" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Πρωτοβουλία 7 Ιστολογίων: Με την αγάπη μας... προσφέρουμε ζωή και ελπίδα σε έναν νέο άνθρωπο

Πληροφορηθήκαμε ότι τον Οκτώβριο του 2011, μετά από ένα τροχαίο, o 25χρονος Π.Π. από την Αλεξανδρούπολη έχασε τα δυο του πόδια.
Από την πρώτη στιγμή στάθηκαν με διάκριση δίπλα του ο ιερέας και οι πιστοί της ενορίας του, του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Απαλού Αλεξανδρούπολης.
Μετά την αποκατάσταση των ιατρικών προβλημάτων, έπρεπε να ετοιμαστεί ένα σπίτι που να επιτρέπει να ζήσει μέσα ένα άτομο με ειδικές ανάγκες.



Πέρασαν 6 περίπου μήνες .. μαζεύτηκαν τα 32.000 από τα 38.000 ευρώ που χρειάστηκαν για την ανακατασκευή του σπιτιού και οι εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.
Τα 20.000 ευρώ τα πρόσφερε η Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως (χωρίς να προβάλει πουθενά την στήριξή της).
Τα υπόλοιπα 12.000 τα πρόσφεραν ενορίτες και πιστοί από την Αλεξανδρούπολη. Υπάρχει όμως ένα υπόλοιπο 6000 περίπου ευρώ που εκρεμεί.
Οι ίδιοι ενορίτες έδωσαν και ξανάδωσαν χρήματα.
Τώρα έφτασε η δική μας σειρά για να καλύψουμε το υπόλοιπο ποσό.

Ο καθένας μας ας δώσει ότι μπορεί. 5, 10, 20, 50 ευρώ.
Μπορούμε να τα καταφέρουμε. Ο στόχος μας είναι μέχρι τον Οκτώβριο του 2012 να έχουν εξοφληθεί όλα τα έξοδα.

Τα Ιστολόγια (με αλφαβητική σειρά) :
με κοινή μας πρωτοβουλία, αποφασίζουμε να δημοσιοποιήσουμε την προσπάθεια και να στηρίξουμε από κοινού την συγκέντρωση των υπόλοιπων χρημάτων.
Ας καταθέσει ο καθένας μας ότι ποσό μπορεί στην


Τράπεζα Κύπρου: 
Ι.Β.Α.Ν.: GR3407300700000000010463336
τήν διαχείριση τοῦ ὁποίου ἔχει ἡ Ἐκκλησιαστική Ἐπιτροπή τοῦ Ναοῦ μέ τήν ἔγκριση τῆς Ἱερᾶς Μητρόπολης

Αν κάποιος χρειαστεί απόδειξη για να την χρησιμοποιήσει ως δωρεά στην εφορία, αρκεί να επικοινωνήσει στα τηλ: Ι. Ναού: 2551045087 (Τρίτη και Πέμπτη 9-11 π.μ.) και κιν.: 6973685851.


Για επαλήθευση της εγκυρότητας της είδησης παραθέτουμε
  • φωτογραφίες από τις εργασίες που γίνονται
  • την επιστολή του ιερέα, πατρός Αναστασίου Αλεξίου, 
  • την έγκριση της ΔΟΥ Αλεξανδρούπολης για τη διενέργεια εράνου 
  • και την απόφαση του εκκλησιαστικού συμβουλίου του Ι.Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Απελού Αλεξανδρούπολης.
     
Θερμή παράκληση προς τα ΔΕΚΑΔΕΣ φιλικά μας Ιστολόγια  να στηρίξουν την προσπάθεια.




η επιστολή του ιερέα (τον οποίο γνωρίζουμε προσωπικά)
"Αδελφοί μου,
Έρχονται στιγμές στη ζωή μας, που νιώθουμε βαθιά μέσα μας την ανάγκη να ζητήσουμε τη συμπαράσταση και τη στήριξη των συνανθρώπων μας, για να ξεπεράσουμε καταστάσεις που υπερβαίνουν κατά πολύ τις δικές μας δυνατότητες.
Πριν από 6 μήνες περίπου σε τροχαίο δυστύχημα ο Π.Π., ένα 25χρονο παλληκάρι της ενορίας μας, έχασε τα δυο του πόδια. Όλη η ενορία αναστατώθηκε με το γεγονός αυτό και από την πρώτη στιγμή αρκετοί ενορίτες παραβρέθηκαν στο πλευρό του για ηθική συμπαράσταση. Ήδη η κατάστασή του σταθεροποιήθηκε. Με την βοήθεια του Νοσοκομείου Αλεξ/πολης έχει ξεκινήσει η διαδικασία τοποθέτησης τεχνιτών μελών και οι γιατροί είναι πλέον αισιόδοξοι για την βελτίωση της υγείας του. Βέβαια το γεγονός του ακρωτηριασμού είναι τραγικό και αλλάζει τελείως τον τρόπο ζωής του παιδιού αυτού.
Εμείς ως ενορία και αδελφοί του εν Χριστώ, όχι μόνο συμπάσχουμε στη δοκιμασία αυτή του Π., αλλά έχουμε ήδη δραστηριοποιηθεί, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια στο να επιστρέψει κοντά μας με αισιοδοξία και ελπίδα και με την απόφαση να παλέψει για τη ζωή. 

