" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

SOS από την Κορυτσά (Β.Ηπείρου) για το Ελληνικό σχολείο

Πρόβλημα επιβίωσης αντιμετωπίζει το ελληνικό εκπαιδευτήριο «Ομηρος» που λειτουργεί εδώ και μία δεκαετία στην Κορυτσά, φιλοξενώντας τόσο τα παιδιά της ελληνικής μειονότητας της περιοχής όσο και Αλβανούς μαθητές που προτιμούν την ποιότητα σπουδών που τους παρείχε το πρότυπο αυτό -για τα αλβανικά δεδομένα- σχολείο.

Το τελευταίο διάστημα και με αιτιολογία την οικονομική κρίση που περνά η Ελλάδα, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει στην καταβολή των λειτουργικών εξόδων του σχολείου και των μισθών του προσωπικού. Και δεν είναι η πρώτη φορά που σημειώνεται αύτη η καθυστέρηση.

Στην Κορυτσά το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν φήμες ακόμη και περί κλεισίματος του σχολείου, καθώς αν δεν λυθεί το πρόβλημα αυτό, είναι πιθανό οι αλβανικές αρχές να μην επιτρέψουν τη συνέχιση της λειτουργίας του την επόμενη χρονιά. Μειονοτικές οργανώσεις απευθύνουν έκκληση προς το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και το υπουργείο Εξωτερικών να δοθεί λύση και να τακτοποιηθούν οι οικονομικές εκκρεμότητες ώστε να μη χαθεί «ό,τι πιο επιτυχημένο έχει να επιδείξει η πατρίδα μας στην περιοχή της Κορυτσάς». Σύμφωνα με πληροφορίες της τελευταίας στιγμής, τις αμέσως επόμενες μέρες αναμένεται να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, γιατί διαφορετικά το μουσουλμανικό σχολείο (που ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια στην Κορυτσά και μάλιστα με τουρκική χρηματοδότηση) εμφανίζεται έτοιμο να υποδεχτεί τους Αλβανούς μαθητές σε περίπτωση κλεισίματος του «Ομήρου».

Οπως αναφέρουν σε επιστολή τους στην «Espresso» κάτοικοι της Κορυτσάς: «Το κλείσιμο του σχολείου θα είναι μια μεγάλη ήττα της ελληνικής διπλωματίας και του ελληνικού κράτους, γι’ αυτό και οι Ελληνες της Κορυτσάς απευθύνουμε έκκληση για να λυθεί άμεσα το οικονομικό θέμα. Το ελληνικό κράτος έχει την υποχρέωση ώστε να μας βοηθήσει, γιατί μας άφησε μόνους για πολλά χρόνια, ενώ εμείς πολεμούσαμε για να σταθούμε και να κρατήσουμε την ταυτότητά μας με πολλούς εχθρούς», αναφέρουν χαρακτηριστικά.


Κάθε χρόνο οι μαθητές αυξάνονται
Τα ελληνικά εκπαιδευτήρια «Ομηρος» βρίσκονται στη Κορυτσά της Αλβανίας, στο 1ο χλμ. Εθνικής Οδού Κορυτσάς - Ερσεκάς. Τα Ελληνικά Σχολεία Κορυτσάς αποτελούν καρπό πολυετών προσπαθειών των ομογενών.

Το σχολείο στεγάστηκε σε χώρο που αποτελεί ιδιοκτησία της ελληνικής πολιτείας, η οποία άρχισε να ανεγείρει σειρά τεσσάρων κτιρίων με χρηματοδότηση του ΥΠΕΞ.

Η λειτουργία του, όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου, άρχισε μ’ ένα τμήμα της Α’ τάξης και μετά από ραγδαία αύξηση έφτασε τη φετινή χρονιά στα είκοσι ένα και για τις έξι τάξεις του Δημοτικού, συμπεριλαμβανομένων και τεσσάρων νηπιαγωγείου. Ο αριθμός των μαθητών έχει ανέλθει στους 370 για το Δημοτικό και 80 για το Νηπιαγωγείο. Το επόμενο έτος ο αριθμός των μαθητών αναμένεται να ανέλθει στους 500.

Το σχολείο είναι δίγλωσσο. Πλην της ελληνικής, διδάσκεται η αλβανική γλώσσα από δεκαοχτώ επιτόπιους δασκάλους, σύμφωνα με το πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας της Αλβανίας. Στο σχολείο υπηρετούν είκοσι Ελληνες εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας.

Τα μαθήματα που διδάσκονται είναι η Ελληνική Γλώσσα, η Μελέτη Περιβάλλοντος, τα Τεχνικά, η Ζωγραφική, η Μουσική και η Γυμναστική. Από την Γ’ τάξη αρχίζει και η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας.

Τα εκπαιδευτήρια διαδραματίζουν σημαντικό εκπαιδευτικό και πολιτιστικό ρόλο στην πόλη της Κορυτσάς και έχουν τύχει θερμής υποδοχής από την κοινωνία της πόλης, έχοντας κάθε χρόνο πολλές αιτήσεις για εγγραφή νέων μαθητών.


Συγκλονιστική επιστολή των κατοίκων στην «Εspresso» για τον κίνδυνο να υποστεί η διπλωματία μας μεγάλη ήττα
Η «Εspresso» έλαβε μια συγκλονιστική επιστολή, κραυγή αγωνίας για το μέλλον του σχολείου, που την υπογράφουν Ελληνες της Κορυτσάς:

«Το διδακτικό προσωπικό έχει κάνει υπομονή εδώ και έναν χρόνο για τους μισθούς, και είναι αξιέπαινο, δείχνοντας υπερβολική αγάπη για το σχολείο αλλά και υψηλές αρχές και ιδανικά. Το θέμα είναι το εξής: ότι αν συνεχιστεί ακόμη και για λίγες μέρες ή καλύτερα για κάποιες εβδομάδες αυτό το πρόβλημα, διακινδυνεύουμε πάρα πολλά. Μερικά από αυτά είναι:

1) Ικανοποίηση των εθνικιστικών κύκλων στην Αλβανία και πραγματοποίηση των στόχων τους, αφού στην Κορυτσά σκοπεύουν στην μη αναγνώριση της ύπαρξης ελληνικής μειονότητας, στην απομόνωσή της από τις υπόλοιπες μειονοτικές περιοχές και από τον κορμό της μητέρας Ελλάδος. Οι κύκλοι αυτοί επιθυμούν να

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: «Η ΥΠΕΡΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΚΑΝΕΙ ΑΝΩΡΙΜΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!»

Ένα άλλο πάλι, που βλάπτει τα παιδιά, είναι η υπερπροστασία, δηλαδή η υπερβολική φροντίδα, η υπερβολική αγωνία κι άγχος των γονέων. Ακούστε ένα περιστατικό.  

Ένα άλλο πάλι, που βλάπτει τα παιδιά, είναι η υπερπροστασία, δηλαδή η υπερβολική φροντίδα, η υπερβολική αγωνία κι άγχος των γονέων. Ακούστε ένα περιστατικό.
Μια μητέρα μου παραπονιόταν ότι το παιδί της, πέντε χρονών, δεν υπάκουε. Της έλεγα, «εσύ φταίεις», αλλά δεν το καταλάβαινε. Κάποια φορά επήγαμε με την μητέρα αυτήν ένα περίπατο στη θάλασσα με τ’ αυτοκίνητο της. Είχε μαζί της και το παιδί. Σε λίγο ο μικρός ξέφυγε απ’ το χέρι της κι έτρεξε προς τη θάλασσα. Υπήρχε, μάλιστα, ένας σωρός από άμμο κι απ’ την πίσω πλευρά του απότομα απλωνόταν η θάλασσα. Η μητέρα αγχώθηκε, ήταν έτοιμη να φωνάξει, να τρέξει, διότι είδε τον μικρό στην κορυφή του σωρού, μ’ απλωμένα τα χέρια να κάνει ισορροπία. Εγώ την καθησύχασα, της είπα και γύρισε την πλάτη προς το παιδί και λίγο λοξά παρακολουθούσα. Όταν ο μικρός απελπίσθηκε να προκαλεί την μητέρα του, για να την τρομάξει και να φωνάξει, όπως συνήθως, σιγά σιγά κατέβηκε ήσυχος και μας επλησίασε. Αυτό ήταν! Τότε πήρε η μητέρα το μάθημα της σωστής αγωγής.


