Λύκειο μόνο και μόνο για να μη ξεπεράσει το όριο των απουσιών και για να έχουν όλοι στον περίγυρό του την ψευδαίσθηση ότι «πάει Σχολείο».
Αυτός ο μαθητής δεν έμαθε ΤΙΠΟΤΕ γιατί δε χρειάστηκε τίποτε να μάθει για να περάσει τις τάξεις του Λυκείου

Οι γονείς του μαθητή «βολεύτηκαν», γιατί το παιδί τους «δεν έμεινε στην ίδια τάξη»...
Το γεγονός βέβαια ότι το παιδί τους ποτέ δε διάβασε και ότι ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ δεν ξέρει γράμματα δεν τους ανησυχεί καθόλου.

Οι καθηγητές των δημόσιων Σχολείων «αποβάλλουν» σιγά σιγά το άγχος της μόρφωσης ανθρώπων και «παραιτούνται», μιας και βλέπουν την Πολιτεία την οποία υπηρετούν να τους ζητά σχεδόν άμεσα και επιτακτικά αυτό ακριβώς! Να μη μορφώνουν!

Οι καθηγητές των φροντιστηρίων συνηθίζουν σιγά σιγά στο να μη βοηθούν τη μόρφωση των νέων ανθρώπων, συνηθίζουν στο να μη προσφέρουν γνώση ουσιαστική στους μαθητές, αλλά να τους τροφοδοτούν με καταστροφικές και χωρίς νόημα (α-νόητες) τεχνικές εισόδου στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ
• Η Πολιτεία «βολεύτηκε», γιατί κανείς δε θα της ζητήσει ευθύνες για τους μηχανισμούς της που παράγουν αμόρφωτους ανθρώπους...
Τελικά όλοι βολεύτηκαν!



Ο παραπάνω μαθητής θα περάσει τις τάξεις χωρίς να έχει διαβάσει καθόλου, χωρίς να έχει «κουραστεί» καθόλου, χωρίς να έχει ασχοληθεί καθόλου με το Σχολείο του...
Ο μαθητής αυτός θα πάρει απολυτήριο Λυκείου ως χάρισμα. Θα το πάρει χωρίς να το
δικαιούται...
Και η Ελληνική Πολιτεία, που

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

Θεία Λειτουργεία : "δεν χρειαζόμαστε μετάφραση αλλά κατήχηση" (του Κ.Χολέβα)

Γρήγορος, γεμάτος ζωντάνια, ευχάριστος και μεστός από παραδείγματα και επιχειρήματα ο λόγος του κ. Χολέβα. Ειλικρινά αξίζει να τον ακούσετε :





από την εισήγησή του με θέμα: «Δεν χρειαζόμαστε μετάφραση αλλά κατήχηση», στην ημερίδα που διοργάνωσε η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Νέων της Ι.Μ.Δημητριάδος και Αλμυρού, στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλία, το Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012, με θέμα: "Το ζήτημα της γλώσσας στη λατρεία"
το είδαμε εδώ