Τι προσπαθούμε να κάνουμε;
Με την υπ. αρ. 13/5-11-2011 πράξη της Εκκλησιαστικής Επιτροπής πήραμε την απόφαση να ανακατασκευάσουμε το μισό παλιό και ακατοίκητο σπιτάκι της γιαγιάς του, με την οποία μεγάλωσε, και να του φτιάξουμε ένα χώρο ζεστό, φιλικό και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις ενός ανθρώπου με ειδικές κινητικές ανάγκες. Έχουμε ήδη ξεπεράσει το ποσό των 30.000 ευρώ, που θα φτάσει, απ' ό,τι φαίνεται, και ίσως ξεπεράσει τις 38.000 ευρώ.
 
Τι κάναμε μέχρι τώρα;
Η Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρούπολης μας βοήθησε καταβάλλοντας το ποσό των 20.000ευρώ για τη πραγματοποίηση του σκοπού αυτού. Από λαχειοφόρο αγορά που διενεργήθηκε με την έγκριση τη ΔΟΥ Αλεξ/πολης (αρ. πρωτ. 2096/3-2-2012) και από προσφορές και δωρεές αδελφών μας, ενοριτών και μη, συγκεντρώθηκαν άλλα 12.000 ευρώ περίπου.

 
Τι χρειαζόμαστε;
Να ευαισθητοποιηθούν και άλλοι συνάνθρωποί μας να βοηθήσουν να ολοκληρώσουμε το έργο μας.
Πώς θα βοηθήσετε;
α) Με κατάθεση στον λογαριασμό του Ιερού Ναού, (ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΥΠΡΟΥ, Ι.Β.Α.Ν.: GR3407300700000000010463336), την διαχείριση του οποίου έχει η Εκκλησιαστική Επιτροπή του Ναού με την έγκριση της Ιεράς Μητρόπολης. 
β) Με Ταχυδρομική επιταγή, με τη σημείωση για τη φιλανθρωπική προσπάθεια Π.Π., στην διεύθυνση:  Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου (π. Αναστάσιος Αλεξίου), Τ.Θ. 1250 Απαλός, 68100 Αλεξανδρούπολη.
(Για την έκδοση απόδειξης δωρεάς παρακαλούμε να μας στέλνετε την απόδειξη κατάθεσης της τράπεζας σημειώνοντας το ονοματεπώνυμο που θέλετε να κοπεί η απόδειξη και η διεύθυνση σας.)
 
Με την ελπίδα στηριγμένη στο Θεό,
σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
π. Αναστάσιος - Τηλ. : 6973685851
Προϊστάμενος του Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Απαλού
68100 Αλεξ/πολη
email:  analexiou@gmail.com
 
 
 
Η άδεια από τη ΔΟΥ Αλεξανδρούπολης για τη διενέργεια του εράνου:
Η απόφαση του εκκλησιαστικού Συμβουλίου :
 

Νεότερη Ενημέρωση:
Διαβάστε την επιστολή που μας έστειλε ο ιερέας, 1 μήνα μετά την έναρξη της προσπάθειας
http://opaidagogos.blogspot.com/2012/05/blog-post_24.html

Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Θράκη: Με τη στήριξη Χαράς Νικοπούλου, Νίκου Λυγερού, Σαράντη Καργάκου κ.α., Ιδρύεται «Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΗΣ ΔΟΜΝΑΣ ΒΙΖΒΙΖΗ» στην Κομοτηνή

Επιτέλους μια ευχάριστη είδηση για την Θράκη μας.



«Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΗΣ ΔΟΜΝΑΣ ΒΙΖΒΙΖΗ» 



είναι ένα «πνευματικό σχολείο», το οποίο συστήνεται μετά από πρωτοβουλία ανθρώπων του πνεύματος και επιστημόνων, οι οποίοι αφουγκράστηκαν την ανάγκη για την κάλυψη του κενού που έχει δημιουργήσει η κρίση ηθών και αξιών, η οποία έχει επιφέρει και την οικονομική. Οικοδομείται, βάσει της ιδέας πως κάθε είδους προσωπική και εθνική κρίση αντιμετωπίζεται επιτυχώς με την πνευματική αναγέννηση, τη νοητική αφύπνιση, την απόκτηση υγιούς πολιτικής συνείδησης και την εύρεση του μέτρου και της μεσότητος σε προσωπικό, πολιτικό και εθνικό επίπεδο.
Η οικοδόμηση μίας ενωμένης και αρμονικής ελληνικής κοινωνίας, η ισχυροποίηση της πατρίδος μας σε όλα τα επίπεδα, καθώς και η επαναφορά της στο διεθνές γίγνεσθαι προϋποθέτουν την άμεση επιστροφή στις ρίζες μας και την εμβάθυνση στον ανυπέρβλητο πολιτισμό, στην τεράστια ιστορία και στην πάμπλουτη γλώσσα του Ελληνικού Έθνους.

Το έμβλημα της σχολής παριστάνει την μεγάλη ηρωίδα της Θράκης, την Δόμνα Βιζβίζη, η οποία υποδέχεται σε μία «πνευματική» κιβωτό τα τέκνα του «χωροχρόνου» της πατρίδος μας.

Η σχολή απευθύνεται σε άτομα ηλικίας από «5 έως 105 ετών» και το κύριο έργο της θα είναι καθημερινά μαθήματα σχολικής προετοιμασίας, επιστημονικά σεμινάρια και ημερίδες εντελώς δωρεάν, που στόχο θα έχουν την προώθηση της πανεπιστημονικής προσέγγισης του «σκέπτεσθαι ελληνικώς», της Ελληνικής Ιστορίας και των διαχρονικών και οικουμενικών αξιών του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, καθώς και την καλλιέργεια πνεύματος αλληλεγγύης και εθελοντικής προσφοράς σε κάθε Θρακιώτη που το έχει ανάγκη.

Για τον λόγο αυτό, μία αξιόλογη ομάδα από την επιστημονική κοινότητα της χώρας, όπως δάσκαλοι, καθηγητές, ιερείς, ακαδημαϊκοί, ιατροί και πολλοί άλλοι, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό θα επιβιβαστούν στην «ΚΙΒΩΤΟ ΤΗΣ ΔΟΜΝΑΣ ΒΙΖΒΙΖΗ» για να συνεισφέρουν σε αυτή την προσπάθεια.

Προσωπικότητες όπως ο Ισπανός Καθηγητής Κλασσικών σπουδών και Πρόεδρος της Euroclassica Jose Luis Navarro, η Ακαδημαϊκός Κα Άννα Τζιροπούλου – Ευσταθίου, ο Ιστορικός και Συγγραφέας Κος Σαράντος Καργάκος, ο Στρατηγικός Σύμβουλος Δρ. Νίκος Λυγερός και πολλοί άλλοι αποδέχτηκαν άμεσα την πρόταση τόσο της δικής μου ως Διευθυντού της «ΚΙΒΩΤΟΥ», όσο και της δασκάλας Χαράς Νικοπούλου, για να μας μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους, ώστε να μας θωρακίσουν πνευματικά.

Παράλληλα, καθημερινά στους μαθητές της «ΚΙΒΩΤΟΥ» θα παρέχεται το μεσημβρινό γεύμα και γενικότερα θα υπάρχουν δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης (διανομή τροφίμων – ρουχισμού, παροχή δωρεάν ιατρικών υπηρεσιών και ό, τι άλλο κριθεί απαραίτητο).

Κλείνοντας, ευελπιστούμε πως η «ΚΙΒΩΤΟΣ» θα είναι μία έμπρακτη συγγνώμη εκ μέρους όλων των Ελλήνων προς τους Θρακιώτες που τα τελευταία χρόνια αφέθηκαν να φυλούν μόνοι Θερμοπύλες!



Ε Λ Λ Η Ν Ε Σ

ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ:


ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Όσοι είστε από τη Θράκη ενημερώνουμε ότι από το Σεπτέμβριο θα χρειαστούμε καθημερινά από τις 14.00 και μετά την εθελοντική βοήθεια των δασκάλων και καθηγητών για τα δωρεάν μαθήματα σχολικής προετοιμασίας και τα φροντιστήρια της κιβωτού μας (αγγλικά, μουσική, πληροφορική, γυμναστική, μαθήματα κατευθύνσεων αρχαία ελληνικά για παιδιά και ενηλίκους κ.α.)..
Επίσης καθηγητές ιστορίας, βυζαντινής μουσικής και επιστήμονες από κάθε χώρο που θέλουν να παραδίδουν δωρεάν σεμινάρια του τομέα τους ας επικοινωνήσουν μαζί μας
ΙΑΤΡΕΙΟ
ακόμη, όσοι ιατροί θέλουν δωρεάν να βοηθήσουν στο ανοιχτό ιατρείο που θα λειτουργεί περιμένουμε τις συμμέτοχες σας.
ΣΙΤΙΣΗ
Επιπλέον εταιρείες τροφίμων , αν μπορείτε στηρίξτε το καθημερινό φαγητό που θα μαγειρεύουμε για τα παιδιά της κιβωτού.....
Όποιος θέλει να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε κάθε τομέα δράσης της κιβωτού.....
Ενημερώστε μας..

ΑΛΛΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Όσοι είστε μακριά και θέλετε να συνδράμετε, θα χρειαστούμε 6 πινάκες για μαρκαδόρους σχολικής τάξης, 50 τραπεζοκαθίσματα σχολικά, βιβλιοθήκες και ράφια για βιβλία , τετράδια, μολύβια, σχολικά ειδή γενικά και σχολικές τσάντες για τη νέα σχολική χρόνια 2012-13..
ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ
Ακόμη φωτοτυπικά, υπολογιστές, τηλεοράσεις και dvd, βιντεοπροβολείς, μικροφωνική εγκατάσταση και βιβλία παιδικής λογοτεχνίας αλλά και για ενήλικες.


ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΤΗΣ ΚΙΒΩΤΟΥ ΕΙΝΑΙ:
6936868684 και 6948781892
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ : ΦΡΙΤΖΑΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 

Σάββατο 28 Απριλίου 2012

π. Σαράντης Σαράντος: Τί; Πῶς; Ποιούς θά ψηφίσουμε;

Ἐπί τέλους μέσα στό «δημοκρατικό καθεστώς» πού ζοῦμε ὁρίστηκε ἡμερομηνία ἐκλογῶν, ἡ 6η Μαΐου, ἡμέρα Κυριακή.  
(...)
Αὐτές οἱ ἐκλογές ἀπαιτοῦν ἀπό ὅλους μας ἰδιαιτέρα σύνεση καί διάκριση, ἀφοῦ καλούμαστε νά ἐκλέξουμε ἐκπροσώπους μας μέ ξεχωριστή ἀγάπη στούς Ἕλληνες πολῖτες, ἀδιάφθορους, ἔντιμους, φιλοπάτριδες, μέ ἐγνωσμένη, εἰ δυνα­τόν, ὀρθόδοξη φιλοθεΐα καί θυσιαστική φιλανθρωπία.  
Ἀνθρώπους μέ ἁπλῆ ἀνθρωπιά πρός τούς ξένους καί μέ ἀκέραιο σεβασμό στήν ὑπερτρισχιλιετῆ ἱστορία τῆς χώρας μας, πού καταξιώθηκε ἀπό τούς ἐξαίρετους θεανθρώπινους θησαυρούς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως καί ζωῆς τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς και Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας μας.
Μέχρι τώρα ἔχει συσσωρευθεῖ στή μαρτυρική Ἑλλάδα ἀσύλ­ληπτο βάρος προδοσίας, μισοθεΐας ἀπό τούς φανερούς ἤ κρυπτο­μένους ἀγνωστικιστές, ἀθέους ἤ καί πολεμίους τῆς ἁγίας ἑλληνορθο­δόξου παραδόσεώς μας. 
Ἔχει ἐκτονωθεῖ ἀπό τίς ψυχές μας ἕνα ὀγκωδέστατο πλέγμα ἀπό ὕβρεις, κατάρες, ἀγανάκτηση, ἄσπονδο - κοσμικά δικαιολογημένο ­- μῖσος, ἰδίως ἐκ τῶν κατατρεγμένων συμπολιτῶν μας ἐναντίον τῶν μή σπλαχνικῶν διαχειριστῶν τοῦ Ἔθνους μας, τῶν «ἀρχόντων» ἐχθρῶν μας.
Βάναυσα ὅλοι μας ἀπειλούμαστε ἀπό τόν ἄμβωνα τῆς Νέας Ἐποχῆς, τήν τηλεόραση μέ τά ἐπιτελεῖα της, γιά ἀκόμα πιό σκληρά μέτρα καί χαράτσια πού δέν ἔχουν προηγούμενο στήν ἱστορία μας καί τήν ἀρχαία καί τῶν νεωτέρων χρόνων, ἐνῷ ἑτοιμαζόμαστε, ὑπο­τίθεται, γιά ἐκλογές.  
 (...)
Τό θέμα μας ὅμως εἶναι οἱ ἐπικείμενες ἐκλογές.  Τί θά κάνουμε; Ἡ ἀπάντηση εἶναι πάρα πολύ δύσκολη.  Μποροῦμε ὅμως νά σκεφθοῦμε τά ἑξῆς: 

Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

Τι δεν θα ψηφίσουμε στις επερχόμενες εκλογές, του δασκάλου Δ.Νατσιού

Ταλαντούχος της πένας, δεινός σαρκαστής και «αδέσποτος» της νεοελληνικής πνευματικής ζωής, ο Εμμανουήλ Ροϊδης, μας άφησε στα κείμενά του - «κλαυσιγελώτων» θα έλεγαν οι αρχαίοι – και μια παραστατική εξεικόνιση του ελληνικού κομματισμού.

Γράφει: «Οι Έλληνες διαιρούνται εις τρεις κατηγορίας: α) εις συμπολιτευομένους, ήτοι έχοντας κοχλιάριον να βυθίζωσιν εις την χύτραν τον προϋπολογισμού, β) εις αντιπολιτευομένους, ήτοι μη έχοντας κοχλιάριον (= κουτάλι) και ζητούντας παντί τρόπω να λάβωσι τοιούτον, γ) εις εργαζομένους, ήτοι (= δηλαδή) ούτε έχοντας κοχλιάριον ούτε ζητούντας, αλλ’ επιφορτισμένους να γεμίζωσι την χύτραν διά του ιδρώτος αυτών». («Τα Ανθελληνικά», εκδ. «Ροές»).



Εκλογές, λοιπόν. Αλλά τι εκλογές; Εν μέσω πολέμου. «Πόλεμο της γενιάς του» δεν ονόμασε την κρίση ο θλιβερός δημαγωγός του ΠΑΣΟΚ; Και επειδή «πόλεμος πάντων μεν πατήρ, πάντων δε βασιλεύς», ο πόλεμος, κατά τον Ηράκλειτο, είναι δημιουργική πηγή αξιών, οι«πολεμικές εκλογές» της 6ης Μαϊου είναι μια λαμπρή ευκαιρία να ποδοπατηθεί και να εξαφανιστεί η άρχουσα, διεφθαρμένη, υποκριτική και ανίκανη, τάξη από εμάς, τους εσαεί κοχλιαροφόρους πολίτες. Τουλάχιστον σ’ αυτές τις εκλογές γνωρίζουμε τι δεν θα ψηφίσουμε.

Επειδή χρωστάμε σ’ όσους πέρασαν, θα ‘ρθούνε, θα περάσουν, στους αγέννητους και σ’ αυτούς που μας παρέδωσαν, με το αίμα και τον τίμιο ιδρώτα τους, την Ελλάδα, που είχε καμάρι της τα Εικονοστάσια των αγίων και των ηρώων της, πρέπει στις επερχόμενες εκλογές να διαπομπευτούν οι ορδές των λαφυραγωγών, οι απομυζητήρες των κόπων του λαού, οι πολύχρωμες κουρελούδες, τα κόμματα εξουσίας και παραεξουσίας.



Ποιοί κυβέρνησαν τον τόπο από το 1981 κυρίως και εντεύθεν; Το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ (εσχάτως μαζί με τον καρατζαφέρειο τυχοδιωκτισμό) και οι αριστεροί. Οι αριστεροί που μετά το ’90 και την πτώση του υπαρκτού, περιστρέφονται γύρω από τον άταφο νεκρό, τον σοσιαλισμό, που κανείς δεν τολμάει να θάψει, ελπίζοντας ίσως στο θαύμα της νεκροφάνειας. Αρκετοί αρνήθηκαν να παραδεχτούν πως αυτό που είχαν εκλάβει σαν ενσάρκωση της Ιδέας και του αφιέρωσαν την μοναδική και ανεπανάληπτη ζωή τους, αποδείχτηκε όχι απλώς πελώριο φιάσκο – «πουκάμισο αδεινό» – αλλά σωστή τετρατογονία. Αυτοί - και είναι βαθύτατα ανθρώπινο- για να συνεχίσει να έχει νόημα η ζωή τους, παρέμειναν και πυκώνουν τις τάξεις του ΚΚΕ. Με την ίδια αόριστη, ξύλινη και αμήχανη πολλές φορές γλώσσα, επιμένουν στην ιδεοπενία τους, ελπίζουν στα αποκαϊδια των συνθημάτων τους. Είναι παρελθόν.