Μια άλλη μητέρα παραπονιόταν για τον μοναχογιό της ότι δεν έτρωγε όλα τα φαγητά και κυρίως το γιαούρτι. Ο μικρός ήταν περίπου τριώ χρονών και την επαίδευε την μάνα καθημερινά. Της λέγω:
«Θα κάνεις το εξής. Θ’ αδειάσεις το ψυγείο απ’ όλα τα τρόφιμα. Θα το γεμίσεις με ορισμένη ποσότητα γιαούρτι. Θα ταλαιπωρηθείτε και οι γονείς για μερικές ημέρες. Ήλθε η ώρα του φαγητού; Θα δώσεις στον Πέτρο γιαούρτι. Δεν θα το φάει. Το βράδυ το ίδιο, την άλλη μέρα το ίδιο. Ε, μετά θα πεινάσει, κάτι θα δοκιμάσει. Θα κλάψει, θα φωνάξει. Θα τα υποστείτε. Μετά θα το φάει ευχαρίστως».
Έτσι συνέβηκε κι έγινε το γιαούρτι το καλύτερο φαγητό για τον Πέτρο.

Δεν είναι δύσκολα αυτά. Κι όμως πολλές μητέρες δεν τα καταφέρνουν και δίδουν πολύ αρνητική αγωγή στα παιδιά τους. Μητέρες που κάθονται πάνω απ’ τα παιδιά τους συνεχώς και τα καταπιέζουν, δηλαδή τα υπερπροστατεύουν, απέτυχαν στο έργο τους. Ενώ πρέπει ν’ αφήνεις το παιδί μόνο του να ενδιαφερθεί για την πρόοδό του. Τότε θα

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

53ο Παιδαγωγικό Συνέδριο Μ. Βασιλείου- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ : «Σταυρική πορεία καί ἀνάσταση τοῦ γένους»

Ο Τομέας Επιστημόνων του Συλλόγου «Ο Μέγας Βασίλειος» σας προσκαλεί να τιμήσετε με την παρουσία σας το 53ο Παιδαγωγικό Συνέδριο με θέμα:
«Σταυρική πορεία καί ἀνάσταση τοῦ γένους»

το οποίο θα πραγματοποιηθεί:
στην  Αθήνα 
την Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012,  
στο Ἀμφιθέατρο του Πολεμικοῦ Μουσείου, Βασ. Σοφίας καί Ριζάρη 2, Ἀθήνα, Στάση Μετρό: «Εὐαγγελισμός» και 


στη Θεσσαλονίκη  
την Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013, 
στο Αμφιθέατρο του Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Ιδρύματος της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης (Διακονία), οδός Ν. Πλαστήρα 65, Χαριλάου, τηλ. 2310397700

Στους ενδιαφερομένους παρέχεται  βεβαίωση παρακολουθήσεως του Συνεδρίου

Μέσα από την Τράπεζα Ιδεών μπορείτε να παρακολουθήσετε τη ροή του Συνεδρίου
(αναμετάδοση, εισηγήσεις, ανακοινώσεις, πορίσματα κλπ).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 
http://www.tideon.org/index.php/2012-02-03-08-08-55/2012-02-28-20-22-48/372-2012-05-04-08-59-33/3810-53

Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

ΦΕΤΟΣ ΓΙΟΡΤΑΣΑΜΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΑ Ή ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ;

«Ἐπί γῆς εἰρήνη καί ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία» ψάλλουμε τά Χριστούγεννα καί ἔτσι τονίζουμε τό οἰκουμενικό καί πανανθρώπινο μήνυμα τῆς μεγάλης αὐτῆς ἑορτῆς καί πανηγύρεως. Ἡ σύγχυση, ὅμως, τῆς ἐποχῆς μας καί τά ἔξωθεν ἐρχόμενα ρεύματα τῆς ὑλιστικῆς καί ἰσοπεδωτικῆς παγκοσμιοποιήσεως τείνουν νά μετατρέψουν τά Χριστούγεννα σέ ἕνα ἐμπορικό πανηγῦρι καί σέ μία ἀποθέωση τοῦ εὐδαιμονισμοῦ καί τοῦ καταναλωτισμοῦ. Τά περισσότερα μέσα ἐνημερώσεως μιλοῦν γιά δῶρα, διακοπές στά χιόνια, γιά ρεβεγιόν καί ξενύχτια τήν παραμονή τῶν Χριστουγέννων καί μέ κάθε τρόπο προσπαθοῦν νά μᾶς ἀπομακρύνουν ἀπό τήν παραδοσιακή ἑλληνορθόδοξη ἑορτή τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Κυρίου. Προβάλλουν Χριστούγεννα .... χωρίς Χριστό!
 
Στό βωμό τῆς παγκοσμιοποιήσεως θυσιάζεται ὁ ἀληθινός Ἅγιος καί Μέγας Βασίλειος καί μέ τό ὄνομά του ἐμφανίζεται μία στρουμπουλή κοκκινοφορεμένη κούκλα ἡ ὁποία κατακλύζει καταστήματα καί σπίτια. Τί σχέση μέ αὐτά τά ἐμπορικά τεχνάσματα μπορεῖ νά ἔχει ὁ σοφός Ἐπίσκοπος Καισαρείας, ὁ ὁποῖος χάριζε κυρίως πνευματικά δῶρα καί φώτιζε τούς συνανθρώπους του μέ τήν διδασκαλία καί τήν φιλανθρωπία του; Ἀκόμη καί ὡς πρός τό ὄνομά του ἡ παγκοσμιοποιημένη ἐκδοχή τοῦ ἅη Βασίλη προκαλεῖ σύγχυση. Σάντα Κλάους τόν λένε οἱ Δυτικοί, ὄνομα πού παραπέμπει μᾶλλον στόν Ἅγιο Νικόλαο παρά στόν Ἅγιο Βασίλειο.
 
Ἐμεῖς ἄς προσπαθήσουμε νά γιορτάσουμε ἑλληνορθοδόξως καί ἀνατολικῶς,
γιά νά παραφράσουμε μιά σχετική φράση τοῦ Παπαδιαμάντη, καί ἄς διδάξουμε στά παιδιά μας ποιός ἦταν ὁ πραγματικός Ἅγιος Βασίλειος, ποιά ἦταν ἡ πατερική του σοφία, ποιό ἦταν τό τεράστιο κοινωνικό του ἔργο, πῶς δίδασκε τούς νέους νά μελετοῦν ἐπιλεκτικά τά ἀρχαῖα ἑλληνικά κείμενα σάν τή μέλισσα πού ἐπισκέπτεται τά ἄνθη καί ἀποφεύγει τά ἀγκάθια.
Ἡ παραδοσιακή Θεία Λειτουργία τῶν Χριστουγέννων ἀντικαθίσταται ἀπό τά ξενύχτια, τά ρεβεγιόν καί τήν χαρτοπαιξία γιά νά φανοῦμε δῆθεν μοντέρνοι καί παγκοσμιοποιημένοι.

Ὄχι, εὐτυχῶς, ἡ ἐπισήμανση αὐτή δέν ἀφορᾶ ὅλους τούς Ἕλληνες. Εὐτυχῶς ὑπάρχουν πολλοί, μικροί καί μεγάλοι, πού θά σηκωθοῦν ἐνωρίς τά ξημερώματα γιά νά μετάσχουν τῆς Χριστουγεννιάτικης Θείας Λειτουργίας καί νά μεταλάβουν μετά ἀπό τή νηστεία πού ἐτήρησαν. Ὑπάρχουν πολλοί, δόξα τῶ Θεῶ πού

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Παραδοσιακά ΕΛΛΗΝΙΚΑ κάλαντα (και στίχοι)

Ακούστε και δείτε στο σχετικό βίντεο με κάλαντα δωδεκαημέρου που ερμηνεύουν παιδιά του Μουσικού Σχολείου Σιάτιστας (ορχήστρα και χορωδία).

Η ορχήστρα απαρτίζεται από μαθητές λυκείου και η χορωδία κυρίως από μαθητές γυμνάσιου.

Ακούγονται με τη σειρά τα:

1. Ηπειρώτικα κάλαντα
2. Βυζαντινά κάλαντα (Άναρχος Θεός)
3. κάλαντα Θράκης (σαράντα μέρις σαράντα νύχτις)
4. Κερκυραϊκά κάλαντα
5. κάλαντα Θεοφανίων Κύπρου
6. κάλαντα Φούρνων Ικαρίας
7. Πρωτοχρονιάτικα κάλαντα

Το προγραμμα ετοιμάστηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα γι αυτό να το κρίνετε με επιείκια.
Επίσης το αποτέλεσμα αδικεί την όλη προσπάθεια διότι υπήρχαν τεράστια προβλήματα με την ηχοληψία.