Οι περισσότεροι, όσοι αυτοπροσδιορίζονται, με το εν είδει φωτοστεφάνου επίθετο, αριστεροί (ή προοδευτικοί) ανήκουν στους λιμασμένους για χρήμα, μεγάλη ζωή και δόξα Γραικύλους της σήμερον, που αναρριχήθηκαν «σαλιγκαροειδώς». Γνωστό το ανέκδοτο για τον σαλίγκαρο που βρέθηκε στη σκεπή του υψηλότερου μεγάρου της πρωτεύουσας. Πώς βρέθηκες εσύ εδώ πάνω; Τον ρωτούν. Και εκείνος εξομολογείται: Έρποντας, γλείφοντας και με τα κέρατά μου!...

Αυτοί έγιναν συνδικαλιστές, καθηγητές Πανεπιστημίου, πολιτευτές του ΠΑΣΟΚ, μεγαλοστελέχη της δημόσιας διοίκησης, «διανοούμενοι», μαγαρίζοντας με τις τιποτένιες ιδεοληψίες τους τα πάντα. Κατέστρεψαν την Παιδεία, μετατρέποντας τα σχολεία σε εκκολαπτήρια κουκουλοφορίας, αποκόπτοντας ταυτόχρονα τις ρίζες που άρδευαν το σχολείο με τα ζωηφόρα νάματα της εξόχου παράδοσής μας, κατασπίλωσαν και συκοφάντησαν

Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Τό ἔξυπνο πείραμα μίας δασκάλας ποῦ ἔγινε σέ ἑλληνικό σχολεῖο

Σήμερα στό σχολεῖο ἔπρεπε νά καλύψω τό κενό ἑνός συναδέλφου ποῦ ἔλειπε. Ἔμεινα λοιπόν στήν τάξη καί πρότεινα στούς μαθητές μου νά παίξουμε ἕνα παιχνίδι. Τούς ζήτησα νά φανταστοῦν πῶς εἴμαστε κάτοικοι τῆς Σμύρνης καί μαθαίνουμε ὅτι αὔριο θά κάψουν οἱ Τοῦρκοι τά πάντα καί θά μᾶς ἀναγκάσουν νά φύγουμε ἀπό τά σπίτια μας. Σκεφτεῖτε, λοιπόν, εἶπα στά παιδιά μου, ἕνα μόνο ἀντικείμενο ποῦ θά παίρνατε γιά πάντα μαζί σας ἀπό τό σπίτι σας καί γράψτε τό μέ τό ὄνομά σας  σέ ἕνα χαρτί..
 
 
Γεμίσαμε λοιπόν ἕνα κουτί μέ 22 χαρτάκια. Στή συνέχεια τούς εἶπα ὅτι οἱ ἀρχαῖοι φιλόσοφοι ἔλεγαν πῶς εἴμαστε ὅ,τι εἶναι καί οἱ ἐπιθυμίες – ἀνάγκες μας. Ἄρα ὅ,τι γράψατε στό χαρτί αὐτό εἶστε. Κοιτάχτηκαν μεταξύ τους αἰφνιδιασμένα. Χώρισα, λοιπόν, τρεῖς ὁμάδες καί τίς ἔγραψα στόν πινάκα. Στήν πρώτη τά ὑλικά. Ἄν ἔχετε γράψει ἀντικείμενα γιά νά πάρετε μαζί σας ἀπό τό σπίτι ποῦ θά χάσετε γιά πάντα σκεφτεῖτε, τούς εἶπα, πῶς ὅταν πεθαίνουμε δέ μᾶς χρησιμεύουν σέ τίποτα. Ἄρα εἴμαστε ἕνα τίποτα. Στή δεύτερη ὁμάδα ἔβαλα μία σημαία καί ἀντικείμενα ἐθνικά καί ὅσοι τά προτίμησαν εἶναι γνήσιοι Ἕλληνες καί στήν τρίτη Σταυρό καί εἰκόνες Ἁγίων καί ἄρα ἐπιλογή χριστιανῶν Τά παιδιά ἀνήσυχά μου ζήτησαν νά ξαναπάρουν πίσω τά χαρτάκια γιά νά συμπληρώσουν κάτι. Ναί ἀγαπητοί μου. Ἄρχισαν νά καταλαβαίνουν τή λάθος ἐπιλογή..
Ἀφοῦ ἀρνήθηκα μέ γλυκό τρόπο νά δώσω πίσω τά χαρτάκια, τούς ὑπενθύμισα πῶς ὁ ὀδοντίατρος μπορεῖ νά μᾶς πονέσει ἀλλά φροντίζει τά δοντιά μας. Ἔτσι καί ἡ δασκάλα τούς μπορεῖ νά τούς πονέσει μέ αὐτό τό παιχνίδι, μά ὁ δρόμος ποῦ θά μᾶς ὁδηγήσει στό νά βρουμε ποιοί εἴμαστε καί νά διορθωθοῦμε ὁπού χρειάζεται, εἶναι δύσκολος. Τά μικρά μου ἀγγελούδια τό δέχτηκαν καί συνέχισαν. Διάβαζα μεγαλόφωνα τί ἔγραψε κάθε παιδί ὀνομαστικά καί ἕνα-ἕνα σηκωνόταν καί μόνο τοῦ ἔγραφε στόν πινάκα σέ ποιά ὁμάδα ἄνηκε..
 