Την ώρα που τα ακούμε, ας ρίξουμε μια ματιά και στους στίχους τους :

Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Χριστουγεννιάτικες αποστολές της ΣΦΕΒΑ στη Βόρειο Ήπειρο

Είναι στ' αλήθεια παρήγορο που η ΣΦΕΒΑ, μια εθελοντική οργάνωση φοιτητών που ίδρυσε ο Μακαριστός μητροπολίτης Σεβαστιανός, κάνει αθόρυβα τόσο σημαντικό έργο:
Στηρίζει τα Ελληνικά φροντιστήρια στο χώρο της Β.Ηπείρου

Δείτε την επίσκεψη στην περιοχή της Κορυτσάς εδώ:

Παραθέτουμε το Δελτίο Τύπου και βίντεο από την επίσκεψη στην περιοχή των Αγίων Σαράντα:


Καί αὐτά τά Χριστούγεννα μέλη τοῦ ΠΑΣΥΒΑ καί τῆς ΣΦΕΒΑ βρεθήκαμε κοντά στούς δασκάλους καί στούς μαθητές τῶν φροντιστηρίων ἑλληνικῆς γλώσσας στή Βόρειο Ἤπειρο.


Στίς 8 καί 9 Δεκεμβρίου μέλη μας ἐπισκέφτηκαν τήν περιοχή τῶν Ἁγίων Σαράντα. Στό χωριό Ντερμίσι( Ἁγία Σοφία) κάτω ἀπό καταρρακτώδη βροχή,  ἐπισκεφτήκαμε τό σχολεῖο πού ἄνοιξε ξανά ὕστερα ἀπό ἀρκετά χρόνια, μέ 15 μαθητές. Παρακολουθήσαμε τήν ὄμορφη γιορτούλα πού μᾶς ἑτοίμασαν, γιορτή ἐλπίδας καί χαρᾶς καί μοιράσαμε δῶρα στά παιδιά τοῦ χωριοῦ.




Στόν ἴδιο χῶρο ξεναγηθήκαμε στό μουσεῖο ἑλληνικῆς παιδείας, λαογραφίας καί πολιτισμοῦ πού ἵδρυσε καί συντηρεῖ ὁ δραστήριος σύλλογος συνταξιούχων δασκάλων ἑλληνικῆς γλώσσας νομῶν Δελβίνου καί Ἁγίων Σαράντα μέ ἐπικεφαλῆς τόν πρόεδρό του κ. Γιῶργο Ζαφειράτη. Τό μουσεῖο αὐτό, μοναδικό στό εἶδος του στήν περιοχή,  ἀποτελεῖ μία ἀξιέπαινη προσπάθεια γιά τήν διατήρηση τῆς ἱστορικῆς καί πολιτιστικῆς ταυτότητας τοῦ ἑλληνισμοῦ καί διατηρεῖ ἕνα μοναδικό ἀρχεῖο τῆς ἡρωικῆς προσφορᾶς τῶν ἑλληνοδιδασκάλων στόν βορειοηπειρωτικό ἑλληνισμό.


Ἀμέσως μετά μεταβήκαμε στό γειτονικό χωριό Ραχούλα ὅπου πραγματοποιήσαμε ἕνα καθῆκον χρέους καί τιμῆς πρός ἕναν ἀπό τούς δασκάλους ἐκείνους πού στά δύσκολα χρόνια τοῦ Χότζα ἔδωσε τή ζωή του ὑπερασπιζόμενος τίς

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Εκτουρκισμού της Θράκης, με χρήματα του Ελληνικού κράτους

Γράφει ο Κώστα Χαρδαβέλλας

Ο έλληνας φορολογούμενος πληρώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης Ελλήνων μουσουλμανοπαίδων για να κάνουν μητρική τους γλώσσα τα τούρκικα, χιλιάδες παιδιά στη Θράκη και να δημιουργείται έτσι μια γενιά Ελλήνων που νιώθουν Τούρκοι υπήκοοι μέσα στην ελληνική επικράτεια.  


Το «πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων» της μειονότητας της Θράκης έχει υποτίθεται σαν στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών στη μόρφωση για τα παιδιά της μειονότητας. Τους δίνεται η ευκαιρία να επιλέξουν την τούρκικη ή ελληνική γλώσσα στα σχολεία που θέλουν να πάνε. 


Σε αντιδιαστολή, ένα "Κρυφό Σχολειό" στην Κομοτηνή: Η  Κιβωτός της Δόμνας Βισβίζη


Στην πράξη, αυτό που γίνεται είναι να καθιερώνεται η τουρκική γλώσσα ως η επίσημη μειονοτική γλώσσα όλων των μουσουλμάνων μαθητών, εξαφανίζοντας την Πομακική γλώσσα καθώς και τη Ρομανή (των Ρομά), που είναι οι μητρικές γλώσσες χιλιάδων μουσουλμανοπαίδων καθώς βέβαια και την Ελληνική στα μειονοτικά σχολεία. 

Μιλάμε δηλαδή για μία μέθοδο εκτουρκισμού της Θράκης και μάλιστα με χρήματα του ελληνικού κράτους, καθώς το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων συγχρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και κοινοτικά κονδύλια και στοίχισε από το 1997 έως το 2012 27.245.000 ευρώ. 


Στην πρώτη και δεύτερη φάση (1997-2004) το πρόγραμμα στοίχισε 9.640.000 ευρώ, στην τρίτη φάση (2004-2008) στοίχισε 7.350.000 ευρώ και στην τέταρτη 2009-2012 μάς κόστισε 10.255.000 ευρώ. 


Επιστημονική υπεύθυνη είναι η καθηγήτρια κ. Άννα Φραγκουδάκη, ενώ μέχρι και το 2007 συμμετείχε σε αυτό και η γνωστή κ. Θάλεια Δραγώνα (βουλευτής Επικρατείας τότε του ΠΑΣΟΚ).


Παράλληλα, με όλα αυτά το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής ασκεί έντονες πιέσεις σε γονείς μουσουλμάνους που έχουν νηπιακής ηλικίας παιδιά να τα πηγαίνουν μόνο σε νηπιαγωγεία που τους μιλάνε τούρκικα και τα οποία «φυτρώνουν» σαν μανιτάρια στη Θράκη με χρηματοδότηση της τουρκικής πλευράς.
 

το είδαμε εδώ

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

Απόφαση σταθμός Δικαστηρίου για τις απαλλαγές μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών και για τον Ορθόδοξο ομολογιακό του χαρακτήρα

Βαρυσήμαντη Απόφαση έλαβε το Διοικητικό Εφετείο Χανίων σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών αλλά και γενικότερα το χαρακτήρα που θα πρέπει να έχει το μάθημα βάσει των επιταγών του Συντάγματος και των Νόμων της Ελληνικής Πολιτείας.

στη Φωτογραφία: Μολδαβία –Σχολικά βιβλία Θρησκευτικών με βάση την Ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία


Η Απόφαση ελήφθη μετά από Αίτηση εννέα Θεολόγων καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων που αφορούσε στη σιωπηρή απόρριψη από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Χανίων Αίτησής τους με την οποία ζητούνταν παρέμβαση του για να μην χορηγηθεί απαλλαγή από τα Θρησκευτικά σε Ορθόδοξους μαθητές.

Η Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων ξεκαθαρίζει ότι δικαίωμα στην απαλλαγή από τα Θρησκευτικά έχουν μόνο οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές καθώς και ότι το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να έχει ορθόδοξο χριστιανικό χαρακτήρα.

«Η Απόφαση αυτή πάντως του Διοικητικού Εφετείου έχει μεγάλη σημασία επειδή υποδεικνύει τον ορθό τρόπο αντιμετώπισης του ζητήματος των απαλλαγών, ερμηνεύει ορθά τις εγκυκλίους για τις απαλλαγές, στρέφεται εναντίον και του Υπ. Παιδείας, το οποίο εμμέσως υποχρεώνει να προχωρήσει σε ξεκαθάρισμα της υπόθεσης με χορήγηση δικαιώματος απαλλαγής μόνο σε αλλόθρησκους και ετερόδοξους αλλά και στην με κάθε τρόπο διατήρηση του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών (τουτέστιν και στην απόσυρση του νέου πιλοτικού Προγράμματος Σπουδών που μεταλλάσσει το μάθημα σε θρησκειολογία).

Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση του Δικαστηρίου εδώ:

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Μου λείπεις...

Όταν θα δεις ότι γερνάω, σου ζητάω να είσαι σε παρακαλώ υπομονετική, αλλά πιο πολύ από όλα να προσπαθήσεις να καταλάβεις τι περνάω.

Αν όταν μιλάμε, επαναλαμβάνω το ίδιο πράγμα χίλιες φορές, μη διακόπτεις για να πεις: «Είπες πάλι το ίδιο πριν από ένα λεπτό ...» Απλά άκου σε παρακαλώ. Προσπάθησε να θυμηθείς τις φορές που ήσουν μικρή και σου διάβαζα την ίδια ιστορία κάθε μα κάθε βράδυ μέχρι να αποκοιμηθείς.

Όταν δε θα θέλω να κάνω μπάνιο, να μη θυμώνεις και να μη με κάνεις να αισθάνομαι άσχημα. Θυμάσαι τότε που ήσουν μικρό κορίτσι και έπρεπε να σε κυνηγάω λέγοντάς σου δικαιολογίες και προσπαθώντας να σε κάνω να κάνεις ντους;

Όταν δεις πόσο ανίδεη θα είμαι σχετικά με τη νέα τεχνολογία, δώσε μου χρόνο να μάθω και να μη με κοιτάς με αυτόν τον τρόπο ... Θυμήσου γλυκιά μου, σε έμαθα υπομονετικά να κάνεις πολλά όπως να τρως σωστά, να ντύνεσαι, να χτενίζεις τα μαλλιά σου και να τα βγάζεις πέρα με τα καθημερινά θέματα της ζωής.

Την ημέρα που θα δεις ότι έχω γεράσει, σε παρακαλώ να είσαι υπομονετική, αλλά πιο πολύ να προσπαθήσεις να καταλάβεις τι περνάω.

Αν περιστασιακά τα χάνω και ξεχνάω για ποιο πράγμα μιλάγαμε, δώσε μου χρόνο να θυμηθώ και αν δεν τα καταφέρω, μη γίνεις νευρική, ανυπόμονη ή αλαζονική. Να ξέρεις μέσα σου ότι το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να είμαι μαζί σου.

Και όταν τα γέρικα, κουρασμένα μου πόδια δεν με αφήνουν να μετακινούμαι τόσο γρήγορα όσο πριν, δώσε μου το χέρι σου όπως σου πρόσφερα εγώ το δικό μου όταν έκανες τα πρώτα σου βήματα.

Όταν αυτές οι μέρες έρθουν, να μην είσαι λυπημένη ...απλά να είσαι μαζί μου, και να με καταλαβαίνεις καθώς προσπαθώ να φτάσω στο τέλος της ζωής μου με αγάπη. Θα εκτιμώ και θα σε ευχαριστώ για το δώρο του χρόνου και της χαράς που μοιραστήκαμε. Με ένα μεγάλο χαμόγελο και την τεράστια αγάπη που πάντα είχα για σένα, απλά θέλω να πω, σε αγαπώ ...γλυκιά μου κόρη.

Μου λείπεις,
η μαμά σου.

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Η αλαζονεία, του δασκάλου Κων.Α.Οικονόμου


ΓΕΝΙΚΑ:

Η αλαζονεία, κατά την Ψυχολογία, είναι το γνώρισμα της συμπεριφοράς του ανθρώπου, που πηγάζει από την υπερτίμηση του εαυτού του. Ή αλλιώς: “Αλαζονεία έξις προσποιητή (εστί), αγαθών μη υπαρχόντων”, κατά τον Πλάτωνα και “η αλαζονεία δόξει είναι προσποίησις τις αγαθών ουκ όντων” (Η αλαζονεία είναι η προσποίηση προτερημάτων που δεν υπάρχουν) (Θεόφραστος: Χαρακτήρες 23) Ο αλαζόνας απομονώνει ουσιαστικά τον εαυτό του από τους συνανθρώπους του και, θεωρώντας τους άλλους κατώτερους, τους χρησιμοποιεί πολλές φορές σαν αντικείμενα και τους ταπεινώνει. Το πιο προσφιλές του μέσον είναι η καθ' αυτό ειρωνεία [όχι, δηλαδή, η λεγόμενη λογοτεχνική ή αυτή η χάριν αστειασμού λεγόμενη].
Ο αλαζόνας βρίσκεται ψηλά στην συνείδηση του και την αυτοεκτίμησή του, αλλά χαμηλά στην συνείδηση των συνανθρώπων του και την εκτίμηση των γύρω του. Ο “κακοήθης”, θα λέγαμε, εγωισμός είναι η τάση του ατόμου να προβάλει και να αγαπά τον εαυτό του. Ο ατομισμός, η έπαρση, η υπεροψία και φυσικά η αλαζονεία είναι αποχρώσεις του ίδιου του εγωισμού, σε ακραία μορφή. [Πάντως δεν θα πρέπει ο εγωισμός ή υπερηφάνεια, ως έννοια, να παίρνει συλλήβδην αρνητικά χαρακτηριστικά, διότι υπάρχει και ο καλός νοούμενος εγωισμός που οδηγεί στην άμιλλα και στην πρόοδο, επιστημονική, κοινωνική, ιατρική, κ.α. Άλλωστε, σύγχρονες έρευνες έδειξαν ότι η έκφραση της υπερηφάνειας είναι παγκόσμια σε όλους τους πολιτισμούς και υπάρχει και στα παιδιά από την ηλικία των τεσσάρων ετών.]
Αντίθετα η αυτογνωσία, που είναι η γνώση του εαυτού μας, των αρετών ή αδυναμιών μας, φαίνεται ως κάτι το σκληρό γι’ αυτούς που θέλουν να διατηρούν προσωπείο, είναι όμως ευλογία για όσους αγαπούν την αλήθεια.
 


ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ:  
Οι ψυχολόγοι κάνουν διαχωρισμό μεταξύ της αυθεντικής υπερηφάνειας, η οποία προέρχεται από τις επιτυχίες που κάποιος αποδίδει στη δική του προσπάθεια, και της υβριστικής υπερηφάνειας, η οποία συνήθως προέρχεται από επιτυχίες που αποδίδονται στις ικανότητες. Η Jessica Tracy από το Πανεπιστήμιο British Columbia λέει ότι η υβριστική υπηρηφάνεια κάνει κακό στους ανθρώπους γιατί σχετίζεται με όλα τα προβληματικά γνωρίσματα της προσωπικότητας όπως επιθετικότητα, αντικοινωνική συμπεριφορά, άγχος, ναρκισσισμό και ντροπή.
Έρευνες δείχνουν ότι η υβριστική υπερηφάνεια, η αυθεντική αλαζονεία, προάγει την προκατάληψη προς τα μέλη άλλων ομάδων και άνθρωποι με αυτού του είδους την υπερηφάνεια δεν είναι συμπαθείς στους άλλους.
Ενώ η υβριστική υπερηφάνεια μπορεί να είναι ευχάριστη γιατί σχετίζεται με θετικά συναισθήματα προς τον εαυτό μας, στην πραγματικότητα αναδύεται μέσα από την ανασφάλεια ή την αμυντικότητα. Ο αλαζών είτε θα θεωρήσει ότι είναι απλά περήφανος για τα επιτευγμάτά του, είτε θα είναι τόσο αλαζόνας που θα θεωρεί ότι φυσικά υπάρχει λόγος να θεωρεί τον εαυτό του ανώτερο καθώς ούτως ή άλλως αυτή είναι η πραγματικότητα! Αυτό το χαρακτηριστικό μόνο καταστροφή μπορεί να του
επιφέρει, καθώς εκεί που ξεκινά η αλαζονεία τελείωνει η λογική. Λόγω της αλαζονείας το άτομο δεν είναι σε θέση να ζυγίσει καλά τις καταστάσεις, να ζυγίσει τα υπέρ και τα κατά των κάθε επιλογών του καθώς θεωρεί πως τίποτα δεν είναι ικανό να τον σταματήσει ή να τον ξεπεράσει για αυτό πολλές φορές το ίδιο το άτομο προσυπογράφει την καταστροφή του.
Η αλαζονεία αποτελεί μία χρόνια ψυχοπαθολογική κατάσταση, κατά την οποία το άτομο αισθάνεται υπερβολική ανάγκη για δόξα, ταυτόχρονα με υπερβολική αυτοπεποίθηση, αυταρέσκεια, αυτοθαυμασμό και αίσθηση μοναδικότητας. Η έννοια της αλαζονείας συνδέεται αρκετά άμεσα με την έννοια του αρνητικού ναρκισσισμού, που συνίσταται σε μια κατάσταση ‘‘εγωπάθειας’’ με σημαντικές αρνητικές συνέπειες στη συμπεριφορά και τις επιδόσεις του ηγέτη. Η μεγάλη επιτυχία κάνει πολλούς να αισθάνονται δυνατοί, αλάνθαστοι, ακατανίκητοι ‘‘μικροί θεοί’’.

Η ΑΡΧΑΙΑ ΣΟΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ: 
Από τους Προωκρατικούς ακόμη φιλοσόφους διακρίνουμε την αποστροφή των αρχαίων προς το πάθος αυτό και τους ανθρώπους που κατέχονται απ' αυτό. Έτσι ο Ηράκλειτος έλεγε: “Οίησις προκοπής εγκοπή”, δηλαδή, η αλαζονεία είναι εμπόδιο στην προκοπή, ενώ αλλού προσέθετε: “ οίηση, αρρώστια θεόσταλτη”. Ο Χίλων ο Λακεδαιμόνιος πίστευε πως: “τα μεν υψηλά ταπεινούν, τα δε ταπεινά υψούν”. Ο Βίας, ένας άλλος σοφός, έλεγε

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

TV και PC βλάπτουν τη ψυχολογία των παιδιών

Η αποχαύνωση μπροστά απ’ την τηλεόραση ή τον υπολογιστή μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία και την εσωτερική ισορροπία των παιδιών, σύμφωνα με βρετανική έρευνα. Αφού εξετάστηκαν περισσότερα από 1,000 παιδιά ηλικίας 10 και 11 ετών για σκοπούς μιας μελέτης του Πανεπιστημίου του Bristol της Αγγλίας, διαπιστώθηκε ότι όσα παιδιά βλέπουν πιο πολλές από δύο ώρες τηλεόραση την ημέρα, έχουν 60% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συναισθηματικά, κοινωνικά και νοητικά προβλήματα.
Περίπου το ίδιο ισχύει και με την οθόνη του υπολογιστή, καθώς παρατηρήθηκε ότι όταν παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια στο PC περισσότερες από δύο ώρες, αυξάνονται κατά 59% οι πιθανότητες για τα ίδια προβλήματα. 
Γενικά τα παιδιά είχαν χαμηλά επίπεδα ψυχολογικής ευημερίας και ισορροπίας, ενώ όσο πιο πολύ παρακολουθούσαν μια οθόνη, τόσο πιο συχνά μιλούσαν για αισθήματα μοναξιάς, αρνητικότητας ή λύπης, ανεξάρτητα με τα επίπεδα της σωματικής τους δραστηριότητας. Ακόμη, παρουσίαζαν δυσκολίες συγκέντρωσης τις υπόλοιπες ώρες της μέρας, ενώ μερικά είχαν την τάση να αναπτύσσουν προβληματικές σχέσεις με τους γύρω τους
Άγνωστο παραμένει εάν υπεύθυνη για όλα αυτά τα αρνητικά συναισθήματα είναι η έκθεση στις οθόνες από μόνη της. Ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες ψυχολογίας που συμμετείχαν δεν μπόρεσαν να πουν με βεβαιότητα πως αυτό φταίει ή αν απλά ενεργοποιεί τέτοιες διαταραχές σε παιδιά με προϋπάρχοντα ψυχολογικά προβλήματα.
Όπως και να ‘χει, προειδοποιούν πως η κατάχρηση της οθόνης δημιουργεί ψυχολογικά ζητήματα στους μικρούς φίλους και συμβουλεύουν τους γονείς να τους επιτρέπουν μεν να βλέπουν τηλεόραση και να παίζουν video games, αλλά με μέτρο.
πηγή : bemary.com 
http://ksipnistere.blogspot.gr/2012/11/tv-pc.html 
το είδαμε εδώ

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Χρήσιμες Ιστοσελίδες με Υλικό για τα Χριστούγεννα

Μια πολύ χρήσιμη ιστοσελίδα (απευθύνεται κυρίως σε κατηχητές-δασκάλους) όπου θα βρείτε:
  • ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ
  • ΠΟΙΗΜΑΤΑ, 
  • ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΣΚΕΤΣ
  • ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
  • ΕΘΙΜΑ
  • ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΥΜΝΟΙ
  • ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
  • ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΕΣ
  • ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
  • ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ (σε βίντεο)
Δείτε τα εδώ

Επίσης μια ακόμη ιστοσελίδα (με αντίστοιχο κατηγοριοποιημένο υλικό για τα Χριστούγεννα) υπάρχει και εδώ


Πάρτε μια γεύση (από τον 1ο σύνδεσμο):

Κατασκευές:  "Πως να φτιάξετε χιονονιφάδες"



Διήγημα (10λεπτό) :
ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ, Παραμονὴ Χριστούγεννα,ΔΙΑΒΑΖΕΙ ἡ ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ 1
 

Τέλος,
Στην ετικέτα "Υλικό: Χριστούγεννα" του Ιστολογίου μας, έχει μαζευτεί επίσης ενδιαφέρον υλικό (25 αναρτήσεις) που μπορείτε να αξιοποιήσετε για τη Χριστουγεννιάτικη σας γιορτή

Ότι από αυτό κι αν προβάλλετε στο σχολείο σας, θα ναι πιο χρήσιμο από το να μην διοργανώσετε έγκαιρα κάτι και να καταλήξει η χριστουγεννιάτικη γιορτή σε πάρτι με τα γνωστά "Last Christmas" ή αντίστοιχα (ή και χειρότερα) Ελληνικά σουξέ, όπως δυστυχώς γίνεται συνήθως.

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

Να σκαρφαλώνουμε σε αίθρια και ψηλά να «οδεύουμε». Αφιέρωμα στη δασκάλα που "ανέβαινε στα κεραμίδια"!

Η 40χρονη που έχασε τη ζωή της χθες, σε σχολείο της Τούμπας, προσπαθώντας να φτιάξει πιο όμορφο το σχολείο των μαθητών της, δεν ήταν μια συνηθισμένη δασκάλα.
Δούλευε εκτός ωραρίου, ζωγράφισε όλο το σχολείο με τα χέρια της, έφτιαχνε κατασκευές... χαράς και κάθε χρόνο τέτοια εποχή, σκαρφάλωνε στα κεραμίδια για να στήσει στο εσωτερικό αίθριο του τριώροφου σχολικού συγκροτήματος τα χριστουγεννιάτικα χειροποίητα στολίδια, τόσο από την ίδια όσο και από τους μαθητές της.
Η γυναίκα αυτή, μητέρα δυο μικρών παιδιών (μαθητών στο ίδιο σχολείο και σύζυγος δασκάλου που εργάζεται επίσης στο ίδιο σχολείο) κατά την άποψή μου δεν συγκλόνισε με το θάνατό της, αλλά με τη ζωή της.

Γιατί αλήθεια, πόσοι εκπαιδευτικοί “σκαρφαλώνουν στα κεραμίδια” για να φτιάξουν πιο ωραίο το σχολείο τους;
Πόσοι δεν αδιαφορούν για τις θαμπές μέρες που ζούμε και τις φωτίζουν με κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά;
Πόσοι νοιάζονται πια ;
Οι μαθητές ήταν πολύ τυχεροί που είχαν μια τέτοια δασκάλα. Που δεν είχε και δεν έβγαζε ψυχολογικά επάνω τους.
Που δεν έκανε κατάχρηση εξουσίας, “ανεβάζοντας στα κεραμίδια” κάποιους άλλους. 
Που δεν κάπνιζε στην αυλή του σχολείου και δεν έδινε το κακό παράδειγμα.
Που δεν γκρίνιαζε περιμένοντας από τους άλλους να δράσουν.
Που δεν κάθονταν με σταυρωμένα χέρια… 
Μαθητές και γονείς, πήραν το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο μάθημα Ναι σκαρφαλώνουμε σε αίθρια που δεν κρατάνε καλά, γιατί ψηλά πρέπει να κοιτάμε και ψηλά πρέπει να «οδεύουμε» .
Η δασκάλα που κοιτούσε ψηλά ήθελε και φέτος να αναπτερώσει το ηθικό μαθητών και εκπαιδευτικών και είναι η απάντηση στην απαξίωση της κοινωνίας για την… κοινωνία.
 Το άτομο, ο ένας, η μία στην περίπτωση μας, μπορεί να κάνει τη διαφορά και το μόνο που έχουμε να κάνουμε εμείς, ως ένα άλλο άτομο, είναι να ακολουθήσουμε αυτόν που κάνει τη διαφορά.
 Αλλωστε, αν σκαρφαλώνουμε δύο δύο, ο ένας πάντα θα είναι το δίχτυ προστασίας του άλλου...
Tης Μελίνας Καραπαναγιωτίδου

Ομιλία του π. Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου στον Ι.Ν. Προφήτου Ηλιού Κόρμπι Βάρης



Στον Ι.Ν. Προφήτου Ηλιού Κόρμπι Βάρης (Προφήτου Ηλίου 10 Βάρη) 
 θα πραγματοποιηθεί 
την Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου στις 19:00 
Ομιλία
του π. Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου
με θέμα
«Οσμή ευωδίας πνευματικής»

Κατανυκτική προσέγγιση του χριστουγεννιάτικου διηγήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
«Στου Χριστού το κάστρο»

Εκ του Ιερού Ναού

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Η Χώρα των Πιθήκων: πολιτικό κοινωνικό και οικονομικό σύστημα.


ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ:  
Στη μακρινή Μonkeyland γίνονται εκλογές με οργανωμένες ομάδες (Πιθηκόμματα) που συγκροτούν, αφού εκλεγούν, ένα Συνέδριο, το οποίο πρωτίστως φροντίζει για τις αμοιβές τους και τα οικονομικά των ομάδων τους. 
Οι εκλεγμένοι του γένους των πιθήκων έχουν απαλλαγή για ό,τι κάνουν, μέσω ειδικής διάταξης Ανώτερου Νόμου της Χώρας των πιθήκων. Έτσι κανένας δεν μπορεί να οδηγηθεί στη δικαιοσύνη των Ειδικών Πιθήκων της Δικαιοσύνης. Στο Συνέδριο τοποθετούνται καλά αμοιβόμενοι βοηθοί, συγγενείς των Συνέδρων. 
Αρχηγός των Εκλεγμένων (πρωτεκλεγμένος), ορίζεται αυτός που θα πείσει το πλήθος των πιθήκων χρησιμοποιώντας τα πιο πειστικά ψεύτικα επιχειρήματα, που, σημειωτέον γίνονται αντιληπτά από το πλήθος των υπηκόων, αλλά κρίνονται συνήθως ελκυστικά. Όταν η κατάσταση της χώρας γίνεται δύσκολη ο ηγέτης του λαού των πιθήκων συνηθίζει να παίρνει τις κάμερες της monktv, και να στήνεται σε ένα όμορφο τοπίο όπου, με δάκρυα, ει δυνατόν, στα μάτια απευθύνεται στο θυμικό των ευσυγκίνητων πολιτών και υπαγορεύει τα δεινά μέτρα που θα ακολουθήσουν, υποσχόμενος προφητικά οράματα και μονόχρωμη, συνήθως πράσινη, προοπτική [ανάλογο περιστατικό συνέβη προ τριετίας]. 
Εδώ και δεκαετίες έχουν απομακρύνει από το πιθηκοπολιτικό σκηνικό τους ανώτατους άρχοντες, τους λεγόμενους χιμπατζοαίματους, που κυβερνούσαν κληρονομικώ δικαίω.
Στη θέση τους επιλέγεται από το πολιτικό Συνέδριο κάποιος ανώτατος πίθηκος που δεν έχει κάνει τίποτα στη ζωή του ή έχει προσφέρει στο σύστημα από καίριες θέσεις, φερ' ειπείν ως δανειστής άλλου αποθανόντος αρχηγού πολιτικής πιθηκοομάδας.
Συντονιστικό ρόλο στις κυβερνήσεις των πιθήκων παίρνουν συνήθως ογκώδεις και υποβλητικοί πολιτικοπίθηκοι που συνήθως είχαν προσφέρει από άλλα μετερίζια, όπως για παράδειγμα σε διαπιστώσεις για ανέμους που αφαιρούν σημαίες από κοντάρια, ή το αντίθετο, δεν ενθυμούμαι επακριβώς. [Εσχάτως, ο διαπρεπής αυτός πολιτικοπίθηκος παρέδωσε τα ηνία, για να προσφέρει με το γραπτό του λόγο πνευματική τροφή στους πιθήκους θαυμαστές του.] 
Ορίζεται επίσης ένας ακόμα ηγήτωρ, τη φορά αυτή για το Πιθηκοβούλιο, ο ρόλος του οποίου ορίζεται σε ανοίγματα λογαριασμών για τα χρέη των χουρμάδων που έχουν καταναλώσει αδηφάγα οι προηγούμενοι ηγέτες της Δημοκρατίας των πιθήκων, καθώς και σε τοποθετήσεις νέων γραμματέων του Πιθηκοβουλίου, πρωτίστως προερχομένους από τη γωνιά του δάσους που ο ίδιος μεγάλωσε και ανδρώθηκε. [Με την τελευταία λέξη, “ανδρώθηκε” θυμήθηκα ότι χρήσιμο προσόν για την τελευταία τοποθέτηση Προέδρου του Πιθηκοβουλίου ήταν η εξαίρετη γλωσσική δεινότητα του επιλεγμένου, αρμόζουσα σε Μαλτέζο λεμβούχο.] 
Εξυπακούεται ότι στον κορβανά αυτό για τα χρέη,που προαναφέραμε, καταθέτουν οι πτωχότεροι της ευρείας κυβερνώμενης βάσης των πιθήκων, ενίοτε δε ανήλικα μαϊμουδάκια υπό τους προβολείς των μεγκάλων καναλιών της monktv. 
Κύρια πηγή πλουτισμού για τους πιθηκοβουλευτές είναι οι μελέτες που συντάσσουν, με το αζημίωτο, για την άμυνα, όπως για παράδειγμα οι προμήθειες βαλλίστρων για ινδικές καρύδες (αμυντικό όπλο), που οι αιρετοί των πιθήκων προμηθεύονται είτε από τη χώρα των Γαλλοπόυλων είτε απ' τη χώρα των Ντόππερμαν). 
Άλλα μεγαλειώδη έργα που συμμετέχουν οι πολιτικοί των πιθήκων στο σχεδιασμό και τις απολαβές είναι οι κατασκευή σχοινογεφυριών στα δάση της χώρας όπου ορίζονται και ειδικές θέσεις είσπραξης δερβενίων για τον απλό πιθηκολαό, που έτσι νιώθει ασφαλέστερος. Αυτές τις τελευταίες εργασίες σύνήθως τις παίρνουν πίθηκοι κατά προτίμηση υμνητές της εκάστοτε Πιθηκοκυβερνήσεως, σε μειοψηφικό όμως πακέτο, αλλά και υπήκοοι της Ηνωμένης Χώρας των Ζώων. 
Οι απλοί πίθηκοι έχουν συνηθίσει αυτή την πρακτική επιζητώντας απλώς το διορισμό των μικρών τους σε καίρια πόστα της πιθηκοκρατικής μηχανής εξασφαλίζοντας μια άνετη, σχετικά, βιοτή. Συγχρόνως τελειοποιούν τις επιδένδριες κατοικίες τους με την τελευταία λέξη της μόδας, όπως εισαγώμενα μπαμπού, και υπαίθριες μπανιέρες για τις οποίες παίρνουν άδειες από Επιμελητές της Χωροταξίας της Πιθηκοχώρας, με το ανάλογο μπαξίσι, φυσικά [αξίζει να αναφέρουμε ότι η περίεργη τούτη λέξη κληροδοτήθηκε στον πιθηκολαό από το λαό των αγριόχοιρων που για χρόνια λυμαίνονταν την πιθηκοχώρα].