Στό τέλος, λοιπόν, διαπιστώσαμε ὅτι ἀπό τούς 22 μόνο 7 ἔγραψαν ὅτι θά ἔπαιρναν ἕνα ἀντικείμενο ἑλληνικό ἤ χριστιανικό. Καί ἡ μικρή Ἕλλη σήκωσε τό χέρι της καί μοῦ εἶπε. Καλά λέει ὁ μπαμπάς μου κύρια ὅτι εἴμαστε μέσα στήν κρίση γιατί εἴμαστε ὑπερκαταναλωτές. Χαμογέλασα ἁπλά καί κυρίως ἀνακουφίστηκα ποῦ εἴχαμε φτάσει στήν αὐτογνωσία. Μοῦ ζήτησαν νά τό ξαναπαίξουμε αὐτό τό παιχνίδι καί ἀφοῦ τά κυτταξα τρυφερά τους εἶπα: αὐτή ἦταν μία πρόβα. Ἄν πότε αὐτό συμβεῖ στήν πραγματικότητα ἐσεῖς θά εἶστε ἕτοιμοι γιά τό σωστό, γιατί θά ξέρετε ποιοί εἴστΕ Ἕλληνες..
 
Ὁδηγῆστε τά παιδιά μας στό δρόμο τῆς αὐτογνωσίας. Εἶναι τό κλειδί γιά τήν ἀναγέννηση τῆς Ἑλλάδος.
triklopodia.com
Το είδαμε εδώ

Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Εις Μνήμην. Επιμνημόσυνο αφιέρωμα στον καθηγητή Στέργιο Σάκκο


Σύντομο αφιέρωμα (Βίντεο):
 Η ζωή και το έργο του μακαριστού καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. 
κ. Στέργιου Σάκκου :



Η Εξόδιος Ακολουθία  ετελέσθει στον Ιερό Ναό Αναλήψεως του Σωτήρος της Ορθοδόξου Αδελφότητος "Χριστιανική Ελπίς", στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης την Δευτέρα 16 Απριλίου 2012. Ακολουθούν οι φωτογραφίες.

Σάββατο 21 Απριλίου 2012

Μην μου πεις δεν Τον είδες ..

Μην μου πεις δεν Τον είδες, σ 'ένα γέλιο παιδιού
Μην μου πεις δεν Τον είδες, σε κυκλάμινο αγρού

Μην μου πεις δεν Τον είδες, στη
Θυσία του Σταυρού
Μην μου πεις απόψε θα ναι η πόρτα σου ΚΛΕΙΣΤΗ


(στίχοι-μουσική: Γιάννης Κουντουράς, από το cd "Με Ποια φωνή").

Με αυτούς τους στίχους,
ευχόμαστε σε όλους τους φίλους του Ιστολογίου μας


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!




Χριστός Ανέστη (ερμηνεία: Ειρήνη Παπά, μουσική: Vangelis)


Ώσπερ πελεκάν,
τετρωμένος την πλευράν σου, Λόγε,
σους θανόντας παίδας εζώωσας,
επιστάξας ζωτικούς αυτοίς κρουνούς
(από τα εγκώμια της Μ.Παρασκευής)

Επιλογή Κειμένων & Επιμέλεια Φωτογραφιών από εδώ

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Δάσκαλος ή "επαγγελματίας" εκπαιδευτικός;;

«….Είναι οι εκπαιδευτικοί της αίθουσας διδασκαλίας, της βιβλιοθήκης, του μόχθου, της προσφοράς, της θυσίας, της σιωπής. Είναι και οι εκπαιδευτικοί της ιδιοτέλειας, της αυτοπροβολής, της δημοσιότητας, της δικτύωσης, του θορύβου 

Είναι  οι φωτισμένοι Δάσκαλοι των έργων, είναι και οι επαγγελματίες εκπαιδευτικοί των λόγων (όταν διαθέτουν καιλόγο). Και αυτό, βέβαια, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κυρίως στις ανώτερες.


Υπάρχουν Δάσκαλοι που προσφέρουν, υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που απλώς απολαμβάνουν.  

Υπάρχουν Δάσκαλοι που παράγουν έργο, που υπηρετούν το μέλλον, υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που απλώς ανταποκρίνονται (στην καλύτερη περίπτωση) στις συμβατικές τους υποχρεώσεις, διαχειρίζονται την καθημερινότητα,συντηρούν και θρέφουν μετριότητα.  

Υπάρχουν Δάσκαλοι με τιμή (όχι δυστυχώς και τιμημένοι από την Πολιτεία και την Κοινωνία), υπάρχουν και εκπαιδευτικοί με τιμητικούς τίτλους. Δεν αρκεί να έχει κανείς συμβατικούς τιμητικούς τίτλους ή τυπικές τιμητικές διακρίσεις, πρέπει να έχει και αξία και τιμή! Τιμητική είναι μια διάκριση μόνο όταν αποτελεί αναγνώριση μιας αντικειμενικά αποδεκτής κοινωνικής ή επιστημονικής προσφοράς και όχι  όταν είναι αποτέλεσμα επιδέξιων διασυνδέσεων και αναρριχήσεων, επιτυχών δημοσίων σχέσεων ή και απλών τυπικών διαδικασιών!

«… Η εξειδικευμένη μόρφωση, η ειδίκευση χρειάζεται χρήματα, πολλά χρήματα. Η Παιδεία δεν χρειάζεται ούτε δεκάρα, χρειάζεται ψυχή.
Η ψυχική επαφή και η πνευματική επικοινωνία μεταξύ διδάσκοντος και διδασκομένου είναι τα στοιχεία εκείνα που πρωτίστως μετρούν στον χώρο της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Τον διδασκόμενο τον προσεγγίζεις πρώτα στην ψυχή (με την ψυχή) και μετά με το μυαλό. Ματαιοπονούν όσοι αναζητούν υποκατάστατα της ψυχής και του πνεύματος του Δασκάλου στα σύγχρονα τεχνολογικά εποπτικά και άλλα μέσα. Τέτοια μέσαόσο κι αν είναι, βέβαια, χρήσιμα και αναγκαίαμπορεί να λειτουργούν μόνο ως βοηθητικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Καταρχήν, άλλο η πληροφόρηση και άλλο η γνώση. Η πληροφόρηση από ζητούμενο, έγινε πρόβλημα. Η πληροφόρηση πλέον μας κατακλύζει. Το θέμα είναι πώς κρίνεται, πώς ελέγχεται, πώς αξιολογείται, πώς αξιοποιείται. Επιπλέον, μικρή σημασία έχει η πληροφόρηση αυτή καθεαυτή, ακόμη και η υπεύθυνη, η αντικειμενική , η σωστή. Σημασία έχει η δυνατότητα για ανάλυση και σύνθεση της πληροφορίας, η κριτική προσέγγισή της. Σημασία έχουν το πώς και το γιατί, που μεταμορφώνουν τη σωστή πληροφόρηση σε γνώση. Και το σπουδαιότερο, άλλο η γνώση και η μόρφωση και άλλο η συγκρότηση ολοκληρωμένης προσωπικότητας, διαποτισμένης από ένα δημιουργικό και ελεύθερο πνεύμα. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο από Δασκάλους. Οι πτυχιούχοι μπορεί να περισσεύουν, αλλά και οι επιστήμονες είναι λίγοι και οι συγκροτημένοι, υπεύθυνοι πολίτες ακόμη πιο λίγοι…»

«Ο Δάσκαλος, που επένδυσε μια ολάκερη ζωή στα όνειρα των μαθητών του, που έκανε πολυμέτωπο αγώνα αθόρυβα για να χτίσει ανθρώπους με ήθος και προσωπικότητα και για να υπερασπιστεί αρχές και αξίες, άγνωστος. Ενώ ο Εκπαιδευτικός που αγωνίστηκε επίμονα και περίτεχνα όσο και προκλητικά για να χτίσει το είδωλό του, πασίγνωστος! Ο λαός είναι σοφός όταν πιστεύει ότιη ζωή δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο’!

Το σίγουρο, ευτυχώς, είναι ότι οι διογκώσεις και οι συρρικνώσεις είναι τεχνητές και πρόσκαιρες. Όλοι τελικά παίρνουν τις σωστές τους διαστάσεις, τις ιστορικές.
Ακόμη, με τον χρόνο όλα ξεχνιούνται, και τα συγκεκριμένα έργα και τα λόγια και τα αξιώματα και οι τίτλοι και οι τιμές και οι μορφές των ανθρώπων. Το μόνο που μένει στη μνήμη σαν κουκίδα είναι καλός- κακός , έντιμος- ανέντιμος, δίκαιος- άδικος, άξιος- ανάξιος…»