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
έχει θεσπιστεί το δικαίωμα για τις πιθηκίνες να εργάζονται στα δέντρα για 40-45 έτη και να μπορούν να αποφεύγουν τις τεκνογονίες. Οι ανεπιθύμητες εμφανίσεις μικρών πιθήκων εμποδίζονται από επιδοτούμενους ιατροπιθήκους. 
Βεβαίως αυτό το μέτρο έχει φέρει μια ελάττωση του πληθυσμού που αντιμετωπίζεται επιτυχώς με την εισδοχή στην Πιθηκοχώρα Μακάκων και Χιμπατζήδων που αποζημιώνουν τη χώρα, αλλά και με εμβάσματα χουρμάδων από τις Ηνωμένες Νήσους των Ζώων, που, άλλωστε, δεν επιθυμούν τους μακάκους, αλλά αρέσκοντα στα παγώνια και τα κοράκια.(...) 
Εσχάτως, λόγω της χουρμαδοπιστωτικής κρίσης, η Πιθηκοκυβέρνηση μερίμνησε να αποζημιώσει για τα δυσβάσταχα φορτία που όρισε στους υπηκόους με δύο πολύ σπουδαία μέτρα. Δίδεται επιτέλους μετά από χρόνιους αγώνες των κατοίκων το δικαίωμα στην αποτέφρωση, ενώ θα μπορούν να συνέρχονται εις γάμου κοινωνία με απλή βεβαίωση που θα επικυρώνεται με νυχιά του σχετικού εγγράφου από αρμόδιο πιθηκογράφο. Έτσι ο πιθηκολαός δικαιωμένος συνεχίζει να ανεβοκατρεβαίνει αισιόδοξος στα δένδρα...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Για το ξεπέρασμα της χουρμαδοκρίσης γίνονται συχνά εκλογές εκτόνωσης αλλά η ασκούμενη πιθηκοπολιτική ουδόλως αλλάζει. Ο πιθηκολαός συναισθάνεται την αναγκαιότητα ανάληψης του μεγάλου βάρους για να στηρίξει το πιθηκοπολιτικό σύστημα, που εσχάτως διώκεται [Χαρακτηριστικό παράδειγμα φυλάκιση σπουδαίου πολιτικού αναστήματος της Πιθηκοχώρας εσχάτως. Όμως, πιθανότατα η πολιτική δίωξή του να οφείλεται στον πριγκιπικών διαστάσεων γάμο του εις την χώραν των Γαλλόπουλων, και στην εξ αυτού ζηλοφθονία. O tempora o mores!
Σύμφωνα με το νέο νόμο της πιθηκοφορολόγησης μεγάλο βάρος του χουρμαδοχρέους θα επωμίζονται πίθηκοι και πιθηκίνες που έχουν μαϊμουδάκια, ιδίως δε αυτοί που έχουν πολλά. Σε πολλούς αυτό θυμίζει μέτρο της Αγριογουρουνοκρατίας και σε συνδυασμόμε την μετάδοση πολλών θεαμάτων της monktv στην Αγριοχοιρί [Γλώσσα του γειτονικού λαού] πολλοί οδηγούνται στη θλίψη, αλλά λόγω γονιδιώματος, που ανάγεται σε περίοδο τετρακοσίων και πλέον ετών, κάνουν την πιθηκοκαρδιά τους πέτρα και παρακολουθούν ανάλογα θεάματα, αναλυόμενοι από καιρού εις καιρόν εις ενδάκρεις αναστεναγμούς.

Από την Εγκυκλοπαίδεια των Σύγχρονων Ζώων
για την αντιγραφή Κω/νος Α. Οικονομου.

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Πώς διαβάζουμε ή αφηγούμαστε παραμύθια στα παιδιά

Γράφει ο Δρ. Στέλιος Πελασγός 
(ιστορητής, παιδαγωγός, συγγραφέας και καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Αφήγησης και Τεχνών του Λόγου Κοζάνης).
Το παραμύθι και η ανάγνωσή του πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού μας προγράμματος με το παιδί. Τα παραμύθια παραδοσιακά ξεκινούν με το υποσχόμενο «Μια φορά και έναν καιρό» και τελειώνουν με το αισιόδοξο «Έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα». Ανάμεσα στα δυο υπάρχει ένα πλήθος από νοήματα, μηνύματα και οφέλη για τον μικρό αναγνώστη.

Για την αφήγηση μιας ιστορίας στο παιδί έχουμε τις εξής εναλλακτικές επιλογές: την προφορική αφήγηση ή την μεγαλόφωνη ανάγνωση.
- Προφορική αφήγηση είναι η διήγηση παραδοσιακής, λόγιας ή αυτοσχεδιαστικής ιστορίας χωρίς την παρουσία βιβλίου ή άλλου βοηθήματος.
- Μεγαλόφωνη ανάγνωση είναι η ανάγνωση του βιβλίου, έτσι ώστε να ακούγεται, με δυνατή φωνή.

Η τέχνη της αφήγησης
Μια αφήγηση γίνεται ιδιαίτερη με την αγάπη και την τρυφερότητα του αφηγητή. Ακόμα και στην περίπτωση που το παραμύθι μπορεί να είναι λίγο τρομακτικό και να προκαλεί φόβο στο παιδί, με την αγάπη και την τρυφερότητα όλα θα ξεπεραστούν και θα «ζήσουν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα».

Πώς διαβάζουμε ή αφηγούμαστε παραμύθια στα παιδιά
- Zούμε τη χαρά, τον φόβο, την ανασφάλεια και τον ενθουσιασμό κάθε ήρωα, καλού ή κακού.  Με την ταύτιση αυτή, τα ίδια συναισθήματα θα μεταδίδονται και στον ακροατή.
- Δεν χρειάζεται ούτε να κραυγάζουμε, ούτε να φοράμε περίεργα καπέλα. Οι τεχνικές είναι για όσους δεν έχουν σχέση με το κοινό τους.
- Δεν διαβάζουμε το παραμύθι για πρώτη φορά εκείνη τη στιγμή. Το έχουμε διαβάσει μόνοι μας προτού ξεκινήσουμε την αφήγηση.
- Στην περίπτωση που χρειαστεί να διαβάσουμε ένα παραμύθι από βιβλίο, φροντίζουμε έτσι ώστε η γλώσσα και τα νοήματα του να είναι πλούσια και όχι «παιδικά» και απλοποιημένα.
- Διαλέγουμε ειδικό χρόνο και τόπο. Μια γωνιά απόλυτα ήσυχη και μισοσκότεινη. Μια στιγμή της ημέρας ήρεμη. Καθιερώνουμε τον τόπο και τον χρόνο της αφήγησης ή της ανάγνωσης. Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά λατρεύουν την επανάληψη.
- Μετά την αφήγηση, σιωπούμε. Μόνο στη σιωπή μπορεί να δράσει το ίδιο το παραμύθι και τα σύμβολά του, η ενίσχυση της σχέσης γονιού-παιδιού, η τρυφερότητα της αφήγησης. Κάθε άλλη ενέργεια μετατρέπει τον γονιό σε δάσκαλο και το παιδί σε μαθητή, κλονίζει τη σχέση τρυφερότητας και την εμπιστοσύνη του παιδιού και διαφθείρει τη σχέση με το κυνήγι του χρήσιμου και του αποδοτικού.

Η ώρα του παραμυθιού
Το παραμύθι και η ανάγνωσή του πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού μας προγράμματος με το παιδί. Πρέπει να υπάρχει η ώρα του παραμυθιού. Η ώρα αυτή είναι η ώρα που
μετατρέπεται σε σύμβολο κάθε καλό και κακό συμβάν της μέρας, η ώρα της αναπόλησης, της ψύχραιμης αναφοράς.

Υπάρχουν κατάλληλες ώρες για την ανάγνωση ενός παραμυθιού;
Δεν υπάρχουν κατάλληλες ώρες για την ανάγνωση του παραμυθιού. Συνήθως οι πιο κατάλληλες ώρες είναι οι απογευματινές ή οι βραδινές πριν τον ύπνο. Πριν τον ύπνο όμως, δεν μπορούμε να πούμε πολύ τρομακτικά παραμύθια (χρειάζονται οπωσδήποτε και αυτά, αλλά άλλη ώρα).
Πώς επιλέγουμε παραμύθια;
Δεν επιλέγουμε ποτέ ένα παραμύθι επειδή αρέσει σε εμάς, επειδή διαφημίζεται στην τηλεόραση ή έχει γίνει της μόδας. Η επιλογή πρέπει να γίνει από κοινού με το παιδί μας. Έτσι, όχι μόνο θα ικανοποιηθεί από το αποτέλεσμα, αλλά και θα καλλιεργηθεί η μεταξύ μας σχέση.

Υπάρχουν ακατάλληλα παραμύθια ή παιδικά βιβλία;

Ακατάλληλα μπορεί να θεωρηθούν τα παραμύθια ή τα βιβλία που δεν έχουν αίσιο τέλος. Παραμύθια που το τέλος τους δεν είναι «ευτυχισμένο», είναι ακατάλληλα για παιδιά κάτω των δώδεκα ετών. Βιβλία εμπορικά που χρησιμοποιούν την γλώσσα της τηλεόρασης και βιβλία που βαραίνουν τα παιδιά με γνώση χωρίς να τους προσφέρουν στην ουσία τίποτα, θεωρούνται επίσης ακατάλληλα.
Αρκετές φορές οι ηλικίες που αναγράφονται στο οπισθόφυλλο ενός βιβλίου δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστες για την επιλογή μας. Το καλύτερο μέρος για να αποκτήσουμε κριτήρια επιλογής είναι οι δημόσιες παιδικές βιβλιοθήκες. Από τις βιβλιοθήκες μπορούμε να μάθουμε να επιλέγουμε όταν θα πάμε στο βιβλιοπωλείο.

Ποια είναι τα οφέλη του παραμυθιού;
- Διασκέδαση: Το παιδί μαθαίνει από μικρό πώς μπορεί μέσα από την όμορφη και ευφάνταστη χρήση του λόγου να λαμβάνει απόλαυση και να διασκεδάζει.
- Άγχη και φοβίες: Μέσα από την πλοκή του παραμυθιού και συνήθως την μάχη μεταξύ καλού και κακού, το παιδί διαβεβαιώνεται πως ακόμα και οι πιο μικροί και ασήμαντοι μπορούν με βοήθεια και σωστή δράση να αντιμετωπίσουν ακόμα και τους…δράκους.
- Οδηγός ψυχικής ολοκλήρωσης: Ο ήρωας ή η ηρωίδα μέσα από περιπέτειες ή και σφάλματα, ακολουθούν τα απαραίτητα στάδια για την ψυχική ολοκλήρωση. Μέσω αυτών, οδηγείται και το παιδί με τη σειρά του στην ψυχική του ολοκλήρωση.
- Φαντασία: Το παραμύθι με τις λίγες λέξεις του και τα σύμβολα του χωρίς πολλές εικόνες και ήχους αναπτύσσουν την μυθοπλαστική και εικονοπλαστική ικανότητα των παιδιών.
- Σχέση γονέα–παιδιού: Μέσα από τα σύμβολα του παραμυθιού λέγονται πράγματα που το παιδί θα δίσταζε πιθανόν να εκφράσει. Αποδεικνύεται πως ο γονιός μπορεί να αποδεχτεί και να κατανοήσει κάθε φόβο ή ενθουσιασμό του παιδιού του.
- Αξίες: Το παιδί αρχίζει να αναπτύσσει την εμπιστοσύνη του στις ηθικές και τις κοινωνικές αξίες.

Ευχαριστούμε για την συνεργασία του το Εργαστήρι Μαιρηβή

Πηγή: paixnidokouto

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

Για Δασκάλους!

"Για δυόμισι χρόνια που υπηρέτησα στο σχολείο αυτό, ένας μαθητής στον άλλο δεν είπε σκληρό λόγο, αλλά και στα σπίτια τους και στο δρόμο και όπου πήγαιναν, φέρονταν με σεμνότητα, χωρίς καμία παρεκτροπή. 
Σέβονταν τους γονείς τους και όλους τους αγαπούσαν. 
Στην Εκκλησία στέκονταν με πολλή ευλάβεια και προσοχή, με σταυρωμένα χέρια. Παρατηρούσαν τις άγιες εικόνες και πρόσεχαν να μην κινούνται ή να μην κοιτάζουν δεξιά και αριστερά, διότι τους δίδασκα να είναι προσεκτικοί, αφού ο Θεός τους βλέπει. Είχα καταρτίσει δύο χορούς από καλλίφωνους μαθητές, πού έψαλαν στην Εκκλησία πολύ μελωδικά. Κάθε φορά που γινόταν πανήγυρη στις κωμοπόλεις και στα χωρία της επαρχίας, έστελναν και με καλούσαν πριν από ένα μήνα να πάω να ψάλλω με τα παιδιά. Όταν πάλι ένας μαθητής μου από το Σχολείο, στο δρόμο ή στο σπίτι του, παρεκτρεπόταν, όταν ερχόταν στο Σχολείο, εξομολογούνταν μπροστά μου και μπροστά στους συμμαθητές του και ζητούσε συγχώρηση. 
Οι μαθητές μου ήταν προηγουμένως χειρότεροι και από τα άγρια θηρία, διότι βλασφημούσαν, ασεβούσαν, δεν άκουγαν τους γονείς τους, έκαμναν αταξίες στο Σχολείο, ακόμη και πετροπόλεμο στα διαλείμματα. 
Όμως τώρα, με την καλή αγωγή, από άγρια θηρία έγιναν ήμερα πρόβατα. Όμως και οι γονείς τους, που έβλεπαν την αλλαγή των παιδιών τους, ωφελήθηκαν πολύ."

π.Φιλόθεος Ζερβάκος
Πηγή:http://www.impantokratoros.gr
το είδαμε εδώ
 

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Ο Άγιος Απόστολος Ανδρέας 30/11, του δασκάλου Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου

Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ: 
Ο Απόστολος Ανδρέας, αδελφός του Σίμωνος Πέτρου, που φέρει ελληνικό όνομα, σύμφωνα με την κοινή συνήθεια πολλών Ιουδαίων της εποχής του, καταγόταν από την Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας.
Οι γονείς του ονομάζονταν Ιωνάς ή Ιωάννης και Ιωάννα.
Μαζί με τον αδελφό του, Πέτρο, εργαζόταν ως αλιέας στη λίμνη της Τιβεριάδος.
Η Βίβλος δεν μας δίνει πολλές πληροφορίες για το πρόσωπό του, ενώ οι παραδόσεις εμφανίζονται από τα μέσα του 3ου αιώνα και έπειτα.
Γνωρίζουμε πάντως από το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον ότι και τα δύο αδέλφια διετέλεσαν πρωτύτερα μαθητές του Ιωάννου του Βαπτιστή.
H παλαιότερη εξωβιβλική πληροφορία για τον Απόστολο προέρχεται από τον Ωριγένη (254 μ.Χ.), ο οποίος αναφέρει ότι ο Ανδρέας κήρυξε στη Σκυθία (Νότια Ρωσία).

Ο Ανδρέας μαζί με τον Πέτρο ήταν οι πρώτοι που κλήθηκαν και ακολούθησαν τον Χριστό. Έτσι, ο Ανδρέας αποκαλείται και «Πρωτόκλητος».


ΟΙ ΠΕΡΙΟΔΕΙΕΣ: 
Μετά την Πεντηκοστή και την ίδρυση της Εκκλησίας, με τον Πέτρο και άλλους μαθητές κήρυξε στη Σινώπη του Πόντου σε Έλληνες και Ιουδαίους της διασποράς, έχοντας ως ορμητήριο μια νησίδα κοντά στη Σινώπη.
Αργότερα ο Ανδρέας με τον Απόστολο Ματθία πήγαν στη Σαμψούντα (Αμισό), όπου ίδρυσαν Εκκλησία.
Από εκεί περιπλανήθηκε κυρήσσοντας σε άλλες περιοχές του Πόντου, της Ιβηρίας (Γεωργίας) και της χώρας των Πάρθων (Ιράν).
Το 34 μ.Χ., πιθανόν, επέστρεψε στα Ιεροσόλυμα για να εορτάσει το Πάσχα με τους υπολοίπους μαθητές.
Μετά από αυτό ακολούθησε μια δεύτερη περιοδεία με σταθμούς την Αντιόχεια, την Εφεσο, τη Λαοδίκεια, τη Νίκαια της Βιθυνίας, τη Χαλκηδόνα, με κατάληξη και πάλι στη Σινώπη. Στην τρίτη του περιοδεία πέρασε στο Βυζάντιο, την Ηράκλεια της Θράκης, τη Μακεδονία και την Πελοπόννησο. Τελικός σταθμός του υπήρξε η Πάτρα.

ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ: 
Στοιχεία για τη δράση του Αποστόλου στην περιοχή μας δίδει το

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Όλοι οι οδηγοί των αρχαιολογικών μουσείων της Ελλάδας

Όλοι οι οδηγοί των αρχαιολογικών μουσείων της Ελλάδας....
για ηλεκτρονικό ξεφύλλισμα!

Το Μουσείο Ακροπόλεως
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας
Ο Μαραθών και το Αρχαιολογικό Μουσείο
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
Δήλος
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιώς
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Ελευσίνα: Ο Αρχαιολογικός Χώρος και το Μουσείο
E-Book GR

Ιδιαίτερα χρήσιμοι αν επισκεφθείτε κάποιο από τα παραπάνω σχολεία με το σχολείο σας!